Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Légtömegmérő

IAT szenzor

Hibakód?

Nincs semmilyen hiba kód, több alkalommal ellenőrizve lett Op-Commal ezért vagyok tanácstalan a légtömeg mérő is működik méri az értékeket.

Lambda szondára sem jelez hibát.

Módosítva : Palcsa
Link to comment
Megosztás:

Nincs semmilyen hiba kód, több alkalommal ellenőrizve lett Op-Commal ezért vagyok tanácstalan a légtömeg mérő is működik méri az értékeket.

Lambda szondára sem jelez hibát.

Azzal nincs is baj, sőt határértéken belül mér, mivel nincs hibakód.

Viszont valószínűleg nem a valóságnak megfelelően, ezért nem jó a keverékképzés.

Ugyanez igaz lehet a lambdára is, ahogy akolléga mondja.

Sajnos ezeket rendesen csak komolyabb műszerrel lehet kimérni.

Főleg a légtömegmérő, mert annak az értéke függ a fojtószelep állástól is.

Nem korrekt csak pedál taposással nézni az értéket.

A lambda meg idővel belassulhat. Jó értékeket mér, csak lassan.

Ez sem dob hibát. Azt hiszem a gyári szonda élettertama papíron 150E km.

Én is gyanakodom már egy ideje az enyémre.

Én megnézném azt a lambdát, meg a fojtószelepházat is kitakarítanám.

Jaja. Alap. :icon13:

Az mindenre jó :D

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Azzal nincs is baj, sőt határértéken belül mér, mivel nincs hibakód.

Viszont valószínűleg nem a valóságnak megfelelően, ezért nem jó a keverékképzés.

Ugyanez igaz lehet a lambdára is, ahogy akolléga mondja.

Sajnos ezeket rendesen csak komolyabb műszerrel lehet kimérni.

Főleg a légtömegmérő, mert annak az értéke függ a fojtószelep állástól is.

Nem korrekt csak pedál taposással nézni az értéket.

A lambda meg idővel belassulhat. Jó értékeket mér, csak lassan.

Ez sem dob hibát. Azt hiszem a gyári szonda élettertama papíron 150E km.

Én is gyanakodom már egy ideje az enyémre.

Jaja. Alap. :icon13:

Az mindenre jó :D

Közben moly lepte be az arcom és kutakodtam az olvasottak igazolnak benneteket is, élet tartam 120-150e km.

http://injektor.hu/hu-HU/kezdolap/13-alapok/32-a-lambdaszonda

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kisebb futomu problemam, ami mar az elozo autom ota a "nyomomban" van. Talan elatkoztak.

A problema a kovetkezo:

Ha teljesen egyenesen all a kormany, akkor a menetirany szerinti bal oldali ELSO kerek gyakorlatilag parhuzamos a sarvedovel. Optimalis.

Ezzel ellentetben a jobb oldali kerek ELSO resze, kicsit jobbra, azaz "szettart". Ez a jelenseg masszivan huzza az autot jobbra.

Mindketto gumi belso ive gatyaig lenyalva. 2 db futo allitas volt. Az egyik a "tokeletes" lezeres, ami semmit sem ert. Konkretan rosszabb lett mint volt. Balra kellett tartani a kormanyt, hogy egyenesen menjen az auto. Ott a gumira fogtak. Tengelyenkenti csere lett , ugyan olyan rossz maradt.

Elvittem egy masik futomuveshez, aki gorgokon allitja a futomuvet. Rateszi a gepet, nezi az erteket, allit rajta, majd a gorgoket elinditja ( mind a 4 kerek gorgon van ), egyenesre allitja a kormanyt es nezi, hogy van e elhuzas. O is azt mondta, hogy szerinte a gumi gatya, mert gep szerint jo. Mikor innen elhoztam, ha egyenesen tartottam a kormanyt, egyenesen ment, de ha elengedtem elhuzott mint a fene.

Mikor vettem az autot, teli kerekeken probaltam ki. Ott nem volt semmi ilyen. Felkerultek a nyarik, es azota csinalja.

En elhiszem, hogy a gumi tud ilyet csinalni ( ezt azert eleg sokan mondjak ) NA DE(!!), az, hogy szemmel latom, hogy a jobb oldali kerek eltart, nem feltetlenul fognam a gumira. Varom a velemenyeteket a sztorirol. Mellekelek 2 kepet. ANnyira sajnos nem adja vissza, de hatha

1964108-20150903-z7myfst.jpg

1964109-20150903-4LRadQt.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kisebb futomu problemam, ami mar az elozo autom ota a "nyomomban" van. Talan elatkoztak.

A problema a kovetkezo:

Ha teljesen egyenesen all a kormany, akkor a menetirany szerinti bal oldali ELSO kerek gyakorlatilag parhuzamos a sarvedovel. Optimalis.

Ezzel ellentetben a jobb oldali kerek ELSO resze, kicsit jobbra, azaz "szettart". Ez a jelenseg masszivan huzza az autot jobbra.

Mindketto gumi belso ive gatyaig lenyalva. 2 db futo allitas volt. Az egyik a "tokeletes" lezeres, ami semmit sem ert. Konkretan rosszabb lett mint volt. Balra kellett tartani a kormanyt, hogy egyenesen menjen az auto. Ott a gumira fogtak. Tengelyenkenti csere lett , ugyan olyan rossz maradt.

Elvittem egy masik futomuveshez, aki gorgokon allitja a futomuvet. Rateszi a gepet, nezi az erteket, allit rajta, majd a gorgoket elinditja ( mind a 4 kerek gorgon van ), egyenesre allitja a kormanyt es nezi, hogy van e elhuzas. O is azt mondta, hogy szerinte a gumi gatya, mert gep szerint jo. Mikor innen elhoztam, ha egyenesen tartottam a kormanyt, egyenesen ment, de ha elengedtem elhuzott mint a fene.

Mikor vettem az autot, teli kerekeken probaltam ki. Ott nem volt semmi ilyen. Felkerultek a nyarik, es azota csinalja.

En elhiszem, hogy a gumi tud ilyet csinalni ( ezt azert eleg sokan mondjak ) NA DE(!!), az, hogy szemmel latom, hogy a jobb oldali kerek eltart, nem feltetlenul fognam a gumira. Varom a velemenyeteket a sztorirol. Mellekelek 2 kepet. ANnyira sajnos nem adja vissza, de hatha

1964108-20150903-z7myfst.jpg

1964109-20150903-4LRadQt.jpg

Hidd el hogy a gumi ilyen. Vedd le a kereket és nézd meg magad egyenesen áll e az aszfalton ha felállítod.

Após autóján olyan rossz volt az egyik gumi hogy nem állt meg az aszfalton, mindig elfeküdt, hiába próbáltuk bármelyik felületen megállítani.

Link to comment
Megosztás:

En elhiszem, hogy a gumi tud ilyet csinalni ( ezt azert eleg sokan mondjak ) NA DE(!!), az, hogy szemmel latom, hogy a jobb oldali kerek eltart, nem feltetlenul fognam a gumira. Varom a velemenyeteket a sztorirol. Mellekelek 2 kepet. ANnyira sajnos nem adja vissza, de hatha

Ha másik kerékkel nem csinálja ráadásul a rajta lévő szemmel láthatóan is nagyon rossz, akkor ezt tényleg elég nehéz máshogy magyarázni. A szemre való megállapításban egyébként elég rendesen bezavarhat a viszonyítási pont. A képen ez a lökhárító, ami nem biztos hogy tökéletesen tükörszimmetrikus.

Nem gondolom hogy kimaradt volna az ellenőrzése, de a nyomáskülönbség is tud így viselkedni.

Link to comment
Megosztás:

Mikor vettem az autot, teli kerekeken probaltam ki. Ott nem volt semmi ilyen. Felkerultek a nyarik, es azota csinalja.

Miért nem teszed vissza a téli gumikat és mész egy kört, hogy kipróbáld, húz-e azokkal is? Vagy menj azokkal el a futóműveshez és ellenőriztesd azokkal le, ha már a nyári gumik elmondásod szerint is féloldalasan kopottak.

Link to comment
Megosztás:

Hidd el hogy a gumi ilyen. Vedd le a kereket és nézd meg magad egyenesen áll e az aszfalton ha felállítod.

Após autóján olyan rossz volt az egyik gumi hogy nem állt meg az aszfalton, mindig elfeküdt, hiába próbáltuk bármelyik felületen megállítani.

Ha másik kerékkel nem csinálja ráadásul a rajta lévő szemmel láthatóan is nagyon rossz, akkor ezt tényleg elég nehéz máshogy magyarázni. A szemre való megállapításban egyébként elég rendesen bezavarhat a viszonyítási pont. A képen ez a lökhárító, ami nem biztos hogy tökéletesen tükörszimmetrikus.

Nem gondolom hogy kimaradt volna az ellenőrzése, de a nyomáskülönbség is tud így viselkedni.

Miért nem teszed vissza a téli gumikat és mész egy kört, hogy kipróbáld, húz-e azokkal is? Vagy menj azokkal el a futóműveshez és ellenőriztesd azokkal le, ha már a nyári gumik elmondásod szerint is féloldalasan kopottak.

Koszonom a valaszokat!

Nincsen masik kerekszettem. Amin kiprobaltam, az volt 4db 16"-os uj teli szett. Mivel en garazsba tartom egesz evben, telen meg csak all, ezert nincsen teli szettem.

Kereknyomas kulonbseget ellenoriztem persze.

En csak azon vagyok kiakadva, hogy hogy fordulhat elo a rossz gumitol az, hogy egyertelmuen szettart a jobb oldali kerek a bal meg egyenes. Tehat lerakom az autot a foldre az emelorol , es a gumi gurulas kozbe huzza kifele az egesz futomuvet? Nem hangzik egeszseges dolognak :D

Link to comment
Megosztás:

Koszonom a valaszokat!

Nincsen masik kerekszettem. Amin kiprobaltam, az volt 4db 16"-os uj teli szett. Mivel en garazsba tartom egesz evben, telen meg csak all, ezert nincsen teli szettem.

Kereknyomas kulonbseget ellenoriztem persze.

En csak azon vagyok kiakadva, hogy hogy fordulhat elo a rossz gumitol az, hogy egyertelmuen szettart a jobb oldali kerek a bal meg egyenes. Tehat lerakom az autot a foldre az emelorol , es a gumi gurulas kozbe huzza kifele az egesz futomuvet? Nem hangzik egeszseges dolognak :D

Tedd küszöbig vízbe, és akkor nem látszik. :P

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Astra G 1,6 16v

3.FOKOZATBAN GÁZADÁSKOR ELKEZD RÁNGATNI,FINOM GÁZADAGOLÁSSAL 3000 FELETT MÁR RENDESEN DOLGOZIK !

 

mI LENNE A MEGOLDÁS VAGYIS MI OKOZZA ,EZ LENNE A KÉRDÉSEM HOZZÁTOK

 

EGR-szelepet érdemes lenne megnézni, továbbá a lambdaszondát, folytószelepház takarítás is lehet ha nincs más tipp, ha ezek se akkor hibakód olvasás, de ajánlatosabb azzal kezdeni szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

 

Lámpabúra párásodásra tudtok valami egyszerű gyógyírt?  :unsure:

 

Üdv,

 

Első körben ellenőrizd a lámpatest két párakivezető csövecskéjét. A lámpatest hátoldalán két gumipipa van lámpánként. Az egyik az index hátoldalán felül és, a másik a fényszóróház hűtő felé eső részén alul van. A képen bal alsó sarok és jobb felül a fehér valamitől jobbra fel :

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig1.jpg

 

Ezen a képen a Hella felirat mellett látod hogy néz ki a pipa:

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig2.jpg

 

Ezekbe előszeretettel beköltöznek a pókok és eltömik, így szellőzni sem tud.

Mondjuk jó kis munka, mert a lámpatest hátoldalához az indexbúra belső felénél nem fogsz hozzáférni, szóval a lökhárítót le kell venni, hogy elérd a pipát.  

 

Ha ez sem segített akkor tömítened kell, valamikor volt már erről itt szó.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segítségeteket kérem mert nem indul a 2.0 TDI G Astrám. Pár napja volt szerelőnél akkumulátor merülés miatt. Lekapcsolt minden elektronika (a szervó is) és meg sem nyikkant az autó. Új akkumulátor lett bele rakva valamint kiderült hogy nem ment a generátor ez is orvosolva lett. Ízzítógyertyák is cserélve lettek mert azok közül is volt ami már halott volt. Pár napig használtuk 5-6 indítás illetve városi forgalomban. Ma este próbáltam elindulni az indító motor tekeri rendesen de nem indul el... már kezdem feladni a reményt. Volt már erre példa és akkor behúzással sikerült elindítíani.

 

(A generátor csere előtt a szervópumpa sípolt de a generátor felújítása és a fesz szabályzó kicserélése után ez megszünt, valamint a gyujtás kulcsjuk olyan mintha rázna miközben rá van tekerve a gyújtás de lehet ezt már csak én halucináltam be miközben idegrohamot kaptam xD)

 

Mi lehet a probléma? Kérlek írjatok le minden lehetséges dolgot amit lehet.

 

Válaszotokat köszönöm :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

 

Lámpabúra párásodásra tudtok valami egyszerű gyógyírt?  :unsure:

 

 

Üdv,

 

Első körben ellenőrizd a lámpatest két párakivezető csövecskéjét. A lámpatest hátoldalán két gumipipa van lámpánként. Az egyik az index hátoldalán felül és, a másik a fényszóróház hűtő felé eső részén alul van. A képen bal alsó sarok és jobb felül a fehér valamitől jobbra fel :

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig1.jpg

 

Ezen a képen a Hella felirat mellett látod hogy néz ki a pipa:

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig2.jpg

 

Ezekbe előszeretettel beköltöznek a pókok és eltömik, így szellőzni sem tud.

Mondjuk jó kis munka, mert a lámpatest hátoldalához az indexbúra belső felénél nem fogsz hozzáférni, szóval a lökhárítót le kell venni, hogy elérd a pipát.  

 

Ha ez sem segített akkor tömítened kell, valamikor volt már erről itt szó.

 

 

KMiki leírta a tutit. Beszőtte apók a szellőzőt. Aláírásomban van egy leírás hogyan kell levenni a lököst és a lámpákat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

KMiki leírta a tutit. Beszőtte apók a szellőzőt. Aláírásomban van egy leírás hogyan kell levenni a lököst és a lámpákat.

 

 

Üdv,

 

Első körben ellenőrizd a lámpatest két párakivezető csövecskéjét. A lámpatest hátoldalán két gumipipa van lámpánként. Az egyik az index hátoldalán felül és, a másik a fényszóróház hűtő felé eső részén alul van. A képen bal alsó sarok és jobb felül a fehér valamitől jobbra fel :

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig1.jpg

 

Ezen a képen a Hella felirat mellett látod hogy néz ki a pipa:

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2014-02-05/618821_orig2.jpg

 

Ezekbe előszeretettel beköltöznek a pókok és eltömik, így szellőzni sem tud.

Mondjuk jó kis munka, mert a lámpatest hátoldalához az indexbúra belső felénél nem fogsz hozzáférni, szóval a lökhárítót le kell venni, hogy elérd a pipát.  

 

Ha ez sem segített akkor tömítened kell, valamikor volt már erről itt szó.

 

 

Köszönöm a segítségeteket, neki is esek akkor  :hug:

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

 

régebbi a probléma, de ma belefutottam, ha sokat hagyom alapjáraton futni a motort pl várakozok egy dugóban (10perc+), utána lehetne menni, akkor egy ideig meg-megtorpan a motor, a fordulatszám emelkedik szépen, de olyan mintha hirtelen motorfék lenne csak (2-3mp).. majd további gázadásra újra magához tér.. volt már valakinek hasonló? mit nézzek meg? ötlet? X12XE motor..

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Pár hete vetem egy 2.0 DTL Astrát egyik nap mentem haza.

Menet közben lefulat és nem tudom újra indítani.

Pedig elkezd forogni a hotor csak nem gyulad be az üzemanyag.

Mi lehet a gond szerintetek,a gyertyák vagy az adagoló??

 

Hasonló a probléma mint amit én irtam pár postal feljebb. Az enyém is teker de nem indul. Szerelőnél sikerült elindítaniuk indítósprével nálam valószínű az indítórelé szált el. Alsó hangon is 40ezer...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segitseget szeretnek kerni. Van egy G Astram 1,6 16V. Irgalmatlan sokat fogyaszt szamolasok alapjan 10-11 liter. Napi 70 kilometert megyek vele ebbol 60-at autopalyan 110-es tempoval. Hogomba okozhatja esetleg ezt a problemat? elsore az egr szelepre gyanakodtam de azt "ledugoztam" es nem valtozott semennyit sem utana. Lassan mar nem gyozom tankolni  :D

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok.

Egy kis segitseget szeretnek kerni. Van egy G Astram 1,6 16V. Irgalmatlan sokat fogyaszt szamolasok alapjan 10-11 liter. Napi 70 kilometert megyek vele ebbol 60-at autopalyan 110-es tempoval. Hogomba okozhatja esetleg ezt a problemat? elsore az egr szelepre gyanakodtam de azt "ledugoztam" es nem valtozott semennyit sem utana. Lassan mar nem gyozom tankolni  :D

 

 

Meg kellene nézni, hogy van-e tárolt hibakód.

Érdemes a lambdaszonda környékére fókuszálni az okozhat jelentős többletfogyasztást, de majd a "benzines" kollégák megmondják a tuit.

Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni, hogy van-e tárolt hibakód.

Érdemes a lambdaszonda környékére fókuszálni az okozhat jelentős többletfogyasztást, de majd a "benzines" kollégák megmondják a tuit.

 

 

 

Sziasztok.

Egy kis segitseget szeretnek kerni. Van egy G Astram 1,6 16V. Irgalmatlan sokat fogyaszt szamolasok alapjan 10-11 liter. Napi 70 kilometert megyek vele ebbol 60-at autopalyan 110-es tempoval. Hogomba okozhatja esetleg ezt a problemat? elsore az egr szelepre gyanakodtam de azt "ledugoztam" es nem valtozott semennyit sem utana. Lassan mar nem gyozom tankolni  :D

 

 

Igen igen, jól mondja a dízeles kolléga, hasonló cipőben jártam, csak hozzá nekem még az EGR is gatya volt, így aztán rángatott mint a nehézség. Első körben mindenképpen hibakódot nézetnék, az általában ki szokta dobni a lambdát rögtön, ha mégsem érdemes lenne egy oszcilloszkópos vizsgálat  is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.