Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Tyű a hétszázát, betyár puskaporos itt a hangulat!

Na szóval:

A fene megette, ha a jeges úton csak a szerencsére bízza magát az ember.

Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő.

Azt pedig senki sem mondta, hogy a téli gumi csodát tesz.

Elég, ha 20 méterről 18-ra csökken a fékút. 2 méteren sok minden történhet.

Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog.

De vajon mennyivel kezd hamarabb dolgozni az ABS, nyári gumival a jégen.

én úgy látom itt a helyett, hogy segítene az ember a másiknak inkább azt nézi mibe köthet bele, vagy magyaráz félre vagy egyszerűen csak értetlenkedtek, vagy nem tudtok értelmezni egy leírt mondatot ezért inkább az eleve félre értelmezett dolgot félre magyaráztok??? vagy mi a bús van? akkor a félre értések végett ha nem sikerül visszább lapozni elolvasni akkor kénytelen vagyok magamat is idézni:

idézet tőlem: "jégen meg tök mindegy milyen a gumi a téli se képes csodára"

erre a válasz: "Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót"

azután egy kiragadott részlet egy gondolatomból: "a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden"

itt jön a te hsz: "Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog"

nem, én nem a elektronikát írtam hanem: "nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon" és továbbra is azt mondom, hogy kenheted a hajadra a téli gumit, ha valaki akkor csinál hülyeséget mikor igazi jégen kell reagálnod

"Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő" én nem szeretem ha velem szembe jönnek, közlekedjen mindenki a saját sávjában, de ezek szerint te és Softl ilyen kis kamikázék vagytok, vagy csak a fukusimai japán látogatók vagytok :)

Link to comment
Megosztás:

én úgy látom itt a helyett, hogy segítene az ember a másiknak inkább azt nézi mibe köthet bele, vagy magyaráz félre vagy egyszerűen csak értetlenkedtek, vagy nem tudtok értelmezni egy leírt mondatot ezért inkább az eleve félre értelmezett dolgot félre magyaráztok??? vagy mi a bús van? akkor a félre értések végett ha nem sikerül visszább lapozni elolvasni akkor kénytelen vagyok magamat is idézni:

idézet tőlem: "jégen meg tök mindegy milyen a gumi a téli se képes csodára"

erre a válasz: "Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót"

azután egy kiragadott részlet egy gondolatomból: "a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden"

itt jön a te hsz: "Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog"

nem, én nem a elektronikát írtam hanem: "nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon" és továbbra is azt mondom, hogy kenheted a hajadra a téli gumit, ha valaki akkor csinál hülyeséget mikor igazi jégen kell reagálnod

"Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő" én nem szeretem ha velem szembe jönnek, közlekedjen mindenki a saját sávjában, de ezek szerint te és Softl ilyen kis kamikázék vagytok, vagy csak a fukusimai japán látogatók vagytok :D

Sziasztok! Üdvözlet mindenkinek!

Nofene,csak nem egy háborúba cseppentem bele itt a fórumon? :) és ez még csak nem is olajháború :D

Pedig nekem volt ma k....a szar napom,szívtam a munkahelyen minden dologgal,mint a torkos borz,és ennek ellenére ti marjátok egymást ?Nem jó ez így-nem jó ez így. :D

Link to comment
Megosztás:

én úgy látom itt a helyett, hogy segítene az ember a másiknak inkább azt nézi mibe köthet bele, vagy magyaráz félre vagy egyszerűen csak értetlenkedtek, vagy nem tudtok értelmezni egy leírt mondatot ezért inkább az eleve félre értelmezett dolgot félre magyaráztok??? vagy mi a bús van? akkor a félre értések végett ha nem sikerül visszább lapozni elolvasni akkor kénytelen vagyok magamat is idézni:

idézet tőlem: "jégen meg tök mindegy milyen a gumi a téli se képes csodára"

erre a válasz: "Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót"

azután egy kiragadott részlet egy gondolatomból: "a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden"

itt jön a te hsz: "Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog"

nem, én nem a elektronikát írtam hanem: "nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon" és továbbra is azt mondom, hogy kenheted a hajadra a téli gumit, ha valaki akkor csinál hülyeséget mikor igazi jégen kell reagálnod

"Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő" én nem szeretem ha velem szembe jönnek, közlekedjen mindenki a saját sávjában, de ezek szerint te és Softl ilyen kis kamikázék vagytok, vagy csak a fukusimai japán látogatók vagytok :)

Téli gumi vásárlásánál törekedj a keskenyebb méretre, mert az kevésbé csúszik mint a széles. És ha lehet télen használj téli gumit, és vezess az út- és látási viszonyoknak megfelelően. KÉRLEK!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Üdvözlet mindenkinek!

Nofene,csak nem egy háborúba cseppentem bele itt a fórumon? :) és ez még csak nem is olajháború :D

Pedig nekem volt ma k....a szar napom,szívtam a munkahelyen minden dologgal,mint a torkos borz,és ennek ellenére ti marjátok egymást ?Nem jó ez így-nem jó ez így. :D

Nagyon annak néz ki :D

Link to comment
Megosztás:

én úgy látom itt a helyett, hogy segítene az ember a másiknak inkább azt nézi mibe köthet bele, vagy magyaráz félre vagy egyszerűen csak értetlenkedtek, vagy nem tudtok értelmezni egy leírt mondatot ezért inkább az eleve félre értelmezett dolgot félre magyaráztok??? vagy mi a bús van? akkor a félre értések végett ha nem sikerül visszább lapozni elolvasni akkor kénytelen vagyok magamat is idézni:

idézet tőlem: "jégen meg tök mindegy milyen a gumi a téli se képes csodára"

erre a válasz: "Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót"

azután egy kiragadott részlet egy gondolatomból: "a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden"

itt jön a te hsz: "Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog"

nem, én nem a elektronikát írtam hanem: "nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon" és továbbra is azt mondom, hogy kenheted a hajadra a téli gumit, ha valaki akkor csinál hülyeséget mikor igazi jégen kell reagálnod

"Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő" én nem szeretem ha velem szembe jönnek, közlekedjen mindenki a saját sávjában, de ezek szerint te és Softl ilyen kis kamikázék vagytok, vagy csak a fukusimai japán látogatók vagytok :)

Hát nem egyszerű a történet...

Igazad van, tényleg nem elektronikát írtál, ezt benéztem.

De azért írtak itt a srácok értelmes hozzászólást is, de hiába. Neked meg van a saját elképzelésed.

És a kiragadott idézetek továbbra is ######ságnak tűnnek, de biztos én értelmezem félre a dolgokat.

Arra azért kiváncsi lennék, mekkora rutinnal mész 140-el, mikor mindenki lassan megy?

(Tényleg nem kötekedek, csak próbálom elemezni a helyzetet)

Link to comment
Megosztás:

elolvastam a cikket, itt a konklúziója:

"Akkor kinek való?

A négyévszakos abroncs annak jelenthet ésszerű alternatívát, aki:

- járművét csak keveset (évi 8- 10000 km) és kisebb távolságok megtételére használja. (pl. városon belül, közeli munkahely eléréséhez stb.)

- extrém körülmények között (hó, jég, fagyos út, ónos eső) tudja nélkülözni az autót, mert nem éri meg téligumi nélkül kockáztatni."

nos a futásteljesítmény bele fér, 90%-ban városban kisebb távolságokra használom, jég, fagyos út, ónos eső ott a télivel is csak a szerencsén múlik ha nagyobb sebességgel közlekedik az ember, így megint csak a fene se tudja tavaly télen szinte csak egy pesti útra vettem elő a kocsit meg vagy ötször elmentem a boltba vele mert fáztam és relatíve sokat vásároltam

pl.: most karácsony után 130-140-el jöttem végig az autópályán téli gumival, mindenki 80-90-el tötymörgött a szélsőben, mert gyöngyöstól debrecenig csesztek letakarítani a pályát. egyszer kellett erőteljesebben lassítanom egy okoska miatt aki úgy gondolta, majd ő lesz a jani 100-zzal a belsősávban, csak épp azt nem nézte hogy más már jön nagyobb tempóval mögötte, mivel csak havas volt az út nem jeges nem volt gond és én is inkább a télit részesíteném előnyben, a gumi kopás nem nagy gond a futás teljesítmény miatt, nekem hamarabb öregszik el mint hogy elkopna a hatodik éves téli gumimban, van kb 10.000km se, és egyenesben nincs is vele semmi gond, igazából csak azért cseréltem le a nyárira, mert a kétsávos körforgalomban kicsit idegesebben viselkedett mint számítottam rá. kissé keresztbe brodszájdolt de uralhatóan, igaz nem finomkodtam a gázzal de valszeg az volt az igazi problem, hogy ballonosabb a gumi a nem megfelelő méretből adódóan. a gumi egyébként jó kondiban van a szomszéd szerelő, meg tavaly a gumis is majdnem újnak nézte, mikor mosás és szilikonos gumi ápolás után látta mert kb 5mm a profilmélysége

de a többi kérdésemre, jobban érdekelne a válaszotok

1, mit okoz a nem megfelelő gumi méret és milyen távlatban??? (195/60 helyett 195/65 r15 )

2, esetleges balesetnél milyen következménye lehet abból, hogy a fenti méreteltérést használom

3, esetleges balesetnél milyen következménye lehet abból, hogy nyáron is téli gumit vagy 4 évszakosat használok (télen)

az igazi különbséget szerintem csak személyes tapasztalatból lehet levonni, az hogy egy újságíró ír egy cikket arról hogy mit mond neki a gumis haver.... a vezetéstechnikai pályán kéne kipróbálni a négy évszakos gumival a különbséget a téli illetve nyárihoz képest

A gumi méret eltérés az óra mérését fogja befolyásolni. Szerintem a nyári használata télen veszélyesebb mint fordítva.

Link to comment
Megosztás:

A gumi méret eltérés az óra mérését fogja befolyásolni. Szerintem a nyári használata télen veszélyesebb mint fordítva.

na végre! ilyen is van? valaki veszi a fáradtságot és visszaolvas válaszol a feltett kérdésemre, amiben segítséget kérek, nem pedig kioktat okoskodik és beleköt részletkérdésekbe, amiből csak vita keveredik. köszönöm szépen

a többiek is példát vehetnének

az óra beli eltérésről én is tudok, a nem helyes 195/65-ös gumi esetén gps szerint pontos az óra egyébként

Link to comment
Megosztás:

na végre! ilyen is van? valaki veszi a fáradtságot és visszaolvas válaszol a feltett kérdésemre, amiben segítséget kérek, nem pedig kioktat okoskodik és beleköt részletkérdésekbe, amiből csak vita keveredik. köszönöm szépen

a többiek is példát vehetnének

az óra beli eltérésről én is tudok, a nem helyes 195/65-ös gumi esetén gps szerint pontos az óra egyébként

Na beszéljünk értelmesen!

A km órád kicsit többet mutat a valósnál biztonsági okokból.

Ezért mutat pontos értéket nem megfelelő mérettel.

Ebből nem tudom lehet e problémád balesetnél, de szerintem nem.

A téli-nyári dologból viszont nem. Nincs rá jogszabály, hogy mikor milyen gumival kell közlekedni.

Megfelelő legyen a futófelület, és tengelyenként megegyezzen a mintázat.

A helyedben télit vennék, ilyen kevés futás mellet úgysem koptatod el.

És ne legyél cinikus. Vannak itt olyan emberek, akiknek sem te, sem én a nyomukba sem érünk soha.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem egyszerű a történet...

Igazad van, tényleg nem elektronikát írtál, ezt benéztem.

De azért írtak itt a srácok értelmes hozzászólást is, de hiába. Neked meg van a saját elképzelésed.

És a kiragadott idézetek továbbra is ######ságnak tűnnek, de biztos én értelmezem félre a dolgokat.

Arra azért kiváncsi lennék, mekkora rutinnal mész 140-el, mikor mindenki lassan megy?

(Tényleg nem kötekedek, csak próbálom elemezni a helyzetet)

az "értelmes hozzászólás"-ok konklúzióját összefoglalom: a 4évszakos gumi szar, vegyél télit ezt én is értem, nem is ezzel van a bajom hanem a kioktatással meg hogy felteszek 4 kérdést és ahelyett, hogy válaszolna, elkezd nekem okoskodni hogy a jégen a téli gumi így meg úgy

a közutakat takarítani kell és akkor nincs jég, ha meg van jég akkor már veszélyes a közlekedés maradjunk ennyiben

"Arra azért kiváncsi lennék, mekkora rutinnal mész" : több mint 15 éves rutinnal remélem kielégítettem a kíváncsiságod ha valóban nem lett volna biztonságos én se megyek relatíve gyorsan. ez olyan mint mikor esik egy kis eső, és mindenki besz@arik jujuj csak 30-al mert még valami gond lesz, ilyenkor van az, hogy néhány indokolatlanul túl óvatos ember miatt mások koccannak

Link to comment
Megosztás:

Na beszéljünk értelmesen!

kösz a választ

a büntis kérdésem nem véletlen, mivel itt a ezen fórul első 20 oldalát olvasva bukkantam rá nem az ujjamból szoptam, ezért kérdeztem, hogy konkrétan hogy is van ez, mert nem szeretek olyan dologért büntit kapni amiről nem tudok, vagy nem is létezik, ez a rendőr a sárgáért is büntet esete mert ugye a sárga azért van, hogy jelezze hogy változik a szabad jelzés a tilosra, ha lehet már ne menj át de ha már későn jeleztünk féktávon belül kaptad spuri erre a rendőrök kitalálták hogy a piros egy 100-as bünti a sárga meg 50 na de akkor mi figyelmeztet arra, hogy mire oda érsz a lámpa alá sárgát fogsz kapni??? hogy tudjad már nem mehetsz át ezen a zöldön, mert mindjárt sárga lesz és azért már bünti jár....

Link to comment
Megosztás:

nos nagy tévedésben vagy, igaz nem 10.000km-ereket évente, de az elmúlt 10évben használtam kocsit télen nyáron téli gumival (télen), és a jégen a téli gumi se tud mindent. Ok a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden ott valóban csak a szöges gumi a megoldás. vezettem már én is nem egyszer jégen meg ónos esőben is téli gumival, de ott nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon mikor necces volt a helyzet

Nem vagyok kamikaze, tehát szembe biztos nem, mögéd csak debrecenben pesten (ritkábban) vagy az autópályán kerülhetek, de a pályán nem kell aggódnod, mert valszeg gyorsan magam mögé utasítalak sebességet betartva :D a buszozást csak ritkán űzött sport közé sorolom évente 1-2 alkalom

Valóban igazad van,hogy télen a téli gumi sem tud mindent.DE!!!Pont itt van a gond sok ember gondolkodásmódjával.Azt hiszik hogy felteszik a legdrágább téli gumit, a kocsiban van ABS,kipörgésgátló stb,és úgy akarnak közlekedni mint ha nyár lenne.Na ezek szoktak döbbent arccal állni az árok szélén és nézni az összetört kocsijukat.

Ezek a "kütyük" arra jók segítsenek a téli vezetésben,de csak ha ésszel (!!!!) közlekedsz.

A téli gumi arra jó hogy(viszonylag)könnyebben elinduljon az autó,és a lényeg,hogy ugyanabban a szituban akár méterekkel megrövidítse a fékutadat.

:)

Link to comment
Megosztás:

Valóban igazad van,hogy télen a téli gumi sem tud mindent.DE!!!Pont itt van a gond sok ember gondolkodásmódjával.Azt hiszik hogy felteszik a legdrágább téli gumit, a kocsiban van ABS,kipörgésgátló stb,és úgy akarnak közlekedni mint ha nyár lenne.Na ezek szoktak döbbent arccal állni az árok szélén és nézni az összetört kocsijukat.

Ezek a "kütyük" arra jók segítsenek a téli vezetésben,de csak ha ésszel (!!!!) közlekedsz.

A téli gumi arra jó hogy(viszonylag)könnyebben elinduljon az autó,és a lényeg,hogy ugyanabban a szituban akár méterekkel megrövidítse a fékutadat.

:)

Mindenki megnyugtatására közölném, hogy ésszel közlekedek, télen téli gumit használok szóval köszönöm szépen de a lekezelő stílust kéretik hanyagolni, mert azt nagyon nem tudom tolerálni, mondhatni arra HARAPOK :D kioktatásra nincs szükségem, arra elég volt annó az oskolák tanárai. A jó tanácsot/segítséget a kérdéseimmel kapcsolatban szívesen fogadom.

Link to comment
Megosztás:

én úgy látom itt a helyett, hogy segítene az ember a másiknak inkább azt nézi mibe köthet bele, vagy magyaráz félre vagy egyszerűen csak értetlenkedtek, vagy nem tudtok értelmezni egy leírt mondatot ezért inkább az eleve félre értelmezett dolgot félre magyaráztok??? vagy mi a bús van?

Ezzel messzemenőkig nem értek egyet!

Az én tapasztalatom szerint a fórum segítőkész és önzetlen közösség!

Link to comment
Megosztás:

Mert 2 napja vagy itt és még nem volt időd beilleszkedni.

Én a magam részéről ősfórumos vagyok, hetedik éve tengetem itt a napjaimat, és elhiheted hogy inkább Korzikával értek egyet akinek szintén volt ideje megtapasztalni milyen is a fórum légköre.

Egy szó mint száz: valószínűleg a korábbi vita minden résztvevője félreértés áldozata, de nem hinném hogy az eddig neked címzett hozzászólások a kioktatás céljával íródtak volna (én legalábbis nem így érzem), szóval nem kell ilyen érzékenyen reagálni.

Link to comment
Megosztás:

pl.: most karácsony után 130-140-el jöttem végig az autópályán téli gumival, mindenki 80-90-el tötymörgött a szélsőben, mert gyöngyöstól debrecenig csesztek letakarítani a pályát. egyszer kellett erőteljesebben lassítanom egy okoska miatt aki úgy gondolta, majd ő lesz a jani 100-zzal a belsősávban, csak épp azt nem nézte hogy más már jön nagyobb tempóval mögötte, mivel csak havas volt az út nem jeges nem volt gond és én is inkább a télit részesíteném előnyben, a gumi kopás nem nagy gond a futás teljesítmény miatt, nekem hamarabb öregszik el mint hogy elkopna a hatodik éves téli gumimban, van kb 10.000km se, és egyenesben nincs is vele semmi gond, igazából csak azért cseréltem le a nyárira, mert a kétsávos körforgalomban kicsit idegesebben viselkedett mint számítottam rá. kissé keresztbe brodszájdolt de uralhatóan, igaz nem finomkodtam a gázzal de valszeg az volt az igazi problem, hogy ballonosabb a gumi a nem megfelelő méretből adódóan. a gumi egyébként jó kondiban van a szomszéd szerelő, meg tavaly a gumis is majdnem újnak nézte, mikor mosás és szilikonos gumi ápolás után látta mert kb 5mm a profilmélysége

csak arra lennék kíváncsi ha mások 80-90-nel "tötymörögnek" te pedig 130-140-nel mész akkor ez szerinted normális? lehet hogy nekik csak 1 éves jogosítványuk van, és ha majd ők is 15 éve vezetnek mennek majd annyira mint te. amúgy nem az számít, hogy mennyi ideje vezetsz hanem hogy mennyi km vezettél.

ha akkor összetöröd magad akkor biztos kihoznak hibásnak, mert nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedtél. (rendőr mondta)

ezt ne vedd se kötekedésnek se kioktatásnak.

részletesen elolvastam a hsz-okat és nem volt egyikben sem volt rosszindulat és kötekedés. nem kell ennyire érzékenynek lenni, hidd el mindenki segíteni akar. itt mindenki a véleményét és tapasztalatait írja le.

Link to comment
Megosztás:

Na beszéljünk értelmesen!

A km órád kicsit többet mutat a valósnál biztonsági okokból.

Ezért mutat pontos értéket nem megfelelő mérettel.

Ebből nem tudom lehet e problémád balesetnél, de szerintem nem.

A téli-nyári dologból viszont nem. Nincs rá jogszabály, hogy mikor milyen gumival kell közlekedni.

Megfelelő legyen a futófelület, és tengelyenként megegyezzen a mintázat.

A helyedben télit vennék, ilyen kevés futás mellet úgysem koptatod el.

És ne legyél cinikus. Vannak itt olyan emberek, akiknek sem te, sem én a nyomukba sem érünk soha.

Ott a pont! :)

Link to comment
Megosztás:

Most 5 éves a gumi a kocsin.Jó állapotban van a kopásjelző is messze van még.A kérdésem az lenne, hogy ti lecserélnétek egy ilyen gumit?Ha jól tudom 5 év a határ a gumiknál, az anyagfáradás meg a többi miatt.Egy másik fórumon olvastam, hogy a hapsinak 5 éves volt a gumoja, és 150-es tempónál leszakadt a futófelülete a guminak igen nagy kárt téve a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

Most 5 éves a gumi a kocsin.Jó állapotban van a kopásjelző is messze van még.A kérdésem az lenne, hogy ti lecserélnétek egy ilyen gumit?Ha jól tudom 5 év a határ a gumiknál, az anyagfáradás meg a többi miatt.Egy másik fórumon olvastam, hogy a hapsinak 5 éves volt a gumoja, és 150-es tempónál leszakadt a futófelülete a guminak igen nagy kárt téve a kocsiban.

Általában 6 évet szoktak mondani a javasolt élettartamra. Ha nincs megrepedezve, én minimum egy szezont még elmennék vele. Téli gumi ennél akár még tartósabb lehet, mert kevesebb UV éri.

Link to comment
Megosztás:

Általában 6 évet szoktak mondani a javasolt élettartamra. Ha nincs megrepedezve, én minimum egy szezont még elmennék vele. Téli gumi ennél akár még tartósabb lehet, mert kevesebb UV éri.

És a gyári dunlop mennyit bír ki km-ben? Nekem decemberben lesz 4 éves, 66e van a kocsiban, s a nyári gumiben így kb fele, de a fene sem tudja pontossan, mert azt nem írom, hogy mikor cserélek gumit. :)

Link to comment
Megosztás:

És a gyári dunlop mennyit bír ki km-ben? Nekem decemberben lesz 4 éves, 66e van a kocsiban, s a nyári gumiben így kb fele, de a fene sem tudja pontossan, mert azt nem írom, hogy mikor cserélek gumit. :)

Nehéz megmondani, de Classic II-es cartársak többen panaszkodtak rá, hogy kemény, nem nagyon tapad, úgyhogy valószínű, nem az a kopós fajta.

Különben az átlag magyar futásteljesítményt figyelembe véve (+szezonális gumicsere), általában előbb öregszenek el a gumik, mintsem elkopnának.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz megmondani, de Classic II-es cartársak többen panaszkodtak rá, hogy kemény, nem nagyon tapad, úgyhogy valószínű, nem az a kopós fajta.

Különben az átlag magyar futásteljesítményt figyelembe véve (+szezonális gumicsere), általában előbb öregszenek el a gumik, mintsem elkopnának.

Remélem 5-6 éves korára elkopik, nekem sem tetszik, mert pályán nagy a hangja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.