Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

2006-os a cikk. 2005ben már bőven volt H Astra.

H Astra 2004-től

Na, akkor ugyan arról beszélünk. :lol:

Astra G 1.7 CDTI 2002 második félévtől (pontosabbat nem tudok, az enyém 2003.04)

Astra H 2004 márciustól, de 1.7 CDTI csak pár hónappal később

Link to comment
Megosztás:

...17 DTI-szíjas motor (+ktg) finomabb szerkezet, eléggé érzéketlen a használatra, kiszámíthatóan fogyaszt, nincsenek nagy eltérések, kiválóan indul, viszont a 165 Nm gyengécske, és az is csak kis fordulatszám tartományba áll rendelkezésre. Ezt csak a fogyasztása miatt szeretem. típushibái eléggé ut mellett hagyósak (olajpumpa kerék lelazulás, adagoló elektronika)

A CDTI-ket nem ismerem, de feltételezem, hogy nem rosszak. Mivel későbbi modellekben szerepelnek ezért a pénztárcának is jobban meg kell nyílnia...

Nekem 1.7 CDTI van (CL2 -2004). 158ezernél az olajpumpa bordáskerék majdnem elhagyott, de időben észleltem és nem következett be a vezérlés átugrása.

Előtte 150 ezernél komplett vezérléscserét végeztünk. Az olajpumpa bordáskerekét is ellenőriztük, de nem tapasztaltunk semmit.

Az esemény óta az olajpumpa bordáskerék csavart csavart leragasztottuk.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a kérdést ugye viccnek szántad? Nézz ki ma az ablakon idehaza, és döntsd L, mi lehet az Alpok környékén! Túl azon, h náluk tényleg kötelezô, egy ekkora úton (sem) érdemes sem a saját, sem a mások testi épségét kockáztatni!

En romaniabn lakom itt esik az eso nezegettem az idojaras jelentest...de felteszem a telit... az a tuti ugy latom...

Link to comment
Megosztás:

hali!

szerintem tedd fel a télit, mert eléggé zord idők vannak...

Inkább majd a jó időben kopjon a kelleténél jobban a téli gumid, mint csúszkálj össze-vissza a nyárival a hóban, vagy ne tudj elindulni...

És a legfőbb érv, ez miatt mindenképpen a téli gumi javallott:

Vannak országok, ahol kötelező a téli gumi használata, Ausztria is ilyen tavaly jan.1. óta (hótól függetlenül). Közúti ellenőrzésnél szigorúbban veszik a rend őrei is mint idehaza (profilmélységet is nézik, a téli jó, ha min. 4mm)

http://www.vezess.hu/hirek/kotelezo_teli_gumi/12609/

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/081218/

itt ír a profilmélységről is:

http://www.utazas.info/sieles/ausztria/nov...ezo-ausztriaban

sőt, nálunk is tervezik:

http://www.fn.hu/belfold/20081112/kotelezo_lehet_teli_gumi/

üdv:

jaygab

Wow koszonom a tajekoztatast.... ien mondhatni tokeletes valaszra nem is szamitottam... koszonom

Tisztelettel: barobi28

Link to comment
Megosztás:

nekünk van itthon a 2.0 DTI 101 LE-s, és az 1,7 DTI 75 LE-s ből is.

A 2.0 DTI-t sokan szidják levegősödés, adagoló hiba miatt. Én ezt nem tudom alátámasztani, nálunk nagyon megbízhatóan működik, és sokkal egyenletesebben, dinamikusabban húz mint az 1,7-es DTI, fűtése jobb viszont többet fogyaszt és "traktorosabban" jár. Nem szereti a várost, ekkor megugrik a fogyasztása. Kemény a kuplungja

Szerintem ebből a 2001 utáni intercooler-es, de 2003 előtti, még vákumos AGR szelepes a legjobb.

Kövezzetek meg, ha nem így van.

Láncos motor, nem folyik, nem csöpög. Nekem sokkal igénytelenebb igáslónak tűnik, mint az 1,7-es DTI isuzu

17 DTI-szíjas motor (+ktg) finomabb szerkezet, eléggé érzéketlen a használatra, kiszámíthatóan fogyaszt, nincsenek nagy eltérések, kiválóan indul, viszont a 165 Nm gyengécske, és az is csak kis fordulatszám tartományba áll rendelkezésre. Ezt csak a fogyasztása miatt szeretem. típushibái eléggé ut mellett hagyósak (olajpumpa kerék lelazulás, adagoló elektronika)

nálunk előbbi motorban 170 ezer Km körül van utóbbiban 210 ezer. egyiknek sem volt komolyabb baja, olajat egyik sem fogyaszt, viszont az isuzu többször felbosszantott már apró hibákkal (turbónyomás érzékelő, agr hiba, adagoló helyzetérzékelő, izzítógyertya stb..) melyek valóságos okai, kontakt illetve kokszosodás eredményei voltak. Az olaj is dőlt belőle már 150 ezernél, persze ezek mind ki lettek javítva.

Engem még hála Istennek nem ért utol semmiféle típusbetegség egyik motornál sem

Mivel már idősödnek, ezért sok a piacon az elhasznált darab, de kérdésedre válaszolva:

IGEN szerintem a 2.0 DTI van olyan megbízható mint az 1,7 DTI.

A CDTI-ket nem ismerem, de feltételezem, hogy nem rosszak. Mivel későbbi modellekben szerepelnek ezért a pénztárcának is jobban meg kell nyílnia.

Az 1,7 Dti viselkedéséről csak alátámasztani tudom tapasztalataidat, de ezek az általad leírt hibák engem (170e) "még" elkerültek, viszont másféle műszaki problémáim már voltak jócskán (a legutolsó, gen. állórész, 22e ft).

Amúgy jó kis szerkezet, ezt 100e megtett km után ki merem jelenteni bátran, azért mertem megvenni mert az előző ui. motoros F-em is nagyon jól bírta a strapát, bár ahogy így visszaemlékszem annak mintha nem lett volna ennyi kehéje.

Link to comment
Megosztás:

Az 1,7 Dti viselkedéséről csak alátámasztani tudom tapasztalataidat, de ezek az általad leírt hibák engem (170e) "még" elkerültek, viszont másféle műszaki problémáim már voltak jócskán (a legutolsó, gen. állórész, 22e ft).

Amúgy jó kis szerkezet, ezt 100e megtett km után ki merem jelenteni bátran, azért mertem megvenni mert az előző ui. motoros F-em is nagyon jól bírta a strapát, bár ahogy így visszaemlékszem annak mintha nem lett volna ennyi kehéje.

jaa........ a generátort nem is említem, mert az nem a motor szerves része. De ha már szóba jött:

nálunk is voltak problémák. Az 1,7-esen felújítva lett, a 2,0-en cserélve. A generátor javítási költségeket tekintve az 1,7-es 3x annyiba került.

Link to comment
Megosztás:

jaa........ a generátort nem is említem, mert az nem a motor szerves része. De ha már szóba jött:

nálunk is voltak problémák. Az 1,7-esen felújítva lett, a 2,0-en cserélve. A generátor javítási költségeket tekintve az 1,7-es 3x annyiba került.

Mit jelent a felújítás? Csapágyakat kellett cserélni a genrátoron, vagy mi baja volt?

Link to comment
Megosztás:

jaa........ a generátort nem is említem, mert az nem a motor szerves része. De ha már szóba jött:

nálunk is voltak problémák. Az 1,7-esen felújítva lett, a 2,0-en cserélve. A generátor javítási költségeket tekintve az 1,7-es 3x annyiba került.

Ha jól emléxem Wessz mondta korábban, hogy olcsóbb venni egy használt, jó generátort, mint felújítani a régit.

Link to comment
Megosztás:

Mit jelent a felújítás? Csapágyakat kellett cserélni a genrátoron, vagy mi baja volt?

nekem corsaba van az 1,7-es motor, és elég gáz levarázsolni a generátort, ezért minden gyanús dolog ki lett cserélve rajta.

diódahíd volt oda, de ha már le lett szedve akkor fesszab is ki lett dobva+csapágyak+szimering. csak az anyag volt 24 ezer. Hitachi generátor van rajta. Ennek a belsejében van minden. Ráadásul a klíma gázt is el kellett engedni, mert útban volt egy cső (TIS szerint is így van) Ezért tömítőgyűrők + nitrogén + r134gáz is kellett 13 ezerért

igen, én is úgy gondolom, hogy nem érdemes felújítani, csak akkor, ha nem találsz jó bontottat.

A 2.0 DTI-n már ezért lett cserélve. (BOSCH) Kitűnőt vettem 12-ért (amúgy 20 körül volt sok helyen) és ez már 140 A-os a 100 A helyett. Itt csak a feszszab lett volna egy 20-as.

Link to comment
Megosztás:

:lol:

nekem corsaba van az 1,7-es motor, és elég gáz levarázsolni a generátort, ezért minden gyanús dolog ki lett cserélve rajta.

diódahíd volt oda, de ha már le lett szedve akkor fesszab is ki lett dobva+csapágyak+szimering. csak az anyag volt 24 ezer. Hitachi generátor van rajta. Ennek a belsejében van minden. Ráadásul a klíma gázt is el kellett engedni, mert útban volt egy cső (TIS szerint is így van) Ezért tömítőgyűrők + nitrogén + r134gáz is kellett 13 ezerért

igen, én is úgy gondolom, hogy nem érdemes felújítani, csak akkor, ha nem találsz jó bontottat.

A 2.0 DTI-n már ezért lett cserélve. (BOSCH) Kitűnőt vettem 12-ért (amúgy 20 körül volt sok helyen) és ez már 140 A-os a 100 A helyett. Itt csak a feszszab lett volna egy 20-as.

:lol: Lehet enmagam is jobban jártam volna ha rámegyek egy bontott generátorra!

Mivel eddig haveremre össz. ráköltöttem 40 ropit!!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek!

Problémám vezetett ide. Új vagyok itt ezért ha esetleg a kérdésem már felmerült volna legyszi dobjatok egy linket ahol megtalalom a valaszt.

1,7Dtl Astra-m van amely mostanában veszített a teljesítményéböl. Volt már valaki hasonló helyzetben?

Ráadásul hideg motornál világít egy sárga jelzö amelynek motor alaku jele van.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek!

Problémám vezetett ide. Új vagyok itt ezért ha esetleg a kérdésem már felmerült volna legyszi dobjatok egy linket ahol megtalalom a valaszt.

1,7Dtl Astra-m van amely mostanában veszített a teljesítményéböl. Volt már valaki hasonló helyzetben?

Ráadásul hideg motornál világít egy sárga jelzö amelynek motor alaku jele van.

ki kell olvasni a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Van egy 2005-ös G Astra Van típusú autóm, 1.7 CDTI. Nincs valakinek az olajszűrő-házról robbantott rajza?? Az a problémám, hogy beindítás után későn jön meg az olajnyomás. Állítólag az olajszűrő-házban vannak szelepek, amik, vagy ami hibája okozhatja ezt. Erről kéne nekem egy rajz, hogy utána járjak.

Előre is köszönöm: Attila Esetleg valami ötlet, típushiba???

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok,

A G astra y17td, a következő hibákat tárolta: P0335, P0210, P0370, P0380. gondolom vész üzemen futott, nem volt különösebb problémám, valami kerregett többször is, de nem tudtam kifülelni, a turbora gyanakodtam, de nem volt erő vesztés esetleg nagyon kicsi, sem pedig füstülés, sem rángatás . Ma viszont rángatott, de kb 1.5 órával előtte semmi komolyabb baj nem volt a kerregést leszámítva. (ez a kerregés akkor jön elő ha huzamosabb ideig vezetek 80-90 tempoval, majd városba érve meg kell állnom, majd kigyorsításkor elő jön, vagy ha egyhuzamban lehajtok x km-t, parkolok és kb 30 percet hűl a motor) ezért újra megnéztem a hibákat, villogtatós módszerrel csak a P0335 valamint a P0380 volt tárolva. Nem értem hogyan működik ez a hiba tárolás, miért törődött ki a hibatárolóból két hiba is? Igaz az adagolón a kábeleket megmozgattam, de attól szerintem nem szabadott volna elvesznie a P0210 és P0370 hibáknak? ami a fontos, ahogy újraindítottam a kocsit és hazáig semmi hiba nem volt, kivéve egy kis enyhe kerregést a lámpánál induláskor.

Link to comment
Megosztás:

Sziaszok,

A G astra y17td, a következő hibákat tárolta: P0335, P0210, P0370, P0380. gondolom vész üzemen futott, nem volt különösebb problémám, valami kerregett többször is, de nem tudtam kifülelni, a turbora gyanakodtam, de nem volt erő vesztés esetleg nagyon kicsi, sem pedig füstülés, sem rángatás . Ma viszont rángatott, de kb 1.5 órával előtte semmi komolyabb baj nem volt a kerregést leszámítva. (ez a kerregés akkor jön elő ha huzamosabb ideig vezetek 80-90 tempoval, majd városba érve meg kell állnom, majd kigyorsításkor elő jön, vagy ha egyhuzamban lehajtok x km-t, parkolok és kb 30 percet hűl a motor) ezért újra megnéztem a hibákat, villogtatós módszerrel csak a P0335 valamint a P0380 volt tárolva. Nem értem hogyan működik ez a hiba tárolás, miért törődött ki a hibatárolóból két hiba is? Igaz az adagolón a kábeleket megmozgattam, de attól szerintem nem szabadott volna elvesznie a P0210 és P0370 hibáknak? ami a fontos, ahogy újraindítottam a kocsit és hazáig semmi hiba nem volt, kivéve egy kis enyhe kerregést a lámpánál induláskor.

335 fötengely jeladó csere

380 izzitógyertya ha jól tudom(csere.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Van egy 2005-ös G Astra Van típusú autóm, 1.7 CDTI. Nincs valakinek az olajszűrő-házról robbantott rajza?? Az a problémám, hogy beindítás után későn jön meg az olajnyomás. Állítólag az olajszűrő-házban vannak szelepek, amik, vagy ami hibája okozhatja ezt. Erről kéne nekem egy rajz, hogy utána járjak.

Előre is köszönöm: Attila Esetleg valami ötlet, típushiba???

olyat nem kapsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a most vásárolt kombi Astrámat hová tudnám elvinni egy átnézésre, hogy mégis képbe legyek mit kell rajta javítani esetleg cserélni? Egy megbízható szerelő címe jól jönne itt Pest környékén, Szigetszentmiklóson talán:).

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a most vásárolt kombi Astrámat hová tudnám elvinni egy átnézésre, hogy mégis képbe legyek mit kell rajta javítani esetleg cserélni? Egy megbízható szerelő címe jól jönne itt Pest környékén, Szigetszentmiklóson talán:).

Köszi

Szia,

wessz-hez Törökbálintra vagy uhuhu-hoz Surányba

Mindketten nagy szakik és Pest megye is stimmel :lol:

wessz közelebb van talán Sz.miklóshoz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Van egy 2005-ös G Astra Van típusú autóm, 1.7 CDTI. Nincs valakinek az olajszűrő-házról robbantott rajza?? Az a problémám, hogy beindítás után későn jön meg az olajnyomás. Állítólag az olajszűrő-házban vannak szelepek, amik, vagy ami hibája okozhatja ezt. Erről kéne nekem egy rajz, hogy utána járjak.

Előre is köszönöm: Attila Esetleg valami ötlet, típushiba???

Nekem is ugyanezt csinálja a motorom, X17DT, a napi első hidegindítás, vagy több óra állás után jó 2-3 mp után jön meg az olajnyomás. A -18 fokos hidegben decemberben 5-6 mp volt.

Épp olvasom végig a fórumot, a 44 oldalnál tartok, és szinte mindekinél ezt produkálja az Isuzu motor (X-es, Y-os és a Z-s is). Hiába cserélsz rajta visszacsapó szelepet, csere után is. Mindenki egyhangúan állítja, hogy ez normális ennél a típusnál.

Elég szerencsétlen helyen van az olajszűrő és az olajnyomásmérő gomba, állítólag azért.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanezt csinálja a motorom, X17DT, a napi első hidegindítás, vagy több óra állás után jó 2-3 mp után jön meg az olajnyomás. A -18 fokos hidegben decemberben 5-6 mp volt.

Épp olvasom végig a fórumot, a 44 oldalnál tartok, és szinte mindekinél ezt produkálja az Isuzu motor (X-es, Y-os és a Z-s is). Hiába cserélsz rajta visszacsapó szelepet, csere után is. Mindenki egyhangúan állítja, hogy ez normális ennél a típusnál.

Elég szerencsétlen helyen van az olajszűrő és az olajnyomásmérő gomba, állítólag azért.

Sziasztok

Az olaj szűrő szerelvényben nincs visszacsapó szelep a jelenség amit láttok az teljesen normális és nem kell bántani, semmit ha normális minőségű olaj és normális szűrő betét van a motorban.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az olaj szűrő szerelvényben nincs visszacsapó szelep a jelenség amit láttok az teljesen normális és nem kell bántani, semmit ha normális minőségű olaj és normális szűrő betét van a motorban.

Üdv: András

Szia!

Köszönöm a választ. Én mindíg jó olajat teszek bele, rendszeresen cserélve a szűrőt is, remélem, tényleg nem lesz vele gond.

Üdv: Attila

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a választ. Én mindíg jó olajat teszek bele, rendszeresen cserélve a szűrőt is, remélem, tényleg nem lesz vele gond.

Üdv: Attila

Annyi az egész, hogy addig nem szabad gázt adni, amíg el nem halkul a motor, meg nem jön az olajnyomás.

És amíg el nem éri az üzemi hőfokot, 2000-2500 fölé nem illik pörgetni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma mutatom egy ismerősömnek, aki holnap megy G ASTRA dízelt venni, hogy mire figyeljen. nagy büszkén fék+gáz módszerrel mutatom nek, hogy miylen ha nincs hibakód. :lol:

Pontosabban csak mutattam volna....... mert ez a villogás fogadot... : 10 - 3- 7 - 10

Előtte az elektronika csati levételét mutattam neki. Lehet az miatt van ez?

Vagy mi ez a kód?

THX előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.