Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Olyan kérdés hogy ki mit ajánl abból a szempontból hogy lenne egy 1.9 150 Le H-s Astrám és Chippeltetni szeretném?

Sokan a program írást ajánlják,de volt aki a box ot :D

Programozást jobbnak vélik, bár vannak jó boxok is. Külföldi fórumokon a DTUK boxokért nagyon odavannak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Létezik az, hogy az olajbetöltő nyílás sapkájának a tömítő o-gyűrűje elkopik?

Kicsit olajos volt a környéke a burkolat alatt és nem rémlik hogy mellé lett volna lötyölve olajcserekor. Most letakarítottam, figyelni fogom. Van akinek kellett már cserélnie?

Jó, tudom, filléres alkatrész, csak azért nincs annyit nyitogatva hogy elkopjon. Vagy ki tudja... évek alatt gondolom az is elöregszik, rideggé válik, nem zár olyan jól.

Link to comment
Megosztás:

Létezik az, hogy az olajbetöltő nyílás sapkájának a tömítő o-gyűrűje elkopik?

Kicsit olajos volt a környéke a burkolat alatt és nem rémlik hogy mellé lett volna lötyölve olajcserekor. Most letakarítottam, figyelni fogom. Van akinek kellett már cserélnie?

Jó, tudom, filléres alkatrész, csak azért nincs annyit nyitogatva hogy elkopjon. Vagy ki tudja... évek alatt gondolom az is elöregszik, rideggé válik, nem zár olyan jól.

Így van, kb 200 ft márkaszervizben én kétszer cseréltem le 9 év alatt:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Emlékeztek, nemrég kérdeztem, hogy mi lehet ez a zaj?

Ma kiderítették szervizben: a nagynyomású szivattyúból jön ez az egészségtelen hang. :(

Érdekes módon a hang magától eltűnt. Azt gyanítom, hogy a melegebb idővel lehet összefüggésben és talán majd hidegben fog előjönni megint.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következőt szeretném kérdezni tőletek, ami már elég rég óta foglalkoztat, de eddig mindenki azt mondta, hogy ez típushiba:

'95-ös Opel Caravan C14SE motorral 207.000 km-rel.

A hiba, hogy bizonyos fordulatokon elkezd csörögni a motor. Pl. hármasban kigyorsításnál olyan 3000 körüli fordulaton - most hirtelen ez jut eszembe, de mindegyik sebességben csinálja egy bizonyos fordulatszám tartományon belül, időben kb. 10-15 másodperc -, de ahogy feljebb tornázom a fordulatszámot, már elhallgat. MIndez a motor hőfokától úgy vettem észre, teljesen független, inkább a fordulatszám a lényeg.

Olvastam már olyat is, hogy túl nagy az előgyújtás, de sok opelesnek - miután állítottak az előgyújtásán - , kissé elerőtlenedett az autó és rángatni is elkezdett - igaz a csörgés megszűnt.

Sokan azt mondják, hogy ezért szokták becézni az Opelt "csörgőkígyónak", és valóban nem érdemes vele foglalkozni, mert csak rengeteg pénzt kidobsz a semmire. Szerintetek?

A másik, bár csak részben tartozik ide:

Most kaptam egy bontatlan hidrotőke tisztítót (Wynn's). Ennek a felhasználása is érdekes:-). Van, aki azt írja, hogy nagyon felhígitja az olajat, ezért max. 500 km-ert érdemes csak így menni, utána olajcsere. Az egyik szerelő szerint max. 15 km-ert, utána olajcsere. A cég szerint olajcserétől teljesen független, idézem "öntse a motorolajhoz, hagyja benne a következő olajcseréig". Na most vajon mi az igazság?

Igaz szerintem a fent leírt hibát ez nem orvosolja, de ha már kaptam, legalább a hidrotőkéket egy kicsit letisztítanám.

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.

D.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következőt szeretném kérdezni tőletek, ami már elég rég óta foglalkoztat, de eddig mindenki azt mondta, hogy ez típushiba:

'95-ös Opel Caravan C14SE motorral 207.000 km-rel.

A hiba, hogy bizonyos fordulatokon elkezd csörögni a motor. Pl. hármasban kigyorsításnál olyan 3000 körüli fordulaton - most hirtelen ez jut eszembe, de mindegyik sebességben csinálja egy bizonyos fordulatszám tartományon belül, időben kb. 10-15 másodperc -, de ahogy feljebb tornázom a fordulatszámot, már elhallgat. MIndez a motor hőfokától úgy vettem észre, teljesen független, inkább a fordulatszám a lényeg.

Olvastam már olyat is, hogy túl nagy az előgyújtás, de sok opelesnek - miután állítottak az előgyújtásán - , kissé elerőtlenedett az autó és rángatni is elkezdett - igaz a csörgés megszűnt.

Sokan azt mondják, hogy ezért szokták becézni az Opelt "csörgőkígyónak", és valóban nem érdemes vele foglalkozni, mert csak rengeteg pénzt kidobsz a semmire. Szerintetek?

A másik, bár csak részben tartozik ide:

Most kaptam egy bontatlan hidrotőke tisztítót (Wynn's). Ennek a felhasználása is érdekes:-). Van, aki azt írja, hogy nagyon felhígitja az olajat, ezért max. 500 km-ert érdemes csak így menni, utána olajcsere. Az egyik szerelő szerint max. 15 km-ert, utána olajcsere. A cég szerint olajcserétől teljesen független, idézem "öntse a motorolajhoz, hagyja benne a következő olajcseréig". Na most vajon mi az igazság?

Igaz szerintem a fent leírt hibát ez nem orvosolja, de ha már kaptam, legalább a hidrotőkéket egy kicsit letisztítanám.

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.

D.

BOCS, nem is ide kellett volna, hanem az F-hez:-)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy 2004 H 16 xep motoros astránál villogó olajnyomáslámpa, kicseréltük az olajgombát semmi változás, levettük az olajteknőt kimostuk benzinnel olajcsere semmi változás, valaki találokozott hasonló problémával?

mérj olajnyomást!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől produkálhat ilyet egy autó szinte egyik napról a másikra?

Egyik nap még több száz kilométert megtett gond nélkül, mint ahogy csinálja már sok ezer kilométer óta. Aztán 3-4 napig állt az autó, be se volt indítva.

Aztán ma beindításkor rögtön kiírja, hogy ellenőrizni kell a hűtőfolyadék szintet. Kinyitom a motorháztetőt, rápillantok a kiegyenlítő tartályra és valóban meglepően alacsony a szint. Több centivel (!) a jelzés alatt volt a szint. Gondoltam mi a fene, kilyukadt a rendszer és szivárog valahol? Volt az autóban gyári hűtőfolyadék, rátöltöttem, még kicsit szint fölé is, mert egy 2,5 órás út volt előttem. Ha szivárog is, legyen egy kis utánpótlás.

Indulás után az első 40 km után, ismét kiírta, hogy ellenőrizzem a szintet. Még eszembe is volt, hogy ha lesz egy benzinkút veszek ioncserélt vizet és jobb híján azt töltöm rá. Csak közben nem írta ki többször. Gondoltam ha nagy baj lenne és túlmelegedne a rendszer, azt úgyis jelezné, ezért nem álltam meg.

Na, aztán haza érve kíváncsiságból első dolgom volt, hogy ránézzek a szintre.

Hát a tartály tök üres volt! Meg még kitudja meddig a rendszer... :((((

Végignéztem a hűtéscsöveket hol a fenébe ereszthet, de nem láttam lyukat. Viszont a blokk hátulja csurom víz! Egész a motor tetejétől. Hátul, ahol az izzítógyertyák csatlakoznak, alattuk van egy-egy kis mélyedés. Na ott állt a hűtővíz.

Ez honnan a fenéből jöhet? Hűtéscsövet nagyon nem láttam a környéken. A blokkból jönne valahonnan? :S Megnéztem az olajat, nem vizes, nem habos, tehát befelé nem enged.

Akkor honnan jöhet? Hibakód nincs. Nagy a baj? :(

Link to comment
Megosztás:

ez valami cső lesz csak
szerintem ..
töltsd fel ,majd mondjad valakinek hogy pörgesse a motort kb 2-3e fordulaton

és közben meg nézed a motortért ,hátha meglátod hogy hol ereszt

hasonló volt nekem , nekem a turbóról visszatérő vízcső eresztett a tartálynál (kiderült hogy típushiba), kicseréltem a bilincset és jó lett :)

ha tudsz rakhatnál fel képet hogy hol áll a víz

Link to comment
Megosztás:

Remélem, tényleg csak ennyi.

Kipróbáljuk amit írtál, köszi!

Képet holnap rakok fel, mert már sötét van. Nem biztos hogy pont ott ereszt, csak ott tud jól megállni a víz. Korábban az olaj állt meg ott, mikor kiderült, hogy a 4. henger vezérműház-nyomócső csatlakozásnál lévő tömítésnél engedte az olajat.

Lejjebb is látok cseppeket. És az sem biztató jel, hogy ez a turbótól, tartálytól elég messze helyezkedik el.

Kicsit már kezd számomra fárasztó lenni, hogy már fél éve mióta megvan az autó csak szívok vele. Ha végre sikerül egy problémát elhárítani, rögtön jön a másik. Közben meg csak nyeli az autó a százezereket. Még egy kis szünet sincs, hogy most már minden rendben az autóval, csak tankolni kell...

Na, bocsánat, nem nyavalygok itt tovább.

Link to comment
Megosztás:

ha tudsz rakhatnál fel képet hogy hol áll a víz

Itt vannak a képek.

Ma reggel hogy lehűlt a motor, rátöltöttem a vízre. Majdnem 2 liter ment bele. Plusz tegnap indulás előtt bő fél liter.

Kipróbáltuk, hogy pörgetve a motort megnéztem látok-e valahol szivárgást. De semmit nem láttam.

Olajat még egyszer megnéztem. Színre, állagra kinézetre, mennyiségre is minden rendben.

Itt az egyik kép:

http://kepfeltoltes.hu/130427/P1030247_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a másik kicsit távolabbról hogy be lehessen tájolni hol is van ez:

http://kepfeltoltes.hu/130427/P1030248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Itt vannak a képek.

Ma reggel hogy lehűlt a motor, rátöltöttem a vízre. Majdnem 2 liter ment bele. Plusz tegnap indulás előtt bő fél liter.

Kipróbáltuk, hogy pörgetve a motort megnéztem látok-e valahol szivárgást. De semmit nem láttam.

Olajat még egyszer megnéztem. Színre, állagra kinézetre, mennyiségre is minden rendben.

Itt az egyik kép:

http://kepfeltoltes.hu/130427/P1030247_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a másik kicsit távolabbról hogy be lehessen tájolni hol is van ez:

http://kepfeltoltes.hu/130427/P1030248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha a kepen lathato helyet szarazra torlod, allo motor mellett ujra nedves lesz? Ha nem, akkor jaro motor mellett kene lesni, mi tortenik, latszania kell, hogy odacsopog, vagy ott jon ki, ahol van.

Esetleg felvenni a folyamatot, aztan kepenkent nezni, mi tortenik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha a kepen lathato helyet szarazra torlod, allo motor mellett ujra nedves lesz? Ha nem, akkor jaro motor mellett kene lesni, mi tortenik, latszania kell, hogy odacsopog, vagy ott jon ki, ahol van.

Esetleg felvenni a folyamatot, aztan kepenkent nezni, mi tortenik.

Két napja áll az autó a garázsban. Érdekes, most semmi szivárgás, a szint sem csökken. Holnap viszem szervizbe az autót a klíma miatt. De szólok, hogy előbb ezt nézzék meg! Lehet hogy a klímával már nem is lesz érdemes foglalkozni... :(

Link to comment
Megosztás:

Erre már én is gondoltam, csak azt nem értem, hogy az állásban hogy a csudába tud megrepedni. Főleg úgy hogy kifelé reped, befelé meg nem.

Holnap, remélem kiderül. Ha tényleg az, akkor még a saját kerekén el tudom vinni a bontóba. Nem bírt sokat...

Nincs valami tömítés a környéken, aminek lehet valami köze a hűtővízhez? Hengerfej tömítés pl?

Link to comment
Megosztás:

Erre már én is gondoltam, csak azt nem értem, hogy az állásban hogy a csudába tud megrepedni. Főleg úgy hogy kifelé reped, befelé meg nem.

Holnap, remélem kiderül. Ha tényleg az, akkor még a saját kerekén el tudom vinni a bontóba. Nem bírt sokat...

Nincs valami tömítés a környéken, aminek lehet valami köze a hűtővízhez? Hengerfej tömítés pl?

Szia!

Azért ennyire ne legyél elkeseredve! A bontó még messze van! Nekem annak idején egy 8 mm-s fagydugó rohadt meg, és először egy nagyon kicsit szivárgott a hűtővíz, aztán szép lassan nőtt a lyuk és meg is lett, mert a tűzfalra spriccelt, és látni lehetett. Az f astrámnál a fűtőradiátor szivárgott, már én is hengerfejezni akartam, mikor felgőzölt a műszerfal alja. Ezek pár forintos tételek. A hengerfej tömítés lejjebb van mint ahol neked a víz áll. Jól át kell nézni a motort és meg lesz a hiba! Főként a csövek és csatlakozások körül keresgélj, rászáradt elszíneződést. Fel fejjel!

Üdv!

Frankie

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Erre már én is gondoltam, csak azt nem értem, hogy az állásban hogy a csudába tud megrepedni. Főleg úgy hogy kifelé reped, befelé meg nem.

Holnap, remélem kiderül. Ha tényleg az, akkor még a saját kerekén el tudom vinni a bontóba. Nem bírt sokat...

Nincs valami tömítés a környéken, aminek lehet valami köze a hűtővízhez? Hengerfej tömítés pl?

ezt láni kellene élőben

amit talán meglehetne próbálni...

nyomás alá helyezzni a hűtő rendszert ,hátha úgy látmi valamit ..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ezt láni kellene élőben

amit talán meglehetne próbálni...

nyomás alá helyezzni a hűtő rendszert ,hátha úgy látmi valamit ..

Végül egy vízcső volt elrepedve, kidörzsölődve és az spriccelt oda.

:omg: :icon1:

Így ezer forintból megoldódik a víz-probléma. :icon13:

Csövet csak csütörtökre hoznak a szervizbe, így mivel úgysem tudnék menni az autóval, két napot ott alszik a szervizben.

Köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólásokat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.