Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Tisztelt Kollégák

elhallgatott a jobb hátsó ajtóban lévő hangszóróm. Véleményem szerint a tipikus kábeltörésről lehet szó, de miellőtt még szétszedném a kábelköteget szeretném leellenőrinzni hogy a hangszóró jele eljut-e a csatlakozóig.

Csak sajna nincs meg a csatlakozó bekötési rajza..

Előre is megköszönném a segitségeteket.

Tamás

u.i.: astra h 2006 1.6 XEP enjoy

Szia!

Szétszedni a csatlakozót felgyűrni a gumit és közvetlenül ellenőrizni kb. 2 perc.... Nem lennél előrébb, ha most előre bogarásznál...:) Sajnos nincs ezen a gépemen TIS így ennél többet nem tudok segíteni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata tolatókamerával kapcsolatban? Vettem egy tolatókamerát és még fúrás faragás előtt ki szerettem volna próbálni, de számomra érdekes jelenség lépett fel. Közvetlenül a kamerába a táp és a jel egy kis négypólusú csatlakozódugón keresztül megy ki. Gondolom a könnyebb befűzés miatt. A négypólusú csatlakozó dugalj egyben egy kapcsoló ami a normál-, és a tükörképet kapcsolja a kameraképen, valamint ide csatlakozik a tápvezeték (pozitív és negatív), és innen indul előre a videójelet szállító vezeték, a végén egy rca csatlakozóval, valamint az rca mellett egy piros színű vezeték. A próba idejére a szivargyújtóról próbáltam tápot adni neki, egy régi szivargyújtós csatlakozós kis vezetékkel. Amíg a kis négypólusú csatlakozót össze nem dugom addig a tápon ott a 12-14V de amint a csatlakozót összedugom (hogy a kameráig is kimenjen a fesz) azonnal lemegy a táp 3-4V-ra. Persze képet sem ad. Lehet hogy a kamera kis csatlakozója el van kötve?

Én is jártam már így a haverom autójába tettük be a kamerát ez volt a baj neki is nem volt kép. Aztán a videójel (rca) hideg pontját összekötöttük a tápforrás negatívjával és rögtön lett kép. Próbáld tönkre tenni nem tudod ezzel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma esti történet. Megyeri hídon haladva a 100-as tábla után 6. fokozatban kb. 100-110 km/h között bekapcsoltam a tempomatot. Nem sokkal ezután azt vettem észre, hogy az autó lassul, világít az ESP és a kulcsos autó ikon. Gázadásra semmi reakció. Mivel van ott egy jó kis leállósáv, kihúzódtam, kitettem N-be, majd gurulás közben leállítottam és rögtön újraindítottam. A motor beindult, reagált a gázpedál is, azonban a tempomat nem működött. Viszont még az M3-ig sem értem el, tempomat újra jó volt. Az első helyen kiálltam, kiírattam a hibakódot, amik a következők:

1120(52)

1122(52)

1700(00)

Az első kettő a gázpedál áramkörére vonatkozik. Kicsit utánaolvastam, ez akár összefüggésben is lehet a motorvezérlő haldoklásával. Az utolsóra még nem találtam érthető leírást. Valakinek ötlet? Vagy találkozott valaki már ezekkel? Esetleg egymásból következnek, vagy pillanatnyi elmezavar?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma esti történet. Megyeri hídon haladva a 100-as tábla után 6. fokozatban kb. 100-110 km/h között bekapcsoltam a tempomatot. Nem sokkal ezután azt vettem észre, hogy az autó lassul, világít az ESP és a kulcsos autó ikon. Gázadásra semmi reakció. Mivel van ott egy jó kis leállósáv, kihúzódtam, kitettem N-be, majd gurulás közben leállítottam és rögtön újraindítottam. A motor beindult, reagált a gázpedál is, azonban a tempomat nem működött. Viszont még az M3-ig sem értem el, tempomat újra jó volt. Az első helyen kiálltam, kiírattam a hibakódot, amik a következők:

1120(52)

1122(52)

1700(00)

Az első kettő a gázpedál áramkörére vonatkozik. Kicsit utánaolvastam, ez akár összefüggésben is lehet a motorvezérlő haldoklásával. Az utolsóra még nem találtam érthető leírást. Valakinek ötlet? Vagy találkozott valaki már ezekkel? Esetleg egymásból következnek, vagy pillanatnyi elmezavar?

Szia!

A motortérben lévő biztosítéktáblán keresztül megy a gázpedál jel a motorvezérlőhöz, egyik csatin be, a másikon ki, ha jól tudom csak sima átkötés. Elég tipikus hiba hogy itt kontakthiba lép fel és ez okozhatja az általad leírt hibát. Segíthet a kontakt tisztítás a biztosítéktábla alatti csatlakozóknál, de például, bátyám Zafiráján átkötést csináltak a két csatlakozó között a gázpedál vezetékein. Előtte egy hónapig szenvedett, és neki is motorvezérlő cserét mondtak, miután gázpedált is cseréltek, majd a jött az átkötés (motorvezérlőt nem cserélt). Ennek két éve és hiba nem tért vissza. érdemes ezt megnézni először.

Módosítva : nagyc
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma esti történet. Megyeri hídon haladva a 100-as tábla után 6. fokozatban kb. 100-110 km/h között bekapcsoltam a tempomatot. Nem sokkal ezután azt vettem észre, hogy az autó lassul, világít az ESP és a kulcsos autó ikon. Gázadásra semmi reakció. Mivel van ott egy jó kis leállósáv, kihúzódtam, kitettem N-be, majd gurulás közben leállítottam és rögtön újraindítottam. A motor beindult, reagált a gázpedál is, azonban a tempomat nem működött. Viszont még az M3-ig sem értem el, tempomat újra jó volt. Az első helyen kiálltam, kiírattam a hibakódot, amik a következők:

1120(52)

1122(52)

1700(00)

Az első kettő a gázpedál áramkörére vonatkozik. Kicsit utánaolvastam, ez akár összefüggésben is lehet a motorvezérlő haldoklásával. Az utolsóra még nem találtam érthető leírást. Valakinek ötlet? Vagy találkozott valaki már ezekkel? Esetleg egymásból következnek, vagy pillanatnyi elmezavar?

A 3. hibakódot nem tudom micsoda. De a két másik és amit leírsz, tipikusan az 1.7-esekre jellemző gázpedál vezeték kontakthiba esete. 1.9-eseknél még nem hallottam róla, de mért ne fordulhatna első annál is?!

Nálam is tökéletesen ugyan ez a hibajelenség volt. És vagyunk itt jó páran akiknél még előjött és túlestünk rajta.

A megoldás rá az amit nagyc leírt.

A tempomat viselkedése normális is lehet, ahogy koco is írta.

Link to comment
Megosztás:

A 3. hibakódot nem tudom micsoda. De a két másik és amit leírsz, tipikusan az 1.7-esekre jellemző gázpedál vezeték kontakthiba esete. 1.9-eseknél még nem hallottam róla, de mért ne fordulhatna első annál is?!

Nálam is tökéletesen ugyan ez a hibajelenség volt. És vagyunk itt jó páran akiknél még előjött és túlestünk rajta.

A megoldás rá az amit nagyc leírt.

A tempomat viselkedése normális is lehet, ahogy koco is írta.

Szia!

Valószínűleg a gázpedál hiba okozta a 1700 hibát is. Az én táblázatom szerint az automata váltó vezérléshez kapcsolódik a kód.

P1700 Trans. MIL Request

P1701 Trans. MIL Request Circ

P1705 P/N Signal Output Circ

A tempomathoz pedig kell fékezés ahogy írták már. Nézd meg azt a csatit. Ahogy visszaemlékszem kell hozzá bontani a biztosíték táblát a motortérben.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Én is jártam már így a haverom autójába tettük be a kamerát ez volt a baj neki is nem volt kép. Aztán a videójel (rca) hideg pontját összekötöttük a tápforrás negatívjával és rögtön lett kép. Próbáld tönkre tenni nem tudod ezzel.

Köszi, ezt majd kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Valószínűleg a gázpedál hiba okozta a 1700 hibát is. Az én táblázatom szerint az automata váltó vezérléshez kapcsolódik a kód.

P1700 Trans. MIL Request

P1701 Trans. MIL Request Circ

P1705 P/N Signal Output Circ

A tempomathoz pedig kell fékezés ahogy írták már. Nézd meg azt a csatit. Ahogy visszaemlékszem kell hozzá bontani a biztosíték táblát a motortérben.

Üdv!

Köszi a válaszokat. Remélem tényleg csak ennyi lesz a gond.

Egyébként képet tudnátok betenni, hogy konkrétan mit és hol keressek?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat. Remélem tényleg csak ennyi lesz a gond.

Egyébként képet tudnátok betenni, hogy konkrétan mit és hol keressek?

Szia!

Az enyémmel még nem volt ilyen gond, de elég hosszan ment itt fórumon régebben. De úgy rémlik, hogy az orosz oldalról linkelte valaki a folyamatot.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Nekem kb. évente egyszer jön elő, kizárólag tempomat használat közben, hogy letilt a pedál, szintén leesik alapjáratra, le kell állítani, utána megszűnik... Ha talál valaki képeket és belinkeli megköszönném, bár az enyém benzines, de hátha itt is ez a hiba, jó lenne a végére járni, mert azért kellemetlen dolog :)...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szétszedni a csatlakozót felgyűrni a gumit és közvetlenül ellenőrizni kb. 2 perc.... Nem lennél előrébb, ha most előre bogarásznál... :) Sajnos nincs ezen a gépemen TIS így ennél többet nem tudok segíteni...

Köszi a választ.

Tegnap szemrevételeztem a csatlakozót és a kábeleket, de szemmel látható- esetleg tappintható törést nem tapasztaltam.

Meghúzgáltam minden egyes kábelt hátha valamelyik megadja magát, de semmi. Az igaz hogy nem túlságossan eröltettem a dolgot mivel csak tippeltem hogy melyik lehet a hangszóró kábele.

Ha lehetőseged van a csatlakozó rajzát elküldeni akkor azt előre is megköszönnem.

Üdv,

Tamás

u.i.: egy TIS nevű programot emlegettél, ez valami "mindent tudok a Opel-ról" cimű program?

Esetleg azt is megtudnád mondani hogy hogyan lehetne hozzájutni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az enyémmel még nem volt ilyen gond, de elég hosszan ment itt fórumon régebben. De úgy rémlik, hogy az orosz oldalról linkelte valaki a folyamatot.

Üdv!

Szia!

Megnézem majd tüzetesebben az orosz oldalt is. Egyébként ma már 3x adta elő a mutatványt, mindegyik alkalommal alapjáraton, mivel pollenszűrőcsere után klímatisztítás is volt. Felpörög kb. 1500-ig, és aztán a gázpedál nem reagál semmire sem. És egy újabb hibakód, gondolom ehhez kapcsolódóan ami szintén váltóval kapcsolatos, 0700.

Remélem a tisztítás megoldja a dolgot, meg, hogy ma már nem fog többet zaklatni, még van egy 120 km-es szakasz, amit le kellene tudni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám lépett lépett fel ,hogy a CD lejátszom nem akarja kiadni a lemezt. A kidobó motor hangját nem hallani,hogy menne, és be sem olvassa, eddig semmi baj nem volt vele illetve semmilyen előjelet nem produkált hogy lenni fog. Az alap lejátszó van benne ami csak audiot olvas.

Köszönöm a válaszokat !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő gond jelent meg számomra: teljesen lemerült az akkumulátor, mivel gps alapú nyomkövetővel van ellátva az autó (céges gépkocsi Opel Astra Classic 1.3 CDTI 2010 évjárat) és kinyitni még kinyitotta a központi zár, de amikor be szerettem volna zárni, akkor már nem működött a távirányító, ezért megpróbáltam a sofőr oldali ajtón levő zárral bezárni, ami sikerült is, tehát lezárta a vezető oldali ajtót, viszont a többi ajtó nyitva maradt.

Van valakinek ötlete, hogy hogyan tudnám őket lezárni?

köszönöm a tippeket, ötleteket.

Üdv.

w.

Módosítva : wienercouns
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő gond jelent meg számomra: teljesen lemerült az akkumulátor, mivel gps alapú nyomkövetővel van ellátva az autó (céges gépkocsi Opel Astra Classic 1.3 CDTI 2010 évjárat) és kinyitni még kinyitotta a központi zár, de amikor be szerettem volna zárni, akkor már nem működött a távirányító, ezért megpróbáltam a sofőr oldali ajtón levő zárral bezárni, ami sikerült is, tehát lezárta a vezető oldali ajtót, viszont a többi ajtó nyitva maradt.

Van valakinek ötlete, hogy hogyan tudnám őket lezárni?

köszönöm a tippeket, ötleteket.

Üdv.

w.

Szia!

Leállítás után csukd be az ajtókat a jobb elsőt viszont hagyd nyitva. Ezután nyomd le a középkonzolon lévő zárógombot, majd csukd be az ajtót. Kinyitni a bal oldalon fogod tudni kulccsal. Viszont, ha nincs áram, akkor ez a módszer sem jó, mivel a központi zár nem működik.

A helyedben kiméretném az akkut, meg egy töltést is ellenőriznék a generátoron. Nyugalmi állapotban kell megnézni, hogy mekkora az áram felvétele.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Leállítás után csukd be az ajtókat a jobb elsőt viszont hagyd nyitva. Ezután nyomd le a középkonzolon lévő zárógombot, majd csukd be az ajtót. Kinyitni a bal oldalon fogod tudni kulccsal. Viszont, ha nincs áram, akkor ez a módszer sem jó, mivel a központi zár nem működik.

A helyedben kiméretném az akkut, meg egy töltést is ellenőriznék a generátoron. Nyugalmi állapotban kell megnézni, hogy mekkora az áram felvétele.

Szia,

Köszönöm a tippet, már kipróbáltam, de nem jártam sikerrel..

Esetlegesen más módszer?

Köszönöm előre is.

Üdv.

w.

Link to comment
Megosztás:

Az ajtók belső élén, a zárszerkezet alatt a kulccsal be lehet zárni a hátsó és a jobb első ajtókat (hátsó ajtó: van egy nyílás a gyerekzárnak, piros műanyaggal jelölve, a bezáró kb.: ebben a magasságban, de az ajtó belső oldalán van).

Link to comment
Megosztás:

Az ajtók belső élén, a zárszerkezet alatt a kulccsal be lehet zárni a hátsó és a jobb első ajtókat (hátsó ajtó: van egy nyílás a gyerekzárnak, piros műanyaggal jelölve, a bezáró kb.: ebben a magasságban, de az ajtó belső oldalán van).

köszönöm szépen az infókat!

Üdv.

A.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a fékfolyadéktartály alján (szemből nézve a bal oldalánál) lévő elektromos csatlakozást hogy lehet leoldani? Mi a trükkje, mit kell nyomni, húzni, hogy le lehessen húzni?

Elég szűk a hely, nem is nagyon látom rendesen mi fogja. Letörni nem szeretném.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Lehet fura lesz a kérdésem. Gid kijelző van a kocsiba. Ha van egy másik kijelzőm amire tudok "AV"-t kötni, arra rá tudom esetleg úgy csatlakoztatni a gyári kijelzőt, hogy a másik kijelzőn jelenik meg a kép?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a fékfolyadéktartály alján (szemből nézve a bal oldalánál) lévő elektromos csatlakozást hogy lehet leoldani? Mi a trükkje, mit kell nyomni, húzni, hogy le lehessen húzni?

Elég szűk a hely, nem is nagyon látom rendesen mi fogja. Letörni nem szeretném.

Köszi.

Senki nem húzta még le?! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.