Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
nem viccelek én. <_<

persze az első,megnézem folyik a lé.

Frankó a szerszámkészlet!Haver H Astrájának szerelésekor nem volt nyomatékkulcs, így csak érzésre húztuk meg a csavarokat.Egyébként 8Nm a meghúzási nyomatéka a csavaroknak, ha jól tudom.Minden 10e km után ellenőrzöd a csavarokat?

Elküldve
második kép,olajpötty van a csavar tetején

Köszi. Legalább most már van fogalmam miről beszélünk. Van egy szerintem jó szerelőm, vele csináltatom majd meg hamarosan az olajcserével.

Elküldve
Frankó a szerszámkészlet!Haver H Astrájának szerelésekor nem volt nyomatékkulcs, így csak érzésre húztuk meg a csavarokat.Egyébként 8Nm a meghúzási nyomatéka a csavaroknak, ha jól tudom.Minden 10e km után ellenőrzöd a csavarokat?

tudom hogy 8Nm <_< ,még nem tudom,de miért ne nézném,biztos ami tuti. :wacko:

inkább mint egy motorgenerál :(

Elküldve
Köszi. Legalább most már van fogalmam miről beszélünk. Van egy szerintem jó szerelőm, vele csináltatom majd meg hamarosan az olajcserével.

de az összest nézesd meg ami E10 a feje ,tán 20db

Elküldve
tudom hogy 8Nm ;) ,még nem tudom,de miért ne nézném,biztos ami tuti. ;)

inkább mint egy motorgenerál :o

Egy szelepfedéltől motorgenerál? :wacko: :(

Azért szeretnék olyan nyomatékkulcsot látni,ami pontosan 8Nm-t tud! <_<

Elküldve
Egy szelepfedéltől motorgenerál? :wacko: :(

Azért szeretnék olyan nyomatékkulcsot látni,ami pontosan 8Nm-t tud! <_<

hányat szeretnél,van még a beta-nál. ;)

nem a szelepfedéltől te,

hanem a csavarlazulástól ami fogja a vezérműtengelyt.

vagy ezt a történetet nem ismered a z14xep-ről?

Elküldve
hányat szeretnél,van még a beta-nál. ;)

nem a szelepfedéltől te,

hanem a csavarlazulástól ami fogja a vezérműtengelyt.

vagy ezt a történetet nem ismered a z14xep-ről?

Tudom,hogy létezik olyan nyomatékkulcs,a kérdés csak az,hogy ki veszi meg otthonra és azért ilyen kisnyomatékoknál már a kalibrálás se elhanyagolható.

Mondjuk ez már csak szőrszállhasogatás és az én másnapos agymenésem! :wacko:

Ennyire gagyi a Z14XEP? <_< :(

Elküldve
Tudom,hogy létezik olyan nyomatékkulcs,a kérdés csak az,hogy ki veszi meg otthonra és azért ilyen kisnyomatékoknál már a kalibrálás se elhanyagolható.

Mondjuk ez már csak szőrszállhasogatás és az én másnapos agymenésem! :wacko:

Ennyire gagyi a Z14XEP? <_< :(

berúgtál???

Nélkülem??? ;)

tudom a traktoros bolt..... ;)

sajna nekem sincs,volt egy kafa a beta a vaterán de addig tököltem hogy elvitték.

az talán 6tól volt.

én használok máshol is ilyen vackokat azért veszek ilyen szerszámokat.

hmmm z14xep ... keveset fogyaszt de nagyon törik :o

Elküldve
berúgtál???

Nélkülem??? <_<

tudom a traktoros bolt..... :wacko:

sajna nekem sincs,volt egy kafa a beta a vaterán de addig tököltem hogy elvitték.

az talán 6tól volt.

én használok máshol is ilyen vackokat azért veszek ilyen szerszámokat.

hmmm z14xep ... keveset fogyaszt de nagyon törik :(

8Nm az pont annyi, amit kézzel szépen meghúzásnál kifejtesz. Ha nem akaszkodsz rá teljes erőből, nem fogod beleszakítani. Határozott mozdulattal, végső meghúzásnál épp 8-10 Nm-t fejtesz ki, hacsak nem Fekete Laci vagy ;) Z14XEP nem rossz, ha nem 2005-2007 között gyártották. Tök mindegy, hogy G vagy H, nem a kocsi számít, hanem a motor, a Z14XEP mindkettőben ua. Én is most fogom szétszedni, 15e km van benne a tengelytörés óta. Kíváncsi leszek tudok e rajta húzni... Sajna vár rám egy lánccsere is, még a törésből visszamaradt kényszercsere (akkor nem fért bele a 300e-be...)

Elküldve
8Nm az pont annyi, amit kézzel szépen meghúzásnál kifejtesz. Ha nem akaszkodsz rá teljes erőből, nem fogod beleszakítani. Határozott mozdulattal, végső meghúzásnál épp 8-10 Nm-t fejtesz ki, hacsak nem Fekete Laci vagy <_< Z14XEP nem rossz, ha nem 2005-2007 között gyártották. Tök mindegy, hogy G vagy H, nem a kocsi számít, hanem a motor, a Z14XEP mindkettőben ua. Én is most fogom szétszedni, 15e km van benne a tengelytörés óta. Kíváncsi leszek tudok e rajta húzni... Sajna vár rám egy lánccsere is, még a törésből visszamaradt kényszercsere (akkor nem fért bele a 300e-be...)

Ez csúnyán hangzik... Minden 2005-07 közöttire vonatkozik? Talán csak egy bizonyos gyártósorról és üzemből kigurultakra. Nem ? Azt lehet tudni, hogy a Tiedet hol, melyik városban (alvázszám, motorkód alapján) gyártották? :wacko:

Elküldve
8Nm az pont annyi, amit kézzel szépen meghúzásnál kifejtesz. Ha nem akaszkodsz rá teljes erőből, nem fogod beleszakítani. Határozott mozdulattal, végső meghúzásnál épp 8-10 Nm-t fejtesz ki, hacsak nem Fekete Laci vagy <_< Z14XEP nem rossz, ha nem 2005-2007 között gyártották. Tök mindegy, hogy G vagy H, nem a kocsi számít, hanem a motor, a Z14XEP mindkettőben ua. Én is most fogom szétszedni, 15e km van benne a tengelytörés óta. Kíváncsi leszek tudok e rajta húzni... Sajna vár rám egy lánccsere is, még a törésből visszamaradt kényszercsere (akkor nem fért bele a 300e-be...)

Az enyém "G" , azaz Gliwice Lengyelország.

Nagyon megköszönném, hogy akinek már volt gondja a vezérműtengelyt tartó csavarokkal, az az alábbi táblázatból kikeresné és leírná, hogy honnan való a gépe.

Az alvázszám 11. karaktere.

Előre is köszi

1993 modellévtõl:

1 Rüsselsheim, Németország

2 Bochum, Németország

3 Azambuja, Portugália

4 Zaragoza, Spanyolország

5 Antwerpen II., Belgium

6 Eisenach, Németország

7 Luton, Anglia

8 Ellesmere Port, Anglia

9 Uusikaupunki, Finnország

B Bertone

J Bekasi, Indonesia

P Warszawa, Lengyelország

G Gliwice, Lengyelország

S Szentgotthárd, Magyarország

Z Torbali-Izmir, Törökország

N Norwich, Anglia

Elküldve
Az enyém "G" , azaz Gliwice Lengyelország.

Nagyon megköszönném, hogy akinek már volt gondja a vezérműtengelyt tartó csavarokkal, az az alábbi táblázatból kikeresné és leírná, hogy honnan való a gépe.

Az alvázszám 11. karaktere.

Szia!

Nem vagyok szakértő, de tudomásom szerint a G Classic-ok zöme (lehet, hogy az összes) Lengyelországban készült.

Elküldve
Szia!

Nem vagyok szakértő, de tudomásom szerint a G Classic-ok zöme (lehet, hogy az összes) Lengyelországban készült.

Így igaz, de a vezérműtengely-probléma okozója a motorban keresendő, szóval az autó gyártási helye ebből a szempontból irreleváns, azt kéne tudni hogy magát a motort melyik üzemben gyártották, de nem tudom ez kiderül-e a motorszámból.

Elküldve
Így igaz, de a vezérműtengely-probléma okozója a motorban keresendő, szóval az autó gyártási helye ebből a szempontból irreleváns, azt kéne tudni hogy magát a motort melyik üzemben gyártották, de nem tudom ez kiderül-e a motorszámból.

ITT beszélgettünk erről

Elküldve

Köszönöm a felvilágosítást. Így akkor most azt szeretném megtudni, hogy azok a tengelyek, amelyek eltörtek, a csavar elengedett, azok hol készültek. Átmásolom ide a korábbi bejegyzés ezen részét:

O1

Ruesselheim

O2

Bochum

O8

Ellesmere Port

14

Kaiserslautern

19

Aspern

20

Magyarország

25

Holden

31

Brazilia

OS

Szentgotthárd

Akinek ilyen problémája volt megtenné, hogy leírja, hogy hol készült? Kíváncsi vagyok, de nagyon. A kód a motorszámban XEP utáni két karakter.

Köszi Mindenkinek.

Elküldve
Akinek ilyen problémája volt megtenné, hogy leírja, hogy hol készült? Kíváncsi vagyok, de nagyon. A kód a motorszámban XEP utáni két karakter.

Köszi Mindenkinek.

Enyim Aspern-i, és nem volt lelazulva, de van itt olyan kollega akinek meg igen.

Szóval szerintem nem lehet ez alapján konkrétan megmondani, én inkább megnézetném az a biztos...

Elküldve
Enyim Aspern-i, és nem volt lelazulva, de van itt olyan kollega akinek meg igen.

Szóval szerintem nem lehet ez alapján konkrétan megmondani, én inkább megnézetném az a biztos...

Enyém is Aspern-i, de ezek szerint ezen sem múlik. Valóban az a tuti, ha megnézetem.... Köszi. <_<

Elküldve
Enyém is Aspern-i, de ezek szerint ezen sem múlik. Valóban az a tuti, ha megnézetem.... Köszi. <_<

Ahogy akkor is írtam: "Az enyém pl. Lengyelországban lett összerakva alvázszám alapján, a motorja pedig Aspern-ből származik motorszám alapján."

Tört a kipufogó oldali vezérmű tengelyem 116e km-nél (későn kezdtem el fórumozni sajna...)

Eddigi mérleg: vezérműtengely(csak ez 100e fölött van), 16 db szelep, járulékos tételek.

Még vár rám: vezérműlánc és feszítő csere és ha már lebontom, vízpumpa csere + járulékos tételek.

Szerencsére katalizátor nem sérült (pályán tört, 140-nél), és azóta sem fogy az olaj/víz sem. Jól húz a kocsi, fogyasztás sem nőtt, azaz valószínű egyelőre ennyivel "megúsztam"...

Elküldve
Enyim Aspern-i, és nem volt lelazulva, de van itt olyan kollega akinek meg igen.

Szóval szerintem nem lehet ez alapján konkrétan megmondani, én inkább megnézetném az a biztos...

Jelentem, nekem Aspern és laza volt. 38 környékén lett meghúzva. Kapott loctite 243-at, és nyugodtan alszom. Ja és nem cseréltem tömítést, úgy voltam vele, ha ereszt, majd veszek akkor, eddig megúsztam.

Elküldve

hellow!

nem tudja valaki hogy bonottan mennyibe kerülhet egy normális állapotú lufis gyári kormány? és hogy hol keressem? ha újrabőröztetném az kb 25 forintból jönne ki, és szerintem nem tud olyan szép lenni mint a gyári...

Elküldve

Sziasztok!

Adott 50et futott z14xe Astra Classic. Azt szeretném megkérdezni, hogy mikor van a legközelebbi kötelező szervize, mit szoktak olyankor cserélni, uszkve mennyi a móka ára. Ha valakinek van tapasztalata, akkor ossza meg légyszi! Köszi

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.