Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Akkor majd mondom a szerelőnek, hogy nézze meg azt is.

Valahogy úgy érzem, hogy nem lassul az autó eléggé, szerintem a gumik nem hibásak, szóval nem a tapadással van baj, pofák jók. Nagyon hamar bekapcsol az ABS!

Ha elmúlt két éves vagy közel van hozzá cseréltesd le. Nem igazán tétel.

Miért gondolod hogy nem a gumik a rosszak? ABS-re már többen panaszkodtak itt úgy emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Valamelyik nap hajnalban, közelítettem egy lejtős mellékútról egy kereszteződéshez, de kb. 3 méteren keresztül tiszta por volt az út, amit az esőzések mostak le. De nem látszott semmi belőle. Akkor még sötét volt.

Hát akkorát csúsztam, mintha jégen mentem volna..

Az autó orra simán kilógott a főútra, amikor megálltam, még jóhogy nem jött semmi balról. Hát én semmit nem tapasztaltam a fékpedálról, amit kellett volna, szaggatást vagy hasonlót.

Mit lehet ilyenkor tenni ?

Az ABS pont ilyenkor nem igazán jó, vagyis ha csak egyik kerék van csúszós talajon... ugyanis ilyenkor az összesről

elveszi a féket. Nem ez volt inkább a gondod? ABS működésekor egyébként finom vibrációt lehet érezni a fékpedálon.

Link to comment
Megosztás:

Ez az, hogy mindkét kerékkel a poros úton mentem..

A pedálon pedig nem éreztem semmit. ;)

De ezt az abs hiányosságot már tapasztaltam korábban is, télen.

Egyszerű a próba: fekete sima aszfalton próbáld állóra fékezni a kereket. Ha húzol legalább két gumicsíkot, akkor szar az abs :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha elmúlt két éves vagy közel van hozzá cseréltesd le. Nem igazán tétel.

Miért gondolod hogy nem a gumik a rosszak? ABS-re már többen panaszkodtak itt úgy emlékszem.

Amíg olyan kocsival jártam csak amin nem volt ABS én (is) úgy gondoltam, hogy tudok én fékezni ABS nélkül is, sőőőt.... Amióta ABS-es kocsim van, csak arra kell ügyelnem, hogy (a ritka) vészhelyzetben gondolkodás nélkül teljes erővel taposni a féket és láss csodát, úgy megáll mint a cövek! :rolleyes: Nehéz volt a reflexeket átállítanom. De biztos, hogy rövidebb fékutat tudok venni így mint azelőtt!

Link to comment
Megosztás:

Miért gondolod hogy nem a gumik a rosszak? ABS-re már többen panaszkodtak itt úgy emlékszem.

Mert újak a gumik és nem egy gagyi gumi van rajta, Toyo Proxes T1-R és 215 széles.

toyo_proxes_t1_r.1.jpg

Majd kipróbálom a télivel is egyszer.

Amúgy kipróbáltam barátnőm szintén ABS-es kocsiját, Nissan Micra, és abban sem éreztem, hogy a nagy lassulástól kiesek a szélvédőn. Lehet szoknom kell az ABS-t.

Nem csinálunk egy fékezési tesztet? pl. mindenki leírná, hogy hány méteren belül tud megállni pl. 60ról vagy 90ről.

Link to comment
Megosztás:

De biztos, hogy rövidebb fékutat tudok venni így mint azelőtt!

Ez nem minden esetben van így. Pl jó példa erre a dzsuvás útszélre futó jobb kerekek, ilyenkor

elveszi a féket az egészről, és sokkal tovább tart megállni, mint ABS nélkül. Én nem vagyok kibékülve

ezekkel az első generációs ABS-ekkel, a C Vectrától kezdve viszont már kellemesebb cuccok vannak :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez nem minden esetben van így. Pl jó példa erre a dzsuvás útszélre futó jobb kerekek, ilyenkor

elveszi a féket az egészről, és sokkal tovább tart megállni, mint ABS nélkül. Én nem vagyok kibékülve

ezekkel az első generációs ABS-ekkel, a C Vectrától kezdve viszont már kellemesebb cuccok vannak :rolleyes:

ABS nélkül egy rutintalan driver meg az árokban köt ki, mert az egyik oldal csúszik.

ABS-sel meg még tud korrigálni.

Link to comment
Megosztás:

Mik azok a finomságok? Kerekenkénti ABS? Gondolom F Astrába nem lehet csak úgy beletenni.

Igen, kerekenként szabályoz, és elég kifinomult karakterisztikája van. Volt szerencsém egy vectra c-ben tesztelni

az ágyúgolyófutamon, és az tetszett ;) Ott meg lett izzasztva a fék rendesen, de az abs tényleg csak annyit pofázott

bele, amennyit nagyon szükséges volt, és csak ahol szükséges volt :lol:

ABS nélkül egy rutintalan driver meg az árokban köt ki, mert az egyik oldal csúszik.

ABS-sel meg még tud korrigálni.

Csak épp megállni nem tud vele. ;) A hajam áll égnek, amikor kereszteződéshez érek, és a szar burkolat berázza a futóművet...

omegán már akkor is elvesz a fékből az abs... én személyszerint kikötném, ha nem az generálná az ecunak a sebességjelet :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Csak épp megállni nem tud vele. ;) A hajam áll égnek, amikor kereszteződéshez érek, és a szar burkolat berázza a futóművet...

omegán már akkor is elvesz a fékből az abs... én személyszerint kikötném, ha nem az generálná az ecunak a sebességjelet :rolleyes:

Újabb cuccokban már az fékvezérlő detektálja (v. legalább is próbálja) az út minőségét és ez alapján avatkozik bele. (Ennek ellenére én örülök, hogy nincs semilyen ecu a kocsimban.)

Link to comment
Megosztás:

ABS nélkül egy rutintalan driver meg az árokban köt ki, mert az egyik oldal csúszik.

ABS-sel meg még tud korrigálni.

Nekem már volt nem is egy helyzet,amikor az mentett meg,hogy nem volt ABS,hasonló a helyzet a légzsákkal is.

Nem azt mondom,hogy nem kell,jó ha van,de van olyan helyzet,amikor inkább hátrány.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már volt nem is egy helyzet,amikor az mentett meg,hogy nem volt ABS,hasonló a helyzet a légzsákkal is.

Nem azt mondom,hogy nem kell,jó ha van,de van olyan helyzet,amikor inkább hátrány.

Azért a nagy számok törvénye alapján nem ez a jellemző!

Erről jut eszembe... Eccer vótam (nem is igaz mert többször is :rolleyes: ) rendőrségi kihallgatáson mint baleseti tanú. Mesélem a kihallgató tisztnek (vót vagy 21-22 éves a szemrevaló fruska), hogy a vétlen Trabantos utasa az ütközés következtében úgy beszorult az ülésbe, hogy el kellett vágni a biztonsági övet, hogy ki tudjuk szabadítani az illetőt. Mire az a kis hülye csirke előadást kezdett nekem tartani, hogy ezért nem köti ő be magát soha amikor vezet!!! Mer hát őnaccságát zavarja a vezetésben, meg azonkívül sokszor ezért nem tud kiszabadulni a balesetes az égő autóból!!! Mondja nekem a nagytudású 2 *-os rendőrtisztecske.... akit nemrég még az anyja pelenkázott!

Persze a kihallgatás itt kb. be is fejeződött, mert elláttam atyai tanácsokkal az életre vonatkozólag...

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam ABS nélkül a fékezést. Háát... Nem volt érezhetően jobb, ígyhát vissza tettem a csatit.

De volt egy érdekes észrevételem. A gumival sikerült húzni egy pár csíkot az asztfaltra. Érdekes volt a mintája számomre, mert végül is 4 vékony csík lett. Tehát csak a gumik szélei húztak csíkot. Ez azt jelenti, hogy több levegő kell bele? Mert szerintem 2 vastag csíknak kellene lennie.

Link to comment
Megosztás:

Gabi! Én az omidban felülvizsgáltatnám az abs-ed, mert valami nem lehet vele kóser.

Nekem a vectrában semmi bajom vele. eddig talán 3x ha éreztem működni, ebből 1x direkt, mert kíváncsi voltam, mikor kezd működni.

Epk szavaival élve, azért a nagy számok törvénye alapján jóval több embert mentett már meg az abs (meg a légzsák, meg a bizt. öv), mint amennyit nem.

Soma, igen. Lehet. Mennyi a nyomás bennük jelenleg?

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam ABS nélkül a fékezést. Háát... Nem volt érezhetően jobb, ígyhát vissza tettem a csatit.

De volt egy érdekes észrevételem. A gumival sikerült húzni egy pár csíkot az asztfaltra. Érdekes volt a mintája számomre, mert végül is 4 vékony csík lett. Tehát csak a gumik szélei húztak csíkot. Ez azt jelenti, hogy több levegő kell bele? Mert szerintem 2 vastag csíknak kellene lennie.

Igen, akkor nem ártana még nyomás bele... milyen méretű a gumid?

Gabi! Én az omidban felülvizsgáltatnám az abs-ed, mert valami nem lehet vele kóser.

Nekem a vectrában semmi bajom vele. eddig talán 3x ha éreztem működni, ebből 1x direkt, mert kíváncsi voltam, mikor kezd működni.

Semmi baj az ABS-emmel, tökéletesen teszi a dolgát, már amennyire kis butuska állat módjára teheti. A két autót ne nagyon

hasonlítsuk össze ebből a szempontból, mert az omega futóműve sokkal lágyabbra hangolt, így hajlamos a szar úton önálló

életre kelni (lengéscsillapítók jók, mérve vannak). Ezért az ABS is túl hamar avatkozik bele. Meg aztán szerintem eléggé

különböző a vezetési stílusunk, és az általunk bejárt utak minősége ;) Aki sokat jár a 11kerben (Andor utca, Hengermalom

utca, stb), az tudja miről beszélek ;)

De azt te is nyugodtan kipróbálhatod, hogy ha a két jobbos kerékkel lemész a padkára, a laza felületre, akkor az ABS-ed el

fogja venni szinte teljesen a féket. És ez nagyon veszélyes dolog. Az én véleményem az, hogy ezekben az első generációs

ABS-ekben legalább annyi veszély van, mint haszon. :lol: Az újabbakkal meg vagyok elégedve, azok már tényleg több haszonnal

bírnak. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

a stílusunk lehet más, de za utak minőségét szerintem hagyjuk, mert ma, kishazánkban szerintem sokfelé hasonlóan sz@rok az utak.

Jah, és a vectra sem egy rallys keménységű futóművel van szerelve.

A lényeg, hogy kevesebb a negatív vélemény az abs-ről, mint a pozitív. Ettől még nem kizárt, hogy igazad van. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

hátulra szélesebb dobot felrakhatok annál, mint ami most fenn van?

most a vékony van rajta

Hogy lehet a Tiéden a keskenyebbik fajta? Tudtommal a Caravanokat alapból a szélesebbel szerelték... legalábbis a miénken az volt, igaz az diesel volt. Szerintem lehet nyereggel együtt kompletten.

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet a Tiéden a keskenyebbik fajta? Tudtommal a Caravanokat alapból a szélesebbel szerelték... legalábbis a miénken az volt, igaz az diesel volt. Szerintem lehet nyereggel együtt kompletten.

úgy emlékszem, hogy vékonynak mértem

na majd délután megnézem újra

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.