Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Szia!

Miért cserélsz olajat? Hiszen elméletileg ott sosem kell, csak akkor ha megvan bontva váltó.

Szia!

A második sebességi fokozatot nehezebben vesszi, sőt néha az egyest is, és azt

mondták próbálkozzam először váltó olaj cserével.

Mellesleg a szervómban is meg fogom próbálni az olaj cserét mert elég furcsa hangot ad.

Aézt is hallottam, hogy a váltóban olyan 100e km után érdemes, habár tudom én is hogy egy zárt rendszer.

Gondoltam itt a fórumon utána kérdezek.Vannak itt tapasztalt szerelők.

Eddig csak jó tanácsokat hallottam.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudom mostanában ki cserélt ablaktörlő lapátot, de nekem még a gyári TWR van fent. Lemértem: 48 és 50cm jött ki. Csereérettek már, de csak 48 és 51-est találtam. Felmegy az 51 a vezető oldalra? Bosoko márkát elég olcsón is láttam, valakinek valami tapasztalata vele?

Link to comment
Megosztás:

Ablaktörlőcsere esetén 1-2 cm eltérés nem szokott gondot okozni, a vezetőoldalon pláne nem, ha összeakadnának a lapátok (nem fognak), akor is elég a vezetőoldali kart 1-2 foggal feljebb rakni az ablakemelő motor ricnis tengelyén. Ilyen szempontból a legkritikusabb rész az utasoldali lapátnál van inkább, ha túl hosszú akkor beleérhet az A-oszlop alsó részén a díszlécbe szemből nézve a szélvédő bal alsó sarkánál. Ha ott elfér akkor nem lesz gond.

Az említett márkáról sajnos nincs tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudom mostanában ki cserélt ablaktörlő lapátot, de nekem még a gyári TWR van fent. Lemértem: 48 és 50cm jött ki. Csereérettek már, de csak 48 és 51-est találtam. Felmegy az 51 a vezető oldalra? Bosoko márkát elég olcsón is láttam, valakinek valami tapasztalata vele?

Bosoko van a családi G Astrán, és nagyon jól töröl. Masszív, vastag gumi az egész lapát, ha az enyémek rosszul fognak törölni, tuti ilyenre cserélem. A méretekről viszont fogalmam sincs.

Link to comment
Megosztás:

Bosoko van a családi G Astrán, és nagyon jól töröl. Masszív, vastag gumi az egész lapát, ha az enyémek rosszul fognak törölni, tuti ilyenre cserélem. A méretekről viszont fogalmam sincs.

Mennyi ideje használod őket? Én 1250-ért láttam a multi supert. Ez nem a hagyományos felfogatásúhoz van, mint amilyen a wartyogón is volt ( u alakban meghajlítva a fém szár vége) hanem ehhez adnak mindenféle adaptert is.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

Elég egy helyre beírni, mert amint látod pörög a fórum! Valaki úgyis válaszolni fog!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak a táv.elektronikát vettem 3000 ft-ért.bontoban.A kocsimhoz sincs meg a Car Pass kártya,már igy vettem az autót.Kérdeztem a szervizben mennyi a távirányitó?19000 ft/db.Ezért gondoltam igy olcsobb.

probáld meg WESSZI-t keresni ömindent elmesél erröl a dologrol egyébként Törökbálinton lakik van a honlapon is elérhetösége csak kattintani kell.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Vennék egy veramon fedélzeti számítógépet, és azt szeretném kérdezni, hogy Western Union pénzküldésnél hogy megy a dolog?

Váltsam át a forintot egy pénzváltónál Cseh Koronára és azt küldjem el, vagy ott átváltják nekem, vagy mi a szösz....

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudom mostanában ki cserélt ablaktörlő lapátot, de nekem még a gyári TWR van fent. Lemértem: 48 és 50cm jött ki. Csereérettek már, de csak 48 és 51-est találtam. Felmegy az 51 a vezető oldalra? Bosoko márkát elég olcsón is láttam, valakinek valami tapasztalata vele?

51/48cm a gyári mérete.Legalábbis Valeo katalógus ezt írja.Én mindegyik kocsimra ilyet vettem.2500 Ft a pár.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kellene vennem valami használt autót, érdekelne, hogy mi az a futott kilóméter, amivel még van értelme foglalkozni?

Caravan-ban gondolkozom, 500000-800000Ft közt találok szerintetek valami értelmeset?

szia

a kilométerre ne adjál,mert állapotot kell venni nem kilométerállást!!!

pl:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.4_16v_classic_ii-6711163

csak tipp!!

Link to comment
Megosztás:

szia

a kilométerre ne adjál,mert állapotot kell venni nem kilométerállást!!!

pl:

http://www.hasznalta...ssic_ii-6711163

csak tipp!!

Köszi, ezt értem, a kérdésem az arra akart vonatkozni, hogy ha feltételezzük, hogy annyi van a kilométerórában, amit mutat, és nem gyilkolták az autót, akkor mennyi az a kilométer, aminél még érdemes használt autóval foglalkozni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezt értem, a kérdésem az arra akart vonatkozni, hogy ha feltételezzük, hogy annyi van a kilométerórában, amit mutat, és nem gyilkolták az autót, akkor mennyi az a kilométer, aminél még érdemes használt autóval foglalkozni?

Nemnagyon lehet ilyet mondani. Az is számít, mennyi időre/kilóméterre tervezel. Ha teszemazt évi 10000km-el tervezel tíz évre, akkor akár megvehetsz egy 300000-t futott példányt is, ha az nincs szétgyilkolva. Persze ilyet nem fogsz találni, mert mindegyik kevesebb mint 200000km-t fog mutatni. Úgy állj hozzá, mintha a mutatott kilóméterről nemis tudnál semmit. Ha az autó egyébként jó, jól megy, nem ad ki furcsa hangokat úgy a motor, mint a kasztni (ezt hidegen is meg kell hallgatni, tehát inkább te menj el megnézni az autót, lehetőleg reggel), váltó könnyen megy fokozatok között hidegen is, nem reccsen, motor nem füstöl (ezt legjobban úgy tudod megnézni, ha valaki vezeti az autót, mész utána másikkal, nyom egy padlógázt, fordulatot is elereszti mondjuk 4500 környékéig terhelésen), akkor megveheted kilómétertől függetlenül. Az is nagyon számít egy autó kopásánál, hogy hol volt használva. Hiába garantált 150000km, ha az úgy került bele, hogy pl. tv szerelő az illető és egyik ügyféltől ment a másikig. Ezzel szemben egy olyan, ami országúton vagy autópályán futott, jellemzően egyben hosszabb távokon, az sokkal kevésbé kopik.

Link to comment
Megosztás:

Ma hajnalban meglovasították a kollégám G astra caravánját Budafokról.Februárban fizette ki az utolsó részletet.Casco nem volt rajta.Mindenki vigyázzon a szekerére! Én meg itt naívan írtam nemrég,hogy ki lopja ezeket.Aztán nemrég volt a híradóban,hogy azt lopják amiből sok van,kell alkatrész utánpótlásnak.Mondtam én az asszonynak,hogy Ford caprit akarok:)

Link to comment
Megosztás:

A helyzet az, hogy szerintem évi 5000- max 10000km re tervezek.

Gyűjtögetem, hogy miket kell átnézni egy autóvásárlásnál, mert az előzővel megégettem magam!

Én ezeket nézném meg:

Olajszint, gyanúsan alacsony

Melegen füst a nivónál, vagy a betöltőnél

Kipufogónál látható füst, kormos kipufogó

Esetleg a gyertyákat is kivenném

Féktárcsák állapota, felfüggesztés csuklók, stabilizátor, kormány holtjáték

Ülés, ajtó fogantyúk, ajtónyitó, kapcsolók, váltógomb, kormány, pedálgumik kopottsága.

Az érdekelne, hogy az olajbetöltő sapkát minek szagolgatja a szakértő, milyen szagot keres az olajban?

Link to comment
Megosztás:

A helyzet az, hogy szerintem évi 5000- max 10000km re tervezek.

Gyűjtögetem, hogy miket kell átnézni egy autóvásárlásnál, mert az előzővel megégettem magam!

Én ezeket nézném meg:

Olajszint, gyanúsan alacsony

Melegen füst a nivónál, vagy a betöltőnél

Kipufogónál látható füst, kormos kipufogó

Esetleg a gyertyákat is kivenném

Féktárcsák állapota, felfüggesztés csuklók, stabilizátor, kormány holtjáték

Ülés, ajtó fogantyúk, ajtónyitó, kapcsolók, váltógomb, kormány, pedálgumik kopottsága.

Az érdekelne, hogy az olajbetöltő sapkát minek szagolgatja a szakértő, milyen szagot keres az olajban?

Szerintem benzin szagot keres

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kellene vennem valami használt autót, érdekelne, hogy mi az a futott kilóméter, amivel még van értelme foglalkozni?

Caravan-ban gondolkozom, 500000-800000Ft közt találok szerintetek valami értelmeset?

Ha G-ben gondolkozol, akkor az elsődleges: benzin vagy diesel? A második: caravan megpakolva klímával szerintem az 1.6 moci is gyenge bele, de hátha. Inkább 1.7D vagy 2.0D Benzinesből meg 1.8 vagy 2.2

A G tipushibája: a dudagomb és a váltószoknya. Ezek adják a leghitelesebben a mennyire használt állapotot. Persze ha nincs felújítva. Biztonsági öv hüvelyén ne látszódjon a sárga zászló, benzinszag ne legyen az utastérben, olajbetöltő sapi alja ne legyen őzikebarna, és krémes mint a cappucinó,mert akkor vagy elfáradt az olajad, vagy már jöhet a baj csőstül. Indításnál hidegen ne csörögjön, mert az lehet hidrotőke probléma is, de vezlánc gond is. feszítőgörgő, stb... Hűtővíz ne folyjon a kocsi alá se az olaj, a hűtőtartály tiszta és rózsaszínű legyen benne a folyadék. Hidegindításnál nem baj ha nincs gyorsan meleg, ez astra tulajdonság, későn melegszik, de jó a termosztátja. 92-nél nyit. A váltó opelosan kemény, de nem szabad akadnia, csörögve váltania.

elsőre kb ennyi. Magyarországon már régóta nem km-re vesszük az autót hanem színre és állapotra. Ide jutottunk, mert engedték a tekergetést. Jó és megbízható modelljük utoljára az F astra volt, azóta ugyanúgy halott lett mint a nagy német csillagos márka...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ami kimaradt: kipuff beindítás után ne adjon édeskés fagyálló szagot, mert akkor hengerfej tömítés vagy repedéses, vetemedett lehet pl fölforrt motor utójele. 3-4000 fordulatnál a gázfröccsre ne kormoljon, de az elektromos gázpedálosoknál elvileg ez lehetetlen, mert mire az felgyorsul...

Link to comment
Megosztás:

Ha G-ben gondolkozol, akkor az elsődleges: benzin vagy diesel? A második: caravan megpakolva klímával szerintem az 1.6 moci is gyenge bele, de hátha. Inkább 1.7D vagy 2.0D Benzinesből meg 1.8 vagy 2.2

A G tipushibája: a dudagomb és a váltószoknya. Ezek adják a leghitelesebben a mennyire használt állapotot. Persze ha nincs felújítva. Biztonsági öv hüvelyén ne látszódjon a sárga zászló, benzinszag ne legyen az utastérben, olajbetöltő sapi alja ne legyen őzikebarna, és krémes mint a cappucinó,mert akkor vagy elfáradt az olajad, vagy már jöhet a baj csőstül. Indításnál hidegen ne csörögjön, mert az lehet hidrotőke probléma is, de vezlánc gond is. feszítőgörgő, stb... Hűtővíz ne folyjon a kocsi alá se az olaj, a hűtőtartály tiszta és rózsaszínű legyen benne a folyadék. Hidegindításnál nem baj ha nincs gyorsan meleg, ez astra tulajdonság, későn melegszik, de jó a termosztátja. 92-nél nyit. A váltó opelosan kemény, de nem szabad akadnia, csörögve váltania.

elsőre kb ennyi. Magyarországon már régóta nem km-re vesszük az autót hanem színre és állapotra. Ide jutottunk, mert engedték a tekergetést. Jó és megbízható modelljük utoljára az F astra volt, azóta ugyanúgy halott lett mint a nagy német csillagos márka...

Családi autónak kell, gyerekeket hordani az óvodába, meg bevásárolni, nincs igény erőműre, a költséghatékonyság lenne a fő szempont.

De gondolom a nagy motort azért írtad, mert nem amortizálódik le annyira?

A biztonsági öv hüvelyén mi az a sárga zászló, olyan, mint az ablaktörlőkön a narancs felkiáltójel, ami előjön az csereérettség alkalmával?

A betöltősapka barna színe az a hűtővíztől van, emulzió lesz az olajból a belekerült fagyállótól?

Az F astra meg rohadós, nem?

Már azt sem tudom, miben gondolkodjak, peugeot partner talán, vagy logan, de nem tudom, francia autók mit bírnak!?

Csinálok egy check listát az itteni tippekből.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.