Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Családi autónak kell, gyerekeket hordani az óvodába, meg bevásárolni, nincs igény erőműre, a költséghatékonyság lenne a fő szempont.

De gondolom a nagy motort azért írtad, mert nem amortizálódik le annyira?

A biztonsági öv hüvelyén mi az a sárga zászló, olyan, mint az ablaktörlőkön a narancs felkiáltójel, ami előjön az csereérettség alkalmával?

A betöltősapka barna színe az a hűtővíztől van, emulzió lesz az olajból a belekerült fagyállótól?

Az F astra meg rohadós, nem?

Már azt sem tudom, miben gondolkodjak, peugeot partner talán, vagy logan, de nem tudom, francia autók mit bírnak!?

Csinálok egy check listát az itteni tippekből.

Hány gyerekről van szó? Mert egy-két gyerekhez szerintem felesleges a kavarán kasztni, főleg ha nem jártok messzebbre sok csomaggal. Viszont a karavanok valamivel olcsóbbak, az igaz.

Nagyobb motor valóban azért lehet lényeges, hogy a kisebbet jobban taposni kell, és jobban taposták addig is. Bár szerintem ha csináltak karavánt 1.2-es motorral, akkor azért az 1.6-os nem lesz kevés. Nem egy versenyautó, de közlekedésre elég.

A sárga zászló azt jelenti, hogy az övfeszítő elpukkant, vagyis az autó törött volt. Ezesetben kérdéses a légzsákok állapota/jelenléte is, mivel azok drágák, nem cserélik, inkább kiveszik a hibajelző izzójukat.

Betöltősapka barna színe az olajban lecsapódó víztől van, de ha egy héten csak rövid, 2-3 kilóméteres utakon járt az autó, akkor is keletkezhet ilyen, tehát ezt inkább egy 10-15 kilóméteres próbaút után érdemes nézni (persze hozzáértő már előtte is látja, hogy mennyire barna)

F Astra valóban rohadós. De törött G Astra is rohadós lehet a javított részeken.

Franciáknál vannak problémás szériák, de összességében szerintem közel sem annyira problémásak (már), mint amennyire ez a vélemény alakult ki róluk. Ha egy autószerelő francia autót vesz (és többet is tudok itt a környéken), az azért csak jelent valamit. Ahogy írták, a G Astra se az az agyonverhetetlen autó.

Ha van ismerős G Astras, nézd meg és jegyezd fel, hogy gyújtás ráadásakor a visszajelző izzók kb. mennyi idő után, milyen sorrendben és mikor alszanak el (még motor indítása előtt, vagy csak utána). Ha valami nem stimmel, akkor az simán jelentheti azt, hogy valami izzót kivettek, vagy épp átkötöttek másikra, hogy úgy tűnjön, mintha minden rendben lenne.

Link to comment
Megosztás:

A sárga zászló azt jelenti, hogy az övfeszítő elpukkant, vagyis az autó törött volt.

Sovány vigasz ugyan, de nem feltétlenül.

Az övfeszítő attól is el tud pukkanni ha úgy szerelik ki az ülést az autóból hogy előtte nem vették le az akkusarukat.

Ettől persze az övfeszítőnek ugyanúgy vége, de az autó nem biztos hogy törött volt... bár ebben azért nem bíznék. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Milyen autókkal érdemes még foglalkozni használtan?

Ford esetleg, vagy mit javasoltok?

Egy OPEL topicban mégis milyen választ vársz?

Mindenki olyat vásárol, ami tetszik neki, illetve amit a pénztárcája megenged.

Erre a kérdésre objektív választ nem lehet adni szerintem.

Szerintem válassz a Neked tetsző és megfizethető autók közül egy párat és olvasd el a totalcar népítélet rovatát, de ha rám hallgatsz, olyat veszel, amilyet akarsz. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is opel van most, és nincs vele problémám, de hátha vannak olyanok, akiknek volt más, és van jó, vagy rossz tapasztalata más márkákkal. :)

Régebben én is gondolkodtam autó cserén. Van egy barátom aki nagyon sok autótesztet olvas a neten, szóval kicsit képben van. Megkérdeztem tőle, hogy "Te milyen autót vennél?"

Válasz:

-Milyen autód van?

-Mondom: Opel!

-Volt vele valami bajod?

-Nem!

-Akkor nincs min gondolkodni!!!

A második Astrámat hajtom, de nem gondolkodom más típusban!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is opel van most, és nincs vele problémám, de hátha vannak olyanok, akiknek volt más, és van jó, vagy rossz tapasztalata más márkákkal. :)

Nem fair a más márkával kapcsolatos rossz tapasztalatokat megosztani itt (a "holtakról vagy jót vagy semmit" mondás illik ide? :D ), ezt egyébként ezen fórum off autós topikjában kifejezetten kérik is; a jó tapasztalatokat meg azért nem fogod itt látni, mert akinek valamely másik márka jobban bejött mint az Opel, az valószínűleg már az adott típus fórumain tölti az idejét.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt R5-öm,Trabantom,Jetta,Vectra A,most meg a G astra.Még mindig nem tudom melyik a jó:)Egyikkel sem volt semmi bajom.Olyan kérdés ez,mint melyik a jó nő.Kinek mi tetszik,mik az igényei.

92-es A corsám van, ha nem rohadna le a kaszni róla, akkor nem foglalkoznék cserével, elnyűhetetlen, a 10 év alatt, mióta nálam van, ha elköltöttem rá 30000e-Ftot, akkor kb jól saccolok, és ebben volt egy 120-as karosszériázás is.

Szóval ebben gondolkozom, csak itt gondolom, sokaknak volt már több autója is, nekem meg ez az első, illetve a második, de azt nem tudom használni, olyan szar.

Szóval nincs összehasonlítási alapom.

Link to comment
Megosztás:

92-es A corsám van, ha nem rohadna le a kaszni róla, akkor nem foglalkoznék cserével, elnyűhetetlen, a 10 év alatt, mióta nálam van, ha elköltöttem rá 30000e-Ftot, akkor kb jól saccolok, és ebben volt egy 120-as karosszériázás is.

Szóval ebben gondolkozom, csak itt gondolom, sokaknak volt már több autója is, nekem meg ez az első, illetve a második, de azt nem tudom használni, olyan szar.

Szóval nincs összehasonlítási alapom.

Én azt mondom inkább G mint F, de ha egy olcsón fenntartható jó autót keresel akkor csak bizonyos feltételek mellett lesz erre igaz hogy az opel ilyen. A classic 2 -ről én lebeszélnélek. A másik a merci, de ő is a 80-as évek évjárataiból, és nála a nagy gond az, hogy egy régi példány is ha tuti jót akarsz akkor 800e Ft fölött kell keresned a 25-30 éves korosztályból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tank és a műszerfalon lévő osztás az egyezik úgy hogy ha 50 literes a tank a negyed-fél és a háromnegyed az 12,5 liter osztásokban számolandó mert nekem ez gyanús?
Ha kigyullad a üzemanyag jelző lámpa akkor mennyi van benne még?

Köszike!
Jó hétvégét :D

Link to comment
Megosztás:

Mi a baj a classic 2-vel?Nekem még semmi bajom nincs vele.Igaz fél év nem nagy idő.Kb.2 év múlva lejár a hitel.Utána nem tudom mit veszek,de ha ez beválik akkor marad,ha nem akkor megy a háztól:)

Nekem sincs semmi bajom a Classic2-vel. Szerintem jó konstrukció, ezért is vettem az Enjoy mellé, az asszony keni vágja, de bírja a gyűrődést. No meg relatív olcsó hozzá minden. Házilag meg tudok rajta csinálni mindent. Elég olcsóért hozzájutottam, de nem Magyarországon. A regadóval együtt is súlyos százezrekkel volt így jobb árban.

Egy a lényege a dolognak, nem szabad márkaszervizbe vinni. Mert úgy látom nem értenek a javításhoz, csak a lehúzáshoz.

Alkatrészt meg jobban járok, ha kintről rendelek, példának okáért Angliából. Sajna az alkatrész kereskedők zöme is lehúzós fajta.

A sufniműhelyeket sokan fikázzák, csak hát az az igazság, hogy a nagy márkaszervizekben, tapasztalataim szerint a minimálbérért ottmaradó szerelőket alkalmazzák. Akik profik, azok otthagyták őket és vagy maszekok lettek, vagy otthon működtetnek sufniműhelyt, ami minden felszereléssel el van látva,ami a szakszerű javításhoz kell. A munkadíjak megfizethetőek, Az alkatrész árak is jók, és a minőségre is igen csak figyelnek, saját érdekükben.

Az egyik UNIX-os haverom mondta, hogy sokkal több alkatrészt rendelnek tőlük a "garázsműhelyek" mint a nagyok. Az embereknek kevés pénzük van, így nagy ívben nem érdekli őket, hogy a feketegazdaságot támogatják.

Most vettem az egyik ilyen szerelőnél 55AH akkut, beszerelve, 2-év garanciával, töltés ellenőrzéssel 13-ezer forintot kért, tokkal vonóval.

A régit akkut meg leadtam egy "garázs-átvevőhelyen" 165Ft/kg áron, a MÉH-telepen adtak volna érte 110Ft/kg-ot.

Szóval csak ennyit akartam hozzákotyogni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tank és a műszerfalon lévő osztás az egyezik úgy hogy ha 50 literes a tank a negyed-fél és a háromnegyed az 12,5 liter osztásokban számolandó mert nekem ez gyanús?

Ha kigyullad a üzemanyag jelző lámpa akkor mennyi van benne még?

Köszike!

Jó hétvégét :D

Hát ez ebben a formában így nem fedi a valóságot.

A műszer, csak viszonyítási alapnak jó, nem pontos.

Nálam a VERAMON 1/4 tanknál 15 litert mutat, féltanknál 28, háromnegyednél 39 litert, tele tanknál 45 litert ír ki, Ha ténylegesen teleteszem 53 liter benya megy bele, 7 liternél megjelenik a sárga lámpa és 3 liternél villog. Egyszer kipróbáltam, teljesen szárazra autóztam, egy 10 lityis tele kannával a csomagtartóban. A VERA korrekten mutatta a tank állapotát, de az üzemanyag szint jelző sajna nem. Ezt tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tank és a műszerfalon lévő osztás az egyezik úgy hogy ha 50 literes a tank a negyed-fél és a háromnegyed az 12,5 liter osztásokban számolandó mert nekem ez gyanús?

Ha kigyullad a üzemanyag jelző lámpa akkor mennyi van benne még?

Köszike!

Jó hétvégét :D

Csak egy közbevetés részemről:

Miért jó az, ha porszárazra autózzuk ki a tankot? Rendszeresen visszatérő kérdés itt, hogy mennyit megy még, ha világít a visszajelző, én meg sosem értem, hogy ennek egyáltalán mi jelentősége van. Ha a tök üres tankra tankolok mindig egy-két ezer forintért, akkor kevesebbet fogyaszt az autó? :confused: Semmi értelme az egésznek. Sokan indokolják a pénzhiánnyal, pedig szerintem ebben az esetben is a teletank a logikusabb, ugyanis csak egyszer kéne tele tankolni, utána ugyan úgy járhat a kútra kétnaponta rátankolni, csak az a nem mindegy, hogy egy váratlan helyzetben (legyen az pénzhiány, vagy éppen a múltheti hóhelyzet pl.) legalább azon nem kell izgulni, hogy mikor áll meg a vas alattad. Magam részéről legkésőbb akkor amikor elhagyta a mutató a középvonalat, megyek tankolni és teleküldöm. Így a sokkot is elkerülöm mikor egy teletank benya árát kell a kúton hagyni, de közben nyugodtan autózom, ráadásként pedig a fogyasztását is folyamatosan tudom ellenőrizni. Azt a sárga lámpát én eddig egyszer láttam világítani, amikor megvettem az autót. Úgy gondolom azt egyébként is inkább a feledékeny sofőrök miatt találták ki, nem pedig bármilyen mértékadónak. Aztán lehet, hogy csak én vagyok ilyen furcsa madár, egyszer nemrég a kutas tankolt, mert épp ott ácsorgott a kútfej mellett mikor beálltam, azután mikor leoldott a pisztoly csodálkozva kérdezte: létezik, hogy már tele van? :D Szóval nem lehet egy megszokott jelenség, hogy valaki nem az üres tankra tölt rá, de én így szeretem :)

Bocsánat az agymenésért, de már kikívánkozott :)

Link to comment
Megosztás:

Csak egy közbevetés részemről:

Ha a tök üres tankra tankolok mindig egy-két ezer forintért, akkor kevesebbet fogyaszt az autó? :confused: Semmi értelme az egésznek. Sokan indokolják a pénzhiánnyal, pedig szerintem ebben az esetben is a teletank a logikusabb, ugyanis csak egyszer kéne tele tankolni, utána ugyan úgy járhat a kútra kétnaponta rátankolni, csak az a nem mindegy, hogy egy váratlan helyzetben (legyen az pénzhiány, vagy éppen a múltheti hóhelyzet pl.) legalább azon nem kell izgulni, hogy mikor áll meg a vas alattad

Nem rossz, én is így gondolkodok, de azt ne felejtsd el, hogy ha egy teli tank benzinedet lopják el akkor többe került a leves mint a hús...

CL2- mint jó autó...

Nekem nem jött be, itt sokan ismernek a beírásaim alapján, eddig 22000 km van benne az 5 éve alatt. Idáig ide jutottam: vízpumpa, termosztát, vezérműtengely, 1 hidrotőke egy szelep, teljes szelepszárszimering készlet és egy két helyen megfúrt benzintank.

Lehet bennem van a baj, de ez kinek olcsó? Nem az az ember vagyok, aki csak kerekeket fújja föl, de ezeket még használt alkatrész árban is soknak érzem az életkora és a futásteljesítménye mellett.

Link to comment
Megosztás:

Egy a lényege a dolognak, nem szabad márkaszervizbe vinni. Mert úgy látom nem értenek a javításhoz, csak a lehúzáshoz.

Ezt én is így gondolom. Sőt van szalon, ahol maguk az értékesítők is azt mondják, hogy ha valami komolyabb pl elektronikai kérdés vagy csere kell az autóban, akkor inkább ne hozzájuk vigyem. Most gondolok pl egy kihangosító beszerelésre, vagy épp a váltózárra. A 0km-es új autókat viszik a szomszédos autóvillamossági és diagnosztikai műhelybe ezeket beszereltetni, mert bevallásuk szerint a saját szerelőik nem tudnak semmi olyat hibátlanul megcsinálni, ami eltér a mindennapos olajcserétől és a megszokott szervízfolyamatoktól.
Link to comment
Megosztás:

Nem rossz, én is így gondolkodok, de azt ne felejtsd el, hogy ha egy teli tank benzinedet lopják el akkor többe került a leves mint a hús...

CL2- mint jó autó...

Nekem nem jött be, itt sokan ismernek a beírásaim alapján, eddig 22000 km van benne az 5 éve alatt. Idáig ide jutottam: vízpumpa, termosztát, vezérműtengely, 1 hidrotőke egy szelep, teljes szelepszárszimering készlet és egy két helyen megfúrt benzintank.

Lehet bennem van a baj, de ez kinek olcsó? Nem az az ember vagyok, aki csak kerekeket fújja föl, de ezeket még használt alkatrész árban is soknak érzem az életkora és a futásteljesítménye mellett.

Azért mert te így jártál, nem biztos hogy mindegyikre igaz. Nekem 6 és fél éves volt az autó közel 100E kilométerrel, mikor eladtam, Classic 2 volt és a nálam töltött évek alatt semmi baj nem volt vele, csak a kötelező szervizek. Vannak rossz szériák, nem lehet általánosítani.
Link to comment
Megosztás:

Azért mert te így jártál, nem biztos hogy mindegyikre igaz. Nekem 6 és fél éves volt az autó közel 100E kilométerrel, mikor eladtam, Classic 2 volt és a nálam töltött évek alatt semmi baj nem volt vele, csak a kötelező szervizek. Vannak rossz szériák, nem lehet általánosítani.

nekem sem volt gond a cl2-vel :)

Link to comment
Megosztás:

Csak egy közbevetés részemről:

Miért jó az, ha porszárazra autózzuk ki a tankot? Rendszeresen visszatérő kérdés itt, hogy mennyit megy még, ha világít a visszajelző, én meg sosem értem, hogy ennek egyáltalán mi jelentősége van. Ha a tök üres tankra tankolok mindig egy-két ezer forintért, akkor kevesebbet fogyaszt az autó? :confused: Semmi értelme az egésznek. Sokan indokolják a pénzhiánnyal, pedig szerintem ebben az esetben is a teletank a logikusabb, ugyanis csak egyszer kéne tele tankolni, utána ugyan úgy járhat a kútra kétnaponta rátankolni, csak az a nem mindegy, hogy egy váratlan helyzetben (legyen az pénzhiány, vagy éppen a múltheti hóhelyzet pl.) legalább azon nem kell izgulni, hogy mikor áll meg a vas alattad. Magam részéről legkésőbb akkor amikor elhagyta a mutató a középvonalat, megyek tankolni és teleküldöm. Így a sokkot is elkerülöm mikor egy teletank benya árát kell a kúton hagyni, de közben nyugodtan autózom, ráadásként pedig a fogyasztását is folyamatosan tudom ellenőrizni. Azt a sárga lámpát én eddig egyszer láttam világítani, amikor megvettem az autót. Úgy gondolom azt egyébként is inkább a feledékeny sofőrök miatt találták ki, nem pedig bármilyen mértékadónak. Aztán lehet, hogy csak én vagyok ilyen furcsa madár, egyszer nemrég a kutas tankolt, mert épp ott ácsorgott a kútfej mellett mikor beálltam, azután mikor leoldott a pisztoly csodálkozva kérdezte: létezik, hogy már tele van? :D Szóval nem lehet egy megszokott jelenség, hogy valaki nem az üres tankra tölt rá, de én így szeretem :)

Bocsánat az agymenésért, de már kikívánkozott :)

Nem ez volt a Kérdés és nem is ezért voltam rá kíváncsi, mert kiautózom az összes benzin mindig az autóból--->addig amíg meg nem áll alattam!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.