Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Na igen, ezekről tudnék mesélni én is.

Az öregem például évekkel ezelőtt a Tesco parkolóban látott egy porig égő pözsót. :lol:

Utólag derült ki, hogy valami zárlat okozta a vesztét, csak úgy random. :lol:

Nem 307-es volt? Én is hallottam még a hír idejében, hogy öngyulladásba kezdenek...

Link to comment
Megosztás:

Még egy ötletem van. Az nem lehet, hogy a vásárlás után hibás üzemanyagszűrő került bele? Amikor vettem, cseréltettem szűrőket, olajat, stb. Ez után nem sokkal meghalt az első garnitúra porlasztó. Amikor kicserélték a porlasztóimat, ezeket nem cserélték a szervízben, mondván, hogy új a cucc. Lehet, hogy mondjuk szar a szűrő, vagy valami ilyesmi?

Nagyon ködös ez a dolog így hallod.

A hibás az mit takar?

Ez nem olyan alkatrész ami lehet hibás, max nem is tudom, ronggyá szakadt vagy passz. :lol:

Nem abba valót, vagy használtat, vagy nem is tudom ez mit takarna.

Ez vagy jó vagy nem, de ha meg nem jó akkor az eleve látszik, olyan meg nincs, hogy nincs szűrő legrosszabb esetben se.

Mindjárt visszaolvasok hátha tisztul a dolog, mert már el is elejtettem a pontos történetet.

Vettem májusban egy 2005-ös G Astrát, 1.7 cdti motorral, Z17dtl motorkóddal. A kocsit elvittem Opel szalonba átnézetni, azt mondták, rendben van az autó.

Előtte ki sem próbáltad, nem néztétek át valakivel akitől vetted, hogy hogy áll, hogy megy , általános dolgok stb stb?

Az öregemnek volt anno igaza: fogod a tulajt a nyűves kocsijával, el kell menni akár 100 km-re is kicsit megkergetni, kipattanni meghallgatni hidegen-melegen, stb, figyelni, szagolni-szimatolni-kinyomozni. ;)

Haverom Szegeden járt hasonlóan: elment apósával, ki is próbálták, meg is vették, semmi baját nem mutatta.

Viszont rá egy hétre hát nem beszart rajta a porlasztócsúcs valamelyike?

Ezek a mocskos férgek végig tudták.

Sebaj haveromat se ejtették a fejére, felesége finánc, segített rajtuk, hogy visszavegyék a kocsit. :lol: :D

Tuti hasonló lesz nálad is, tehát ez a csigazabáló elsózott rád valami sajnálatos módon über hibával megáldott vasat és most örül a feje, de csak addig amíg a helyén van....

ÁÁ, most nézem, miket írok itt ahelyett, hogy segíteni is tudnék gyakorlatilag bármit is, meg hogy valahol kujtorognék így szombat éccaka. :D

Link to comment
Megosztás:

A y17dt valós!!!! 230.000 (ez már két vezérmű szettet jelent, még ha saját magam csinálom akkor is 100.000 Ft + kiadás a másikhoz képest)

Az y20dth pedig órában 165.000 ami biztosan nem igaz, mert 85.000-el vettem, és a benne felejtett szervizkönyv alapján volt 120 ezres szervizen fél évvel azelőtt Belgiumban. Magyarországon nem ment egy kilométert sem, mert én helyeztem forgalomba. Tehát testvérek közt is min + 40 ezer (és akkor még szerényen tekertek rajta, bár ha azt is beleszámítjuk, hogy akkor még 4 éves sem volt akkor pont elég ez is)

tehát 200 felett járhat egy kicsivel.

mindkettő jól indul több napos állás után is, nem eszik az olajat, nem füstölnek és nem is csörömpölnek

Akinek az y20dth-val baja van annak szerintem a valós kilométer hármassal vagy négyessel kezdődik

:lol: Ezt a szervízkönyves sztorit még vagy nem írtad, vagy én kezdek szenilis lenni, és nem emlékszem rá... Mekkora pancserek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

megrepesztették az üzemanyagszűrő fedelét , a szerelő szerint még nem vészes, a gumigyűrű még jól tömít. Szerintetek milyen hibát okozhat, ha ott levegőt is tud szívni? Teljesen ki vagyok... generátor javítás horvátországba, előtte 1.5 hónappal javítva itthon, csörepedés hazaérve, most meg ez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

megrepesztették az üzemanyagszűrő fedelét , a szerelő szerint még nem vészes, a gumigyűrű még jól tömít. Szerintetek milyen hibát okozhat, ha ott levegőt is tud szívni? Teljesen ki vagyok... generátor javítás horvátországba, előtte 1.5 hónappal javítva itthon, csörepedés hazaérve, most meg ez.

Miért, drága lenne a csere?

Ha repedt gondolom az előbb utóbb törni fog...

Link to comment
Megosztás:

:lol: Ezt a szervízkönyves sztorit még vagy nem írtad, vagy én kezdek szenilis lenni, és nem emlékszem rá... Mekkora pancserek! :lol:

Inkább jobb, hogy megvan..........sőt megvan a belga forgali másolata és a gyárban hozzá adott un. "ECC Certificate of conformity" amibe be van írva mikor, hol gyártották. És persze a "car pass" is

Lehet, hogy írtam, lehet, hogy nem...........én sem emlékszem, de tény hogy így történt. hogy egész pontos legyek 2005/06/01 volt 120230 Km szervizkönyv szerint majd 2006/02/20-22 körül mikor lefoglalóztuk akkor meg is kérdeztem a fazont (aki egyébként tök rendes volt, mert úgy odaadta kipróbálásra az autót, hogy el sem jött velünk !!!) , szóval hogy akkor az Én érdekemben árulja már el mennyi van benne valójában................"ő nem tud semmiről" szóval rejtély maradt.

na ekkor volt benne 85xxx km. Szervizkönyv szerint ment 7-8 havonta 30.000 Km-ert. Ami ha azt vesszük elég szép teljesítmény. 3,5 évesen hozták hozzánk, állt egy kicsit aztán megvettük. Szóval valahol 210 körül járhat most ha összerakom a képet (szerintem).

Hozzátenném, hogy eddig termosztát, generátor ment rá motorikusan..............

Se levegősödés, se olajzabálás, se indítási zavarok. Komolyan mondom, egyetlen hibakódom sem volt még amit magától produkált.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Volna egy 1.7-es dízel német motoros Astra G, aminek kipurcant az adagolója. Gondolom aki járt már így, végigjárta az utat, annyit tudok, hogy egy F Astra adagolóját kellene rátenni, a kérdésem annyi, hogy ez egy az egyben rámegy-e, vagyis a szíjkerék az ugyanaz-e, vagy kell e valami közdarab, rátenni a régi szíjkereket?

Van itt 212 oldal, gondoltam végignézem, de.....szóval az is nagy segítség lenne a régiektől itt, ha már le lenne írva valahol, hogy az oldalt megmondaná, hol találom.

Köszi előre is.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Miért, drága lenne a csere?

Ha repedt gondolom az előbb utóbb törni fog...

Az a bajom, hogy erre a dög autóra 3 év alatt rá kellett költenem 800 e forintot, és már kiráz a hideg a legkisebb kiadástól is, és ha nem muszáj kicserélni a fedelet, elmegy így, akkor nem bántanám

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudnátok nekem valami légtömegmérőt ajánlani y17dt-hez?Természetesen valami utángyártottban reménykedem,ami bevált nálatok.....A gyárit kissé borsos áron adják...

A másik kehém:jellemzően gyorsításkor néha megtorpant az autó.Úgy vettem észre inkább melegen csinálta..EDU,gázolajszűrő,lészűrő ellenőrizve.Egy hónapja volt generátor felújítás+akksicsere.Mintha azóta csinálná..

Hibakód villogtatással nincs,a kocsiban 280e km...Gondoltam kitakaritom a légtömegmérőt.Kivettem,féktisztítóval kimostam.Na azóta kiirta a kulcsot és vészüzemen fut a gép....Kivillogtatva p0100 légtömegmérő.Ja és a rángatás is megmaradt....

Valakinek valami ötlete?Köszi:Jantek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudnátok nekem valami légtömegmérőt ajánlani y17dt-hez?Természetesen valami utángyártottban reménykedem,ami bevált nálatok.....A gyárit kissé borsos áron adják...

A másik kehém:jellemzően gyorsításkor néha megtorpant az autó.Úgy vettem észre inkább melegen csinálta..EDU,gázolajszűrő,lészűrő ellenőrizve.Egy hónapja volt generátor felújítás+akksicsere.Mintha azóta csinálná..

Hibakód villogtatással nincs,a kocsiban 280e km...Gondoltam kitakaritom a légtömegmérőt.Kivettem,féktisztítóval kimostam.Na azóta kiirta a kulcsot és vészüzemen fut a gép....Kivillogtatva p0100 légtömegmérő.Ja és a rángatás is megmaradt....

Valakinek valami ötlete?Köszi:Jantek

szia,

szerintem nem mérik aranyárban a bosch légtömegmérőt az Y17DT-hez..úgy lesz drága, ha minden félét veszel, de egyik sem jó, nem éri meg kisérletezni. ami a rángást illetti, majd az új légtömegmérő után figyeld meg. Generátor tengelyén van a vákuum pumpa, igazándiból lehet köze a rángáshoz, turbó vezérlésre gondolok, de először bosch légtömegmérő, nézzél szét több kereskedelemben.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Volna egy 1.7-es dízel német motoros Astra G, aminek kipurcant az adagolója. Gondolom aki járt már így, végigjárta az utat, annyit tudok, hogy egy F Astra adagolóját kellene rátenni, a kérdésem annyi, hogy ez egy az egyben rámegy-e, vagyis a szíjkerék az ugyanaz-e, vagy kell e valami közdarab, rátenni a régi szíjkereket?

Van itt 212 oldal, gondoltam végignézem, de.....szóval az is nagy segítség lenne a régiektől itt, ha már le lenne írva valahol, hogy az oldalt megmondaná, hol találom.

Köszi előre is.

Üdv!

Szia!

Keresd lacbp-t ő már csinált ilyet!

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK,

Nincs véletlenül valakinek az 1.7 es DTI Isuzu motorról (G ASTRA Y17...) egy szerelési útmutatója?

A G Astra ETZOLD SZERELÉSI útmutatója megvan, de sajnos az isuzu motor nincs benne, csak a német dieselek...

A szelepfedél tömítést szeretném kicserélni, mivel kicsit taknyolja az olajat....

Ha valakinek lenne, akkor linkelje, vagy küldje már el a mail ben.

Természetesen, ha valaki csak pénzért adja, akkor is érdekel. Természetesen észszerű összegen belül....

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK,

Nincs véletlenül valakinek az 1.7 es DTI Isuzu motorról (G ASTRA Y17...) egy szerelési útmutatója?

A G Astra ETZOLD SZERELÉSI útmutatója megvan, de sajnos az isuzu motor nincs benne, csak a német dieselek...

A szelepfedél tömítést szeretném kicserélni, mivel kicsit taknyolja az olajat....

Ha valakinek lenne, akkor linkelje, vagy küldje már el a mail ben.

Természetesen, ha valaki csak pénzért adja, akkor is érdekel. Természetesen észszerű összegen belül....

Sziasztok!

Ez a dolog engem is érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK,

Nincs véletlenül valakinek az 1.7 es DTI Isuzu motorról (G ASTRA Y17...) egy szerelési útmutatója?

A G Astra ETZOLD SZERELÉSI útmutatója megvan, de sajnos az isuzu motor nincs benne, csak a német dieselek...

A szelepfedél tömítést szeretném kicserélni, mivel kicsit taknyolja az olajat....

Ha valakinek lenne, akkor linkelje, vagy küldje már el a mail ben.

Természetesen, ha valaki csak pénzért adja, akkor is érdekel. Természetesen észszerű összegen belül....

Ilyenem van:

http://data.hu/get/4219226/OPEL_ASTRA_G_ig..._marciustol.pdf

Hátha benne van ami érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Ilyenem van:

http://data.hu/get/4219226/OPEL_ASTRA_G_ig..._marciustol.pdf

Hátha benne van ami érdekel.

Kösz remélem sikerül majd letölteni, mert eddig nem jött össze valamiért...

Más kérdés!

Az 1 és 2-es fokozatot elég nehezen veszi a váltó.

Valakinek esetleg volt már ilyen problémája?

Egy kulisszacsere esteleg segítene a dolgon?

Ha igen, akkor az összes G Astraban ugyanolyan a kulissza?

Vagy ez is motorfüggő?

Link to comment
Megosztás:

szia,

szerintem nem mérik aranyárban a bosch légtömegmérőt az Y17DT-hez..úgy lesz drága, ha minden félét veszel, de egyik sem jó, nem éri meg kisérletezni. ami a rángást illetti, majd az új légtömegmérő után figyeld meg. Generátor tengelyén van a vákuum pumpa, igazándiból lehet köze a rángáshoz, turbó vezérlésre gondolok, de először bosch légtömegmérő, nézzél szét több kereskedelemben.

Üdv!Sajnos most csak egy mapco(16e) légtömegmérőre futotta.Remélem tartós lesz.A rángatás megmaradt,egyenlőre nem találom az okát...

Többen is leírták az autójuk hibalistáját,gondoltam megosztom én is...

A kocsi 2002 10. havi, 1.5 évesen vettem Németországban 82e km-rel,vezetett szervizkönyvel.Valszeg céges autó volt,de tipp-topp állapotban.

Most 280e van benne,10ezrenként én cserélem benne az olajat,a lég olaj és gázolajszűrőt....A futott kilométerek 90%-át országúton tettem bele....

A kopó alkatrészeket soha nem számoltam.Vezérműszíj,fékek stb....

A konkrét hibák: 100e körül termosztát csere,klímahűtő csere

140e generátor alatti vízcső tömítés ereszt

150e intercooler cső kilyukad,két stabpálca az első futóműben

180e első EDU hibám,megjavítottam

220e második EDU hiba,orvosolva

234e a szarul rögzített klímahűtő kidörzsölte a nagyhűtőt..

240e harmadik EDU hiba,valami rejtett szopi,inkább vettem egy bontottat..

260e-től már csőstől jön:megjelent a gázolaj az ECU-ban,azóta sem cseréltem TCV-t,hetente kimosom a csatit.....tudom kontár munka...

főtengelyjeladó csere,vízpumpa,hosszbordás szíj csere a hozzátartozó feszítőgörgők házi csapágyazása,ujraszegecselése,generátor csapágyazás

generátor diódasor,szénkefe csere,de mivel nem írta ki hogy nincs töltés,az akksi átment mélykisülésbe az is csé(még a gyári volt)

most légtömegmérő+rángat a drágám....

két hét múlva műszaki,és van még néhány futómű hibám.....

Mindezektől függetlenül azt gondolom jó kis autó ez,ha odafigyel rá az ember még sokáig fogja szolgálni a családot...

Üdv:Jantek

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Sajnos most csak egy mapco(16e) légtömegmérőre futotta.Remélem tartós lesz.A rángatás megmaradt,egyenlőre nem találom az okát...

Többen is leírták az autójuk hibalistáját,gondoltam megosztom én is...

A kocsi 2002 10. havi, 1.5 évesen vettem Németországban 82e km-rel,vezetett szervizkönyvel.Valszeg céges autó volt,de tipp-topp állapotban.

Most 280e van benne,10ezrenként én cserélem benne az olajat,a lég olaj és gázolajszűrőt....A futott kilométerek 90%-át országúton tettem bele....

A kopó alkatrészeket soha nem számoltam.Vezérműszíj,fékek stb....

A konkrét hibák: 100e körül termosztát csere,klímahűtő csere

140e generátor alatti vízcső tömítés ereszt

150e intercooler cső kilyukad,két stabpálca az első futóműben

180e első EDU hibám,megjavítottam

220e második EDU hiba,orvosolva

234e a szarul rögzített klímahűtő kidörzsölte a nagyhűtőt..

240e harmadik EDU hiba,valami rejtett szopi,inkább vettem egy bontottat..

260e-től már csőstől jön:megjelent a gázolaj az ECU-ban,azóta sem cseréltem TCV-t,hetente kimosom a csatit.....tudom kontár munka...

főtengelyjeladó csere,vízpumpa,hosszbordás szíj csere a hozzátartozó feszítőgörgők házi csapágyazása,ujraszegecselése,generátor csapágyazás

generátor diódasor,szénkefe csere,de mivel nem írta ki hogy nincs töltés,az akksi átment mélykisülésbe az is csé(még a gyári volt)

most légtömegmérő+rángat a drágám....

két hét múlva műszaki,és van még néhány futómű hibám.....

Mindezektől függetlenül azt gondolom jó kis autó ez,ha odafigyel rá az ember még sokáig fogja szolgálni a családot...

Üdv:Jantek

Ejha, nem gyenge a fenti sztori, nagyon a szívedhez nőtt ahogy olvasom a soraidat. :lol:

Így is van ez jól. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Sajnos most csak egy mapco(16e) légtömegmérőre futotta.Remélem tartós lesz.A rángatás megmaradt,egyenlőre nem találom az okát...

Többen is leírták az autójuk hibalistáját,gondoltam megosztom én is...

A kocsi 2002 10. havi, 1.5 évesen vettem Németországban 82e km-rel,vezetett szervizkönyvel.Valszeg céges autó volt,de tipp-topp állapotban.

Most 280e van benne,10ezrenként én cserélem benne az olajat,a lég olaj és gázolajszűrőt....A futott kilométerek 90%-át országúton tettem bele....

A kopó alkatrészeket soha nem számoltam.Vezérműszíj,fékek stb....

A konkrét hibák: 100e körül termosztát csere,klímahűtő csere

140e generátor alatti vízcső tömítés ereszt

150e intercooler cső kilyukad,két stabpálca az első futóműben

180e első EDU hibám,megjavítottam

220e második EDU hiba,orvosolva

234e a szarul rögzített klímahűtő kidörzsölte a nagyhűtőt..

240e harmadik EDU hiba,valami rejtett szopi,inkább vettem egy bontottat..

260e-től már csőstől jön:megjelent a gázolaj az ECU-ban,azóta sem cseréltem TCV-t,hetente kimosom a csatit.....tudom kontár munka...

főtengelyjeladó csere,vízpumpa,hosszbordás szíj csere a hozzátartozó feszítőgörgők házi csapágyazása,ujraszegecselése,generátor csapágyazás

generátor diódasor,szénkefe csere,de mivel nem írta ki hogy nincs töltés,az akksi átment mélykisülésbe az is csé(még a gyári volt)

most légtömegmérő+rángat a drágám....

két hét múlva műszaki,és van még néhány futómű hibám.....

Mindezektől függetlenül azt gondolom jó kis autó ez,ha odafigyel rá az ember még sokáig fogja szolgálni a családot...

Üdv:Jantek

Szia,

TCV szelep hibánál szerintem orvosolható a dolog, ha átvágjuk a vezetékét, és beleforrasztunk egy db, vezetéket, szigeteljük, úgy, hogy a forrasztásnál ki tudjon jönni a gázolaj. Inkább az autó alján csöpögjön, mint az ECU-ba szivárogjon fel. A sűrű EDU hiba azért aggasztó, csak átforrasztottad, vagy a nyákot is kiszetted, kipucoltad a megéget lyukgalvánokat? A rángatás folyamatos, vagy egyszer ráng gyorsításkor?

Saját probléma: Y17DTL motorkód izgat még mindég. angol fórumon azt írják nincs intercooler az ilyen tipusú autókba míg az Y17DT van, az előbbi 68LE az utóbbi 75LE, persze más a szoftver is, nem tudom Szeged környékén ismertek -e olyan szakit aki vágja ezt a témát, az gyanúm, (autó nem megy jobban 130-140km/h -nál, mért értékek ok) hogy ECU vagy szoftver hiba. Arra gondolok , hogy rossz szoftwerrel frissítették 2 éve,az autóba Y17DT és nincsennek meg a pacik, de -17 fokban is pöccre indult a kicsike kint utcán parkolva.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

TCV szelep hibánál szerintem orvosolható a dolog, ha átvágjuk a vezetékét, és beleforrasztunk egy db, vezetéket, szigeteljük, úgy, hogy a forrasztásnál ki tudjon jönni a gázolaj. Inkább az autó alján csöpögjön, mint az ECU-ba szivárogjon fel.

Saját probléma: Y17DTL motorkód izgat még mindég. angol fórumon azt írják nincs intercooler az ilyen tipusú autókba míg az Y17DT van, az előbbi 68LE az utóbbi 75LE, persze más a szoftver is, nem tudom Szeged környékén ismertek -e olyan szakit aki vágja ezt a témát, az gyanúm, (autó nem megy jobban 130-140km/h -nál, mért értékek ok) hogy ECU vagy szoftver hiba. Arra gondolok , hogy rossz szoftwerrel frissítették 2 éve,az autóba Y17DT és nincsennek meg a pacik, de -17 fokban is pöccre indult a kicsike kint utcán parkolva.

persze, jobb, hogy nem az ecu-ba megy a gázolaj, de ezt egyáltalán nem nevezném orvoslásnak, inkább csak ideiglenes megoldásnak. Egyébként is bűzlik tőle az autó.

Neked pedig annyit, hogy meg kellene nézni: szívótorok tisztaság, töltőnyomás mérő tisztaság, ennek helyes működése. Hülyén hangzik, de a gázpedál helyzetérzékelő ellenőrzése, tehát padlón 100%-e az érték. Egyszóval milyen értékeket közölnek az ECU felé.

Aztán ott lehet a jó öreg katalizátor részleges tömődés is, ami nem szokott sok embernek eszébe jutni. Bár aki szemfüles az észreveheti a beszívott levegő mennyiségeken.

Ez nem produkál semmi hibát, csak nem megy, egyszerűen fékezi a motor légcseréjét amihez igazodik minden. Láncreakciót indít el. A turbó, ha eléri a 0,7 körüli nyomást akkor elkezdi elvenni. "Ő" arról nem tehet, hogy a motor nem nyeli. Ott van neki, ha kell..........de nem bírja elnyelni, mert nem megy el a kipufogógáz. Nincs elég beszívott levegő >>>nem osztja a gázolajat sem :-) nincs mihez. Cserébe lehet, hogy többet fogyaszt 100-on mert küzd a légcserével. Szóval én először a gázok szabad útját ellenőrizném.

Mivel nem automata a szelephézag sem, kicsi szelephézag is okozhat erőtlenséget

Rángást okozhat rossz kuplungkapcsoló is. (ezt nem én mondom, hanem a gyári szervizinfó). Aztán porlasztó becsöppenés is

Link to comment
Megosztás:

persze, jobb, hogy nem az ecu-ba megy a gázolaj, de ezt egyáltalán nem nevezném orvoslásnak, inkább csak ideiglenes megoldásnak. Egyébként is bűzlik tőle az autó.

Neked pedig annyit, hogy meg kellene nézni: szívótorok tisztaság, töltőnyomás mérő tisztaság, ennek helyes működése. Hülyén hangzik, de a gázpedál helyzetérzékelő ellenőrzése, tehát padlón 100%-e az érték. Egyszóval milyen értékeket közölnek az ECU felé.

Aztán ott lehet a jó öreg katalizátor részleges tömődés is, ami nem szokott sok embernek eszébe jutni. Bár aki szemfüles az észreveheti a beszívott levegő mennyiségeken.

Ez nem produkál semmi hibát, csak nem megy, egyszerűen fékezi a motor légcseréjét amihez igazodik minden. Láncreakciót indít el. A turbó, ha eléri a 0,7 körüli nyomást akkor elkezdi elvenni. "Ő" arról nem tehet, hogy a motor nem nyeli. Ott van neki, ha kell..........de nem bírja elnyelni, mert nem megy el a kipufogógáz. Nincs elég beszívott levegő >>>nem osztja a gázolajat sem :-) nincs mihez. Cserébe lehet, hogy többet fogyaszt 100-on mert küzd a légcserével. Szóval én először a gázok szabad útját ellenőrizném.

Mivel nem automata a szelephézag sem, kicsi szelephézag is okozhat erőtlenséget

Rángást okozhat rossz kuplungkapcsoló is. (ezt nem én mondom, hanem a gyári szervizinfó). Aztán porlasztó becsöppenés is

ű

Sziasztok,

tényleg nem jó szó az orvoslás, mert a csere az orvoslás, de ha nincs rá keret akkor átmenetileg megoldja a dolgot, és nem kerül gázolaj az ECU-ba, az még is csak a lelke a dolgoknak. Nálam már ezeken a dolgokon túl vagyok, szívótorok tiszta, töltőnyomás érzékelő tiszta, a helyes működés már sántít (nem tudom mit érthetünk a helyes működés alatt), de a műszer szerint a mért értékek jók. gázpedál ellenőrzése 0-100% ok, katalizátor nincs eltőmődve, viszont a szelep hézag nem tudom, az nem lett piszkálva, de kösz a tippet. Egy szerelő azt mondta nem lehet állítani rajta, ennél a tipusnál, én akkor hittem neki. Milyen az állítási lehetőség?

Sziasztok

Link to comment
Megosztás:

a helyes működés már sántít (nem tudom mit érthetünk a helyes működés alatt), de a műszer szerint a mért értékek jók. gázpedál ellenőrzése 0-100% ok, katalizátor nincs eltőmődve,

viszont a szelep hézag nem tudom, az nem lett piszkálva, de kösz a tippet. Egy szerelő azt mondta nem lehet állítani rajta, ennél a tipusnál, én akkor hittem neki. Milyen az állítási lehetőség?

Sziasztok

A helyes működés terhelten, azaz menet közben, vagy fékpadon értendő. Nyomásértéket kellene vizsgálni. Azaz a szenzorok valós adatokat közölnek-e. Álló helyzetben terheletlenül semmi sem látszik, mert 1/10-ed annyi gázolaj sem kell neki. Turbónyomást is csak terhelten lehet mérni. (ezért hülyeség a jelenlegi környezetvédelmi felülvizsgálat is) :lol:

A szelephézag lapkás. A nem állítható biztosan hülyeség, én még olyat nem láttam, max nem tudja megcsinálni a szerelőd. különben is a hézag igen fontos része a mechanizmusnak. Természetes elhasználódás velejárója, hogy a hézag nő vagy csökken. (attól függ mi bírja jobban : szeleptányér+szelepülés, vagy a vezérmű alkatrészei)........ja de eszembe jutott egy nem állítható: Briggs & Stratton , de ott is állítható, köszörűvel :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.