Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.

A minap tönkrement a kormányművem, és szerelőhöz kellet vinni. Mikor odaértem a szerelő hátratolta az ülést, mivel nagyobb darab mint én, ahogy hátratolta kigyulladt az airbag hibajelző a műszerfalon. Elvittem egy villamosmérnökhöz aki 5e Ft-ért kiolvasta, hogy a bal oldali oldal légzsák körén magas az ellenállás, de megjavítani már nem tudta. Mi lehet a baj, egyáltalán előfordulhat ilyen?

B.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A minap tönkrement a kormányművem, és szerelőhöz kellet vinni. Mikor odaértem a szerelő hátratolta az ülést, mivel nagyobb darab mint én, ahogy hátratolta kigyulladt az airbag hibajelző a műszerfalon. Elvittem egy villamosmérnökhöz aki 5e Ft-ért kiolvasta, hogy a bal oldali oldal légzsák körén magas az ellenállás, de megjavítani már nem tudta. Mi lehet a baj, egyáltalán előfordulhat ilyen?

B.S.

Told hátra az ülést, aztán nézd meg a lengő csatlakozókat...hátha csak vmelyik szétcsúszott vagy a vezeték jött ki belőle. Látatlanban itt sem fognak tudni többet mondani neked.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, annak 24h-t kell kötni, ugye? Van kimondott márka, amit tudsz ajánlani, vagy kb mindegy milyet veszek? Köszi! G.

Amit én vettem az is 24 órás teljes kikeményedési és 20 perces kötési idővel. Márkát sajnos nem tudok, de vmi magyar. Van ennek 5 perces kötéis idővel rendelkező változata, de az is 24 órás teljes kötési idővel rendelkezik.

Van német is, workzone a neve. 5 perc alatt köt és 1 óra alatt teljesen megköt. Ez drágább, meg nem mindig kapni. Egy kis reklám: az aldi-ben lehet kapni.

Ez utóbbi nagyon tuti kis ragasztó.

Link to comment
Megosztás:

Amit én vettem az is 24 órás teljes kikeményedési és 20 perces kötési idővel. Márkát sajnos nem tudok, de vmi magyar. Van ennek 5 perces kötéis idővel rendelkező változata, de az is 24 órás teljes kötési idővel rendelkezik.

Van német is, workzone a neve. 5 perc alatt köt és 1 óra alatt teljesen megköt. Ez drágább, meg nem mindig kapni. Egy kis reklám: az aldi-ben lehet kapni.

Ez utóbbi nagyon tuti kis ragasztó.

Én a Lidl-ben vettem. Le volt árazva pár hete 199Ft-ért adták. Annyiért nem lehetett otthagyni. Ez is 24 óra alatt keményedik ki teljesen. A kötési időt nem tudom pontosan, de 15-20 perc múlva már elég jól tart.

Link to comment
Megosztás:

Én a Lidl-ben vettem. Le volt árazva pár hete 199Ft-ért adták. Annyiért nem lehetett otthagyni. Ez is 24 óra alatt keményedik ki teljesen. A kötési időt nem tudom pontosan, de 15-20 perc múlva már elég jól tart.

Szerintem nem egyről beszélünk. :)

Amit én írtam, az nem a szokásos tubusban van, hanem egy dupla műanyag tégelyben (olyan,mint az orvosi fecskendő, de dupla). Ahogy nyomja az ember, mind a két tégelyből jön ki az anyag, így tuti egyforma mennyiség jön ki. Az van ráírva, hogy 265kg/cm2-tet tud, ami elég jó. 1 óra száradás után fúrható, faragható. Elég kemény. Kerestem és nem nagyon találtam ilyen erős epoxy gyantát. Olyan 1000Ft körül van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudtok ajánlani Budapesten (inkább a pesti oldalon) olyan megbízható szervízt, ahol megnézik, hogy a BC felokosítható-e, hogy ne csak a Timer funkcióműködjön? GID kijelző van az autóban és ha jól tippelem, akkor talán még REC modul is van benne. Ma voltam egy hivatalos opel szervízben, ahol simán elhajtottak azzal, hogy biztos azért volt olcsóbb a kocsi, mert butább benne a BC. Az autóra rá se néztek. Az eddigi leírások alapján viszont azt gondolom, hogy néhány funkció simán aktiválható lenne. Hogy ne lehessen gond a reklámozásból a válaszokat privátban írjátok meg inkább.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A minap tönkrement a kormányművem, és szerelőhöz kellet vinni. Mikor odaértem a szerelő hátratolta az ülést, mivel nagyobb darab mint én, ahogy hátratolta kigyulladt az airbag hibajelző a műszerfalon. Elvittem egy villamosmérnökhöz aki 5e Ft-ért kiolvasta, hogy a bal oldali oldal légzsák körén magas az ellenállás, de megjavítani már nem tudta. Mi lehet a baj, egyáltalán előfordulhat ilyen?

B.S.

Ülés alatti csatlakozót húzd szét, majd dugd össze. Szerintem ennyi és kész. (esetleg kontakt spray)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem egyről beszélünk. :)

Amit én írtam, az nem a szokásos tubusban van, hanem egy dupla műanyag tégelyben (olyan,mint az orvosi fecskendő, de dupla). Ahogy nyomja az ember, mind a két tégelyből jön ki az anyag, így tuti egyforma mennyiség jön ki. Az van ráírva, hogy 265kg/cm2-tet tud, ami elég jó. 1 óra száradás után fúrható, faragható. Elég kemény. Kerestem és nem nagyon találtam ilyen erős epoxy gyantát. Olyan 1000Ft körül van.

Amiről én írtam, az is ugyan ilyen dupla fecskendős két komponensű epoxigyanta.

Pontosan ilyen: http://www.lidl.hu/static_content/lidl_hu/images/HU/HU_68722_02_b.jpg

Fejből meg nem mondom, hogy hány kg/cm2, de meg fogom nézni neked.

Ezért írtam, hogy 200 Ft-ért szinte ajándék volt. :)

Link to comment
Megosztás:

Amiről én írtam, az is ugyan ilyen dupla fecskendős két komponensű epoxigyanta.

Pontosan ilyen: http://www.lidl.hu/static_content/lidl_hu/images/HU/HU_68722_02_b.jpg

Fejből meg nem mondom, hogy hány kg/cm2, de meg fogom nézni neked.

Ezért írtam, hogy 200 Ft-ért szinte ajándék volt. :)

200Ft-ért tényleg ajándék volt. Annyiért én is megvettem volna, akár többet is. :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok.A problémám,hogy először a bal oldali parkolólámpám égett ki-kicseréltem-de semmi változás,aztán már a jobb oldali sem világít.

Valakinek valami hasznos infója van ezzel kapcsolatban?És esetleg hol találom az ehhez tartozó biztosítékot-és melyik az?

köszönöm a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nos, szakértők, mondjatok valamit a következő történetre, mert én azon a határon vagyok, hogy lassan elindul a vérrög a fejem felé.

A történet: Kb. 2 hónapja elkezdte azt a kocsi, hogy ha a gázra léptem, 1-2 másodperc múlva rántott egyet, majd nem sokkal később nem gyorsult sehová, pulzáló traktor hangja lett, majd kigyulladt a motor led. Bevittem szervizbe, mondták, hogy gyujtótrafó, H astra betegség, kicseréli.

3 napig tökéletesen működött, majd kigyulladt a szervizkulcs. Megint traktorhang, sehova nem gyorsult. Bevittem, kiolvasták a hibát, közölték, hogy valószínűleg EGR szelep, hajtsam meg, szinte biztos, hogy jó lesz, ha nem, akkor csere. És valóban, ha kicsit megpörgettem, elaludt. Volt, hogy két hétig nem jött elő, de volt, hogy egy nap kétszer is. De úgy tűnt, hogy mindig alacsony fordulatnál jön elő, vagy ha sokáig lassan megyek. Aztán tegnap megint kigyulladt, viszont most fél óra 110-es utazó sebesség után, de el sem aludt. A lámpáknál alig tudtam elindulni, 5-5500-ig kellett pörgetnem a motort, hogy megmozdítsa a kasztnit. Hazaértem, leállítottam a kocsit, kipakoltam, majd pár perc múlva megpróbáltam a fék+gáz+gyújtás megoldással kiolvasni a hibát, de most is, mint mindig ECN 00000-t írt. Elindítottam, és láss csodát, nem világított a lámpa, nem volt traktor hang... mentem vele egy kört a háztömb körül, tökéletes volt. Amikor kanyarodtam be a parkolóba, kigyulladt a motor led. Traktor hang, pulzálás, lomhaság vissza... Kikapcsoltam, fék-gáz-gyújtás: ECN35100, villogással pedig 10-3-5-1. Google, kiderült, hogy a 35100 is 0351-et jelent, mint a villogás, ami pedig gyújtótrafó A kör. Reggel beültem, a motor jelző világított, de frankón gyorsult, a hangja is jó volt. Éreztem, hogy hullani kezd a hajam, a létező összes utcán végigmentem, közben figyeltem a hűtővizet, hátha a hiba kapcsolatban van a motor felmelegedésével. A hiba nem jött elő. Leadtam úgy, hogy igazából megint csak a led világított, meg tárolta a 0351-es hibát.

A dél körül hívtak a szervizből, hogy EGR szelepre gyanakszanak, de első körben kikötötték, a hibákat törölték, igazából az autó tökéletes. Hozzam már el, próbálgassam, aztán ha nem jön elő semmi, akkor kicserélik ezt a szelepet. Délután mentem a kocsiért, de már úgy vettem át, hogy a motor led világított. Mondták is, hogy kiolvasták, a kipufogó visszavezetés hibát írja, ami nyilván azért van, mert hogy kiiktatták a szelepet. Az autóval egyébként 30-40 km-t mentek délelőtt, és a dél körüli forróságban is. Nem hiszitek el, kanyarodtam be a ház elé, tehát nagyjából 2 km megtétele után pulzáló remegés, majd nem is gyorsult sehová, a hangja meg elnyomta a klíma hangját. Visszamentem, beült egy szerelő, hála Istennek, nála is így viselkedett az autó. Viszont végre ott előttem dugta rá a számítógépre az astrát, és hát megint 0351: gyújtótrafó + kipuf.gáz visszavezetés. Beültem, hogy akkor hazahoz, és amíg tolatott ki a műhelyből, 6x-7x fulladt le. Nem tudom, lehet, hogy rosszul látok dolgokat, de attól, hogy 3 henger megy, az alapjáratot miért nem tartotta meg?

És akkor az aggályok:

- holnap garanciában kicserélik a gyújtótrafót. Ezzel az a gondom, hogy kb. 300 km-t mentem az előzővel, és nem kínai/olasz sz.r került bele a múltkor sem. Ha az az alkatrész rossz, akkor szerintem az rossz. Nem pedig hol jó, hol nem. Plusz akkor a kicserélése után 3 nappal miért a szervizkulcs gyulladt ki, most meg miért a motor? Nem igazán nyugtatna meg, ha a trafó kicserélése után visszaadnák az autót, hogy a hiba nem jött elő.

- az EGR szelep kiiktatása netes olvasgatásaim alapján jó ötletnek tűnt, szinte mindenki azt mondja, hogy ennek a hibajelenségnek vagy a trafó vagy az EGR az okozója. De: lehúzott EGR-rel miért ment pár 10 km-t, mire beírta azt a bizonyos kipufogó visszavezetéses hibát?

- a legfőbb aggály pedig, amit itt a ház előtt mondott búcsúzóul a szerelő, mégpedig: reméli, hogy nem a henger szelepek égtek be (?) mert az nem kis meló, meg nem is olcsó; holnap mér kompressziót. ne mán, a kocsi 6 éves és 92000 km van benne. Sosem száguldoztunk, családi autó, az első pár ezer km-t nagyon óvatosan tettük bele, ahogy javasolták, rendszeresen vittem a kötelező szervizekre, stb, stb... nehogy hozzá kelljen már nyúlni a motorhoz! Kérdeztem, hogy ez a motorba nyúlkálás nem tűnik túl biztatónak, 100%-os lehet még utána a motor? Persze bólogatott, de valamiért nem hiszek neki. Szerintetek?

És úgy általánosságban, szerintetek mi a fene lehet ez? Annyi még, hogy ez a szerviz nem opel szalonban lévő (mert azok sajnos sorra zártak be az utóbbi években itt a környékben), de hivatalos szakszerviz, frankón felszerelt, tehát nem Pistabácsi a telken. Van valami kapcsolatuk "opelékkal", mert ezt az EGR kiiktatást is ők javasolták, hogy első körben próbálgassam anélkül. Gondoltam már arra is, hogy fogom, bemegyek vele opel szalonba, és el sem hozom, ameddig nem lesz jó... de szerintem ők azzal kezdenék, hogy az utóbbi 3 év összes nem gyári opel alkatrészét kicserélnék a sajátjukra, ami meg nem 2 Ft lenne (ami így hirtelen eszembe jut: gyertyák, trafó).

Bármilyen ötletet, tippet szívesen vennék, holnap megint kiszaladok a srácokhoz, és megnézem, mire jutottak. Akkor esetleg hátha tudnék nekik ötleteket adni.

Köszönöm,

Misi

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Segitségeteket szeretnémkérni.

Van egy h astra kombim 1 éves

elméletileg az ülés fütés kivételével minden extra (hazai) van benne de én szeretnék még egy két ezt azt beleprogramoztatni, szegeden tudtok e ehez szakit?

Ha minden extra benne van, akkor nem értem mit akarsz még programoztatni??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nos, szakértők, mondjatok valamit a következő történetre, mert én azon a határon vagyok, hogy lassan elindul a vérrög a fejem felé.

A történet: Kb. 2 hónapja elkezdte azt a kocsi, hogy ha a gázra léptem, 1-2 másodperc múlva rántott egyet, majd nem sokkal később nem gyorsult sehová, pulzáló traktor hangja lett, majd kigyulladt a motor led. Bevittem szervizbe, mondták, hogy gyujtótrafó, H astra betegség, kicseréli.

3 napig tökéletesen működött, majd kigyulladt a szervizkulcs. Megint traktorhang, sehova nem gyorsult. Bevittem, kiolvasták a hibát, közölték, hogy valószínűleg EGR szelep, hajtsam meg, szinte biztos, hogy jó lesz, ha nem, akkor csere. És valóban, ha kicsit megpörgettem, elaludt. Volt, hogy két hétig nem jött elő, de volt, hogy egy nap kétszer is. De úgy tűnt, hogy mindig alacsony fordulatnál jön elő, vagy ha sokáig lassan megyek. Aztán tegnap megint kigyulladt, viszont most fél óra 110-es utazó sebesség után, de el sem aludt. A lámpáknál alig tudtam elindulni, 5-5500-ig kellett pörgetnem a motort, hogy megmozdítsa a kasztnit. Hazaértem, leállítottam a kocsit, kipakoltam, majd pár perc múlva megpróbáltam a fék+gáz+gyújtás megoldással kiolvasni a hibát, de most is, mint mindig ECN 00000-t írt. Elindítottam, és láss csodát, nem világított a lámpa, nem volt traktor hang... mentem vele egy kört a háztömb körül, tökéletes volt. Amikor kanyarodtam be a parkolóba, kigyulladt a motor led. Traktor hang, pulzálás, lomhaság vissza... Kikapcsoltam, fék-gáz-gyújtás: ECN35100, villogással pedig 10-3-5-1. Google, kiderült, hogy a 35100 is 0351-et jelent, mint a villogás, ami pedig gyújtótrafó A kör. Reggel beültem, a motor jelző világított, de frankón gyorsult, a hangja is jó volt. Éreztem, hogy hullani kezd a hajam, a létező összes utcán végigmentem, közben figyeltem a hűtővizet, hátha a hiba kapcsolatban van a motor felmelegedésével. A hiba nem jött elő. Leadtam úgy, hogy igazából megint csak a led világított, meg tárolta a 0351-es hibát.

A dél körül hívtak a szervizből, hogy EGR szelepre gyanakszanak, de első körben kikötötték, a hibákat törölték, igazából az autó tökéletes. Hozzam már el, próbálgassam, aztán ha nem jön elő semmi, akkor kicserélik ezt a szelepet. Délután mentem a kocsiért, de már úgy vettem át, hogy a motor led világított. Mondták is, hogy kiolvasták, a kipufogó visszavezetés hibát írja, ami nyilván azért van, mert hogy kiiktatták a szelepet. Az autóval egyébként 30-40 km-t mentek délelőtt, és a dél körüli forróságban is. Nem hiszitek el, kanyarodtam be a ház elé, tehát nagyjából 2 km megtétele után pulzáló remegés, majd nem is gyorsult sehová, a hangja meg elnyomta a klíma hangját. Visszamentem, beült egy szerelő, hála Istennek, nála is így viselkedett az autó. Viszont végre ott előttem dugta rá a számítógépre az astrát, és hát megint 0351: gyújtótrafó + kipuf.gáz visszavezetés. Beültem, hogy akkor hazahoz, és amíg tolatott ki a műhelyből, 6x-7x fulladt le. Nem tudom, lehet, hogy rosszul látok dolgokat, de attól, hogy 3 henger megy, az alapjáratot miért nem tartotta meg?

És akkor az aggályok:

- holnap garanciában kicserélik a gyújtótrafót. Ezzel az a gondom, hogy kb. 300 km-t mentem az előzővel, és nem kínai/olasz sz.r került bele a múltkor sem. Ha az az alkatrész rossz, akkor szerintem az rossz. Nem pedig hol jó, hol nem. Plusz akkor a kicserélése után 3 nappal miért a szervizkulcs gyulladt ki, most meg miért a motor? Nem igazán nyugtatna meg, ha a trafó kicserélése után visszaadnák az autót, hogy a hiba nem jött elő.

- az EGR szelep kiiktatása netes olvasgatásaim alapján jó ötletnek tűnt, szinte mindenki azt mondja, hogy ennek a hibajelenségnek vagy a trafó vagy az EGR az okozója. De: lehúzott EGR-rel miért ment pár 10 km-t, mire beírta azt a bizonyos kipufogó visszavezetéses hibát?

- a legfőbb aggály pedig, amit itt a ház előtt mondott búcsúzóul a szerelő, mégpedig: reméli, hogy nem a henger szelepek égtek be (?) mert az nem kis meló, meg nem is olcsó; holnap mér kompressziót. ne mán, a kocsi 6 éves és 92000 km van benne. Sosem száguldoztunk, családi autó, az első pár ezer km-t nagyon óvatosan tettük bele, ahogy javasolták, rendszeresen vittem a kötelező szervizekre, stb, stb... nehogy hozzá kelljen már nyúlni a motorhoz! Kérdeztem, hogy ez a motorba nyúlkálás nem tűnik túl biztatónak, 100%-os lehet még utána a motor? Persze bólogatott, de valamiért nem hiszek neki. Szerintetek?

És úgy általánosságban, szerintetek mi a fene lehet ez? Annyi még, hogy ez a szerviz nem opel szalonban lévő (mert azok sajnos sorra zártak be az utóbbi években itt a környékben), de hivatalos szakszerviz, frankón felszerelt, tehát nem Pistabácsi a telken. Van valami kapcsolatuk "opelékkal", mert ezt az EGR kiiktatást is ők javasolták, hogy első körben próbálgassam anélkül. Gondoltam már arra is, hogy fogom, bemegyek vele opel szalonba, és el sem hozom, ameddig nem lesz jó... de szerintem ők azzal kezdenék, hogy az utóbbi 3 év összes nem gyári opel alkatrészét kicserélnék a sajátjukra, ami meg nem 2 Ft lenne (ami így hirtelen eszembe jut: gyertyák, trafó).

Bármilyen ötletet, tippet szívesen vennék, holnap megint kiszaladok a srácokhoz, és megnézem, mire jutottak. Akkor esetleg hátha tudnék nekik ötleteket adni.

Köszönöm,

Misi

Szigorúan saját vélemény: ezt így sajnos nem fogja neked megmondani senki a monitor mellett ülve. Ez nem egy olyan hibának tűnik, amit így meg lehetne mondani.

Találgatni lehet. Talán mégis a gyújtótrafód a rossz, de lehet, hogy gyertyát is cserélni kellene, mert egy rossz gyertya kinyírhatja a gyújtóttrafót is.

A szelep beégésnek általában megjelenő hibakódja is van.

Tapasztalat alapján ezek a "márkaszervízes" szervízek két dolgot tudnak: hibakódot olvasni, ész nélkül alkatrészt cserélni.

Ha a trafó csere után sem lesz jó, én a helyedbe elvinném egy autódiagnosztikai műhelybe, ahol 15-20eFt-ért megmondják neked, hogy nagy valószínűséggel mi a hibája. Nem kevés pénz, de szerintem még mindig olcsóbb, mint hagyni, hogy a "márkaszervíz" a te pénztárcád terhére ötletszerűen alkatrészeket cseréljen. És még az is lehet a végkifejlett, hogy "nem találják el" és nem javul meg, neked meg ugrott 50-100eFt-od (vagy több) a nagy semmire.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném villamosítani a hátsó ablakokat. Mit kell hozzá pluszban berakni a kapcsolókon kívül? Kell-e programozni?

Plusz fel tudna valaki tenni egy képet elektromos ablakos hátsó ajtó paneljéről, hogy mennyiben tér el az a kurblistól?

Mert gondolom, azt is kéne cserélni (mert nem láttam kihagyott helyet az ablakemelő kapcsolójának).

Előre is köszi,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Találgatni lehet. Talán mégis a gyújtótrafód a rossz, de lehet, hogy gyertyát is cserélni kellene, mert egy rossz gyertya kinyírhatja a gyújtóttrafót is.

A szelep beégésnek általában megjelenő hibakódja is van.

Tapasztalat alapján ezek a "márkaszervízes" szervízek két dolgot tudnak: hibakódot olvasni, ész nélkül alkatrészt cserélni.

Ha a trafó csere után sem lesz jó, én a helyedbe elvinném egy autódiagnosztikai műhelybe, ahol 15-20eFt-ért megmondják neked, hogy nagy valószínűséggel mi a hibája. Nem kevés pénz, de szerintem még mindig olcsóbb, mint hagyni, hogy a "márkaszervíz" a te pénztárcád terhére ötletszerűen alkatrészeket cseréljen. És még az is lehet a végkifejlett, hogy "nem találják el" és nem javul meg, neked meg ugrott 50-100eFt-od (vagy több) a nagy semmire.

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed! A gyertyákat már mondtam nekik, hogy cseréljék már ki, ne vacakoljanak. A válasz mindig az volt, hogy azt 75 ezernél cserélték, fölösleges lenne megint. De könyörgöm, a trafót meg 300-zal korábban, és mégis sz.r... vagy nem sz.r.

Egyébként egy részről az lenne a legjobb, ha a trafó csere megoldaná a kérdést, és megmaradna az EGR kikötés miatti hiba. De megnyugtatni igazából ez sem nyugtatna meg: mi van, ha két hét múlva megint megöglik?

Ma éjjel megpróbálom a kódos listát átnézni, hátha találok valamit, ami a henger szelep beégésre utalna - köszi a tippet!

Még egy kérdés: mit szólt (szóltok) ahhoz, hogy hátramenetben ennyiszer lefulladt, amikor a szervizes srác tolatott ki a műhelyből? Ez összefügghet a fentiekkel? Emiatt ne aggódjak, hogy netán valami új gond, amiről eddig nem tudtam?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed! A gyertyákat már mondtam nekik, hogy cseréljék már ki, ne vacakoljanak. A válasz mindig az volt, hogy azt 75 ezernél cserélték, fölösleges lenne megint. De könyörgöm, a trafót meg 300-zal korábban, és mégis sz.r... vagy nem sz.r.

Egyébként egy részről az lenne a legjobb, ha a trafó csere megoldaná a kérdést, és megmaradna az EGR kikötés miatti hiba. De megnyugtatni igazából ez sem nyugtatna meg: mi van, ha két hét múlva megint megöglik?

Ma éjjel megpróbálom a kódos listát átnézni, hátha találok valamit, ami a henger szelep beégésre utalna - köszi a tippet!

Még egy kérdés: mit szólt (szóltok) ahhoz, hogy hátramenetben ennyiszer lefulladt, amikor a szervizes srác tolatott ki a műhelyből? Ez összefügghet a fentiekkel? Emiatt ne aggódjak, hogy netán valami új gond, amiről eddig nem tudtam?

A szelepproblémák esetén a 30000,30100,30200,30300,30400,és 31400 kódok közül szokott jönni, egy-kettő, vagy több (akár mind).

Link to comment
Megosztás:

Szigorúan saját vélemény: ezt így sajnos nem fogja neked megmondani senki a monitor mellett ülve. Ez nem egy olyan hibának tűnik, amit így meg lehetne mondani.

Találgatni lehet. Talán mégis a gyújtótrafód a rossz, de lehet, hogy gyertyát is cserélni kellene, mert egy rossz gyertya kinyírhatja a gyújtóttrafót is.

A szelep beégésnek általában megjelenő hibakódja is van.

Tapasztalat alapján ezek a "márkaszervízes" szervízek két dolgot tudnak: hibakódot olvasni, ész nélkül alkatrészt cserélni.

Ha a trafó csere után sem lesz jó, én a helyedbe elvinném egy autódiagnosztikai műhelybe, ahol 15-20eFt-ért megmondják neked, hogy nagy valószínűséggel mi a hibája. Nem kevés pénz, de szerintem még mindig olcsóbb, mint hagyni, hogy a "márkaszervíz" a te pénztárcád terhére ötletszerűen alkatrészeket cseréljen. És még az is lehet a végkifejlett, hogy "nem találják el" és nem javul meg, neked meg ugrott 50-100eFt-od (vagy több) a nagy semmire.

A mai menü: trafó csere, EGR szelep vissza... és tesztelnem kell. Azt mondjuk nem értem, hogy ha a kipufogó visszavezetéses hiba folyamatosan megvolt egy ideje, akkor most miért kellett visszakötni...

Link to comment
Megosztás:

Lehet neked hülyeségnek tünik pl biztonsági öv vissza jelzés figyelmeztetést

Szerintem ilyen programozásokat bármelyik Opel szervizben 10 perc alatt megcsinálnak.

Sziasztok!

Szeretném villamosítani a hátsó ablakokat. Mit kell hozzá pluszban berakni a kapcsolókon kívül? Kell-e programozni?

Plusz fel tudna valaki tenni egy képet elektromos ablakos hátsó ajtó paneljéről, hogy mennyiben tér el az a kurblistól?

Mert gondolom, azt is kéne cserélni (mert nem láttam kihagyott helyet az ablakemelő kapcsolójának).

Előre is köszi,

Zoli

Panel alapján mit értesz pontosan?

Egyébként szerintem ez csak akkor értelmes ötlet, ha bontóban találsz ilyet. Nemrég csak a bal hátsó ajtóhoz kerestem elektromos ablakos csatlakozót. Újonnan csak egész kábelköteggel lehet kapni, amire 200.000 Ft/darabot mondtak nekem. Bontóban nem találtam ilyet. Kurblishoz volt rengeteg, de annak állítólag más egy kicsit a kábelezése.

Hála istennek a csatlakozót még meg lehetett forrasztani, így nem kellett tovább másik után néznem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.