Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

CID kijelzőt akarnék venni.

Aki már vett ilyet utólag (tehát nem az autóval együtt vette) vagy látott már olyan illetőt, aki vett ilyet, az mennyiért vette kb.? Mennyit lehet ezért adni?

Nézegettem a neten, de érdekelne az itteniek véleménye is.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

S.O.S :excl:

Sziasztok!

Következő kérdéssel fordulok hozzátok-szerintem elég egyedi probléma-.Az autómban különleges büdös szagot véltem felfedezni leengedett ablaknál(égett műanyag vagy égett festékszagra emlékeztet-vagy valami elektromos égett szagra). :confused:

Félek,hogy nehogy valami nagyobb gond legyen. :(

egyébként a motortérből jön a szag és csak időközönként érezni,nem állandóan.nagyon fura-nem nagyon merek vele közlekedni,de muszáj munkába járni.

valakinek volt már hasonló problémája,valaki tud valami hasznosat mondani erre? :icon14:

nem tudom esetleg valami összefüggés lehet ,hogy nem világít a parkolólámpám?

előre is köszönöm a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet égett olajszag?

Nekem az volt, mikor volt egy kis olajfolyásom. Főleg intenzívebb gyorsításokkor lehetett érezni.

De ha biztos műanyag szag én első körben megnézném nem ér-e hozzá valamilyen műanyag elem, gégecső, kábel a blokkhoz. Simán lehet hogy csak elfáradt valamelyik műanyag tartóbilincs.

Ha elektromos probléma lenne, a biztosítéknak elméletileg sokkal előbb le kell oldania mint hogy megolvad egy vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ilyen programozásokat bármelyik Opel szervizben 10 perc alatt megcsinálnak.

Panel alapján mit értesz pontosan?

Egyébként szerintem ez csak akkor értelmes ötlet, ha bontóban találsz ilyet. Nemrég csak a bal hátsó ajtóhoz kerestem elektromos ablakos csatlakozót. Újonnan csak egész kábelköteggel lehet kapni, amire 200.000 Ft/darabot mondtak nekem. Bontóban nem találtam ilyet. Kurblishoz volt rengeteg, de annak állítólag más egy kicsit a kábelezése.

Hála istennek a csatlakozót még meg lehetett forrasztani, így nem kellett tovább másik után néznem.

Üdv két szervizben is probáltam de álitolag nem lehet amit kicsit feltétellel fogadok ezért keresek szegedi környéki szakit tuti meg lehet v hogy oldani.

Link to comment
Megosztás:

Plusz fel tudna valaki tenni egy képet elektromos ablakos hátsó ajtó paneljéről, hogy mennyiben tér el az a kurblistól?

Mert gondolom, azt is kéne cserélni (mert nem láttam kihagyott helyet az ablakemelő kapcsolójának).

Panel:

http://kepfeltoltes.hu/130726/P1030426_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130726/P1030427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130726/P1030428_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a képeket.

Ezek szerint kompletten kellene cserélni az egészet...

Az enyém ilyen:

IMG_20130726_192738_www.kepfeltoltes.hu_

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Link to comment
Megosztás:

Nem lehet égett olajszag?

Nekem az volt, mikor volt egy kis olajfolyásom. Főleg intenzívebb gyorsításokkor lehetett érezni.

De ha biztos műanyag szag én első körben megnézném nem ér-e hozzá valamilyen műanyag elem, gégecső, kábel a blokkhoz. Simán lehet hogy csak elfáradt valamelyik műanyag tartóbilincs.

Ha elektromos probléma lenne, a biztosítéknak elméletileg sokkal előbb le kell oldania mint hogy megolvad egy vezeték.

sajnos ez nem egyszerű-nem olaj szag.sajnos visszatérő ez a szag és kb egy hete érzem.viszont hátul a biztosítéktáblánál mikor leveszem a burkolatot,akkor is ilyen szagot érzek.

elektromos hibára gyanakszom.viszont nem tudom,hogy annak lehet köze a dologhoz,hogy nem világít a helyzetjelzőm.

és még a másik jó kérdés,hogy melyik biztosíték tartozik ehhez az áramkörhöz. :icon14:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

CAN-BUS rendszerű H Astra Caravánom vonóhorog elektronikája néha jó, néha nem:

Rácsatlakozáskor automatikusan villogtat minden lámpát, aztán egy csippanás után működik minden.

Nagyjából egy hónapja azonban össze-vissza sípol és nem működik rendesen.

Szórványos jellegű a hibajelenség, mert pl induláskor jó minden, menet közben egyszer csak nem.

Volt hogy legalább 20-szor csatlakoztattam az aljzatba, de nem akart működni. Meguntam a próbálgatást, másnap egyből jó volt minden!

Találkozott már valaki ilyen problémával?

Gyári Opel szervízben szerelték fel a Bosal vonóhorgot. Fél évig szuperül működött minden, egy hónapja jön elő alkalomszerűen ez a probléma.

Előre is köszönöm, ha valaki tud érdemben segíteni!

Üdv: Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

CAN-BUS rendszerű H Astra Caravánom vonóhorog elektronikája néha jó, néha nem:

Rácsatlakozáskor automatikusan villogtat minden lámpát, aztán egy csippanás után működik minden.

Nagyjából egy hónapja azonban össze-vissza sípol és nem működik rendesen.

Szórványos jellegű a hibajelenség, mert pl induláskor jó minden, menet közben egyszer csak nem.

Volt hogy legalább 20-szor csatlakoztattam az aljzatba, de nem akart működni. Meguntam a próbálgatást, másnap egyből jó volt minden!

Találkozott már valaki ilyen problémával?

Gyári Opel szervízben szerelték fel a Bosal vonóhorgot. Fél évig szuperül működött minden, egy hónapja jön elő alkalomszerűen ez a probléma.

Előre is köszönöm, ha valaki tud érdemben segíteni!

Üdv: Zsolt

Hali,

Érdemes lenne kipróbálni más utánfutóval is csinálja-e ezt a hibajelenséget.

Ezután amit te is otthon le tudsz ellenőrizni, az a csatlakozó aljzat. Talán 2 csavar fogja, szedd szét és nézd meg a vezetékek bekötését, hogy fixek-e. Ezután már csak az elektronika lehet szar, az pedig olyan 30K-s tétel.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne.

Astra Caravan, 2005. 08. havi, nem működik a csomagtér világítás. Elvittem szakihoz, kimérte, azt mondta, a hátsó (hm, kissé elfelejttem a szót :) ) doboznál van gebaszt, az cserés. 100k+ tétel.

Ennyit nekem nem ér, hogy legyen fény a csomagtartóban, de ha ajánlotok Pesten egy olyan szakit, aki nagy tudor, azzal még megnézetném.

(Lehet hogy ehhez van köze annak is, hogy a vezető oldali piperetükör világítása működik, az utas oldalié pedig nem?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném leírni a kocsim (Astra H 1.4) problémáját, hogy a későbbiekben ha valakinek hasonló lenne tudja, hogy mi a gond.

Szóval.

Gyárilag az astar-hoz 2 kulcsot adnak, én használtan vettem, és kaptam hozzá egy harmadikat. Gondoltam az előző tulaj szeretett volna bicskakulcsot és rendelt hozzá egyet. Én meg örültem, hogy 3 kulcsom van.

2010. októberben vettem meg. Azóta már mind a 3 kulcsom elromlott, nem irányította a központi zárat, indítani indított.

Szerelő mondta, semmi gond, csak újra kell programozni.

Megtörtént.

Működtek egy darabig, aztán kezdtek sorra elromlani, és már csak 1 maradt.

Elmentem ugyan ahhoz a szerelőhöz, aki azt mondta, javíthatatlan a kulcs, műszerész is megnézte.

Ezért elmentem opelékhez, megkérdezni mennyi egy kulcs, és hogy vajon ők tudnak-e kezdeni vele valamit.

Hát nem tudott, annyira, hogy az autó nem fogadja el a gyári kulcskódot.

Na mondom a és akkor mi van ilyenkor, amire ők sem tudtak válaszolni.

Pár hónap eltelt, beszélt az opeles srác valami pesti valakivel, aki elmondta, hogy már az gyanús neki hogy 3 kulcs van az autóhoz. Biztos hogy valaki hozzányúlt az autó elektronikájához. Ilyennel talán 2-szer találkozott az egész országban eddig. Így már nem is csodálkozom, hogy az itteni opelben nem tudták.

Nincs más megoldás, ha meg akarom csináltatni cserélni kell kormány vezérlőt, motorvezérlőt, és műszerfalat néhány száz ezerért.

Hát leesett az állam.

Most ott vagyok, hogy eladom és veszek egy suzukit.....

Remélem nektek nem lesz ilyen gondotok, engem szét b... az ideg.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném leírni a kocsim (Astra H 1.4) problémáját, hogy a későbbiekben ha valakinek hasonló lenne tudja, hogy mi a gond.

Szóval.

Gyárilag az astar-hoz 2 kulcsot adnak, én használtan vettem, és kaptam hozzá egy harmadikat. Gondoltam az előző tulaj szeretett volna bicskakulcsot és rendelt hozzá egyet. Én meg örültem, hogy 3 kulcsom van.

2010. októberben vettem meg. Azóta már mind a 3 kulcsom elromlott, nem irányította a központi zárat, indítani indított.

Szerelő mondta, semmi gond, csak újra kell programozni.

Megtörtént.

Működtek egy darabig, aztán kezdtek sorra elromlani, és már csak 1 maradt.

Elmentem ugyan ahhoz a szerelőhöz, aki azt mondta, javíthatatlan a kulcs, műszerész is megnézte.

Ezért elmentem opelékhez, megkérdezni mennyi egy kulcs, és hogy vajon ők tudnak-e kezdeni vele valamit.

Hát nem tudott, annyira, hogy az autó nem fogadja el a gyári kulcskódot.

Na mondom ######a és akkor mi van ilyenkor, amire ők sem tudtak válaszolni.

Pár hónap eltelt, beszélt az opeles srác valami pesti valakivel, aki elmondta, hogy már az gyanús neki hogy 3 kulcs van az autóhoz. Biztos hogy valaki hozzányúlt az autó elektronikájához. Ilyennel talán 2-szer találkozott az egész országban eddig. Így már nem is csodálkozom, hogy az itteni opelben nem tudták.

Nincs más megoldás, ha meg akarom csináltatni cserélni kell kormány vezérlőt, motorvezérlőt, és műszerfalat néhány száz ezerért.

Hát leesett az állam.

Most ott vagyok, hogy eladom és veszek egy suzukit.....

Remélem nektek nem lesz ilyen gondotok, engem szét b... az ideg.

üdv

Ez tényleg szopás, add el, én is azt csinálnám, de inkább vegyél egy másik "H-t"!

Amúgy miért kell cserélni az elektronikákat??? Nem lehet azokat átprogramozni? Én azt gondolnám, hogy max. a kulcsot kellene cserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Van egy Zafira Tourerem Cosmo felszereltséggel, CD 400-as rádióval. Sokaltam a gyári Bluetooth telefon kihangosító 82000 Ft-os árát, ezért nem rendeltem az autóba. Olvastam itt a fórumon a hozzászólásokat, így látom, hogy vannak itt nagyon profi hozzászólók, így remélem, hogy tud valaki olcsóbb megoldást. A telefonom, nem tudom, hogy számít-e, iPhone 4.

Köszi a segítséget előre is.

Üdv : KorLaci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném leírni a kocsim (Astra H 1.4) problémáját, hogy a későbbiekben ha valakinek hasonló lenne tudja, hogy mi a gond.

Szóval.

Gyárilag az astar-hoz 2 kulcsot adnak, én használtan vettem, és kaptam hozzá egy harmadikat. Gondoltam az előző tulaj szeretett volna bicskakulcsot és rendelt hozzá egyet. Én meg örültem, hogy 3 kulcsom van.

2010. októberben vettem meg. Azóta már mind a 3 kulcsom elromlott, nem irányította a központi zárat, indítani indított.

Szerelő mondta, semmi gond, csak újra kell programozni.

Megtörtént.

Működtek egy darabig, aztán kezdtek sorra elromlani, és már csak 1 maradt.

Elmentem ugyan ahhoz a szerelőhöz, aki azt mondta, javíthatatlan a kulcs, műszerész is megnézte.

Ezért elmentem opelékhez, megkérdezni mennyi egy kulcs, és hogy vajon ők tudnak-e kezdeni vele valamit.

Hát nem tudott, annyira, hogy az autó nem fogadja el a gyári kulcskódot.

Na mondom ######a és akkor mi van ilyenkor, amire ők sem tudtak válaszolni.

Pár hónap eltelt, beszélt az opeles srác valami pesti valakivel, aki elmondta, hogy már az gyanús neki hogy 3 kulcs van az autóhoz. Biztos hogy valaki hozzányúlt az autó elektronikájához. Ilyennel talán 2-szer találkozott az egész országban eddig. Így már nem is csodálkozom, hogy az itteni opelben nem tudták.

Nincs más megoldás, ha meg akarom csináltatni cserélni kell kormány vezérlőt, motorvezérlőt, és műszerfalat néhány száz ezerért.

Hát leesett az állam.

Most ott vagyok, hogy eladom és veszek egy suzukit.....

Remélem nektek nem lesz ilyen gondotok, engem szét b... az ideg.

üdv

Helló!

Szóval az a gondod, hogy a 3 kulcs közül egyik sem nyitja-zárja az autót, de egyébként meg indít?

Egy új sima kulcs az Opeltől rendelve 13 ezer Ft volt. Én azért rendeltem, mert csak 1 kulcs volt az autóhoz, az is már a harmadik. De mivel ismerőstől vásároltam, így nem valószínű, hogy visszalopatná az autót. Amúgy meg hónapokig jó, utána meg mindegyik kulcs megadja magát? Azért ez is érdekes. Ki tudja milyen mókolt kulcsok lehetnek ezek.

Szóval én a helyedben megpróbálkoznék egy új kulccsal, és azt egy hozzáértőnél programoztatnám fel. Ha csak a központi zárat nem vezérli, akkor nem hinném, hogy akkora a baj.

Ha így sem jó, akkor meg tetetnék egy központi zárat vezérlő riasztót a kocsiba és akkor a riasztó távirányítójával tudnád nyitni-zárni a kocsit. Ez meg kb. olyan 30 ezres tétel és ráadásul nyugodtabban alszol és működik minden.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szóval az a gondod, hogy a 3 kulcs közül egyik sem nyitja-zárja az autót, de egyébként meg indít?

Egy új sima kulcs az Opeltől rendelve 13 ezer Ft volt. Én azért rendeltem, mert csak 1 kulcs volt az autóhoz, az is már a harmadik. De mivel ismerőstől vásároltam, így nem valószínű, hogy visszalopatná az autót. Amúgy meg hónapokig jó, utána meg mindegyik kulcs megadja magát? Azért ez is érdekes. Ki tudja milyen mókolt kulcsok lehetnek ezek.

Szóval én a helyedben megpróbálkoznék egy új kulccsal, és azt egy hozzáértőnél programoztatnám fel. Ha csak a központi zárat nem vezérli, akkor nem hinném, hogy akkora a baj.

Ha így sem jó, akkor meg tetetnék egy központi zárat vezérlő riasztót a kocsiba és akkor a riasztó távirányítójával tudnád nyitni-zárni a kocsit. Ez meg kb. olyan 30 ezres tétel és ráadásul nyugodtabban alszol és működik minden.

Szia!

Melyik Opelnél lehet 13e-ért kulcsot rendelni? Kellene egy új bicska kulcs a H-s Astrámhoz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Melyik Opelnél lehet 13e-ért kulcsot rendelni? Kellene egy új bicska kulcs a H-s Astrámhoz.

Hali!

Nekem Zegen az opelnél 38-40 ezret mondtak, de nem volt meg a car passom se, azt is le kellett volna kérdezni. A képzett kulcsos gyári valaeo bicskával, tanítva, car passt kiolvasva, a meglévő két kulcsomon kívül minden kulcsot letíltva, kért egy huszast. A sima kulcs került volna 12 be nála.

Érdemes körülnézni a piacon!

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem Zegen az opelnél 38-40 ezret mondtak, de nem volt meg a car passom se, azt is le kellett volna kérdezni. A képzett kulcsos gyári valaeo bicskával, tanítva, car passt kiolvasva, a meglévő két kulcsomon kívül minden kulcsot letíltva, kért egy huszast. A sima kulcs került volna 12 be nála.

Érdemes körülnézni a piacon!

Üdv!

Frankie

Szia!

De kinél? elérhetőség?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

De kinél? elérhetőség?

Szia!

Nekem a kocsi előző tulaja rendelte, akivel jó haverságban vagyok, neki van kedvezménye a bontó/alkatrész üzlete miatt. 2011. telén volt az ő kedvezményével 13 ezer a sima kulcs, ( a bicska 25 lett volna) amit még fel is kell programozni majd.

Ezzel így nagyjából be is tudod lőni, milyen ár a korrekt egy utólag rendelt kulcs esetében. Próbálj valahol kontaktot találni, és akkor lehet neked is sikerül olcsón beszerezni, de ha gondolod utána kérdezhetek, csak dobj egy üzenetet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nos, szakértők, mondjatok valamit a következő történetre, mert én azon a határon vagyok, hogy lassan elindul a vérrög a fejem felé.

A történet: Kb. 2 hónapja elkezdte azt a kocsi, hogy ha a gázra léptem, 1-2 másodperc múlva rántott egyet, majd nem sokkal később nem gyorsult sehová, pulzáló traktor hangja lett, majd kigyulladt a motor led. Bevittem szervizbe, mondták, hogy gyujtótrafó, H astra betegség, kicseréli.

3 napig tökéletesen működött....

Köszönöm,

Misi

Szia! Én nem vagyok szakmabeli, de már sok helyről olvastam, hogy a gyertyához vezető kábel "meghibásodása" tudja a legérdekesebb problémákat generálni. Tudom hogy ötletekkel tele van a padlás, de talán olcsón megúszható, ha valakittől kölcsönbe kérsz egy garnitúrát. És persze ha már lúd legyen kövér a gyertyákat is cserélném ideiglenesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem tökéletesen működik a gyári bicskakulcs (két hete vettem az autót használtan), csak hát ugye 6 és fél éves, a gombok eléggé le vannak kopva és időnkét a nyitás gombot elég "határozottan" kell megnyomni, hogy nyissa az autót.

Ráadásul ez egy H Astra TT, amit lehetne a távirányítóval is nyitni-csukni, de olyankor kb. 30 mp-ig folyamatosan "rá kell feszülni" a gombra, ami valószínűleg szintén nem tett jót neki!

Szóval lehet olyat, hogy csak egy új házat veszek és a komplett elektronikát átrakom az új kulcsba? És ezután minden működik ugyanúgy, mint előtte?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia! Én nem vagyok szakmabeli, de már sok helyről olvastam, hogy a gyertyához vezető kábel "meghibásodása" tudja a legérdekesebb problémákat generálni. Tudom hogy ötletekkel tele van a padlás, de talán olcsón megúszható, ha valakittől kölcsönbe kérsz egy garnitúrát. És persze ha már lúd legyen kövér a gyertyákat is cserélném ideiglenesen.

Szia!

Annyi történt, mióta a fentieket írtam, hogy csak elvittem a kocsit Szegedre, Opel szervizbe. Sokáig nézegették, végül annyiban maradtak, hogy az új trafó tökéletes, viszont azt mondták, hogy mivel a trafó csere teljesen általános H astra jelenség, ezért nekik van egy olyan belső utasításuk, hogy amikor eljön a trafó csere ideje, gyertyát is cserélniük kell, bármikor is volt cserélve. Nekem 75 ezernél cserélt itt a helyi szerelő gyertyákat, megnézték, nem GM-eseket rakott bele. Megkérdezték, hogy lecserélhetnék-e gyárira, részben a fentiek miatt. 1400 Ft volt darabja. Persze, hogy kértem a cserét. Azóta kop-kop-kop semmi baja az autónak. Egyébként ezt a gyertyához vezető kábelt már más is javasolta! ;)

Ja! Annyit mondtak még, hogy mivel csak 3-4 km-eket használom naponta, városban, lehet, hogy lekoszolódott ez-az, akár a kipufogó részben is. Szóval adtak egy flakon valamit... mint egy wd40-es flakon, kis csőrrel. Bele kellett öntenem a tankba, rátankolni. Azt mondták, majd ez kiégeti a dolgokat. :) Mondtam, hogy néha hagyom magam rábeszélni a kutakon a jobb benzinre, de azt mondták, hogy ez a valami sokkal jobban fog dolgozni. Ilyen löttyöt 10-15 ezrenként egyszer javasoltak bele önteni.

Még egyszer köszi a tippet!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.