Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Ha úgy döntesz, szólj. Tudok nagyon korrekt, nagyon olcsó szakembert erre. Nekem is ezt javasolta, az új adagoló töredékéből kijött volna, de ugye a mechanikus adagolónak vannak hátrányai is. Mondjuk az előnye meg az, hogy annyi lóerős lesz (persze bizonyos határon belül), és olyan karakterisztikával, amilyet kérsz. De nekem a fed.comp, tempomat, füstmentesség, stb megérte a kiadott sok-sok pénzt. Persze ha a garanciaidőn nem sokkal túl ismét feladja, akkor már nekem is az lesz. De egy esélyt adtam a VP44-nek.

ok. Köszi. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fel kellett adnom az EGR lefalazást y20dth-nál mert nem találom. Levettem az összes turbó borítást akkor sem láttam semmit a leömlőnél, elől szintén semmi pedig az adagoló is volt lent, csak a nagy kormos lyuk. Valaki ötlet?

Leszeded a motor felső műanyag burkolatát, és az alumínium szívósor kellős közepén van egy nagy kerek cucc, 2 csavar fogja, és egy vákumcső megy rá. Persze, ha vákumos :)

http://images.forum-auto.com/mesimages/822361/y20TDh.jpg

Link to comment
Megosztás:

t uraim .arra lennék kiváncsi hogy a hütöviz mennyiség mérö hol van mert nálam ha ugy állok meg hogy balra döl a kocsi és inditozok akkor a kis tartály a fogaskerékkel felgyullad és ugy is marad a köv. leállásig .ha egyenesen áll akkor nincs lámpa a viz mennyisége jó.

ERRE VALAKI?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fel kellett adnom az EGR lefalazást y20dth-nál mert nem találom. Levettem az összes turbó borítást akkor sem láttam semmit a leömlőnél, elől szintén semmi pedig az adagoló is volt lent, csak a nagy kormos lyuk. Valaki ötlet?

Y20DTH nál hiába falazod le, dobálni fogja a hibakódot. Nekem B Vekiben van ez a motor, én is ki akarom iktatni, holnap lövi ki a motorvezérlőben az AGR-t, aki a chippelést csinálta. Csak utána tudom ledugózni a vákuum csövet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Y20DTH nál hiába falazod le, dobálni fogja a hibakódot. Nekem B Vekiben van ez a motor, én is ki akarom iktatni, holnap lövi ki a motorvezérlőben az AGR-t, aki a chippelést csinálta. Csak utána tudom ledugózni a vákuum csövet.

Szia. Ki csinálta a chippelést és mennyiért? Priviben köszi

Link to comment
Megosztás:

Y20DTH nál hiába falazod le, dobálni fogja a hibakódot. Nekem B Vekiben van ez a motor, én is ki akarom iktatni, holnap lövi ki a motorvezérlőben az AGR-t, aki a chippelést csinálta. Csak utána tudom ledugózni a vákuum csövet.

Köszönöm az infot, itt többen írták hogy nekik le van falazva és jó, de lehet másik motorkóddal. Viszont még mindig nem tudom merre lenne egyáltalán a falazási lehetőség vagy csak lehúznád róla a vákumcsövet + dugó + chip? Ha hagynám dolgozni a szelepet de nem jutna el odáig a kipufogógáz lehet nem kellene a chip de nem jöttem rá honnan kerül előre a kipufogógáz.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infot, itt többen írták hogy nekik le van falazva és jó, de lehet másik motorkóddal. Viszont még mindig nem tudom merre lenne egyáltalán a falazási lehetőség vagy csak lehúznád róla a vákumcsövet + dugó + chip? Ha hagynám dolgozni a szelepet de nem jutna el odáig a kipufogógáz lehet nem kellene a chip de nem jöttem rá honnan kerül előre a kipufogógáz.

mert baromi rossz helyen keresgélsz.

A turbonak semi köze hozzá.

Tedd szépen vissza a borításást. Ott ne babrálj. :-)

Amúgy jól gondolkodsz, ha "hagynád dolgozni a szelepet".

Vedd le a szívósor és adagoló csövek takaró fedelét (egyetlen méretes fekete műanyag fedél ),

és jó nyomon jársz.

Találsz alatta elöl a hűtő felöl blokk középen egy mini műanyag UFO-t, vákuumcsővel a seggében.

Környéken nincs is más műanyag.

Igen-igen, ő az Y20DTH-nál az EGR teteje.

Képileg is megmagyarázva:

http://i186.photobucket.com/albums/x220/ryeallen_2007/PICT1905-1.jpg

Hogy lefalazd, ahhoz le kell venned a komplett szívósort és az az alatti bejövő lyuk alá kell berakni egy hajszálvékony, mondjuk tizedes fém lemezt. Ez picit eltartja a tömítést, de ennyit enged a tömítés.

Vagy, ha ügyes és maximalista vagy, akkor legyártasz egy komplett tömítést klinkeritből a lyuk törlésével. ;-)

A műveletnek és a helymeghatározásnak az az oka, hogy az EGR szelep a szívósor tetején zár (és nem akadhat!).

Az alját nem látja.

Ha így teszel, akkor az EGR dolgozik tovább vidáman és nem veszi észre,

hogy amit nyitogat, az gyakorlatilag vakablak.

Módosítva : Big Nose
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Felismerem az EGR-t, csak többen írták hogy egy cső vezeti oda a cuccost mint az 1.9 tdi-nél én meg halálra kerestem. Az volt a következő gondolatom hogy berakok a tömítés alá valamit okosan de akkor bingo. Esetleg még arra valami okosság hogy ne legyen borzasztó régi tranzit hangja, valami előtöltés módosító okosság vagy ilyesmi? Ahhoz a főtengely jeladó jelét veszi gondolom alapul.? Köszönöm

mert baromi rossz helyen keresgélsz.
A turbonak semi köze hozzá.

Tedd szépen vissza a borításást. ;-)

Ha leveszed a szívósor és adagoló csövek takaró fedelét (fekete műanyag fedél - kiveri a szemed),

akkor jó nyomon jársz.

Találsz alatta elöl a hűtő felöl blokk középen egy mini műanyag UFO-t, vákuumcsővel a seggében.
Környéken nincs is más műanyag.

Igen-igen, ő az Y20DTH-nál az EGR teteje.

Képileg is megmagyarázva:

http://i186.photobucket.com/albums/x220/ryeallen_2007/PICT1905-1.jpg

Hogy lefalazd, ahhoz le kell venned a komplett szívósort és az az alatti bejövő lyuk alá kell berakni egy hajszálvékony fém lemezt.

Ennek az az oka, hogy az EGR szelep a szívósor tetején zár (és nem akadhat).

Ha így teszel, akkor az EGR dolgozik tovább vidáman és nem veszi észre,

hogy amit nyitogat, az gyakorlatilag vakablak.

Link to comment
Megosztás:

ERRE VALAKI?

ha nem fedélzetis (BC) ,nincs benne csak hőfok jeladó, én így főztem meg a gép motorját, 92 fokot mutatott amikor beolvadtak a dugók

ha fedélzetis azthiszem a tágulási tartájon kellene lennie

Módosítva : mr. bb
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infot, itt többen írták hogy nekik le van falazva és jó, de lehet másik motorkóddal. Viszont még mindig nem tudom merre lenne egyáltalán a falazási lehetőség vagy csak lehúznád róla a vákumcsövet + dugó + chip? Ha hagynám dolgozni a szelepet de nem jutna el odáig a kipufogógáz lehet nem kellene a chip de nem jöttem rá honnan kerül előre a kipufogógáz.

A ledugózás nem jó, mert a légtömegmérő értékéből kiszámolja, hogy megy-e. Nekem most emulátor van bent, de majd ha megy chipre, akkor kiíratom belőle. Nekem a szelep benne van, csak mivel nem működik, ezért ő maga dugózza le a lyukat. Amúgy ha dugóznád, akkor a 2 csavart kiszeded, és a szelep helyére gyártatsz, vagy veszel megfelelő alakú cuccot, amit a szelep 2 csavarjával fogatsz a szelep helyére.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infot, itt többen írták hogy nekik le van falazva és jó, de lehet másik motorkóddal. Viszont még mindig nem tudom merre lenne egyáltalán a falazási lehetőség vagy csak lehúznád róla a vákumcsövet + dugó + chip? Ha hagynám dolgozni a szelepet de nem jutna el odáig a kipufogógáz lehet nem kellene a chip de nem jöttem rá honnan kerül előre a kipufogógáz.

A kipufogógáz a hengerfejből kerül oda, közvetlenül a szívósor alól, nem valami csövön. Y20DTH nál vákumos az AGR , tehát annak a mozgását nem figyeli a motorvezérlő. Amikor részterhelésen nyitnia kéne, a légtömegmérő adataiból tudja, hogy nyitott e az AGR. Ezért kell szoftveresen kilőni. Amugy nem kell semmi hókuszpókusz, lemezes lezárás. Elég az AGR-re menő vákumcsőbe bedugni egy golyót, vagy csavart, és vissza dugni a csövet az AGR-re. Annak a szelepe tökéletesen lezárja a kipufogó gázt. Nem kell annak mozogni. Az elektromos AGR-nél fontos az, hogy a szelep mozogjon, mert ott azt figyeli a komp. Ott kell lemezes lezárás.

Link to comment
Megosztás:

A kipufogógáz a hengerfejből kerül oda, közvetlenül a szívósor alól, nem valami csövön. Y20DTH nál vákumos az AGR , tehát annak a mozgását nem figyeli a motorvezérlő. Amikor részterhelésen nyitnia kéne, a légtömegmérő adataiból tudja, hogy nyitott e az AGR. Ezért kell szoftveresen kilőni. Amugy nem kell semmi hókuszpókusz, lemezes lezárás. Elég az AGR-re menő vákumcsőbe bedugni egy golyót, vagy csavart, és vissza dugni a csövet az AGR-re. Annak a szelepe tökéletesen lezárja a kipufogó gázt. Nem kell annak mozogni. Az elektromos AGR-nél fontos az, hogy a szelep mozogjon, mert ott azt figyeli a komp. Ott kell lemezes lezárás.

Nem a legtomegmero figyeli az EGR-t hanem a MAP erzekelo a szivofedelbe. Ugyan ez ami figyeli ha a turbo nyomas kulonbozik 0.3 atm -val es dobja P0400 .

Link to comment
Megosztás:

ha nem fedélzetis (BC) ,nincs benne csak hőfok jeladó, én így főztem meg a gép motorját, 92 fokot mutatott amikor beolvadtak a dugók

ha fedélzetis azthiszem a tágulási tartájon kellene lennie

a tágulásin nincs a termosztátnál van valami gombaszerüség.lehet hogy az de miért csak akkor jelez ha valamelyik oldalra döl a kocsi mikor leállok, és inditáskor jön elö. mi az hogy fedélzetis azt gondolom hogy fed. komp -os de ez mibol látszik?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

a tágulásin nincs a termosztátnál van valami gombaszerüség.lehet hogy az de miért csak akkor jelez ha valamelyik oldalra döl a kocsi mikor leállok, és inditáskor jön elö. mi az hogy fedélzetis azt gondolom hogy fed. komp -os de ez mibol látszik?

termosztát ház oldalára megy egy vezeték az a vízhőfok jeledó

akkor fedkompos akocsid ha aközépső kijelződ írja a kiégett izzót a fogyó szélvédőmosót meg hasonlókat ellenőrzi a dolgokat indításkor

ha ilyen nincs akkor szintérzékelő nincs gyárilag. lehet kontakt hiba van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

- mostmár belegabalyodtam. Szóval akkor az Y17dt -nél elég csak lefalazni az EGR-t és hibakód mentes lesz ?

y 17 dt motornál be kell rakni egy fém lapot a turbo- kipufogó csonk és rozsdamentes cső közé itt a legegyszerűbb nem kell bontani semmit

és nemlesz hiba. vákum vezérelt eldolgozgat magába és ennyi

Link to comment
Megosztás:

És akinek elektromos az EGR-je Y17DT mocival?

Elektromos EGR Y17DT-n? Én még nem hallottam róla, mondjuk attól még lehet, hogy van. Azt akkor ECU-ba kell kikapcsolni OP-COM-al, hogy nincs, mert akkor nem fogja keresni.

Egyébként tényleg annyi, hogy a lyukas tömítést egy vékonyabb lemez tömítésre lyuk nélkül kicseréled és kész. Nekem 1 hét után dobta a hibát, de az kb. 1-1,5 hónapja volt. Azóta tökéletesen megy.

Az EGR lefalazástól annyira nagyon jobb nem lesz, a chip fényévekkel többet dob rajta. Ajánlom, persze csak az ésszerű keretek közötti húzást, nem 200 LE, 500 nm elérése.....

Link to comment
Megosztás:

Nem a legtomegmero figyeli az EGR-t hanem a MAP erzekelo a szivofedelbe. Ugyan ez ami figyeli ha a turbo nyomas kulonbozik 0.3 atm -val es dobja P0400 .

Ez így igaz, azzal a kiegészítéssel, hogy a computer a MAP szenzor adataitnál a légtömegmérőnél beérkező mennyiséget is alapul veszi a kalkulálásnál, szóval azt is figyeli.

Egyébként csűrhetjük-csavarhatjuk az EGR kérdést, de mindenképpen egy ostoba emmissziós találmány és igazából megkerülni korrektül nem lehet.

Szoftveresen se.

Hogy miért nem?

Fizetsz érte nem keveset, hogy kilőjék.

án megoldva.

Aztán viszed vizsgára egyben zöldkártyára .... és?

Megint fizetsz a visszaállításért, hogy ne bukjon el a mérésen?

Aztán megint ... aztán megint?

Ez persze csak az egyéni véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Aztán viszed vizsgára egyben zöldkártyára .... és?

Megint fizetsz a visszaállításért, hogy ne bukjon el a mérésen?

Aztán megint ... aztán megint?

Ez persze csak az egyéni véleményem.

Erre találták ki a levelező tagozatot, meg egyéb jó megoldásokat ;) . Persze az is fizetős, de nem olyan durva.

Más: Y20DTH-nál OP-COM-mal adva neki 5% plusz üzemanyag toleranciát egész jó lett az autó. Persze majd egyszer chippelve lesz, de addig is kipróbáltam, bejött. Így már nem olyan cammogós dízel, hanem szépen ugrik lentről is. És mivel ez a maximális üzemanyag eltérés, ezért fogyasztásban nem észrevehető, mert ezt csak intenzív gyorsításnál adja. A hangja kissé karcosabb így, de engem most az érdekelt, hogy lehessen előzni, lámpánál kilőve sávot váltani, stb. Így most határozottan tetszik :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én a saját autómon kicseréltem a szelepet, szivárgás megszünt, nekem ez a megoldás érte meg, így legalább nem áznak a kábelek tovább. Nem tudom, hogy a Te esetetben a hibás szelep szivárgása a későbikben erősödik-e majd?

Arra is gonoltam ha egyszer sok időm lesz akkor azt a kiszedett szelepet megnyom levegővel, hátha meglátom, hogy a műanyag résznél hol van megrepedve, vagy hol enged át.

Szerintem azt azért nézd meg, hogy a lenti adagoló elektronika kábelei nem gázolajosak-e, mert annak a vezetékei is abba a kötegbe mennek bele.

Üdv: András

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

Corsa c-m van.Y17DT motorral.

Észrevettem hogy az adagoló környékén szivárog a gázolaj. Keresgéltem itt a fórumon valószínű az előtöltés szabályzó szelep cseréje megoldja, de a napokban menet közben egyszer csak megállt. Újraindítottam, beindult de le is állt kb 5 mp után. Hibakódot kivillogtattam 0251, ami többek szerint az adagoló vezérlő elektronika hibájára utal.

Kérdésem: lehet hogy a szelep.hibája okozza a leállásat, vagy egymástól függetlenül repedt el a szerepem és ment tönkre az adagoló vezérlő?

A motorvezérlő elektronika csatlakozót lehúztam, nem találtam gázolaj nyomokat.

Előre is köszönöm a segítséget!

A

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.