Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

No, tegnap hirtelen felindulásból vettem egy pár általam tökélesetesen ismeretlen gumit. Falken Ziex ZE914. Gumis mondta hogy bevállalhatom, nem rossz persze nem is prémium. Valaki Falkenezett már? Bár utólag leinformálni valamit (Michelin Energy Saver+-ról lebeszélt)...

Tavaly ilyenekkel vettem az alufelniket,csak a ZE912 mintáva(3 éves volt kb 6mm mintával)l,nekem túl hangos volt,a tapadással sem voltam elégedett úgyhogy lecseréltem a most vitatott Energie saver +-ra(ez 4 éves volt 5.5mm-es mikor vettem).Ezzel elégedett vagyok(195/55 R16)idáig minden téren,mondjuk autópályán nagyobb sebeséggel még nem mentem vele,a max.120km/h volt addig nem volt gondom vele :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tavaly ilyenekkel vettem az alufelniket,csak a ZE912 mintáva(3 éves volt kb 6mm mintával)l,nekem túl hangos volt,a tapadással sem voltam elégedett úgyhogy lecseréltem a most vitatott Energie saver +-ra(ez 4 éves volt 5.5mm-es mikor vettem).Ezzel elégedett vagyok(195/55 R16)idáig minden téren,mondjuk autópályán nagyobb sebeséggel még nem mentem vele,a max.120km/h volt addig nem volt gondom vele :icon1:

Én is vennék energy savert, de a méretemben nem kapni. Egy szett meg 200e másból, ami normális. :( Pedig ez is csak egy astra... 225/50-17

Link to comment
Megosztás:

Tavaly ilyenekkel vettem az alufelniket,csak a ZE912 mintáva(3 éves volt kb 6mm mintával)l,nekem túl hangos volt,a tapadással sem voltam elégedett úgyhogy lecseréltem a most vitatott Energie saver +-ra(ez 4 éves volt 5.5mm-es mikor vettem).Ezzel elégedett vagyok(195/55 R16)idáig minden téren,mondjuk autópályán nagyobb sebeséggel még nem mentem vele,a max.120km/h volt addig nem volt gondom vele :icon1:

Mennyi idős volt a ZE912 és mennyit futott?

Nekem azt mondta a gumis(ok) (KM Gumi, vannak páran a műhelyben), hogy mivel relatíve keveset autózóm évente (és van téli szettem is) és azt is nagyobb részben városban, így a Michelin ezen típusát nem ajánlja mivel nagyon gyorsan kopó típus és gyorsan is öregszik (2006-os Energy-t cseréltem le, mivel szétrepedezett az oldalfala és a mintázat közt is, pedig kezelve is van, szakszerűen tárolva, nyomás ellenőrizve rendszeresen de mégis mindenhol berepedezett, pedig nálam is és előző tulajnál is garázsos az autó és jó ha 30k km van benne mindösszesen)... Olvasgattam a neten a 15-ös méretkategóriában a Falken Ziex ZE914 után (2012-es és utáni teszteket), közepes teljesítményt írnak rá általában, inkább vizesen nem az igazi, sok tesztben pont az Energy Saver+ elé sorolják pontozásban azonos minősítési osztályon belül. Kifejezetten halknak és szárazon jól tapadónak sorolták be (15-ös méretkategóriában).. Meglátjuk...

Link to comment
Megosztás:

Mennyi idős volt a ZE912 és mennyit futott?

Nekem azt mondta a gumis(ok) (KM Gumi, vannak páran a műhelyben), hogy mivel relatíve keveset autózóm évente (és van téli szettem is) és azt is nagyobb részben városban, így a Michelin ezen típusát nem ajánlja mivel nagyon gyorsan kopó típus és gyorsan is öregszik (2006-os Energy-t cseréltem le, mivel szétrepedezett az oldalfala és a mintázat közt is, pedig kezelve is van, szakszerűen tárolva, nyomás ellenőrizve rendszeresen de mégis mindenhol berepedezett, pedig nálam is és előző tulajnál is garázsos az autó és jó ha 30k km van benne mindösszesen)... Olvasgattam a neten a 15-ös méretkategóriában a Falken Ziex ZE914 után (2012-es és utáni teszteket), közepes teljesítményt írnak rá általában, inkább vizesen nem az igazi, sok tesztben pont az Energy Saver+ elé sorolják pontozásban azonos minősítési osztályon belül. Kifejezetten halknak és szárazon jól tapadónak sorolták be (15-ös méretkategóriában).. Meglátjuk...

3 éves volt,nem tudom mennyit futott,de jó állapotú volt,6mm-es mintával,még el is tudtam jó pénzért adni...

De nekem hangos volt,és a tapadását is keveseltem fékezéskor,nyúlós volt,mint a téligumi melegben. :smartass:

A mostani Energie Saver sokkal jobb ezekben a kritériumokban :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondta a gumis(ok) (KM Gumi, vannak páran a műhelyben), hogy mivel relatíve keveset autózóm évente (és van téli szettem is) és azt is nagyobb részben városban, így a Michelin ezen típusát nem ajánlja mivel nagyon gyorsan kopó típus és gyorsan is öregszik (2006-os Energy-t cseréltem le, mivel szétrepedezett az oldalfala és a mintázat közt is, pedig kezelve is van, szakszerűen tárolva, nyomás ellenőrizve rendszeresen de mégis mindenhol berepedezett, pedig nálam is és előző tulajnál is garázsos az autó és jó ha 30k km van benne mindösszesen)...

Voltak legendásan gyorsan kopó michelin-ek, de a mostani(azaz nem a 9 évvel ezelőtti!) Energy sorozatuk kimondottan a legtartósabb gumik közé tartozik:

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2014_van_meglepetes-12067

2015 pedig a második legjobb a kopásban, csak egy veszélyesen gyagyi Kumho előzi meg ezen a téren.

..:: csak úgy általánosságban, nem neked írva... ::..

Én Conti fun vagyok és ahogyan korábban írta valaki a gumi hype sem áll távol tőlem. :unsure: Mindig az elérhető legjobb gumira törekedtem, ez pedig a "vitatott ADAC" szerint is már sok-sok éve... lehet akár Conti is... Legalábbis az első háromban már évtizedek óta benn van, főleg a fékezésben jár az élen... A Corsa-ra az adott méretben csak Conti-EcoContact volt, aztán F-Astra 14-es méretében már volt PremiumContact-os Conti a második szériából, ahogyan most a G Astra-ra is az került, de ez már az 5-ös széria.

Az ADAC idén nagyon az arcunkba nyomta, hogy nem célszerű ECO-t venni, ha van nála jobb testvér...

Winkler-ék szerint is viszont ez egy kicsit túl van reagálva... szerintem is már annak is örülni lehetne, ha mindenki időben cserélne gumit és legalább neves gyártók, tesztelt ECO gumija közül vásárolnának.

Egy kollégám ki is röhög emiatt. Azt mondta, hogy hiába állok meg én 40 méter alatt, ha egy Kormorán-os, Riken-es, Matador-os ember jön mögöttem... :) Jobban járnék, ha inkább csúsznék még néhány métert... ekkor ugyanis lehet, hogy sem én nem megyek még neki semminek és belém sem fognak jönni. Emiatt is mondom, hogy legalább a Michelin Energy vagy más ECO gumit vegyék azok az emberek, akik mögöttem vannak. :D A gumi olyan, mint a biztosítást. Lehet, hogy nem lesz baleseted... de ha lelkesen spórolsz darabonként 1-2 ezer Ft-ot, aztán meg kiadhatod a sokszorosát lökhárítóra vagy más karosszéria elemre. Ez sem zavarna engem... csak ne gyere mögöttem. Ahogyan nem zavar, ha valaki a postabiztosítónál vagy akármilyen filléresen is köti meg a kötelezőjét... amíg nem jön belém. Valahogy ez a körültekintés lenne jó a gumivásárlásnál is. Természetesen ez csak egy filozofikus magánvélemény... aki meg nem ért vele egyet, annak úgyis eszébe fog jutni, amikor hátulról egy matadoros ember, egy gagyi occó' kötelező biztosítással belémegy... :sneaky:

Módosítva : bluemirage
Link to comment
Megosztás:

Voltak legendásan gyorsan kopó michelin-ek, de a mostani(azaz nem a 9 évvel ezelőtti!) Energy sorozatuk kimondottan a legtartósabb gumik közé tartozik:

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2014_van_meglepetes-12067

2015 pedig a második legjobb a kopásban, csak egy veszélyesen gyagyi Kumho előzi meg ezen a téren.

..:: csak úgy általánosságban, nem neked írva... ::..

Én Conti fun vagyok és ahogyan korábban írta valaki a gumi hype sem áll távol tőlem. :unsure: Mindig az elérhető legjobb gumira törekedtem, ez pedig a "vitatott ADAC" szerint is már sok-sok éve... lehet akár Conti is... Legalábbis az első háromban már évtizedek óta benn van, főleg a fékezésben jár az élen... A Corsa-ra az adott méretben csak Conti-EcoContact volt, aztán F-Astra 14-es méretében már volt PremiumContact-os Conti a második szériából, ahogyan most a G Astra-ra is az került, de ez már az 5-ös széria.

Az ADAC idén nagyon az arcunkba nyomta, hogy nem célszerű ECO-t venni, ha van nála jobb testvér...

Winkler-ék szerint is viszont ez egy kicsit túl van reagálva... szerintem is már annak is örülni lehetne, ha mindenki időben cserélne gumit és legalább neves gyártók, tesztelt ECO gumija közül vásárolnának.

Egy kollégám ki is röhög emiatt. Azt mondta, hogy hiába állok meg én 40 méter alatt, ha egy Kormorán-os, Riken-es, Matador-os ember jön mögöttem... :) Jobban járnék, ha inkább csúsznék még néhány métert... ekkor ugyanis lehet, hogy sem én nem megyek még neki semminek és belém sem fognak jönni. Emiatt is mondom, hogy legalább a Michelin Energy vagy más ECO gumit vegyék azok az emberek, akik mögöttem vannak. :D A gumi olyan, mint a biztosítást. Lehet, hogy nem lesz baleseted... de ha lelkesen spórolsz darabonként 1-2 ezer Ft-ot, aztán meg kiadhatod a sokszorosát lökhárítóra vagy más karosszéria elemre. Ez sem zavarna engem... csak ne gyere mögöttem. Ahogyan nem zavar, ha valaki a postabiztosítónál vagy akármilyen filléresen is köti meg a kötelezőjét... amíg nem jön belém. Valahogy ez a körültekintés lenne jó a gumivásárlásnál is. Természetesen ez csak ez filozofikus magánvélemény... aki meg nem ért vele egyett, annak úgyis eszébe fog jutni, amikor hátulról egy matadoros ember, egy gagyi occó' kötelező biztosítással belémegy... :sneaky:

Azért a linkelt cikkből is kiderül, összességében nem olyan fényes teljesítményű a Saver+... Középkategória (kielégítő besorolás)... Gondolom erre utaltak a gumis műhelyben. Szerintem kár abban hinned, hogy csak azon múlik hogy megáll vagy sem a mögötted jövő, hogy milyen márkájú a gumija. Van ott sok minden más tényező bőven: mák (ebből kell a legtöbb), reakció idő, ABS vagy nem ABS, fékrendszer állapota, gumi-útfelület hőmérséklete, gumi általános állapota...

Link to comment
Megosztás:

Voltak legendásan gyorsan kopó michelin-ek, de a mostani(azaz nem a 9 évvel ezelőtti!) Energy sorozatuk kimondottan a legtartósabb gumik közé tartozik:

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2014_van_meglepetes-12067

2015 pedig a második legjobb a kopásban, csak egy veszélyesen gyagyi Kumho előzi meg ezen a téren.

..:: csak úgy általánosságban, nem neked írva... ::..

Én Conti fun vagyok és ahogyan korábban írta valaki a gumi hype sem áll távol tőlem. :unsure: Mindig az elérhető legjobb gumira törekedtem, ez pedig a "vitatott ADAC" szerint is már sok-sok éve... lehet akár Conti is... Legalábbis az első háromban már évtizedek óta benn van, főleg a fékezésben jár az élen... A Corsa-ra az adott méretben csak Conti-EcoContact volt, aztán F-Astra 14-es méretében már volt PremiumContact-os Conti a második szériából, ahogyan most a G Astra-ra is az került, de ez már az 5-ös széria.

Az ADAC idén nagyon az arcunkba nyomta, hogy nem célszerű ECO-t venni, ha van nála jobb testvér...

Winkler-ék szerint is viszont ez egy kicsit túl van reagálva... szerintem is már annak is örülni lehetne, ha mindenki időben cserélne gumit és legalább neves gyártók, tesztelt ECO gumija közül vásárolnának.

Egy kollégám ki is röhög emiatt. Azt mondta, hogy hiába állok meg én 40 méter alatt, ha egy Kormorán-os, Riken-es, Matador-os ember jön mögöttem... :) Jobban járnék, ha inkább csúsznék még néhány métert... ekkor ugyanis lehet, hogy sem én nem megyek még neki semminek és belém sem fognak jönni. Emiatt is mondom, hogy legalább a Michelin Energy vagy más ECO gumit vegyék azok az emberek, akik mögöttem vannak. :D A gumi olyan, mint a biztosítást. Lehet, hogy nem lesz baleseted... de ha lelkesen spórolsz darabonként 1-2 ezer Ft-ot, aztán meg kiadhatod a sokszorosát lökhárítóra vagy más karosszéria elemre. Ez sem zavarna engem... csak ne gyere mögöttem. Ahogyan nem zavar, ha valaki a postabiztosítónál vagy akármilyen filléresen is köti meg a kötelezőjét... amíg nem jön belém. Valahogy ez a körültekintés lenne jó a gumivásárlásnál is. Természetesen ez csak egy filozofikus magánvélemény... aki meg nem ért vele egyet, annak úgyis eszébe fog jutni, amikor hátulról egy matadoros ember, egy gagyi occó' kötelező biztosítással belémegy... :sneaky:

Sok szavaddal rokonszenvezek, különösen a biztosítós résszel!

gumi téren nekem mindig is csak új és prémium márka jöhetett szóba.(Pirelli,Dunlop,GoodYear)

viszont, most eljött az idő (sajnos), hogy használt gumit voltam kénytelen venni.

bár ebből is a prémium szegmenst választottam(Dunlop)

az a baj, hogy egy havi fizum menne el (és majd fog is) egy szett új gumira.

kénytelen voltam leadni, és akkor belefért az alufelni és a használt, de prémium gumi is.

egyenlőre a Continental gumival nincs semmi tapasztalatom, de ha mindenki jót ír róla akkor még ez a márka

is belekerülhet a "kosárba" ha majd elkezdek keresgélni új nyári szettet.

téli gumis tapasztalatom, hogy a Nokian megfelelő, bár 1-2 autópályázás már meglátszik rajta.

most Michelin téli gumim van, mivel nem nagyon volt tél, na meg hó sem így erről nem tudok érdemben nyilatkozni.

Link to comment
Megosztás:

Azért a linkelt cikkből is kiderül, összességében nem olyan fényes teljesítményű a Saver+... Középkategória (kielégítő besorolás)... Gondolom erre utaltak a gumis műhelyben.

Azt írtad, hogy a kopását kritizálták. Én csak erre akartam a reagálni... többi pedig csak egy átalános kirohanásom. <_< A kopásról mondott véleményük durva hazugság... ez tény.... vagy legyünk udvariasabbak: valószínűleg a korábbi Michelin gumikra gondoltak és a mostaniakhoz nem volt még szerencséjük(?!) :D

Ami a többi értékét jelenti: a guminak egy ADAC-os tábla első 1/3-ban (2014) vagy közepén(2015) lenni nem rossz teljesítmény. De jogos... tényleg vannak jobbak. Én ajánlom a ContiPremiumContact-ot pl.

---

Egyetértek... Természetes, hogy a fékezés egy csomó más tényezőtől is függ. De ez ne legyen azok mentsvára, akik azt mondják,hogy: ááá, én úgyis figyelmesen és jól vezetek... tehát nem kell jó gumi... mert rajtam múlik minden. Tehát jó lesz a kumho, riken, matador... (más márkát nem írok, mert a "meg vagyok elégedve vele" hozzászólásokhoz nem tudok mit reagálni, drivingcamp-re gondolom nem megy senki a maga igazát bizonygatni :icon1: )

Link to comment
Megosztás:

viszont, most eljött az idő (sajnos), hogy használt gumit voltam kénytelen venni.

bár ebből is a prémium szegmenst választottam(Dunlop)

az a baj, hogy egy havi fizum menne el (és majd fog is) egy szett új gumira.

kénytelen voltam leadni, és akkor belefért az alufelni és a használt, de prémium gumi is.

Én meg ezzel rokonszenvezek. De nemcsak én, mert ha meghallgatod Winklerék korábban linkelt beszélgetését, vagy a Totalcar.hu-n a Gumidoktor-nál olvasgatsz rendszeresen, akkor ők is azon a véleményen vannak,hogy egy használt prémium amivel még 1-2 szezont lehet menni, az anyagilag és biztonságilag is az egyik legjobb döntés lehet.... ha valakinek nincs pénze új prémiumra. Én úgy gondolom, hogy a kevés kilométer sem mentség az rossz gumira.... mert évi néhány ezer km. alatt is lehet balesetet okozni... a sors érdekesebb ennél.

Link to comment
Megosztás:

Én meg ezzel rokonszenvezek. De nemcsak én, mert ha meghallgatod Winklerék korábban linkelt beszélgetését, vagy a Totalcar.hu-n a Gumidoktor-nál olvasgatsz rendszeresen, akkor ők is azon a véleményen vannak,hogy egy használt prémium amivel még 1-2 szezont lehet menni, az anyagilag és biztonságilag is az egyik legjobb döntés lehet.... ha valakinek nincs pénze új prémiumra. Én úgy gondolom, hogy a kevés kilométer sem mentség az rossz gumira.... mert évi néhány ezer km. alatt is lehet balesetet okozni... a sors érdekesebb ennél.

Ez a baj, hogy úgy a TC egészben és a Winkler autós szaktekintélynek számítanak ebben az országban, pedig nagyon messze vannak tőle :D

Teszteket nézegetve illetve saját tapasztalatból kiindulva azért az közelebb van a valósághoz, hogy prémium új>középkat új>használt prémium>téli

Link to comment
Megosztás:

Ez a baj, hogy úgy a TC egészben és a Winkler autós szaktekintélynek számítanak ebben az országban, pedig nagyon messze vannak tőle :D

Teszteket nézegetve illetve saját tapasztalatból kiindulva azért az közelebb van a valósághoz, hogy prémium új>középkat új>használt prémium>téli

Azt tudom, hogy inkább viccesek és szórakoztatók, mintsem szakmai félistenek. ;) Ennek ellenére mivel idejük nagy részét mégiscsak abban a világban töltik, így van bennük legalább annyi a témában, mint bennem/bennünk.

A felállított sorrended is lehet jó, természetesen a használt prémium állapotától és a középkat-nak mondott guminak a minőségétől függ, hogy éppen melyik van előrébb vagy hátrébb. Ezzel teljesen egyetértek!

Bár én úgy gondolom, hogy egy egy szezont futott min 6 mm-es csúcsragadozó, jobb és olcsóbb lehet(!) számos esetben egy új középkategóriásnál. A középkategória egy nyúlós szó. Meg is mondom, hogy miért:

185/65 R15 ContiECO és a 185/65 R15 ContiPrémium között nincs 1000 Ft/db különbség, van ahol csak néhány száz forint!! Fékútban állítólag már újkorában is 3-4 méter különbség van közöttük (lsd korábban linkelt kép). Na már most... a ContiEco 2014 175/65 R14 -es méretben az ELSŐ volt 2014-ben! Tehát onnan nézve a középkategória relatív. Ha akarom akkor azt mondom, hogy a 2015-ös középkategória R14-ben és 2014-ben még prémium volt. Akkor egy 2014-es középkategória mennyivel rosszabb egy 2015-ös prémiumnál. A számok szerinte eléggé?! :D. Tudom, hogy kevertem a méretet és az évet. De az adok/veszekben is hirdettem a múlt héten ezt: 175/65 R14, ContiPremiumContact2 (DOT 2012, 5mm) alufelnivel együtt 38eFt-ért (OLX-en 33 eFt-ért vitték el). Jól járt aki megvette: egy Suzuki Ignisre.

A fentiek alapján, akkor mi is a középkategória? :icon1: Az igazság az, hogy magam sem tudnám meghatározni. Valami ami nem prémium és nem bukott meg az ADAC-nál? Hát ez elég tág fogalom. De ha a táblában sincs (főleg a német piacon jellemzőeket tesztelik), akkor meg? Vagy ha a fékútja max csak másfél kocsihosszal hosszabb vizes úton? :D

Módosítva : bluemirage
Link to comment
Megosztás:

Azt tudom, hogy inkább viccesek és szórakoztatók, mintsem szakmai félistenek. ;) Ennek ellenére mivel idejük nagy részét mégiscsak abban a világban töltik, így van bennük legalább annyi a témában, mint bennem/bennünk.

A felállított sorrended is lehet jó, természetesen a használt prémium állapotától és a középkat-nak mondott guminak a minőségétől függ, hogy éppen melyik van előrébb vagy hátrébb. Ezzel teljesen egyetértek!

Bár én úgy gondolom, hogy egy egy szezont futott min 6 mm-es csúcsragadozó, jobb és olcsóbb lehet(!) számos esetben egy új középkategóriásnál. A középkategória egy nyúlós szó. Meg is mondom, hogy miért:

185/65 R15 ContiECO és a 185/65 R15 ContiPrémium között nincs 1000 Ft/db különbség, van ahol csak néhány száz forint!! Fékútban állítólag már újkorában is 3-4 méter különbség van közöttük (lsd korábban linkelt kép). Na már most... a ContiEco 2014 175/65 R14 -es méretben az ELSŐ volt 2014-ben! Tehát onnan nézve a középkategória relatív. Ha akarom akkor azt mondom, hogy a 2015-ös középkategória R14-ben és 2014-ben még prémium volt. Akkor egy 2014-es középkategória mennyivel rosszabb egy 2015-ös prémiumnál. A számok szerinte eléggé?! :D. Tudom, hogy kevertem a méretet és az évet. De az adok/veszekben is hirdettem a múlt héten ezt: 175/65 R14, ContiPremiumContact2 (DOT 2012, 5mm) alufelnivel együtt 38eFt-ért (OLX-en 33 eFt-ért vitték el). Jól járt aki megvette: egy Suzuki Ignisre.

A fentiek alapján, akkor mi is a középkategória? :icon1: Az igazság az, hogy magam sem tudnám meghatározni. Valami ami nem prémium és nem bukott meg az ADAC-nál? Hát ez elég tág fogalom. De ha a táblában sincs (főleg a német piacon jellemzőeket tesztelik), akkor meg? Vagy ha a fékútja max csak másfél kocsihosszal hosszabb vizes úton? :D

Nyilván nem fogjuk itt megváltani a világot, mindenki azt vesz amit a pénztárcája megenged. Abban megegyezhetünk, hogy kategóriákat azért elég élesen be lehet lőni ár és minőség alapján. Az, hogy a Conti adott méretben ezt a két terméket árban, hogy pozicionálta egy dolog, biztos volt oka. Egy jobban sikerült széria pl. Hankookból vagy Nokianból nem lesz prémium, maximum kiváló ár/érték arányú.

Viszont az érvelésedben több buktató is volt inkább ez zavart, egyrészt amit saját magad is észrevettél. Másrészről, hogy először 1 éves 6mm-s gumikról írsz. De te magad is idén 3 éves 5millis gumit adtál el. Nincs ezzel baj, csak a példálozás fals, senki nem ad el prémium kategóriás gumit 1 évesen, abból a kb. 1000ből egy kivétellel aki a szabályt erősíti, mert pont azután kotlott meg az autó/törte össze/van rá lóvé és megengedheti a buktát egy pl. egy másik felni miatt.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, nyugtassatok meg, vagy mondjatok valamit, mert tiszta ideg vagyok!

Elmentem lecseréltetni a téli gumit.Külön felnin van a téli meg a nyári, csak mondom magamban most elmegyek a gumishoz, mert ki kéne centíroztatni a nyárit.Erre mondják, hogy nem rakják fel a nyári gumimat mert

balesetveszélyes, mivel ki van repedezve.Ez igaz is volt,m ert megmutatták, megnéztem...

Kénytelen voltam venni ott helyben egy garnitúra nyári gumit.Olyat még sosem csináltam, hogy mindenféle infó, utánaolvasás nélkül vegyek gumit, vagy bármi mást.Most viszont hamar kellett döntenem, ráadásul be nem tervezett költség lett.

Szóval Barum brilantis lett ráadásul 185/65R15 hogy olcsóbban kijöjjek.Ez már magában idehgsítő...

Ami viszont kiakasztott, hogy otthon nézegetem a gumit és akkor vettem észre hogy 2013. évi és 28.heti a gumi.

Ti mit csinálnátok?Visszamennétek?

Link to comment
Megosztás:

Felkerült a nyári szett :) Gondoltam felteszem. A felni gyári GM 16-os. Gumi: 205/50 R16 KUMHO HS51, tudom ajánlani másnak is ezt a típust, tapad rendesen és halk. Nagy esőben még nincs vele tapasztalatom.

Nagyon szép, látom nem csak nekem jött be ez a kinézetű felni!

Srácok, nyugtassatok meg, vagy mondjatok valamit, mert tiszta ideg vagyok!

Elmentem lecseréltetni a téli gumit.Külön felnin van a téli meg a nyári, csak mondom magamban most elmegyek a gumishoz, mert ki kéne centíroztatni a nyárit.Erre mondják, hogy nem rakják fel a nyári gumimat mert

balesetveszélyes, mivel ki van repedezve.Ez igaz is volt,m ert megmutatták, megnéztem...

Kénytelen voltam venni ott helyben egy garnitúra nyári gumit.Olyat még sosem csináltam, hogy mindenféle infó, utánaolvasás nélkül vegyek gumit, vagy bármi mást.Most viszont hamar kellett döntenem, ráadásul be nem tervezett költség lett.

Szóval Barum brilantis lett ráadásul 185/65R15 hogy olcsóbban kijöjjek.Ez már magában idehgsítő...

Ami viszont kiakasztott, hogy otthon nézegetem a gumit és akkor vettem észre hogy 2013. évi és 28.heti a gumi.

Ti mit csinálnátok?Visszamennétek?

Megmondom őszintén,én elmentem volna másik gumishoz ha ilyet mond.

vannak gumik amik 2-3 szezon alatt elkezdenek repedezni, és mondjuk van benne 30e km!

Vissza viheted, bár nem tudom, hogy hogyan igazolnád azt, hogy ez a 4 gumi valóban tőluk van.

Ha még van is számla én nem tudom, hogy a gumiknak egyáltalán van-e valami egyedi sorozatszáma?

Ilyen formán mondhatja azt is, hogy ő jót adott Te meg eladtad és vettél egy repedezettet és megpróbálod elsütni

azt, hogy visszafizesse.

Igazából ez már megfordult a fejemben, hogy ugyan nyomon lehet-e követni egy gumi útját a gyártástól az eladásig?

Link to comment
Megosztás:

Megmondom őszintén,én elmentem volna másik gumishoz ha ilyet mond.

vannak gumik amik 2-3 szezon alatt elkezdenek repedezni, és mondjuk van benne 30e km!

Vissza viheted, bár nem tudom, hogy hogyan igazolnád azt, hogy ez a 4 gumi valóban tőluk van.

Ha még van is számla én nem tudom, hogy a gumiknak egyáltalán van-e valami egyedi sorozatszáma?

Ilyen formán mondhatja azt is, hogy ő jót adott Te meg eladtad és vettél egy repedezettet és megpróbálod elsütni

azt, hogy visszafizesse.

Lehet, hogy nálam van gond az értő olvasással, :blush: de úgy értem, hogy a régi nyári volt a repedezett, amire korrekt módon felfigyelt a gumis. Emiatt nincs miért haragudni a gumisra.

Az új gumi a Barum Brillantis lett és a hirtelen felindulásból elkövetett, kényszerű vásárláson kívül csak annyi gondja van a srácnak, hogy 2013. nyári gyártású.

Ez utóbbira meg csak annyit tudok mondani, hogy ha pl. 3 nyaranta vagy sűrűbben cserél gumit, akkor én nem problémáznék a 2013. nyári gyártáson.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, nyugtassatok meg, vagy mondjatok valamit, mert tiszta ideg vagyok!

Elmentem lecseréltetni a téli gumit.Külön felnin van a téli meg a nyári, csak mondom magamban most elmegyek a gumishoz, mert ki kéne centíroztatni a nyárit.Erre mondják, hogy nem rakják fel a nyári gumimat mert

balesetveszélyes, mivel ki van repedezve.Ez igaz is volt,m ert megmutatták, megnéztem...

Kénytelen voltam venni ott helyben egy garnitúra nyári gumit.Olyat még sosem csináltam, hogy mindenféle infó, utánaolvasás nélkül vegyek gumit, vagy bármi mást.Most viszont hamar kellett döntenem, ráadásul be nem tervezett költség lett.

Szóval Barum brilantis lett ráadásul 185/65R15 hogy olcsóbban kijöjjek.Ez már magában idehgsítő...

Ami viszont kiakasztott, hogy otthon nézegetem a gumit és akkor vettem észre hogy 2013. évi és 28.heti a gumi.

Ti mit csinálnátok?Visszamennétek?

Pont nemreg volt cikk errol talan a Tc-on. Van ra jogszabaly hogy mennyi ideig szamit ujnak egy gumi es mikortol tultaroltnak. Ra kell keresni. De 2 ev meg lehet hogy jogilag uj.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, nyugtassatok meg, vagy mondjatok valamit, mert tiszta ideg vagyok!

Elmentem lecseréltetni a téli gumit.Külön felnin van a téli meg a nyári, csak mondom magamban most elmegyek a gumishoz, mert ki kéne centíroztatni a nyárit.Erre mondják, hogy nem rakják fel a nyári gumimat mert

balesetveszélyes, mivel ki van repedezve.Ez igaz is volt,m ert megmutatták, megnéztem...

Kénytelen voltam venni ott helyben egy garnitúra nyári gumit.Olyat még sosem csináltam, hogy mindenféle infó, utánaolvasás nélkül vegyek gumit, vagy bármi mást.Most viszont hamar kellett döntenem, ráadásul be nem tervezett költség lett.

Szóval Barum brilantis lett ráadásul 185/65R15 hogy olcsóbban kijöjjek.Ez már magában idehgsítő...

Ami viszont kiakasztott, hogy otthon nézegetem a gumit és akkor vettem észre hogy 2013. évi és 28.heti a gumi.

Ti mit csinálnátok?Visszamennétek?

Csak nem a Ficsornál voltál? Azok minden évben új gumit akartak vetetni a céges kocsikra.Akkor is azt mondták,hogy szar amikor még szőrös volt a gumi:)Aztán a másik gumis vígan felrakta még évekig utána.

Link to comment
Megosztás:

Felkerült a nyári szett :) Gondoltam felteszem. A felni gyári GM 16-os. Gumi: 205/50 R16 KUMHO HS51, tudom ajánlani másnak is ezt a típust, tapad rendesen és halk. Nagy esőben még nincs vele tapasztalatom.

Nagyon szépek ezek a felnik,jól néz ki vele a járgány!

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy nálam van gond az értő olvasással, :blush: de úgy értem, hogy a régi nyári volt a repedezett, amire korrekt módon felfigyelt a gumis. Emiatt nincs miért haragudni a gumisra.

Az új gumi a Barum Brillantis lett és a hirtelen felindulásból elkövetett, kényszerű vásárláson kívül csak annyi gondja van a srácnak, hogy 2013. nyári gyártású.

Ez utóbbira meg csak annyit tudok mondani, hogy ha pl. 3 nyaranta vagy sűrűbben cserél gumit, akkor én nem problémáznék a 2013. nyári gyártáson.

Az a baj, hogy én nem járom le a gumit még 5 év alatt sem.A nyári gumim amit le kellett cserélni, az is 5 éves volt és csak félig jártam le.

Az a bajom hogy egy 5 éves gumi miért repedezik ki?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.