Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

mert ha csak fékezel,felmelegszenek a betétek és a pofák,és szépen felégnek. Onnantók kezdve nem fog a féked,hiába nyomod. Ha pedig annyira megmelegszik,még a fékfolyadék is fel tud forrni,és esetleg eldurran a fékcső..... Tehát hegymenetben motorfék....

kicsi hazánkban szerintem nincs olyan hosszú lejtő ahol egy fék így felforrna átlagos használat mellett.

alpokban lehet.

freeze-nek állófűtést

Sebald: szép ótó.

imádom a havat.

Link to comment
Megosztás:

Azt írta hogy reccsent, nem azt hogy eltört. Ha reccsenik, nyekereg, nyikorog lazításkor vagy meghúzáskor, az nem baj. Sőt az jó! A kúput meg a fészket nem szabad kenni mert annak kell rögzítenie a csavart.

Amúgy nyomatékkulccsal is el lehet törni a csavart, de még pipa- vagy keresztkulccsal is. Nyilván sz.r volt a csavar.

valóban, jó reggelt magamnak :)

Na, úgy látom sikerült 24 órás témát indítani ezzel a heggyel kapcsolatosan. :-)

Nem olyan nagy hegyről van szó. 3km-re megyek dolgozni és ebből kb a 30%-a a hegy. Valszleg az alapjáraton gurulok-ot fogom választani, mert a helyi viszonyok nem olyan vészesek, hogy hirtelen helyzetre kelljen számítani. (ha igen az meg inkább fékezős) Sokkal inkább azt érzem, hogy a szegény 0 fokos motort nem kéne minden reggel 1000 méteren keresztül kínozni a motorfékkel. Talán jobb neki ha addig alapjáraton ketyeg míg leérek. Amúgy sem tesz jót neki ez a menőke. Mennék én gyalog is, mert a pofámról ég a bőr, hogy sportolói múlttal ekkora távra kocsival megyek, de a fiamat is óvodába kell vinni menet közben stb. És hát lássuk be azóta lusta disznó is lettem. Még szerencse (a kocsi szerencséje :D ), hogy azért gyakran járunk (járok) hosszabb távra.

Szóval nem gondoltam, hogy ekkora téma lesz belőle :lol:

Mindenkinek köszönöm az építő, humoros hozzászólását!

Szép napot!

csak a rövid utak kokszolása utáni fagyizást ki ne hagyd, mert jövő héten meg azzal jössz, hogy rántgatgat, nem megyeget, mit tegyek? :lol:

Szerintetek is ez a kép jobb avatarnak? :)

nekem nem jön be, hogy így ki van lapítva a kocsi, vagy csak nálam ilyen?

Link to comment
Megosztás:

valóban, jó reggelt magamnak :)

1. csak a rövid utak kokszolása utáni fagyizást ki ne hagyd, mert jövő héten meg azzal jössz, hogy rántgatgat, nem megyeget, mit tegyek? :)

2. nekem nem jön be, hogy így ki van lapítva a kocsi, vagy csak nálam ilyen?

1. Azért írtam, hogy szerencsére hosszabb utakra is megyünk gyakran

2. Frissíts a böngészőben oldalt, majd megváltozik neked is kép :D

Link to comment
Megosztás:

Gáz nincs, benzines autóval járunk mindketten. :) Egyébként Te is tudod, hogy miről beszélek, nyilvánvalóan én sem akarok legyorsulni egy őzet..., csak arra akartam utalni, hogy számomra az autó kézbentartásához szükségem van a fékre és a gázra is, és ha én üresbe teszem a gépet, úgy érzem, ez csak félig valósul meg.

Szegény freeze meg a végén elindítja a lejtőn üresben a gépet, aztán kész a baj, mer' a fórumon miket nem írnak... :)

NyugiPGA!

Én veled vagyok! Én is ezt a nézetet vallom. Egyébként mindenki úgy csinálja ahogy neki a legkényelmesebb! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát a motor ugyan jobban kopik, de ha hiszed, ha nem, motorfékezve valóban kevesebbet fogyasztanak a mai modern autók mint üresben gurulva. Ugyanis motorfékezéskor tolóüzemmódra kapcsol az ECU és nem adagol üzemanyagot a motorba (mert hát minek, úgysem fullad le hiszen a kerekek forgatják), tehát ilyenkor gyakorlatilag nincsen fogyasztás, míg üresben gurulva a motor ugye alapjáraton jár, ergo megvan a szokásos alapjárati fogyasztás, ami motortípustól függően nagyjából 0.8-1.2 liter óránként. Tudom, nem számottevő mert ez átlagos használatban is legfeljebb néhány decit jelenthet havonta, ráadásul a motor intenzívebb kopása miatt még ez az előny is elvész, de akkor még ott van a környezettudatosság, azazhogy addig sem szennyezed kipufogógázzal a környezetet. :)

nem gondolom, hogy egy szinte sík szakaszon, ahol felgyorsultál 110 km/h-ra, majd jön egy enyhe lejtő, amit végig látsz, majd a végén úgyis bekanyarodsz ez jó taktika lenne....

1. ha sebességben van, akkor vagy gázt nyomsz(tartod), vagy motorfékezel

1.1 gázt nyomsz többet eszik..

1.2 motorfék....a kocsi lelassul hamarabb és ismét gázt kell adnod, mert a lejtő nem olyan nagy....tehát ismét taposod...

2. az enyhe lejtőn gurulva(üresben) simán elérni a kereszteződést, ahol lefordulsz, addigra kb 80-90-re lassulsz...majdnem 1-1.5 km alatt....

Szerinted melyik alternatíva jobb a gépnek és a fogyinak? (szerintem a 2. de kíváőncsi vagyok a véleményedre...) :)

Link to comment
Megosztás:

Én hegyen nem gurulgatnék üresben ! :)

Alapvetően senki nem gurul, mert a motorfék fontos (Ezt azóta tudom, mióta trabantunk volt és azon a motorfék gyakorlatilag nem létezik. Azzal lejönni a Kékesről kalandszámba ment).

De ebben az esetben a probléma az, hogy a motor még hideg. Hideg állapotában a kenése nem megfelelő. Ha tolóüzemben jár, akkor nem is melegszik. Ergo sokkal hosszabb lesz az az időszak, amikor a motor az optimálistól eltérő állapotban jár, tehát növekszik a kopás. Ha a sebességet megfelelően választja meg a cartárs, akkor nyugodtan lehet az üzemi féket használni, mert azért ne felejtsük el, hogy egy Astrát meg kell tudni állítani 180-ról is... Most nem akarok helyzeti és mozgási energiákat számolgatni, de szerintem régen rossz, ha egy egy km-es úton 30-40 kmh-s sebességnél a fék hatásfoka drasztikusan leesik a lejtő végére...

Link to comment
Megosztás:

nem gondolom, hogy egy szinte sík szakaszon, ahol felgyorsultál 110 km/h-ra, majd jön egy enyhe lejtő, amit végig látsz, majd a végén úgyis bekanyarodsz ez jó taktika lenne....

1. ha sebességben van, akkor vagy gázt nyomsz(tartod), vagy motorfékezel

1.1 gázt nyomsz többet eszik..

1.2 motorfék....a kocsi lelassul hamarabb és ismét gázt kell adnod, mert a lejtő nem olyan nagy....tehát ismét taposod...

2. az enyhe lejtőn gurulva(üresben) simán elérni a kereszteződést, ahol lefordulsz, addigra kb 80-90-re lassulsz...majdnem 1-1.5 km alatt....

Szerinted melyik alternatíva jobb a gépnek és a fogyinak? (szerintem a 2. de kíváőncsi vagyok a véleményedre...) :)

Az első hirtelen kormánymozdulatig. Jóvan, motorfékkel sem rángatjuk a kormányt, mert beborulsz az árokba, de motorfék nélkül hamarabb. Szerintem sokkal instabilabb az autó motorfék nélkül. Nekem ennyi plusz benyát megér. Az alföldön is nyomom a gázt, a kicsi lejtőn lefele is fogom, ha kicsit lassul. Apropó ennyi erővel M1-esen is kitolod üresbe? Mert ott is van olyan lejtő, amin sok a motorfék és gázzal jössz lefele. Nekem végülis mindegy ki hogyan vezet, amíg nem ülök mellette, csak sógorom mellett van mindig halálfélelmem, amikor 90-nél kivágja üresbe.

Link to comment
Megosztás:

Az első hirtelen kormánymozdulatig. Jóvan, motorfékkel sem rángatjuk a kormányt, mert beborulsz az árokba, de motorfék nélkül hamarabb. Szerintem sokkal instabilabb az autó motorfék nélkül. Nekem ennyi plusz benyát megér. Az alföldön is nyomom a gázt, a kicsi lejtőn lefele is fogom, ha kicsit lassul. Apropó ennyi erővel M1-esen is kitolod üresbe? Mert ott is van olyan lejtő, amin sok a motorfék és gázzal jössz lefele. Nekem végülis mindegy ki hogyan vezet, amíg nem ülök mellette, csak sógorom mellett van mindig halálfélelmem, amikor 90-nél kivágja üresbe.

Szerintem válasszuk ketté a problémát.

-Egyrészről ott van az eredeti feltevés, hogy mit csináljon szerencsétlen a hajnali hideg motorral. (guruljon üresben és melegítse a motort, esetleg menjen másfelé)

-Másrészt, normál, üzemmeleg motornál mi a teendő. (feltétlenül alkalmazzuk a motorféket, mert számtalan előnye van a normál fékhez képest. Elég megnézni a kamionokat és buszokat, azokon a motorfék sokkal fontosabb, mint az üzemi, nem véletlenül...)

Egyébként az is fontos, hogy meddig akarja megtartani a kocsit, mennyit szán a megnövekedett kopásra költeni. Ha nem érdekes / rövidtávú a probléma, akkor guruljon sebességben, aztán jóvan.

Link to comment
Megosztás:

nagyon jó a fénye sokkal messzebb ellehet vele látni, és az út menti dolgokat is élesebbnek látod de majd teszek fel róla képet meg videót ha hazaértem.....

Ilyen köll neköm is. :)

Habár én úgy hallottam, hogy általában a nagyobb fényerejű izzók hőkiobácsátása is nagyobb és emiatt sárgulhat/mattulhat a lámpabúra belseje. Ezért nem próbálkoztam még más fajátval. Ennél nincs ilyen gond?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.