Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv. Nekem is csinált ilyet, még az F Astrám. Szerelőről szerelőre jártam, már mindent kicseréltek, mire kiderült, hogy az 1000 Ft-os vízhőfok jeladó volt a rossz. Hidegnek jelezte a motor-t, és ki-be kapcsolgatta az automata szivató-t. Volt, hogy piros lámpánál 3000-re pörgette a motort, és csak újraindítás után javult meg, egy darabig. Nálam ez volt, szerintem egy próbát megér.

Nekem elvileg jó a jeladó.

Műszer szerint reális értékeket mér.

Üzem közben 90 fok, vagy kissé alatta, 95 fok körül meg kapcsol a ventilátor.

Szoktam figyelgetni, ez rendszeresen így van.

Amit még megfigyeltem, hogy a belépő levegő hőmérséklet érzékelő szerintem elég magas értéket mutat.

Tegnap néztem műszerrel, 16 fokos külső hőmérsékletnél a belépő levegő hőmérséklet 44 fok volt.

Mondjuk a motor már meleg volt.

Mentem vele egy pár kört, és lejjebb ment olyan 22 fokig.

Gondolom azért valamennyit "fűt" a motor a levegőn...

Vagy szerintetek magas?

Link to comment
Megosztás:

Vagy szerintetek magas?

Enyém is kb. ilyeneket mutat, alapjáraton felmegy, haladás közben lejjebb. Valóban a motor fűt rajta valamennyit, illetve eleve a szívónyílás a hűtőradiátor mögött van nálam, valamennyit az is fűt rajta. Amúgy egyszerű, hideg motornál indítás előtt nézd meg, mennyit mutat. Akkor a környezettel azonosat kell mutatnia.

Hűtővíz hőmérséklet jeladót jó lenne, ha egy hidegindítástól a bemelegedésig végig tudnád nézni a hőmérsékletet. Nekem már volt olyan hibás jeladóm, hogy nulla fok körül és üzemmelegen is stimmelt, csak épp közte volt púpos a karakterisztika. Szivatott is egy ideig, mert én sem gondoltam volna, de mégis.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Enyém is kb. ilyeneket mutat, alapjáraton felmegy, haladás közben lejjebb. Valóban a motor fűt rajta valamennyit, illetve eleve a szívónyílás a hűtőradiátor mögött van nálam, valamennyit az is fűt rajta. Amúgy egyszerű, hideg motornál indítás előtt nézd meg, mennyit mutat. Akkor a környezettel azonosat kell mutatnia.

Hűtővíz hőmérséklet jeladót jó lenne, ha egy hidegindítástól a bemelegedésig végig tudnád nézni a hőmérsékletet. Nekem már volt olyan hibás jeladóm, hogy nulla fok körül és üzemmelegen is stimmelt, csak épp közte volt púpos a karakterisztika. Szivatott is egy ideig, mert én sem gondoltam volna, de mégis.

Köszi.

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCbmZnYmEzTlJkQ2c/view?usp=sharing

Itt mondjuk 60 fokról indul a víz, de nem látok benne hibát.

Majd megnézem hidegen is.

Alul ott van egy új Banner akksi is :)

Az indítás annyira nem viselte meg (mondjuk meleg motor).

Viszont vannak benne ilyen olyan kis random feszültségesések menet közben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tegnap sikerűlt kicserélnem a lambda szondát (x14xe motor ,csak 1db van a katalizátor előtt).

Volt vele hibakódom is ami a fűtőszál hibára utalt, a check lámpa kigyuladt -elaludt , volt űzemanyag korrekció hibakód is (ez volt a régi.

Beleraktam az újat ,azt hittem klaf lesz minden ,de nem így történt (itt jegyezném meg ,hogy nem volt módomban hibakódot töröltetnem). Az első indítás után egyből úgy indult mintha három henger járt volna, másodiknál normálisan beindúlt. Gondoltam kipróbálom menet közben is. Pár rángatás után , viszonylag normálisan űzemelt ,de így is kaptam check lámpát ,ami alatt a motor teljesítménye nem változott. ( még néha alapjáraton is kigyulad a sárga lámpa, majd elalszik ). Ma reggel ismét bakkecske üzemmódba indult.

Mintha olvastam volna ,hogy az ecu-nak meg kell tanúlni az új szondát . Ez így van ,vagy estleg más lehet a hiba ?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Tegnap sikerűlt kicserélnem a lambda szondát (x14xe motor ,csak 1db van a katalizátor előtt).

Volt vele hibakódom is ami a fűtőszál hibára utalt, a check lámpa kigyuladt -elaludt , volt űzemanyag korrekció hibakód is (ez volt a régi.

Beleraktam az újat ,azt hittem klaf lesz minden ,de nem így történt (itt jegyezném meg ,hogy nem volt módomban hibakódot töröltetnem). Az első indítás után egyből úgy indult mintha három henger járt volna, másodiknál normálisan beindúlt. Gondoltam kipróbálom menet közben is. Pár rángatás után , viszonylag normálisan űzemelt ,de így is kaptam check lámpát ,ami alatt a motor teljesítménye nem változott. ( még néha alapjáraton is kigyulad a sárga lámpa, majd elalszik ). Ma reggel ismét bakkecske üzemmódba indult.

Mintha olvastam volna ,hogy az ecu-nak meg kell tanúlni az új szondát . Ez így van ,vagy estleg más lehet a hiba ?

Köszönöm előre is!

Nem kell tanulnia az új szondát. De egy akksi levétel nem árt. (azzal törlöd az agyát)

De lehet nem is a lambdaszondád volt rossz. Mik is voltak a hibakódok?

Link to comment
Megosztás:

Nem kell tanulnia az új szondát. De egy akksi levétel nem árt. (azzal törlöd az agyát)

De lehet nem is a lambdaszondád volt rossz. Mik is voltak a hibakódok?

Levolt véve a saru.

A hibakódokat délután leírom mert az Émász karbantartást végez 3-óráig .

Módosítva : ati72
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

megjött az EGR cheater, pénteken kerül beszerelésre (megvettem a gyári EGR lezárót is, brutál vastag). Remélem megszűnik a bakkecskézés, ha nem, akkor cserélhetem a gyújtómodult is. Majd megírom, hogy mik a tapasztalatok a cheater-rel, remélem megoldja a problémámat. A Cromax-nál van több áron is Delphi trafó. Ki tudja esetleg, hogy mi lehet ezek között a különbség?

Köszi,

Balu

Link to comment
Megosztás:

Nem kell tanulnia az új szondát. De egy akksi levétel nem árt. (azzal törlöd az agyát)

De lehet nem is a lambdaszondád volt rossz. Mik is voltak a hibakódok?

Szia!

No megjött az áram. Az első kód a P0200 volt ,rá kb 2 hétre megkaptam a P0170 hibát+a P0135.

Hidegen néha úgy remeg mint a kocsonya, amikor üzemi meleg a motor ,hogy is mondjam vannak jó pillanatai. Én az utólsó hiba miatt cseréltem szondát (de nem baj mert már úgyisráfért ).Nem tudom ,hogy gyertya okozhat-e galibát most ngk (made in france) van benne sajnos, azelőtt meg champion, holnap meg veszek bele GM-et + még kicserélem a vízhőfok jeladót is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez a P0170 nálunk a H-nál is (Z14XEP) elő szokott fordulni. Van egy darabig, majd kialszik...

Korábban volt már róla szó, hogy mik lehetnek az okózói, de most nem találom.

Érezhető változás nincs, de nyugodtabb lennék, ha meglenne az ok és nem világítana.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

megjött az EGR cheater, pénteken kerül beszerelésre (megvettem a gyári EGR lezárót is, brutál vastag). Remélem megszűnik a bakkecskézés, ha nem, akkor cserélhetem a gyújtómodult is. Majd megírom, hogy mik a tapasztalatok a cheater-rel, remélem megoldja a problémámat. A Cromax-nál van több áron is Delphi trafó. Ki tudja esetleg, hogy mi lehet ezek között a különbség?

Köszi,

Balu

Én apró pici rángatásokkal küzdök, ha fojtószelep tisztítás után is fennáll jövőhéten, akkor kiiktatom én is az EGR-t, úgyhogy érdekel majd az eredményed, mivel nálam EGR már volt takarítva! Előre is köszi! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Én apró pici rángatásokkal küzdök, ha fojtószelep tisztítás után is fennáll jövőhéten, akkor kiiktatom én is az EGR-t, úgyhogy érdekel majd az eredményed, mivel nálam EGR már volt takarítva! Előre is köszi! :icon1:

Hol tisztítattod ki a fojtószelepet? Én annak egyedül nem mertem nekiállni. Az EGR takarítás sima liba, de valószínűleg nekem a gyújtásmodulom a ludas...

Link to comment
Megosztás:

Hol tisztítattod ki a fojtószelepet? Én annak egyedül nem mertem nekiállni. Az EGR takarítás sima liba, de valószínűleg nekem a gyújtásmodulom a ludas...

Jövőhéten viszem szerelőhöz, mert valami agyhalott belement a bal elejébe, így egyúttal kitisztíttatom velük meg felrakatom a téli papucsokat is :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megosztanék veletek egy hibát és annak lehetséges megoldását, hátha valaki hasonló cipőben jár. Hibajelenség: klíma használatakor ha megállsz pl piros lámpánál kb 10 másodpercenként bekapcsol a venti a legnagyobb fordulaton majd pár mp után leáll és újra. Egy darabig nem foglalkoztam vele de aztán nem hűtött a klíma rendesen elmentem feltőltetni, átnézetni. /10 év után már aktuális volt :) / A klímával semmi baj, nem ereszt, tőltés után szuper. A szerelő egyből kiszúrta és előtétellenállásra gyanakodott, mondta autóvillamosságis. Autóvillamosságis méregeti mondja vissza klímáshoz klíma nem jó. Na ekkor vettem kezembe az ügyet. Kimérem, nálam van áram /villamosságis hiába mérte az indítás után 5 másodperccel persze akkor még nem kapcsol be a relé/, venti jó, valóban az előtétellenállás. Gondoltam veszek egyet gyorsan, hát nem beszerezhető. Itt olvastam régebben hogy kompletten kellene megvenni a ventivel együtt. Mivel az enyém 3 sebességes 4 pontos csatlakozású az ára kb 80000 újan de használtan sem olcsó. Gondoltam akkor csak a kerámiaellenállást cserélem ki ez sem beszerezhető. Egy helyen találtam http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-g-classic-1998-2009-alkatreszek/opel-hutoventilator-motor-ellenallas-klimaval-szereltekhez-z14xep-z16xep-14-16-benzin-gm-gyari-1341721 drasztikus áron. Gyárinak hirdeti pedig kínából származik ahonnan végűl én is rendeltem 2 darabot is mindjárt /7 usd darabja/ . Régi levág, új beforraszt, az ellenálláson a negatív ágat meg kell szakítani. Tökéletesen működik tovább mind a három fokozat. Remélem tudtam valakinek segíteni.

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Én apró pici rángatásokkal küzdök, ha fojtószelep tisztítás után is fennáll jövőhéten, akkor kiiktatom én is az EGR-t, úgyhogy érdekel majd az eredményed, mivel nálam EGR már volt takarítva! Előre is köszi! :icon1:

Nekem is ilyen apró, pici rángatások voltak. Lefalaztam az egr-t és azóta ez megszűnt. Cromaxból rendeltem, hozzá a cuccot, ugyan jó vastag, de a gyári csavarokat nem kellett cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Szebb estét mindenkinek.

Ma melóba menet bevillant a sárga motoros ikon. gáz adásra villogott. Félre álltam. ELM327 elő, hibakód: P0304. Törlés után gond nélkül elértem melóhelyre.

Haza fele 5-6 km után 80-as tempónál elkezdett remegni és ismételten bedobta az említett kódot. Újabb törlés után 60-as tempóval letudtam 40 km-t. Itthon az utcában 20-100-ig kitapostam a szemét 4000-ig forgatva, de nem jött elő a hiba.

Szerintetek gyújtás trafó lesz a beteg? Vagy megúszhatom gyertya cserével? Elég rég volt már cserélve, lassan nagyon ideje lennek amúgy.

Link to comment
Megosztás:

Szebb estét mindenkinek.

Ma melóba menet bevillant a sárga motoros ikon. gáz adásra villogott. Félre álltam. ELM327 elő, hibakód: P0304. Törlés után gond nélkül elértem melóhelyre.

Haza fele 5-6 km után 80-as tempónál elkezdett remegni és ismételten bedobta az említett kódot. Újabb törlés után 60-as tempóval letudtam 40 km-t. Itthon az utcában 20-100-ig kitapostam a szemét 4000-ig forgatva, de nem jött elő a hiba.

Szerintetek gyújtás trafó lesz a beteg? Vagy megúszhatom gyertya cserével? Elég rég volt már cserélve, lassan nagyon ideje lennek amúgy.

Az égés kimaradást sokan "félrefordítják" gyújtás kimaradásra.

Nekem is volt egyszer (azóta nem) P0303 és P0300.

Idézet McElek fórumtárstól:

"Azok a hibakódok lehetnek a következőktől

következőktől:

-Kevés benzint kap

-Haldokló gyertya vagy trafó

-Szelepszorulás

-Alacsony rendszer fesz.

-Injektor hiba

Hirtelen ennyi :)"

Nekem miután leállítottam és újra indítottam, nem jött elő újból a hiba.

Egyébként nekem úgy jelentkezett a hiba, hogy nyomtam neki, és éreztem hogy 100km/h környékén nem akar már tovább menni.

De én nyomtam neki padlóig had menjen, és ott bedobta a hibát...

Ezek után volt egy akksi saru cserém, mert nekem ott esett némi feszültség, így nem volt töltve rendesen az akksi.

Ezután akksit is cseréltem, mert az is haldoklott.

De jól körül kell járni a témát a fentiek mentén, mert a trafóhiba sajnos egy standard, de anyagilag annál fájdalmasabb válasz erre a hibakódra.

Főleg ha utána mégsem az a ludas :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

P0353s hibám volt nemrég delphi trafónál, amit egy "márkátlanabb" trafóvétel megoldott.De kb csak egy hónapig bírta. Most reggel jövök haza melóból, és megint bevillant a sárga lámpa. Kivillogtattam, megint p0353! Gyanús nekem ez a henger, h mindig ezt dobja.Valami ötlet h mitől lehet.pedig olyan szépen ment a "kicsike", és sajna mindjárt műszakira kell vinnem. Mitévő legyek?tipp?kezdem azt hinni, h nem trafó lesz a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

P0353s hibám volt nemrég delphi trafónál, amit egy "márkátlanabb" trafóvétel megoldott.De kb csak egy hónapig bírta. Most reggel jövök haza melóból, és megint bevillant a sárga lámpa. Kivillogtattam, megint p0353! Gyanús nekem ez a henger, h mindig ezt dobja.Valami ötlet h mitől lehet.pedig olyan szépen ment a "kicsike", és sajna mindjárt műszakira kell vinnem. Mitévő legyek?tipp?kezdem azt hinni, h nem trafó lesz a hiba.

Az konkrétan gyújtótekercs hiba.

Én úgy hallottam trafóból nem érdemes olcsót venni...

P0353 Ignition Coil C Primary/Secondary Circuit Malfunction

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De mindig a 3asnál romlik el?nekem csak ez a fura benne?!ezzel is olyan jól ment, és minden jel nélkül egyszercsak tönkremegy... Grrrrrr!!!

Lehet, hogy kidörzsölődött a drót, ami a trafóra megy. Vagy akár ECU hiba is. Vagy tényleg lehet, hogy hibás a másik trafó is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

600km-t mentem az új trafóval, és halál...

a kereskedő meg már hebeg-habog, és ő ajánlotta ezt a tipust.

Nagyon hálás lennék, ha esetleg Miskolc környékén lenne valakinek egy kölcsöntrafója, legalább a műszaki vizsga idejére (november 26). De már elkeseredésemben meg is venném...csak menjen úgy a gépes mint ezen a röpke 600km-en. Ezzel az utángyártottal befürödtem, sajnos ennek a cseréje, orvoslása -a kereskedő szavaival- lehetetlen. Tudtommal Unixtól vette, ezekre az elektromos kütyükre nincs semmilyen garancia?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.