Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

4 órája, gabo75 írta:

bontott ugyan ilyen autóból

Biztos benne van az úszó? Ha bontott, lehet nincs benne.....régebbi modellekben 2 féle tartály volt. Úszós, és úszó nélküli.

Én ezt a mókát 2013-ban csináltam, akkor már csak úszós tartályt lehetett kapni. Csodálkoztak is, hogy miért kifejezetten úszósat kérek. 

 

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Maybal írta:

Biztos benne van az úszó? Ha bontott, lehet nincs benne.....régebbi modellekben 2 féle tartály volt. Úszós, és úszó nélküli.

Én ezt a mókát 2013-ban csináltam, akkor már csak úszós tartályt lehetett kapni. Csodálkoztak is, hogy miért kifejezetten úszósat kérek. 

 

Hallóm hogy mozog bent az úszó de nekem az a furcsa hogy ettől még keresné a tartályokat a kijelzőn írná ki. ablakmosó nincs kicserélve

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gabo75 írta:

Hallóm hogy mozog bent az úszó de nekem az a furcsa hogy ettől még keresné a tartályokat a kijelzőn írná ki. ablakmosó nincs kicserélve

Így van....kéne küldenie a hibaüzenetet.....Akkor nincs sajnos ötletem......

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, stephan01 írta:

ha pl ezt megnézem, nem nagyon látom hogy van-e benne úszó:

https://cromax.hu/hutorendszer/kiegyenlito_tartaly_hutovizhez/kiegyenlito_tartaly/huto_kiegyenlito_tartaly_opel_astra_h_35022

újan nem vészes, bontottan mennyit kérnek egy ilyen tartályért?

az ablakmosó tartályt honnan tudom, hogy van e benne a szintjelzéshez szükséges motyó? 

A bontott tartályért is elkérnek 5000-et. Legalábbis én tavaly nézelődtem és ennyi volt. Az enyémnek csak annyi a baja, hogy a tartály anyaga be van mattulva. Alig látom, hogy meddig van benne a szint. Gondoltam, hogy egy-két ezer forintot megér, hogy kicseréljem, de 8000-ért inkább továbbra is átvilágítok rajta zseblámpával és úgy nézem a szintet. Ha nagyon kevés, úgy is szól. Már volt is rá példa, mikor az egyik vízcső durrnat el. De így is hazahozott 200km-ről, mert kicsi volt a luyk és  csak a tartály ürült le, de kb 20 percenként irogatta az üzenetet, hogy ellenőrizzem a szintet.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

7 órája, stephan01 írta:

ha pl ezt megnézem, nem nagyon látom hogy van-e benne úszó:

https://cromax.hu/hutorendszer/kiegyenlito_tartaly_hutovizhez/kiegyenlito_tartaly/huto_kiegyenlito_tartaly_opel_astra_h_35022

újan nem vészes, bontottan mennyit kérnek egy ilyen tartályért?

az ablakmosó tartályt honnan tudom, hogy van e benne a szintjelzéshez szükséges motyó? 

nem  tudom hogy mennyi volt mert egy komplett kábel köteggel vettem abból sok kábel kellett (4 ellektromos ablak és tükör behajtás) tehát külön nem tudom mennyi volt kb 4e tippelem érzékelővel együtt

Ablak mosott onnan gondolom mert levettem a lökhárított

Mindent úgy csináltam ahogy mondtad de nem jelez vissza de az izzó igen mert kivettem a parkolott

Módosítva : gabo75
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 12. at 9:10 PM, Frankie64 said:

Szia!

Zalaegerszegen tudok segíteni opcommal a menetfény programozásban elvileg :) Nekem működik, én állítottam be, de azt nem tudom, hogy rec nélkül megy-e, az enyémben van, 2006 02. A kattanás szerű lehet 20 körül a fék ellenőrzés, vagy minek hívják. 

Üdv! 

Előre is köszönöm a lehetőséget. Valószínleg élni fogok vele. Majd jelentkezem, ha úgy adódik.

Ha jól olvasgattam a netet, akkor a REC a panel a csomagtartó bal oldalán a kárpit mögött. Nekem az van.

@Maybal

Neked is köszönöm. Ha valamiért nem jönne össze Egerszegen, akkor jelentkezem. A legtöbb időt Zalában töltöm.

@Astra555

Neked is köszönöm a választ. A szervízzel kapcsolatban arra gondoltam, hogy nem tudom, bekapcsolják-e egyáltalán, mivel eredetileg sem volt.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 12. at 19:13, RokaRudi írta:

Sziasztok!

Friss Astra H (2012) tulajként folyamatosan keresgélek és olvasgatom a fórumot, de lenne most 2 kérdésem. Első Opel. Sőt igazábal első komolyabb autó is. Most ismerkedünk. :-) Szóval elnézést, ha amatőr a kérdés, de amatőr vagyok.

A gyári menetfény funkció (tompított és, helyzetjelzők, stb.) milyen típusokban alap? Alap egyáltalán hazánkban forgalmba helyezett járműnél?
Saját tesztek alapán nem működik. Jól gondolom, hogy ezt szervízben nem kapcsolják be nekem?
Itt meg is kérdezném, hogy ha úgy adódna, lenne olyan, aki Zalegerszeg (esetleg Veszprém, Székesfehérvár) környékén tudna nekem ebben segíteni?
(Autómata világítás funkciós a gép.)

Egy másik számomra érdekes dolog. Indulás után úgy 20km/óránál egy kattanást lehet hallani. Először azt hittem, ez a csomagteret (tanksapkát) zárja, de későbbi kísérlet ezt megcáfolta. Mi lehet ez? A zaj csak akkor hallható újra, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot. (A kulcs kivételeében nem vagyok biztos. Lehez az nélkül is.)

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Zalaegerszegen tudok segíteni opcommal a menetfény programozásban elvileg :) Nekem működik, én állítottam be, de azt nem tudom, hogy rec nélkül megy-e, az enyémben van, 2006 02. A kattanás szerű lehet 20 körül a fék ellenőrzés, vagy minek hívják. 

Üdv! 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nemrég beszereztem egy komolyabb garmin navit de nem boldogulok a kábel elrendezésével. Szervíz alkalmával rákérdek hogyan tudnám elbujtatni a töltőkábelt a műszerfalban de addig is rákérdek itt.
A lényeg hogy a az egész töltőt szeretném a műszerfalba rejteni és kivezetni valahol a szélvédő alatt. Minap pollenszűrő cserénél pórbálkoztam is a középpen lévő kis elemen keresztül de nemkem úgy tűnt teljesen zárt a kesztyűtartó felöl.
Esetleg ha valakinek van erre ötlete akkor azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 21. at 19:52, Csaba87 írta:

Sziasztok

Nemrég beszereztem egy komolyabb garmin navit de nem boldogulok a kábel elrendezésével. Szervíz alkalmával rákérdek hogyan tudnám elbujtatni a töltőkábelt a műszerfalban de addig is rákérdek itt.
A lényeg hogy a az egész töltőt szeretném a műszerfalba rejteni és kivezetni valahol a szélvédő alatt. Minap pollenszűrő cserénél pórbálkoztam is a középpen lévő kis elemen keresztül de nemkem úgy tűnt teljesen zárt a kesztyűtartó felöl.
Esetleg ha valakinek van erre ötlete akkor azt megköszönném.

Rádió mögött fel a kijelző kábele felé és ott hátra talán elmegy a 7. hangszóró felé. Legalábbis én arra próbálkoznék.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 21. at 19:52, Csaba87 írta:

Sziasztok

Nemrég beszereztem egy komolyabb garmin navit de nem boldogulok a kábel elrendezésével. Szervíz alkalmával rákérdek hogyan tudnám elbujtatni a töltőkábelt a műszerfalban de addig is rákérdek itt.
A lényeg hogy a az egész töltőt szeretném a műszerfalba rejteni és kivezetni valahol a szélvédő alatt. Minap pollenszűrő cserénél pórbálkoztam is a középpen lévő kis elemen keresztül de nemkem úgy tűnt teljesen zárt a kesztyűtartó felöl.
Esetleg ha valakinek van erre ötlete akkor azt megköszönném.

Középső kis elem alatt a hangszórót érted? Legrosszabb esetben ezt tudod csinálni, hogy a kesztyűtartó mögött fölmész vele az A-oszlop mentén, majd a tövétől a szélvédő aljában elhúzod. Ott szerintem nem feltűnő bent a sarokban. Nekem is a kesztyűtartó mögött, majd az A-oszlopban megy fel a káben a kamerához.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Pár napja fura problémám adódott a bal odali tompított fénnyel. Azzal kezdődött, hogy megjelent a Low Beam felirat a BC-n. Ezzel nem is lenne gond, az égőt kicseréltem, de így sem világított. Aztán néha menet közben enyhe bal kanyarokban világított, aztán újból kialudt. Kivettem az égőt, visszaraktam és két napig normálisan működött. De ma reggel megint nem világított. Lekapcsoltam a lámpát, újra kivettem az égőt, visszaraktam, ott hagytam lógva a kerék mellett, felkapcsoltam és világított. De amikor visszaraktam a helyére, már nem világított.

Ezután lemértem a foglalat kivezetéseit (az égő nélkül), 2.7 Volt-ot mértem ki és bekapcsolt állapotban is. Megnéztem ugyanezt a jobb oldali fényszórónál. Ott 2.68 Volt-ot mértem ki és bekapcsolt állapotban is. Én ebből arra következtetek, hogy az UEC nem is ad 12 Volt-ot, ha nincs égő a foglalatban...

Minden más égő normálisan működik. Csak a bal oldali tompított fénnyel van gond. Én valamilyen érintkezési problémára gyanakodok. Valakinek van ötlete, hogy mi lehet probléma és hol keressem?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Sonny írta:

Sziasztok

Pár napja fura problémám adódott a bal odali tompított fénnyel. Azzal kezdődött, hogy megjelent a Low Beam felirat a BC-n. Ezzel nem is lenne gond, az égőt kicseréltem, de így sem világított. Aztán néha menet közben enyhe bal kanyarokban világított, aztán újból kialudt. Kivettem az égőt, visszaraktam és két napig normálisan működött. De ma reggel megint nem világított. Lekapcsoltam a lámpát, újra kivettem az égőt, visszaraktam, ott hagytam lógva a kerék mellett, felkapcsoltam és világított. De amikor visszaraktam a helyére, már nem világított.

Ezután lemértem a foglalat kivezetéseit (az égő nélkül), 2.7 Volt-ot mértem ki és bekapcsolt állapotban is. Megnéztem ugyanezt a jobb oldali fényszórónál. Ott 2.68 Volt-ot mértem ki és bekapcsolt állapotban is. Én ebből arra következtetek, hogy az UEC nem is ad 12 Volt-ot, ha nincs égő a foglalatban...

Minden más égő normálisan működik. Csak a bal oldali tompított fénnyel van gond. Én valamilyen érintkezési problémára gyanakodok. Valakinek van ötlete, hogy mi lehet probléma és hol keressem?

Nem lehet, hogy csak valami kontakhiba van a foglalatnál? Az hogy izzó nélkül, nem adja rá a 12V-ot, szerintem lehet normális. A can-busz lekapcsolja, ha pl kiég az izzód. Az a 2-3V meg a figyelés miatt lehet, bár nem vagyok villanyász.

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Cserenkov said:

Nem lehet, hogy csak valami kontakhiba van a foglalatnál? Az hogy izzó nélkül, nem adja rá a 12V-ot, szerintem lehet normális. A can-busz lekapcsolja, ha pl kiég az izzód. Az a 2-3V meg a figyelés miatt lehet, bár nem vagyok villanyász.

Anno a vilagitas bekapcsolasa annyit jelentett, hogy egy relenek adtunk vezerlest, ami ezaltal raadta a tapot a lampakra, akar volt bennuk izzo, akar nem.

Nagy elvi kulonbseg ma sincs, csak mechanikus relek helyett elektronikus kapcsolo elemek vannak (akar izzonkent kulon is), es ezeket mikrokotrollerek vezerlik, nem kozvetlenul mi, Az csak egy adat, hogy a vilagitaskapcsolo eppen hogy all, de mast is figyel a rendszer. Pl. azt, hogy kiegett-e az izzo, vagyis hogy folyik-e aram a raadott 2-3 volt hatasara. Ha nem, akkor ugy erzekeli, hogy nincs izzo, vagy kiegett, igy nagyobb feszultseget nem is kapcsol a foglalatra.

Az izzoknak kozvetlenul semmi kozuk a CAN buszhoz, azon csak a vezerloegysegek kommunikalnak egymassal. A "CAN buszos izzo" egy teljesen megteveszto megnezevezes, egyszeruen csak arrol van szo, hogy a fent leirt ellenorzo rendszer "megnyugtatasara" mutat-e az adott izzo egy kb. a hagyomanyos izzoenak megfelelo ellenallast. Egy sima LEDes izzo nem ilyen, arrol azt hinne a rendszer, hogy nincs is ott, ezert raknak bele egy parhuzamos ellenallast, amitol mar "CAN buszos" lesz.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 4/9/2016 at 7:32 PM, Athesya said:

Szevasztok!

Már feltúrtam a netet, de orosz oldalakon kívül nem találtam választ az ECN 212052  hibakódra, (.... talán gázpedál szenzor hiba)

Jelenség: Indítás után a "szervízkulcs" nem alszik el, a motor nagyon lassan reagál a gázpedálra, kis idő múlva motort újra indítom, a "szervízkulcs"  elalszik és minden üzemszerűen működik.

A problémámat az tetőzi, hogy a hibajelenség nem állandó, csak időnként jelentkezik. A fék+gázpedál benyomva+gyújtás kombinációra a fenti ECN 212052 hibát jelzi.

H astra 2011 évj. motor: A16XER

Találkozott már ilyen hibával valaki, esetleg egy ECN kód táblázata van valakinek?

Köszönöm!

 

 

Szia!

Lett valami megoldás a problémára? Nekem is ez a hibakód (212052) és hasonló tünet jött elő nemrég 2x is. Először csak nagyon nehezen tűnt, el. Valószínüleg a hibakód olvasáskor, mivel akkor tökig kell nyomni a gázpedált és, a szerviz szerint, ilyenkor "ujrakalibrálja" az elektronika az "elveszett" végponti referencia-értéket. Másodjára már rutinosan tüntettem el a hibát egy hibakódolvasással.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy közületek valaki cseréltetett már 1,9 cdti motorban lévő szivósor lamella mozgató motort? Csak a szivósor leszerelésével oldható meg a mozgató motor cseréje? Vagy tudja esetleg valaki, hogy mennyi az az idő amennyit bir? Nekem kb. 2 éve le lett blindelve az EGR.

 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, quad405 írta:

Szia!

Lett valami megoldás a problémára? Nekem is ez a hibakód (212052) és hasonló tünet jött elő nemrég 2x is. Először csak nagyon nehezen tűnt, el. Valószínüleg a hibakód olvasáskor, mivel akkor tökig kell nyomni a gázpedált és, a szerviz szerint, ilyenkor "ujrakalibrálja" az elektronika az "elveszett" végponti referencia-értéket. Másodjára már rutinosan tüntettem el a hibát egy hibakódolvasással.

...nos:

Egyenlőre semmi változás, hacsak az nem,  hogy a hibajelzés ismétlődése kb 500 km-ként jelentkezik.

Lassan időszerű lesz meglátogatnom a szervízt. ...még mielőtt nagyobb meglepetésben nem lesz részem, nem szívesen cserélnék gázpedált 60e-ért "csak úgy"!

 

Módosítva : Athesya
Link to comment
Megosztás:

20 perce, Athesya írta:

...nos:

Egyenlőre semmi változás, hacsak az nem,  hogy a hibajelzés ismétlődése kb 500 km-ként jelentkezik.

Lassan időszerű lesz meglátogatnom a szervízt. ...még mielőtt nagyobb meglepetésben nem lesz részem, nem szívesen cserélnék gázpedált 60e-ért "csak úgy"!

 

Kérdezném a hozzáértőket, hogy abban az esetben mi van, ha a gázpedál teljesen bekrepál? Van valami "vészüzemmód"?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Athesya írta:

Kérdezném a hozzáértőket, hogy abban az esetben mi van, ha a gázpedál teljesen bekrepál? Van valami "vészüzemmód"?

Nálam volt annó a főleg az 1.7-esekre jellemző típusbetegség, miszerint kontaktos lett az UEC alatt a gázpedál vezetékének a csatlakozása. Amikor épp fennállt a hiba, akkor vészüzemmódba tette magát. Ha jól emlékszem a "kulcsos autó" ikon világított és mellette folyamatosan villogott az ESP ikonja, valamint a gázpedált teljesen "lekapcsolta", nem ragált rá hiába nyomtam, csak alapjárat volt.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Athesya said:

Kérdezném a hozzáértőket, hogy abban az esetben mi van, ha a gázpedál teljesen bekrepál? Van valami "vészüzemmód"?

Röviden: nagy valószinüséggel teljesen nem fog bekrepálni mivel dupla senzor van benne. Van egy fő- és egy kontroll/referencia szenzor. Ha a 2 szenzot közül valamelyik meghibásodik akkor a motor átáll "vészüzemmódra" és gázpedál megmaradt "jó" szenzorának jelei fogják vezérelni azt. A szenzorok kábelei és kontaktusai sem közösek, így érintkezési vagy kábelhiba sem csorbítja a redundanciát. Ha nem ECN hiba, vagy valami nem vágott/vág el egyszerre több vezetéket, akkor nem tartom valószinünek a teljes bekrepálást. Fura amit Cserenkov ír, hogy " kontaktos lett az UEC alatt a gázpedál vezetékének a csatlakozása". Ez egyszerre több kontakthibát feltételez, bár én már semmin nem csodálkozom.

Ha járatos vagy az elektronikában és értesz angolul ez a doksi sokat segíthet:

http://share.qclt.com/%E4%B8%B0%E7%94%B0Toyota%20RAV4%20Repair%20Manual/2AZ-FE%20Engine%20Control%20System/SFI%20System/0050053.pdf

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

42 minutes ago, Cserenkov said:

Nálam volt annó a főleg az 1.7-esekre jellemző típusbetegség, miszerint kontaktos lett az UEC alatt a gázpedál vezetékének a csatlakozása. Amikor épp fennállt a hiba, akkor vészüzemmódba tette magát. Ha jól emlékszem a "kulcsos autó" ikon világított és mellette folyamatosan villogott az ESP ikonja, valamint a gázpedált teljesen "lekapcsolta", nem ragált rá hiába nyomtam, csak alapjárat volt.

És a te eseteidben mi volt a lehetséges ok? Rossz csatlakozó, nedvesség? Mi volt a megoldás? Egy egyszszerű kontak-spray elég volt?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.