Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Köszönöm a gyors válszt!

Igen vannak a kerékben jeladók. Működik is, idáig "riasztott". Pedig nincs "engedélyezve". Ezért nem értem.

A téli garnitúrán viszont nincs. Ott marad a DDS. Ez viszont még sosem jelzett.

Ha így működik, akkor hagyd így!

Vannak ilyen számomra is érthetetlen furcsaságok. Pl mikor a menetfényt programoztam be: kizárólag akkor működik, ha az egyik vezérlőben engedélyezem, egy másikban pedig letiltom. Ha mindkét helyen engedélyezem, akkor nem működik. Lehet ez is ilyen...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi az a lapos szerszám, amit használ? Hol lehet ilyet szerezni?

Nem akarnék csavarhúzóval nekimenni a műanyagoknak, mert ami beférne, az túl keskeny és csúnyán megnyomhatja.

http://webshop.mysticnails.hu/index.php?route=product/product&product_id=251

Mielőtt felmerülne a gyanú, nem vagyok műkörmös:D, csupán több orvos van a családban így a fém spatula szót írtam be a google-be:)!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kábelezési segédletet keresek az UEC-hez.

Tud valaki ebben segíteni.

A két szintérzékelő (ablakmosó és hűtőfolyadék) bekötéséhez.

A gondom az, hogy a neten fellelhető leírások nálam nem jók.

Például ez sem.

Ugyanis nekem a jelölt pontokra már van vezeték kötve.

Például üzemanyagszint mérő. :-)

Ezért keresek olyan leírást, ami ebben a "másképp" kötött UEC-ben segítene.

De lehet, hogy nálam akkor nem is megoldható az érzékelők bekötése...

(Az izzókra figyelmeztetés működik.)

Köszönöm!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Ablakmosó szivattyú.

Tudja valaki a működési módját?

Mivel csak 2 érintkezőt látok a csatlakozónál, ezért gondolom úgy, hogy polaritás fordítással választható, hogy előre, vagy hátra fújja a vizet. Képen néztem, nem szedtem még ki.

40%2091%200275.jpg

Jól gondolom?

Vajon így működik más autóban is.?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ablakmosó szivattyú.

............

Szerintem biztos, hogy nem jól gondolod. Az OK, hogy polaritás váltással másik irányba forogna...de az, hogy az első- vagy hátsó ablakot mossa, tuti nem így van megoldva. Mivel mint szivattyú, nem is tudna a lapátozás kialakítása miatt 2 irányban dolgozni.

Bár nem értem, miért van rajta 3 csonk!?....

Szóval valószínűbbnek tartok plusz még egy szelep közbeiktatását a mosó víz útjába....az majd eldönti, hogy melyik ablakra menjen a víz.

Szerk.: bár, ha mondjuk az alsóról szív fel és pl. a fekete az első ablaké, a fehér csonk a hátsó ablakhoz menő....és pont fordított lapátozású a 2 csonkhoz tartozó turbina rész....akár egy polaritás váltással elképzelhető lenne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerülne gyári xenon fényszórót beszerelni? Lámpa,fényszorómosó. AZ automata állításhoz kell valami? Minden xenon kanyarkövetős?

Nem, van fix xenon is.

Nekem a kanyarkövetőshöz van szerencsém. Két darab ÜRES fényszóró alsó hangon: 300.000 Ft. Ez a Hella. Ugyan ez, csak GM logós közelíti a 400.000-et.

+ a xenon meghajtó elektronika szintén hat számjegyű forint. + fényforrás (2db), + kanyarmodul (2db), + mosó(2db), + egyebek... cserélni kell pl a világítás kapcsolót is automata magasságállítósra. A beszerelés, programozás ehhez képest már csak aprópénz.

Fél millió alatt szerintem nem áll meg még utángyártottból sem.

A fixhez valamivel olcsóbbak a fényszórók és nem kell kanyarmodul, a többi igen. Az sacc/kb 380-450e környékén meglehet... de még pontosan sose számoltam utána.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem biztos, hogy nem jól gondolod. Az OK, hogy polaritás váltással másik irányba forogna...de az, hogy az első- vagy hátsó ablakot mossa, tuti nem így van megoldva. Mivel mint szivattyú, nem is tudna a lapátozás kialakítása miatt 2 irányban dolgozni.

Bár nem értem, miért van rajta 3 csonk!?....

Szóval valószínűbbnek tartok plusz még egy szelep közbeiktatását a mosó víz útjába....az majd eldönti, hogy melyik ablakra menjen a víz.

Szerk.: bár, ha mondjuk az alsóról szív fel és pl. a fekete az első ablaké, a fehér csonk a hátsó ablakhoz menő....és pont fordított lapátozású a 2 csonkhoz tartozó turbina rész....akár egy polaritás váltással elképzelhető lenne.

Márpedig úgy van, hogy ha az egyik irányba forog, akkor előre nyomja, ha a másikba, akkor hátra.

Ezért nem tudsz egyszerre előre és hátra is spriccelni (igaz, ezt a kapcsoló sem teszi lehetővé).

Úgy tudom a VW-s autókban is így működik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem biztos, hogy nem jól gondolod. Az OK, hogy polaritás váltással másik irányba forogna...de az, hogy az első- vagy hátsó ablakot mossa, tuti nem így van megoldva. Mivel mint szivattyú, nem is tudna a lapátozás kialakítása miatt 2 irányban dolgozni.

Bár nem értem, miért van rajta 3 csonk!?....

Szóval valószínűbbnek tartok plusz még egy szelep közbeiktatását a mosó víz útjába....az majd eldönti, hogy melyik ablakra menjen a víz.

Szerk.: bár, ha mondjuk az alsóról szív fel és pl. a fekete az első ablaké, a fehér csonk a hátsó ablakhoz menő....és pont fordított lapátozású a 2 csonkhoz tartozó turbina rész....akár egy polaritás váltással elképzelhető lenne.

És úgy van, ahogy a szerk. után írtad......;)

Link to comment
Megosztás:

Két dolog:

- van valakinek elfekvő gyári kihangosítóhoz mikrofonja, amitől megválna? Magasabb felszereltségi szinten a mikrofon már bent volt az autóban, mintegy kihangosító előkészítésként. Köszi, előre is.

- találtam egy ilyen hirdetést: http://aprod.hu/hirdetes/opel-h-astra-gid-kijelzo-keretevel-ID1sosW.html#03ecdc6119, engem nem érint, de hátha valakit érdekel (nem tudok róla semmit, lehet, hogy nem leválasztott, talán nem is GID, akit érdekel, utánajár)

Link to comment
Megosztás:

Két dolog:

- van valakinek elfekvő gyári kihangosítóhoz mikrofonja, amitől megválna? Magasabb felszereltségi szinten a mikrofon már bent volt az autóban, mintegy kihangosító előkészítésként. Köszi, előre is.

- találtam egy ilyen hirdetést: http://aprod.hu/hirdetes/opel-h-astra-gid-kijelzo-keretevel-ID1sosW.html#03ecdc6119, engem nem érint, de hátha valakit érdekel (nem tudok róla semmit, lehet, hogy nem leválasztott, talán nem is GID, akit érdekel, utánajár)

A hirdetést láttam én is.

Ha a "kódja megvan", akkor bizony nem leválasztott szerintem.

Mikrofonom nincs.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy hasznós videó

Igen, mielőtt hozzáláttam volna a szofita résznek, ezt a videót látván lett kedvem hozzá :D

Elmentem autóelektronikáshoz, mondom neki 41-es kéne, nincs, 39-esig árul.

Hazajöttem, na mondom keresek neten egy 39-est, végül is nem sokkal kisebb a 41-nél, nem fog kiesni, de előtte tolómérővel azért rámentem az eredeti szofitára. Kiderült, nem 41, hanem 43mm-es. Közben szereztem egy 41mm-est, bemenni bemegy, pár napja ez van a kocsiban, hogy megnézzem kiesik-e nagyobb "döcc-nél", de nem, viszont a 39mm-es szerintem már kicsi lenne. 39mm-esből van 240 lumenes neten, ő lenne a legjobb, 41mm-esből viszont csak 120 lumenes van, az nekem kicsi lenne..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni hogy az autóba hátul hol találok állandó 12 V-t ?

Van szivargyújtó hátul, de félek, hogy egy idő után kikapcsolja az áramot belőle. Van REC modul is.

Ja és nincs valami videó vagy jótanács a kombi hátsó ajtó kárpit leszedéséhez ?

Előrei is köszönöm segítségeteket!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni hogy az autóba hátul hol találok állandó 12 V-t ?

Van szivargyújtó hátul, de félek, hogy egy idő után kikapcsolja az áramot belőle. Van REC modul is.

Ja és nincs valami videó vagy jótanács a kombi hátsó ajtó kárpit leszedéséhez ?

Előrei is köszönöm segítségeteket!

Üdv

Az elakadásjelző alatt van két torx fejű csavar, a többi pattintós. A szivargyújtón nem tudom pontosan de, elvileg egy idő után a mindent lekapcsol.

Mire jutottál az op-commal? Az injektor különbségek nálam mind a négynél 1 szoros közelében van. Csak nem tudom mihez méri!? A kerékbeállításokat beállítottam, a 195/65*15 méretre, töröltem a sebességadó hibakódot, és most már több mint 200 km után sincs újra hiba :D

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy-úgy.

Ha nincs leválasztva, akkor 1Ft-tot nem ér.

Hiába van meg a kódja, az új autóba nem fog működni.

Nekem a szerelőm letanítás nélkül is ki tudja nullázni őket!

Ki kell forrasztani valamilyen chip-et és másikat betenni, ami nullás.

Most csinált meg kb. 8 db kijelzőt és rádiót, amit nevetséges áron vett, mert nem volt letanítva egyik sem...

Link to comment
Megosztás:

Az elakadásjelző alatt van két torx fejű csavar, a többi pattintós. A szivargyújtón nem tudom pontosan de, elvileg egy idő után a mindent lekapcsol.

Mire jutottál az op-commal? Az injektor különbségek nálam mind a négynél 1 szoros közelében van. Csak nem tudom mihez méri!? A kerékbeállításokat beállítottam, a 195/65*15 méretre, töröltem a sebességadó hibakódot, és most már több mint 200 km után sincs újra hiba :D

Üdv!

Köszi, nekem sajnos a 3. eltér a többitől. Neked is leáll a frissítés ha gázt adtál? Szerintem akkor lehet értelme ha egymáshot méri, illetve az átlagaihoz.

A kerékbeállítás mire jó ?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszi, nekem sajnos a 3. eltér a többitől. Neked is leáll a frissítés ha gázt adtál? Szerintem akkor lehet értelme ha egymáshot méri, illetve az átlagaihoz.

A kerékbeállítás mire jó ?

Üdv

Szerintem azért nem frissít, mert nem tudsz stabil fordulatot tartani amíg elvégzi az elemzést. De ez csak találgatás <_< Nálam sincs két egyforma érték, de nincs nagy eltérés, ennek nem értem egyenlőre a lényegét, csak elképzelésem van, hogy így szabályozza a motor remegés nélküli járását, vagy nem egyformán zárnak a befecskendezők.

A kerék méretbeállítás arra jó, hogy minél kevesebbet csaljon a km óra, ha nem váltóméretű gumikat használsz. Nekem mióta megvettem volt sebesség jeladó hiba kódom, gondolom a szép nagy alu felniket levették eladás előtt, ezért csalt az órám, most kb 3-4 km/h val mutat kevesebbet 100-s tempónál, és azóta nem jött vissza :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A segítségeteket kérném. 1 hónapja tulajdonosa lettem egy H astrának. Az a gondom vele, hogy az index nem ugrik vissza. Van opcomom, de mikor kalibrálni akarom (szögeltérés 128 fok), akárhogy tekergetem a kormány nem változik semmi. Valaki tudna segíteni merre induljak el? Ha megnyitom ezt a rész az opcommal a kormányzszög érzékelő rendben van, vizszont amint kitekerem koppig a kormány hibásra ugrik és utána akárhová tekerem a kormányt nem lesz rendben felirat ott.

Így néz ki nállam: http://kepfeltoltes.hu/view/131019/842607809N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Gyári akksim megmakkant délutánra 10.3V volt benne(2 perc töltéssel azonnal indult,igaz lámpánál esett szépen a volt a kormánymozdulatra,4 km múlva megálltam fél órára aztán már csak a bikázás segített) )2007 03.heti,ahogy vesszük jól kiszolgált.igaz 3 napig állt a kocsi garázsban és a hónapban nem voltam 5-6 km nél sosem messzebb vele.

Kap egy bónusz töltést még, meg is volt szomjazva rendesen 3-4 deci vizet benyakalt.sok reményt nem fűzök hozzá,de mivel tavalyra terveztem a cserét ezért nem ért felkészületlenül.max annyiban hogy jó időben történt a merülés.

hétfőn megkérdezem a helyi szervízt mibe fáj,ha sok akkor Csergő

Link to comment
Megosztás:

Gyári akksim megmakkant délutánra 10.3V volt benne(2 perc töltéssel azonnal indult,igaz lámpánál esett szépen a volt a kormánymozdulatra,4 km múlva megálltam fél órára aztán már csak a bikázás segített) )2007 03.heti,ahogy vesszük jól kiszolgált.igaz 3 napig állt a kocsi garázsban és a hónapban nem voltam 5-6 km nél sosem messzebb vele.

Kap egy bónusz töltést még, meg is volt szomjazva rendesen 3-4 deci vizet benyakalt.sok reményt nem fűzök hozzá,de mivel tavalyra terveztem a cserét ezért nem ért felkészületlenül.max annyiban hogy jó időben történt a merülés.

hétfőn megkérdezem a helyi szervízt mibe fáj,ha sok akkor Csergő

Ezért minek szervizbe menni? Nézz szét a neten. Neked szerintem egy 60 Ah-s elég, de ha nagyobbat akarsz, az is olcsóbb mint a szervizben, vagy a Csergőnél.

A cseréhez meg kell két kulcs, egy 13-as, meg egy hosszított 10-es csőkulcs (ha pontosan emlékszem), és kb. 3 perc alatt ki lehet cserélni. Ezért pl. a Csergő kedvezményes akciós 1.300 Ft-ot kér. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.