Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

sziasztok

5 éves astrám van, amiben egyszercsak megállt a belső fűtő ventilátor.

volt hogy bukkanón megjavult, de most nem megy, és meg kellene csinálni.

ma elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki most hívott, hogy valami venti vezérlő elektronika ment tönkre. és 74k az alkatrész.

(digit klímás)

van bármi 5letetek, hogy olcsóbban hogy lehetne megoldani?

köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

5 éves astrám van, amiben egyszercsak megállt a belső fűtő ventilátor.

volt hogy bukkanón megjavult, de most nem megy, és meg kellene csinálni.

ma elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki most hívott, hogy valami venti vezérlő elektronika ment tönkre. és 74k az alkatrész.

(digit klímás)

van bármi 5letetek, hogy olcsóbban hogy lehetne megoldani?

köszi

csergőnél utángyártott szabályzó 45k lett volna

bontóból 10ért szereztem egyet.

ezzel se ment a venti, mert túl nagy áramot vett volna fel, és elektronika letiltott.

valószínűleg ettől ment tönkre a régi szabályzó.

rendberakták ventit (tisztítás / új csapágy, szénkefe, kommutátor) és most müxik elvileg (még nem mentem érte)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő lenne a kérdésem.Van egy opel 1.4 H astrám,mostánába gondom van a magnóval.Ez egy gyári mp30-as magnó.A gond pedig a következő néha nem mindig ha bekapcsolom a magnót van hang néha pedig nincs.Kijelzi az állomásokat,cd számokat is.Tekerhetem bár merre semmi,próbáltam azt is,hogy pár másodpercig nyomva tartom a bekapcsolót,mert olvastam úgy is le lehet venni a hangot de semmi.Gondolom a biztosíték nem mert akkor elmenne a kép is,vagy esetleg a hidegtől mert eddig még nem csinálta.Légyszi valaki segítsen aki ért hozzá.Köszi.

Valaki esetleg tudna segíteni,mert jó lenne?

Link to comment
Megosztás:

Valaki esetleg tudna segíteni,mert jó lenne?

Ezen nem lehet igy tavolbol segiteni, de kozelrol sem egyszeru. Ha lenne nemi jartassagod elektronikus eszkozok piszkalasaban (a kerdes feltevese alapjan ez nem valoszinu), akkor azt mondanam, vedd ki, nyisd ki, piszkald meg, hatha valami egyszeru kontakthiba.

De ez csak egy utolso "jobb hijan" probalkozas lenne a csere, vagy javiatas elott. Javitani ne az Opelhez vidd, hanem a Blaupunkthoz (ha ok az elkovetok).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő lenne a kérdésem.Van egy opel 1.4 H astrám,mostánába gondom van a magnóval.Ez egy gyári mp30-as magnó.A gond pedig a következő néha nem mindig ha bekapcsolom a magnót van hang néha pedig nincs.Kijelzi az állomásokat,cd számokat is.Tekerhetem bár merre semmi,próbáltam azt is,hogy pár másodpercig nyomva tartom a bekapcsolót,mert olvastam úgy is le lehet venni a hangot de semmi.Gondolom a biztosíték nem mert akkor elmenne a kép is,vagy esetleg a hidegtől mert eddig még nem csinálta.Légyszi valaki segítsen aki ért hozzá.Köszi.

Lehet a hideg is az oka! Én céges kocsival vagyok így igaz az nem Opel! Ha hideg van akkor bekapcsolom a rádiót és minden Ok csak hang nincs! :) Aztán ahogy melegszik a kocsi, kezd megjönni a hang! Először csak recseg, aztán szakadozva megérkezik a hang, és kis idő után teljesen megjavul!

Szerviz erre a hibára nyomott egy határozott "lövésünk sincs" választ! Mivel nem saját az autó így nem menetem bele jobban, meg amúgy is csak hideg téli esték után csinálja! :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki esetleg tudna segíteni,mert jó lenne?

csatlakoznék csaba66 hozzászólásához, ezen így nehéz segíteni.

azt esetleg megpróbálahtod, hogy elkezded csontra feltekerni a hangerőt. Ha kicsit sem sziszegnek a hangszórók, akkor valószínűleg az erősítő része elszállt, vagy csak egyszerűen nem kapcsol be valami miatt.

Ha egy kicsit is sziszeg, akkor talán kontakt lehet, és nem kap jelet a rádió ill. CD résztől az erősítő.

mindenféleképpen szét kellene szedni ahhoz hogy tudni lehessen a hiba okát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az szerintetek normális dolog, hogy egy 88e km-t futott autóban (1.6XER) tönkremenjen a gyújtótrafó???

Mi okozhatta?

Esetleg van ilyen jellegű típushiba ennél a motortípusnál?

Hozzáteszem: egy 3 éves, rendszeresen márkaszervizben, az előírt időszakonként szervizelt autóról van szó.

Nem kicsit vagyok csalódott...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az szerintetek normális dolog, hogy egy 88e km-t futott autóban (1.6XER) tönkremenjen a gyújtótrafó???

Mi okozhatta?

Esetleg van ilyen jellegű típushiba ennél a motortípusnál?

Hozzáteszem: egy 3 éves, rendszeresen márkaszervizben, az előírt időszakonként szervizelt autóról van szó.

Nem kicsit vagyok csalódott...

majd ha erre jár uhuhu és elsorolja hogy neki a honda-ba milyen gyíkok voltak akkor majd meglepődsz..

és japán autóról van szó...

egyébként meg simán benne van ,hogy meghal....

a z14xep vezérműtengely törése az különb?? volt akinek 50ekm volt akinek 150ekm-nél

Link to comment
Megosztás:

De most rettegjek, vagy mi van? Szerencsére rám nem vonatkozott a visszahívás, de ha azoknál rosszul húzták meg a csavart, az enyémnél mitől biztos, hogy mégis jól?:D:)

Arra kíváncsi lennék, mi volt azzal a hondával, dehát mán az is török gyártmány...

majd ha erre jár uhuhu és elsorolja hogy neki a honda-ba milyen gyíkok voltak akkor majd meglepődsz..

és japán autóról van szó...

egyébként meg simán benne van ,hogy meghal....

a z14xep vezérműtengely törése az különb?? volt akinek 50ekm volt akinek 150ekm-nél

Link to comment
Megosztás:

majd ha erre jár uhuhu és elsorolja hogy neki a honda-ba milyen gyíkok voltak akkor majd meglepődsz..

és japán autóról van szó...

egyébként meg simán benne van ,hogy meghal....

a z14xep vezérműtengely törése az különb?? volt akinek 50ekm volt akinek 150ekm-nél

Egyik sem normális dolog, és én nem is ehhez vagyok szokva! :)

Egyik autóm (akár a korábbiak, akár a jelenlegi) sem hagyott cserben, nem vált mozgásképtelenné spontán; és nem, hogy 3, de még 5-6 évesen is - 1-2 néhány ezres tételen túl - csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni.

Miért tekinteném ezt elfogadhatónak? Azért mert más pórul járt??

Szóval nem típushiba, de legyek mindenre felkészülve....Szép! :D

Link to comment
Megosztás:

Ezzel csak arra akart utalni, hogy manapság mindegy milyet veszel, nincsenek nagy különbségek, hiába japán, német...

Jó talán az olasz és a francia gyártókban kevésbé bízom...

Egyik sem normális dolog, és én nem is ehhez vagyok szokva! :)

Egyik autóm (akár a korábbiak, akár a jelenlegi) sem hagyott cserben, nem vált mozgásképtelenné spontán; és nem, hogy 3, de még 5-6 évesen is - 1-2 néhány ezres tételen túl - csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni.

Miért tekinteném ezt elfogadhatónak? Azért mert más pórul járt??

Szóval nem típushiba, de legyek mindenre felkészülve....Szép! :D

Link to comment
Megosztás:

De most rettegjek, vagy mi van? Szerencsére rám nem vonatkozott a visszahívás, de ha azoknál rosszul húzták meg a csavart, az enyémnél mitől biztos, hogy mégis jól?:D:)

az a legegyszerűbb hogy megnézeted/megnézed

Mivel szoktál járni a G-be akkor tudod hogy nem csak a visszahívottak között van/volt lazulás

Link to comment
Megosztás:

Egyik sem normális dolog, és én nem is ehhez vagyok szokva! :)

Egyik autóm (akár a korábbiak, akár a jelenlegi) sem hagyott cserben, nem vált mozgásképtelenné spontán; és nem, hogy 3, de még 5-6 évesen is - 1-2 néhány ezres tételen túl - csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni.

Miért tekinteném ezt elfogadhatónak? Azért mert más pórul járt??

Szóval nem típushiba, de legyek mindenre felkészülve....Szép! :D

persze hogy nem normális a dolog...

de mit tudsz tenni?

én se tudtam mit csinálni a corsa-val amikor 10ekm után elszakadt a vezérműszíj....

Link to comment
Megosztás:

persze hogy nem normális a dolog...

de mit tudsz tenni?

.....

Pl. megkérdezek az Astra H/1.6XER vonatkozásában nálam jártasabb, tapasztaltabb embereket, hogy ez típushiba-e, vagy esetleg van-e vkinek vmi tippje, hogy mi okozhatta...

Na, akkor ott tartunk, hogy ez sem egy elnyűhetetlen darab??? :D

Link to comment
Megosztás:

De az, csak néha meg kell generálozni:D!!

Pl. megkérdezek az Astra H/1.6XER vonatkozásában nálam jártasabb, tapasztaltabb embereket, hogy ez típushiba-e, vagy esetleg van-e vkinek vmi tippje, hogy mi okozhatta...

Na, akkor ott tartunk, hogy ez sem egy elnyűhetetlen darab??? :D

Link to comment
Megosztás:

Eddig 8 Opelünk volt a családban, 2 F Astra, 2 B Corsa, 1 G Astra , 1 C Corsa, 1 H Astra (ez az enyém) és 1 Meriva...

A legkomolyabb "probléma" eddig a Lánccsere (40e ft) volt ebben az autóban, ill. a C Corsa váltóban volt valami műanyag elem amit később fémre cseréltek, de cserben soha nem hagyott minket egyik sem (akkumulátor lemerülést kivéve)... Egyébként apró bosszantó hülyeségek a mai autóknál szerintem mindig előfordulnak, néha "megzavarodhatnak az áramkörök":D

Szóval biztos ki lehet fogni, de nem jellemző, illetve úgy kell használni és az autó is hálás lesz (nem Rád értettem:))

Mindjárt jön a nagyszerviz, megnézetem végre ezeket a csavarokat és akkor nem hiszem, hogy lehet gond...:)

Kénytelen vagyok, mivel használnánk a kocsit.

...csak rosszul érint, hogy

1 - Beadja kulcsot, amikor szükségünk lenne rá;

2 - 3 napig szervizben van.

3 - Komolyan megingott a bizalmunk az autóban.

Link to comment
Megosztás:

...

Szóval biztos ki lehet fogni, de nem jellemző, illetve úgy kell használni és az autó is hálás lesz (nem Rád értettem:))

...

Teljes mértékben egyetértek! A sajátommal ezt maximálisan tapasztalom (az egy OFF márka), a szóban forgó autó

csak most került hozzánk, pontosabban a feleségemhez, és úgy látom eddig nem nagyon volt gazdája. Majd most egy kicsit

ráncba szedjük a kicsikét! :D

Link to comment
Megosztás:

Teljes mértékben egyetértek! A sajátommal ezt maximálisan tapasztalom (az egy OFF márka), a szóban forgó autó

csak most került hozzánk, pontosabban a feleségemhez, és úgy látom eddig nem nagyon volt gazdája. Majd most egy kicsit

ráncba szedjük a kicsikét! :D

egyébként nem csak gyertya problémád van?

vagy szelepszorulás?

Link to comment
Megosztás:

egyébként nem csak gyertya problémád van?

vagy szelepszorulás?

Kapásból én is erre gondoltam, de sajnos nem. A hibakód is a gyújtótrafót dobta, utána kicserélték (a szervizben egy kéznél lévőre) és ím-lám tökéletesen ketyegett!

Sajnos meg kell rendelni, ezért áll a szervizben 3 napot! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.