Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

...

Itt például mi dönthet?

Az ára dönt, egyértelmű.... számold ki, hány kilométert utazgatsz a városban, mire bejön a 700.000 pénz.....

Ha a Suzuki olcsóbb, már elnézést a márkatársaktól, de hülye aki Agilát vesz, és nem Splasht..... ez ugyanígy volt Agila/WagonR viszonylatban is. Ez egyébként nem tudom miért van, talán mert a Suzi "magyarautó"....

De ott is ott van az 1.0 és az 1.3D között 600.000 különbség. Nagyon sok pénz ám az. Szerintem még az 1.3-as benyáshoz képest is van vagy 300k difi...... Mire városban ezt lejátszod, kb. 5-6év. Számolgattam én is régebben, amikor még ráadásul a gázolaj 20%-al olcsóbb volt, mint a 95-ös. Ma szinte egy árban vannak.....

Dízel - jó nyomaték, nyugodt stílusú autózáshoz ideális, jó fogyasztás.

Benzin - pörgős, sportosabb autózáshoz, nagyobb fogyasztás.

A nyomatékos motor a dízel előnye, városban tényleg nagyon jól tud érvényesülni. Kérdés, megéri-e ez a többszázezres felárat..... Ez a benzines hűtővíz felforrás meg egy marhaság, felejtsd el. Utoljára a Skoda 120L-nél fordult elő velem, kb. 20 éve.... pedig volt pár benyás autóm. Ha jó az autó, nem forr fel a víz. (esetleg párezer méter magasan, gatyarohasztó szerpentinen)

Link to comment
Megosztás:

Ja igen. Ha ugyanannyiba kerül a benzines és a dízel (példa: Mazda 6 2.0TE és 2.0DTID) természetesen a dízel a jobb vétel. Ráadásul a mai commonrai dízelek már nem lustábbak, mint a benyások, és a nyomaték miatt nagyon rugalmasak. Csak hát az a bibi, hogy általában min. 300k különbség van a dízel és a benyás közt kisautóknál, alsó-középkategóriánál meg inkább több.

Használtan, a piacon is igaz, hogy, ha egy árban vannak, a dízel a nyerő. Elvileg. Csak gondolj bele, vajon tényleg ugyanolyan a futásteljesítménye? (tekergetik az órákat rendesen) Vajon tényleg ugyanolyan jó állapotú? Nem lehet, hogy már kb. 300.000 km-t taxiztak vele? Akkor miért nem kerül többe, mint ahogy várná az ember?

Azért ki lehet fogni jókat. Meg állatorvosi lovakat is. Szóval nem egyszerű a kérdés.

Link to comment
Megosztás:

Adott 2 új Agila, mindkettő Enjoy felszereltséggel:

1,0 TWINPORT ECOTEC? 2 859 000 fogyasztás vár./orsz./vegy. 5,9/4,4/5,0

48 kW/65 LE

1.3 CDTI ECOTEC? 3 559 000 fogyasztás vár./orsz./vegy. 5,5/4,0/4,5

55 kW/75 LE

A benzines mellett:

700 000 Ft-tal alacsonyabb ár

110 kg-mal kisebb saját tömeg

A dízel mellett:

0,2 literrel nagyobb motortérfogat

4 hengeres motor

Turbó

7 kW-tal nagyobb maximális teljesítmény

100 Nm-rel nagyobb maximális forgatónyomaték

0,5 literrel kisebb fogyasztás - ECE 99/100: vegyes

Itt például mi dönthet?

Én az 1.3 CDTI nem ajánlom. A lovakat nagyon keresni kell benne! ;)

A rövid városi utakra benzines.

Link to comment
Megosztás:

Az ára dönt, egyértelmű.... számold ki, hány kilométert utazgatsz a városban, mire bejön a 700.000 pénz.....

...

Valóban, ha a mai (pénzügyi) helyzetet is figyelembe vesszük, akkor ez a tény nyomhat a legtöbbet a latban. Ha BA3 cartárs is így gondolja, akkor könnyebb lesz a döntése... ;) (Majd ha jobbra fordul a helyzet, legfeljebb beruházol egy dízel Insigniába...)

Link to comment
Megosztás:

Ha benne ülsz, nem vészes, csendes, kicsit morgós, de kifejezetten jól vannak csillapítva a mai dízelek... De nem egy Cuore Sportivo az tuti :lol:

Emlékszel arra, hogy mikor nyert utoljára Le Mans-t, vagy bármely más hosszútávú megbízhatóságit pl. Dakart benzines? ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul a mai commonrai dízelek már nem lustábbak, mint a benyások,

Ez igaz. De ezek a D motorok kib..t drága alkatrészekből állnak.

Pl a cégnél volt 2 db Ford mondeo ( a gömbölyű utáni első szögletesebb széria), kifejezetten ugrós D motorral, de ahhoz veszett drága minden apró alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

Emlékszel arra, hogy mikor nyert utoljára Le Mans-t, vagy bármely más hosszútávú megbízhatóságit pl. Dakart benzines? ;) :)

Igazából arra nem emlékszem, mikor néztem utoljára Le Mans-t, vagy Dakart..... :( :lol: :lol:

Annyi dolog van az életben, ez pont nem érdekel..... :lol:

Viszont dízelem van, az elmúlt három évben jóformán csak a gázolajat igényelte, meg az éves olaj- és szűrőcserét (8000km-enként!!!)

Ami gond volt vele, futómű, ilyesmi, az nem attól függ, dízel-e, vagy benyás..... .

Dehát abban is már van 160ekm, a turbónál látható kis olajpára (bár azt mondták, ez már fiatal turbódízelekre is jellemző, nem kell hozzá sokszázezer km), meg pl. a kartertömítés izzad, ilyesmi. Végülis semmi komoly. Olajat annyira nem eszi, hogy három éve vettem egy liter olajat, hogy jó lesz az majd, utántöltögetni, aztán ott van még a bontatlan flakon..... 8000km alatt kb. fél liter olaj fogy. Tény, hogy ÁLTALÁBAN a dízelek tovább bírják, ez a masszívabb konstrukció előnye is, meg főleg annak köszönhető, hogy az átlagos fordulatszámtartományuk sokkal alacsonyabb. Márpedig a nagy fordulat nagy kopást és igénybevételt jelent.....

Van azért benzines jó példa is. Főnököm Hondájában (1.6VTI, 2000) 240ekm van, és nemhogy nem eszi az olajat, de úgy megy, hogy besz@rás. És oda is szokott neki lépni, megkóstolja az autó a 8000 rpm-et néha...... A motor szinte mint az új, tök száraz, sohasem volt megbontva a blokk..... szóval azt nem mondanám, hogy a benzines (általánosságban) hamar tönkremegy. (Egyébként a futóművében annak is már minden ki lett cserélve, a magyar utakat nem bírja, csak a SUV)

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz. De ezek a D motorok kib..t drága alkatrészekből állnak.

Pl a cégnél volt 2 db Ford mondeo ( a gömbölyű utáni első szögletesebb széria), kifejezetten ugrós D motorral, de ahhoz veszett drága minden apró alkatrész.

A TDCi mocikból (Fordnál) különböző lökettérfogatúak készültek és azokból nem mindegyik sikerült darab. Ha jól emléxem talán a 2.0-t érte a legtöbb kritika és panasz.

Maradva az Astra G-nél, egy kézen össze lehetne számolni, hogy hány cartársnak volt problémája CDTI motorral, főleg drágán javítható.

Ahogy olvasgatom a fórumot úgy tűnik, hogy a trafóhíd után egyre gyakrabban a twinport szelep a hibás alkatrész a benzin üzeműeknél. Ezek egyike sem nevezhető olcsó alkatrésznek és meghibásodása nem róható fel a tulajnak.

Link to comment
Megosztás:

Viszont dízelem van, az elmúlt három évben jóformán csak a gázolajat igényelte, meg az éves olaj- és szűrőcserét (8000km-enként!!!)

Ami gond volt vele, futómű, ilyesmi, az nem attól függ, dízel-e, vagy benyás..... .

Egyről beszélünk, csak én Z-ről, te pedig Y-ról! Nekem nem kell bizonygatni, arra ott a lefutott 200e km! ;)

Link to comment
Megosztás:

Emlékszel arra, hogy mikor nyert utoljára Le Mans-t, vagy bármely más hosszútávú megbízhatóságit pl. Dakart benzines? ;) :lol:

Nekem úgy rémlik, hogy tavaly Le Mans-ban a 24 órást diesel-lel nyerte meg az Audi..másodikként a Peugeot jött be, ami szintén diesel volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Főleg UHU-nak szól a kérdés, de a többiek válaszát is várom.

Márkaszervizben a 4+ akció keretében milyen féktárcsát és betétet tesznek a kocsiba 35k-ért?! Csak mert én keresgéltem és gyári betét+megbízhatóbb tárcsát nem találtam 34 alatt sehol és az még csak az anyag.

gyárit.

ettől akció... hogy olcsó...

Link to comment
Megosztás:

És ez így megy évek óta. ;) A Dakaron is! :lol: :lol: Csak a márkanevek váltakoznak! :lol: :) :(

Cimborám !

Igazán nagyra értékelem azokat,akiket a gázolaj ennyire " megszédített ", de most szeretnélek kiigazítani egy picit, mert szerintem szűkebbre kell(ene) gombolni a Dízel -mellényt ! :P

A tények :

1. Dakar

A Dakart 2009-ben nyerte meg először dízel motorral hajtott taliga, azt sem Afrikában ugye, hanem az Argentín-Chilei pót-Dakaron. Ez ugye még nem egy évek óta tartó sorozat, mert a három gyémántos fostalicskákban - akik viszont évek óta alázták a mezőnyt - Otto-motor dohogott.

2. Le Mans

Az első győzelmet, amit Rudi Dieselnek ajánlhat az Audi, 2006-ban szerezték meg az R10 TDI-vel, amit egy 12 cilinderes

öngyújtós motor hajtott. A pilóták: Frank Biela, Emanuele Pirro, Marco Werner.

3 éve volt...addig az R8LMP jelzésű benzinessel aláztak ! :P

És ami elvitathatatlan :

a legelső dízel győzelem a BMW nevéhez fűződik, akik a MAGYAR Dr. Anisits Ferenc által vezetett dízil részleg által tervezett motorral megépített 320d-vel győzedelmeskedtek a Nürburgringi 24 óráson 1998-ban.

Azért én még továbbra is tisztellek, a 200000-es futásteljesítményű motorodra Te is az lehetsz, de a tények azok makacs dolgok... B) :P

Még egy Traubi mehet a listára ??

Link to comment
Megosztás:

Ha a Suzuki olcsóbb, már elnézést a márkatársaktól, de hülye aki Agilát vesz, és nem Splasht..... ez ugyanígy volt Agila/WagonR viszonylatban is. Ez egyébként nem tudom miért van, talán mert a Suzi "magyarautó"....

Szerintem is hülye, aki Agilát vesz, mert ezeket a kocsikat inkább az árukért érdemes venni. Amúgy ha beleülsz egy Wagon-Agila párosba rögtön szembetűnik a különbség. Haveréknak van mindkettő.

A Wagon sokkal fapadosabb, az extrák sora is kisebb. A Suziban kárpit tekintetében a csúcs extra az első ajtókon egy tenyérnyi textilfolt. BC nem igényelhető bele, az alkatrészek minősége haver szerint a suzik esetében rosszabb.

Wagonban van központi zár gomb, viszont a belső keringetés pl csúszkás. Az opelben a belső gombos, de nincs kp gomb ha jól rémlik. Szóval szerintem az Opel Európaibb, a Suzi meg nagyon gazdaságos. Ahogy Splashnél láttam, ott már javult a helyzet, mindenképpen Splasht vennék.

Link to comment
Megosztás:

Pont ezt akartam írni, városi poroszkálásban még az 1 literes Agila se fog elmenni 6 literrel.

Akkor mire gondolsz, mennyit ehet városban a literes Agila? És a dízel? (ha a gyári adatoktól eltekintünk) Valaki más esetleg? (tipp!)

Link to comment
Megosztás:

na szép kis eszmecsere kerekedett itt :lol:

véleményem szerint van aki sosem venne benzinest, van aki ugyanígy van a D-vel, és van akinek mindegy, az meg döntsön ár, ill városi-országút, bemelegszik-nemmelegszik alapján.

Aki lámpától lámpáig megy, az úgysem vesz D-t, akinek meg egyszerre kell a benzingőz meg a nyomaték, az vegyen V8-at ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.