Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

A multikormányt - ahogy Gabb is írja - egy bilinccsel javítják.

Nekem is megcsinálták és a kormányon lévő gombok (duda is) meg is javultak, de innentől kezdve havonta párszor az autó nem ismerte fel a kulcsot, nem tudtam indítani az autót. Volt, hogy a kulcsot 5-6x is ki-be kellett rakni, mire végre be tudtam indítani. Szóval a márkakereskedős "javítás" elég kétséges, ugyanis ahogy olvastam, van akinek ez a javítás sem segített.

A bilincs celja az, hogy megelozze a kontakthiba kialakulasat, amikor me'g nincs. Ha mar van, akkor esetleg ideig-oraig segithet, de arrol szo sincs, hogy ez javitas lenne.

Link to comment
Megosztás:

A bilincs celja az, hogy megelozze a kontakthiba kialakulasat, amikor me'g nincs. Ha mar van, akkor esetleg ideig-oraig segithet, de arrol szo sincs, hogy ez javitas lenne.

Ebbe megint kár belekötnöd. A márkaszervíz szerint javítás. Szerintem meg nem, de ezt már korábban is írtam.

Mikor előadtam, mi a hiba, megnézték, hogy volt-e már visszahíváson, és mivel nem volt, felrakták a bilincset. Tehát utólag is felrakták és szerintük javították a hibát.

Ill. közölték, hogy ha ezek után továbbra is előjön a hiba, kicserélik a CIM modult 50eFt-ért.

Link to comment
Megosztás:

Ebbe megint kár belekötnöd. A márkaszervíz szerint javítás. Szerintem meg nem, de ezt már korábban is írtam.

Mikor előadtam, mi a hiba, megnézték, hogy volt-e már visszahíváson, és mivel nem volt, felrakták a bilincset. Tehát utólag is felrakták és szerintük javították a hibát.

Ill. közölték, hogy ha ezek után továbbra is előjön a hiba, kicserélik a CIM modult 50eFt-ért.

En nem kotekedtem, csak leirtam, mi a helyzet. Kotekedni, es primitiv stilusban kiosztani az embereket a te szokasod, olyankor is, amikor nincs igazad.

Felrakni felraktak, mert jar, ha meg nincs fent, es megelozi a tovabbi romlast. Ha vegleges es biztos javitas lenne, nyilvan nem mondjak, hogy ha megsem lenne jo, akkor csere.

Link to comment
Megosztás:

En nem kotekedtem, csak leirtam, mi a helyzet. Kotekedni, es primitiv stilusban kiosztani az embereket a te szokasod, olyankor is, amikor nincs igazad.

Felrakni felraktak, mert jar, ha meg nincs fent, es megelozi a tovabbi romlast. Ha vegleges es biztos javitas lenne, nyilvan nem mondjak, hogy ha megsem lenne jo, akkor csere.

Azért olvasd is el néha a hozzá szólásaidat. Van az a mondás, hogy "amilyen az fogadj isten, olyan a adjon isten". Azért az érdekes hogy mások stílusán kiakadsz, ha visszakapod a te stíulsodnak megfelelő választ, ha te írod, akkor meg rendben van. Úgyhogy elárulok neked valamit, talán segíteni fog a jövőben: jól jellemzed saját magad: a belekötéssel, ill.hogy ha valami nem úgy van ahogy te elképzeled, még nem biztos, hogy igazad van.

De igazad van, nem kellett volna a te stílusodra sülyednem, mert az nem az én terepem, de már megtörtént, úgyhogy a többiektől ezúton is elnézést kérek.

A beírásaidra nem fogok reagálni, mert felesleges. Volt szerencsém néhány ilyne emberrel az életben taláákoznji , és az ilyeneket inkább hagyni kell, úgyse értik meg.

Link to comment
Megosztás:

Azért olvasd is el néha a hozzá szólásaidat. Van az a mondás, hogy "amilyen az fogadj isten, olyan a adjon isten". Azért az érdekes hogy mások stílusán kiakadsz, ha visszakapod a te stíulsodnak megfelelő választ, ha te írod, akkor meg rendben van. Úgyhogy elárulok neked valamit, talán segíteni fog a jövőben: jól jellemzed saját magad: a belekötéssel, ill.hogy ha valami nem úgy van ahogy te elképzeled, még nem biztos, hogy igazad van.

De igazad van, nem kellett volna a te stílusodra sülyednem, mert az nem az én terepem, de már megtörtént, úgyhogy a többiektől ezúton is elnézést kérek.

A beírásaidra nem fogok reagálni, mert felesleges. Volt szerencsém néhány ilyne emberrel az életben taláákoznji , és az ilyeneket inkább hagyni kell, úgyse értik meg.

Semmi ketsegem nem volt, hogy meg a stilusodert is en vagyok felelos :) Kiakadva nem vagyok, csak nem hagytam szo nelkul egy megjegyzesedet, de aztan az erdemi mondandodra is reagaltam.

Ez utobbi erdekes modon neked nem sikerul, csak a melleduma. Persze ismeros tortenet, amikor valakiben nincs annyi gerinc, hogy elismerje, ha teved, es inkabb stilaris okokra hivatkozva farol ki egy vitabol...

Orvendetes, ha a tovabbiakban nem fogsz reagalni arra, amit irok, viszont arrol a korabban linkelt oldalrol igazan nyilatkozhatnal, ahol egy akkutoltoket gyarto ceg teljesen mast mond, mint amit itt hirdettel.

Itt a link ujra: http://www.progressivedyn.com/charge_wizard.html

Nem en irtam, gyonyoru a stilusa, nyugodtan reagalhatsz!

Magyarazd el, nekik miert nincs igazuk, vagy ismerd el, hogy hulyeseget irtal. Ez utobbi egyebkent onmagaban egyaltalan nem lenne gond, barkivel elofordul, csak ha kozben olyan magas lorol osztja az eszt, mint te tetted, akkor mar nehez a visszaut...

Link to comment
Megosztás:

Semmi ketsegem nem volt, hogy meg a stilusodert is en vagyok felelos :) Kiakadva nem vagyok, csak nem hagytam szo nelkul egy megjegyzesedet, de aztan az erdemi mondandodra is reagaltam.

Ez utobbi erdekes modon neked nem sikerul, csak a melleduma. Persze ismeros tortenet, amikor valakiben nincs annyi gerinc, hogy elismerje, ha teved, es inkabb stilaris okokra hivatkozva farol ki egy vitabol...

Orvendetes, ha a tovabbiakban nem fogsz reagalni arra, amit irok, viszont arrol a korabban linkelt oldalrol igazan nyilatkozhatnal, ahol egy akkutoltoket gyarto ceg teljesen mast mond, mint amit itt hirdettel.

Itt a link ujra: http://www.progressivedyn.com/charge_wizard.html

Nem en irtam, gyonyoru a stilusa, nyugodtan reagalhatsz!

Magyarazd el, nekik miert nincs igazuk, vagy ismerd el, hogy hulyeseget irtal. Ez utobbi egyebkent onmagaban egyaltalan nem lenne gond, barkivel elofordul, csak ha kozben olyan magas lorol osztja az eszt, mint te tetted, akkor mar nehez a visszaut...

A linken nem autó töltésről írnak. Az autóban mindíg szükség van az aksi (elérhető) maximális töltöttségi szintjére a lehető legrövidebb időn belül, merthogy ritkán autózunk 60-100 órát! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A linken nem autó töltésről írnak. Az autóban mindíg szükség van az aksi (elérhető) maximális töltöttségi szintjére a lehető legrövidebb időn belül, merthogy ritkán autózunk 60-100 órát! :icon1:

Valoban, viszont az autokban ritkan indul teljesen kisutott allapotbol az akku toltese :)

Gyakran csak annyit kell visszatolteni, amennyi 15 ora allas es 2 masodperc starterezes kozben megy el, azaz nagyon felso becslessel 2 Ah-t...

De nem is ez volt a vitatott kerdes, hanem hogy egyaltalan fel lehet-e tolteni 14.4 V alatti feszultseggel egy akkut, illetve jo-e egy olyan auto, amelyikben nem allandoan 14.4 volton megy a toltes.

Olvashattunk tovabba az akkuk (termeszetesen nem letezo) 14.4 voltos toltesi vegfeszultsegerol, es meg mas tenybeli tevedeseket is.

Most pedig legfobb eszosztonk nem azert nem reagal, mert keptelen beismerni, hogy tevedett, hanem mert en csunya vagyok, es o is csak miattam valt atmenetileg csunyava...

Viszont mar szerencsere megszepult, es elnezest is kert mindenkitol; mar csak azt varom, mikor jelenti be, hogy valojaban en okoztam azt is, hogy badarsagokat irt :)

Link to comment
Megosztás:

probalj meg fekolajat onteni kore, ha beszivarog mellette feloldja a rozsdat

Éppen csak nem p.sáltak még köré!....ezen kívül mindent öntöttünk már rá (Cola, fékolaj, sav,....).

Idő közben azonban már kijött, a sav vagy valami megtette a hatását az éjszaka. De nem ment simán, a réz alátét (vagy mi a bánat) bent maradt. Ezt valami menetfúróval szedték ki.

Innen is csókoltatom az Opel motorfejlesztő mérnökeit! Nem arra számítottam, hogy "sz@rni rá, egyszer rakjuk össze, aztán majd lesz valahogy" sílusban tervezik meg a motort és a befecskendező rendszerét.... Ja, és célszerszám sem létezik hozzá! Célszerszám nuku, érted....2013-ban, így tervezni/szervizelni autót.... :sick: :icon4: :angry2:

Egyik helyen azt mondták, hogy volt akinek hengerfejet is cseréltek, mert nem tudták kiszedni a beszakadt porlasztót.

Link to comment
Megosztás:

Éppen csak nem p.sáltak még köré!....ezen kívül mindent öntöttünk már rá (Cola, fékolaj, sav,....).

Idő közben azonban már kijött, a sav vagy valami megtette a hatását az éjszaka. De nem ment simán, a réz alátét (vagy mi a bánat) bent maradt. Ezt valami menetfúróval szedték ki.

Innen is csókoltatom az Opel motorfejlesztő mérnökeit! Nem arra számítottam, hogy "sz@rni rá, egyszer rakjuk össze, aztán majd lesz valahogy" sílusban tervezik meg a motort és a befecskendező rendszerét.... Ja, és célszerszám sem létezik hozzá! Célszerszám nuku, érted....2013-ban, így tervezni/szervizelni autót.... :sick: :icon4: :angry2:

Egyik helyen azt mondták, hogy volt akinek hengerfejet is cseréltek, mert nem tudták kiszedni a beszakadt porlasztót.

Mi történt? Emiatt lett a p0505-ös hibakód?

Link to comment
Megosztás:

Innen is csókoltatom az Opel motorfejlesztő mérnökeit!

Hát,ebben vastagon benne voltak az olaszok is. :-) Őket meg ismerjük. Olasz autóból csak szerdán, vagy csütörtökön gyártottat érdemes venni a legenda szerint.

Egyébként a viccet félretéve az 1.7-es Isuzuknál is előfordul ez a probléma, az meg japán....

Link to comment
Megosztás:

Hát,ebben vastagon benne voltak az olaszok is. :-) Őket meg ismerjük. Olasz autóból csak szerdán, vagy csütörtökön gyártottat érdemes venni a legenda szerint.

Egyébként a viccet félretéve az 1.7-es Isuzuknál is előfordul ez a probléma, az meg japán....

Igen, az 505-ös hibakód, aminek tulajdon képen semmi köze sem volt a TECH2 által kiolvasott, a "3-as henger befecskendező áramköre szakadt" valós információhoz.

Most, hogy a németek keze mennyire volt vagy mennyire nem volt benne a fejlesztésben, pontosan nem érdekel. A nevüket adták hozzá és ez szégyen.

És ha minden igaz, a hengerfejet sem lehet levenni addig, ameddig nem veszed ki az összes porlasztót. Tehát nemhogy már esetleg úgy is megpróbáld kibányászni....

Na, a másik meg ugye a porlasztó, ami Bosch....hogy lehet olyan konstrukció, hogy csak úgy lehet erőltetve kivenni, hogy ráhegesztenek valami sz@rt!!??? Semmi utólagos célszerszámot sem lehet kitalálni hozzá, csak a barbár megoldás! :omg: És ez már ugye független a motortól, hogy ki fejleszti vagy ki nem.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az 505-ös hibakód, aminek tulajdon képen semmi köze sem volt a TECH2 által kiolvasott, a "3-as henger befecskendező áramköre szakadt" valós információhoz.

Most, hogy a németek keze mennyire volt vagy mennyire nem volt benne a fejlesztésben, pontosan nem érdekel. A nevüket adták hozzá és ez szégyen.

És ha minden igaz, a hengerfejet sem lehet levenni addig, ameddig nem veszed ki az összes porlasztót. Tehát nemhogy már esetleg úgy is megpróbáld kibányászni....

Na, a másik meg ugye a porlasztó, ami Bosch....hogy lehet olyan konstrukció, hogy csak úgy lehet erőltetve kivenni, hogy ráhegesztenek valami sz@rt!!??? Semmi utólagos célszerszámot sem lehet kitalálni hozzá, csak a barbár megoldás! :omg: És ez már ugye független a motortól, hogy ki fejleszti vagy ki nem.

A mercedes egyes dízel motorjánál gyárilag szarul van megoldva a porlasztó tömítése, új korától kezdve kifúj és egy kátrány réteg keletkezik, amitől úgy belegyógyul az injektor, hogy lehetetlen kivenni, még gyári kihúzóval se jön. Le kell venni a hengerfejet és szikraforgácsolással eltávolítani az injektort. Ahhoz hogy le tudd venni a szelepfedelet először ki kéne venni az injektort, de ugye az nem jön! Még a márkaszervízbe is úgy kezdik, hogy szétverik kalapáccsal a szelepfedelet, hogy hozzá férjenek a hengerfej csavarokhoz. Szerintem ennek fényében nem is annyira szar az Opel motor.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Az üzemanyag Mol-os 95-ös, etanol nem volt tankolva, az injektor hiba valószínű lehet, mert gyakran megtorpan gyorsításkor és csörög mint amikor rossz oktánszámú volt régen a benzin és kopogott tőle a motor.

A lambdaszonda hiba okozhat hidegen egyenetlen alapjáratot? Többlet fogyasztást azt nem észleltem.

Egyébként az olajat is eszi mint a fene, 200km alatt kb 3-4deci (127ekm van benne elvileg). Az olajfogyasztás miatt meg további komoly problémák is adódhatnak, pl katalizátor, de akár a lambda is elromolhat tőle ha jól tudom.

Amúgy visszük vissza az eladónak, mert 3 hete vettük és már másnaptól szívunk vele, visszaveszi. Szerintem elhanyagolta kicsit a gépet az előző tulaj.

Ez elég gázos. Nekem 10ekm alatt megy bele 3dl, és már azt is sokallom. Gyűrűzni kellene a motort, és az nagyon költséges lenne.

Link to comment
Megosztás:

Ez elég gázos. Nekem 10ekm alatt megy bele 3dl, és már azt is sokallom. Gyűrűzni kellene a motort, és az nagyon költséges lenne.

Igen, ezt mondta nekünk is szerelő, ezért nem akarjuk megcsináltatni, ráadásul ezzel még nem is oldódna meg minden hiba.

Neked milyen motor van benne? Ugyanilyen autót akarunk venni egyébként, mert ettől függetlenül nagyon tetszik, csak lehet az 1.6-at fogjuk keresni.

Link to comment
Megosztás:

Srácok megvan a rejtett lóerő az Astrában.....ha valaki szeretné csinálja meg :D

Igazából nem plusz lóerőt ad, hanem a gázpedál lesz "érzékenyebb", meg az automata váltónál módosítja a fordulatszámot, engedi feljebb pörögni a motort, vagyis úgy érzed, jobban megy az autó, de igazából nem.... :D Hogy OPC esetében mi a helyzet, azt nem tudom.

Placebo hatás, asszem így hívják... :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5W30 Castrol, de lehet váltani kell 0w40(50)-5w50-es versenyolajra. Mivel 12-15000km alatt kicsit kormolódik (kv színűre). A teljesítménynek ára van sajnos :goofy: :rolleyes:

Az olaj egyik feladata, hogy a motorban keletkezo szennyezeseket magaban tartsa, azaz azok ne rakodjanak le. Tehat ha nem szinezodik el az olaj, akkor vagy a motor nagyon tiszta, vagy az olaj rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Dieseles tulajoktól szeretnék kis segítséget, tippeket kérni a következő hiba miatt!!!

Az autó 2006, 1.7,100le. A problémám az hogy,olykor olykor nehezen indul a motor.Van hogy +6 fokban a reggeli órákban pöccre, de van hogy csak tekeri, és nagyon soká indítja be.Ez a gond nyáron is előfordult. Nem sokszor, csak néha bosszantó! Amúgy minden rendben van a géppel,nem füstöl nem kopog,jól húz van benne erő, a fogyasztás a sem rossz, vegyiben 5,6-5,7L. Tavasszal vásároltam, akkor a szervizében megnéztük,szaki mondta,jó minden,porlasztok rendben vannak és a nyomást is rendben felállítja nagynyomású szivattyú,az izzítás sem hiszem hogy ludas lehet,mivel hidegben van hogy pöccre megy.

Olvastam valahol ,hogy esetleg az indításgátló lehet a ludas.Szerintetek? Vagy az üzemanyag? Molnál tankolok,adalékot nem szoktam bele rakni.

Minden ötletet ,tanácsot szívesen meghallgatok!

Köszönöm :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.