Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Van egy kis gáz :blush: mintha fogyna a vizem 1.8 i16v ecotec hajlamosak ezek a hengerfej problémára? :blink:

Mint írtam nekem már volt, állítsd fűtésre és hallgasd meg, hogy csorog-e a radiátorban a víz gázadásra, esetleg buborékos-e a víz a túlnyomótartályban. Ez az első tünet. Ekkor még nem füstöl fehéren. Amúgy nem jellemző a hengerfejprobléma.

Link to comment
Megosztás:

Én viszont úgy döntöttem hogy vascsőből megcsinálom ezt az "S" alakot, csak a két végén az egyenes szakaszt rövidebbre hagyom 4-5 centivel, és van ifából való olajálló gumicsövem, azzal fogom összekötni.

Annyit hozzátennék a dologhoz hogy a kocsi orrában egy egységet alkot az intercooler, a hűtő meg a ventilátorok, és ezeket gumi szilentek tartják a helyükön. Namármost ezek közül a felső kettő már annyira gallyra voltak menve a kocsin (tavaly vettem a kocsit) hogy ez az egység sokkal jobban tudott előre-hátra rázkódni, és valószínűleg emiatt a túlzott rázkódás miatt töredezett be az intercoolercsövem, és dörgölődzött ki a klímacsövemből is kettő. Ezt csak azért írom hogy esetleg más is ellenőrizze ezt a dolgot a kocsiján, mert az elsőre jelentéktelennek tűnő kis hiba elég sok gondot tud hosszútávon okozni. :omg:

Én is ezzel a sz@r csővel szenvedek! "S" alakú nyomócső!Az első cső,ami gyárilag volt az autón elkezdett berepedezni,majd a két hajlításnál szép nagy lyuk keletkezett rajra!Nagy nehezen sikerült bontóból szereznem egyet,ami már repedezett volt egy kicsit és maximum 1 évet bírt ki!Szigetelő szalag annál a nyomásnál semmit nem ér,átszakítja és kifújja mellette a levegőt!Ettől gyengébb lesz az autó mivel csökken a turbó nyomás is!Vagy megpróbálsz szerezni egy

jó állapotú csövet hozzá,ami nehéz lesz,lévén lassan 20 éves autókról beszélünk vagy marad egy új darab beszerzése 17-ezres áron!

Link to comment
Megosztás:

Én viszont úgy döntöttem hogy vascsőből megcsinálom ezt az "S" alakot, csak a két végén az egyenes szakaszt rövidebbre hagyom 4-5 centivel, és van ifából való olajálló gumicsövem, azzal fogom összekötni.

Annyit hozzátennék a dologhoz hogy a kocsi orrában egy egységet alkot az intercooler, a hűtő meg a ventilátorok, és ezeket gumi szilentek tartják a helyükön. Namármost ezek közül a felső kettő már annyira gallyra voltak menve a kocsin (tavaly vettem a kocsit) hogy ez az egység sokkal jobban tudott előre-hátra rázkódni, és valószínűleg emiatt a túlzott rázkódás miatt töredezett be az intercoolercsövem, és dörgölődzött ki a klímacsövemből is kettő. Ezt csak azért írom hogy esetleg más is ellenőrizze ezt a dolgot a kocsiján, mert az elsőre jelentéktelennek tűnő kis hiba elég sok gondot tud hosszútávon okozni. :omg:

Ilyenkor ki kell cserélni az alsó hűtőtartó bakokat, mert miattuk van leesve kb 1 cm-t a hűtő. Ezért nem ér fel a hűtő a felső gumibakokig.

Másik dolog, ha gallyra volt törve a kocsi eleje, akkor szintén nem mindig sikerül úgy talpra állítani a kocsi elejét, hogy rendesen passzoljanak a dolgok.

A klímacsövekre én mindenhol bicikli gumi darabot tekertem és rögzítettem rá kábelkötegelővel, ahol bármihez hozzáérhet. Így nem fog kidörzsölődni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az alsó gumibakokkal szerintem nincsen gond mert a felső gumibak jó helyen tanyázik. ☺ Legalábbis ha 1 centivel le volna süllyedve a egész azt észrevettem volna. Nálam a felső két szilent volt már tropára menve, és azt javítottam.

Ilyenkor ki kell cserélni az alsó hűtőtartó bakokat, mert miattuk van leesve kb 1 cm-t a hűtő. Ezért nem ér fel a hűtő a felső gumibakokig.

Másik dolog, ha gallyra volt törve a kocsi eleje, akkor szintén nem mindig sikerül úgy talpra állítani a kocsi elejét, hogy rendesen passzoljanak a dolgok.

A klímacsövekre én mindenhol bicikli gumi darabot tekertem és rögzítettem rá kábelkötegelővel, ahol bármihez hozzáérhet. Így nem fog kidörzsölődni.

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam nekem már volt, állítsd fűtésre és hallgasd meg, hogy csorog-e a radiátorban a víz gázadásra, esetleg buborékos-e a víz a túlnyomótartályban. Ez az első tünet. Ekkor még nem füstöl fehéren. Amúgy nem jellemző a hengerfejprobléma.

Digt klímás,és azt mondják akik jöttek utánam hogy füstöl :unsure: vigyem szerelőhöz vagy hajtsam még? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Digt klímás,és azt mondják akik jöttek utánam hogy füstöl :unsure: vigyem szerelőhöz vagy hajtsam még? :huh:

Ha fehér a füst akkor biztos hengerfej. Ha kék akkor az olajtérből is kap. Kérdés hol van szakadva a tömítésed Én motordokihoz vinném, mert rövid úton gallyra mehet a motor mivel a vizet nem tudod annyira összesűríteni és hajtókar törés is lehet belőle, valamint rövid úton gallyra rakhatja a csapágyakat. Hengerfej le síkolás, ha már lent van és 100000 feletti a motor akkor kipufogó oldali szelepvezetők cseréje valamint a szelepek becsiszolása( opcionális de szeretnek kiszopósodni). Ezek megvannak kb 30000-ből. Ha erre nincs lóvé akkor elég a sík ami olyan 4000-8000-ig lehet mostanság(Pld Szakál-Metal). Olajcsere, vízcsere, alkatrészek( hengerfej-szívósor.kipufogó tömítések, hengerfej csavarok) olyan 40000-80000-ig (kérdés mennyi kedveszményed van alkatrász nagykerekben( nekem momentán 40-50% közötti de Én csapágyas karbantartásos vonalon dolgozom és kiegészítő termékként foglalkozunk autóalkatrésszel is ). Munkadíj meg 30000-60000-ig kérdés mennyire éhes a szerelőd.

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam nekem már volt, állítsd fűtésre és hallgasd meg, hogy csorog-e a radiátorban a víz gázadásra, esetleg buborékos-e a víz a túlnyomótartályban. Ez az első tünet. Ekkor még nem füstöl fehéren. Amúgy nem jellemző a hengerfejprobléma.

Ami elromolhat az el is romlik :)

Link to comment
Megosztás:

X17DT motorral szerelt B vectrám már 2-szer eljátszotta mostanában hogy menet közben minden rendben, de ha benyomtam a kuplungot akkor annyira visszaesett a fordulat hogy leállt a motor. Tehát nem áll meg az alapjáraton, hanem tovább csökken, és lefullad. Gázadásra a jelenség közben is reagál, tehát a gázzal lehet játszani hogy ne álljon le. Utoljára tegnap volt ilyen mikor mentem tankolni, tankolás után megszűnt a jelenség. Lehet hogy már kevés volt benne az üzemanyag? Vagy az nem produkál ilyen jelenséget? Én úgy gondolom hogyha az üzemanyag kifogyása lenne az oka akkor nem reagált volna a gázadásra. Valaki meg tudja tippelni hogy mi lehet még a háttérben?

Link to comment
Megosztás:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/130701/DSCF9420_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2 darab ezresből meg egy kis munkából megoldottuk a dolgot. Ez már valószínűleg kihúzza a kocsi élettartamáig. Ha kíváncsi vagy rá akkor leírom hogy milyen alkatrészek vannak benne.

Én is ezzel a sz@r csővel szenvedek! "S" alakú nyomócső!Az első cső,ami gyárilag volt az autón elkezdett berepedezni,majd a két hajlításnál szép nagy lyuk keletkezett rajra!Nagy nehezen sikerült bontóból szereznem egyet,ami már repedezett volt egy kicsit és maximum 1 évet bírt ki!Szigetelő szalag annál a nyomásnál semmit nem ér,átszakítja és kifújja mellette a levegőt!Ettől gyengébb lesz az autó mivel csökken a turbó nyomás is!Vagy megpróbálsz szerezni egy

jó állapotú csövet hozzá,ami nehéz lesz,lévén lassan 20 éves autókról beszélünk vagy marad egy új darab beszerzése 17-ezres áron!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20DTH-s 98-as autóm a következőt csinálta az elmúlt héten:

Beindítottam mentem vele 5m-t és leállt, utána 20-30 mp-ig kellett indítózni, amikor beindult.

Pár napra rá hasonló a helyzet, csak kicsit arrébb áltam vele, pár perc után indítanám és megint

sokáig kellett tekertetni, hogy beinduljon. Semmi egyéb nem tapasztalható, utána semmi gond nincs,

nem dadog, nem füstöl, mintha semmi sem történt volna.

Hátha valakinek van valami ötlete.

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Cserélj üzemanyagszűrőt. Kb egy ezres, ártani nem árthat.

Sziasztok!

X20DTH-s 98-as autóm a következőt csinálta az elmúlt héten:

Beindítottam mentem vele 5m-t és leállt, utána 20-30 mp-ig kellett indítózni, amikor beindult.

Pár napra rá hasonló a helyzet, csak kicsit arrébb áltam vele, pár perc után indítanám és megint

sokáig kellett tekertetni, hogy beinduljon. Semmi egyéb nem tapasztalható, utána semmi gond nincs,

nem dadog, nem füstöl, mintha semmi sem történt volna.

Hátha valakinek van valami ötlete.

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

X17DT motorral szerelt B vectrám már 2-szer eljátszotta mostanában hogy menet közben minden rendben, de ha benyomtam a kuplungot akkor annyira visszaesett a fordulat hogy leállt a motor. Tehát nem áll meg az alapjáraton, hanem tovább csökken, és lefullad. Gázadásra a jelenség közben is reagál, tehát a gázzal lehet játszani hogy ne álljon le. Utoljára tegnap volt ilyen mikor mentem tankolni, tankolás után megszűnt a jelenség. Lehet hogy már kevés volt benne az üzemanyag? Vagy az nem produkál ilyen jelenséget? Én úgy gondolom hogyha az üzemanyag kifogyása lenne az oka akkor nem reagált volna a gázadásra. Valaki meg tudja tippelni hogy mi lehet még a háttérben?

Lehet kevés volt az anyag, de lehet fals levegő, üzemanyagszűrő is vagy legrosszabb esetben adagoló.

"2 darab ezresből meg egy kis munkából megoldottuk a dolgot. Ez már valószínűleg kihúzza a kocsi élettartamáig. Ha kíváncsi vagy rá akkor leírom hogy milyen alkatrészek vannak benne."

Patentív+gumicső vagy szilikoncső:D

Link to comment
Megosztás:

Azt gondoltam hogy rá lehet jönni hogy milyen cső, csak arra gondolta hogyha valakit érdekel akkor IFA hűtő alsó, illetve felső csatlakozó csövéből lett összerekva, ezeknek passzolnak a méretei, a többi valóban patentívből lett összefaragva. :icon1:

Lehet kevés volt az anyag, de lehet fals levegő, üzemanyagszűrő is vagy legrosszabb esetben adagoló.

"2 darab ezresből meg egy kis munkából megoldottuk a dolgot. Ez már valószínűleg kihúzza a kocsi élettartamáig. Ha kíváncsi vagy rá akkor leírom hogy milyen alkatrészek vannak benne."

Patentív+gumicső vagy szilikoncső :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

1996-os 1.7 TD Isuzu Vectra B autómban, márciusban 200075 km-nél cseréltem olajat. A nívópálca maximumáig töltöttem. Kb 203000 km-ig semmi olajszint csökkenést nem tapasztaltam. Most 204550 km-nél pont a min és a max jel között félúton van az olajszint. Normális ennyi fogyás?

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy valahol pici olajat dolgoz ki magából a motor mert teljesen lemostam alul felül de most alul ismét olajsaras a motor. Az autó alatt nincs nyoma 1 cseppnek sem szóval nem lehet vészes, valamint a turbó is nyom ki egy kis olajat.
Szóval az utóbbi 1500 km alatt tapasztalt olajszint csökkenés utalhat bajra vagy ez normális jelenség ezen motoroknál?

Köszönöm!

Üdv, mcwizard!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

1996-os 1.7 TD Isuzu Vectra B autómban, márciusban 200075 km-nél cseréltem olajat. A nívópálca maximumáig töltöttem. Kb 203000 km-ig semmi olajszint csökkenést nem tapasztaltam. Most 204550 km-nél pont a min és a max jel között félúton van az olajszint. Normális ennyi fogyás?

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy valahol pici olajat dolgoz ki magából a motor mert teljesen lemostam alul felül de most alul ismét olajsaras a motor. Az autó alatt nincs nyoma 1 cseppnek sem szóval nem lehet vészes, valamint a turbó is nyom ki egy kis olajat.

Szóval az utóbbi 1500 km alatt tapasztalt olajszint csökkenés utalhat bajra vagy ez normális jelenség ezen motoroknál?

Köszönöm!

Üdv, mcwizard!

A kartergázzal dolgozza ki az olajpárát, ami egyrészt a szelepfedél alól a rossz tömítésnél tör ki, másrészt a turbó szívócsőben csapódik le. Előbbinél azt lehet tapasztalni, hogy tisztítás után ismét szépen lassan olajkoszos lesz a hengerfej, és a szelepfedél a kettő határán. Majd ez a folt egyre jobban terjeszkedik. Utóbbi pedig ott érhető tetten, hogy a turbó szívócső vékonyan olajossá válik, amire feltapad a por. Valamint alul belőle szivárog az olaj. Szóval azt az olajat nem a turbó nyomja, hanem a kartergázból csapódik ki. Mert amit a turbó nyom azt nem látod, nyomtalanul elég a gázolajjal együtt.

Mondhatni természetes elhasználódás. Nálam is valami hasonló a helyzet, olajcsere után 1500-2000 km-ig nem fogy az olaj, utánna viszont elkezd, és kb 3 liter fogy el 15 ezer alatt.

De úgy látom, hogy nálad is meglesz ez az olajfogyás a csereperiódus végére. Lényegében 1500 km alatt elfogyott fél liter olajad! Nem tudsz vele mit kezdeni, szerintem a te kocsid is valahol 400-500 e km környékén járhat. 300 ezerig ez a motor nem eszik egy deka olajat sem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kartergázzal dolgozza ki az olajpárát, ami egyrészt a szelepfedél alól a rossz tömítésnél tör ki, másrészt a turbó szívócsőben csapódik le. Előbbinél azt lehet tapasztalni, hogy tisztítás után ismét szépen lassan olajkoszos lesz a hengerfej, és a szelepfedél a kettő határán. Majd ez a folt egyre jobban terjeszkedik. Utóbbi pedig ott érhető tetten, hogy a turbó szívócső vékonyan olajossá válik, amire feltapad a por. Valamint alul belőle szivárog az olaj. Szóval azt az olajat nem a turbó nyomja, hanem a kartergázból csapódik ki. Mert amit a turbó nyom azt nem látod, nyomtalanul elég a gázolajjal együtt.

Mondhatni természetes elhasználódás. Nálam is valami hasonló a helyzet, olajcsere után 1500-2000 km-ig nem fogy az olaj, utánna viszont elkezd, és kb 3 liter fogy el 15 ezer alatt.

De úgy látom, hogy nálad is meglesz ez az olajfogyás a csereperiódus végére. Lényegében 1500 km alatt elfogyott fél liter olajad! Nem tudsz vele mit kezdeni, szerintem a te kocsid is valahol 400-500 e km környékén járhat. 300 ezerig ez a motor nem eszik egy deka olajat sem...

Értem. Akkor végül is egy szelepfedél-tömítést érdemes lenne eszközölni.

Hát igen... Túl szép is volt egy 17 éves autó 200000 km-el... :)

Köszönöm a kimerítő választ.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Értem. Akkor végül is egy szelepfedél-tömítést érdemes lenne eszközölni.

Hát igen... Túl szép is volt egy 17 éves autó 200000 km-el... :)

Köszönöm a kimerítő választ.

Üdv!

Pasztát tegyél az új tömítés alá, mert anélkül garantálom, hogy pár hónapon belül ugyanígy fog kinézni körülötte a motor :)

Link to comment
Megosztás:

Pasztát tegyél az új tömítés alá, mert anélkül garantálom, hogy pár hónapon belül ugyanígy fog kinézni körülötte a motor :)

Én lassan 2 éve cseréltem ki a szelepfedél tömítést: új tömítés+piros paszta, azóta szinte mondhatom azt, hogy semmi olajfolyás nem látható, szép száraz. Olajfogyasztás nálam 15ezer alatt nulla, semmit nem öntök utána, igaz azt nem tudom mennyi km van benne pontosan, mert már órát is cseréltem :), előtte 390ezer volt benne. Nekem egyedül alul a dekninél szivárog minimálisan, de ott meg úgy tudom nincs gyárilag sem tömítés. Két részből áll, a nagyobbik részhez van (már megvettem rég, de lusta vagyok levenni:D), de a kisebb részhez nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudna valaki segíteni a motortartó bakot szeretném kicserélni de kellene egy technológiai leírás vagy tapasztalati segítség mert nem tudom mit és milyen sorrendben kell leszedni hogy ki tudjam cserélni.

X18XE motoros.

Azt szeretném cserélni ami a jobb oldalon a hosszbordás szíjfeszítő mellett van.

A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hello Emberek

Tönkre ment az adagolómnak az elektronikája, így kénytelen voltam venni bele egy bontottat. Nincs is vele semmi gond, pöccre indul, de a fogyasztásom nagyon megnőtt. Ez az adagoló hibája vagy esetleg a porlasztóé, vagy valami más okozza a gondot? Aki ért hozzá vagy találkozozz már ilyen hibával, légyszi ossza meg, hogy milyen irányban érdemes elindulni.

Köszi

Bocsi, ez egy 1995ccm diesel, 2002es évjárat, a motorkód Y20DTH az adagoló Bosch 0470504015

ja és a pöccre indulás már a múlté, ha áll a kocsi egy napot, akkor nagyon szenvedősen indul, utánna ha megyek vele és megállok, majd újra indítok semmi gáz, de ha este leteszem és reggel indítok akkor nagyon megszenved és füstölve indul.

Link to comment
Megosztás:

Hello Emberek

Tönkre ment az adagolómnak az elektronikája, így kénytelen voltam venni bele egy bontottat. Nincs is vele semmi gond, pöccre indul, de a fogyasztásom nagyon megnőtt. Ez az adagoló hibája vagy esetleg a porlasztóé, vagy valami más okozza a gondot? Aki ért hozzá vagy találkozozz már ilyen hibával, légyszi ossza meg, hogy milyen irányban érdemes elindulni.

Köszi

Nem írsz se motorkódot, se semmit, így nehéz válaszolni.

De ha az adagoló csere után nőtt meg, akkor azon érdemes keresgélni, és nem a porlasztón.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy X16XEL motorkódú vectrám, és van nála ez a fordulatszámtartás pár sec-ig mikor elveszem a gázról a lábam. Ezt el tudná nekem magyarázni valaki hogyan működik, mechanikailag vagy elektronikailag van szabályozva? Esetleg ha ki lehet iktatni valahogyan az jó lenne.

Lassan 2 éve van nálam a kocsi és egyre jobban idegesít hogy nem esik vissza a fordulat. Így nem lehet élvezetesen vezetni városba. :icon2:

Plusz így nem lehet kímélni a kuplungot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy X16XEL motorkódú vectrám, és van nála ez a fordulatszámtartás pár sec-ig mikor elveszem a gázról a lábam. Ezt el tudná nekem magyarázni valaki hogyan működik, mechanikailag vagy elektronikailag van szabályozva? Esetleg ha ki lehet iktatni valahogyan az jó lenne.

Lassan 2 éve van nálam a kocsi és egyre jobban idegesít hogy nem esik vissza a fordulat. Így nem lehet élvezetesen vezetni városba. :icon2:

Plusz így nem lehet kímélni a kuplungot.

Szerintem ez gyári funkció. És éppen az a célja (többek között), hogyha gyorsítasz, és közben pakolgatod a sebességet felfelé, akkor a gázpedálról lelépve a motor fordulat visszaesne alapjáratra, és amikor ráengeded a kuplungot ismét, egy rántás kíséretében visszalassítaná kicsit az autót. Mivel megtartja a fordulatot a motor egy pillanatra, a sebességváltást követően éppen oda esik vissza a fordulatszám, ahova a következő fokozat megkívánja. Más autókban is megfigyeltem már ezt. Szerintem nem lehet kiiktatni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.