Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

" legfőképpen ha az adagoló alján levő előtöltés szabályzó szelep át engedi a gázolajat. " Ossze keverted az 1.7 motort a 2.0 -al .

Es igen is van gond ezzeknel a tipusoknal az adagoloval. Elotolto dugatyutol (meg ragad) vezerlo elektronika meghibasodik mert az elotoltes szellep drotjairol le eg idovel a szigeteles es zarlatatot csinalnak. Jellado az adagolobol meg szokot meghibasodni.

Igen Igazad van. sorry

Link to comment
Megosztás:

isuzu diesel

ismerek olyan autót ami túl van 600.E kmen a blokkhoz sose nyúltak y17dt 75le teher combo ban.

sokszor tekertek órát. hanyadik tulaj vagy? nem volt olajcsere.

haverom escortjából nem olaj hanem szó szerint 1l olajzír folyt le, inkább nyúlt mint folyt :D

gyújtás ráadáskor világít az olajnyomás lámpa? ha nem akkor gáz van.

ha nem forralta a vizet miből gondolod hogy rossz?

Módosítva : mr. bb
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy G-s asztrám 2.2 dti kombim. A vezérmű szíjat hány km-ként kell cserélnem? 184-ezer km el vettem és a szerviz könyv 136-ezerig van szervizelve, de odáig nem volt cserélve. Meg köszönném az infókat. Aki tudna ebben a típusban segíteni, kérem privizzen rám. nagyon meg köszönném.

Sziasztok Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy G-s asztrám 2.2 dti kombim. A vezérmű szíjat hány km-ként kell cserélnem? 184-ezer km el vettem és a szerviz könyv 136-ezerig van szervizelve, de odáig nem volt cserélve. Meg köszönném az infókat. Aki tudna ebben a típusban segíteni, kérem privizzen rám. nagyon meg köszönném.

Sziasztok Laci

Szevasz.

Mert hogy nem szíjas. ;-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy G-s asztrám 2.2 dti kombim. A vezérmű szíjat hány km-ként kell cserélnem? 184-ezer km el vettem és a szerviz könyv 136-ezerig van szervizelve, de odáig nem volt cserélve. Meg köszönném az infókat. Aki tudna ebben a típusban segíteni, kérem privizzen rám. nagyon meg köszönném.

Sziasztok Laci

Jaja :D

Ebben még senki nem cserélt vezérműszíjat, mert lánc van benne :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Csak egy pozitív dolgot szeretnék megosztani veletek. :)
Z17DTL G astrám van. A mai napon volt egy hosszabb utam vele. Lomha volt erőtlen a megszokotthoz képest. Hazaértem és elkezdtem gondolkodni mi lehetséges... Addig-addig próbálkoztam nézelődtem míg ki nem vettem a MAP szenzort. Ha éltetek még retkes sza*rt :D
Tele volt korommal az egész. Kis csavarhúzóval kikapargattam belőle a kormot, csilli-villire kitakarítottam. Most este próbálgattam egy kicsit.
Megdöbbentő az eredmény :) Negyed órás művelet és segít! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak egy pozitív dolgot szeretnék megosztani veletek. :)

Z17DTL G astrám van. A mai napon volt egy hosszabb utam vele. Lomha volt erőtlen a megszokotthoz képest. Hazaértem és elkezdtem gondolkodni mi lehetséges... Addig-addig próbálkoztam nézelődtem míg ki nem vettem a MAP szenzort. Ha éltetek még retkes sza*rt :D

Tele volt korommal az egész. Kis csavarhúzóval kikapargattam belőle a kormot, csilli-villire kitakarítottam. Most este próbálgattam egy kicsit.

Megdöbbentő az eredmény :) Negyed órás művelet és segít! :)

Bizony én is megcsináltam már. Csak egy baj van, hogy ha tele van korommal a szívó rész egy idő után újból telenyomja. Nekem azóta kevésbé "kopog" is.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

- talán érdekel valakit mire jutottam az y17dt - G Astrám, EDU - ECU - Immobilizer -és mennyiségszabályozó szelep ügyében.

a #6943 -as hozzászólásomnál írtam az EDU - ECU problémáról.

Ma sikerült összerakni a szekeret teljesen és igaz még eddig csak 12 Km-t mentem vele majd holnap már főpróba lesz hosszabb távon is.

Szóval, Márton Csaba (Gyulán) mint az előzőekben írtam "összehegesztette" nekem az ECU-t az immoval, és az újjávarázsolt EDU-val

.... (mivel az ECU is kinullázott minden adatot magából amikor az EDU szénné égett) ....

természetesen a mennyiségszabályozó szelep cseréjéhez is ragaszkodtam, nagyon egyszerűen ki lett cserélve az is.

Mikor összeállt a kép, hogy kész.... pöccre indult a motor, egy kicsit dadogott, kb.: 5 másodpercet mire kidolgozta az adagoló a levegőt és utána hagytuk melegedni üzem-melegre, majd meghajtottuk. Olyan a szekér mintha új lenne.

Csaba tudását és szakértelmét csak ajánlani tudom mindenkinek aki érintett.

Mielőtt visszaküldte a cuccot, próbapadon nyúzta, majd egy donor autón tesztelte napokig. ( mivel ez nálam nem egyszerű EDU gond volt csak..)

Amikor minden tuti biztos így kaptam meg egyben a komplett elektromos "agyat".

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szevasztok. ki tudja,hogy mi lehet a baj ,amikor is a turbo 2500 fordulaton kezd el dolgozni. vákumpumpa csere volt,vákuumszelepek csere volt és még is. 2.0 dth. y-motorkod

Légtömegmérő (MAF) és/vagy turbónyomás érzékelő (MAP). Tapasztalatból mondom...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olvastam itt arról, hogy y17dt motor nem akar felmelegedni, de nem találom.

Tudnátok nekem abban segíteni, hogy milyen fajtát, hány fokost tettetek be ami bevált?

Nehezen melegszik fel (üzem melegre kb. 15km) és a fogyasztásom is megnőtt 7.2re :blink:, pedig nincs is hideg.

Módosítva : Laci781
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olvastam itt arról, hogy y17dt motor nem akar felmelegedni, de nem találom.

Tudnátok nekem abban segíteni, hogy milyen fajtát, hány fokost tettetek be ami bevált?

Nehezen melegszik fel (üzem melegre kb. 15km) és a fogyasztásom is megnőtt 7.2re :blink:, pedig nincs is hideg.

Wahler ( azthiszem így kell írni). Te döntésed milyet veszel.

Viszont tökéletes egyikkel sem lesz. El kell fogadni, hogy a dízelnek a "hulladékhője" kevesebb a benzinesénél.

Sokáig én is kerestem a megoldást, aztán szereztem ülésfűtést. Így indítás után ülésfűtés bekapcs, fűtés lekapcs, így hamarabb melegszik a motor.

15 km az nagyon sok, ott akkor más baj lesz.

Esetleg érdemes megnézni, hogy a termó rendesen a helyén van-e. Én 3x cseréltem, mire a 2-ik szerelő rájött, hogy mi okozza a hosszú felmelegedést. A termosztát ha a helyén van elzárja a víz útját, és ugye csak üzemi hőfokon nyit ki. Namármost, ha a termosztátnál egy tömítésnek annyi, a víz nyomása elnyomja akár 1 mm-re is a termót a helyéről, akkor ott átenged, és kikerülve a termót baromi lassan melegszik a víz.

Mindezek mellett lehet, hogy a termód nyitva ragadt le, ez még a jobbik eset.

A fogyi meg azért is lehet magas, mert nehezen melegszik a gép. Minden esetre ajánlom, hogy ha összeáll a dolog kormold ki, lehet le van kormolódva a gép.

Kartonozhatsz is, csak azt is jól kell megcsinálni, mert ha meg forralni fogja a vizet más baj is lesz.

Csak rövid utakon használod?

Link to comment
Megosztás:

Wahler ( azthiszem így kell írni). Te döntésed milyet veszel.

Viszont tökéletes egyikkel sem lesz. El kell fogadni, hogy a dízelnek a "hulladékhője" kevesebb a benzinesénél.

Sokáig én is kerestem a megoldást, aztán szereztem ülésfűtést. Így indítás után ülésfűtés bekapcs, fűtés lekapcs, így hamarabb melegszik a motor.

15 km az nagyon sok, ott akkor más baj lesz.

Esetleg érdemes megnézni, hogy a termó rendesen a helyén van-e. Én 3x cseréltem, mire a 2-ik szerelő rájött, hogy mi okozza a hosszú felmelegedést. A termosztát ha a helyén van elzárja a víz útját, és ugye csak üzemi hőfokon nyit ki. Namármost, ha a termosztátnál egy tömítésnek annyi, a víz nyomása elnyomja akár 1 mm-re is a termót a helyéről, akkor ott átenged, és kikerülve a termót baromi lassan melegszik a víz.

Mindezek mellett lehet, hogy a termód nyitva ragadt le, ez még a jobbik eset.

A fogyi meg azért is lehet magas, mert nehezen melegszik a gép. Minden esetre ajánlom, hogy ha összeáll a dolog kormold ki, lehet le van kormolódva a gép.

Kartonozhatsz is, csak azt is jól kell megcsinálni, mert ha meg forralni fogja a vizet más baj is lesz.

Csak rövid utakon használod?

Sziasztok. Nos, a következő történt.

Ugye írtam már régebben, hogy szenvedek a gépemmel miszerint 1500-as fordulaton minden sebességi fokozatban rángat.

Már több mint 15 szerelő nézte, javította sok-sok zsetonért de egyik sem tudta megcsinálni (hozzáteszem szakmám és még rajtam is kifog)!!!

Nade!!! Most jön a csavar a ceglédi szakszervizbe is eljutottam mire mentek egy kört a ráróval, rákötötték a tech2-őt és megállapították 20 perc alatt, hogy nincs hibakód, nincs rendellenes adat viszont tényleg@ar 5ezerért.

Felcsesztem magam nagyon, hogy már megint átba@tak, lehúztak és akarattal-akaratlanul meghúzattam ahogy te is tanácsoltad mondom majd legalább kiégetem.

DE!!!

Olyan jól sikerült a kikormolás, hogy beállt a motor.

A következő történt. Üzem meleg volt a motor, elindulok és 130-140-el 4000-es fordulaton mentem kb.5km-ert mire elkezdett kopogni egyre hangosabban a motor. Ez hangosodás egyben erővesztés kb. 5-10mp. alatt elérte a tetőfokát mire kinyomtam a kuplungot és a motor leállt. Próbáltam indítani, de megszorulva nagyon nyögve nyelősen tekert az önindító.

Most a szerelőnek elhúztam talán holnap felgyújtja mert mondtam neki, hogy most már azt sem bánom.Este hívott beröffent a gép pöccre de kopog és fémes nyikorgó hangja van!

Jelen pillanatba 200-al vagyok bukóban, szerintem holnap du. felhív a szerelő és közli, hogy a nyugvócsapágyaknak és a hajtókarcsapágyaknak annyi.Befigyel el főtengely köszörülés és csapágysorcsere és valószínű, hogy egy olajszivattyú is!!!

Néztem abban az 5-10mp alatti időszakban a műszerfalat de az olajnyomáslámpám nem világított (attól még abban a 4000-es fordulaton lehet, hogy kevés volt neki a nyomás) viszont a vizem elkezdett melegedni.

Mivel szerintem gazdaságtalan lesz a javítása valószínűleg vennem kell egy motort. http://www.callparts.de/fahrzeugteil/bei11000259791050-motor-opel-meriva-17-dti-y17dt-ccm1686-kw55-bj2005-km140191 méghozzá ilyet de nem találok sehol magyarba.

Úgyhogy most remegő kezemmel emelgetem a korsó söreimet benne egy feles vodkával és nézek ki bután a fejemből.

Módosítva : Laci781
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nos, a következő történt.

Ugye írtam már régebben, hogy szenvedek a gépemmel miszerint 1500-as fordulaton minden sebességi fokozatban rángat.

Már több mint 15 szerelő nézte, javította sok-sok zsetonért de egyik sem tudta megcsinálni (hozzáteszem szakmám és még rajtam is kifog)!!!

Nade!!! Most jön a csavar a ceglédi szakszervizbe is eljutottam mire mentek egy kört a ráróval, rákötötték a tech2-őt és megállapították 20 perc alatt, hogy nincs hibakód, nincs rendellenes adat viszont tényleg@ar 5ezerért.

Felcsesztem magam nagyon, hogy már megint átba@tak, lehúztak és akarattal-akaratlanul meghúzattam ahogy te is tanácsoltad mondom majd legalább kiégetem.

DE!!!

Olyan jól sikerült a kikormolás, hogy beállt a motor.

A következő történt. Üzem meleg volt a motor, elindulok és 130-140-el 4000-es fordulaton mentem kb.5km-ert mire elkezdett kopogni egyre hangosabban a motor. Ez hangosodás egyben erővesztés kb. 5-10mp. alatt elérte a tetőfokát mire kinyomtam a kuplungot és a motor leállt. Próbáltam indítani, de megszorulva nagyon nyögve nyelősen tekert az önindító.

Most a szerelőnek elhúztam talán holnap felgyújtja mert mondtam neki, hogy most már azt sem bánom.Este hívott beröffent a gép pöccre de kopog és fémes nyikorgó hangja van!

Jelen pillanatba 200-al vagyok bukóban, szerintem holnap du. felhív a szerelő és közli, hogy a nyugvócsapágyaknak és a hajtókarcsapágyaknak annyi.Befigyel el főtengely köszörülés és csapágysorcsere és valószínű, hogy egy olajszivattyú is!!!

Néztem abban az 5-10mp alatti időszakban a műszerfalat de az olajnyomáslámpám nem világított (attól még abban a 4000-es fordulaton lehet, hogy kevés volt neki a nyomás) viszont a vizem elkezdett melegedni.

Mivel szerintem gazdaságtalan lesz a javítása valószínűleg vennem kell egy motort. http://www.callparts.de/fahrzeugteil/bei11000259791050-motor-opel-meriva-17-dti-y17dt-ccm1686-kw55-bj2005-km140191 méghozzá ilyet de nem találok sehol magyarba.

Úgyhogy most remegő kezemmel emelgetem a korsó söreimet benne egy feles vodkával és nézek ki bután a fejemből.

Sajnálattal hallom. :(

Sajnos nekem is pár dologgal befaragás volt, de persze maga a motor sohasem sínylette meg. MOndjuk vezérléscserekor mindig ellenőröztetem az olajpumpa csavarját, lazíttatom, rögzítővel bekenetem, és meghúzatom biztos ami tuti.

A rángatás érdekes módon nálam is fennáll, de leginkább csak a padlógáznál érdekes, illetve hidegen mintha meg-meg csúszna a kuplung. De a fordulatszám nem változik,úgy értem azon nem érzékelni a csúszást.

Szerintem kintről próbálj meg szerezni, ott nagyjából az a km-lesz benne amit írnak. Persze azon is a szokásos dolgokat el kell majd végezni.

Minden esetre kitartás, és szerintem vedd fel a kapcsolatot Márton Csabával, vagy Wesszel ők lehet tudnak segíteni, mert elég mélyen benne vannak ezekben a dolgokban!

Most nézem, hogy ennyiért kintről motort.... hát nem tudom. Ennyiért már inkább donor kocsit kell venni kompletten, azt kiárulni az egyéb dolgokat.

Módosítva : Handbrake
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nos, a következő történt.

Ugye írtam már régebben, hogy szenvedek a gépemmel miszerint 1500-as fordulaton minden sebességi fokozatban rángat.

Már több mint 15 szerelő nézte, javította sok-sok zsetonért de egyik sem tudta megcsinálni (hozzáteszem szakmám és még rajtam is kifog)!!!

Nade!!! Most jön a csavar a ceglédi szakszervizbe is eljutottam mire mentek egy kört a ráróval, rákötötték a tech2-őt és megállapították 20 perc alatt, hogy nincs hibakód, nincs rendellenes adat viszont tényleg@ar 5ezerért.

Felcsesztem magam nagyon, hogy már megint átba@tak, lehúztak és akarattal-akaratlanul meghúzattam ahogy te is tanácsoltad mondom majd legalább kiégetem.

DE!!!

Olyan jól sikerült a kikormolás, hogy beállt a motor.

A következő történt. Üzem meleg volt a motor, elindulok és 130-140-el 4000-es fordulaton mentem kb.5km-ert mire elkezdett kopogni egyre hangosabban a motor. Ez hangosodás egyben erővesztés kb. 5-10mp. alatt elérte a tetőfokát mire kinyomtam a kuplungot és a motor leállt. Próbáltam indítani, de megszorulva nagyon nyögve nyelősen tekert az önindító.

Most a szerelőnek elhúztam talán holnap felgyújtja mert mondtam neki, hogy most már azt sem bánom.Este hívott beröffent a gép pöccre de kopog és fémes nyikorgó hangja van!

Jelen pillanatba 200-al vagyok bukóban, szerintem holnap du. felhív a szerelő és közli, hogy a nyugvócsapágyaknak és a hajtókarcsapágyaknak annyi.Befigyel el főtengely köszörülés és csapágysorcsere és valószínű, hogy egy olajszivattyú is!!!

Néztem abban az 5-10mp alatti időszakban a műszerfalat de az olajnyomáslámpám nem világított (attól még abban a 4000-es fordulaton lehet, hogy kevés volt neki a nyomás) viszont a vizem elkezdett melegedni.

Mivel szerintem gazdaságtalan lesz a javítása valószínűleg vennem kell egy motort. http://www.callparts.de/fahrzeugteil/bei11000259791050-motor-opel-meriva-17-dti-y17dt-ccm1686-kw55-bj2005-km140191 méghozzá ilyet de nem találok sehol magyarba.

Úgyhogy most remegő kezemmel emelgetem a korsó söreimet benne egy feles vodkával és nézek ki bután a fejemből.

itthon 80-100 közt kapsz szerintem, annyian hoznak be g astrát . nekem is volt motorcserém, mivel motorkódos semmi paírozni való nincs vele

blokkot hengerfejjel vettem monori erdei bontótól pár éve hibátlanul teszi a dolgát blokk hengerfej+szelepfedél bontatlanul csere, a sallangok visszapakolása a régi motorról és menni fog faxán 40et fizettem munkadíjat azóta működik

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem olyan kérdésem lenne h van egy 2.0di g astrám. Résolaj csöveket cseréltem rajta azóta nem indul csak teker és néha egy picit kapkodja.De azon kívül semmi.Hol lehet ezeket légteleníteni? Előrre is köszi a válaszokat.

Szia. Sajnos nem lesz egyszerű. Meg kell lazítani a porlasztókon a nagy nyomásu csövek hollandijât. És addig indítózni amíg meg jelenik ott a gázolaj. Akkor gyorsan meg szorítani. Ez két emberes dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nos, a következő történt.

Ugye írtam már régebben, hogy szenvedek a gépemmel miszerint 1500-as fordulaton minden sebességi fokozatban rángat.

Már több mint 15 szerelő nézte, javította sok-sok zsetonért de egyik sem tudta megcsinálni (hozzáteszem szakmám és még rajtam is kifog)!!!

Nade!!! Most jön a csavar a ceglédi szakszervizbe is eljutottam mire mentek egy kört a ráróval, rákötötték a tech2-őt és megállapították 20 perc alatt, hogy nincs hibakód, nincs rendellenes adat viszont tényleg@ar 5ezerért.

Felcsesztem magam nagyon, hogy már megint átba@tak, lehúztak és akarattal-akaratlanul meghúzattam ahogy te is tanácsoltad mondom majd legalább kiégetem.

DE!!!

Olyan jól sikerült a kikormolás, hogy beállt a motor.

A következő történt. Üzem meleg volt a motor, elindulok és 130-140-el 4000-es fordulaton mentem kb.5km-ert mire elkezdett kopogni egyre hangosabban a motor. Ez hangosodás egyben erővesztés kb. 5-10mp. alatt elérte a tetőfokát mire kinyomtam a kuplungot és a motor leállt. Próbáltam indítani, de megszorulva nagyon nyögve nyelősen tekert az önindító.

Most a szerelőnek elhúztam talán holnap felgyújtja mert mondtam neki, hogy most már azt sem bánom.Este hívott beröffent a gép pöccre de kopog és fémes nyikorgó hangja van!

Jelen pillanatba 200-al vagyok bukóban, szerintem holnap du. felhív a szerelő és közli, hogy a nyugvócsapágyaknak és a hajtókarcsapágyaknak annyi.Befigyel el főtengely köszörülés és csapágysorcsere és valószínű, hogy egy olajszivattyú is!!!

Néztem abban az 5-10mp alatti időszakban a műszerfalat de az olajnyomáslámpám nem világított (attól még abban a 4000-es fordulaton lehet, hogy kevés volt neki a nyomás) viszont a vizem elkezdett melegedni.

Mivel szerintem gazdaságtalan lesz a javítása valószínűleg vennem kell egy motort. http://www.callparts.de/fahrzeugteil/bei11000259791050-motor-opel-meriva-17-dti-y17dt-ccm1686-kw55-bj2005-km140191 méghozzá ilyet de nem találok sehol magyarba.

Úgyhogy most remegő kezemmel emelgetem a korsó söreimet benne egy feles vodkával és nézek ki bután a fejemből.

Részvétem a motor miatt, tudom, mennyit szenvedtél vele. Bosszantó, hogy most már talán végképp nem fogjuk megtudni a hiba okát. Viszont, ha nekem is elkezd 1500-nál rángatni, azonnal eladom.

racing bazáron találsz motort:

http://racingbazar.hu/alkatresz/komplett_motor/opel_1.7_dti_komplett_motor

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/opel_1.7_isuzu_motor_elado

Van egy másik hely, ők korrektek, ha jól emlékszem a srác Monori, nekem már segített, két hetente hoznak be astrákat: http://www.bontottopel.com/dieselmotorok/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek . Nemrég vásároltam egy Y17DT -s G astrát és nekem még nagyon új ez a motor ( előtte a német 68 le volt ). Az a problémám lenne az autóval ,hogy van amikor melegen nehezen indul be ,de van amikor szépen beindul melegen is. Reggel hidegen pöccre indul . Azt szeretném kérdezni töletek ,hogy mi lehet a probléma oka ? Ha valaki találkozott már ilyesmi hibával kérem segitsen . Elöre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szia gerzsenyi21

#6850 hsz.-ben a 343. oldalon Handbrake elég jól kivesézte mit kellene megnézni a te esetedben.

Üdv.

( még annyi, hogy a harmadik bekezdésnél írja:

"Harmadik körben ellenőrizni, hogy felül az ECU csatiban a hozzád közelebb esőben van-e gázolaj. Ha van akkor adagoló fejszelep csere." - na ez nem adagoló fejszelep, hanem előtöltés szabályozó szelep és az adagoló aljánál található. (Szívás kicserélni...) Amit itt többen adagoló fejszelepnek neveznek, annak az igazi neve üzemanyag mennyiség szabályozó szelep (ezt egyszerű cserélni) és az adagolón felül helyezkedik el, az a legnagyobb szelep, de ez csak az EDU-val van összeköttetésben. Amikor ez rossz akkor el sem indul az autó, és gyanús, hogy az EDU leégését ez okozza..... viszont az előtöltés szabályozó szelep hibája esetén elindul. de igazából csak a hidegindításban van szerepe.

Hát ne a nagy szelep legyen a gondod azt kívánom, viszont ha igen akkor EDU-javítás szerintem csak a mennyiségszabályozó cseréjével együtt...

Ehhez "Gyulán" van egy "tuti biztos szakember", aki ECU-t és EDU-t is profin rendberak ! ( 3 év garival ) Ezeken már túl vagyok, és nagyon jó lett a gép hála neki !)

Nem ijesztésnek írtam, átnyálaztam párszor a fórumot, nagyon sok tapasztalat, leírás és segítő ember van itt.

Köszönet érte minden érintettnek. Először azért egy "hozzáértőnek" kellene diagolni az autót...

Üdv.

Módosítva : melyon
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.