Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

12 órája, koco írta:

Álló helyzetben is (járó motornál) világítania kell a visszajelzőnek. Nekem úgy sikerült elérni, hogy az eredeti opcom-on kiinduláskor Z20LEx motor lett kiválasztva, így sokkal több kód indexet ajánlott fel, és az egyik jó lett. Nem tudom sajnos, hogy melyik. Weisz Dani csinálta.

Köszönöm a segítséget. Nem megy akkor lesz indok kicseréljem az IPC egy OPC-re :) Amúgy meg szeretem volna egy ilyet.

A másik nagy kérdés. Nem véletlenül te foglalkoztál vagy foglalkozol video interface-el? Szeretnék tolatókamerát.

Link to comment
Megosztás:

DRL-t szeretnék a ködlámpa helyére(gyárilag nincsen)mindenképpen kör alakút szeretnék

találtam egyet,de nem tudom a gyári felfogató helyre passzolna-e?úgynéztem a felfogatási pontok megvannak

Van esetleg ilyen valakinek?

https://lumenet.hu/osram-ledriving-f1-ledfog201-led-kodlampa

Ja,bocs most látom, csak ködlámpa..

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

54 minutes ago, csicsó said:

DRL-t szeretnék a ködlámpa helyére(gyárilag nincsen)mindenképpen kör alakút szeretnék

találtam egyet,de nem tudom a gyári felfogató helyre passzolna-e?úgynéztem a felfogatási pontok megvannak

Van esetleg ilyen valakinek?

https://lumenet.hu/osram-ledriving-f1-ledfog201-led-kodlampa

Ja,bocs most látom, csak ködlámpa..

Már én is néztem a DLR-ködlámpa kombókat de csak OPC-s lökhárítóba kompatibilis. Simába sajnos nem. A totalcar-on ugyan van egy cikk, amiben egy Astrába építettek be egy kombót, de az csak egy kamu reklámcikk. Arra jutottam, hogy a legegyszerűbben talán az eredeti ködlámpa házát felhasználva lehetne beépíteni. Vannak, gyári keretek de Astrához pont nincs. Esetleg kérdezd meg Lumenetéket, hogy van-e tapasztalatuk és azok közül ami van, melyik segíthet a beépítsben.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Zsolti25 írta:

Sziasztok, az autót vinném generátor cserére, szerintetek meddig tudok menni feltöltött aksival ? Vagy inkább meg se próbáljam? 17DTH.

Legutóbb 30km-t minden gond nélkül megtettem tompított fényszóróval (muszáj volt a sötétben) és lekapcsolt fűtéssel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Astra555 írta:

Valószínű a "szokásos" 1.7-es generátor halál. Mostanában szinte minden nap van egy a fb csoportban.

Igen, csak nala egy 2 honapos generator van.

Persze ha figyelembe vesszuk, hogy az uj alkatreszek nagyobb valoszinuseggel halnak, mint a "mar bejaratottak"... Es persze az is lehetseges, hogy nem is a generator a hunyo, pont erre vonatkozott a kerdes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

18 órája, quad405 írta:

Már én is néztem a DLR-ködlámpa kombókat de csak OPC-s lökhárítóba kompatibilis. Simába sajnos nem. A totalcar-on ugyan van egy cikk, amiben egy Astrába építettek be egy kombót, de az csak egy kamu reklámcikk. Arra jutottam, hogy a legegyszerűbben talán az eredeti ködlámpa házát felhasználva lehetne beépíteni. Vannak, gyári keretek de Astrához pont nincs. Esetleg kérdezd meg Lumenetéket, hogy van-e tapasztalatuk és azok közül ami van, melyik segíthet a beépítsben.

A menetfénnyel egybeépitett fényszórók milyen vetìtett képpel rendelkeznek,ezek projectorosak?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Igen, csak nala egy 2 honapos generator van.

Persze ha figyelembe vesszuk, hogy az uj alkatreszek nagyobb valoszinuseggel halnak, mint a "mar bejaratottak"... Es persze az is lehetseges, hogy nem is a generator a hunyo, pont erre vonatkozott a kerdes.

Érdekes, de akkor még van rá garancia. Az esetek nagy részében sajnos a vége mindig a generátor javítás/csere lesz. Néhány alkalom volt ahol az akku szórakozott. Mondjuk lehet, hogy itt is fennáll a kontaktprobléma, mint az 1.9-es motorok esetében és az nyírja ki hosszú távon a generátort.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, csicsó said:

A menetfénnyel egybeépitett fényszórók milyen vetìtett képpel rendelkeznek,ezek projectorosak?

Nem egészen éretm mire gondolsz? Az Osram menetfény-ködlámpa kombókra? A ködlámpának tűéles vetített képe van. Sokkal jobb mint az eredeti. A menetfény szórja a fényt. Valahol van ezekről 1 teszt képekkel. Lumenet-en vagy totalcar-on. Esetleg Osram-on.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, quad405 írta:

Nem egészen éretm mire gondolsz? Az Osram menetfény-ködlámpa kombókra? A ködlámpának tűéles vetített képe van. Sokkal jobb mint az eredeti. A menetfény szórja a fényt. Valahol van ezekről 1 teszt képekkel. Lumenet-en vagy totalcar-on. Esetleg Osram-on.

Erre gondoltam,de valaki már tegnap lecsapott rá:(

Nem közületek volt valaki esetleg?:)

http://www.jofogas.hu/csongrad/Opel_astra_h_elso_fenyszoro___LED_es___62519337.htm?first=1

Link to comment
Megosztás:

Jelentem, kibírta az aksi bőven. 11.4 V volt 15 km után (BC szerint). Persze ültem a hidegben mert még a ventilátort sem mertem bekapcsolni :) ja és én voltam az aki a Megyeri hidon (M0) este helyzetjelzővel közlekedett :)

A rokon szerelő azt mondta elviszi hozzáértő szakihoz beméretni, mert őt is érdekli mi a baj. A garancia akkor él ha ezt visszaviszi és ők is megvizsgálják (kb 3 hét). Addig meg vennem kell egy újat. De nekem is az az érzésem, hogy a vezeték csatlakozásoknál kellene keresgélni a hibát, de az nem egyszerű, mert kis áramnál ezek a hibák nem jönnek elő. Nagy áramot meg spéci műszerrel lehet csak méregetni és akkor is bekavarhat még a motorvezérlő "utasításai".

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 07. at 9:31, laki írta:

Köszönöm a segítséget. Nem megy akkor lesz indok kicseréljem az IPC egy OPC-re :) Amúgy meg szeretem volna egy ilyet.

A másik nagy kérdés. Nem véletlenül te foglalkoztál vagy foglalkozol video interface-el? Szeretnék tolatókamerát.

IPC: ugyanúgy letanítottnak kell lennie, erre érdemes figyelni.

Tolatókamera: Igen, már szereltem be minkét fajta videó interfészt (CID-be építendő és www.pepas.cz féle videó modul). Szívesen segítek, ha érdekel a téma.

Totalcar cikk: megkérdeztem a cikk szerzőjét, és azt mondta, hogy nem tudták szépen beszerelni az Astrába. Akkor a cikkhez kellettek a képek határidőre, nem álltak neki másik autót keresni. Viszont van az ebay-en ez a szett: http://www.ebay.de/itm/LED-Tagfahrlicht-Opel-Astra-H-07-10-Scheinwerfer-Tagfahrleuchte-TFL-DRL-Licht-/200807027233?hash=item2ec1081221:m:mnQs8mNFmkzsg8aYKCgWJtQ A leírásban van letölthető beépítési útmutató, benne a rögzítésre szolgáló kerettel.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, koco írta:

IPC: ugyanúgy letanítottnak kell lennie, erre érdemes figyelni.

Tolatókamera: Igen, már szereltem be minkét fajta videó interfészt (CID-be építendő és www.pepas.cz féle videó modul). Szívesen segítek, ha érdekel a téma.

Totalcar cikk: megkérdeztem a cikk szerzőjét, és azt mondta, hogy nem tudták szépen beszerelni az Astrába. Akkor a cikkhez kellettek a képek határidőre, nem álltak neki másik autót keresni. Viszont van az ebay-en ez a szett: http://www.ebay.de/itm/LED-Tagfahrlicht-Opel-Astra-H-07-10-Scheinwerfer-Tagfahrleuchte-TFL-DRL-Licht-/200807027233?hash=item2ec1081221:m:mnQs8mNFmkzsg8aYKCgWJtQ A leírásban van letölthető beépítési útmutató, benne a rögzítésre szolgáló kerettel.

Ja már néztem én is,lehet ez lesz,még venni kell hozzá ködlámpás rácsot is akkor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 3 kérdésem is van ebben a témában, egyelőre.

1. Nem találtam op-com-ban szerviz intervallum állítási lehetőséget, hogy mennyi idő után mikortól jelezzen. G-n egyszerűen megleltem. Van rá lehetőség?

2. Ki lehet kapcsolni, hogy tolatásra a hátsó ablaktörlő ne induljon el? Csak a jelenlétet találtam a törlőre, más beállítást nem.

3. Végül pedig, van visszagurulás gátló az autómban, de nem működik. Ez ki-be kapcsolható? Vagy op-com-os? Nem találtam erről semmi infót.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Stofl írta:

Sziasztok! 3 kérdésem is van ebben a témában, egyelőre.

1. Nem találtam op-com-ban szerviz intervallum állítási lehetőséget, hogy mennyi idő után mikortól jelezzen. G-n egyszerűen megleltem. Van rá lehetőség?

2. Ki lehet kapcsolni, hogy tolatásra a hátsó ablaktörlő ne induljon el? Csak a jelenlétet találtam a törlőre, más beállítást nem.

3. Végül pedig, van visszagurulás gátló az autómban, de nem működik. Ez ki-be kapcsolható? Vagy op-com-os? Nem találtam erről semmi infót.

Köszönöm!

Szia!

2. Tudtommal nem kikapcsolható a funkció. Ha az első be van kapcsolva vagy az esőérzékelő miatt működött, akkor a hátsó is törölni fog hátramenetbe kapcsoláskor.

3. Az emelkedő start vagy van vagy nincs. Az ABS-től és a perdületszenzortól függ, hogy működik-e. Honnan tudod, hogy van az autódban?

Link to comment
Megosztás:

1 perc, koco írta:

Szia!

2. Tudtommal nem kikapcsolható a funkció. Ha az első be van kapcsolva vagy az esőérzékelő miatt működött, akkor a hátsó is törölni fog hátramenetbe kapcsoláskor.

3. Az emelkedő start vagy van vagy nincs. Az ABS-től és a perdületszenzortól függ, hogy működik-e. Honnan tudod, hogy van az autódban?

Szia! Köszi! Pedig ez az automata hátsó törlés elég veszélyes, főleg télen, ha le van fagyva az ablak. Na akkor ezzel is együtt kell élnem.

Az ECAT24 leírása alapján van benne. Mivel ABS, ESP, CDC, meg IDS van, ezért hihetőnek gondoltam, hogy az is van. Nem mintha hiányozna, csak furcsa, hogy írták de nincs. Máshogy ki sem deríthető? És a szerviz számláló módosítás akkor tech2-es?

 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Stofl írta:

Szia! Köszi! Pedig ez az automata hátsó törlés elég veszélyes, főleg télen, ha le van fagyva az ablak. Na akkor ezzel is együtt kell élnem.

Az ECAT24 leírása alapján van benne. Mivel ABS, ESP, CDC, meg IDS van, ezért hihetőnek gondoltam, hogy az is van. Nem mintha hiányozna, csak furcsa, hogy írták de nincs. Máshogy ki sem deríthető? És a szerviz számláló módosítás akkor tech2-es?

 

Szia!

Nézd meg az ABS alfa kódját (két nagyon nagy betű a hengeres részen) és ha tudod, akkor a perdületszenzorét is (ez kb.: a kézifék alatt van, és AA, AB, BA, vagy BB lehet a kód). Ezekből ki lehet deríteni, hogy miért nem működik a HSA (hill start assist).

A szerviz számlálót nullázni tudod a fék-gáz-napi számláló hármas megfelelő nyomásával, de fejből nem tudom, viszont youtube-on van róla videó.

Módosítva : koco
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, koco írta:

Szia!

Nézd meg az ABS alfa kódját (két nagyon nagy betű a hengeres részen) és ha tudod, akkor a perdületszenzorét is (ez kb.: a kézifék alatt van, és AA, AB, BA, vagy BB lehet a kód). Ezekből ki lehet deríteni, hogy miért nem működik a HSA (hill start assist).

A szerviz számlálót nullázni tudod a fék-gáz-napi számláló hármas megfelelő nyomásával, de fejből nem tudom, viszont youtube-on van róla videó.

A nullázás ok, csak a G Astránál op-com-ban be tudom állítani, hogy mennyi idő után, vagy hány km múlva jelezzen ismét. Ezt kerestem itt is.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Stofl írta:

Szia! Köszi! Pedig ez az automata hátsó törlés elég veszélyes, főleg télen, ha le van fagyva az ablak. Na akkor ezzel is együtt kell élnem.

Az ECAT24 leírása alapján van benne. Mivel ABS, ESP, CDC, meg IDS van, ezért hihetőnek gondoltam, hogy az is van. Nem mintha hiányozna, csak furcsa, hogy írták de nincs. Máshogy ki sem deríthető? És a szerviz számláló módosítás akkor tech2-es?

 

Most gondolod, vagy ténylegesen ott van ecat24-en a Hill Start? Az hogy IDS+ futóműved van és még a TPMS-t is tudja, önmagában nem garantálja, hogy van HS is. Ahogy koco is írta, meg kéne nézni, hogy egyáltalán az ABS kocka tudja-e.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, Cserenkov írta:

Most gondolod, vagy ténylegesen ott van ecat24-en a Hill Start? Az hogy IDS+ futóműved van és még a TPMS-t is tudja, önmagában nem garantálja, hogy van HS is. Ahogy koco is írta, meg kéne nézni, hogy egyáltalán az ABS kocka tudja-e.

Nem tudom, hogy vannak ezek a dolgok megkavarva, de a lenyeg az, hogy tudjon a rendszer "magatol" is fekezni (a mezei ABS nem tud, az csak elveszi a feket). Viszont ha van ESP, akkor is tudnia kell, tehat elvileg nincs mit nezni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Nem tudom, hogy vannak ezek a dolgok megkavarva, de a lenyeg az, hogy tudjon a rendszer "magatol" is fekezni (a mezei ABS nem tud, az csak elveszi a feket). Viszont ha van ESP, akkor is tudnia kell, tehat elvileg nincs mit nezni.

 

Nem így van!

Az, hogy van ESP, nem jelenti önmagában, hogy biztosan van HSA is. Visszafelé persze igaz: ha van HSA, akkor van ESP is. Az csupasz ESP a bővebb halmaz. Pl a DDS-t, TPMS-t se tudja az összes ABS kocka, mégha az ESP-t tudja is. Az is az ABS bezérlőtől függ, hogy az ESP-t tudja-e.

AK, BP, HD, GZ, GQ alfa kódú ABS kocka tudja a HSA-t. Ha nem hiszed: https://www.diagnostics.org.uk/help/showthread.php/26-Astra-H-ABS-Pumps

Az alfa kódot pedig itt kell keresni. Ha nincs rajta a címke bármely okból, akkor Op-com/Tech2-vel is ki lehet olvasni:

385ABS.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cserenkov írta:

Most gondolod, vagy ténylegesen ott van ecat24-en a Hill Start? Az hogy IDS+ futóműved van és még a TPMS-t is tudja, önmagában nem garantálja, hogy van HS is. Ahogy koco is írta, meg kéne nézni, hogy egyáltalán az ABS kocka tudja-e.

Tényleg ott van, azért írtam.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Cserenkov írta:

 

Nem így van!

Az, hogy van ESP, nem jelenti önmagában, hogy biztosan van HSA is. Visszafelé persze igaz: ha van HSA, akkor van ESP is. Az csupasz ESP a bővebb halmaz. Pl a DDS-t, TPMS-t se tudja az összes ABS kocka, mégha az ESP-t tudja is. Az is az ABS bezérlőtől függ, hogy az ESP-t tudja-e.

AK, BP, HD, GZ, GQ alfa kódú ABS kocka tudja a HSA-t. Ha nem hiszed: https://www.diagnostics.org.uk/help/showthread.php/26-Astra-H-ABS-Pumps

Az ecat24-en a listában feltüntetik Hill Start Assist néven, ha benne van az autóban. Egyébként pontosan úgy van, ahogy Cserenkov írta. Én utólag építettem be a DDS, TPMS, HSA funkciókat, és bár alapból volt ESP+ az autóban (a + a vontatmány stabilizáló programot jelenti), ki kellett cserélni, mert nem tudta a fentiek közül egyiket sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.