Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

.............. hogy ha valaki (ez esetben a gyár) kitalált egy hellyel-közzel környezetbarát megoldást, akkor azt ne rontsuk már le szándékosan!

A gyár miért is találta ki? A jogszabályok miatt! A jogszabály valószínűleg az üzem közbeni kibocsátásról szól..........a gyártók pedig kénytelenek teljesíteni. De az, hogy közben erre a szar szelepre ami szinte minden autónál problémákat okoz, - főleg ha már egy kicsit olajat is eszik, vagy sokat megy rövid távot - mekkora iparág épül és ezáltal mekkora a környezetszennyezés, azt nem veszi senki számításba.

Egyáltalán nem tartom bűnnek a kiiktatást, de te sajnos folyamatosan bűncselekményekkel hasonlítod össze.

Nincs ezzel semmi probléma ,máshogy gondolkodunk és ez nem feltétlenül baj. Ezért fórum a fórum.

Link to comment
Megosztás:

A gyár miért is találta ki? A jogszabályok miatt! A jogszabály valószínűleg az üzem közbeni kibocsátásról szól..........a gyártók pedig kénytelenek teljesíteni. De az, hogy közben erre a szar szelepre ami szinte minden autónál problémákat okoz, - főleg ha már egy kicsit olajat is eszik, vagy sokat megy rövid távot - mekkora iparág épül és ezáltal mekkora a környezetszennyezés, azt nem veszi senki számításba.

Egyáltalán nem tartom bűnnek a kiiktatást, de te sajnos folyamatosan bűncselekményekkel hasonlítod össze.

Nincs ezzel semmi probléma ,máshogy gondolkodunk és ez nem feltétlenül baj. Ezért fórum a fórum.

Hát ez az! Ne legyünk naivak: a gyár részéről szó sincs itt magasztos eszmékről, meg környezetvédelemről, a jogalkotók akasztották a nyakukba az emissziós megfelelési kényszert, amit ők megpróbálnak teljesíteni az odaragasztott látszat-kütyüvel, ami szerintem egyik márkánál sem egy kiforrott, kiérlelt valami. Ha papíron zöld akar lenni a júzer, cserélgeti (hulladék!), kendácsolja, vagy lezárja. És akkor ez utóbbi esetben még ő érezze magát bűnözőnek, meg summantónak... Hát köszönöm, nem. Ezzel persze nem azt mondom, hogy zárja le mindenki, mert valami haszna csak van, de ha valakinek kicsit kopottas a motorja, az olajkoksztól / lassú városi menetek miatt - akár évente többször is előveheti az ügyet. És ez nem feltétlenül csak anyagi értelemben fárasztó.

Ha már környezetvédünk, akkor nézzük meg pl. a budapesti csúcsforgalom jellemző képét: 1 autó - benne 1 ember, vagy a sarki boltba nem biztos, hogy autóval kellene menni, etc...

Link to comment
Megosztás:

Hát ez az! Ne legyünk naivak: a gyár részéről szó sincs itt magasztos eszmékről, meg környezetvédelemről, a jogalkotók akasztották a nyakukba az emissziós megfelelési kényszert, amit ők megpróbálnak teljesíteni az odaragasztott látszat-kütyüvel, ami szerintem egyik márkánál sem egy kiforrott, kiérlelt valami. Ha papíron zöld akar lenni a júzer, cserélgeti (hulladék!), kendácsolja, vagy lezárja. És akkor ez utóbbi esetben még ő érezze magát bűnözőnek, meg summantónak... Hát köszönöm, nem. Ezzel persze nem azt mondom, hogy zárja le mindenki, mert valami haszna csak van, de ha valakinek kicsit kopottas a motorja, az olajkoksztól / lassú városi menetek miatt - akár évente többször is előveheti az ügyet. És ez nem feltétlenül csak anyagi értelemben fárasztó.

Ha már környezetvédünk, akkor nézzük meg pl. a budapesti csúcsforgalom jellemző képét: 1 autó - benne 1 ember, vagy a sarki boltba nem biztos, hogy autóval kellene menni, etc...

Akkor ebben a kérdésben páran egyet értünk! :-)

Link to comment
Megosztás:

Aha!

Ok-okozati összefüggés?

Azt éred el, hogy egy hiba következményét eltünteted, de a trutymó éppúgy termelődik, vagyis valami nincs ott rendben (pl. kopott motor, rossz ü.a. keverék).

Szia!

Látom nem nagyon vágod a témát. :lol: :( :lol:

De akkor minek csacsogsz bele? Inkább..... :excl:

Bocs nem hagyhattam ki, imádom ezeket a Smilekat.

Az ígért rajz itt van, amit tegnap megírtam. Remélem érthető ahogy rajzoltam.

Lehet kísérletezni:

Ha valakit nagyon érdekel, le is írhatom mi történik ilyenkor (privátban), de amint látom nagy szakik vannak itt, majd ők leírják ide a fórumba.

EGR_ramk_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hát ez az! Ne legyünk naivak: a gyár részéről szó sincs itt magasztos eszmékről, meg környezetvédelemről, a jogalkotók akasztották a nyakukba az emissziós megfelelési kényszert, amit ők megpróbálnak teljesíteni az odaragasztott látszat-kütyüvel, ami szerintem egyik márkánál sem egy kiforrott, kiérlelt valami. Ha papíron zöld akar lenni a júzer, cserélgeti (hulladék!), kendácsolja, vagy lezárja. És akkor ez utóbbi esetben még ő érezze magát bűnözőnek, meg summantónak... Hát köszönöm, nem. Ezzel persze nem azt mondom, hogy zárja le mindenki, mert valami haszna csak van, de ha valakinek kicsit kopottas a motorja, az olajkoksztól / lassú városi menetek miatt - akár évente többször is előveheti az ügyet. És ez nem feltétlenül csak anyagi értelemben fárasztó.

Ha már környezetvédünk, akkor nézzük meg pl. a budapesti csúcsforgalom jellemző képét: 1 autó - benne 1 ember, vagy a sarki boltba nem biztos, hogy autóval kellene menni, etc...

Ha cserélgeti, akkor inkább fordítsa hibaelhárításra ne tüneti kezelésre azt a pízt, amiért amúgy is fáj a szíve. Előbb-utóbb úgyis más tüneteket fog generálni (nincs élet, dinamizmus a motorban, egyre jobban csipegeti az olajat, stb., stb.), majd magabiztosan kijelenti: sz@r az Opel, Rönyó, ...

Az osztrák rendőr azért igazoltatott minket, mert a településtáblától 200-250 m-re levő áruházba négyen gyalog mentünk! Sűrű elnézést kért, de szemet szúrt neki, hogy nem autóval, nem bringával, hanem gyalogosan a járdán. Hát ő ilyet még nem látott! :excl:

Tényleg nem vagyunk egyformák! :( Szerencsénkre.

Link to comment
Megosztás:

...erre a szar szelepre ami szinte minden autónál problémákat okoz, - főleg ha már egy kicsit olajat is eszik, vagy sokat megy rövid távot - mekkora iparág épül és ezáltal mekkora a környezetszennyezés, azt nem veszi senki számításba.

De attól hogy kiiktatod, magának a szelepnek az előállításával kapcsolatos környezetszennyezést már nem szünteted meg, esetleg ha mostantól eleve gyárilag nem szerelnének bele ilyen szelepet, akkor nem keletkezne a gyártásakor környezetszennyezés.

Egyáltalán nem tartom bűnnek a kiiktatást, de te sajnos folyamatosan bűncselekményekkel hasonlítod össze.

Nincs ezzel semmi probléma ,máshogy gondolkodunk és ez nem feltétlenül baj. Ezért fórum a fórum.

Én sem tartom bűnnek, maximum szemétségnek a természettel szemben (illetve talán némileg nagyképűségnek, hogy egyedül jobban tudom mi kell az autóba, mint a GM pár ezer mérnöke...), pusztán a szemléletesség kedvéért hasonlítottam bűncselekményekkel, tekintve hogy ma sajnos semmilyen tett nem jár olyan kézzelfogható felelősséggel, mint ami törvénybe ütközik... az emberek lelkiismeretére (tapasztalatom szerint) jóval nehezebb hatni.

Amúgymeg továbbra is: :excl:

:(

Link to comment
Megosztás:

De attól hogy kiiktatod, magának a szelepnek az előállításával kapcsolatos környezetszennyezést már nem szünteted meg, esetleg ha mostantól eleve gyárilag nem szerelnének bele ilyen szelepet, akkor nem keletkezne a gyártásakor környezetszennyezés.

Én sem tartom bűnnek, maximum szemétségnek a természettel szemben (illetve talán némileg nagyképűségnek, hogy egyedül jobban tudom mi kell az autóba, mint a GM pár ezer mérnöke...), pusztán a szemléletesség kedvéért hasonlítottam bűncselekményekkel, tekintve hogy ma sajnos semmilyen tett nem jár olyan kézzelfogható felelősséggel, mint ami törvénybe ütközik... az emberek lelkiismeretére (tapasztalatom szerint) jóval nehezebb hatni.

Amúgymeg továbbra is: :excl:

:(

És tényleg nem értjük egymást :-))

Link to comment
Megosztás:

A trutyi nem az EGR hibájából adódik. A trutyi az EGR megfelelő működéséből keletkezik.

Ha ki van iktatva, akkor annak a működési rendszerén keresztül, nincs trutyiképződés.

Ha a turbó túl sok olajat enged az már egy másik probléma. Nem arról volt most szó.

Tiszta sor. A trutyi teszi tönkre az EGR-t.

De. Ha folyik az ember orra , akkor sem az a megoldás, hogy tamponálja az orrát. Attól még taknyos marad,és a trutyi képződés sem szűnt meg csak máshol gyűlik össze és okozhat később problémát. Na, ennek az okát kell feltárni és kezelni.

Egy autó élettartama alatt egy EGR tisztítás és egy csere csak nem fogja nyomorba taszítani a tulajt. Az alacsony futásteljesítmény utáni vagy a többszöri csere jelent anyagilag és feltételez műszakilag komolyabb problémát.

Link to comment
Megosztás:

Tiszta sor. A trutyi teszi tönkre az EGR-t.

De. Ha folyik az ember orra , akkor sem az a megoldás, hogy tamponálja az orrát. Attól még taknyos marad,és a trutyi képződés sem szűnt meg csak máshol gyűlik össze és okozhat később problémát. Na, ennek az okát kell feltárni és kezelni.

Egy autó élettartama alatt egy EGR tisztítás és egy csere csak nem fogja nyomorba taszítani a tulajt. Az alacsony futásteljesítmény utáni vagy a többszöri csere jelent anyagilag és feltételez műszakilag komolyabb problémát.

Úgy érzem nem igazán érted..........

Az AGR kipufogó gázt enged a szívótorokba, hogy annak egy részét a motor ismét beszívja csökkentve ezzel a kipufogógáz NOx tartalmát.

A probléma ott kezdődik, hogy a kipufogógáz forró, ezért a kipufogóban nem keletkezik "trutymó", de mihelyst átkerül hideg szívótorokba (AGR jóvoltából), mindenféle kátrány, korom, olajgőz stb lerakódnak, kicsapódnak a hidegebb felületeken. Így a hidegebb részek, mint az AGR, és a szívótorok is tele lesznek lerakódással, koksszal. Ezek szoruláshoz, keresztmetszet csökkenéshez vezetnek, majd hibás működést idéznek elő melyek a motor öregedésével sűrűsödnek. Ha valaki többet jár hideg motorral akkor még retkesebb mint az átlag. Ez nem hiba, ez maga a jelenség nem lehet vele mit kezdeni (pucolgatják, cserélgetik, ha lehet szabadulnak tőle) Hosszútávon egyre több bosszúságot okoz a tulajnak és kellemetlen a gyártónak is. Nem véletlenül kínálnak egyes típusokhoz gyári lezárólemezeket, illetve töltenek fel a szervizek olyan szoftvereket melyek nem uniós országokba készült típusok szoftverei és figyelmen kívül hagyják az AGR-t. Tehát maga a gyártó is igyekszik távol maradni tőle, ha teheti

Link to comment
Megosztás:

Te jó ég!

Akkor én főben járó bűnt követtem el, hogy lezártam az EGR-t? :( :lol:

Aki emiatt egyszer is ellenem fúj, nyugodtan átadom neki a terepet és szedje ki, cserélje ki ocsóé és álljon meg alatta is a vas egy kereszteződés közepén péntek reggeli csúcsban pesten. :lol:

Csak halkan jegyzem meg, gyárilag volt EGR lezáró lapocska, amit a GM gyárott, bizonyos tipusokhoz... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Úgy érzem nem igazán érted..........

Az AGR kipufogó gázt enged a szívótorokba, hogy annak egy részét a motor ismét beszívja csökkentve ezzel a kipufogógáz NOx tartalmát.

A probléma ott kezdődik, hogy a kipufogógáz forró, ezért a kipufogóban nem keletkezik "trutymó", de mihelyst átkerül hideg szívótorokba (AGR jóvoltából), mindenféle kátrány, korom, olajgőz stb lerakódnak, kicsapódnak a hidegebb felületeken. Így a hidegebb részek, mint az AGR, és a szívótorok is tele lesznek lerakódással, koksszal. Ezek szoruláshoz, keresztmetszet csökkenéshez vezetnek, majd hibás működést idéznek elő melyek a motor öregedésével sűrűsödnek. Ha valaki többet jár hideg motorral akkor még retkesebb mint az átlag. Ez nem hiba, ez maga a jelenség nem lehet vele mit kezdeni (pucolgatják, cserélgetik, ha lehet szabadulnak tőle) Hosszútávon egyre több bosszúságot okoz a tulajnak és kellemetlen a gyártónak is. Nem véletlenül kínálnak egyes típusokhoz gyári lezárólemezeket, illetve töltenek fel a szervizek olyan szoftvereket melyek nem uniós országokba készült típusok szoftverei és figyelmen kívül hagyják az AGR-t. Tehát maga a gyártó is igyekszik távol maradni tőle, ha teheti

Értem én, hogy villamos! De mitől megy? :(

Én is elvagyok vakbél, mandula, egy levált és egy repedt porc nélkül is. Minden időszakos vizsgán egészségesnek találnak, mégsem ez a normál állapot.

"Ez nem hiba, ez maga a jelenség"

Addig jelenség, míg egyszer fordul elő, kétszer már kellemetlen jelenség, gyakrabban már hiba.

"Hosszútávon egyre több bosszúságot okoz a tulajnak"

Majd' 250.000 km alatt még nem volt "jelenség". :excl: Nehogy már egyedül legyek ezzel! Vagy ez még túl rövid táv?

Zöme városi 5-10 km távokból, de ha kijutok a városból igyekszem beindítani a "fagyizós" programot akár csak egy gombóc erejéig is. Talán ezért?

Link to comment
Megosztás:

Kedves Zachi!

Most sokak szemében igen förtelmes és bunkó leszek, főleg a tiedben.

Szeretlek, tisztelek, becsüllek, de ha valamihez nem értesz, és nem látod át,

mi a jó fenének kukorékolsz bele, és vitatkozol azokkal,

akik már elejétől a végéig átrágták már magukat nem egyszer ezen a témán,

és nem a múlt héten kezdtek el ezzel foglalkozni......?

Ja, és mellesleg nem csak elméletben.

Link to comment
Megosztás:

Értem én, hogy villamos! De mitől megy? :(

Én is elvagyok vakbél, mandula, egy levált és egy repedt porc nélkül is. Minden időszakos vizsgán egészségesnek találnak, mégsem ez a normál állapot.

"Ez nem hiba, ez maga a jelenség"

Addig jelenség, míg egyszer fordul elő, kétszer már kellemetlen jelenség, gyakrabban már hiba.

"Hosszútávon egyre több bosszúságot okoz a tulajnak"

Majd' 250.000 km alatt még nem volt "jelenség". :excl: Nehogy már egyedül legyek ezzel! Vagy ez még túl rövid táv?

Zöme városi 5-10 km távokból, de ha kijutok a városból igyekszem beindítani a "fagyizós" programot akár csak egy gombóc erejéig is. Talán ezért?

Benéznék én abba a szívótorokba..........., tudod a hiba nem jelentkezik be egy héttel előre. Egyszer csak megszorul az AGR és alig tudsz vele hazajönni, mert dől a füst a szívótorokba, és fuldoklik a saját kipufogógázától, vagy egyszer csak elmegy a szívócső nyomásérzékelő, mert nem bírja tovább a kátrányt.............

Majd, ha otthonodtól távol esetleg külföldön besz@rik eme nemes alkatrész, vagy okoz hibát akkor visszatérünk rá. biztosan megváltozik a véleményed, ha a felesleges alkatrészre, vagy a miatt kialakult hibára költöd a pénzed és nem a családodra..............

Na mindegy .......meddő vita, mert egyes autókon gond nélkül kiiktatható, másoknál pedig nem.

Én csak azt próbáltam magyarázni, hogy aki teheti, az a bosszúságok elkerülése végett inkább szabaduljon tőle. Ez nem kerékcsapágy vagy gumi, ez egy felesleges hülyeség

Na mindegy, senkinek sem akarok a lelkébe taposni, én így gondolom, mások máshogyan

Link to comment
Megosztás:

Offos újabb típusú verdámon szétszedtem (nagy szívás volt) az EGR-t, ez már elektromos, ezért nemigazán megoldható lezárása, mert megkergül a agya.., aztán még el kellett mennem szervízbe egy alaphelyzetbe állításra.

Így megúsztam egyenlőre 6e-ből, 100ezer helyett, mert jó lett!!

Link to comment
Megosztás:

Enyhén szólva felületes ez a kérdőív... Egyébként az én lábnyomom is 6,5-7 hektár lett. Valakinek kidobott mást?

Nekem 4.

Állandőan bringa+szelektív+komposzt+4családtag, de sztem ezeknek a kérdőíveknek így nem nagyon van értelmük, ezek csak úgy kb lövik be az embert... Pl én ugye autó helyett sosem tömegközlekedem, hanem bringázom (ami a bkv-nál ugye kevesebbet pöfög), ott mégsem tudtam a bringát választani. Azért jobb vagyok, mint az amcsik a 10-ükkel :excl:

És pl nem kérdezték, hogy dízelem van-e, pedig ugye annak sztem nagyobb a lábnyoma sajnos (ja, és olyat nem lehetett volna választani, hogy NINCS kocsim...)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 4.

Állandőan bringa+szelektív+komposzt+4családtag, de sztem ezeknek a kérdőíveknek így nem nagyon van értelmük, ezek csak úgy kb lövik be az embert... Pl én ugye autó helyett sosem tömegközlekedem, hanem bringázom (ami a bkv-nál ugye kevesebbet pöfög), ott mégsem tudtam a bringát választani. Azért jobb vagyok, mint az amcsik a 10-ükkel :(

És pl nem kérdezték, hogy dízelem van-e, pedig ugye annak sztem nagyobb a lábnyoma sajnos (ja, és olyat nem lehetett volna választani, hogy NINCS kocsim...)

Nekem 4-6 lett!Biztos sokat számított,hogy bicajjal járok munkába meg ilyesmi.Bár voltak számomra nehezen

megválaszolható kérdések,mint pl.:

hányszor használok autó helyett tömegközlekedést? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Benéznék én abba a szívótorokba..........., tudod a hiba nem jelentkezik be egy héttel előre. Egyszer csak megszorul az AGR és alig tudsz vele hazajönni, mert dől a füst a szívótorokba, és fuldoklik a saját kipufogógázától, vagy egyszer csak elmegy a szívócső nyomásérzékelő, mert nem bírja tovább a kátrányt.............

Majd, ha otthonodtól távol esetleg külföldön besz@rik eme nemes alkatrész, vagy okoz hibát akkor visszatérünk rá. biztosan megváltozik a véleményed, ha a felesleges alkatrészre, vagy a miatt kialakult hibára költöd a pénzed és nem a családodra..............

Na mindegy .......meddő vita, mert egyes autókon gond nélkül kiiktatható, másoknál pedig nem.

Én csak azt próbáltam magyarázni, hogy aki teheti, az a bosszúságok elkerülése végett inkább szabaduljon tőle. Ez nem kerékcsapágy vagy gumi, ez egy felesleges hülyeség

Na mindegy, senkinek sem akarok a lelkébe taposni, én így gondolom, mások máshogyan

Örök rettegésben mégsem lehet közlekedni! Annyi minden elromolhat és pont a legrosszabbkor. Tényleg lehetne annak a pénznek más értelmes helyet találni, de ha ez valakinél a családi büdzsé megrendülését okozza, akkor annak el kéne gondolkodnia azon, hogy anyagi lehetőségeihez mérten a legmegfelelőbb autóban ül-e, kell-e autó.

Ez a "felesleges hülyeség" olyan előírás miatt kerültek beépítésre, melyek a saját és utódaink jól felfogott érdekében születtek. Ha valaha EURO5 v. magasabb besorolású járműre tesz szert, akkor arról már leoperálja a részecskeszűrőt is, mondván az is csak "felesleges hülyeség"?

Persze nálunk a tudatos környezetvédelem pl. az adózási morállal áll egy szinten: az a f@sza gyerek aki kijátssza. Carpe diem?

Látom Tgabika76 cartárssal kisebbségben maradtunk. Sebaj, majd alakítunk (kisebbségi)önkormányzatot! :excl:

"Na mindegy .......meddő vita, ...

Na mindegy, senkinek sem akarok a lelkébe taposni, én így gondolom, mások máshogyan."

Ebben tökéletesen egyetértünk.

Részemről az EGR helyett e téma lezárva.

Link to comment
Megosztás:

Örök rettegésben mégsem lehet közlekedni! Annyi minden elromolhat és pont a legrosszabbkor. Tényleg lehetne annak a pénznek más értelmes helyet találni, de ha ez valakinél a családi büdzsé megrendülését okozza, akkor annak el kéne gondolkodnia azon, hogy anyagi lehetőségeihez mérten a legmegfelelőbb autóban ül-e, kell-e autó.

Ez a "felesleges hülyeség" olyan előírás miatt kerültek beépítésre, melyek a saját és utódaink jól felfogott érdekében születtek. Ha valaha EURO5 v. magasabb besorolású járműre tesz szert, akkor arról már leoperálja a részecskeszűrőt is, mondván az is csak "felesleges hülyeség"?

Persze nálunk a tudatos környezetvédelem pl. az adózási morállal áll egy szinten: az a f@sza gyerek aki kijátssza. Carpe diem?

Látom Tgabika76 cartárssal kisebbségben maradtunk. Sebaj, majd alakítunk (kisebbségi)önkormányzatot! :excl:

"Na mindegy .......meddő vita, ...

Na mindegy, senkinek sem akarok a lelkébe taposni, én így gondolom, mások máshogyan."

Ebben tökéletesen egyetértünk.

Részemről az EGR helyett e téma lezárva.

Tgabika76, Zachi

Vajon a gyári kiiktatási módszerekről mi lehet a véleményetek? (szoftver, lezárólemez, TIS-ben pedig gyári ajánlás egyes tipusokra.....)

Link to comment
Megosztás:

Örök rettegésben mégsem lehet közlekedni! Annyi minden elromolhat és pont a legrosszabbkor. Tényleg lehetne annak a pénznek más értelmes helyet találni, de ha ez valakinél a családi büdzsé megrendülését okozza, akkor annak el kéne gondolkodnia azon, hogy anyagi lehetőségeihez mérten a legmegfelelőbb autóban ül-e, kell-e autó.

Ez a "felesleges hülyeség" olyan előírás miatt kerültek beépítésre, melyek a saját és utódaink jól felfogott érdekében születtek. Ha valaha EURO5 v. magasabb besorolású járműre tesz szert, akkor arról már leoperálja a részecskeszűrőt is, mondván az is csak "felesleges hülyeség"?

Persze nálunk a tudatos környezetvédelem pl. az adózási morállal áll egy szinten: az a f@sza gyerek aki kijátssza. Carpe diem?

Látom Tgabika76 cartárssal kisebbségben maradtunk. Sebaj, majd alakítunk (kisebbségi)önkormányzatot! :(

"Na mindegy .......meddő vita, ...

Na mindegy, senkinek sem akarok a lelkébe taposni, én így gondolom, mások máshogyan."

Ebben tökéletesen egyetértünk.

Részemről az EGR helyett e téma lezárva.

Ebben a kérdésben nem az anyagiakról, nem a júzer zöld hozzáállásáról, nem a magyar virtusról van elsősorban szó...

Az a baj, hogy a "két tábor" elbeszél egymás mellett. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.