Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!
Z17DTL motorkódú motorom van az astrámban. Tervezem a Z17DTH-ra való átépítést. Egyedül a K***G kettőstömegű lendkeréktől félek. Mennyire ajánlott kicserélni a mostani egytömegűt? Más autóknál hallottam alternatív megoldásokat kettőstömegű lendkerék "kiiktatására". Van valami "xy" szett ami a kettőstömegűt fix-egytömegűvé teszi. Ötleteket had kérjek! Előre is köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Kocsi kész! 800 km mentem vele azóta.

Adagoló fejszelep csere helyett, kicseréltem a KOMPLETT adagolót egy 0 km adagolóra. Remélem azért így 160 000 km megint kibír.

Külön köszönöm Wessz márkatársnak, a telefonon nyújtott segítségért! :)

Ez a hiba kipipálva!

Viszont a kocsiban megint folyik a vízpumpa, ez már a 3-ik ami benne van, DOLTZ. Milyet kéne bele tenni ami nem folyik??????

Link to comment
Megosztás:

Kocsi kész! 800 km mentem vele azóta.

Adagoló fejszelep csere helyett, kicseréltem a KOMPLETT adagolót egy 0 km adagolóra. Remélem azért így 160 000 km megint kibír.

Külön köszönöm Wessz márkatársnak, a telefonon nyújtott segítségért! :)

Ez a hiba kipipálva!

Viszont a kocsiban megint folyik a vízpumpa, ez már a 3-ik ami benne van, DOLTZ. Milyet kéne bele tenni ami nem folyik??????

Szia!

Mennyibe fájt a komplett 0 km-es adagoló?

Gondolom gyári vízpumpa elég húzós árban van.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mennyibe fájt a komplett 0 km-es adagoló?

Gondolom gyári vízpumpa elég húzós árban van.

Vízpumpa gyári: https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/?limitstart=0

Vagy 28e, vagy pedig a másikra nem hoz árat, de az körül, mint a másik. Csak kellene tudni a motorkódodat... :blush:

Az adagoló kicsit húzósabb: https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140890000-adagolo-nagynyomasu-szivattyu/140890249-uzemanyag-adagolo/308305-uzemanyag-adagolo-opel-2_0d-y20dth-bosch-szam-0470504015

586e HUF. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Vízpumpa gyári: https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/?limitstart=0

Vagy 28e, vagy pedig a másikra nem hoz árat, de az körül, mint a másik. Csak kellene tudni a motorkódodat... :blush:

Az adagoló kicsit húzósabb: https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140890000-adagolo-nagynyomasu-szivattyu/140890249-uzemanyag-adagolo/308305-uzemanyag-adagolo-opel-2_0d-y20dth-bosch-szam-0470504015

586e HUF. :confused:

az új fejszelep meg 45000 péz

Link to comment
Megosztás:

Az adagolót egy netes oldalon találtam, nem 586 eFt volt az biztos! :) Többit privátban! :)

Vízpumpából vettem SKF-t ha ez is folyik, akkor nem tudom valahol máshol fogom a hibát keresni.

A másik adagolóm eladó, ha valaki tud rá valakit! Keressen privátba, fejszelepcserés, 164 000 km van benne!

Link to comment
Megosztás:

Vízpumpa gyári: https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/?limitstart=0

Vagy 28e, vagy pedig a másikra nem hoz árat, de az körül, mint a másik. Csak kellene tudni a motorkódodat... :blush:

Az adagoló kicsit húzósabb: https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140890000-adagolo-nagynyomasu-szivattyu/140890249-uzemanyag-adagolo/308305-uzemanyag-adagolo-opel-2_0d-y20dth-bosch-szam-0470504015

586e HUF. :confused:

Szia Imy!

Köszi az infót,csak kíváncsi voltam mennyiért vette Handbrake márkatárs,mert valamennyire tisztában voltam vele,hogy nem 2 fillér egy új adagoló,de asszem most össze kell szednem az államat a földről mert ettől az ártól majdnem csak leszakadt a pofám... :)

Ennyire azért nem gondoltam. (Még hogy olcsók az Opel alkatrészek) :)

Link to comment
Megosztás:

Szia Imy!

Köszi az infót,csak kíváncsi voltam mennyiért vette Handbrake márkatárs,mert valamennyire tisztában voltam vele,hogy nem 2 fillér egy új adagoló,de asszem most össze kell szednem az államat a földről mert ettől az ártól majdnem csak leszakadt a pofám... :)

Ennyire azért nem gondoltam. (Még hogy olcsók az Opel alkatrészek) :)

Hát ennyiért majdnem egy használt astrát lehet venni.

Link to comment
Megosztás:

Úgy,ahogy írod,lehet jobban megéri,bár erre ne kerüljön sor.

586 eFt az tényleg egy autó ára.

Az adagolót a neten kutatva találtam, egy hirdetésben.

Mondjuk úgy szerencsém volt, 5 számjegyű összegért vettem, de többet nem írok, nem akarom senki üzletét rontani stb.

A kocsi megtartásán már sokat gondolkodtam, mert jön elő ez az mostanában rajta, de drága volt, svájci frank alapon elég volt. Ki van fizetve.

Most nem kapnék érte 1 milliót sem. ( kb. 3,5-be van össz - vissz) 165 000 km van a kasztniban, motorban.

Tulajdon -képpen az olajcserén kívül meg a tankoláson kívül más baja nem volt. Most ez az adagoló persze.

De a fogyasztás jó, 5-5,5 max. gázolaj megoldható, nekem kényelmes, nagy bármit berakok, elviszek nem kell kuporogni benne, és a legfontosabb van kasztni ami véd. Gondoltam, hogy lecserélem egy kisebbre, de nemrég volt egy kisebb baleset aminek részese voltam, és ott azt mondtam ezért jó a nagy kasztni.

Szóval megszoktam, nekem tetszik, szépen megy nincs gond, csak oda kell figyelni. Idpben észrevenni a hibákat akkor nincs vele gond.

És nem sajnálni az olajcserét, szűrőcserét stb.

Inkább néha kisebb költség, mint 1x nagy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olvastam az 1.7 Y17DT -nek egy javítási kézikönyvében, hogy adagoló csere után, a tényleges befecskendezési szöget be kell állítani programból, kell hozzá softwer+laptop. Tudtok erről valamit esetleg?

Én nem találtam ilyen infót sehol. Nem is kerestem mondjuk. Adagoló be, indítás és megy. Fogyi ugyan az a kocsi ugyan úgy megy.

Vízpumpa cserélve, SKF 22 eFt + 5eFt berakás + fagyálló és desztvíz. Megdölt a rekord, 1 hét alatt ráment a kocsira 140 eFt körül. Juppi...

Annyira lógott, és olyan hangja van, hogy érdemes lenne feltenni valahova, azt hiszem tavaly volt cserélve, de tuti, hogy vezérléscsereciklust nem bírta ki! Éjjen.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hengerfejcsere közben / után miket, milyen szűrőket illik cserélni egy Y20DTH motorkódú Caravanban? Külön megköszönném, ha konkrét gyártókat / márkákat is ajánlanátok.

Thx!

Szerintem célszerű minden szűrőt cserélni. Én fanatikus vagyok, a minden alatt ( levegő, olaj szürő, gázolaj szűrő 10 000 kmként).

Konkrét márkákat nem tudok, jó a Wix az Alko, a Mann attól függ mennyi pénzt szánsz rá. Igazából az szab határt mindennek.

Miért kellett hengerfejet cserélni, ha meg lehet tudni?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem célszerű minden szűrőt cserélni. Én fanatikus vagyok, a minden alatt ( levegő, olaj szürő, gázolaj szűrő 10 000 kmként).

Konkrét márkákat nem tudok, jó a Wix az Alko, a Mann attól függ mennyi pénzt szánsz rá. Igazából az szab határt mindennek.

Miért kellett hengerfejet cserélni, ha meg lehet tudni?

Köszönöm a válaszod. Akkor befizetek egy Mann-Filter hármasra.

Röviden a tünet annyi volt, hogy 100km/h feletti sebesség esetén durván felforrt a víz.

Bővebben kifejtve pedig megtalálod a hozzászólásaim között. Frissen regisztráltam, könnyen rábukkansz. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olvastam az 1.7 Y17DT -nek egy javítási kézikönyvében, hogy adagoló csere után, a tényleges befecskendezési szöget be kell állítani programból, kell hozzá softwer+laptop. Tudtok erről valamit esetleg?

hello

Úgy tudom az adagoló oldalán lévő ROM-ot kell az autóhoz tanitani. Ebben a ROM-ban van az adagoló összes korrekciós adata. Ha csak simán lecseréled az adagolót, akkor a réginek az adatait használja, s ez nem biztos hogy jó. Remélem segitettem.

üdv

Link to comment
Megosztás:

hello

Úgy tudom az adagoló oldalán lévő ROM-ot kell az autóhoz tanitani. Ebben a ROM-ban van az adagoló összes korrekciós adata. Ha csak simán lecseréled az adagolót, akkor a réginek az adatait használja, s ez nem biztos hogy jó. Remélem segitettem.

üdv

Én nem tapasztaltam rosszat, fogyi ugyan az, a kocsi ugyan úgy megy, indul szépen.....

Elektromos embert kérdeztem, azt mondta nem kell tanítani. Lehet rosszul tudja?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem azt mondom, hogy tele vagyok, de amikor van egy kis pénzem akkor a kocsira is költök. Idén volt már motortartó bak elöl, komplett toronycsapágyak, hátsó fékhengerek, elöl stabilizárorok, nemrég olajcsere+összes szűrő csere, kapott gyári alufelnit. Természetesen Y17DT-ről van szó és 2003-as, sedan. ~173e körül van benne. ~70e-rel vettük. Már régen is csinálta ami miatt írok, de nem zavart annyira...jól fogyaszt 4.5-5.5 viszonylag jól is megy (ha már meleg) szval semmi bajom nincs vele. Szóval hidegen erős "ékszíj" hangja van + terheléskor/gázadáskor egy hasonló, (de mégis mintha máshonnan jövő) szintén ékszíj-csúszó/nyikorgó hangja van ami egyből megszűnik amint visszaveszem a gázt. Komplett vezérműszíj csere stb 140e körül volt, de akkor is csinálta ha minden igaz...szóval ez régi "gond". Az alapjárati hang az folyamatos és csak csendesedik ha már meleg a motor, de nem hagyja abba. Hosszbordás szíj cseréje megoldaná a dolgot? A másik hang nem hiszem, hogy vezérműszíj, mert azt már régen rossz. Valakinek van hasonló tapasztalata??

Ha már írok...van még 1-2 dolog.

-1-2 éve csinálja azt, hogy ráadom a gyújtást és a kesztyűtartó felől (vagy mögötte vagy a másik oldalon a motortérből) búgó hangot ad az autó amíg be nem indítom. Utána elhallgat.

-Biztonsági övek nem húzódnak vissza maguktól csak nagyon gyengén, erre van bevett megoldás, vagy szét kell kapni aztán meglátom mit kell cserélni/állítani?

-Nem világít (kb 1 éve, engem nem zavar mert tudom mi hol van) a középső konzolon egyik kezelőszerv sem...vagy kiégett ott valami vagy biztosíték, de azt mintha már néztem volna és minden ok. Szivargyújtót is kéne cserélnem, lötyög minden amit belerakok...lehetetlen töltőt használni róla kb.

Remélem azért lassan, de tudtok választ adni minden apró hülyeségemre.

Köszönöm!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem azt mondom, hogy tele vagyok, de amikor van egy kis pénzem akkor a kocsira is költök. Idén volt már motortartó bak elöl, komplett toronycsapágyak, hátsó fékhengerek, elöl stabilizárorok, nemrég olajcsere+összes szűrő csere, kapott gyári alufelnit. Természetesen Y17DT-ről van szó és 2003-as, sedan. ~173e körül van benne. ~70e-rel vettük. Már régen is csinálta ami miatt írok, de nem zavart annyira...jól fogyaszt 4.5-5.5 viszonylag jól is megy (ha már meleg) szval semmi bajom nincs vele. Szóval hidegen erős "ékszíj" hangja van + terheléskor/gázadáskor egy hasonló, (de mégis mintha máshonnan jövő) szintén ékszíj-csúszó/nyikorgó hangja van ami egyből megszűnik amint visszaveszem a gázt. Komplett vezérműszíj csere stb 140e körül volt, de akkor is csinálta ha minden igaz...szóval ez régi "gond". Az alapjárati hang az folyamatos és csak csendesedik ha már meleg a motor, de nem hagyja abba. Hosszbordás szíj cseréje megoldaná a dolgot? A másik hang nem hiszem, hogy vezérműszíj, mert azt már régen rossz. Valakinek van hasonló tapasztalata??

Ha már írok...van még 1-2 dolog.

-1-2 éve csinálja azt, hogy ráadom a gyújtást és a kesztyűtartó felől (vagy mögötte vagy a másik oldalon a motortérből) búgó hangot ad az autó amíg be nem indítom. Utána elhallgat.

-Biztonsági övek nem húzódnak vissza maguktól csak nagyon gyengén, erre van bevett megoldás, vagy szét kell kapni aztán meglátom mit kell cserélni/állítani?

-Nem világít (kb 1 éve, engem nem zavar mert tudom mi hol van) a középső konzolon egyik kezelőszerv sem...vagy kiégett ott valami vagy biztosíték, de azt mintha már néztem volna és minden ok. Szivargyújtót is kéne cserélnem, lötyög minden amit belerakok...lehetetlen töltőt használni róla kb.

Remélem azért lassan, de tudtok választ adni minden apró hülyeségemre.

Köszönöm!

Üdv

Szia!

Mindenre nem tudok sajnos választ adni de egy két dologra igen:

Szivargyújtóban van két fém fül hajlítsad meg befelé őket egy kicsit és máris nem fog lötyögni benne minden.

A középkonzolnál valószínűleg kiégtek az izzók cserélni kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.van egy 2003as G astrám(Z17DTL)nemrég volt indítási problémám bele,először üzemmelegen nemindult majd egy idő mulva már hidegen sem....szerelőhöz elvittem gépre rátette 240bar helyett csak110volt es amikor sikerült feltornasznia magat 130ra akkor beindult de sokat kellett inditozni.cserelve lett a nagynyomasu szivattyú meg 4injektor is.belettek vizsgaltatva ezek egyszerre haltak meg..elhoztam pöcc röff volt viszont két hét után azt csinalja hogy egyszer indul egyszer nemakar csak sokara es nehezen..hideginditaskor beröffen jar 3masodpercet leall es hosszabb inditozás utan indul.maskor nincs semmi gond melegen es hidegen sem de ha olyanja van akkor melegen is eljatsza hogy nemakar indulni.mi okozhat ilyet?valakinek ötlet?jeladó okozhat e ilyet?hibakód vagy diag.jel nincs sosem..üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mindenre nem tudok sajnos választ adni de egy két dologra igen:

Szivargyújtóban van két fém fül hajlítsad meg befelé őket egy kicsit és máris nem fog lötyögni benne minden.

A középkonzolnál valószínűleg kiégtek az izzók cserélni kell.

Köszönöm a választ.

Igazából a szivargyújtón próbáltam már javítani, a két fül behajlítása nem segített. Az a baj az egésszel, hogy szerintem vagy a sz.gyújtó karimája/bejáratának átmérője túl nagy vagy azok az eszközök kicsik amiket beledugnék. Ha tövig benyomom a cuccokat akkor kicsit jobban tartja a foglalat, de akkor sem simulnak össze a teljes járatban, tehát lötyög benne minden.

A műszerfalat ma szétszedem valszeg...aztán megnézem mit hogyan tovább.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Segítséget szeretnék kérni y17dt motor viselkedésével kapcsolatban, Az autó egyik nap bedobta check engine lámpát,( p100 ) kóddal ,de a menetteljesítménye semmit nem változott. Tettem rá bontott (gyári) légtőmegmérőt és levette a motor teljesítményét de elaludt kontroll lámpa.Leállítás majd ujraindítás és megint kód(p100,p110) DE A KONTROLL-LÁMPA világítása mellett normál teljesítmény! Vissza tettem az eredeti légtömegméröt,

Hidegen az első beindítás után simán elmegyek vele 200km-t, de ha közben leállok tankolni vagy leállítom már egyböl világít a lámpa,

és ez mellett is jól megy,jól indul nem füstöl fogyasztás 4,3l/100 vegyesen.

Valakinek ötlet?

Link to comment
Megosztás:

hello

Úgy tudom az adagoló oldalán lévő ROM-ot kell az autóhoz tanitani. Ebben a ROM-ban van az adagoló összes korrekciós adata. Ha csak simán lecseréled az adagolót, akkor a réginek az adatait használja, s ez nem biztos hogy jó. Remélem segitettem.

üdv

Nem kell az autohoz tanitani . A lenyeg a kod az adagolorol talajon es mehet is. Kulonbe nem ertem hogy miert adtok ki olyan sok penz mikor ezzek az adagolok javithatok.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Segítséget szeretnék kérni y17dt motor viselkedésével kapcsolatban, Az autó egyik nap bedobta check engine lámpát,( p100 ) kóddal ,de a menetteljesítménye semmit nem változott. Tettem rá bontott (gyári) légtőmegmérőt és levette a motor teljesítményét de elaludt kontroll lámpa.Leállítás majd ujraindítás és megint kód(p100,p110) DE A KONTROLL-LÁMPA világítása mellett normál teljesítmény! Vissza tettem az eredeti légtömegméröt,

Hidegen az első beindítás után simán elmegyek vele 200km-t, de ha közben leállok tankolni vagy leállítom már egyböl világít a lámpa,

és ez mellett is jól megy,jól indul nem füstöl fogyasztás 4,3l/100 vegyesen.

Valakinek ötlet?

Hello,

Itt a leiras a te problemadal P0100: MAF Sensor Ckt. Insufficient Activity sau Mass/Volume Air Flow Circ Error. Lehet hogy az erzekelo amit probaltal nem volt jo, es a regi az nem jo szinten

a P110 kod a hozzam merovel kapcsolatos. Ha van egy OP-COm-od le tudod ellenorizni .A mert funkcioknal elso oldal az utolso eloti sor "Mass air flow" .Meg gazolod az autot ,hogy a fordulat menjen fel 3000 -re es a mert levego hozzam 600-700 mg kell legyen. Ha kevesebb a hozzam mero el van faradva.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell az autohoz tanitani . A lenyeg a kod az adagolorol talajon es mehet is. Kulonbe nem ertem hogy miert adtok ki olyan sok penz mikor ezzek az adagolok javithatok.

Javíthatóak, nincs is ezzel gond. De ha én olyan jutányosan jutottam hozzá a komplett adagolóhoz, hogy kár lett volna kihagyni. Ha lesz pénzem meg fogom javíttatni amit kivettem ( ha addig el nem adom) és akkor lesz egy tartalékba, ami jó.

Bár ha ez az új kibír 160 000 km akkor már bőven megérte a pénzét.

A minap indítás után felfedeztem egy érdekes jelenséget, a motortérben az adagoló környékéről egyfajta beazonosíthatatlan hangot. Amit eddig vagy nem vettem észre, vagy a zajszigetelés ami nem került vissza az adagolóra megfogta. Rögzítem a hangot, hátha valakit felismeri. Olyan mintha valami alátét zörögne valahol, lehet valamelyik csavar nincs jól meghúzva, vagy lelazult.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.