Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Ringet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft  (2020 óta digitális kártyánk van erről bővebb információ ITT!)
Kiknek ajánljuk?
Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opeles találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. A jelentkezés menete: (változás, 2025)
Nézelődj, tájékozodj a Facebook oldalunkon, csoportunkban. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón. Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Írj regisztrációs kérelmet nekünk az opelklub[kukac]opelklub.hu email címre! (A regisztrációhoz fogunk kérni személyes adatokat.) A válaszlevelünk után! Fizesd be a virtuális kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely MBH Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: MBH Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben a polgári neved írd meg.  A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
 
 

forumadmin
Hölgyek Urak sziasztok! Immáron harmadik alkalommal tartottuk meg Május 10.-én Tiszaföldváron a típus független Opel találkozónkat! A rendezvény szervezésében és lebonyolításában 8. admin társam és családjaik segédkeztek!   Nevesítve: Tállai Zsuzsanna, Oberna Alexandra, Lelkes Gábor, Csernai Gergő, Lénárt László, Lintner Dávid, Szöllős János, Flórián Róbert, és jómagam Urbán András.   Nagy örömmel látjuk, hogy évről évre egyre többen látogatnak el csapatunk székhelyére a Tiszaföldvári Opel Találkozóra! Reggel 8 órakkor volt a kapunyitás, 9 kor már kezdtük a programokat, az oda látogató tagjaink illetve újonnan odaérkező opelesek, nagy részvételi arányban ki is használták a programok adta lehetőségeket. Nem csak az Opel rajongóit, hanem a családjukat , gyerekeket is vártuk nagy készülődéssel és odafigyeléssel! Volt Ovisarok, 4 méter magas ugrálóvár, pityata törés és cukorgyűstés, KRESZ teszt, részeg szemüveg, és helyi polgárőreink Kecse László vezetésével elhozta a gyerekeknek a mini kresz pályát, ahol szimulált körülmények között közlekedhettek, rollerel kerékpárral vagy gyalogosan.    Felnőtteknek is voltak bemutatók: Hagyományőrzőink elhoztak nekünk 2 db Rendőrségi F astrát illetve egy határvadász G astrát. Továbbá volt erősember bemutató, Czampel László barátom bemutatta hogyan is szokott egy egy versenyre készülni, és még ki is lehetett próbálni természetesen jóval kissebb súlyal a gyakorlatokat. Továbba különféle erőléti és ügyességi feladatokkal és hangnyomás mérésel vártuk a résztvevőket! Autókból sem volt hiány, voltak Oldtimertól egészen az új Opelekig! Elég szép számban érkeztek autók  összesen 124 db Opel gyűlt össze a strandfürdőben, ami egy fantasztikus dolog és számunkra egy pozitív vissza jelzés, hogy van igény a találkozónkra! Van aki napi használatos autójával érkezett, volt aki külső vagy belső designel káprásztatott el bennünket, voltak akik autohifinek építették meg szeretett Opeljüket, volt aki kipufogóban hangos. Egyszóval mindenki megtalálta a kedvének való programot. A nap elég gyorsan eltelt! Találkozó programjait egy felvonulással gazdagítottuk, majd miután vissza értünk, eredményhirdetéssel zártuk ahol idén is nagyon sok kupát, érmet, és oklevelet adtunk át. Természetesen senkit nem küldtünk el utánna sem, mivel a kempingben 22 óráig élő zene várta az ott maradókat, majd zenés estel zártuk a napot!     Rengeteg pozitív visszajelzések alapján mindenki nagyon jól érezte magát! Továbbiakban a terveink szerint 2026. Májusában a IV. Tiszaföldvári Opel találkozót is megtartjuk!   Írta:  Urbán András az Opel Phoenix Club egyik alapítója.

forumadmin
Készült: 2025. 05.24.
Utolsó frissítés: 2025.06.01.
Papp Lénárd-nak hívnak, és büszke tulajdonosa vagyok néhány ikonikusabb Opel modellnek. 
Sokan kérdezik, hogy: Miért pont Opel? Ehhez kicsit visszakell mennem az időben, ami az egész gyerekkoromban kezdődött.
A családunkban a legelső Opel egy Piros 1.4 -s 8 szelepes A Corsa volt, amit édesapám vett. Ez a kisautó volt az első nem Szocialista autónk és időutazás volt a Wartburg, Trabant után. Kiskoromban láttam Asconákat, Vectrákat és persze Kadetteket.  Opel Manta volt az egyik kedvencem. De az az autó, ami az Opelhez kötött…. az egy csoda volt. Kicsiként mikor elsétálunk hazafele az óvodából, megpillantottam egy gyönyörű szürke áramvonalas sportkocsit. Nem láttam annál szebb autót nagyon akkor, nagyon kitűnt a tömegből. Odamentem és a felirat ,,Calibra” , ,,16V” … Ott kezdődött az igazi Szerelem. Akkor ott eldöntöttem, hogy lesz egy Calibrám! Idő közben mikor nagyobb voltam, volt számtalan Opel modell a családban, a Corsát követte Vectra (Bátyám első autója volt) ami egy 1.6 -s piros szedán volt. Később volt a szüleimnek Zafira majd ők is vettek egy Vectrát. Rengeteget tudnák mesélni a kezdetekről, hiszen a családunkat mindig látogatta valami Opellel kapcsolatos történet. Így csak a lényegesebbeket írom le.  Családomban majdnem, hogy szinte csak Opel termék van, persze akad Bmw is, de az most nem ide tartozik.
Mikor meg lett a jogosítványom, akkor szereztem meg az első autómat. Igaz az egy Suzuki volt, de a második autómnak sikerült megszerezzek egy Calibrát! Minimálisan foglalkozós állapotban, egy C20NE motoros , Turbós vajbőr belsős Color Selection kivitelt. Ő volt az első Opelem és a legelső Calibrám!


Következő autómnak megmentettem egy fehér 95-ös Opel Astra Bertone Cabriót. Erősen korrodált volt a karosszéria és más apróbb dolgokkal is kellett foglalkoznunk (tetőszerkezet, fékek, stb). Tovább adtam,  így nem a bontóban végezte. Jó helyre került. Nézegettem folyamatosan a használtautót és egyéb Opeles hirdetéseket. Megláttam azt az autót, amit kis gyerekként akartam! Egy tűz piros Calibrát! C20XE motoros, Zender Bodykittes. -  Első látásra szerelem volt, pont, mint gyerekkoromban.


Egyből el is mentünk a Calibrámmal a másik Calibrámért.
A piros Calibrám a legdrágább kincsem! Nem cserélném el semmire sem, talán egy Lotus Omegára… dehát melyik Opelesnek ne lenne álma a legendás Opel Lotus Omega vagy, egy Evo 500 -s modell. Egy gyári állapotú Calibra Turbó 4x4 is rajta van a bakancslistámon, vagy esetleg egy szép állapotú V6-s modell.
Később hozzájutottam egy ezüst Opel Astra H Twintop hoz is, amiben egy Z18XER szív dobog. Alig 200 ezer kilométer van benne. 2021-ben hozták be, szinte makulátlan állapotban Németországból. Nagyon megszerettem és vigyázom rá, ő afféle kirándulós, utazós kabriós verda.

Lapul itthon még egy projektem. Sajnos jelenleg darabokban van, 2018 óta felújítás alatt. Ez az autóm a drága bátyám ajándéka volt számomra. Erről a gépről nem nagyon szeretnék egyelőre mondani semmit, mivel még titok. Annyit azért súgok, hogy ebben is C20XE szív dobog és belőle lett a Calibra is annak idején.  Úgy gondolom, hogy túl sokat súgtam így is!
Valamint jelenleg készülőben lesz hamarosan egy projekt a családban, ami a bátyám autója. Ő egy Opel Vectra A V2000 4x4 digitórával , ami kívülről bordó, belülről pedig vajbőr belsővel rendelkezik.
Szóval nálunk az egész családban megvan ez az Opeles légkör. Márkahűség jelen van folyamatosan az életünk során. Hű társaink az életünkben.


Köszönöm szépen, hogy elolvastad/elolvastátok ezt a kis történetet, és köszönöm, hogy felkerestetek, hogy meséljek nektek rólam, a családomról és az autóimról egyaránt. 
Üdvözlettel: Lénárd
 

forumadmin
Készült: 2025. 05.23.
Utolsó frissítés: 2025.05.26.

Nagyjából 12 éve indult neki a pályafutásom az Opelekkel miután megszereztem a jogosítványomat. Ez 2013ban volt és valószínűleg az első autómnak köszönhetem az Opeles vonalat, ami egy 1.4 Si joy B Corsa volt. Azt az autót édesanyámtól kaptam meg az övé volt, de másik autó vásárlás miatt eladás helyett megkaptam, nyilván eladva egy fillért nem ért volna, mert annyira elvolt korrodálva az autó. Én szerettem és mégiscsak ez volt az első autóm, szóval mindenféle gondolkodás és akkoriban kezdetleges tudással neki estem és elkezdtem megcsinálni az autót és igy lett az első épített autóm. Elkezdtem vele találkozókra járni, nagyon sok másik Opelest ismertem meg és bejött ez az életvitel. Corsa nagyjából 2016-ig volt meg.
 

Egy B1 Omega váltotta, na ennek lesz egy érdekes sztorija és tanulságos. Vágytam valami új kihívásra, illetve szintet léptem volna, így a párommal számolgattuk a szűkös költségvetést, hogy mit tudunk venni. Találtunk egy nagyon leharcolt darabot x20xev motorral 60 ezer Ft-ért. Mondanom se kell elhoztam, - bár ne tettem volna. Nagyon hosszadalmas és költséges volt mire olyan állapotba került az autó, hogy egyáltalán alkalmas legyen közúti forgalomba való használatra. Nagyon lelkes voltam és nagyon tetszett az autó, ezért (szinte) folyamatosan az összes pénzem és minden szabadidőmet beletoltam a projektbe. A párom rengeteget segített és mindenben támogatott. Egy jó lecke volt az autó, hogy van, amit nem kell mindenáron megmenteni. Bár, aláírom iszonyat sok élményt és tapasztalatot adott az autó mind az építés folyamatában mind a találkozókon. Ennek az autónak az eladása egy hirtelen jött szerelem volt az oka, ugyanis a páromnak 2017-ben vettünk egy 1.8-as G Astra Coupét.

Annyira tetszett az autó a forma és minden velejáró, hogy titkon akartam én is egy olyat. Az Omegát így egy fekete 2.2-es G Astra Coupé váltotta. Na, ez sem a legszebb darab volt. Viszont már rutinos szakavatott Opeles voltam addigra, így nem volt gond kipofozni úgy, hogy ebbe a projektbe is beinvesztáltam rengeteg munkaórát pénzt. Ezzel is nagyon sok tapasztalatot szereztem a végeredmény itt is szép lett, ezzel párhuzamosan párom autóját is folyamatosan csináltam. Így volt 2 nagyon baba G Astra Coupénk. Meg ismerkedtünk egy Coupés társasággal, akikkel jóba lettünk. Részemről itt jött a feketeleves. Abban a társaságban volt 2db Turbós Coupé , így megtapasztalhattam, hogy ezek mennyivel gyorsabbak, erősebbek az én autómnál.  Lefújtak durrogtak, nagyon jó hangjuk volt! Ki ne akarna ilyet? Több se kellett, a 2.2 piac és jöhet egy turbós, így meg maradt a szeretett forma viszont erő is jött.

2019 január meredek vásárlás volt, déli pályaudvarnál megvették a feketét pénzel felültünk egy buszra, valahova határ fele mentünk úgy bő 3 óra buszozás után oda értünk a kereskedéshez, ahol a piros turbós szörnyeteg pihent. Én mint egy kisgyerek karácsonykor, annyira izgatott voltam! Viszont annyira későn sikerült odaérni, hogy csak 1 óránk maradt megnézni.  - Ott ragadtunk volna , mivel vissza fele nem ment több busz. Szerencsére egész jó volt az autó így megvettük és elindultunk vele haza. A hazafele úton a futómű rázott, illetve több kisebb gond is volt, így 110 -nél többet nem tudtam menni vele. De így is 3 órán keresztül vigyorogva vezettem haza. El is érkeztünk ahhoz az autóhoz, ami a mai napig megvan.
Ez az az autó, amiről van értelme érdemlegesen mesélnem. Szerencsém van vele, a forgalmiban benne van az ültetés, kipufogó és a 18” -s kerék is. Mint mindegyik autómat ezt is hamar a saját képemre és elképzelésemre kezdtem faragni. Először a tökéletes műszaki állapot volt itt is az elsődleges. Vezérlés csere, olajak, tömítések, fék és futóműcuccok minden csere. Ezután kezdtem a külsejét csinálni aztán a belsőben is 1-2 pici módosítás. Középkonzolra kerültek mérőórák ahogy kell, motortérbe cooler lefújó és társai. Konstatáltam, hogy akkora coolert raktam fel, hogy a gyári lökhárító nem ment fel. Ezért vásároltam egy OPC lököst rá!  Na az már felfért a coolerrel.  Nem tetszettek a díszlécek így azoktól is megváltam. Összeállítottam egy egyedi hátsó lökhárítót, amit egy műanyagossal hegesztettem készre. Kezdett végre minden összeállni, ahogy terveztem. Ekkor jött a feketeleves a motornak gatya lett. Sajnos hordósra kopott a henger fél év után. Egy barátom felajánlotta, hogy segít megcsinálni. Sokan ismerik Astra turbós körben egy zseni és a legjobb. Ottó tudta, hogy mennyire vagyok agyament figura, ezért mint egy kisördög az ember vállán a következőt szajkózta:  a kövi motor "nagycsiga" és "hadszóljon"  .  Nyilván nekem se kellett több már fosztottam is a családi kasszát, mint egy megvadult szarka és itt született meg Pirosszka.  
 
Pirosszka:
Setup: Wössner dugó garnitúra, Arp csavarok, Maxpeedingrods Performance karok, portolt szétreszel hengerfej x20xev tengely fokoló kerekek 630-s injektorokkal és Stefan Zorst féle 6 ágú szinter kuplung.  A balansztengelyt olyan messzire hajítottuk, hogy sose találja meg senki.  Kapott egy KOS leömlőt és egy 2871 turbót külső WG-vel, valamint 4 db Audi r8 trafót. Azt hiszem nagy vonalakban ez volt benne, miután készlet iszonyat beteg lett az autó már akkor nyomni kellett a féket amikor az ember csak beindította. 
Jöttek a Dragozós napok Tökölön a Street Legal és társai iszonyatosan jó volt minden percét élveztem és nagyon örültem, hogy végre van egy autóm, ami kapott kupát. Sajnos, addig soha egyikkel se tudtam semmit sem nyerni. A hosszú évek munkája és tapasztalat szerzés meghozta a gyümölcsét. Nem mellesleg ez volt az első autóm, amit édesapám is elismert! Számomra ez az autó sikert, sikerre halmozott.
Aztán elkezdtem kevésnek érezni az autót. Egyik este (Lurdyból hazafele) ugrott a forgalmim. Nyilván a jegyzékbe minden bekerült, ami be van írva a forgalmimba ezeken kívül a ledes külső világítások kerültek feljegyzésre. A szeretett autóm így  C vágányra került.  Vettem egy „szaladgálós” B Corsat ismét.
Hosszú folyamat volt mire a Pirosszka újra vizsgázott. Majd egy 1 évet állt, aztán miután levizsgázott jött a bővítés:nagyobb üzemanyagcsövek nagyobb AC nagyobb injektorok, speres dízel váltó, valamint egy eredeti Garett gtx 3076R gen2 hozzá supertech dupla szeleprugók, nagy szívósor miegymás. Miután össze lett rakva, fel lett programozva készült egy mérés, ami 472le és 560nm volt 1.6 baron. Sajnos, amikor tényleg a csúcson volt nem lett mérve. Ezt nagyon sajnálom, mert ez a későbbiekben finomítások után 2.3 barra lett emelve, ezzel a legjobb időm utcai kategóriába betonról utcai slick gumival 12.4 volt 201 célvonalival. Számomra ez is hatalmas eredmény volt hiszen még mindig egy G Astrárol beszélünk.
Miután lecsengett a Dragozás és meguntam a relatíve értelmetlen pénzköltést, hogy ennyire drága lett a belépő és a nevezés így abbahagytam.  A motort kiárultam és minden hozzá tartozó sallangot, és ideiglenesen ki lett vonva forgalomból.

Majd 3 év állás után kasztnira szedtem és töviről hegyire mindent kicseréltem benne. Újra lett fényezve kapott új szélvédőket és egy felújított gyári motort (és társait). Egyszóval a halál szeléről hoztam vissza az autót és most újra szeli az utakat. Persze ötleteim terveim a továbbiakban is vannak és lesznek. Viszont kezdem elérni vele a maximumot.

Az autót nem tudom még meddig fogom megtartani az is lehet, hogy ha egyszer a következőre meg lesz a keret úgy, hogy nem kell eladnom, akkor elteszem és majd a gyerekemé lesz.
Viszont egy Nissan 200sx s13 lesz a következő autóm, amivel hasonlóan nagy terveim vannak.
Mindent köszönök azoknak, akik támogattak segítettek, hogy eljuthassak idáig, de a legnagyobb köszönet a feleségemnek szól, mert más nő ezt nem hiszem, hogy tolerálná. Ő toll előre, hogy elérjem a céljaim.
További képek:
 
Írta: Salgó Artúr
 

forumadmin
Kedves tagunk, kedves barátunk, tisztelt Opel autótulajdonos!
Kérjük támogasd adód 1%-ával a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületét! Ezzel hozzájárulsz az opelforum.hu oldal fenntartásához, illetve a "Hungarian Blitz Ring" nevű rendezvényünk magasabb színvonalon való megszervezéséhez.  
MAGYAR OPEL TULAJDONOSOK EGYESÜLETE
18564046-1-43
Letölthető nyilatkozat: https://adjukossze.hu/szervezet/magyar-opel-tulajdonosok-egyesulete-3999

Magánszemélyként, őstermelőként, egyéni vállalkozóként 2025. május 20-ig adhatod le adóbevallásod a NAV-nak és rendelkezhetsz adód 1+1%-áról. Az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP  segítségével, akkor már most is kitölthetted a nyilatkozatot az  eszja.nav.gov.hu oldalon.
Köszönjük támogatásod.


forumadmin
Az Opel új zászlóshajója januárban érkezik a márkakereskedésekbe. Az induló ár hibrid hajtással 12.490.000 forint. Rendelhető teljesen elektromos változat 17.990.000 forinttól és plug-in hibrid 15.990.000 forintos induló áron.

A teljesen új alapokra épülő Opel Grandland megérkezett Magyarországra. A márka legújabb és legnagyobb szabadidő autóját június közepén Budapesten már megmutattuk. Azóta néhány teszt is megjelent az autóról az októberi németországi vezetési program után és most rövidesen minden érdeklődő személyes tapasztalatokat is szerezhet az újdonságról.
Első körben a 136 lóerős hibrid, a 195 lóerős plug-in hibrid és a 73 kWh akkumulátorral szerelt 210 lóerős elektromos változat rendelhető (ennek hatótávja 520 kilométer). A későbbiekben várható nagyobb akkumulátoros változat akár 700 kilométeres hatótávval, illetve erősebb, négykerékhajtással is ellátott elektromos Grandland. 

Az induló árak az Edition felszereltségre vonatkoznak, a sokkal több mindent kínáló GS változat felára egymillió forint. Az árlisták már fent vannak a https://www.opel.hu/ oldalon, mégpedig úgy, hogy azok külön-külön letölthetőek a meghajtás módja szerint.

Az új  Grandland izgalmas újdonság: látványos SUV, praktikus megoldásokkal
Stílusos és dinamikus, tágas és sokoldalú, ugyanakkor hajtásláncainak kínálata villamosított – ez az új Opel Grandland. A 3D kialakítású Vizor, a megvilágított Blitz logóval az orr közepén, vonzza a tekinteteket. Az állandó megvilágítású hátsó “OPEL” felirat szintén határozott formai állásfoglalás. A látványelemek kiemelik a legnagyobb Opel SUV formáit és hangsúlyossá teszik megjelenését. Az új Grandland 4.65 méter hosszú,1.93 méter széles és 1.66 méter magas. Így az újdonság 173 milliméterrel hosszabb, 36-tal magasabb és 49-cel szélesebb is elődjénél. A többlet az utasok és a szállítható csomagok terét növeli. A 2.795 méteres tengelytáv szintén a tágas utastér záloga, hiszen így a hátsó utasok lábtere 20 milliméterrel nagyobb, mint az elődmodellben volt. a hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztottan dönthető előre, ezzel a csomagtér akár 1,645 literig bővíthető.

Az utastérben a finoman a vezető felé fordított 10, vagy 16 colos képátlójú középkonzoli képernyő és a magas középkonzol teremt sportos hangulatot. A vezető előtti széles és teljesen digitális kijelző minden fontos információt megmutat, de ezzel nem terheli túl a sofőrt, így ő minden helyzetben élvezheti a vezetést. Az Intelli-HUD head-up kijelzővel még a tekintetét sem kell levennie az útról. A kapcsolható Pure Mode-ban a vezetői képernyő, a head-up kijelző és a középkonzoli monitor információtartalma is minimálisra csökkenthető, így kellemesebb az éjszakai, vagy a nagysebességű vezetés. Ahogy az az Opelnél már hagyomány, a leggyakrabban használt funkciók – ilyen például a légkondicionáló – a fizikai gombokkal is szabályozhatók.
A kényelmes ülések oldalpárnái külön-külön állíthatók, az első üléseket az AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) is minősítette, és az Intelli-Seat is alapáron jár hozzájuk.


forumadmin
2024 különleges év az Opel életében, hiszen a márka történetében először valamennyi futó modellsorozatban megjelenik egy-egy akkumulátoros-elektromos hajtású változat. Ebben a sorban az Opel Astra Sports Tourer Electric az egyik legfontosabb, hiszen ez a modell a piac egyik első elektromos kombija is egyben. Fontos évfordulót is ünnepel azonban a márka az idén, hiszen 125 éve vált autógyártóvá. 1899. január 21-én Wilhelm Opel, a vállalatot alapító Adam Opel fia, szerződést kötött Friedrich Lutzmann-nal a Lutzmann féle autógyár megvásárlásáról. Ezzel megkezdődött az Opel márkájú automobilok gyártása, és vele egy új korszak, amely komoly hatással volt a vállalat fejődésére, Rüsselsheim városán messze túlmutatóan is. A korábban sikeres varrógép- és kerékpár-gyártóként ismert Opel új, és számára addig ismeretlen üzleti területen próbált szerencsét.
Egy korszak kezdete: egy 1899-es szerződéskötéssel vált az Opel autógyártóvá A mai “made in Rüsselsheim” sikermodellek: az Opel Astra és az Astra Sports Tourer Évforduló az elektromobilitás jegyében: 2024-től az Opel valamennyi modelljéből készül akkumulátoros-elektromos változat is Azóta több mint 75 millió Opel autó készült Európa különböző országaiban. A márka aktuális kínálatának egyik sikertípusa - az új Opel Astra - azonban ma is Rüsselsheim-i gyártású. Miközben az Opel autógyártásának 125. évfordulóját ünnepli, az új Astra fejlett műszaki tartalommal és lokálisan emissziómentes, tisztán elektromos hajtású változatban is készül a gyártósorokon.
Az Opel vezérigazgatója, Florian Huettl elmondta: “Akárcsak 125 évvel ezelőtt, most is egy új korszak kapujában állunk. Akkor a vállalat úttörőként vágott bele a még éppen csak éledező autógyártásba, ma pedig a lokálisan emissziómentes mindennapi elektromos autózás terén tesz hasonlóan bátor lépéseket. Az új Astra Sports Tourer Electric, akárcsak az első Opelek 125 éve, Rüsselsheim terméke. Büszkék vagyunk az örökségünkre, és meg is ünnepeljük autógyártásunk 125 éves évfordulóját, méghozzá a lehető legmodernebb módon, az elektromobilitás jegyében”.

Az 1890-es évek vége: a varrógépektől és kerékpároktól az autókig
Az Opel sikertörténete 1862-ben kezdődött, amikor Adam Opel Rüsselsheim-ban elkészítette első varrógépét, lefektetve ezzel a vállalat alapjait. A cég gyorsan Németország egyik legnagyobb varrógépgyártójává nőtt, Európa számos országába exportált. A kerékpárok gyártásának beindítása újabb kiváló üzleti döntésnek bizonyult, az első velocipéd 1886-ban készült Rüsselsheim-ban; az Opel Németország egyik első bicikligyártója volt. Az 1920-as évekre – az autógyártás felfutásával párhuzamosan – az Opel a világ vezető kerékpárgyárává fejlődött, az alapító fiainak irányításával.

A fiúk voltak azok is, akik a kerékpárláz 1890-es években tapasztalható visszaesésével új területekre próbálták kormányozni a vállalatot. Így találtak rá az automobilra. Fritz és Wilhelm Opel körülnézett az 1897-es Németországi Autószalonon is Berlinben, ott találkoztak Friedrich Lutzmann-nal és az ő autóival. A lakatosmester Lutzmann már 1894 óta készített automobilokat, így kellő tapasztalattal bírt ezen a területen, az Opel fivéreknek pedig éppen erre volt szükségük. A testvérek meglátogatták Lutzmann Dessau városában működő üzemét, ahol azonnal világossá vált a számukra az autógyártásban rejlő óriási potenciál.
Eredetileg együttműködést terveztek, de végül ajánlatot tettek a teljes üzem megvásárlására. 1899. január 21-én Wilhelm Opel és Friedrich Lutzmann aláírta a 116,887 márkáról szóló szerződést, így a gyár mindenestől Opel tulajdonba került.


A teljes üzemet, gépeivel és alkalmazottaival együtt Rüsselsheim-ba költöztették, Lutzmann pedig az immár Adam Opel Motorfahrzeug-Fabrik néven működő vállalkozás kereskedelmi igazgatójaként dolgozott tovább.
A vétellel az Opel egy csapásra sokévnyi autógyártási tapasztalathoz is hozzájutott, a kerékpárgyártásból átvett szakemberek Lutzmann vezetésével immár Opel emblémával építették az autókat egy kifejezetten erre a célra felépített új üzemcsarnokban. Az első hirdetések már 1899-ben megjelentek, köztük olyan lényegre törő szövegezésűek is, mint például ez: “Az Opel gépkocsik a legjobbak”.

125 évvel az Opel automobilok gyártásának beindulása után a márka a lokálisan emissziómentes jövőbe tart olyan autókkal, amelyek nem csak a mindennapi használatban teljesítenek kiválóan, de vezetni is élvezet őket. A 2024-es jubileumi évben az Opel nem csak ünnepel, hiszen innovatív modellekkel folytatja útját az elektromobilitás felé.

forumadmin
Az Irmscher vállalatcsoport világszerte vezető szerepet tölt be az Opel/Stellantis járművek egyéni testreszabási lehetőségeinek kínálatában. Az új Opel Corsa, amely nemrégiben került a kereskedőkhöz, most már teljesen Irmscher stílusban is elérhető.
A Remshaldeni vállalatcsoport egy speciális karosszéria csomagot mutat be, amely azonnal a szemünkbe ötlik. A sportos első spoiler ajak meghatározza az első rész optikáját, és egyéni hangulatot kölcsönöz. A dinamikus formanyelv folytatódik az oldalsó küszöbön egészen a hátsó diffúzorig. Az sportos tetőspoiler további „i pontot” ad a formás hátnak. Minden alkatrész prémium minőségű OE anyagból készül, és könnyen felszerelhető. A leírt "nagy" csomagon kívül van egy kisebb csomag is, ahol az oldalsó küszöbök visszafogottabbak. A csomagok ára 750 €-tól indul.

Az Irmscher Corsa exkluzív „Turbo Star” dizájnjú 18 colos kerekeken gördül elő. Ezek sportos feketében vagy elegáns bi-color változatban elérhetők. Minden hajtásváltozathoz elérhető egy 30 mm-es alacsonyabb felfüggesztés. A motorerősségtől függően akár 20 lóerős teljesítménynövekedések is kaphatók - ezek szintén már rendelhetők.
Az Irmscher vállalatcsoport, amely Németországon kívül Spanyolországban és Portugáliában is műhelyeket működtet, mind a tiszta utólagos értékesítési termékeket, mind az Irmscher gyári átalakításokat kínálja. Minden kereskedő és vásárló választhat a saját beépítés és a teljes átalakítási szolgáltatás között. Az új Irmscher Corsa különleges Irmscher különkiadásai hamarosan tervezés alatt állnak.

Az összes Irmscher egyedi testreszabása minden Irmscher partnerénél vagy közvetlenül az Irmscher oldalán, a www.irmscher.com címen rendelhető meg.





forumadmin
Kedves tagunk, kedves barátunk, tisztelt Opel autótulajdonos!
Kérjük támogasd adód 1%-ával a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületét! Ezzel hozzájárulsz az opelforum.hu oldal fenntartásához, illetve a "Hungarian Blitz Ring" nevű rendezvényünk magasabb színvonalon való megszervezéséhez.  
MAGYAR OPEL TULAJDONOSOK EGYESÜLETE
18564046-1-43

Magánszemélyként, őstermelőként, egyéni vállalkozóként 2024. május 21-ig adhatod le adóbevallásod a NAV-nak és rendelkezhetsz adód 1+1%-áról. Amennyiben rendelkezel ügyfélkapu regisztrációval, akkor már most is kitölthetted a nyilatkozatot az  eszja.nav.gov.hu oldalon.
Köszönjük támogatásod.
 


forumadmin
Az Opel bejelentette, hogy 2024-ben visszatér a Frontera márkanév, mégpedig egy teljesen új SUV-modellen. Az új Frontera, amelyet még idén bemutatnak, egy izgalmas autó lesz, okos funkcionális jellemzőkkel. Emellett az Opel merész és letisztult dizájnfilozófiájának új, robusztus értelmezését mutatja majd be, és a német márka első szériaautója lesz, amely az új Opel "Blitz" emblémát viseli. Az új Frontera a kezdetektől fogva akkumulátoros-elektromos járműként is elérhető lesz.
 
    Fenntartható mobilitás: Új SUV bővíti az Opel akkumulátoros-elektromos kínálatát     Vissza a jövőbe: Az Opel még az idén Frontera néven mutatja be új modelljét Az új Opel Frontera nagy térkínálattal és sokoldalúsággal érkezik majd, így az aktív életmódot folytató vásárlók és a családok számára egyaránt érdekes lesz. Az új jövevény emellett folytatja majd az Opel régi hagyományát, miszerint vonzó áron kínál megfizethető mobilitást a vásárlók széles körének.

Az új Frontera akkumulátoros-elektromos változatának érkezése, valamint a Grandland következő generációjának szintén erre az évre tervezett teljesen elektromos változatának bevezetése fontos mérföldkövet jelent a rüsselsheimi márka elektromos márkává válásában. Az Opel ezután minden modelljénél legalább egy akkumulátoros-elektromos változatot kínál majd.
Az teljesen elektromos Opel-modellek választékában megtalálható a Rocks Electric, a Corsa Electric, a Mokka Electric, az Astra és az Astra Sports Tourer Electric illetve az új Combo és a Zafira teljesen elektromos változata. Emellett a teljes megújult Opel haszongépjármű paletta akkumulátoros-elektromos változatai is elérhetőek: az új Combo Electric, az új Vivaro Electric és az új Movano Electric.
Az Opel az elkövetkező hetekben mutatja be az első képeket az új Fronteráról, és ad részletesebb információkat az új jövevényről.


  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 60 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.