Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tegnap elfogytak a hozászólási lehetőségeim, így csak ma írok :)

Az eset után kiszedtem a szivattyút és kint ki lett próbálva, hang nélkül vitte az anyagot (hangja is normális ), majd visszarak és kezdődik előről, hogy hülye kerregő hangot ad és olyan mintha nyomná is a benzint meg nem is.

Ezután a benzinszűrőnél szét lett szedve, majd gyújtásra téve és megint csak szépen nyomta a benzint.

Olyan mintha működne, de amikor nyomást kellene felépítenie, akkor zörög és ki tudja, hogy van e megfelelő benzinnyomás vagy sem.

Tuti hogy nemmert azért tólja be a hibakódokat sajna.Nemkap elég anyagot a szondát is azért írja be!

Link to comment
Megosztás:

Tuti hogy nemmert azért tólja be a hibakódokat sajna.Nemkap elég anyagot a szondát is azért írja be!

Ezek szerint Te is úgy gondolod, hogy a szivattyú lesz a hibás. Holnap elviszem szerelőhöz, aki tud mérni benzinnyomást, akkor egyből kiderül, hogy az a hibás vagy sem, de én úgy gondolom, hogy az lesz a baja, hozzá teszem sajnos, mert eddig elég elképesztő árakat találtam erre a kis "szarságra". 34-ért láttam eddig a legolcsóbbat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 24e Ft-ba került pont a múlt héten munkadíjjal együtt a német Meyle gyártmány.

Én rosszabbul jártam, mert ezen felül trélert is kellett fizetnem, totál megállt a pumpa. :(

Ezek szerint Te is úgy gondolod, hogy a szivattyú lesz a hibás. Holnap elviszem szerelőhöz, aki tud mérni benzinnyomást, akkor egyből kiderül, hogy az a hibás vagy sem, de én úgy gondolom, hogy az lesz a baja, hozzá teszem sajnos, mert eddig elég elképesztő árakat találtam erre a kis "szarságra". 34-ért láttam eddig a legolcsóbbat.

Módosítva : Dannert
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet lerágott csontot kérdezek, de vásárlás előtt szeretnék a lehető legbiztosabbra menni.

2 éve van meg a kocsi, és én is sokat szívtam az EGR szeleppel (X14Xe).

Most már bosszant, ha kitakarítom olyan mintha 1-2 hétig jó lenne utána újra kezdi. (hibakód nincs, 5 napja műszakin átment, viszont régen volt lezárva, de megszüntettem, mert 60km/h óra felett állandóan sárga lámpát dobott és csak a gyujtás le / vissza oldotta meg, egyszerűen zavart a lámpa).

A tünet, hogy 1400-1700-as fordulat között berángat, és dobálja a fordulatszám mutatót és a meneten is érződik a rángatás. Kimondottan zavar, mikor araszolni kell 2-3-as-ban és mész, 20-al és rángat a kocsi. Nagyobb fokozatban is de sokkal kevésbé érződik, inkább ott már csak a mutatón látszik, hogy kileng kicsit.

Most hétvégén kiszereltem a szelepet ismét megtisztítottam, és ahogy a kezembe volt, úgy éreztem mintha mozogna benne valami. Nem a motorban, inkább ahol a kis lyukon az a szelep van.

Lehetséges, hogy ez okozza a fenti rángatózást és tüneteket is?

A napokban nézegettem, hogy ebay UK-ból már 15-19eFt között új, de után gyártott-at be lehet szerezni és ezt szeretném én is tenni, de az ára miatt és a külföldi beszerzés miatt a minőség kapcsán szeretném a tapasztaltabbak tanácsát kérni, hogy a fenti lehet EGR hiba, és kell e tartani a külföldi online shop-ból beszerzett EGR-től (azaz pénzkidobás)?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem volt hasonló gondom. Van egy gumi cső a tankon belül, az AC-ról megy a tank kivezetéséig. Az volt kilyukadva, így a felszívott benzin nagyrésze vissza is folyt a tankba. Alapjáraton ment, de gázadásra dadogott, leállt. Szerencsére nekem hamar átkapcsolt gázra, így haza tudtam jönni. Aztán mnásnap már nem is indult be. Hibakód nem volt. Persze más oka is lehet, nálam ez volt.

Hali!

Én is tudok egy ilyen benzincső problémáról tankon belül, elmondani nem lehet hogy szétment a cső, mintha megette volna a benzin.. És igen, visszacsorgat a tankba.

Ha keresed a hibát akkor óvatosan, szabad levegőn érdemes hogy ne gyűljön össze a benzingőz a garázsba.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudja valaki, hogy egy 2007es G Astra kilincsei miért néznek ki így? Nézegetem a hasonló típusokat de nem láttam még ilyet csak a sajáton.

Köszi előre is!

kilincs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Hello !

Nekem is hasonló volt a problémám szintén 2007 -évj autómmal.

Annyira idegesített a dolog ( mivel a silicon spray és a műanyagápolók hatása nagyon hamar elmúlt), hogy a végén már szilikonzsírral kentem be.Miután bekentem láss csodát visszanyerte a majdnem eredeti színét. Ennek már 2 hónapja, azóta minimális a fakulás.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én is tudok egy ilyen benzincső problémáról tankon belül, elmondani nem lehet hogy szétment a cső, mintha megette volna a benzin.. És igen, visszacsorgat a tankba.

Ha keresed a hibát akkor óvatosan, szabad levegőn érdemes hogy ne gyűljön össze a benzingőz a garázsba.

Ahogy írtam kiszedtem a szivattyút és kint kipróbáltam, tökéletesen vitte a benzint, majd visszarakva már csúnya hangja volt. Ezután a benzinszűrőnél szétszedtem, majd egy pillanatra gyújtásra téve egyből nyomta a benzint.

Ebből arra következtetek, hogy a benzint felkapja és el is kezdi nyomni ( tehát ez a cső amit mondtok nem lehet a hiba, plusz ami csöveket ott látok azok szinte újszerűek ) de amint a rendszer össze van rakva és benzin nyomást kellene a szivattyúnak felépíteni, akkor már bajban van.

De ma eljuttatom az autót a szerelőhöz. Majd megírom, hogy mi volt a baja.

Link to comment
Megosztás:

"A napokban nézegettem, hogy ebay UK-ból már 15-19eFt között új, de után gyártott-at be lehet szerezni és ezt szeretném én is tenni, de az ára miatt és a külföldi beszerzés miatt a minőség kapcsán szeretném a tapasztaltabbak tanácsát kérni, hogy a fenti lehet EGR hiba, és kell e tartani a külföldi online shop-ból beszerzett EGR-től (azaz pénzkidobás)?,,

Szia.

Tavaly szeptemberben az ebay UK- ről rendeltem EGR-t, ami szállítással kb. 16eFt volt. Azóta semmi baja, működik ahogy kell. Általában rendben vannak az ebay-es cuccok, nekem ez a tapasztalatom. Persze ki lehet fogni rosszat is, de annyira készségesek az eladók többsége annak érdekében, hogy ne kapjanak negatív jelzőt, hogy simán visszaadják a pénzt is, ha valami nem megfelelő.

Módosítva : Bundy33
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Astra g 1.4 16v 2004-es autóm egy kicsit "haldoklik".A hibakódok a következők: p0304-4. henger gyujtáshiba , p0300-véletlenszerű /egyszerre töb henger gyujtást érzékelt/.p0300-hibás gyujtás érzékelve alacsony üzemanyaggal.A motor hebeg, sokszor leáll fordulaton is.Vezérlőegység cserélve.Gyertyák és a gyujtásvezérlő is.Van hogy elmegy 300 kilómétert is hogy nem jelentkezik hiba, de van, hogy 1 kilómétert sem megyek vele és lassul hebeg nagyon rosszul jár a motot.Leállítom a motort 1-2 perc mulva ujraindítok és normálisan megy egy darabig. Mit tegyek még , hogy megoldódjon a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Tavaly szeptemberben az ebay UK- ről rendeltem EGR-t, ami szállítással kb. 16eFt volt. Azóta semmi baja, működik ahogy kell. Általában rendben vannak az ebay-es cuccok, nekem ez a tapasztalatom. Persze ki lehet fogni rosszat is, de annyira készségesek az eladók többsége annak érdekében, hogy ne kapjanak negatív jelzőt, hogy simán visszaadják a pénzt is, ha valami nem megfelelő.

Köszi! :) Már csak az érdekelne, hogy nálad is hasonló volt a jelenség mint amit írtam? :) Mostmár csak abban vagyok bizonytalan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Astra g 1.4 16v 2004-es autóm egy kicsit "haldoklik".A hibakódok a következők: p0304-4. henger gyujtáshiba , p0300-véletlenszerű /egyszerre töb henger gyujtást érzékelt/.p0300-hibás gyujtás érzékelve alacsony üzemanyaggal.A motor hebeg, sokszor leáll fordulaton is.Vezérlőegység cserélve.Gyertyák és a gyujtásvezérlő is.Van hogy elmegy 300 kilómétert is hogy nem jelentkezik hiba, de van, hogy 1 kilómétert sem megyek vele és lassul hebeg nagyon rosszul jár a motot.Leállítom a motort 1-2 perc mulva ujraindítok és normálisan megy egy darabig. Mit tegyek még , hogy megoldódjon a probléma?

Szia!

Szinte biztos, hogy a négyes hengerben szelepszorulásod van.

Kompresszió és veszteség mérés után a szerelőnek is nyilvánvaló lesz, hogy hengerfej le és felújítás. 100-200eft. :(

Üdv. Tomi

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :) Már csak az érdekelne, hogy nálad is hasonló volt a jelenség mint amit írtam? :) Mostmár csak abban vagyok bizonytalan.

Szia. Hasonló volt. Nálam 1700-2000-ig rángatott és amikor elvittem szerelőhöz az valami műszerrel az EGR-t megnézte és takarítás után is halott volt. Aztán rendeltem egyet a netről és azóta tünetmentes, megszűnt a rángatás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahogy írtam kiszedtem a szivattyút és kint kipróbáltam, tökéletesen vitte a benzint, majd visszarakva már csúnya hangja volt. Ezután a benzinszűrőnél szétszedtem, majd egy pillanatra gyújtásra téve egyből nyomta a benzint.

Ebből arra következtetek, hogy a benzint felkapja és el is kezdi nyomni ( tehát ez a cső amit mondtok nem lehet a hiba, plusz ami csöveket ott látok azok szinte újszerűek ) de amint a rendszer össze van rakva és benzin nyomást kellene a szivattyúnak felépíteni, akkor már bajban van.

De ma eljuttatom az autót a szerelőhöz. Majd megírom, hogy mi volt a baja.

Sziasztok,

Leírom, hogy mi is volt a hiba, lehet hogy még jól jön:

Tehát a szivattyú lett a rossz, ahogy az utolsó hozzászólásomba is írtam (akkor még csak sejtés volt).

Megmérve a benzinnyomást csak 1,6-1,8 bar-t tudott, amúgy meg 3,8 kell neki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja világítani kezdett a műszerfalon a kipufogós hibalámpa. (Reménykedtem benne, h a nyest által elrágott lambdaszonda vezetéke miatt van, de miután összeforrasztottuk, utána is kigyulladt újra a lámpa.)
Szóval megy, nem füstöl, nem rángat, nem erőtlen, szépen duruzsol, a vezetékek épek, 1 hónapja volt olaj, olajszűrő és ma volt benzinszűrő csere. Szóval minden szép és jó, csak az a fránya hibalámpa... Mi lehet a hiba oka?
(Ma leszedtük az EGR szelepet, a mozgó, kúpos részt megtisztítottuk, de nem tudtuk mozgásra bírni. Találtam leírást, amivel elvileg mozgásra lehet bírni, azt majd hnap tudom kipróbálni.)

Van vmi ötletetek?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kigyulladt a check engine lámpám, kivillogtattam:P0136

Ha jól olvastam ez a lambdaszonda 2. érzékelő.

Jól tudom, hogy ez van a kipufogó csövön a flexi cső után?

Drága dolog ez?

Tegnap javították a kipufigóm. Kinyirhatta az áram a szenzort?

Hogy lehet kimérni (mit kell rajta mérni) hogy jó e a szenzor?

Ha így járok vele még egy darabig okozhat maradandó károsodást?

Előre is köszi a segítségeteket.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kigyulladt a check engine lámpám, kivillogtattam:P0136

Ha jól olvastam ez a lambdaszonda 2. érzékelő.

Jól tudom, hogy ez van a kipufogó csövön a flexi cső után?

Drága dolog ez?

Tegnap javították a kipufigóm. Kinyirhatta az áram a szenzort?

Hogy lehet kimérni (mit kell rajta mérni) hogy jó e a szenzor?

Ha így járok vele még egy darabig okozhat maradandó károsodást?

Előre is köszi a segítségeteket.

Üdv.

Amennyire én tudom, a kettes szonda csak a katalizátort felügyeli, keverékképzésbe nem szól bele. Lehet, hogy kipuf javításnál elszakadt, vagy elmozdult és nincs kontakt. Maradandó károsodást nem okoz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Első körben kellene hibakód, hogy miért is világít a lámpa.

Köszi. Ma is megtudtam vmi újat: elektromos gázpedál van az autómban. :)

Kivillogtattam, íme a hibakódok:

P0141 - Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 2.szonda)

P0135 - Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 1.szonda)

P0130 - Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda)

Link to comment
Megosztás:

A kettes szonda az ameikre gondoltam?

Igen, a 2. ami a hengerektől a 2. :)

Amúgy nézd meg, mert valószínű valamit elcseszte szereléskor. Szerintem a hegesztő nem teheti tönkre. Egy új szonda húzós, de DV oldalán van egy olcsóbb megoldás!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

szeretném elprivatizálni az öregem 1.7-es isuzu motoros astráját.(oka: annyit eszik mint egy öngyujtóő meg valami másikat szeretne venni.)

2 problémája van ami azért aggaszt egy kicsit, de ettől függetlenül szépen jár, gyorsul, stb.

1, probléma kb mióta megvette azután nemsokkal jelentkezett.

Piszkos volt nagyon a kiegyenlítő tartály, gondoltam én arra is, hogy beletette az erős kék színű fagyállót és az ott valaminek nem tett jót.

azóta, egy pár vízcsövet már lecserélgettünk, és a kék helyett rózsaszínű fagyállóval van feltöltve. még mindig van, hogy kicsit valami trutyi fennakad a kiegyenlítő tartályban de már nem olyan koszos. Ám a víz az folyamatosan fogy belőle.

mióta ez a víz mizéria probléma fennál, 160000 km ment, úgyhogy szerintem hengerfely probléma kizárva.

most 270 ezer van benne (nálunk vízszivattyú még nem volt cserélve.) Okozhatja ez is a problémát?

2 indítási probléma.

melegen , hidegen tökéletesen indul. Ám, ha hidegen beindítom, és mondjuk az udvaron feljebb állok vele 10-20 métert és leállítom, akkor utána nehezen akar beindulni.

ha hidegen beindítom, és feljebb állok vele, aztán még hagyom ketyegni kb 5 percet, akkor akár 3 nap mulva is próbálkozhatok az indítással és nem lesz probléma.

Lehet valahol lelevegősödik, vagy ü.a. szivattyú. De ha lelevegősödne a rendszer akkor inkább 2-3 nap mulva nem indulna.

Mondtak már olyat, hogy lehet adagolónál, a "fejszelep"

Ezeken a problémákon kívül tökéletes mindene az autónak. ü.a. szűrő, olaj szűrő, olaj, s egyebek minden 10 e kM nél cserélve, vezérlés, is rendesen időben inkább idő előtt cserélve, futómű tökéletes, Szoval szeretném magamnak megtartani. ( egy Z14XE benzinesem van most)

Valaki találkozott már ilyen problémákkal? Esetleg tudnátok tanácsokat adni?

Én is simán lecserélném rá a benzinest. :icon13:

Igaz én diesel-párti vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.