Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Készült: 2004. április 18.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
Klub: MOMC és MOTE
Íme egy nem mindennapi Opel Astra. Kívülről családi autó, de pirosnál már lehervasztott pár mosolyt.
Opel Astra F 1.6 16v (X16XEL)
Évjárat: 1996.02.
Karosszéria: 5 ajtós, 1050 kg.
Motor: 1598ccm, DOHC 16v, 100 LE / 150 Nm
Tervben van: gyárilag fokolt vezérműtengelyek, növelt kompresszió, olajhűtő, chip optimalizálás /122-140LE ).
Kipufogó: 4 csöves leömlő Mattig minta alapján, áteresztő középdob, áteresztő sport hátsódob (átmérő: 10cm).
Szívó rendszer: Polírozott szívó rész a hengerfejben, B.ON.T.EX. JR direktszűrő külön szívótérben a motortértől elválasztva, ami a motorháztetőn kiképzett leömlőn kapja a levegőt.
Futóművek: Irmscher rugók (38mm ültetés, piros), Koni Special állítható keménységű lengéscsillapítók, elöl Sparco toronymerevítő, hátul Vectra A hátsó híd (dupla stabilizátor).
Az első futóművek negatívosak, az érték kb. 2 fok. (Tervben: Toronycsapágyak és kormány-összekötő-gömbcsuklók cseréje fémbetétesre)
Fékek: Elöl Brembo kényszerhűtött tárcsák (265mm), hátul szimpla tárcsák (250mm), minden betét Ferrodo középkemény.
Kerekek: StilAuto SR500 15” alufelnik, elöl Falken ZE512 195/50, hátul Falken ZE502 195/50 gumik. (versenykerék: 16” racing felni, 205-ös slikkgumival)
Erőátvitel: Eredeti F15 váltó (hosszú), Sachs kuplungszerkezet és kinyomócsapágy, Szinter-kuplungtárcsa. (Tervezve: rövid kihajtású F15 váltó Sperrel, váltórudazat átépítése fémbetétekkel)
Belsõ tér: PRO WRC versenyűlés, Sparco 2” 4 pontos öv, Momo F1 sportkormány, UV-s műszerfalvilágítás, elektromos ablak, központi zár (Tervben: olajnyomásmérő, chip-programváltó elektronika, intelligens lopásvédelmi rendszer)
Egyéb: Kartervédõ (4-es krómacél, szinterezett), elöl így 65mm a hasmagasság.
Mért adatok: Gyorsulás 0-100km/h: 9,2mp (Tervben: 7,5mp)
Fogyasztás hosszú úton spórolva (98): 6,1L
Fogyasztás városban nem kímélve (98): 9-10 L
Legnagyobb sebesség: 205 km/h
Olajfogyasztás: 0,5-4 L / 12000km ( Castrol RS )
Olvasd el 2007-ben készült Riportunkat is!
Részletek: www.opel16v.hu

forumadmin
Készült: 2013. szeptember 18.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
KLUB: Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete
Már régóta szerettem volna egy öregebb Opelt az Omega mellé, de családom mindig le tudta szavazni az ötletet, mondván, hogy második autónak jó a Trabi is. Aztán 2006 nyarán kihasználtam, hogy érkezőben volt első gyermekem, és az akkori autópótló alacsony biztonsági szintjére, beltér méreteire és nem utolsó sorban fogyasztására helyezve a hangsúlyt, elérkezett a régi álom megvalósításának ideje. Pár hónapig nézegettem a netet, de nem találtam igazán jó példányt, pláne, hogy csak benzin-gázos jöhetett számításba. Majd június végén ráleltem egyre, ami szinte fullos, ráadásul automataváltós. Bár az irányára elég húzós volt (215e), de egy gyors telefon után lement 150e-re. Másnap mentünk is megnézni. Sajnos az Omegám épp szervizben volt, így anyum Rekordjával és egy utánfutóval vágtunk neki a túrának Ajkára. Mikor megláttam élőben az autót, kicsit elkeseredtem, mert képen jobban nézett ki. De egy gyors vizsgálat és aláfekvés után megállapítottam, hogy nagyon egyben van a gép.

Az autó egy Opel Rekord 2.0E, 1983-as évjárat, svájci forgalomba helyezés a gyári szervizkönyv alapján. Eléggé a széria elejei lehet, mert a kárpitok mintája és az ajtózáró gombok még az E1-es Rekordból jöttek. Szerencsére az első gazda alapos üregvédelemmel látta el az autót, ezért a folyamatos használathoz képest eléggé egyben van a gép, de az előző gazda is folyamatosan javítgatta a hibáit. Sajnos pár helyen kicsit igénytelen megoldásokba botlottam: rakás helyen piros szilikonnal voltak összeragasztgatva az alkatrészek, jó pár méter felesleges vezetéket szedtem ki, a hibás viszkó helyett pedig egy, az utastérből kapcsolható elektromos ventilátort szerelt be. A benzinrendszer egyáltalán nem működött, gázzal nem volt alapjárat (reduktor felújítás helyett kézigázt építettek be), a fék alig fogott. Az elektromos ablakok nem működtek, a jobb oldalra egy C Ascona mechanikus tükör volt befaragva. Szép lassan minden hiba ki lett javítva, ráadásul olcsón, mert addigra már volt otthon két és fél autó szétszedve, egy felet pedig kaptam a frissen vásárolthoz.

Sajnos a fékkel nem jutottam dülőre. Ekkor bukkant fel egy 2.2-es Esztergomban forgalomból kivontan. Szerencsére a 2.2-es motorhoz már belső hűtésű tárcsa, és jobb felépítésű nyereg járt. Nem is gondolkodtam sokat, elhoztam alkatrésznek. Így lett az autómban fedélzeti computer, küszöbborítás, szebb formájú kormány, térképolvasós belsőlámpa. Sajnos idő közben több helyen is megjelent rozsda a kasztnin, 2009 őszén nekiláttam a kijavításhoz. Cserélni kellett a két első sárvédőt, a jobb hátsó ajtót, a két hátsó sárvédőívet, a hátfal alját, javítva lett az első köténylemez, a jobb első doblemez, a küszöbök, a jobb első ajtó, a pótkeréktartó és a hátfal. Jobb első sárvédőm volt, de bal elsőt vennem kellett. Nem akartam utángyártottat, mert sosem illeszkednek pontosan, inkább kerestem jó állapotú bontottat. Győrből vettem, postán. Mikor kicsomagoltam, kellemetlen meglepetés ért: agyon volt gittelve, alatta pedig rohadva. Természetesen az eladó nem vett észre semmit rajta. Na azóta sem vettem semmit a sráctól. Miután a fényezés is kész lett, mindenképp vissza akartam rakni a gyári díszcsíkokat, de fekete helyett sötétkék lett.

Használat közben fény derült a benzinrendszer további hiányosságaira: injektorfej csere után 2-3 hónappal ismét beálltak az injektorok. Muszáj volt kitisztítani a tankot. Levételt követően kiderült, hogy eléggé szét van rohadva, de találtam a padláson kevésbé lyukasat, amiből már kiszellőzött a benzingőz és meg tudtam hegeszteni. 2011-ben ismét rozsdásodásba botlottam a bal első doblemez kormánymű mögötti részén, és a bal hátsó biztonsági öv alsó bekötési pontjánál. Az első és hátsó szélvédőkeret is gyászos állapotban volt. Természetesen kihegesztettem minden hibát, és ha már úgyis kinn volt az első szélvédő, a korábban Nagy Pistitől kapott, színezett, beépített antennás darab került vissza. Ami még sok fejfájást okozott, az a lendkerék volt. Sajnos egy kb 10 centis szakaszon le volt fogazva, és ha úgy állt meg a motor, alig lehetett elindítani. Mivel automataváltós Rekordot nem szedtem szét alkatrésznek, vennem kellett hozzá.
Először két bontott automata váltót szereztem be lendkerékkel és nyomatékváltóval. Sajnos mikor kicseréltem volna a lendkereket, kiderült, hogy az egyik Mantához, a másik Senátorhoz való és nem megy fel a Rekordra. Visszaraktam a régit, de csináltam róla pár képet. Egy évre rá, sikerült szereznem egy újabb lendkereket, ami tutira E2-es Rekordról lett leszerelve. Persze ez sem lett jó. A megoldás az lett, hogy lecsiszoltam a fogaskoszorút tartó hegesztéseket, és átraktam az én lendkerekemre. Ezzel az indítási probléma ezen része megoldódott. Ami nem, az a füstölés, amit minden indításnál kinyom magából. 2012-ben gondoltam, hogy hengerfej felújítás megoldja a problémám. Sajnos nem így lett. Javítás után is füstöl, bár a motornak gyönyörű és halk hangja lett.
Az alkatrész hirdető oldalak figyelése során, 2013 nyarán belebotlottam egy komplett belső kárpitba, ami ugyanolyan, mint az autómé. El is hoztam, mert a miénkben nem a plüs ülésekhez való szőnyeg volt, és a bal első kárpit műbőr része csúnyán berepedezett. A belső kiszedésekor ismét rozsdafoltok kerültek napvilágra: a hátsó ülés előtti padlón, bal első emelőpontnál a padlólemezen, a jobb hátsó öv alsó bekötési pontja, a jobb hátsó nyúlvány.


Felszereltség:
Injektoros motor, kipufogógáz visszavezetéssel (’83-ban!) Automataváltó Szervokormány Ködlámpa elöl, hátul Autógáz Fordulatszámmérő, töltés- és olajnyomásjelző Plüss kárpit 4 elektromos ablak Központizár Elektromos állítású, fűthető tükör Tükör világítással, a jobbos napellenzőben Színezett üvegek Vonóhorog Elektromos csomagtérnyitás Magasságállítós vezetőülés Gyári vonóhorog Kék plüss belső
Cserélve lett:
Új első lökös Hátsó lökös Új hűtőrács Hűtőventillátor Hűtő Elektromos ac Injektorszelepek Reduktorfelújítás Összes benzincső Kormánykerék Kormánykapcsoló Kézifékkötél (nem kellett cserélni, mert nem is volt benne, de adott hozzá) Bal első kerékcsapágy Olajnyomásmérő gomba Jobb oldali tükör Komplett kipufogó rendszer Gyertyák, kábelek, elosztófedél Első sárvédők Hátsó sárvédőívek Jobb hátsó ajtó Új koptató műanyag az első köténylemezre Üzemanyagtank Hátsó híd Főfékhenger Hátsó fékmunkahengerek Termosztát Kipufogórendszer
Javítva lett:
Rengeteg égő kicserélése A benzinrendszer teljes átvizsgálása, csatlakozók cseréje Első ködlámpák bekötése Elektromos ablakok kapcsolói Küszöbök, Pótkeréktartó Hátfal Hátsó doblemezek Első doblemezek Padlólemez Hengerfej
Utólag került a vasra:
Aluett 7x15 ET 25-ös alufelni, 205/50-és gumikkal Shark DVD-s rádió Alpine oválok a kalaptartóra SAL 8 centis első hangszórók Kék színű számlapok Hátsó sötétítő roló Fólia Opelclub-os rendszámkeret Toronymerevítő Duplaoptikás elsőlámpák 2.2-es elsőfékek Fedélzeti számítógép Beépített antennás, színezett első szélvédő Gyári hátsó fejtámlák Térképolvasós belsőlámpa Első ülésfűtés Műanyag küszöbborítás
Tervek:
Szeretnék repedésmentes, szép állapotú műszerfalat és egy automataváltós hibátlan középkonzolt szerezni. Ha a motor teljesen beadja a kulcsot, akkor átépítem 2.2-esnek.
Igyekszem minél jobb állapotba hozni az autót, de nem célom a veteránvizsga, mivel a családban az igásló szerepét tölti be, és nagyrészt télen közlekedünk vele.

Mivel ez a második Rekord a családban, rengeteg alkatrész halmozódott fel, mert 3 autót szétbontottunk alkatrésznek, egyet, pedig kaptam darabjaira szedve ehhez az autóhoz. Később pedig Nagy Pistitől kaptam rengeteg, kuriózumnak is számító alkatrészt, ezért eddig nem sokat kellett alkatrészre költenem. Nagyon kényelmes és megbízható autó a Rekord és tudom, hogy ez az autó kivisz a világból, könnyen szerelhető, amit egy mai autóra nemigen lehet elmondani.
 

forumadmin
Készült: 2013. január 30.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
KLUB: Magyar Veterán Opel Klub
Kedves Gyerekek!
Elmesélek Nektek egy történetet,amely még a múltszázad hetvenes éveiben kezdődött.
1976-ban „zöldinasként” bekerülhettem Budapest egyik legjobb maszek Opel műhelyébe, amit Hegyaljai Sándor tulajdonolt. Remek mesterek közé kerültem (Nagy Pista,Vogel Úr), akik megszerettették velem a SZAKMÁT,és persze a MÁRKÁT. Az autószerelés, és autóvillamosság lett a hivatásom, az öreg Opelek meg a hobbim. Első autóm egy 1956-os Rekord CarAvan volt.

Ha az óceánig nem is jutottunk, de Erdélyt télen bejártuk, sőt gond nélkül hazaértünk.A következő egy ikon, az 58-as Panoráma Olympia. Tiszta Amerika, és Rock and Roll!


Sajnos amíg védtem a Hazát, elherdáltam, azóta is siratom. Ezután a házasság, gyermeknevelés, és az ehhez szükséges anyagiak előteremtése foglalt le. Huszonkét év szünet és egy megértő társ kellett hozzá, hogy előtörhessen belőlem a birtoklási vágy. És ömleni kezdtek az Opelek!

Újra egy P1! Sajnos menthetetlen volt, alkatrészei élnek tovább. B Kadett 66-os limó. A metálkék sportos, B Kadett ferdehátú. Sok remek élményünk volt, míg összeállt, és később is.

 
Ezalatt jött egy B Kadett Olympia ,szintén ferdehátú, elég leharcolt állapotban. Több éven át felújítottuk, monza pirosra fényeztük és sok találkozón, kiállításon vettünk nagy sikerrel részt.
És ekkor megérkezett a csúcs! A fehér viniltetős 1900ccm-es A Oly Coupe! Az álom!
Kis autó nagy motorral. A hetvenes évek kedvelt versenyautója. Ezért, meg az alacsony gyártási szám miatt napjainkra alig maradt ilyen pazar példány.

Több szálon fut a mániám, ezért beparkolt egy négyajtós, és egy Caravan P1.Szebbnél szebbek. Különböző biztató állapotban várják a jó időt, és a simogatást.

Caravan P1 képek:
https://www.opelforum.hu/gallery/album/459-opel-olympia-rekord-p1-biller-istván/
 

Kadett "B" Olympia 1,9 es fehér Coupé-ról és Kadett "B" Olympia, piros 1,1 ferde-hátúról képek:
https://www.opelforum.hu/gallery/album/460-opel-kadett-b-olympia-biller-istván/

forumadmin
Készült: 2013. január 18.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
KLUB: Magyar Veterán Opel Klub
Fiatal koromban is szerettem az Opel Típusokat. Családunkban volt egy szép Kadett C amit a Nagybátyám vett 0 la km teresen Bécsben.
1987.-be vettem egy Ascona 2000 SR típusú autót amit 2 évig nyúztam. Ezután több Rekordom volt. Szinte minden karosszériás és motorút hajtottam. 2000, tavaszán egy ismerősömnek említettem vennék valami jó nagy autót, nagy motorral. Ő tudta,hogy pár autót fel újítottam már. Ajánlott Egy MONZÁT ... Megnéztem , de igazán nem tettszett elsőre. De az Oldalamat fúrta, hogy mégis milyen lehet. Sok ismerőssel beszéltem és úgy döntöttem, hogy másnap délután odamegyek és be indítjuk és megyünk vele egy kört. Fél év állás után Új akkumulátort vittem , elsőre indult a motorja, gyönyörűen járt a 3 L .-es Motor. Mentünk egy kört és mondtam még gondolkodom rajta. Mert magasnak találom az árát.

Aznap forgolódtam , minden bajom volt. Másnap fel hívtam a srácot, hogy hozza ide nekem ,mert megnézné valaki. Már tudtam, hogy ő már csak busszal fog haza menni. Így is lett. Magamévá tettem ezt a 1984. 3000 es Monzát. ( jelenleg felújítása folyik )
Mivel nem lehetett a piacon találni , hirdetéseket bújva sem. én hirdettem , hogy keresek ilyen autót .Vagy tulajokat, eszmecserére. 2 év után találtam valakit. Lényeg évek alatt be szereztem még 5 db ot. Mondván nem lesz alkatrész pótlás, és tényleg ritka típus ez az autó.

Jelenlegi autóm. Egy Fekete Monza, ebben 2500 - kicsit meg piszkált motor van benne. 3500 ös BMW elektronikával száguldozhatok. Ha lehet. ... Speer Difi, 16 colos alufelnit kapott. A Gyári nem igazán jön be nekem. Ezzel dögösebb.. Kilenc éve esett át teljes felújításon, 5 éven keresztül napi szinten közlekedtem vele. Ma már csak nyáron veszem elő, Kiránduláskor és Opelos összejövetelekkor, és ha meghívást kapok más klubok rendezvényeiken, kirándulásaikra megyünk..
Most már jobban figyelek rá, Kevesebbet hajtom, Óvom a kicsikét....
 

forumadmin
Készült: 2006. március 10.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
KLUB: MVOK és MOTE
1997 nyarán elhatároztam, hogy veszek egy autót. Pontosabban egy Trabit. Megvolt a pénz és a kiszemelt alany. Közben búrámban egy csomó terv kavargott, hogy miként alakítom majd át a verdát. Sajnos, vagy szerencsémre a tulaj nem akart engedni az árából, így nem lett biznisz. Egy munkatársam szólt, hogy van egy öreg OPEL Rekordja, amolyan Ámerikás stílusú. Elképzelni sem tudtam, hogy is nézhet ki. Azt mondta, bõrfotelek, meg keret nélküli ajtók. Gondoltam, ezt meg kell néznem. Kimentem hozzá Leányvárra egy pár barátommal, akik közt volt autószerelő is, veterán Opeles tapasztalattal.

Megláttam a kocsit, ahogy ott állt "derékig" a fűben, galambszürkén, lámpák és lökhárítók nélkül. Szerelem volt első látásra. Elborította a fejem a lila köd és már nem is hallottam, amint Tomi haverom véleményt mond a kocsiról. Utólag kiderült, hogy nem is rosszat. Ahogy végigfutottak azok a gyönyörű ívek és vonalak a sárvédőn és a tetőn, azok feledtettek minden józan gondolatot.
-Kell!!! - hangzott el a kijelentésem és már ki is perkáltam érte az 50 ezer forintot. Ez ’97 őszén volt. Másnap mentünk az autókiállításra Budapestre. A kiállításon találkoztam pár sráccal, akik régebbi Opelek előtt, egy kis asztal mellől szórólapot osztogattak. Opel Club Hungary volt a társaság neve. Elkértem az elérhetőségüket és megígértem nekik,hogy amint járóképes lesz a kocsi, jelentkezem. Októbertől egész decemberig kellett várni a kocsikázással.
Emlékszem az első beindításra. Kipufogó csak az y-ig volt rajta, és az egész lakótelep összeszaladt, amikor beindult a motor. Sajnos az injektor rosszalkodott, így nem tudtunk vele menni. Feltúrtam a régi motorját a kocsinak és leszedtem róla a karburátort. Hozzáteszem, hogy autószerelői tapasztalatom és hozzáértésem ekkor még a kerékcserében kimerült. Injektor le, karbi fel. Minden drótot, vezetéket oda kötöttem, ahová elért. Az volt a lényeg, hogy a vezeték ne feszüljön, de nagyon laza se legyen. Beindult!!!
Határtalan örömömet rögtön egy kis kocsikázással fejeltem meg. Gyújtásállítás és utána már csak tankolni kellett a verdát. (ekkor még volt rajta 1,5 év műszaki) Az sem érdekelt, hogy nem valami fényes a fűtés benne és a műszerek is össze-vissza működtek, de ment, és ez volt a lényeg. Az emberek néztek az utcán és kezdtem megszokni, hogy nem egy hétköznapi autóval közlekedem. Közben megtörtént az átírás és teljes értékű autótulajdonos lettem. Első hosszabb utam Budapestre vezetett az Opelklubos közgyűlésre. Itt szívélyesen fogadtak és jó barátságokra tettem szert. Sok segítséget kaptam szakmailag, és alkatrészileg egyaránt. Sajnos a klubélet nem úgy zajlott, ahogy szerettük volna de azért próbálkoztunk.
Közben az autó is alakulgatott. Másfél év galambszürkeség után megkapta a fekete-fehér fényezést a kocsi. Mivel nem volt pénzem, hogy bebőröztessem a tetejét, úgynevezett bőrhatású "zsugorfestékkel" fújattam le a tetőt. A motorháztetőre két vastag fekete csík került, kihangsúlyozva a sportosságot.

Pár évvel később belém jött egy BMW. Pont két héttel egy kecskeméti Opel találkozó előtt. A találkozóra telibe gittelt bal hátsó sárvédővel mentem. Sajnos a fényezés nem lett kész addigra. Ez a kis koccanás megerősített abbéli hitemben, hogy ez a kocsi még "anyag"-ból van. Nekem csak egy bal hátsó sárvédő ívet kellett cserélnem, meg egy felnit, de a Bömösnek az egész eleje leszakadt. Szóval folyamatos változtatásokkal és tervszövögetésekkel teltek az évek.
Közben megszűnt az Opel Club Hungary. Páran a csapatból megalakítottuk a Magyar Veterán Opel Klubot. Abban a reményben, hogy ezek után több találkozóval és rendezvénnyel aktívabb klubéletet tudunk majd élni.. A Reki életében is egy újabb szakasz következett: Belekerült egy BOSCH L Jetronic befecskendező rendszer. Ezt két B Asconából vadásztam össze. Lényeges volt a teljesítménynövekedés, csökkent a fogyasztás és üzembiztosabb lett az autó. Körülbelül 115 lóerő. Városban 9 liter körüli, hosszútávon 7,5-8 literes fogyasztással. Sajnos a gyári levegõszûrõ háza nem fért el, ezért kénytelen voltam egy direktszűrőt beépíteni. A különbséget abban láttam a gyárihoz képest, hogy a motor érzékenyebben reagált a gázadásokra . Időközben egy 5 sebességes "Getrag" váltó is került a házhoz. Ennek a beépítésével csak az lett volna a gond, hogy a padlólemezen is alakítani kellett volna, mivel a váltó nagyobb, mint a 4 sebességes és a váltókar kb. 20 centivel hátrébb jön ki.
Nagyon nem akartam szétbarmolni az autót, ezért egyre inkább érlelődött bennem a gondolat, hogy másik (játszós) autó után kell néznem. Akartam egy kis A Corsát, amivel elrohangálhatok a városban és rövidebb távokon. Aztán jött a Kadett, ami egy másik történet. A lényeg az, hogy van egy másik autóm is, ami természetesen Opel és nem kell a Rekorddal járkálnom minden nap. Az "öreglány" most ősztől-tavaszig egy garázsban pihen és várja a jó időt, hogy vasárnaponként büszkén gurulhasson végig a városon és a találkozókon hirdesse a régi OPEL-ek dicsőségét.
Mivel most már nem kell napi használatban lennie, így megpróbálom minél jobban gyári állapotúra visszaállítani. Az injektoros motor természetesen marad az elektromos ablakemelővel együtt. De optikailag elindulunk az eredetiség felé.
Remélem, még jó pár évig velem lesz és működni is fog. Eladni nem szeretném, mert nagyon hozzám nőtt az erényeivel és a hibáival együtt.

forumadmin
Mi is az a GSi? Grand Sport injection.
Magyarul csak annyit jelent , minthogy nagy sport befecskendező. Az OPEL sportos autó gyártása még a B KADETT-hoz nyúlik vissza, mikor is egy viszonylag kis karosszériába erős motort szereltek. A történet a C KADETT-al folytatódik , amibe 1975-ben egy 1,9-es , karburátoros motort építettek. Az elv: kis autóba nagy motort! A neve Kadett GT/E volt.
1977-ben immár injektoros, 20E jelű motorral is lehetett kapni. Abban az időben ez valódi high-tech volt.

1978-ban egy átfésült modell, immár OPEL KADETT RALLYE COUPE néven. Meg kell említeni , hogy az autó hátsókerék-hajtású volt, és nem kevés rallye (innen a név) sikert ért el. Különleges egyedi fényezéssel és felszereltséggel került a szalonokban , a fiatalok valódi kedvencévé vált.
Az igazi GSi történet 1983-ban kezdődik , amikor az opel bemutatja a KADETT (D) GTE-t. Ennek előzménye, hogy a 80-as évek elején nyugat-európában kitört a gti-láz. Főleg a fiatalok körében fertőzött. Mivel a Vw már 1980-ban bemutatta a Golf gti-t, az Opelnek lépni kellett. Az éppen aktuális középosztályú modellt felvértezte az akkoriban nagyon modernnek számító hengerenkénti befecskendezős (BOSCH JETRONIC), keresztöblítéses, felülvezérelt-felülszelepelt (OHC), könnyűfém hengerfejjel készült 1,8-as, 115 lóerős motorral (18E motorkód). A tömegből való kitűnésről az egyedi lökhárítók, küszöblécek, hátsó szárny, a MANTA GTE-ről "kölcsönvett" csepp tükrök, könnyűfém kerekek (5,5x14) gondoskodtak. A belső kényelemért Recaro ülések és a többfunkciós műszerfal (fordulatszámmérő, olajnyomás, stb.) feleltek. Természetesen a megnövelt teljesítményhez nagyobb belső hűtésű fékek, stabilabb és erősebb futómű és szélesebb gumik jártak. Ezt a modellt szerelték fel először kanyarstabilizátor-al (ebben a kategóriában). Ez a modell igen ritka, mivel csupán 1,5 évig gyártották.

1983 -tól A MANTA GT/E -t GSi-nek hívják (kivéve az Egyesült Királyságban , ahol a GT / E név folytatódott ) Opel Manta B 2.0i GSi (1982 - 1989) között volt kapható. 8 szelepes, benzin motorral, a motor kódja 20E.
A motor maximális csúcs kimeneti teljesítménye 110 LE (109 LE - 81 kW) 5400 rpm, maximális nyomatéka 162 Nm (119 lb.ft) 3400 rpm.


Az eladási sikereken felbuzdulva a generációváltás (1984) utáni KADETT (E)-ből már a modellváltás évében készítettek "sportváltozatot" , minek neve KADETT GSi lett. Tulajdonképpen az előző modell hajtásláncát használták fel, de további egyedi (más modellekhez nem rendelhető) extrákat tartalmazott: Digitális műszerfal, check controll, board computer, ködlámpák. A futómű a széria kadettokénál keményebb és immár alacsonyabb is lett, gázos lengéscsillapítókkal szerelték és 30mm-el tért el a szériamagasságtól. A lökhárítókat a lehető legkisebb légellenállásúra tervezték (0,30 cw), éppen azért, hogy a konkurenciával egyező gyorsulás (8,9) mellé legyőzhetetlen végsebesség és kedvező fogyasztás párosuljon (198 km/h). Még a motorháztetőt is légellenállási értéknek szentelték, a műanyag opel-jel helyett fényezett embléma került a légbeömlős géptetőre. Még a hátsó lámpát is "besötítették" a kor divatjának megfelelően.

1985-ben a KADETT megkapta az év autója elismerő címet. Még módosítottak a befecskendező-rendszeren (L-JETRONIC-ról LE-JETRONIC-ra). Megjelent az ötajtós "családi sportmodell" GSi is.
1986-ban jelent meg a 20seh motorral szerelt KADETT GSi, amely már a bosch motronic befecskendezőjét kapta meg. Ez az előzőeknél bonyolultabb, mivel a befecskendező-rendszeren kívül a gyújtásrendszert is magába foglalta. Az elődökhöz hasonlóan ezen is alumínium hengerfej volt, a furat/löket arány 86/86mm lett. Ennek köszönhetően (kocka hengerek) ez a motor 130 lóerőt teljesített 5600-as fordulaton és 180 Nm-ert nyomott 4600-on. Ezzel amotorral a KADETT 8,2-őt gyorsult és 210 km/h végsebességet ért el (gyári adatok). A kétezres motor megjelenésével leállították az 1,8-as motor gyártását.

1987-ben megjelent a 20seh motor "átfésült" változata, a C20ne. A német adózási és környezetvédelmi törvények miatt már csak 115le-t teljesített, szabályozott háromutas katalizátort és új computert kapott. Még ebben az évben megkapta az "év motorja" címet, mivel már ekkor teljesítette az EURO 2-es normát. Érdekesség hogy az 1,8-as és a 2,0-es (c20ne) motorral szerelt KADETT GSi-k menetteljesítménye megegyezik.

 
Szintén 1987-ben a KADETT GSi sikerén felbuzdulva immáron megjelent a CORSA GSi is. A nagy testvérhez hasonlóan kemény futóművet és spoilereket kapott, motorja GSi (1.6i) néven 75kW-os befecskendezéses(E16SE később C16SEI és C16SE) motorral, ami a Bosch LE Jetronic és az elektronikus motor MAP vezérléssel megoldva megfelel az alacsony károsanyag kibocsájtási követelményeknek az euro-standard alapján. Exkluzív felszereltség sport ülésekkel és több órás műszeregységgel, sport felnikkel és szélesebb gumikkal.

1988-ban bemutatták a C20xe motort. Ez is a 20seh/c20ne fejlesztés, de itt viszont mindent a teljesítményért fejlesztettek (mint a 18e-nél). A Cosworth-ot segítségül hívva 16 szelepes hengerfejet készítettek. Két tengely vezérelte, kopogásérzékelővel ellátott szekvencionális befecskendező-rendszert kapott (BOSCH SFI), és átdolgozták a kipuffogó-rendszert is. A nóta vége 150 lóerő és 196 Nm lett, a keleti országokba importált modellekbe szereltek 20xe (katalizátor nélküli) motort is, lenyűgöző 155 lóerővel. A KADET GSi 16v immáron nagyobb fékeket is kapott (hátul is tárcsa), valamint rendelhető volt hozzá az ABS is. Módosították a kanyarstabilizátort is. Ezzel a motorral szerelve az autó már elérte a 227 km/h-s végsebességet, míg 0-100-ra 7,9 másodperc alatt gyorsult.
Szintén 1988-ban megjelent egy különleges modell, amit KADETT GSi CHAMPION-nak hívtak. Teljesen egyedi Conolly bőr (mint a Lotus omegában) recaro üléseket (és vele harmonizáló belső kárpitozást) kapott, valamint széria volt a szervókormány, a metálfény (grafit vagy bordó) és az abban az időben nagyon divatos sokküllős (BBS) 15-ös alufelni. Szintén ebben az autóban debütált a dupla kocka kipuffogóvégződés (gyári).

1991-ben megjelent a KADETT GSi CHAMPION 16v is (nagyon ritka), szintén az előző felszerelésekkel.

1991 végén megjelenik az ASTRA (F) és vele együtt az ASTRA GSi. A KADETT-hez hasonlóan ez a modell is egyedien sportos külsőt (lökhárítók, hűtőmaszk, küszöblécek, hátsó lámpák, hátsó szárny, gyári 15-ös alufelnik) kapott. A jól bevált 8 és 16 szelepes motorokkal (C20ne és C20xe) szerelték. Ezek a modellek még gazdagabbak voltak mint a KADETT, szériában járt hozzá a szervókormány, a siebedach (tetőablak), a 4 tárcsafék, ABS (a 16v-k ETC-t is) és a "fedélzeti computer" is. Rendelhető extra a légkondicionáló. A KADETT-nél jóval lágyabb rugózást és sokkal csendesebb (minőségibb) belső teret kapott.
És akinek ez mégsem volt elég, az rendelhette a GSi-t 6 gangos váltóval és C20LET (CALIBRA/VECTRA TURBO) turbómotorral. A neve ASTRA TS200 volt, és limitált darabszámban jött ki (vajon miért?). A hasonló motorral szerelt CALIBRA/VECTRA-val ellentétben fronthajtású volt, de megkapta a nagy fékeket és az alap 16-os kerekeket.
1993-ban, ritkaság, de megjelent az Astra 1.8 16v GSi is 125 lóval. Felszereltsége megegyezik a 16v GSi-ével. Rendelhető a dupla légzsák.

1993 tavaszán, megérkezik a CORSA B GSi 1.6 16v motorral, 109 pacival.

1995-ben megjelent a spoilerek nélküli, de még C20xe Astra GSi, amelyik kivülről csak a sötét hátsó lámpából és az alacsonyabb futóműről lehetett megkülönböztetni szériatársaitól. Még ebben az évben megjelent az első generációs ECOTEC motor 136 lóerő-vel.
1998-ban feltűnik az ASTRA (G): Már sajnos csak OPC van a kínálatban, nincsen GSi.

2002-ben megpróbálják feltámasztani a GSi kultuszt, ezért piacra dobják a Corsa C GSi-t 125 loerővel , de az eladási statisztikák szerint nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

2007-ben (2007 - 2010) érkezett a Corsa D GSi, ez már nem a sorozat csúcsmodelljét jelenti. Mindenesetre a 150 lóerő és az ültetett sportfutómű így is tempós haladást tesz lehetővé, ráadásul az OPC-vel ellentétben a GSi ötajtósként is megvásárolható.A motor ugyanaz az 1,6-os, (szentgotthárdi turbómotor) , mint az OPC-ben. Viszont a teljesítményét azonban gyárilag visszafogták, így 192 helyett 150 lóerő áll rendelkezésre. Sportülések elől (fekete / piros), sport kormány (fekete / piros), alumínium sport pedálok,5 küllős 7x17 alumínium felni és OPC Line 1 nevű spoiler csomaggal.
forrás: www.kadettklub.hu
Írta: Subi 2005.01.08
Kiegészítve, Hemi 2014.03.18

forumadmin
Az oldalon található típusonként kategorizált cikkek linkjei egy cikkben összegyűjtve.
 
 
 
 
Folyamatosan frissítve.
OPEL ASTRA F - Motortípusok OPEL ASTRA G - Motortípusok OPEL ASTRA H - Motortípusok OPEL CORSA B és TIGRA A - Motortípusok OPEL VECTRA B - Motortípusok

forumadmin
Technikai adatok:
Gyorsulás: 8,2 mp, 0-100 km/h
Max Speed: 220 km/h
Motor: 2000 cm3 16V Ecotec benzines turbómotor, 200 LE, DSA sportfutómű

Széria felszereltség: kipörgésgátló, menetstabilizátor, 4 elektromos ablakemelő, központi zár, füthető tükör, ködfényszóró, fedélzeti számítógép, profi CD-s rádió, klíma,


További adatok: 2-7 ülés, teljesen variálható, kívülről csak a 17’ felni árulkodik a teljesítményről belül nagyon kényelemes állítható sportülés, műszerfal fehér alapú.



http://www.opelforum.hu/gallery/image/5155-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4917-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4916-/



forumadmin
A néhány országban Dél-Amerikában Chevrolet Zafira néven forgalmazták. Délkelet-Ázsiában, a modell, mint a Chevrolet Nabira volt ismert.
2001 és 2005 között, a Zafira A jelen volt Japánban , mint a Subaru Traviq kapható volt négykerék meghajtással, de nem ment a sorozat.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5153-/
A Zafira minden a jellemzőjében a többfunkciós hétköznapi autó. Dinamikus és megbízható,németesen praktikus, de picit unalmas beltérrel. A rugalmas Flex7 rendszernek köszönhetően könnyen variálható az utastér. A Flex 7 ülésrendszer nem csak a padlóból kihajtható leghátsó üléseket jelenti. A középső sor ülés ülőlapja felhajtható így az egész sor az első székek háta mögé tolható. Praktikusabb, mint az ülések kiszerelésénél és majd kiemelésénél. Annyit megjegyeznénk, hogy leghátulra csak gyereket lehet ültetni, azt is maximum 12 éves korig.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5152-/
Kevesen tudják, de a Zafira Bochumi Opel üzem megmentője volt. Ha nem lett volna sikeres a német piacon az üzem már leállt volna a 2000-es évek elején. Bochumban 1962 óta gyártanak Opeleket, jelenleg a Zafira Tourer-t.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5159-/
A 2001 őszén, az Opel bemutatta a Zafira CNG-t (Z16YNG) az első földgázzal hajtott autót, amelyet 2002-ben meg is lehetett vásárolni Németországban.
>>> Részletesen itt olvashatsz róla. <<<




http://www.opelforum.hu/gallery/image/5155-/
2001-ben megjelent a Zafira OPC változata, amely könnyen felismerhető, köszönhetően a kissé gonoszabb sportosabb megjelenésnek.
>>> Részletesen itt olvashatsz róla. <<<




http://www.opelforum.hu/gallery/image/5147-/
GM HydroGen3 elnevezesésű teszt autót az Opel Zafira A alapjaira építették 2001-ben. Használték egész 2006-ig.
>>> Erről bővebben itt olvashatsz. <<<



http://www.opelforum.hu/gallery/image/5160-/
Euro NCAP törésteszten 3 csillagot kapott, ami közepes eredménynek számít. A gyalogosok védelme átlagos, frontális ütközésre 6 pontot kapott, ami nagyon kevés! Ennek oka, hogy a vezető feje és mellkasa megütötte a kormánykereket, ami komoly sérüléseket okozhatnak. Oldalsó ütésvédelem jó volt 16 pont, annak ellenére, hogy nincsenek oldallégzsákok. Gyerekvédelem mai szemmel eléri a közepest.

Ráncfelvarrás:
- Feltöltés alatt -


Motoradatok:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5162-/

Karosszéria

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5158-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5161-/


Magyarországi alap felszereltségek

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5163-/


Írta : Hemi
Források: Wikipedia, Opel.de, Opel.hu, Euroncap.com

forumadmin
http://www.opelforum.hu/gallery/image/4874-/

Minden króm alkatrészt – kivéve az ajtózárakat, kilincseket – matt feketére festettek. Extraként egy ZF ötsebességes váltó is rendelhetõ volt, mely jobban illett a motorhoz és az autó jellemzõihez. Egy sperr diffi* és Recaro sportülések is az extrákhoz tartoztak, mely utóbbinak oldaltartása jól jött a sportos kanyarvételhez.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4872-/


Az autósportban a GT/E-nek a sikeres Ascona 1.9 SR utódává kellett válnia, és egyben a Ford Escort RS és a Volkswagen Golf GTI konkurrensévé is. Meg is felelt ennek a célnak - ki ne ismerné Walter Röhrl dicsőségét? Összességében 8.660 db GT/E-t gyártottak, jóllehet legtöbbjük összetört a versenyek folyamán, ezért maradt olyan kevés GT/E.

1977-ben a GT/E új verziója született meg, a GT/E2. Ezt a modellt már nem lehetett sárga-fekete fényezéssel rendelni, az új színkombináció sárga-fehér volt. Ebbe a modellbe 115 lóerõs 2 literes injektoros motort szereltek. A végsebesség 189 km/h volt, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 9,8 másodperc. Ebben a modellben már gyárilag 5 sebességes ZF váltó volt.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4876-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4871-/


Az eredeti szándék szerint 1.000 db GT/E2-t akartak építeni, de a jó eladási adatok miatt az Opel további 500 db gyártása mellett döntött, melyet 1978 július-augusztus között össze is szereltek, mindet sárga-fehér fényezéssel, de végül összesen 2.234 db GT/E2-t gyártottak 1977 és kora 1979 között. Az utolsó 734 modellt más színekben is lehetett rendelni. Így az összesen gyártott GT/E-k száma 10.894 lett, amely az 1.701.000 C Kadett 0,6%-át tette ki.



*limited slip differential – valószínûleg sperr diffi, de nem vagyok biztos benne...


fordítás: Flowachild

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 42 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.