Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Nyilvan nem 99.9999999999999-es rezbol van, de abban nyugodt lehetsz, hogy a 99.9-es rez olvadaspontja is ezer fok folott van. Tovabba valaminek az olvadaspontja nem fugg attol, mire es hogy van rogzitve.

De persze 1000 foknak a kozelebe sem fog kerulni a rez...   

Az orokmozgo feltalalasa pedig errol a zsenialis mondatodrol szolt:

"Az eldisszipált teljesítmény meg nem is 9x-eres, hanem 15x-örös mivel a hővezetés nem erre lett tervezve, mivel a hordozóanyag rossz hővezető."

Ez tovabbra is akkora baromsag, mint ide Lachaza, hiaba terelsz, es probalod elmagyarazni, hogy en vagyok a hulye.  

Azon is kar rugoznod, hogy nem vezetunk 5 amperre tervezett vezetosavon 15 ampert, mert ilyesmire senki sem biztatott.

Csupan az volt a kerdes, elfustol-e ilyen esetben a vezetek, amire a valasz az, hogy nem.

Tegyuk fol, hogy a rez onmagaban 200 fokosra melegedne (nem fog), de vajon mennyire tudna ez folmelegiteni a rajta levo
forrasztasokat?

Remelem, sikerul belatnod, hogy boven 200 fok alatt kell maradjon a forrasztasok homerseklete, igy kiolvadni sem fog semmi.

Igazan orvendetes lenne, ha nem irnal teljesen legbolkapott baromsagokat csak azert, mert keptelen vagy belatni, hogy   
teves valaszt adtal egy kerdesre.

Az nem erv, hogy ha valamit rossz hovezeto vesz korul, annak korlatlanul fog emelkedni a homerseklete, mert egyszeruen nem igaz (elemi fizika). Tovabba az elektronika keszitessel, tervezessel, javitassal kapcsolatban is tevedsz, bar amin vitatkozunk, ahhoz ennek nem sok koze van.

Megforditva: hiaba terveztel, keszitettel, javitottal barmilyen zsenialis elektronikakat, ez nem ov meg attol, hogy adott esetben hulyeseget beszelj tetszoleges temaban. Attol meg plane nem, hogy utana ragaszkodj hozza (bar arrol mar latszolag sikerult letenned, hogy a rez meg fog olvadni), de helyette terelsz ossze vissza, mint egy szerencsetlen politikus, aki nem tud kimaszni a hazugsagabol.

Van itthon 0,24mm vastag rézvezetékem (most nincs olyan nyákom, amit a kedvedért tönkretennék).
Ennek a keresztmetszete 0,045mm2, ami 35um vastag felgőzölt NYÁK lemezt feltételezve (ezt használják 9x%-ban a világban, kvázi standard) 1,29mm széles vezetősáv adódik.

Az általad is linkelt NYÁK vezetősáv kalkulátor alapján 2,87A-el terhelhető 10C fok hőemelkedés esetén.

A vezeték szabadon van (tehát még csak le sem zártam, mint ahogy a REC esetében egy zárt dobozban van a nyák)

A fentebb számolt ~2,8A esetén a vezetékdarab (kb. 50cm) kézzel alíg észlelhetően melegedett.
Majd a fenti vezetékre 3x áramot tettem egy labortáp segítségével, ~8,6A áramkorlátot beállítva.
A vezeték néhány másodperc múlva felizott! és kb. 30 perc alatt egy ponton ELÉGETT! (azaz megszakadt)
Mivel egy kísérlet nem kísérlet, ezért megismételtem és ebben az esetben a vezeték kb. 35 perc múlva ÉGETT el.
Amúgy az egészvezetékdarab elfeketedett, a vastagsága több ponton megmérve 0,2mmm alá esett!

Az a baj, hogy te csak elméleteket gyártasz a téves elképzelésed alapján 0 tapasztalattal.

Azt hiszem a fentiek alapján nem kétséges, hogy ki írkál baromságokat.

Ezennel részemről lezártam...

Módosítva : grep
Link to comment
Megosztás:

Van itthon 0,24mm vastag rézvezetékem (most nincs olyan nyákom, amit a kedvedért tönkretennék).
Ennek a keresztmetszete 0,045mm2, ami 35um vastag felgőzölt NYÁK lemezt feltételezve (ezt használják 9x%-ban a világban, kvázi standard) 1,29mm széles vezetősáv adódik.

Az általad is linkelt NYÁK vezetősáv kalkulátor alapján 2,87A-el terhelhető 10C fok hőemelkedés esetén.

A vezeték szabadon van (tehát még csak le sem zártam, mint ahogy a REC esetében egy zárt dobozban van a nyák)

A fentebb számolt ~2,8A esetén a vezetékdarab (kb. 50cm) kézzel alíg észlelhetően melegedett.
Majd a fenti vezetékre 3x áramot tettem egy labortáp segítségével, ~8,6A áramkorlátot beállítva.
A vezeték néhány másodperc múlva felizott! és kb. 30 perc alatt egy ponton ELÉGETT! (azaz megszakadt)
Mivel egy kísérlet nem kísérlet, ezért megismételtem és ebben az esetben a vezeték kb. 35 perc múlva ÉGETT el.
Amúgy az egészvezetékdarab elfeketedett, a vastagsága több ponton megmérve 0,2mmm alá esett!

Az a baj, hogy te csak elméleteket gyártasz a téves elképzelésed alapján 0 tapasztalattal.

Azt hiszem a fentiek alapján nem kétséges, hogy ki írkál baromságokat.

Ezennel részemről lezártam...

A nagy elektronikusnak nincs egy darab hulladek nyakja? :)

Koszonom a kiserletet, a leiras is korrekt (volt, amig bele nem javitottad a szemelyeskedo reszeket). Egy gond van csak: a kiserlet elvileg hibas, ugyanis a huzal kerulete ~0.75 mm, vagyis tobb, mint haromszor kisebb feluleten hul, mint ugyanaz kilapitva (2.58 mm).

Tehat a nyakra vonatkozoan sajnos nem jelent semmit, ha eleg szegeny drot...

Jo uton jarsz amugy, csak probald meg a jo kiserletet elvegezni vagdalkozas helyett. Meg tanulhatsz is belole, pl. azt, hogy nyakra vonatkozo tablazatot nem lehet drotra hasznalni; ez a gyakorlatban is fontos, mert a vegen meg tervezel valamit, ami leeg :)

Link to comment
Megosztás:

A nagy elektronikusnak nincs egy darab hulladek nyakja? :)

Koszonom a kiserletet, a leiras is korrekt (volt, amig bele nem javitottad a szemelyeskedo reszeket). Egy gond van csak: a kiserlet elvileg hibas, ugyanis a huzal kerulete ~0.75 mm, vagyis tobb, mint haromszor kisebb feluleten hul, mint ugyanaz kilapitva (2.58 mm).

Tehat a nyakra vonatkozoan sajnos nem jelent semmit, ha eleg szegeny drot...

Jo uton jarsz amugy, csak probald meg a jo kiserletet elvegezni vagdalkozas helyett. Meg tanulhatsz is belole, pl. azt, hogy nyakra vonatkozo tablazatot nem lehet drotra hasznalni; ez a gyakorlatban is fontos, mert a vegen meg tervezel valamit, ami leeg :)

Számos ilyen embert ismerek, akik tényekre csak szeméyleskedéssel tudnak reagálni, mert konkrét érvük nincs, az okoskodáson kívül.

Szerencsére az ilyen emberek véleménye még annyira sem érdekel, mint egy lábtörlőé.

Link to comment
Megosztás:

Pont ez következik. Ott van egyébként 10 centin belül a gyárinak tápja, csak épp nem volt kéznél 10A feletti relé (gyári meg nem jó mivel nem CAN buszon kapcsolom), ezért gondoltam rákérdezek a látszólag egyszerű megoldás valós és vélt veszélyeire.

Köszi mindenkinek aki elgondolkodott rajta!

A gyári ülésfűtés relé szerintem ugyanolyan "sárga" relé, amiből egy van jobb felül. Az szerintem nem kommunikál CAN busszal. Egyszerűn gyújtásra behúz. A gomb vezérlő jele közvetlen az ülés alá megy, ott a fűtés vezérlő, ami a gyújtás tápot kapcsolja, ha a gombtól jelet kap.

Ha a REC-ben megvannak a relé és a biztosítékok lábai akkor szerintem eljut a táp az ülésig.

Én hétvégére tervezem a szerelését, akkor kiderül.

Nekem az lenne a kérdésem, hogy az ülés csatlakozóba hogyan lehetne csatlakozót szerezni. Sajnos nem csak érintkezőket kell behúzni, annak valami saját stekkere van, amit az ülés nagy csatijába lehet bepattintani. Cikkszámot nem találtam hozzá.

 

Módosítva : Sztaricsnaja
Link to comment
Megosztás:

Számos ilyen embert ismerek, akik tényekre csak szeméyleskedéssel tudnak reagálni, mert konkrét érvük nincs, az okoskodáson kívül.

Szerencsére az ilyen emberek véleménye még annyira sem érdekel, mint egy lábtörlőé.

Ugy latom, az sem zavar, hogy meg magadat is szemenkopod (nem eloszor), mert allitolag a temat reszedrol lezartad, de aztan csak irsz meg...

Lassuk, teged milyen tenyek nem zavarnak (azon tul, hogy pontosan leirtam, miert nem azt merted a kiserletben, amit szerettel volna):

http://www.energy-solutions.co.uk/technical-information sodort vezetek, 0.75 mm2 keresztmetszet, max. 30 fok emelkedes, terhelhetoseg: 6A.

http://circuitcalculator.com/wordpress/2006/01/31/pcb-trace-width-calculator/ nyak, 35 mikron, 6A, 30 fok, es kijon, hogy 1.83 mm, azaz 0.13 mm2 keresztmetszet.

Tehat egy laza hatszoros kulonbseg van a keresztmetszetben, de ez nyilvan nem erdekes, labtorlok csinaltak a tablazatokat, ne is foglalkozz veluk.

A kiserlet, amit elvegeztel, az volt, hogy egy eleve tulterhelt droton megharomszoroztad az aramot, amitol aztan - lass csodat - fel ora alatt elegett.

Ilyenkor azon toprengek (akarcsak a politikusoknal), hogy magadban legalabb tudod, hogy hulyeseget beszelsz, es csak a kozonsegnek csinalod a musort, vagy mar azon a szinten vagy, hogy el is hiszed a teveszmeidet.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

Ugy latom, az sem zavar, hogy meg magadat is szemenkopod (nem eloszor), mert allitolag a temat reszedrol lezartad, de aztan csak irsz meg...

Lassuk, teged milyen tenyek nem zavarnak (azon tul, hogy pontosan leirtam, miert nem azt merted a kiserletben, amit szerettel volna):

http://www.energy-solutions.co.uk/technical-information sodort vezetek, 0.75 mm2 keresztmetszet, max. 30 fok emelkedes, terhelhetoseg: 6A.

http://circuitcalculator.com/wordpress/2006/01/31/pcb-trace-width-calculator/ nyak, 35 mikron, 6A, 30 fok, es kijon, hogy 1.83 mm, azaz 0.13 mm2 keresztmetszet.

Tehat egy laza hatszoros kulonbseg van a keresztmetszetben, de ez nyilvan nem erdekes, labtorlok csinaltak a tablazatokat, ne is foglalkozz veluk.

A kiserlet, amit elvegeztel, az volt, hogy egy eleve tulterhelt droton megharomszoroztad az aramot, amitol aztan - lass csodat - fel ora alatt elegett.

Ilyenkor azon toprengek (akarcsak a politikusoknal), hogy magadban legalabb tudod, hogy hulyeseget beszelsz, es csak a kozonsegnek csinalod a musort, vagy mar azon a szinten vagy, hogy el is hiszed a teveszmeidet.

Azért írok, mert amit itt művelsz a tudáshiányod miatt, az kritikán alúli.
Te vagy az tipikusan, aki azt hiszi, hogy a tudáshiányát arroganciával és személyeskedéssel pótolni lehet.

Csak egy példa az általad írtakból:
"Az orokmozgo feltalalasa pedig errol a zsenialis mondatodrol szolt:
"Az eldisszipált teljesítmény meg nem is 9x-eres, hanem 15x-örös mivel a hővezetés nem erre lett tervezve, mivel a hordozóanyag rossz hővezető."
Ez tovabbra is akkora baromsag, mint ide Lachaza, hiaba terelsz, es probalod elmagyarazni, hogy en vagyok a hulye. 
Azon is kar rugoznod, hogy nem vezetunk 5 amperre tervezett vezetosavon 15 ampert, mert ilyesmire senki sem biztatott.
Csupan az volt a kerdes, elfustol-e ilyen esetben a vezetek, amire a valasz az, hogy nem.
Tegyuk fol, hogy a rez onmagaban 200 fokosra melegedne (nem fog), de vajon mennyire tudna ez folmelegiteni a rajta levo
forrasztasokat?
Remelem, sikerul belatnod, hogy boven 200 fok alatt kell maradjon a forrasztasok homerseklete, igy kiolvadni sem fog semmi."

Alapvető tudáshiányban szenvedsz és erre próbálsz alapozni.
Mint minden elektromosan vezető anyagnak, a réznek is van vezetőképessége, amit általában 18-20 fokon adnak meg. Viszont mint sok vezető anyag, a réz is pozitív hőmérsékleti együtthatójű anyag (PTK) (vannak negatívak is; NTK), azaz melegedéssel változik az ellenállása mégpedig pozitív irányba. A NYÁK tervezésénél nem véletlenül terveznek adott max. hőmérsékletemelkedésre.
Ha egy vezetőn 9x akkora teljesítmény disszipálódik el, mint amire tervezték, akkor az elkezd melegedni, amitől nő az ellenállása. Emiatt tovább emelkedik az eldisszipált hőmennyiség, amitől tovább melegszik a vezető. Ez egészen addig folytatódik, míg egy termikus egyensúly be nem következik.
Mivel az áram konstans, a disszipált hőmennyiség pedig lineárisan változik az ellenállástól, ezért van az, hogy egy szobahőmérsékleten 3x áramot kapó vezető a termikus egyensúly bekövetkezésekor nem 9x teljesítényt disszipál, hanem sokkal többet. 
Az ellenállás növekedés elég jelentős. 120-130 fokos hőmérséklet emelkedés esetén ez egy ~1,5x-t jelent.
Ezért írtam, hogy ez egy önmagát erősítő folyamat (minél jobban melegszik, annál több hőt ad le, amitől tovább melegszik és így tovább). Ha feltételezzük, hogy kb. 120-130 fokkal megemelkedik a vezető hőmérséklete a környezethez képest, akkor a leadott teljesítménykülönbség 9x~1,5==~15x (ez is csak akkor igaz, ha a környezeti hőmérséklet marad 20 fok, ami messze nem igaz, azaz tovább nő a hőmérséklet).
Mivel a NYÁK-on a vezetőt nem ilyen jelentős hőmérséklet emelkedésre tervezték, ill. a NYÁK hordozó anyaga továbbra is rossz hővezető, ezért a jelentős plussz hő nem tud távozni így akár kiolvasztva az alkatrészeket, ugyanis a forrsztóanyag hőmérsékleti együtthatója is pozitív, közelítőleg megegyezve a rézével. De a jelentős hőz végső esetben akár szétégeti a vezetőt is.

Vannak olyan megoldások, ahol a jelentős hő el tud távozni, persze csak akkor ha ezt eleve így tervezik (pl. a NYÁK vezetők kerámiára való gőzőlésével).

Tehát amit írtam nem "akkora baromsag, mint ide Lachaza", hanem pusztán fizika, aminek az ismeretével te erős hiányoságokban szenvedsz.

Ami pedig a mostani hozzászólásodat illeti:
Te linkelted a NYÁK vezető méretező alkalmazást. Annak alapján számoltam a vezeték keresztmetszetét. A fizika mai állása alapján pedig a réz továbbra sem tudja, hogy egy adott keresztmetszet esetén az anyag négyzetes (mint a NYÁK-ra felgőzölt vezető), vagy kerek formályú (mint a vezeték).
Mind a két esetben ugyanannyi áram esetén, ugyanakkor hőmérséklet emelkedést fog produkálni (mivel a vezetőképessége és a hőmérsékleti együtthatója megegyezik).

Leírhatnám a többi általad írt baromságot is, de már így is sokkal több időt szántam a tanításodra, mint terveztem, ill. a topiknak nem célja a te hiányos ismereteidnek a pótlása.
Ajánlom neked az általános iskolai fizika anyagot, ugyanis ezeket már ott tanítják.

Link to comment
Megosztás:

Azért írok, mert amit itt művelsz a tudáshiányod miatt, az kritikán alúli.
Te vagy az tipikusan, aki azt hiszi, hogy a tudáshiányát arroganciával és személyeskedéssel pótolni lehet.

Csak egy példa az általad írtakból:
"Az orokmozgo feltalalasa pedig errol a zsenialis mondatodrol szolt:
"Az eldisszipált teljesítmény meg nem is 9x-eres, hanem 15x-örös mivel a hővezetés nem erre lett tervezve, mivel a hordozóanyag rossz hővezető."
Ez tovabbra is akkora baromsag, mint ide Lachaza, hiaba terelsz, es probalod elmagyarazni, hogy en vagyok a hulye. 
Azon is kar rugoznod, hogy nem vezetunk 5 amperre tervezett vezetosavon 15 ampert, mert ilyesmire senki sem biztatott.
Csupan az volt a kerdes, elfustol-e ilyen esetben a vezetek, amire a valasz az, hogy nem.
Tegyuk fol, hogy a rez onmagaban 200 fokosra melegedne (nem fog), de vajon mennyire tudna ez folmelegiteni a rajta levo
forrasztasokat?
Remelem, sikerul belatnod, hogy boven 200 fok alatt kell maradjon a forrasztasok homerseklete, igy kiolvadni sem fog semmi."

Alapvető tudáshiányban szenvedsz és erre próbálsz alapozni.
Mint minden elektromosan vezető anyagnak, a réznek is van vezetőképessége, amit általában 18-20 fokon adnak meg. Viszont mint sok vezető anyag, a réz is pozitív hőmérsékleti együtthatójű anyag (PTK) (vannak negatívak is; NTK), azaz melegedéssel változik az ellenállása mégpedig pozitív irányba. A NYÁK tervezésénél nem véletlenül terveznek adott max. hőmérsékletemelkedésre.
Ha egy vezetőn 9x akkora teljesítmény disszipálódik el, mint amire tervezték, akkor az elkezd melegedni, amitől nő az ellenállása. Emiatt tovább emelkedik az eldisszipált hőmennyiség, amitől tovább melegszik a vezető. Ez egészen addig folytatódik, míg egy termikus egyensúly be nem következik.
Mivel az áram konstans, a disszipált hőmennyiség pedig lineárisan változik az ellenállástól, ezért van az, hogy egy szobahőmérsékleten 3x áramot kapó vezető a termikus egyensúly bekövetkezésekor nem 9x teljesítényt disszipál, hanem sokkal többet. 
Az ellenállás növekedés elég jelentős. 120-130 fokos hőmérséklet emelkedés esetén ez egy ~1,5x-t jelent.
Ezért írtam, hogy ez egy önmagát erősítő folyamat (minél jobban melegszik, annál több hőt ad le, amitől tovább melegszik és így tovább). Ha feltételezzük, hogy kb. 120-130 fokkal megemelkedik a vezető hőmérséklete a környezethez képest, akkor a leadott teljesítménykülönbség 9x~1,5==~15x (ez is csak akkor igaz, ha a környezeti hőmérséklet marad 20 fok, ami messze nem igaz, azaz tovább nő a hőmérséklet).
Mivel a NYÁK-on a vezetőt nem ilyen jelentős hőmérséklet emelkedésre tervezték, ill. a NYÁK hordozó anyaga továbbra is rossz hővezető, ezért a jelentős plussz hő nem tud távozni így akár kiolvasztva az alkatrészeket, ugyanis a forrsztóanyag hőmérsékleti együtthatója is pozitív, közelítőleg megegyezve a rézével. De a jelentős hőz végső esetben akár szétégeti a vezetőt is.

Vannak olyan megoldások, ahol a jelentős hő el tud távozni, persze csak akkor ha ezt eleve így tervezik (pl. a NYÁK vezetők kerámiára való gőzőlésével).

Tehát amit írtam nem "akkora baromsag, mint ide Lachaza", hanem pusztán fizika, aminek az ismeretével te erős hiányoságokban szenvedsz.

Ami pedig a mostani hozzászólásodat illeti:
Te linkelted a NYÁK vezető méretező alkalmazást. Annak alapján számoltam a vezeték keresztmetszetét. A fizika mai állása alapján pedig a réz továbbra sem tudja, hogy egy adott keresztmetszet esetén az anyag négyzetes (mint a NYÁK-ra felgőzölt vezető), vagy kerek formályú (mint a vezeték).
Mind a két esetben ugyanannyi áram esetén, ugyanakkor hőmérséklet emelkedést fog produkálni (mivel a vezetőképessége és a hőmérsékleti együtthatója megegyezik).

Leírhatnám a többi általad írt baromságot is, de már így is sokkal több időt szántam a tanításodra, mint terveztem, ill. a topiknak nem célja a te hiányos ismereteidnek a pótlása.
Ajánlom neked az általános iskolai fizika anyagot, ugyanis ezeket már ott tanítják.

Akkor probaljuk meg most pusztan a tenyekre alapozva nezni a dolgokat, egymas minositgetese nelkul (igerem, nem fogok ilyet tenni, amig te sem).

Az, hogy a rez ellenallasa no a homerseklettel igaz, de ennek semmi koze a hordozo hovezetokepessegehez, tehat hibas, amit irtal.

Az sem igaz, hogy a homerseklet emelkedese csak a keresztmetszettol fugg, hiszen a hidegebb kornyezetben a vezeto folyamatosan hot ad le. A drot kisebb feluleten adja le a hot, raadasul a rossz hovezeto levegon at, mig a nyakon levo vezetek nagyobb feluleten es reszben a levegonel sokkal jobb hovezeto nyakon at. Tehat kevesbe fog melegedni, es ezert masok a hatarertekek azonos keresztmetszetu drotra, mint nyakon levo vezetore.

Emiatt hibas volt a kiserleted, legy szives nyakkal is megcsinalni.

 

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

Se gomb, se vezerlo, de ha a kabel bent van, akkor a rele (es biztositek) berakasa utan el kene jusson a kapcsolt 12 volt az ules ala. Ott aztan rakhatod ra a sajat ketyeret a gyari vezerlo + gomb helyett.

 

Az enyém nem így néz ki mégse.

A vezeték bent van, de ha teszek be relét a gyári helyére azt nem gyújtásra húzza be. Ha csak ennyi lenne nem lett volna a kérdés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

megtudja valaki mondani hogy mi az ecn160434 hibakód jelentése?

most volt az autó generátor felújításon, és ez a  hibát jelzi, kivolt törölve állítólag minden hiba a felújítás után , de ezt kiírja megint!

valászotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

 

vil.kapcs.csatlakozo.jpg

 

vil.kapcs.k%C3%B6t%C3%A9s.jpg

 

Mondtam nem szép kötés. :-)

 

A barna a test/negatív.

A fekete a kapcsolt pozitív. A csatlakozóban a 12. helyen van.

Van több fekete is, de meg kell mérni, mert nem 12V, hanem 10-11V van rajta. Ez nem tudom mi, lehet valamilyen kommunikációs jel/szál. A 12-es feketén nekem közel 13V volt, ez a jó.

 

(Itt a barna/negatív nekem máshová megy, a tükörhöz csak egy pozitívat húztam.)

 

Üdv!

O

Szia

Tudnál segíteni? Canbusos a kocsid?
Én ma akartam kapcsolt 12v behúzni egy sony magnónak. Először megnéztem elakadás jelző gombot, mert ugye kulcs elforgatásával felkapcsol a gomb, de ami ott volt folyamatos 12v volt, aztán átmentem a lámpakapcsolóhoz és ott is folyamatos volt. Esetleg én néztem el valamit?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintem egyszerű de nagyon bosszantó problémám lenne ami a következő :

OP-COMmal engedélyeztetve lett a kocsimban az komfort ablakfelhúzás ami hol működik, hol nem. Elméletileg ha hosszan nyomom a nyitó vagy záró gombot akkor az ablakokat le illetve fel kellene húzni. Nálam kb 3szor ki be kell zárni a kocsit mire elindulnak az ablakok. Mi lehet a probléma? Olyan mintha bizonyos idő után elfelejtené a komfortot, pedig nem.

Ha valakinek van valami ötlete akkor szívesen meghallgatom :)

Jah és van REC modulom.

 

Hali

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintem egyszerű de nagyon bosszantó problémám lenne ami a következő :

OP-COMmal engedélyeztetve lett a kocsimban az komfort ablakfelhúzás ami hol működik, hol nem. Elméletileg ha hosszan nyomom a nyitó vagy záró gombot akkor az ablakokat le illetve fel kellene húzni. Nálam kb 3szor ki be kell zárni a kocsit mire elindulnak az ablakok. Mi lehet a probléma? Olyan mintha bizonyos idő után elfelejtené a komfortot, pedig nem.

Ha valakinek van valami ötlete akkor szívesen meghallgatom :)

Jah és van REC modulom.

 

Hali

Csak egy ötlet: Nem lehet hogy már gyenge az elem a távirányítóban? A folyamatos nyomva tartás azért szívja rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintem egyszerű de nagyon bosszantó problémám lenne ami a következő :

OP-COMmal engedélyeztetve lett a kocsimban az komfort ablakfelhúzás ami hol működik, hol nem. Elméletileg ha hosszan nyomom a nyitó vagy záró gombot akkor az ablakokat le illetve fel kellene húzni. Nálam kb 3szor ki be kell zárni a kocsit mire elindulnak az ablakok. Mi lehet a probléma? Olyan mintha bizonyos idő után elfelejtené a komfortot, pedig nem.

Ha valakinek van valami ötlete akkor szívesen meghallgatom :)

Jah és van REC modulom.

Az enyém is ilyen. Ha egy helyben állok akkor még csak-csak, de ha pl közben sétálok a kocsi felé már megáll.

Link to comment
Megosztás:

Igazából próbáltam én is hogy nyitást zárást követően újra rányomtam, de úgysem. Van hogy működik elsőre, van hogy csak huszadikra... Kicsit bosszant a dolog... Az elemet még megnézem, de nem hiszem hogy az lenne a baja. Nem tudom miért van benne ez a funkció ha nem működik üzembiztosan... Mindenesetre köszi a segítséget!

 

Link to comment
Megosztás:

Emiatt hibas volt a kiserleted, legy szives nyakkal is megcsinalni.

Ugy tunik, kedves vitapartnerem nagyon elfoglalt, nem tud idot szakitani a kiserletre, ezert megcsinaltam en.

Elovettem egy osi tapegysegbol kibontott, 8 x 11 centis panelt, amin szerencsere pont van egy, a celunknak megfelelo, 1.25 mm szeles, 12 cm hosszu vezetosav.

Ez keresztmetszeteben azonos a korabban vizsgalt drottal, es a http://circuitcalculator.com/wordpress/2006/01/31/pcb-trace-width-calculator/ szerint 2.8 amperrel terhelheto, 10 fokos maximalis melegedessel szamolva.

Meg is kapta ezt az aramot, es egy infra homerovel nezve 10 perc utan is csak 4-5 fokot melegedett.

Ezutan jott a haromszoros, 8.4 amperes aram, amivel 5 perc utan 75 fokos volt az emelkedes a panel legmelegebb reszein. Mivel a homerseklet negyed ora elteltevel sem nott tovabb, ekkor befejeztem a merest.

Meg a kalkulatorbol kapott melegedest sem ertuk el (nyilvan azert, mert ott azzal szamolnak, hogy tobb, szomszedos vezetoben is folyhat az adott aram, nem csak egyben).

Vilagos, hogy kozelebe sem kerulunk a vezetosav, vagy a forrasztasok megolvadasahoz szukseges homersekleteknek, ahogy az is, hogy az azonos keresztmetszet es aramok ellenere milyen elkepeszto kulonbseg van a szabadon allo drot es a nyakon levo vezetosav kozott. Ez egyebkent teljesen ertheto is, hiszen az utobbi esetben joval nagyobb tomegu es feluletu anyag adja le a hot.

A problemat ezzel sem tekintem lezartnak; barmilyen esetleges tovabbi kerdest, eszrevetelt nyugodtan beszeljunk meg.

Termeszetesen a legjobb szakemberek is tevedhetnek, akar egyszeru kerdesekben is, bar ok figyelmeztetes utan erre azonnal ra is jonnek, hiszen ertenek hozza. Egy jo tanar sem lesz semmivel kevesebb a diakok szemeben, ha belatja tevedeset, sot, eppen ellenkezoleg. Nevetsegesse az valik, aki ugy gondolja, hogy mivel tanar, tevedhetetlen.

Persze ez csak filozofalgatas; ahogy mar irtam, kedves vitapartneremnel biztos vagyok abban, hogy csupan azert nem tud a temaval foglalkozni, mert bokros teendoi, a csaladjaert es a hazaert vegzett megfeszitett munka gatoljak ebben.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy ötlet: Nem lehet hogy már gyenge az elem a távirányítóban? A folyamatos nyomva tartás azért szívja rendesen.

Nyert! :) Elemet kellett cserélni, ha már kicsit merült az elem 3V alá esik a fesz miközben nyomod a gombot már nem adja a jelet. Hátha másnak is megoldja a problémát!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

csaba66 picit túlreagálod ezen a fórumon ha valaki nem ért veled egyet.Nyugodj meg senki nem akar bántani,elüldözni,teljesen feleslegesen túráztatod magad.Itt mindenki felnéz rád és elismeri komoly szakmai tudásodat és tudom,hogy rendelkezel ezermester mestervizsgával is.

Mindenki akkora terhelést köt a rec.moduljára amekkorát akar :)

A kérdező kérdése ez volt  :))))  :

"Van valakinek infoja arról hogy mekkora áramot illik átngedni a REC modulon?

A kérdés konkrétan hogy az XR2 es csatiról kéne kapcsolt tápot lopnom, de jó volna tudni hogy belül hogy van vezetékelve, nehogy a bizti helyett a REC modult küldjem haza.

Mellékelt képen a csatit bekarikáztam illetve a hozzá tartozó 5A biztit. Biztonságos az 5A helyett 15A használni, vagy relézzem le?"

A válasz nem biztonságos,,relézd le..

Mindenki ezt mondta. Vagy te nem?

Biztonságosság szempontjából a  kérdés még az is,hogy XR2 es csati gyűjtás 12V-on van vagy nem ?Úgy is kérdezhetném,hogy XR2 kL30-on vagy KL15-ön van? Mert ha KL15-ön  akkor az is egy kapcsolt táp, Vagy nálad nem ?  mert így akkor egy kapcsolt tápről akar egy kapcsolt tápot lopni :) úgy ,hogy az 5A helyett 15A-os biztit rak be...na,ekkor elösször a kapcsolt tápot kapcsoló kapcsoló fog károsodni,nem a vezetékezés..:) érted már mit miért írtam valahol valamikor.

Kár ,hogy nem vagyok olyan tájékozott mindenben mint te,de igyekszem,majd  a közeljövőben minden hozzászólásomat kísérletekkel alátámasztani ahogy te.Nagyon tetszik ez a lelkesedés és a mosfet meg a relé is a kedvencem,:)

 

Link to comment
Megosztás:

Ha már a szénnéégés a téma.

Ülésfűtéshez szeretnék csatlakozót, merthogy gyárit sehonnan sem tudok szerezni.  Van itthon Micro-Fit csatlakozóm, de a specifikációja szerint 5A-el terhelhető, de az 250V-on. Gondot okoz neki, ha 12V 10A.el terhelem?

Igen, a kisebb feszultseg nem "ment fel" az aramkorlat alol. Persze elegni, vagy felrobbanni nem fog a 10 ampertol sem, de nem arra van meretezve.

Link to comment
Megosztás:

csaba66 picit túlreagálod ezen a fórumon ha valaki nem ért veled egyet.

....

Igazan koszonom reszletes magyarazatodat a kapcsolt tapot kapcsolo kapcsolorol, biztos lehetsz benne, hogy rad fogom hagyni, mert ezt a zagyvasagot nincs cernam kibogozni.

Akivel vitatkoztam, az legalabb az alapokat erti, csak keptelen elismerni, ha veletlenul hulyeseget mond.

En pedig ilyenkor naivan azt hiszem, hogy tisztazni kell a dolgot, nem azert, hogy "gyozzek", hanem hogy ne a baromsag maradjon meg az olvasok fejeben.

Persze az is vilagos, hogy van az a szint, ahova az sem megy at, hogy mar regen egesz masrol folyik a vita, mint ahonnan indult, es hogy van, ami egyszeruen teny, es nem egyetertes kerdese.

Pi erteket sem tobbsegi szavazassal dontik el, bar lassan oda is el fogunk jutni, hogy parthivek lelkes eljenzese mellet torvenyt hoznak majd arrol, hogy pi legyen 3, mert azzal konnyebb szamolni.

A tiltakozo matematikusoknak pedig majd elmagyarazzak, hogy ne reagaljak tul a dolgot, se bantani, se eluldozni nem akarjak oket, az csak egy mellekes aprosag, hogy nincs teljes egyetertes pi ertekerol.

Link to comment
Megosztás:

Van itthon 0,24mm vastag rézvezetékem (most nincs olyan nyákom, amit a kedvedért tönkretennék).
Ennek a keresztmetszete 0,045mm2, ami 35um vastag felgőzölt NYÁK lemezt feltételezve (ezt használják 9x%-ban a világban, kvázi standard) 1,29mm széles vezetősáv adódik.

Az általad is linkelt NYÁK vezetősáv kalkulátor alapján 2,87A-el terhelhető 10C fok hőemelkedés esetén.

No talaltam adatot az ilyen vezna drotok terhelhetosegere is: https://wiki.xtronics.com/index.php/Wire-Gauge_Ampacity

0.25 mm atmerohoz 0.86 ampert ir, vagyis helybol tobb mint haromszoros aramot adtal ra, amit siman elbirt, aztan tizszeres aramnal egett el...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.