Cikkek

Cikkek kezelése

forumadmin
Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Weekendet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft
 
 
 
 
Kiknek ajánljuk?
Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket.  
Kedvezmények:
Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó EDC kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE!
Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között
gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel  
A jelentkezés menete:
Regisztráld magad a www.opelforum.hu oldalon! A regisztráció folyamán töltsd ki megfelelően a személyes adataidat Nézelődj, olvas, írj a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón . Amennyiben szimpatikus a társaság, akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely Budapest Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: Budapest Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved.  A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
 
forumadmin
Ma délelőtt nyitotta meg Dr. Karl-Thomas Neumann a 87. Genfi Autószalon (március 7-19.) Opel és Vauxhall standját. Az Opel Csoport elnök-vezérigazgatója körülbelül nemzetközi újságírók előtt beszélt az előző napon, Párizsban bejelentett szövetségről a PSA-Csoporttal. Ezt követően bemutatta a PSA-val már közösen kifejlesztett Opel Crossland X crossovert, majd sor került az Insignia második nemzedékének világpremierjére. Dr. Neumann és a designfőnök Mark Adams együtt leplezte le az ötajtós Grand Sport limuzint, illetve a tágas Insignia Sports Tourer kombit. A teljes sajtótájékoztatót közvetítette a Livestream, bármikor lehívható a GOMEX Newsroom médiaplatformról. A genfi Opel újdonságok komplett sajtómappája megtalálható a media.opel.hu címen.
Új lehetőségek az Opel és a Vauxhall előtt, a PSA-Csoporttal Már közös eredmény a PSA-val a most bemutatkozó Opel Crossland X Erős páros a világpremierjét ünneplő Opel Insignia Grand Sport és Sports Tourer Az Opel főnöke, Dr. Neumann ma a márka új lehetőségeiről beszélt, amelyek a PSA-Csoporttal nyílnak meg: „Most esélyünk van egy valódi Európa-bajnok létrehozására! Profitálunk új nagyságunkból, közös járműfejlesztésünkből, és a két vállalat nagyon motivált, kiválóan képzett szakembergárdájának erősségéből.“
Az Opel és a PSA már négy éve működik szorosan együtt. Genfben Dr. Neumann, az Opel főnöke, a közös járműfejlesztés első sikeres eredményeként mutatta be a stílusos Crossland X-et.
Új Opel Crossland X: városi stílus, egy SUV lazaságával

Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való – miközben elég komfortos és tágas egy nagy nyári utazáshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetnek s a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai. Olyan innovációkból is profitálhatnak, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre az innovatív LED-es fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, valamint számos vezetőtámogató asszisztens. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika.
Új zászlóshajó: az új generációs Opel Insignia világpremierje

Extrém jó formában van a teljesen új Opel Insignia: sportosan-elegáns egy nagy kupé stílusában, új felépítésének köszönhetően megalkuvást nem ismerően tágas, ahogy egy igazi zászlóshajóhoz illik. Az Insignia második generációja a kellemes atmoszféra mellett olyan csúcstechnikai megoldásokkal győz meg, mint az Opel IntelliLux LED® Mátrix-világítás, a korszerű vezetőasszisztencia, a kormányzást automatikusan korrigáló sávtartó asszisztenssel, vagy a menő vetített kijelzés. Mindezeken túlmenően az Opelre jellemző elsőrangú csatlakoztathatóságot és okostelefon integrálást is nyújt az új Insignia. Az Opel OnStar szolgáltatásait parkolóhely-kereső[1] és szállodai szobafoglalás[2] egészíti ki.
Első ízben kapható 360 fokos körkamera, nyolcfokozatú automata és az intelligens Torque Vectoring (kerekenkénti nyomatékelosztás) összkerékhajtás. A hatékony, új turbómotorok, a változattól függően 200 kilogrammot elérő súlycsökkenés és az alacsonyabb üléspozíció összjátékával minden korábbinál direktebb élményt ad az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer vezetése. Könnyebb és érezhetően dinamikusabb új Insignia hív örömautózásra

forumadmin
Kívülről zömök és kompakt, belül tágas és variálható, kétszínű fényezéssel és laza SUV-külsővel: ez a teljesen új Opel Crossland X, egy valamennyi részletében izgalmas crossover (Crossover Utility Vehicle). A Crossland X az Opel-család második X betűs tagja. A sportos Mokka X után szintén a B-szegmensben lép színre a Crossland X, majd az év folyamán követi a nagyobb, kompakt kategóriájú (C-szegmens) Grandland X. Az Opel így rögtön két olyan újdonsággal jelenik meg 2017-ben, amelyek két külön világból hozzák össze a legjobbat: a SUV pimaszul vagány designját és gyakorlati előnyeit egyesítik az urbánus életstílussal.
 
 
 
A Crossland X február 1-jén Berlinben, az Opel nagyszabású rendezvényén ünnepli premierjét.
Teljesen új crossover a virágzó CUV/SUV-piacon A bestseller Opel Mokka X mellé érkezik az Opel Crossland X Magas üléshelyzet, bőséges hely és nagyfokú variálhatóság Opel OnStar, csúcs-infotainment és asszisztenciarendszerek Szélvédőre vetített kijelző, 180 fokos tolatókamera és AFL-LED-világítás Megjelenés: bemutató február 1.-én, az Opel berlini nagy rendezvényén Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz, opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű Crossland X városba való – elég komfortos és tágas egy nagybevásárláshoz vagy külföldi nyaraláshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetének és a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai – és ezt még fokozhatják is a nagy panoráma-üvegtetővel.

Ezen túlmenően olyan innovációkat kínál az új modell, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Példa erre a teljesen LED-es, adaptív AFL fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, az automatikusan kormányzó parkolóasszisztens, a gyalogosfelismerővel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, és az automatikus vészfékezés[1], illetve a sávtartó- és táblaleolvasó-asszisztens és a holttér-figyelő. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika s az akár nyolccolos színes érintőképernyő jóvoltából.
Kívánságra a többszörösen kitüntetett, és az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V. – AGR) által tanúsított ergonomikus ülésben foglalhat helyet a vezető és az első utas – ilyet ebben a járműkategóriában csak a Crossland X és a Mokka X kínál. Szintén a szegmens legjobbja a 410 literes poggyásztér, méghozzá a hátsó üléstámla lehajtása nélkül, öt személlyel a fedélzeten. A második sorban utazók 150 milliméternyivel állíthatják előre-hátra az ülésüket, ezáltal még flexibilisebb a Crossland X.
„Különösen a városi forgalomra szabott kis crossoverek és SUV-modellek piaca növekszik jelentősen. A vagány designt, a lehető legjobb csatlakoztathatóságot és a nagyfokú praktikumot ötvöző Crossland X-szel már a második erős modellt kínáljuk ebben a járműkategóriában“, mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „A Crossland X-ünket élvezet vezetni, és urbánus kisugárzásával mind városban, mind utazáskor egyszerűen öröm vele az élet.“
Csakugyan virágzik a CUV/SUV-B-szegmens: 2010 óta megötszöröződtek az eladások ebben a járműosztályban. Egyik bestsellere, egyben trendformálója az Opel Mokka X. A Crossland X még jobban felpezsdíti a népszerű kompakt autók területét, és további növekedést hoz az Opel márkának.
Egyértelmű formanyelv és maximális helykihasználás

Letisztult, vagány, cool – ilyen legyen egy „városi crossover“! Az új Crossland X ráadásul egy tipikus Opel, remek helykihasználással és erős személyiséggel. Méretei a lehető legkompaktabbak: hossza csupán 4212 milliméter, szélessége 1765, magassága 1590, és ezen belül hozza ki a maximumot, egészen speciális módján interpretálva az Opel-designfilozófiát – egyszerre rafinált és robusztus. Markáns arcát elölről a prominens hűtőmaszk határozza meg, csillogó Opel-villámmal és a LED-es világítás karakteres dupla ívével. Szárny-formájú krómbetétek veszik körül a villámot, és folytatódnak kétfelé az AFL-LED-fényszórókig. A horizontális vonalvezetés szélesebbnek mutatja a Crossland X-et. Jellegzetes SUV-burkolatok és ezüstös színű első, illetve alsó betétek erősítik a határozott fellépést, illetve a funkcionális, sportos eleganciát.
Az oldalak éles vonalai és a lebegni tűnő tető nyúlánkká teszik az Opel Crossland X-et, és kihangsúlyozzák a belső tér tágasságát. Egy stíluselem, a far irányában ívesen lejtő, krómozott tetővonal az Opel ADAM öröksége – és akárcsak a kis életstílus-autó esetében, külön választhatja meg a tető színét a vevő. A Crossland X hátsó részén szembeötlő haspáncél utal a terepes jellegre, és ezt a hatást tovább erősíti a magasra helyezett, LED-es hátsó lámpa dupla íves grafikája, amely összeköti egymással a csomagtartó fedelét a lenyúló tetővel.
Szoborszerű és precíz design tükröződik az utastér kialakításán is. A tisztán tagolt műszerfal és középkonzol a vezető felé fordul, krómkeretes műszerek és kezelőszervek keltik a kiváló minőség hatását. Az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerrel kompatibilis modern R 4.0 IntelliLink vagy Navi 5.0 IntelliLink akár nyolccolos, színes érintőképernyőjét a középkonzolba integrálták. Az erre alkalmas okostelefonokat használat közben is képes induktívan tölteni a drótnélküli Wireless Charging. Valamennyi mobil készülék kiváló csatlakoztatásáról az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens WLAN-Hotspotja gondoskodik (hamarosan Magyarországon is).
A könnyed utazásban fontos szerepet játszik a manuális és automatikus váltóművel kiegészített benzines, dízel- és gázüzemű motorok bőséges választéka. Különösen megédesíti a leghosszabb utazást is a Crossland X nagyvonalú helykínálata és első osztályú ergonomikus ülése. Ugyanilyen meggyőző a nagyfokú variálhatóság – például az egyenként elcsúsztatható hátsó ülések jóvoltából. A 60:40 arányban osztott ülések 150 millimétert mozoghatnak előre-hátra, amit nagyon kellemesnek találnak a második sor hosszú lábú utasai, vagy egy pillanat alatt 520 literre növelhető a poggyásztér – ez kategóriarekord! Ha pedig behajtják a kartámlát, hosszú tárgyak szállíthatók az ülések között. Az ülések teljes lehajtása tekintélyes 1255 literre növeli a raktérfogatot. Nincs hiány egyéb tárolókban sem, a használati tárgyak elhelyezésére. A Crossland X központi zárját a kulcsnélküli „Open & Start“ rendszer működteti, és ez indítja be a motort is.
Iránymutató világítástechnika és fontos asszisztenciarendszerek
A nyugodt és legfőképpen biztonságos autózást sokféle korszerű, opcionális technika és asszisztenciarendszer szolgálja az új Opel Crossland X fedélzetén. Sötétben is kiválóan látni az adaptív AFL világítás teljesen LED-es fényszóróival. Kanyarfény, távfény-asszisztens és a fénykéve automatikusan szabályozott hosszúsága teszi optimálissá az útpálya megvilágítását. Attól, hogy el kelljen vonnia figyelmét a közlekedésről, a szélvédőre vetített vetített kijelző óvja meg a vezetőt: közvetlen látóterében jelennek meg a sebesség, a navi és az asszisztensek legfontosabb adatai.

Az Opel-frontkamera sokféle adatot dolgoz fel, és olyan vezetőtámogató rendszerek alapját képezi, mint a jelzőtábla- és a sávtartó-asszisztens. Ha véletlenszerű sávelhagyást regisztrál a rendszer, látható és hallható riasztással figyelmeztet. A sebességhatárolós sebességszabályozó kényelmesebbé teszi a hosszú kilométereket. Baleseteket előz meg a gyalogos felismerővel és automatikus vészfékezéssel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyre. Amennyiben hirtelen csökken a követési távolság az előrébb haladó jármű mögött, és nem reagál a vezető, a rendszer nemcsak hang- és optikai jelzéssel riaszt, hanem önállóan le is fékez. Az ütközésveszélyre figyelmeztetést speciális fáradtság-felismeréssel kombinálták, amely félreérthetetlenül javasol pihenést, ha vezetési módjából a sofőr bágyadtságára lehet következtetni.
Első Opelként kapott a Crossland X panoráma-tolatókamerát. Látószöge 180 fok, így parkolóhelyről kitolatva a monitoron mutatja az oldalirányból közeledő járműveket is. Emellett a legújabb generációs parkolóasszisztens könnyíti meg a manőverezést. Felismeri a parkolóhelyet, önállóan be- és kikormányozza a járművet – a vezető csak a pedálokat használja. Télen pedig a fűthető kormánykerék és szélvédő bizonyul nagyon kellemesnek.
 
forumadmin
A Reuters hírügynökség belső vállalati informátorokra támaszkodó értesülése szerint az amerikai General Motors (GM) előrehaladott tárgyalásokat folytat a francia PSA konszernnel európai érdekeltsége, az Opel eladásáról.
A GM bizonyára szívesen megválna a folyamatosan veszteségeket termelő érdekeltségétől. 2015-ben a General Motors európai operációja, az Opel 600 millió dolláros veszteséget ért el, 2016-ra a cél az volt, hogy a hatalmas veszteség után mindenképpen nyereséges legyen az európai leányvállalat, ez azonban nem jött össze, az Opel az év egészében 257 millió dollár veszteséget ért el. 1999 óta veszteséges egyébként az Opel.
Bővebben
forumadmin
Február kilencedikén délelőtt egy rövid szünetet tartott a szentgotthárdi gyár. A Flex üzem benzines szerelősoráról ugyanis ünnepélyes keretek között lejött a kilencmilliomodik Opel motor, egy 1,5 literes turbó benzines, amely a hamarosan a piacra kerülő új Opel Insigniában fog majd bemutatkozni.
A 9 milliomodik egy új 1.5-ös turbó az új Opel Insigniában debütál Tavaly csaknem 630 ezer motor készül Szentgotthárdon A gyár több, mint 2300 embernek ad munkát Szentgotthárdon és környékén
“Büszkeséggel tölt el bennünket a tény, hogy az új Insignia alap benzines motorját, az 1.5-ös turbó benzinest mi fogjuk gyártani” – mondta az ünnepségen Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója. Ezzel párhuzamosan továbbra is a szentgotthárdi gyár szállítja az összes motort az új Astrába, amelyre Európában ez idáig több, mint 350.000 megrendelés érkezett 2015 óta.”
„Ennek köszönhetően az Opel Szentgotthárd rekord évet zárt 2016-ban, csaknem 630.000 gyártott motorral, amely a gyár fennállása óta a legnagyobb termelési volument” – emelte ki Buchal és egyben arra is emlékeztetett, hogy idén fogják ünnepelni 25. évfordulóját a modern kor hazai autógyártásának, amely az Opel gyár indulásához kötődik.

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat, mégpedig párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem. Ez utóbbiban a kis és közepes méretű benzinesek gyártása ugyanazokon a rugalmas gyártósorokon történik, mint a közepes méretű dízelmotorok gyártása. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

forumadmin
Programfüzet 2017 :
2017.04.01. Dragracing.hu verseny és Opel találkozó
2017.04.29. II. HUNGARIAN BLITZ RING - Opel találkozó - Kakucs ring2017.04.01. Dragracing.hu verseny és Opel találkozó
2017.05. valamikor Legendák találkozója - Opel tali - H.ring
2017.06.17. Hungarian Corsa Lovers (corsások meghívtak minket) nyárindító találkozó - Gárdony - Csónakkikötő 
2017.08.17.-20. valamikor HUNGARIAN BLITZ WEEKEND 2017 - Opel találkozó - Orfű (idén 4 napos)
2017.10. valamikor MOTE vacsora és évzáró Opel találkozó
forumadmin
A Komondor:….. kutyák királya, királyok kutyája….Nagytestű és erős felépítésű. Egyedülálló külleme, méltóságteljes viselkedése a szemlélőben tiszteletet és csodálatot, esetleg némi félelmet ébreszt. Robosztus testét mindenütt nemezesedésre hajlamos, gubancos, dús, hosszú szőrzet fedi. Törzse és végtagjai oldalról nézve a négyzettől csak kis mértékben eltérő, fekvő téglalapformát mutatnak. Feje a hát síkja fölé emelkedő, dús szőrzetű. A farka lelógó, vége csaknem a vízszinteshez hajló. Szőrzete csontfehér színű”

A Commodore: „egy luxusautó, melyet az Opel gyártott 1967 és 1982 között. A kocsi tulajdonképpen az Opel Rekord hathengeres változata volt, néhány formatervezésbeli különbséggel. Az Egyesült Királyságban a harmadik generációs Commodore-okat Vauxhall Viceroy néven árulták, de párhuzamosan Opel modelleket is értékesítettek.”

…ezen a ponton gondolhatnánk, hogy egy kissé izzadtságszagú szójátékon kívül nincs is más kapcsolat szeretet márkánk és az ősi magyar kutyafajta között, de ezt a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete 2016. decemberében megcáfolta.  Elfogult vagyok a témában. Amióta az eszemet tudom komondoros és opeles vagyok és én voltam a legboldogabb, hogy az életem két meghatározó elemét sikerült egy feledhetetlen nap keretében összekapcsolni a két rajongótábort összehozni.

A történet még 2016 tavaszán kezdődött. Úgy hozta a sors, hogy nagymamám idős komondorja elpusztult és egy másik társ után kellett néznünk. Egy kikötés volt. Csak komondor lehet. Opeles kapcsolatokon keresztül ( köszi MOMC Kriszti !) sikerült eljutnunk a Komondor Fajtamentés csapatához akiknek hála rátaláltunk Szederkére aki nyár óta családunk része. Az örökbefogadás során megismertük Orsit és Csabát akik munka és család mellett emberfeletti erővel nap, mint nap a bajba jutott kutyák megmentésén fáradoznak. Ahogy teltek a napok egyre biztosabb voltam benne, hogy az egyesület 2016-os adománygyűjtő akciójának a kedvezményezettje csak ők lehetnek és végül meg is született ennek a módja. Tartsunk egy közös autós, kutyás fotózást !
Gyorsan fel is vetettem ötletem a fajtamentő egyesületnek és rögtön megtetszett nekik a dolog így már csak a megfelelő helyszínt kellett megtalálni hozzá.  Első utam az Opel Fábián- Opel Márkakereskedés és szerviz csapatához vezetett, akik állatbarátok és márkafanatikusok lévén biztosítottak támogatásukról és az egész szalont a rendelkezésünkre bocsátották.

Eljött hát a nagy nap ! Emlékszem kissé izgultam, hogy vajon az autós és kutyás emberek megtalálják-e a közös érdeklődést, a közös hangot egymással. Felpakoltuk az előre begyűjtött adományokat és útnak indultunk Budaörsre. Szombat volt, korán volt, hideg volt, de a szalonban a megszokott kedvességgel, meleg kávéval és friss süteménnyel fogadtak minket. Miközben a szalonban kiállított szebbnél szebb új opeleket  mustráltuk megérkezett Orsi és Csaba a komondorok társaságában. Ekkor minden aggodalmam elszállt, mert a  „két társaság” rögtön egymásra talált és a kutyák és autók közös csodálásában meg is volt a közös nevező. A nap sztárja egyértelműen Pityke volt az alig pár hetes kölyök aki rögtön belopta magát mindenki szívébe. (azóta már ő is gazdis kutya lett)

Egy nagyon jó hangulatú közös napot töltöttünk el együtt. Sikerült sokakkal megismertetni a komondort és a résztvevőknek hála egy komolyabb adománycsomagot átadni a fajtamentő egyesületnek. Biztos vagyok benne, hogy egy hosszú barátság és egy sikeres együttműködés kezdete volt ez a nap. Szeretném megköszönni a résztvevőknek a sok adományt az Opel Fábiánnak az együttműködést és a Komondor Fajtamentés csapatának, hogy eltöltöttek velünk egy  csodálatos napot. Folytatása következik !

 
Kölyök
"Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet, de legyen!" - Omega TD
Mikor kezdtél Opelezni?
A rövid válasz nagyon régen! A hosszabb a következő:
A legelső saját nevemen lévő autó, egy 1982-es évjáratú OPEL KADETT D 1.6D volt. Sötétbarna színben, 4 ajtós kivitelben. 1997-ben aztán jöttek a többiek. A mai napig megvan a 1995-ös 2.5TD, padlizsán színű Omega Caravan, ami 2002-ben került hozzám. Ezt követően jött a 3 literes 24 szelepes piros A Omega Sedan 2005-ben, majd 2006-ban az első Kadett Cabrio kék színben, 2 literes 8 szelepes, a legendás C20NE motorral. Utána 2008-ban szürke színben 2 literes 16 szelepes 1996-os évjáratú Omega Caravan jött. Követte 2010-ben egy jobb állapotú Kadett Cabrio, elektromos ablakokkal és tetővel sötétszürke színben 1.4 literes 75 lovas motorral.  Később 2014-ben, ami szintén a mai napig megvan, Kadett Cabrio elektromos ablakokkal és tetővel piros színben C20NE motorral.

Milyen nehézségeken mentél keresztül?
Nehézség??? Nekem!?! Viccelsz?!?
Ha azt nehézségnek vesszük, hogy egy használt autót a megvétele előtt illik átnézni, vagy átvizsgáltatni, utána pedig alap a folyadékok és szűrők cseréje, valamint illendő a kopó alkatrészeket is cserélni. Ezek a dolgok biztosan van akinek nehézséget okoznak, pedig nem kellene, hogy így legyen. 
Mit jelent az, hogy szereted az autókat? Úgy is kérdezhetném: mit lehet rajtuk szeretni?
A kérdés jó! Van aki használati tárgynak tekinti. Nálunk "szükséges használati eszköz". Én elvárom, hogy jól működjön, tehát elvigyen A-ból B-be, viszont ezért foglalkozni kell az autóval, ami jár, azt neki is meg kell adni. Értem ezalatt a takarítást, szervizelést, folyadékok, szűrők, szíjak, kopó alkatrészek megfelelő időben való cserélését.
 
Milyen típusú autókat próbáltál ki? Melyik fekszik neked a legjobban?
Az A és B Omega szinte minden típusát klubon belül, a Lotus Omega kivételével, valamint a fenti leírásban szereplő Kadettokat.
Családon és baráti körön belül próbáltam F/G/H Astrát, C/D Corsát, A Merivát, A/B Zafirát. Ezen kívül rendszeresen használok más - Skoda, Mercedes, Volkswagen, Renault - típust is, de itt most az Opelekről kell, hogy szó legyen. Mindegyik másért fekszik jól. Ha a sajátokat nézzük, az Omega csomagterét és kényelmét jóformán semmi más nem adja vissza. A Kadett Cabrio fürgeségét, gyorsaságát és nyitottságát nehéz szavakba önteni, ez olyan amit érezni és átélni kell.

Van kedvenc Opel típusod?
Igen a sajátjaim mellett, nagyon bejön a régebbiek közül a Monza és a Lotus Omega, az újak közül az Insignia.
Melyik autódra vagy a legbüszkébb?
Ha sikerül olyanná varázsolni, amilyenné szeretném, akkor a padlizsán Omega és a piros Kadett. 
Egyébként a sötétszürke Cabrio, amely megóvta az életem.


Kezdetek óta MOTE tag vagy, de alig jársz rendezvényeinkre. Jelenleg hogyan tartod fenn a motivációdat?
Nem akarok közhelyekkel jönni, mert az rám végképp nem jellemző, de nem biztos, hogy csak én nem járok a régiek közül. Amúgy mindig azt mondják, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja. Sajnos ez sem mindig igaz, mert nehéz összeegyeztetni, hogy a családra is jusson idő, találkozókra is, meg mindenre. Ráadásul megváltozott a munkarendem, ami ezt szintén hátráltatja.
No meg voltak/vannak vélt, vagy valós konfliktusok fórumtagokkal, amelyeket nem akartam még inkább elmérgesíteni, de úgy döntöttem idén megpróbálok ezen változtatni és a netes problémákat lerendezem In Real Life!
Amúgy pontosan az motivál, hogy a MOTE-n belül, valamint egyéb találkozókon kialakultak barátságok, haverságok és ezt mindenképp szeretném további személyes találkozókkal megtartani, frissíteni.
Karakteres ember vagy. Talán sokszor túl szókimondó is. Mely 3 tulajdonság segített leginkább céljaidhoz?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nyers, reális és igazságos. Elgondoltam, hogy az előző mondatot elolvasva, mennyien fognak felhördülni és ez mosolyra fakasztott. Sajnos nem bírom az okoskodást. Nem az a baj, hogy esetleg valaki valamit nem tud, hanem az, hogy lusta a utána nézni. A céljaim eléréséhez nem ezek a tulajdonságok segítettek, hanem sok munka és kitartás, valamint egy toleráns család magam mögött, aki elvisel.
Mit tanácsolsz a mai fiatal srácoknak akik az autót választják hobbinak?
Igazán nem tudok mit tanácsolni a mai fiataloknak, épp elég a saját gyerekeimet nevelni, nem tudom és már nem is akarom megváltoztatni az egész (opeles) társadalmat. Aki tényleg autót, ezen belül Opelt választ hobbinak, jóval könnyebb dolga lesz, mint nekünk 20-30 éve.
A netes fórumok és oldalak tele vannak mindenféle információval, csak el kell olvasni. Nincs olyan, amit ne lehetne megtalálni. Aki kapott a szüleitől rendes nevelést az megkeresi és elolvassa, ha mégsem talál esetleg kérdez. De az, aki arra lusta, hogy saját autója kezelési könyvét elolvassa az menthetetlen.

Mit gondolsz az Opeles közösségekről, trendekről?
Őszintén? Melyikről? Jót, rosszat vagy az igazat? Na jó legyen!
Akkor első körben a MOTE! 2002 november, közösségi ház, aztán 2003 tavasza Soltvadkert, nyár Fót, 2004 nyár Fót. Aki ott volt az átélte, vannak fényképek, de azok nem adják vissza azt a fílinget. Nagy dumálások, ökörködések, piálások. És rengeteg autóbuzulusz.
Neveket nem írok, aki elolvassa úgyis tudja, de ezeken a talikon még nem a mesterkéltség, meg a mai társadalomra jellemző álszentség volt jellemző, hanem az őszinteség. Lehet azért mert fiatalok voltunk, lehet másért.

Aztán később a MOTE elment egy olyan irányba, ami igaziból nem az én világom. A mennyiséget a minőség fölé helyezte, valamint mindent ennek rendelt alá. Lettek is ebből konfliktusok, mivel ennek nem voltam híve, szóvá tettem.  Később bizonyára erre más is rájött és változtak dolgok a klubon belül és végre pozitív irányba. Valószínű az a fíling nem tér vissza, mint az elején, de én sem vagyok tinédzser és nem is 2003-at írunk.

Második körben a Opel Omega Baráti Társaság, melynek most nem működik a honlapja, átalakítás alatt van. Ez egy kis ingyen reklám volt.
De a klub változatlanul működik 2003 novembere óta, azaz immár lassan 14 éve. Nem hivatalos bejegyzett klub, mint a MOTE, ezért baráti társaság a neve. Pont ezért nincs elnök, titkár, nincsenek funkciók. Rendszeresen szervezünk találkozókat, az évek folyamán kialakultak helyek, ahová visszajárunk. Régebben az index autós fórumán - ami ugyebár a MOTE egyik bölcsője is - nyilvánosan lettek a találkozók hirdetve, manapság sem vagyunk zártkörűek, csak a helyekre ahova járunk véges szállás kapacitással rendelkeznek.
Végül, de nem utolsó sorban a magukat kluboknak nevező, internetes portálokon és közösségi oldalakon szerveződő formációkról. Mivel sajnos semmilyen szűrőt és szűrést nem igazán alkalmaznak az adminok, bárki beléphet, igaz, a nagyon nem odavalók rövidesen eltűnnek.
Sajnos a szűrés hiánya miatt, ezek a formációk - némelyek kivételével - tele vannak rengeteg rossz információval és tanáccsal. Néha azért olvasni jó dolgokat, de ez egyre ritkább, sajnos. Ezeket mindenki csak saját felelősségére alkalmazza.
Most kellene valami frappáns végszó, vagy zárószöveg!?! Attól, hogy valaki vesz egy Opelt még nem biztos, hogy "Opeles" és akar valamilyen közösséghez tartozni. Valamint az sem garancia, hogy egy Opel tulajdonos jó arc, csak azért, mert Opelje van. Mit akartam ezzel mondani?
Ha eddig nem jött át, akkor gáz van - lehet, hogy velem. Tehát nem az autó teszi az embert, hanem az emberség. Lehet Opel tulajdonos is jó és nem jó ember, de ha a márka iránti szeretet és rajongás hozza össze a társaságot, már megérte...
Írta: Omega Td
forumadmin
Miért pont Opel? 
Régóta az Opel márka volt szimpatikus az elérhető árú német márkák közül. Mivel autójavítással is foglalkozom, ez a szimpátia a javíthatósággal és átgondolt tervezéssel még inkább kialakult. Designra is inkább kedves kinézetű autók mint sem agresszívak. Formájuk szép áramvonalas.
Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?

Mindenképp erős autót szerettem volna, mivel mindennapi autó mindig volt a családban. Először az „A” Vectra GT-n akadt meg a szemem de kezdett árban lőtávolba kerülni  a "Calibra", ami még sportosabb karosszériával rendelkezik. Akkor még 1 milliótól indultak a lehetséges autók.
Keresési feltételek között a kétliteres motor 16 szeleppel szerepelt (a turbósok akkor még dupla áron mentek). A klíma is kitétel volt a napfénytető akkor még nem. Ma már annyira hozzá tartozik számomra, hogy nélküle meg sem venném. Piros vagy fehér szín szóba se jöhetett, illetve minél magasabb felszereltségűt szerettem volna. Végül 2003-ban rátaláltam a mostani autómra egy székesfehérvári kereskedésben, még rendszám nélkül frissen behozva az országba. Fekete színben, szinte minden lehetséges extrával, klímával, hifi és tuning mentesen sok apró hibával. Ekkor még úgy gondoltam pár évig megtartom aztán jöhet a családalapítással egy nagypapai autó. Hát nagyon nem így lett. Teljes szerelembe estem.

Milyen javítások, fejlesztések voltak eddig az autón?
Szerencsére az akkor dühöngő „tuning-láz” nem hagyott nyomokat rajta, vagyis nem csicsáztam neonnal és hasonló gusztustalanságokkal. Viszont elkezdtem rendben hozni. Kezdve a futóművel és fékkel (akkor még gyári méretben).
Majd folyamatosan a karosszériát és a motort. Szép lassan „körbeértem” az autón felújításokkal. Akkor jött a motortér csinosítás, toronymerevítő, motor teljesítmény „optimalizálás” a c20xe alapfogásokkal: powercap + chip. A belső tér bőrözése. Sportkormány stb… 

 
Általában ahhoz nyúltam csak amiről úgy gondoltam, hogy a gyárinál lehet jobbat is csinálni.
Ilyen pl. a fék ami a gyári méretben igen csak gyengécske volt főleg mivel a kerekek már jóval nagyobb tapadást biztosítottak nagyobb felnin a széles gumik. Szóval abból kapott előre egy utolsó szériás turbós Calibrához való fékszettet, első-hátsó tárcsából és betétből is jó minőségű sportos típust. Vagy a lámpa amibe fém foncsoros mini H1 bi-xenon projektorok kerültek. Hozzá való beszerelő készletet terveztem ami már közkézen forog. Mikor már minden rendben volt az autóval (még a klímáshoz is csak 3-4 évente kellet elmenni pótolni a csökkenő gáznyomást) elhatároztam magam és nekiálltam összeszedni a cuccokat turbós projekthez. Na ez amiből külön könyvet lehetne írni. Röviden annyit, hogy a legnagyobb körültekintésem ellenére sokmindenből duplán kellet vennem alkatrészeket pedig krach nem is történt. Rengeteg munka és pénz belement, de így azt hozza amit szerettem volna. (meg ez az a szint amit az autó külseje alapján el is várnánk)
 
Gondolom ez hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban? 
A kisfiam születésekor Calibrával hoztam haza kórházból. Azonban a bölcsibejárós időszakba feleségem részére vásároltunk egy ladát pár évre, de amint megtehettük egy „B” Vectra sedan váltotta. Az óta is megvan, nagyon meg vagyunk vele elégedve. 
A hobbiautó a calibra. Féltve dédelgetem, télen nincs használva. Nagy becsben van tartva. Nyáron legtöbbet a kirándulások, túrák, találkozók és üdülések alkalmával használom. Hétköznapokban a legtöbbet Opel Vivaroval járok. Az Cali vásárlásával szinte egy időben sikerült főnökeimet meggyőzni, hogy az öreg Hiace helyett a Vivaro a jó választás, ami 7 év használat után egy újabb Vivaro következett amit az óta is hajtok. 

Milyen terveid vannak a géppel?
Persze tervek vannak vele jelenleg is. A legközelebbi a nyár eleji Nürburgringi látogatás amire egy kisebb vagyont kellet elkülöníteni. 
Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Milyen autót birtokolnék még szívesen? Pl. Opel GT-t, igen a régit, vagy egy „A” Mantát. Esetleg Commodore Kupét. Ezeket persze csak lottónyeremény esetén, hogy csak velük tudjak foglalkozni. A realitás az, hogy a Cali megmarad örömautónak, viszont az 1,6 os „B” vekit szívesen cserélném egy erősebbre pl egy „C” GTS-re. pár éven belül.
 
  • Ki van Online?   1 Felhasználó, 0 Névtelen, 6 Vendég (Teljes lista)