Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv Urak!

Lenne egy kérdésem, minden Y20DTH kéttőmegű lendkerékkel szerelt? Ha nem hogyan lehet megállapítani, hogy az van benne? Már ha meglehet szétszedés nélkül.

illetve akkor legyen már részemről is egy fogyiadat: 32liter 540km (5.9)

Csak 2003 utan volt kettomegu szerelve

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok. 1.7 dti (75LE) mitol ingadozhat az alaojarat? Hallani hallom de a fordulatszammero nem mozdul annyira kicsi az ingadozas. Mondjuk valtozo mert valamikot erosebben hallom valamikor pedig abszolut nem. Egr szelep le van vakoova. Lehet az az oka?

Enyém is ingadozik ha már meleg. Egy gurutól azt a választ kaptam, hogy szoftver frissítéssel megoldható, de ha nem zavar, akkor hagyjam a fenébe. Engem nem zavar :D

Amúgy minden hibátlan az autón.

Link to comment
Megosztás:

Más.

Most már annyi gyíkja van az Y20dth-mnak, hogy nem is tudom, honnan kezdjek neki.

Sok melóm volt, egyszerűen nem volt időm foglalkozni vele.

Öreg csont 300.000 km felett.

Problémák:

- kelepel, de nem megy. Melegen sem. Trabant levillog pályán hegynek fel.

- hullámzik és rángat 130 km/h felett (kb. 3.000 fordulat) már ha felmegy addig.

- mellesleg 130 km/h felett hibakóddal ki is száll a turbó.

- turbót nem tudom, mikor hallottam utoljára fütyülni. De nincs lórugás se 1.800 fordulat felett.

- most még jött hozzá egy moraj a váltó körül (ami amugy is csak nekem veszi be az egyest).

Eddigi megoldások:

- sok takarítás után kapott új EGR-t.

- vákuumszelepeket és pumpát lemértem. A pumpa tűréshatár felett teljesített, a szelepek 0,8 (hibahatáron belül) adják.

- saját forrásról mégsem húznak be fordulatszámra. Külső 8 V-ra minegyik működik.

- légtömegmérő rendben

Kérdések:

- rákba találom a MAP szenzort?

- ha leveszem a szívósort, mivel célszerű takarítani? Folyadék és törlőanyag is érdekelne.

- az is érdekelne, hogy érnek-e valamit a tisztító adalékok?

- kéne egy hozzáértő OPELes computeres szaki elérhetősége

- meg egy hengerfejes ( 4 izzítóból egy bele van törve :-S)

Merre tettem a jäger-sör kombómat?

Más kérdés nincs mára.

Üdv: BIG

Link to comment
Megosztás:

Más.

Most már annyi gyíkja van az Y20dth-mnak, hogy nem is tudom, honnan kezdjek neki.

Sok melóm volt, egyszerűen nem volt időm foglalkozni vele.

Öreg csont 300.000 km felett.

Problémák:

- kelepel, de nem megy. Melegen sem. Trabant levillog pályán hegynek fel.

- hullámzik és rángat 130 km/h felett (kb. 3.000 fordulat) már ha felmegy addig.

- mellesleg 130 km/h felett hibakóddal ki is száll a turbó.

- turbót nem tudom, mikor hallottam utoljára fütyülni. De nincs lórugás se 1.800 fordulat felett.

- most még jött hozzá egy moraj a váltó körül (ami amugy is csak nekem veszi be az egyest).

Eddigi megoldások:

- sok takarítás után kapott új EGR-t.

- vákuumszelepeket és pumpát lemértem. A pumpa tűréshatár felett teljesített, a szelepek 0,8 (hibahatáron belül) adják.

- saját forrásról mégsem húznak be fordulatszámra. Külső 8 V-ra minegyik működik.

- légtömegmérő rendben

Kérdések:

- rákba találom a MAP szenzort?

- ha leveszem a szívósort, mivel célszerű takarítani? Folyadék és törlőanyag is érdekelne.

- az is érdekelne, hogy érnek-e valamit a tisztító adalékok?

- kéne egy hozzáértő OPELes computeres szaki elérhetősége

- meg egy hengerfejes ( 4 izzítóból egy bele van törve :-S)

Merre tettem a jäger-sör kombómat?

Más kérdés nincs mára.

Üdv: BIG

Jo lett volna ha megadod a hibakodokat. A rangatas a MAP erzekelo, nem mer vagy lerakodva van koromal. Ez a szivofedelen talahato. Benzinbe aztasd 1 napig es utana egy finom ecsetel kitakarithatod.A szivofedelet es a szivosort konnyen kitakarithatod hideg zsir oldoval .

Link to comment
Megosztás:

jó reggelt all!

G Astra Y17DT. megvettem,okádta a füstöt!!!!!!!!!!!!!!!!!nem nagyon ment,csak mikor a turbó elkezdett dolgozni.akkor viszont megjobban füstölt.nem volt hibaüzi,nagyjából minden működött,és mégis vacak volt.amit csunáltam:egr kitakarit,változást nem hozott.majd lezártam,jobban kezdett menni,picivel,de még füstölt.katalizátort kiiktattam,kevesebb füst jobb teljesitmény.végre megtaláltam a MAP szenzort.elektromosan bekötve,de cső nincs rajta.HOVÁ kell cső?aszongya szerelő sehová,hagyjam.ok,de akkor minek van,és miért irja AUTODATA progi a mérési adatokat?????????????nem hagytam.sehol nem találtam semmit,ahová vákumcsövet tolhattam volna.EGR amúgy is lezárva,lehűztam róla csövet,rátoltam map-ra.bexarás!!!!!elkezdett működni,és azt mértem rajta amit autodata ir. azóta húz már 1100-1200 fordulattól,60-as tempónál sem kell visszaváltani 4-be,ugy megy hegynek fel(10%emelkedőn)mint a régi 1.8 benzinesem.nagyon combos lett,csak lesek!!!fogyasztás elején sem volt rossz(5-6 között) most picit 5 alatt,ha nem versenyzek.merthogy nostmár azt is lehet.ya! nem füstöl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mindörökké OPEL!!!!

U.i.:mindenkinek nagy köszi aki itt segitett!!!!!!!!!

(azért irtam hátha valakinek segithetek én is)

Üdv mindenkinek:szosz

Link to comment
Megosztás:

Na ennyi nekem sose sikerül.

Az adagoló elektronika már volt javítva (így vettem) és szerintem van valami csiribiri, mert egy másik dettó ilyenhez hasonlítottam és sokkal dinamikusabb. Szóval nyáron hosszútáv ~4,7, helyben ~5,2-5,5. Télen hosszútáv ~5, helyben legutóbb ~6. Az utolsó tankolásom vegyes volt és 5,7-et számoltam. Viszont 6 fölé semikor nem ment. Konklúzió: 5 alatt nem igazán mérek. Y17DT, 194.000 Km, 2002-es Caravan. Eddig nálam előtöltés szelep és holtpont jeladó csere volt (persze vezérlés meg olaj stb...).

ma tankoltam 840km-re 42l kattanásig gasoilt

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Dieselesek, mi az a legalacsonyabb fordulatszám, amin szoktátok használni, s nem káros a motornak? (jó én egy 1.7 CDTI A17DTR-t használok) Én azt vettem észre 1400-1500rpm-en nem erőlködik. (2-3-4-ben)

Szia Imy!

Gratula az új géphez! Nagyon szép! :icon13:

Nagyon sok baleset és probléma mentes kilométert kívánok!

Én személy szerint 2000 rpm körül szoktam használni,vagy talán egy kicsivel feljebb.

Gyorsításnál ( természetesen üzem meleg motor esetében) 2800-3000 rpm-ig is kihuzatom,nagyon ritka amikor fölé engedem.

Természetesen hideg motornál 2200-2500 rpm között elváltok,így 1500 körülire esik vissza a fordulat,de...csak hideg motornál teszem ezt.

Azért egy 125 lovasnál persze másabb a nyomaték.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Y20DTH-nál szeretnék üzemanyagszűrőt cserélni. Megvettem a szűrőt és valami olyasmi van ráírva hogy szárazon ne hagyjuk. (ezt sikerült gibogózni németül) Ez arra utalna hogy berakáskor fel kell tölteni a szűrőházat? A másik kérdés-ha lelevegősödik a rendszer,akkor azt automatikusan kilégteleníti? Mivel ugye régi dízelnél volt kézi tápszivattyú,de itt gondolom nincs.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Y20DTH-nál szeretnék üzemanyagszűrőt cserélni. Megvettem a szűrőt és valami olyasmi van ráírva hogy szárazon ne hagyjuk. (ezt sikerült gibogózni németül) Ez arra utalna hogy berakáskor fel kell tölteni a szűrőházat? A másik kérdés-ha lelevegősödik a rendszer,akkor azt automatikusan kilégteleníti? Mivel ugye régi dízelnél volt kézi tápszivattyú,de itt gondolom nincs.

Pont most cseréltettem én is, igen pontosan azt jelenti amit írsz, berakáskor fel kell tölteni.

Az enyémet nem kellett külön légteleníteni.

Link to comment
Megosztás:

Neten kerestem bele de nem találtam.......mindenesetre ma kaptam ajánlatott a cserére meg komplett kuplung stb egy szervíztől nagyjából 6 kiló körül.......hát érdekes.

:D max 100.000 ból kijön munkadíjjal de akkor minden cserélve szerkezet tárcsa kinyomócsapágy

Link to comment
Megosztás:

:D max 100.000 ból kijön munkadíjjal de akkor minden cserélve szerkezet tárcsa kinyomócsapágy

A gond az hogy ezek alapján ott tartok hogy mi a gond ha nincs is benne kettős tömegű retek.

Szakszervízben voltam........

Leállítom az autót és ki akar belőle szakadni a motor ill, a diesel hang is fémes csattogósabb.

Módosítva : hening
Ne káromkodj!
Link to comment
Megosztás:

A gond az hogy ezek alapján ott tartok hogy mi a gond ha nincs is benne kettős tömegű retek.

Szakszervízben voltam........

Leállítom az autót és ki akar belőle szakadni a motor ill, a diesel hang is fémes csattogósabb.

Először meg kell nézni mi a baj. Szerviz mit mond?

Komplett kuplung szerkezet (tárcsa, kinyomó csapágy, kinyomó lap) van 38-ért meg 160-ért is. De nem valószínű, hogy mindent kellene cserélni, lehet nem is ott a gond. Kettőstömegű nincs benne.

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P14182&cMegnNr=2699

Link to comment
Megosztás:

A gond az hogy ezek alapján ott tartok hogy mi a gond ha nincs is benne kettős tömegű retek.

Szakszervízben voltam........

Leállítom az autót és ki akar belőle szakadni a motor ill, a diesel hang is fémes csattogósabb.

Nézzétek át a nyomatékbakokat. Nekem is kuplungot akartak cserélni, és miután megláttam a bakokat, és kicseréltem, láss csodát nem akar kiesni a motor, és nem kopog, nem kattog. Csak egy tipp, de egy próbát megér. Ja, és nem kell új bakokat venni, szilentesek sokkal olcsóbban megoldják a helyrehozatalt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.