Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Közben eljutottam odáig, hogy a 10lábból egyet nem kell bekötni, nincs is a csatiba,7db egyértelmű, még kell 2!

1. DIAG (az ECU-val összekötve) X19 dugós csatlakozás mi van ha ezt kihagyom? testre tápra mire kössem? mit ad ez? mit vár? ez a nagyobbik gond.

2. WEG (az autó sebesség jele) ez annyira nem gond, mert tudom a színt, és elvileg kell lennilye ilyenemnek, csak kicsit próbálkozni kell :D

Sziasztok!


Olyan kérdésem lenne, hogy lehetne betenni 1.7Isuzu-ba tempomatot?

Ami van:
-a kocsiban a beltéri kábelköteg x20DTH-ból való, azaz ki van vezetékelve az ECU-ig minden. (ECU nincs mert isuzuba nem kell, csak a csati "vergődik" a motorhőfok meg a fordulatszám van csak bekötve a műszeregység miatt.) azaz a tempomatkar is be van vezetékezve.

-tempomat kar az imént említett modellből, (X20DTH)

-elektromos gázpedál (persze jelenleg nem evvel üzemel, de ott áll a polcomon)

-kuplung/fék kapcsoló bevezetékelve

-

és ha veszek hozzá egy ilyet, be tudom vezetékelni?


az A3.7 re azt írja menetsebesség szabályozás vezérlőegység. az meg mi a f* a?

A tempomat motorra 10 lábú csati megy, holnap derülnek ki a színek. Ha az lenne az, akkor sima ügy, de honnan fogja tudni, jelenleg mennyivel megyek? ilyenkor hogy van mi van? Valaki tud segíteni?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

1. DIAG (az ECU-val összekötve) X19 dugós csatlakozás mi van ha ezt kihagyom? testre tápra mire kössem? mit ad ez? mit vár? ez a nagyobbik gond.

Ezt a vezetéket az OBD csatlakozóba kell bekötni. Egész pontosan a 7.-es vagy a 8-as pontra (elektromos rajzon nézd meg pontosan melyikbe). Ez ahhoz kell, hogy diagnosztikával lehessen engedélyezni, mert különben nem biztos, hogy működni fog.

2. WEG (az autó sebesség jele) ez annyira nem gond, mert tudom a színt, és elvileg kell lennilye ilyenemnek, csak kicsit próbálkozni kell :D

A rádió ISO csatlakozójának 5-ös pontja a sebességjel.

Én csináltam magamnak kábelköteget hozzá, amit a szivatgyújtóra dugtam rá, innen kapta a tápot a húzogató motor. A sebességjelet a rádió iso csatijáról vettem. A tempomat kapcsoló szintén rá volt kötve, a kuplung és fék kapcsolókat pedig egyszerű kapcsolók helyettesítették. A diagnosztikai szál rá volt kötve az OBD-re. Így teszteltem OP COM-mal.

Neked is ezt javaslom, mielőtt még bevezetékeled a kocsiba az egészet és a végén mégse működik. Merrefelé laksz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szeretnék egy kis segítséget kérni:

Az első ablaktörlőm néha önálló életet él, és nem tudom kikapcsolni, hiába kapcsolom ki töröl tovább magától. De ha megállok az autóval (lefékezem álló helyzetbe) akkor kikapcsol. Amikor magától töröl akkor nem hallani a relé kattanását sem. Relét már cseréltek de ez nem oldotta meg a hibajelenséget. Az ablaktörlő kar egy Omega állítható intervallumos kapcsoló. 2 elektromos szerelőnél volt a kocsi de egyik helyen sem tudták megoldani, mert nincsen tapasztalható hibajelenség. Sajnos ez nem egy állandó hiba, hanem hol előjön hol nem, és általában csak menet közben. Hiába viszem szerelőhöz ott "működik" és nem tapasztalnak hibát :( Valakinek van tippje ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szeretnék egy kis segítséget kérni:

Az első ablaktörlőm néha önálló életet él, és nem tudom kikapcsolni, hiába kapcsolom ki töröl tovább magától. De ha megállok az autóval (lefékezem álló helyzetbe) akkor kikapcsol. Amikor magától töröl akkor nem hallani a relé kattanását sem. Relét már cseréltek de ez nem oldotta meg a hibajelenséget. Az ablaktörlő kar egy Omega állítható intervallumos kapcsoló. 2 elektromos szerelőnél volt a kocsi de egyik helyen sem tudták megoldani, mert nincsen tapasztalható hibajelenség. Sajnos ez nem egy állandó hiba, hanem hol előjön hol nem, és általában csak menet közben. Hiába viszem szerelőhöz ott "működik" és nem tapasztalnak hibát :( Valakinek van tippje ez mitől lehet?

ettől van : Omega állítható intervallumos kapcsoló cseréld ki vectra eredetire

Link to comment
Megosztás:

Azért én nem lennék ebben olyan biztos, tekintve hogy anno a Calibrámban, és most a Coupémban is Omega állítható intervallumú ablaktörlőkapcsoló volt/van, és mindegyikben hibátlanul működött/működik. Az mondjuk elképzelhető hogy maga a kar rossz (össze van égve belül), esetleg rosszul van bekötve, de ez nem azért van mert Omegáé, a gyári Vectra is lehet sz@r...

Ötlet: cserélj kart (akár ideiglenesen vissza a gyárit ha még megvan, vagy próbál szerezni egyet kölcsönbe mielőtt megveszed az újat), és ha azzal nem csinálja akkor egyértelműen a kar a rossz, vegyél másikat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

sikerült egy egész szép B Vectra 2001-es Y20DTH-t venni. Ami zavar, az a kulcs. Egyetlen kulcsot kaptam, az is valami olasz utángyártott markolattal. Persze semmi távirányító nincs rajta, így csak kulccsal nyílik a kp zár.

Kérdésem, ha veszek akár új, akár utángyártott távirányítós kulcsot, akkor ok fel kell programozni. De mi van az immobiliser-rel? Azt is hozzá lehet programozni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

sikerült egy egész szép B Vectra 2001-es Y20DTH-t venni. Ami zavar, az a kulcs. Egyetlen kulcsot kaptam, az is valami olasz utángyártott markolattal. Persze semmi távirányító nincs rajta, így csak kulccsal nyílik a kp zár.

Kérdésem, ha veszek akár új, akár utángyártott távirányítós kulcsot, akkor ok fel kell programozni. De mi van az immobiliser-rel? Azt is hozzá lehet programozni?

Köszi

Immobiliser: Másoltasd le a chipet valamelyik kulcsmásoló üzletben, ahol ilyet tudnak csinálni. Nekem Zalaegerszegen 7000-ért (vagy 8 ezer, már nem emlékszem) csinálták. Így nincs szükség a márkaszervizek bénázására. Erre akkor van szükség, ha szeretnél tartalék kulcsot is a kocsihoz, amivel a motor indítható.

RedKoala-Opel-immobilizer-chip-a-helyen_

Távkapcsoló: Típusazonos távkapcsolót kell venni, és azt akár OP COM-mal is hozzá lehet programozni a vezérlőhöz. Fontos, hogy típusazonos legyen a vezérlővel, mert többféle volt, ami nem típusazonos, azt nem lehet hozzá programozni a vezérlőhöz.

T_vkapcsol__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kulcsszár: új nyers kulcsot be kell szerezni, és kulcsmásoló belemarja a megfelelő mintázatot.

nyers_kulcs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha ez a három dolog megvan, akkor már csak össze kell építeni, és lesz belőle egy ilyen távirányítós kulcsod:

K_sz_kulcs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ebből jelenleg egy immo chiped van, a többit be kell szerezni, meg kell csináltatni.

Ha két távirányítós kulcsot szeretnél, akkor mindenből kettőt kell beszerezni, kivéve az immo transponderből, mert azt le kell másoltatni.

Készülj fel, hogy ez így komplettan lehet, hogy több tízezres tétel lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért én nem lennék ebben olyan biztos, tekintve hogy anno a Calibrámban, és most a Coupémban is Omega állítható intervallumú ablaktörlőkapcsoló volt/van, és mindegyikben hibátlanul működött/működik. Az mondjuk elképzelhető hogy maga a kar rossz (össze van égve belül), esetleg rosszul van bekötve, de ez nem azért van mert Omegáé, a gyári Vectra is lehet sz@r...

Ötlet: cserélj kart (akár ideiglenesen vissza a gyárit ha még megvan, vagy próbál szerezni egyet kölcsönbe mielőtt megveszed az újat), és ha azzal nem csinálja akkor egyértelműen a kar a rossz, vegyél másikat.

Érdekelne engem is ez az állítható intervallumos kapcsoló. Nekem a sima gyári van.

Ha veszek egy Omega állítható intervallumosat, beszerelem, és plug&play működik?

Vagy kell hozzá elektronikát készíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy a vízrendszerben van egy szivattyú (hűtő alján) annak mi a szerepe?

Gondolom valami vízkeringető álló motornál, mert nekem a belőle kilógó 2 vezeték egyszerűen el van csipve, ez hova van bekötve egyébként?

Valamint érdeklődnék, hogy a képen megjelölt cső nincs-e valakinek véletlen, mert a fala kidörzsölődött és folyat egy kicsit?

http://kepfeltoltes.hu/140217/IMG_20140216_160132_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy a vízrendszerben van egy szivattyú (hűtő alján) annak mi a szerepe?

Gondolom valami vízkeringető álló motornál, mert nekem a belőle kilógó 2 vezeték egyszerűen el van csipve, ez hova van bekötve egyébként?

Valamint érdeklődnék, hogy a képen megjelölt cső nincs-e valakinek véletlen, mert a fala kidörzsölődött és folyat egy kicsit?

http://kepfeltoltes.hu/140217/IMG_20140216_160132_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Klímával szerelt Isuzu motoros modellekben van ilyen szivattyú. Szerepe, hogy ha felmelegedett a víz annyira, hogy a hűtőventilátoroknak legalább 1-es fokozata bekapcsolt, akkor a motor leállítása után tovább keringeti a vizet a hűtőkörben, miközben a ventilátorok 1-es fokozata tovább jár, egészen addig amíg a víz vissza nem hűl a hőgomba kikapcsolási hőmérséklete alá.

Nehezen fogsz ilyen csövet találni, szerintem annyit tudsz csinálni, hogy vesztel univerzális csövet, és beletoldod.

Link to comment
Megosztás:

Klímával szerelt Isuzu motoros modellekben van ilyen szivattyú. Szerepe, hogy ha felmelegedett a víz annyira, hogy a hűtőventilátoroknak legalább 1-es fokozata bekapcsolt, akkor a motor leállítása után tovább keringeti a vizet a hűtőkörben, miközben a ventilátorok 1-es fokozata tovább jár, egészen addig amíg a víz vissza nem hűl a hőgomba kikapcsolási hőmérséklete alá.

Nehezen fogsz ilyen csövet találni, szerintem annyit tudsz csinálni, hogy vesztel univerzális csövet, és beletoldod.

Köszi a választ, még az lenne a kérdésem, hogy ennek a szivattyúnak a vezetéke (2 ér) hova van eredetileg bekötve?

Mert nekem le van szakadva.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, még az lenne a kérdésem, hogy ennek a szivattyúnak a vezetéke (2 ér) hova van eredetileg bekötve?

Mert nekem le van szakadva.

Köszi.

A hűtés-klíma vezérlő egységbe van bekötve.

Hűtés-Klíma vezérlő egység = Akksi előtti relé doboz + a hűtő tetején középen lévő kis biztosítékdoboz + ezek kábelezése.

Nem lesz könnyű megtalálni...

Link to comment
Megosztás:

A hűtés-klíma vezérlő egységbe van bekötve.

Hűtés-Klíma vezérlő egység = Akksi előtti relé doboz + a hűtő tetején középen lévő kis biztosítékdoboz + ezek kábelezése.

Nem lesz könnyű megtalálni...

Szetintem nyaron ha esedekes lesz a klimajavitas akkor lehet egy komplett kabelkoteget szerzek es azzal lehet jobban jarok.

Szerinted?

Link to comment
Megosztás:

Szetintem nyaron ha esedekes lesz a klimajavitas akkor lehet egy komplett kabelkoteget szerzek es azzal lehet jobban jarok.

Szerinted?

Jó ötletnem tartom, de nehéz lesz. Nagyon ritka a klímás Isuzu motoros modell. Úgyhogy lehet, hogy egyszerűbb lesz megjavítani. Ha kiszereled az egészet, akkor annak a két elvágott vezetéknek meg kell lennie a párjának, amivel össze lehet toldani. Most ezért nem kell komplett kábelköteget venni, ha amúgy a többi része jó.

Ha veszel, akkor a kábelköteg nem külön van, hanem a relédobozokkal együtt szerezendő be.

Link to comment
Megosztás:

Jó ötletnem tartom, de nehéz lesz. Nagyon ritka a klímás Isuzu motoros modell. Úgyhogy lehet, hogy egyszerűbb lesz megjavítani. Ha kiszereled az egészet, akkor annak a két elvágott vezetéknek meg kell lennie a párjának, amivel össze lehet toldani. Most ezért nem kell komplett kábelköteget venni, ha amúgy a többi része jó.

Ha veszel, akkor a kábelköteg nem külön van, hanem a relédobozokkal együtt szerezendő be.

Szegeny autoval jol elbantak, sok a mokolas, sajna nem lesz egyszeru, de megrobalom megoldani, igaz a ventilatorok is cseresek leszbek, azt mar irtam korabban, hogy a vizhuto ventilator elotet ellenallasa elromlott, az most direktben megy full fordulaton ha elindul. A klimaventik kozul az egyik csapagyas, masik meg van szorulva. Tehat ezzel kell kezdeni. A vezetekek a vezerlo utan nincsenek tul jo allapotban, a kompresszor lehet kuplunghibas, tegat total a kaosz, de nem remenytelen...

Link to comment
Megosztás:

Arra kell vigyázni, hogy a ventilátorok első fokozata az, amikor a hátsó és a jobb oldali első ventilátor forog sorba kötve. Ehhez ugye mindkét ventinek jónak kell lennie.

Igen, ezt említetted korábban, és ezzel szívtam meg tavaly nyáron a rossz előtét ellenállású venti miatt, most sikerül szereznem 2 jó állapotú kimaventit, utána még kicserélem a belsőt és akkor minden igaz meg lesz ez a része.

A tartalék vízszállító szivattyújához sikerült szereznem egy csövet, amelyik szivárgott.

Ismerős B veckijén meglesem majd a vezeték bekötést, és az alapján majd megpróbálom helyreállítani a klima rendszerét :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A beltér átalakításában kérek segítséget.Egy alap,tehát nem kapcsolós(két vezeték közt egy szofita izó)de késleltetős beltér világítást szeretnék lecserélni egy szebb kivitelűre,amit bontóból szereztem:

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tud valaki ehhez kapcsolási rajzot adni,vagy tanácsot ahhoz,hogy kell kötni,hogy a térképolvasó funkció is működjön,ill.mely lábak tartoznak az ultrahangos érzékelőhöz(amire nincs szükségem).Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.