Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Hogyne számítana. Lényegében a kinti 40 fokos levegő hűti közvetlenül a vízhűtőt, és nem a klímahűtőn keresztül áramló nemtudom hány fokos (70-80 ha megy a klíma?) levegő.

Végre újra itthon a kedves családtag :D . A hűtővíz iszonyatos állapotban volt, fűtőradiátor vacsi új, gomba vacsi új (éppen bazsevált még a régi) venti megy. Létezhet, hogy a belső venti 3-4fokozatban bezavarja a vízhőfok kijelzőt, mert ha felkapcsolom "meleg motor mutat, még akkor is, ha megy a hűtőventi, ha 0-1-2 akkor normál a vízhőfok. Csak fáradt lehet ott valamelyik kábel :huh: nem?

Link to comment
Megosztás:

Végre újra itthon a kedves családtag :D . A hűtővíz iszonyatos állapotban volt, fűtőradiátor vacsi új, gomba vacsi új (éppen bazsevált még a régi) venti megy. Létezhet, hogy a belső venti 3-4fokozatban bezavarja a vízhőfok kijelzőt, mert ha felkapcsolom "meleg motor mutat, még akkor is, ha megy a hűtőventi, ha 0-1-2 akkor normál a vízhőfok. Csak fáradt lehet ott valamelyik kábel :huh: nem?

Én testelési hibára gyanakszom :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Megvásároltam életem első autóját!!Igaz kicsit későn..:) Sajnos ez Angliában sikerült.A mi autónk egy Vectra b 1.8 2002 Z18XE motorral..

Sok helyen olvastam hogy a felvillanó ABS az bizony típushiba:( Igazából olyan mint az időjárás,amikor kedve van akkor csinálja. Komputeres hibakód törléssel vagy mivel tudom orvosolni??? Igazán idegesítő...Amúgy az elektromos tükör hogy nem működik , azon kívül csak az ABS-em "szenved"...Nagyon kezdem megszeretni:)))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Megvásároltam életem első autóját!!Igaz kicsit későn.. :) Sajnos ez Angliában sikerült.A mi autónk egy Vectra b 1.8 2002 Z18XE motorral..

Sok helyen olvastam hogy a felvillanó ABS az bizony típushiba:( Igazából olyan mint az időjárás,amikor kedve van akkor csinálja. Komputeres hibakód törléssel vagy mivel tudom orvosolni??? Igazán idegesítő...Amúgy az elektromos tükör hogy nem működik , azon kívül csak az ABS-em "szenved"...Nagyon kezdem megszeretni:)))

Üdv itt!

nah végre vki aki nem x16-ot vesz!

ha jól emlékszem az abs karika kopása okozza az abs hibát, ez cserével orvosolható.

persze nem mindegy mit ír a hibatudor.

vannak itt olyanok akik már találkoztak és javítottak ilyen hibát, majd ők részletezik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt!

nah végre vki aki nem x16-ot vesz!

ha jól emlékszem az abs karika kopása okozza az abs hibát, ez cserével orvosolható.

persze nem mindegy mit ír a hibatudor.

vannak itt olyanok akik már találkoztak és javítottak ilyen hibát, majd ők részletezik.

Nekem az ABS elektronika oldotta meg a problémát :)

Op-com-ot ráteszitek és megmondja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Megvásároltam életem első autóját!!Igaz kicsit későn.. :) Sajnos ez Angliában sikerült.A mi autónk egy Vectra b 1.8 2002 Z18XE motorral..

Sok helyen olvastam hogy a felvillanó ABS az bizony típushiba:( Igazából olyan mint az időjárás,amikor kedve van akkor csinálja. Komputeres hibakód törléssel vagy mivel tudom orvosolni??? Igazán idegesítő...Amúgy az elektromos tükör hogy nem működik , azon kívül csak az ABS-em "szenved"...Nagyon kezdem megszeretni:)))

Ha gyújtás levétele-majd rá után elalszik, akkor inkább az egyik keréknél lévő jeladóval lesz a gond. Nekem ("A" vectra) is össze vissza dobálja, van, hogy 1 hétig semmi, van, hogy egy nap többször is. Én a jobb első jeladóra gyanakszom, de mivel gyújtás le-rá és eltűnik nem fordítok rá nagy figyelmet:D Nekem leggyakrabban ha nagyobb szögben kitekerem a kormányt, akkor dobálja általában, gondolom kicsit megfeszülhet a vezetéke, de van olyan is, hogy egyesből váltok kettesbe:S, de csak, ha lassan váltok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Megvásároltam életem első autóját!!Igaz kicsit későn.. :) Sajnos ez Angliában sikerült.A mi autónk egy Vectra b 1.8 2002 Z18XE motorral..

Sok helyen olvastam hogy a felvillanó ABS az bizony típushiba:( Igazából olyan mint az időjárás,amikor kedve van akkor csinálja. Komputeres hibakód törléssel vagy mivel tudom orvosolni??? Igazán idegesítő...Amúgy az elektromos tükör hogy nem működik , azon kívül csak az ABS-em "szenved"...Nagyon kezdem megszeretni:)))

Ez bizony csak a késői modelleknél típushiba. A korai példányoknál elvétve fordul elő.

Link to comment
Megosztás:

Ha gyújtás levétele-majd rá után elalszik, akkor inkább az egyik keréknél lévő jeladóval lesz a gond. Nekem ("A" vectra) is össze vissza dobálja, van, hogy 1 hétig semmi, van, hogy egy nap többször is. Én a jobb első jeladóra gyanakszom, de mivel gyújtás le-rá és eltűnik nem fordítok rá nagy figyelmet:D Nekem leggyakrabban ha nagyobb szögben kitekerem a kormányt, akkor dobálja általában, gondolom kicsit megfeszülhet a vezetéke, de van olyan is, hogy egyesből váltok kettesbe:S, de csak, ha lassan váltok.

Vectra A-nál ki lehet villogtatni az ABS hibakódokat is, és akkor kiderül hogy melyik keréknél van gond a jeladóval, nem kell tippelni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez bizony csak a késői modelleknél típushiba. A korai példányoknál elvétve fordul elő.

Sajnos vagy nem sajnos az enyém az utolsó évekbeli, 2002! Most hogy elöl leellenőriztem és megtöröltem őket, hátul pedig csak a csatit bírtam befujni wd40-el állandósult a hiba...

Ha ráadom a gyújtás nem alszik el!Szemrevételezéssel az látszik az elején, hogy az ABS jeladó féltengely felöli része nagyon rozsdás!!!Sajnos az angliai autók mind nagyon korrodálodnak...

Levettem az akksi sarkot is, de csak annyi jót értem el vele hogy valahogy helyre állt az üzemanyagszintmérő háttérvilágítás...Ki tudja hogyan:) Várok lehet jövőhétig és veszek egy hibaolvasót...Az elektromos ablakemelőm viszont kiderült hogy jó csak valami iszonyatra el van oxidálódva a nyák a gombnál, sajnos csere lesz..

Ez az autó inkább sokat állhatott mert mindene el volt öregedve, gumi, vas, elektronikai gombok..

Link to comment
Megosztás:

Ez bizony csak a késői modelleknél típushiba. A korai példányoknál elvétve fordul elő.

A műhelyben összefutottam már jó pár ilyen autóval, aminek ez volt a gondja és voltak régebbiek, újabbak is. B1, B2 vegyesen volt. Mindnél szeleprelé hiba volt, de volt ahol már a vezérlőszelepnél is hibát dobott. Sajnos elég vacak minőségűek a forrasztások, ezért ennyi idősen elfáradnak és néha érintkeznek, néha nem. Ilyenkor egyszer világít a lámpa, van amikor pedig nem.

Link to comment
Megosztás:

Régebben tettem fel pár képet, én sikeresen megjavítottam a saját vezérlőmet. 4 csavar fogja, utána le kell vágni a fedelet és lehet látni, hogy mit kell átforrasztani. Ha kész van, akkor a fedelet vissza kell ragasztani, vezérlőt visszacsavarozni és kész. kb 2-3 órás melóval meg is van.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam valahol hogy elektromos gázpedálnál lehet a fék+gáz benyomással hibakódott ellenőrizni!? Nekem nem igazán müködik..Benyomom a pedálokat, gyújtás és semmi reakció???!!! Néztem a csatlakozó összezárást is de csak Astrát láttam..Igazából én bowdent nem láttam, tehát csak elektromos lehet..Valaki tudja mi lehet a gond??? Amúgy pedig ha reggel hidegen adok gyújtást akkor elalszik az ABS, tegnap vmit csináltam a biztosítékoknál, talán kivettem-vissza tettem az ABS-ét ,és aztán egy olyan fél, egy kilométeren nem volt hiba, de azóta se sikerült előidézni ezt az állapotott. A héten veszek a laptophoz kiolvasót és többet fogok talán tudni...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos vagy nem sajnos az enyém az utolsó évekbeli, 2002! Most hogy elöl leellenőriztem és megtöröltem őket, hátul pedig csak a csatit bírtam befujni wd40-el állandósult a hiba...

Ha ráadom a gyújtás nem alszik el!Szemrevételezéssel az látszik az elején, hogy az ABS jeladó féltengely felöli része nagyon rozsdás!!!Sajnos az angliai autók mind nagyon korrodálodnak...

Levettem az akksi sarkot is, de csak annyi jót értem el vele hogy valahogy helyre állt az üzemanyagszintmérő háttérvilágítás...Ki tudja hogyan:) Várok lehet jövőhétig és veszek egy hibaolvasót...Az elektromos ablakemelőm viszont kiderült hogy jó csak valami iszonyatra el van oxidálódva a nyák a gombnál, sajnos csere lesz..

Ez az autó inkább sokat állhatott mert mindene el volt öregedve, gumi, vas, elektronikai gombok..

Az elektromos csatlakozásokat jobb, ha nem fújkálod WD40-el.

Az egy olajos szar, nem érintkező tisztításra, helyreállításra való, hanem kenésre. Tudom, hogy ez is rávan írva, de akkor sem jó.

Van erre használatos kontakt spray, azzal kell fújkálni a csatlakozókat.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam valahol hogy elektromos gázpedálnál lehet a fék+gáz benyomással hibakódott ellenőrizni!? Nekem nem igazán müködik..Benyomom a pedálokat, gyújtás és semmi reakció???!!! Néztem a csatlakozó összezárást is de csak Astrát láttam..Igazából én bowdent nem láttam, tehát csak elektromos lehet..Valaki tudja mi lehet a gond??? Amúgy pedig ha reggel hidegen adok gyújtást akkor elalszik az ABS, tegnap vmit csináltam a biztosítékoknál, talán kivettem-vissza tettem az ABS-ét ,és aztán egy olyan fél, egy kilométeren nem volt hiba, de azóta se sikerült előidézni ezt az állapotott. A héten veszek a laptophoz kiolvasót és többet fogok talán tudni...

Ezzel a fék+gázzal csak a motorvezérlőből lehet kiolvasni a hibát. A villogtatós módszer is csak a motorhoz jó. A többit csak géppel lehet kiolvasni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ráraktuk gépre az autót és kiírta , hogy az abs nem mûködik. ( Amit egyébként tudtam is.) Most mûszakira meg kellene csinálni valahogy. Kérdésem hogy otthon ezt meg lehet nézni? Vagy mi szokott meghibásodni benne? ( Elnézést a tudatlanságom miatt de pontosan azt se tudom, hogy hop van csak sejtem.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Itt az ősz itt van újra..." sajnos mert kezdenek előjönni a hibák:((

a legújabb :Elektronikus gyújtásvezérlés (EST) gyujtásfeszültség alacsony a 2-3 hengernél... hurrá:(( előzménye az,hogy az elosztó csatinál a középső kábel önnáló életre kelt elszakadt az M1-n,vissza szigetelő szalagoztam... ma megigazitottam és elkezdett dadogni a drága.

Cseréljem mert tönkre ment vagy esetleg csak valami más kisebb lesz a bibi?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ráraktuk gépre az autót és kiírta , hogy az abs nem mûködik. ( Amit egyébként tudtam is.) Most mûszakira meg kellene csinálni valahogy. Kérdésem hogy otthon ezt meg lehet nézni? Vagy mi szokott meghibásodni benne? ( Elnézést a tudatlanságom miatt de pontosan azt se tudom, hogy hop van csak sejtem.)

Jó, jó, de mit írt ki a gép pontosan? Mert nem csak annyit szokott kiírni, hogy nem működik. Benne kell lennie a pontos hibakódnak is, ami meghatározza, hogy hol keresd a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Hát megmondom őszintén, hogy nem tudom. Én nem voltam ott amikor rárakták a gépre aki meg ott volt ő nem is ért hozzá és nem is érdekli. A papíron amit adtak azon is csak annyi szerepel, hogy nem működik. (Gondolom, hogy náluk kelljen szervizeltetni.

Jó, jó, de mit írt ki a gép pontosan? Mert nem csak annyit szokott kiírni, hogy nem működik. Benne kell lennie a pontos hibakódnak is, ami meghatározza, hogy hol keresd a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ez egy állapotfelmérés volt. Hogy mit kell "javítani" a mûszakihoz.

És akkor így nem tudok vele kezdeni semmit. Amúgy lámpa egyáltalán nem világít se padló gáznál, se satu féknél. És a km óra se mûködik. Ha kiszedem a vezérlõegységet és a forrasztható helyeket újraforrasztom az segíthet?

Link to comment
Megosztás:

De azért ha már fizetsz érte, akkor megmondhatnák mi a gond. Nekünk úgy műszakizott, hogy izzó sem volt a műszerfalban az ABS-nek. Utána vettem észre, hogy soha nem világít és ekkor tettem bele. Én szétszedés előtt kiolvastatnám a hibát belőle rendesen, mert a km óra nem működése valamelyik első jeladó hibájára utal. Viszont akkor meg világítania kellene a lámpának. De lehet akár rendszercsatlakozó kontakthiba is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.