Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

12 perce, Imre75 írta:

Ez megoldhatná a gondot, miszerint 12V helyett 14,3-at kap a DRL. Szerintetek érdemes kipróbálni vagy totál mellékvágányon vagyok?

Az LM317 biztos mukodesehez legalabb 3V kulonbseg kell a be es kimenet kozott... De az elvet kiprobalhatod ugy is, ha 3 vagy 4 diodat kotsz sorban az akku es a DRL tap koze. 

Viszont nekem gyanus, hogy a 12.x volt, amit mersz, nem egyenfeszultseg, hanem egy PWM jel, es ez hulyiti meg a DRL-t. Ha nincs oszcilloszkopod, akkor probald ki azt, hogy jaro motornal kivulrol adsz kulonbozo feszultsegeket a DRL vezerlo labara, akar egy tapegysegrol, akar elemekrol. Mi tortenik 6, 9, 12 volt raadasakor?

Link to comment
Megosztás:

18 perce, csaba66 írta:

Az LM317 biztos mukodesehez legalabb 3V kulonbseg kell a be es kimenet kozott... De az elvet kiprobalhatod ugy is, ha 3 vagy 4 diodat kotsz sorban az akku es a DRL tap koze. 

Viszont nekem gyanus, hogy a 12.x volt, amit mersz, nem egyenfeszultseg, hanem egy PWM jel, es ez hulyiti meg a DRL-t. Ha nincs oszcilloszkopod, akkor probald ki azt, hogy jaro motornal kivulrol adsz kulonbozo feszultsegeket a DRL vezerlo labara, akar egy tapegysegrol, akar elemekrol. Mi tortenik 6, 9, 12 volt raadasakor?

Persze nincs szkópom. Mi lenne, ha egy 5 lábú relével próbálkoznék? Annak nem gond, hogy PWM jelet kap a 87a lábon, nem? És akkor megkapná a DRL a 14V-ot.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Imre75 írta:

Persze nincs szkópom. Mi lenne, ha egy 5 lábú relével próbálkoznék? Annak nem gond, hogy PWM jelet kap a 87a lábon, nem? És akkor megkapná a DRL a 14V-ot.

Amit Kinabol rendeltel, az is relenek tekintheto (persze nem mechanikus, es csak adott feszultseg folott "huz be"), de a mukodesi elve ugyanaz. Lehet, hogy egy mechanikus rele es a (feltetelezett) PWM jel kombinacioja eppen olyan szerencsesen jonne ki, hogy nem engedne el, de erre azert nem epitenek.

Regebben is irtam, es tegnap is, mit kell tenni ahhoz, hogy egyaltalan kideruljon, mi van. Nem ertem, miert akarod ezeket a(z amugy nem bonyolult) lepeseket kihagyni, mert nem igazan fog menni nelkuluk. Illetve van meg egy lehetoseg, szerintem ezt is irtam regebben, hogy a DRL vezerlo bemenetere tegyel egy nagy (szaz es ezer mikrofarad kozotti) kondenzatort, amit egy diodan at kotsz a helyzetjelzore.

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, csaba66 írta:

Regebben is irtam, es tegnap is, mit kell tenni ahhoz, hogy egyaltalan kideruljon, mi van. Nem ertem, miert akarod ezeket a(z amugy nem bonyolult) lepeseket kihagyni, mert nem igazan fog menni nelkuluk. Illetve van meg egy lehetoseg, szerintem ezt is irtam regebben, hogy a DRL vezerlo bemenetere tegyel egy nagy (szaz es ezer mikrofarad kozotti) kondenzatort, amit egy diodan at kotsz a helyzetjelzore.

Emlékszem, hogy írtad korábban és köszönöm is, nem felejtettem el, csak haladok az ismerttől az ismeretlen felé. A kínai relét már korábban megrendeltem, mert csak motor indulásra szeretném ha felkapcsolna, hát gondoltam teszek egy próbát. Elkó meg dióda pedig nem heverészik otthon, az elektronikai boltok nyitvatartása pedig nem esik egybe a szabadidőmmel. Nincs változtatható feszültségű tápom sem. De értem amit írsz és kipróbálom, jó megoldásnak látom én is.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Cserenkov írta:

Az mért baj, hogyha felkapcsolt helyzetjelzőre (tompítottra) csak dimmel? Van olyan márkás DRL, aminek direkt ez a gyári funkciója, hogy felkapcsolt tompítottnál nem kapcsol le teljesen, csak 50%-ra dimmel.

Igen, csakhogy a magyar rendeletek alapján ekkor nem éghet a helyzetjelző egy időben, vagyis a DRL veszi át a funkciót. Ha kiszedem a helyzetjelzőket, akkor egyrészt minden indításkor jön a hibaüzenet, másrészt átalakítási engedélyt kell kérni az autóra és le kell vizsgáztatni, különben nem szabályos.

Link to comment
Megosztás:

On 4/7/2017 at 4:52 PM, csaba66 said:

Tapot ugyis kell adni neki, igy sokat az sem segitene, ha az adat drot nelkul menne. Ha csak l'art pour l'art extra kell, itt egy olcsobb valtozat: http://www.ebay.com/itm/2017-LED-Car-Head-Up-Display-HUD-OBD2-Interface-Plug-Play-Speed-Warn-/262926935892

Kihangositobol is van filleres; ami jo is, az valamivel dragabb, de azert ahhoz sem kell Meszaros Lorincnek lenni :)

 

na meg is vettem :) es par nappal kesobb kaptam is az emailt az ebaytol,hogy egy lopott account es hogy csalas van a hetterben :)

na majd csak visszakapom a penzt:D

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Imre75 írta:

Igen, csakhogy a magyar rendeletek alapján ekkor nem éghet a helyzetjelző egy időben, vagyis a DRL veszi át a funkciót. Ha kiszedem a helyzetjelzőket, akkor egyrészt minden indításkor jön a hibaüzenet, másrészt átalakítási engedélyt kell kérni az autóra és le kell vizsgáztatni, különben nem szabályos.

Értem. Igen, az Osram setthez adnak valami kis bigyót (gondolom egy ellenállás lehet benn), amit be kell tenni teni a helyzetjelző helyére, hogy nem jelezzen hibát. Bár az egyik forgalmazó webáruháznál égre földre esküdöztek, hogy ez így full legális. Ezek szerint mégesem...

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

19 órája, Imre75 írta:

Elkó meg dióda pedig nem heverészik otthon, az elektronikai boltok nyitvatartása pedig nem esik egybe a szabadidőmmel. Nincs változtatható feszültségű tápom sem.

Nem is kell boltba jarni, kinai barataink a postaladadba kuldik a cuccot :) Ha ilyesmivel akarsz foglalkozni, erdemes nehany alapkeszletet beszerezni, pl.:

http://www.ebay.com/itm/361871961426

http://www.ebay.com/itm/322261353939

http://www.ebay.com/itm/172611475795

Sokmindent ki lehet banyaszni elromlott, elavult cuccokbol is, valtoztathato tap is van fillerekert:

http://www.ebay.com/itm/252064457159

(marmint a lelke; egy, mondjuk 24 voltos alap tapot, amire rateszed, kell keriteni valahonnan). Me'g szkopod is van: notebook mikrofon bemenet, elotte ellenallas oszto :)

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 04. 12. at 9:00, csaba66 írta:

Nem is kell boltba jarni, kinai barataink a postaladadba kuldik a cuccot :) 

Már többször leborultam gondolatban a tudásod előtt. :) Lehet, hogy nem ártana egy kis gyakorlás, lásd alább.

Újabb hétvége, új próba a DRL-lel. A 9V-os és 12V-os táppal adott + jellel a jel vezetékre sikeresen lekapcsoltam a ledet. Ezen felbuzdulva bányásztam egy 680uF-os alu elkót és egy diódát is. De valamit biztos megint elrontottam. :( Az elkó pozitív lába ment a helyzetjelzőre, a másik lába a diódára, a dióda katódja a DRL jel vezetékre. Az eredmény: ha a helyzetjelző bekapcsol, a DRL dimmel, ekkor a kondin negatív lábán 9,6V van (a pozitívon 12,3), ezután kb 10 másodperc alatt a töltés lemegy 2V alá, és a DRL visszakapcsol full fényerőre. Ha kihagyom a diódát, akkor a DRL ledimmel és szemmel láthatóan is vibrál. Tehát akkor nem értem... a kondiból 12V egyenfeszültségnek kéne kijönnie. Ez így most még kevésbé a végeredmény. Kicsit elkeseredtem, a vége az lesz, hogy elviszem tényleg egy elektronikai szerelőhöz, pedig nagyon szeretném én megoldani.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Imre75 írta:

Az elkó pozitív lába ment a helyzetjelzőre, a másik lába a diódára, a dióda katódja a DRL jel vezetékre.

Igy meltoztass megprobalni :)

helyzetjelzo -----|>------o------ DRL bemenet
                       dioda     |    
                                     |
                                     |  +  
                                    = elko
                                     |  -
                                     |
                                  test

Magyarazat: a helyzetjelzorol gyanithatoan egy PWM, azaz szaggatott jel jon, vagyis hol kb. az akku feszultsege, hol lemegy nullara. A DRL bemenetet szeretnenk vegig magasan tartani, ebben segit a kondenzator, ami tarol valamennyi toltest. A dioda azert kell, hogy ne suljon ki azonnal, amikor a helyzetjelzo lemegy nullara. Ez fog egy kis kesleltetest is okozni, vagyis ha lekapcsolod a helyzetjelzot, nem azonnal fog reagalni a DRL. Lehet persze, hogy a kesleltetes olyan rovid lesz, hogy fel sem tunik, de ha esetleg sokallod, akkor a kondi ertekevel lehet jatszani.

 

Link to comment
Megosztás:

49 perce, Roberth írta:

Sziasztok!Pedálteszttel megnéztem a hibakódot,ezt a kettőt dobta ki  161450 161600 tud segíteni valaki hogy mi lehet ? Astra H 1.4 .

161600 - Steering column CIM, wrong environment identifier immobiliser B-006
161450 - Immobiliser wrong signal received B-008 or wrong transponder key immobiliser B-006 

 

ECN 161450 Indításgátló rossz jelet kapott 
ECN 161600 CIM (kormányoszlop modul) hibás környezeti azonosító 

 

Link to comment
Megosztás:

35 perce, Roberth írta:

Köszi!A CIM et sejtettem,de az indításgátló mitől kaphat rossz jelet?

Barmitol... A kulcsban levo transzpondernek nincs sajat tapja; a kormanyoszlopon levo tekercsbe kuldott impulzus ad neki induktiv uton, rovid idore taplalast, amivel atkuldi a kodjat. Barmilyen zavar, akarmi ezt elronthatja, lesz belole hibakod, de nincs semmi jelentosege. Tipikusan olyasmi, amivel nem kell foglalkozni, ha az auto egyebkent mukodik. De lehet akar attol is, hogy rossz kulccsal probaltak elinditani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 minutes ago, csaba66 said:

Barmitol... A kulcsban levo transzpondernek nincs sajat tapja; a kormanyoszlopon levo tekercsbe kuldott impulzus ad neki induktiv uton, rovid idore taplalast, amivel atkuldi a kodjat. Barmilyen zavar, akarmi ezt elronthatja, lesz belole hibakod, de nincs semmi jelentosege. Tipikusan olyasmi, amivel nem kell foglalkozni, ha az auto egyebkent mukodik. De lehet akar attol is, hogy rossz kulccsal probaltak elinditani.

Köszönöm szépen a kielégítő választ! :)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 04. 04. at 14:38, Stofl írta:

Eddigi tapasztalataim alapján szakszerviz nem javít csak cserél....

Még szép, hogy nem javít. Hiszen abból neki nagy bevétele nem sok lenne! Egyből betesznek egy vadiújat, ám ha nagyon rendesek, azt itt-ott talán még jóelőre megkérdezik - eredetit vagy utángyártottat kérek? Nekem egyszer a komplett nagyventilátort cserélték ki, mert többször kiforralta a légkondiból a lét. Csak egyetlen fordulaton ment, s az biza nyáron néha nagyon kevés! Aztán - én elkértem a kiépített régit, majd otthon "jól megnéztem" magamnak. A ventilátor alsó sarkán - valami nagylyukacsos fémdobozban - volt az egyik feszültség-ejtő huzalellenállás lába letörve. Kb. 2 perc alatt megcínezhető! Egyből megcíneztem - így most van egy tartalékom. Az az utángyártott venti pedig - nekem szervízes munkadíjjal, és tokkal-vonóval - úgy 80 ezrembe fájt. A megcínezés viszont -  lett volna vagy 200 Ft! És ki se kellett volna szerelni, csak simán alulról szépen belepiszkálni! Az viszont úgy nem nagy buli egyetlen egy szervíznek sem!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.