Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

Számolj azzal,hogy a turbó,kettőstömegű lendkerék,részecskeszűrő,váltó,porlasztók ..ezek javítása sokba kerül egy dízelnél és nem tart örökké...

Váltó?! Mért kerül többe egy dízelmotorral szeralt Astra váltójának a javítása egy benzineshez képest? Valamint benzinesnél örökké tart?

"...és 6-os váltó legyen rajt,mert a fogyasztásnál ez rengeteget számít."

Az a rengeteg egy-két deci 100km-enként ha a gyári fogyasztási adatokat nézzük, amit jóformán csak autópályán tudsz kihasználni. Nekem pl az 5.-et nem nagyon szereti 80-90-es tempó alatt. Végáttételben sincs olyan óriási különbség a két váltó között.

"...a benzinesben nincs kettőstömegű,turbó,részecskeszűrő...és még sorolhatnám így ezek a benzinesben nem is tudnak elromlani..."

Helyette elromlik más. Azért a benzines motoroknak is van típushibája. Elég csak itt visszaolvasni.

A dízel... ...hangos a motor..."

Érdekes... én pont hogy halkabbnak érzem. Amiről írsz az alapjáraton és alacsony fordulaton igaz. Ott valóban a dízel ketyergősebb. A benzines pályán 130-nál 4000-es motorfordulattal szerintem üvölt. Nem azt mondom, hogy fülsiketítő, de határozottan hangosabbnak hallom, mint a dízelt 3000-rel forogva hasonló tempónál.

Szerintem nem rossz a dízel használtan se, ha előtte alaposan megnézed hogy mit veszel, valamint elfogadod, hogy ha valami tönkremegy rajta az pénzbe kerül.

A benzinesnél lehet hogy valamivel kisebb az esély a meghibásodásra a szerkezeti felépítéséből adódóan, de ott sem garantált, hogy soha nem kell majd hozzányúlni.

Link to comment
Megosztás:

szia

Magánvélemény,nincs bajom a dízellel nekem is az van,de nem fogom sem magam sem mást becsapni.

opel dízel váltók nem híresek a strapabíróságukról,ismeretségben több is megadta magát 200 ezernél és ha már le lett bontva cserélték a kettőstömegüt is,néha ok nélkül...,érdekes módon én benzinesnél nem tudok róla ,hogy lennének ilyen gondok.

Nekem 6-os váltóm van és céges 5-ös váltósat is használtam...országuton pályán fogyasztásban észrevehető szerintem kb 0.5l /100km-en,városban nincs jelentősége...nem vennék már 5-ös váltóval dízelt,mert 6-ossal jobb ez magánvéleményem és így tapasztaltam.(városi használatra pl az 5-ös váltó jobb mert nem kell azzal annyit gépészkedni)

Benzinesek igénytelenebbek és kevésbé költség és szervizigényes autók kár rajt vitatkozni,ezt el kell fogadnunk hiába is járunk dízellel...az opel dízel pedig hangos mégha halkabbnak is akarjuk hallani :)

Lehet ,hogy egy új dízel halkabb egy 300 ezret futott benzinesnél,de az opel dízelek nem a csendesek közé sorolhatók sajnos.

Váltó?! Mért kerül többe egy dízelmotorral szeralt Astra váltójának a javítása egy benzineshez képest? Valamint benzinesnél örökké tart?

"...és 6-os váltó legyen rajt,mert a fogyasztásnál ez rengeteget számít."

Az a rengeteg egy-két deci 100km-enként ha a gyári fogyasztási adatokat nézzük, amit jóformán csak autópályán tudsz kihasználni. Nekem pl az 5.-et nem nagyon szereti 80-90-es tempó alatt. Végáttételben sincs olyan óriási különbség a két váltó között.

"...a benzinesben nincs kettőstömegű,turbó,részecskeszűrő...és még sorolhatnám így ezek a benzinesben nem is tudnak elromlani..."

Helyette elromlik más. Azért a benzines motoroknak is van típushibája. Elég csak itt visszaolvasni.

A dízel... ...hangos a motor..."

Érdekes... én pont hogy halkabbnak érzem. Amiről írsz az alapjáraton és alacsony fordulaton igaz. Ott valóban a dízel ketyergősebb. A benzines pályán 130-nál 4000-es motorfordulattal szerintem üvölt. Nem azt mondom, hogy fülsiketítő, de határozottan hangosabbnak hallom, mint a dízelt 3000-rel forogva hasonló tempónál.

Szerintem nem rossz a dízel használtan se, ha előtte alaposan megnézed hogy mit veszel, valamint elfogadod, hogy ha valami tönkremegy rajta az pénzbe kerül.
A benzinesnél lehet hogy valamivel kisebb az esély a meghibásodásra a szerkezeti felépítéséből adódóan, de ott sem garantált, hogy soha nem kell majd hozzányúlni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a sok választ,bizony elgondolkodtató. Valamiért mégis a dízel felé hajlok,nem tudom. Váltókkal mi a gond,és mi az oka egyáltalán,hogy ennyire "vacak" ?? Tehát az összes 1,7-es Isuzu??? Valahol olvastam,hogy ez sem így van,majd belinkelem a cikket ha megtalálom.

Link to comment
Megosztás:

szia

A váltók szerintem a nagyobb nyomaték miatt nyiffannak ki néha a dízel opelokban,sokat számít a vezetési stílus ...jó a nyomaték jól húz és nagyon pörgetik szerintem ezt nem bírja a váltó...és más sem szereti ha nagyon pörgetik pl a turbó:),nem vacakok ezek a váltók sem csak előfordulhatnak ilyen meghibásodások.

1.7-eseket isuzunak mondják,nem tudom,hogy most 100%-ban az e,de régebben az volt.

1.3 és 1.9 az biztos,hogy 100%-ban fiat motor.

Köszi a sok választ,bizony elgondolkodtató. Valamiért mégis a dízel felé hajlok,nem tudom. Váltókkal mi a gond,és mi az oka egyáltalán,hogy ennyire "vacak" ?? Tehát az összes 1,7-es Isuzu??? Valahol olvastam,hogy ez sem így van,majd belinkelem a cikket ha megtalálom.

Link to comment
Megosztás:

szia

Magánvélemény,nincs bajom a dízellel nekem is az van,de nem fogom sem magam sem mást becsapni.

opel dízel váltók nem híresek a strapabíróságukról,ismeretségben több is megadta magát 200 ezernél és ha már le lett bontva cserélték a kettőstömegüt is,néha ok nélkül...,érdekes módon én benzinesnél nem tudok róla ,hogy lennének ilyen gondok.

Nekem 6-os váltóm van és céges 5-ös váltósat is használtam...országuton pályán fogyasztásban észrevehető szerintem kb 0.5l /100km-en,városban nincs jelentősége...nem vennék már 5-ös váltóval dízelt,mert 6-ossal jobb ez magánvéleményem és így tapasztaltam.(városi használatra pl az 5-ös váltó jobb mert nem kell azzal annyit gépészkedni)

Benzinesek igénytelenebbek és kevésbé költség és szervizigényes autók kár rajt vitatkozni,ezt el kell fogadnunk hiába is járunk dízellel...az opel dízel pedig hangos mégha halkabbnak is akarjuk hallani :)

Lehet ,hogy egy új dízel halkabb egy 300 ezret futott benzinesnél,de az opel dízelek nem a csendesek közé sorolhatók sajnos.

Szia!

Lehet... de én számtalan ellenpéldát tudnék felhozni a váltóra, főleg az 1.7-esek esetén az F23-as hosszú áttételűre.

A hanggal kapcsolatban még: nekem semmi bajom vele. Most indulok mindjárt a céges Forddal, na az egy traktor az Opelhoz képest. Irdatlan hangos tipikus traktor hangja van. Az Opel elbújhat mögötte. :)

Link to comment
Megosztás:

Szintén 1.7 cdti tulaj. Nekem 210e km után sem hangos a motor kivéve hidegindítás után közvetlenül. Ha vár az ember elindulás előtt egy vagy két percet akkor hallani, hogy szépen elhalkul, de természetesen megmarad a "kerregő/kattogó" hang csak finomabban csinálja. Menet közben nekem halkabbnak tűnik a benzinesnél, mert ugye azt forgatni kell ugyanazért a teljesítményért.

Ez természetesen normál használat(nem versenyautó hiába gyorsul szépen anyomaték miatt) és a csereperiódusok betartása mellett működik.

u.i: a ford dízel valóban brutál, nálunk is van transit connect és hallani már messziről ha jön-megy vagy indul :P

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szintén 1.7 cdti tulaj. Nekem 210e km után sem hangos a motor kivéve hidegindítás után közvetlenül. Ha vár az ember elindulás előtt egy vagy két percet akkor hallani, hogy szépen elhalkul, de természetesen megmarad a "kerregő/kattogó" hang csak finomabban csinálja. Menet közben nekem halkabbnak tűnik a benzinesnél, mert ugye azt forgatni kell ugyanazért a teljesítményért.

Ez természetesen normál használat(nem versenyautó hiába gyorsul szépen anyomaték miatt) és a csereperiódusok betartása mellett működik.

u.i: a ford dízel valóban brutál, nálunk is van transit connect és hallani már messziről ha jön-megy vagy indul :P

Teljesen egyetértek és mindenben meg tudom erősíteni, amit írtál. Még a km is stimmel nálam is! :)

Azaz! Nekünk is Transit Connectünk van, 2008-as évjáratból van több példány is. Akkor Te pontosan tudod miről beszéltem. :) Na, ahhoz képest az Opel halk neszezése sehol sincs! :D

Link to comment
Megosztás:

Es min valtoztat, ha nem Isuzu, hanem Jukomatu? :)

A kovetkezo cikkben majd azt fogja irni, hogy japan, de nem Jukomatu, ahogy sokan tudni velik :)

:) :) Értem én,de akkor mégis ki a gyártó?? Nem biztos,hogy minden ami Japán az ott is van. Kár,hogy valaki igazán képben lévő nem szól hozzá,aki valóban tudja,hogy mit is raktak bele,mit bír,és mik a valódi hibái. Ha az ember "milliókat" szánna egy használt autóra,azért csak érdekelné nem?? :)

Link to comment
Megosztás:

:) :) Értem én,de akkor mégis ki a gyártó?? Nem biztos,hogy minden ami Japán az ott is van. Kár,hogy valaki igazán képben lévő nem szól hozzá,aki valóban tudja,hogy mit is raktak bele,mit bír,és mik a valódi hibái. Ha az ember "milliókat" szánna egy használt autóra,azért csak érdekelné nem?? :)

Arrol sosem volt szo, hogy japanban is gyartjak... Japan fejlesztes, aztan gyartjak barhol, akar tobb helyen is.

Ezeknek a dolgoknak ma mar semmi jelentoseguk nincs, mert nem az a kerdes, hol gyartanak valamit, hanem hogy milyen tervek alapjan, milyen anyagokbol, es milyen technologiaval.

Nehany evtizede Japant emlegettek ugy, mint ma Kinat; eloszor csak koppintgattak, ilyen - olyan minosegben, de aztan kinottek magukat. Kinaban mar nem csak koppintgatas van, hanem hivatalosan is gyartanak sok vilagmarkanak kivalo minosegu termekeket, es sajat fejleszteseik is vannak. Rovidesen a kinai utan fogsz ugy sovarogni, mint most a japan utan :)

Link to comment
Megosztás:

:) :) Értem én,de akkor mégis ki a gyártó?? Nem biztos,hogy minden ami Japán az ott is van. Kár,hogy valaki igazán képben lévő nem szól hozzá,aki valóban tudja,hogy mit is raktak bele,mit bír,és mik a valódi hibái. Ha az ember "milliókat" szánna egy használt autóra,azért csak érdekelné nem?? :)

Akkor egy kérdés: az Esztergomban gyártott Suzuki japán, vagy magyar? Vagy a győri Audi, esetleg a kecskeméti Mercedes?

Régebben hallottam olyanról, hogy a szentgotthárdi F Astrák ára gyorsabban esett mint a németeké, de nem tudom, hogy ez urbanlegend, vagy tényleg így volt-e. Elméletileg a minőség ellenőrzés ugyanaz mindenhol, tehát elméletileg nem kellene különbségnek lennie.

A másik, hogy az eu-ban összeszerelt harmadik országból származó autóknak talán 30%-nyi eu-s alkatrészt kell tartalmaznia, így lehet, hogy itt a titok nyitja.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Egyelőre új vagyok itt, a b corsa topic lelkes tagjaként szeretném megkérdezni, hogy milyen használt H astra-t javasolnátok nagyjából 1,7 M-ig, aminek nem nagy a fogyasztása; elfér a hátuljában a babakocsi meg összecsukható babaágy, könnyen és nem túl drágán hozzáférhetőek az alkatrészek. Évente nagyjából 15000 km-t megyek vegyesben, de leginkább főúton, a teljesítmény és a felszereltség nekem másodlagos.

Bocs ha túl részletes a kritériumrendszerem, és előre is köszönöm a válaszokat.

Sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egyelőre új vagyok itt, a b corsa topic lelkes tagjaként szeretném megkérdezni, hogy milyen használt H astra-t javasolnátok nagyjából 1,7 M-ig, aminek nem nagy a fogyasztása; elfér a hátuljában a babakocsi meg összecsukható babaágy, könnyen és nem túl drágán hozzáférhetőek az alkatrészek. Évente nagyjából 15000 km-t megyek vegyesben, de leginkább főúton, a teljesítmény és a felszereltség nekem másodlagos.

Bocs ha túl részletes a kritériumrendszerem, és előre is köszönöm a válaszokat.

Sziasztok!

Üdv!

Én pont erre használom az 1.6 Twinport motorral. Attól fölfelé szerintem bármelyikkel jól el lehet poroszkálni. Legszivesebben egy z18xer-rel venném újra, de az sajnos ritka. Amúgy megelégednék a z16xer-rel is.

A dizeltől én személy szerint félek, mert nem megyek eleget ahhoz(évi 15k-val te sem biztosan) hogy egy komolyabb javítást még behozzon az üzemanyagon azalatt amíg nálam van. De azok sem feltétlenül rosszak, nagyobb a választék is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én pont erre használom az 1.6 Twinport motorral. Attól fölfelé szerintem bármelyikkel jól el lehet poroszkálni. Legszivesebben egy z18xer-rel venném újra, de az sajnos ritka. Amúgy megelégednék a z16xer-rel is.

A dizeltől én személy szerint félek, mert nem megyek eleget ahhoz(évi 15k-val te sem biztosan) hogy egy komolyabb javítást még behozzon az üzemanyagon azalatt amíg nálam van. De azok sem feltétlenül rosszak, nagyobb a választék is.

Köszi! Én is a benzinesek felé kacsintgatok, de a haverjaim mindenképp az 1.7 cdti-re szeretnének rávenni, de mindegyik őrült, nekem meg csak egy A-ból B-be vivő autó kell, ami nem fogyaszt 100 litert autópálya tempóban sem. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egyelőre új vagyok itt, a b corsa topic lelkes tagjaként szeretném megkérdezni, hogy milyen használt H astra-t javasolnátok nagyjából 1,7 M-ig, aminek nem nagy a fogyasztása; elfér a hátuljában a babakocsi meg összecsukható babaágy, könnyen és nem túl drágán hozzáférhetőek az alkatrészek. Évente nagyjából 15000 km-t megyek vegyesben, de leginkább főúton, a teljesítmény és a felszereltség nekem másodlagos.

Bocs ha túl részletes a kritériumrendszerem, és előre is köszönöm a válaszokat.

Sziasztok!

Szia!

Én is így használom az enyémet, z16xer van, kombi. Babakocsival szerintem csak az jöhet szóba. (Később úgyis átveszi a babakocsi és a babaágy helyét a sok játék.)

A fogyasztás nekem 7 liter alá jön ki, városban és főúton használom 90%-ban.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

A Z16XER-ek mennyire megbízhatóak hosszú távon? (Igaz még kb. 1 év mire meglesz a pénz, amit erre szánok.) Adott esetben az 1.4-esben is gondolkodom. És valószínű a corsa-hoz hasonlóan ezt is szeretném sokáig hajtani.

Köszi!

Adott esetben az 1.4-es is elegendő lehet, kombiból már én is z16xer-rel venném, de 5ajtósként jó az 1.4-es is... Mondom ezt azok után, hogy most vagyok túl egy 3500km-es 6 napos etapon Hollandiából, majd utána rögtön Balaton... Az első esetben odafele tetőbox+3fő+tetőig pakolt utastér, zömében 100-140 között 7,4 literes fogyasztás, hazafele, box és tetősín, egy kézitáska az autóban, meg én, ahol csak lehetett 140-150 között, volt egy unatkozós fél órám, amikor síkon óra szerint közel 190-et mentem, leejtőn belekarcolt a 200-ba is :) a fogyasztásom lement 7 literre (persze összességében az üres autóval, nem a végsebesség elérésekor :D )... A rögtön másnap Balaton úgy nézett ki, hogy rendezvényt szerveztünk, az autóban körülbelül 25-30 tálca sör volt 0,5 és 0,33-as kivitelből vegyesen, 100 liter bor az utánfutóban, műanyag evőeszközök, némi szponzorációs termék, a kettőben elszórva, ami szintén nyomott egy mázsát... Kellemesen lecsorogtunk 90-100 között az m7-esen, a fogyasztást nem mértem, a klíma ilyenkor már nem fogja vissza az autót... :D

Az autó olajfogyasztás és hiba nélkül túl élte a hetet, velem ellentétben, mivel két napja folyamatosan beteg vagyok a kimerültség miatt, de az Opel az nem... :) Csak hogy tisztán láss: 2004-es évjárat, újkora óta nálunk, jelenleg 168000km-nél jár... Vezérműlánc készletet cseréltettem rajta 50ezer km-rel ezelőtt, más nagyobb hiba, nem volt vele, csak párezer forintos apróságok, amik sosem jelentettek lerobbanást, az autó cserben ezalatt az idő alatt egyszer sem hagyott... Előzésnél ajánlatos a klímát kinyomni, üresen érezhetően visszaveti az autó dinamikáját... Kombiban biztosan 1.6-ost vennék, mivel ott mindig cipeled a plusz tömeget, 5ajtósnál meg egyszer-egyszer belefér...

Még egy gondolat... Nem azért dicsérem az autót mert még nem vezettem erősebbet (490LE de most is, hétköznapokon 136 lovas gépet hajtok ;)), jobbat és fogalmam sincs, milyen az amikor valami igazán megy, de az átlagos igényeket egy 1.4-es is bőven kielégítheti, ha rendszeresen karbantartod, prímán kiszolgálja az embert és nem fogsz csalódni benne....

Link to comment
Megosztás:

Ha nem araszolsz minden nap dugókban akkor 1.6-os, főként, hogy kombi a terv. Jómagam városban megyek legtöbbször, de így sem bántam meg.
Én az utolsó darabok egyikét vettem 2012-ben, de valahogy nem oké a dolog ami a belső összeszerelést és az ajtókat illeti. Már az első év után zizeg-rezeg belül, nyöszörög hátul, az én 75(!) kilóm alatt nyöszörög a vezetőülés, bár állítgatja a szerviz, de kicsit csak lóg a bal első ajtó... Szét nem esik, félre ne értsd!
Szóval ha találsz szimpatikusat akkor próba kör nyitott füllel ajánlott. Motorikusan jó, nekem kicsit talán lomha, de egy kombinak azért már van súlya.
Én dízelt csak a 6. sebesség miatt vettem volna, autópályára áldás lenne ebbe is.

Link to comment
Megosztás:

Én az utolsó darabok egyikét vettem 2012-ben, de valahogy nem oké a dolog ami a belső összeszerelést és az ajtókat illeti. Már az első év után zizeg-rezeg belül, nyöszörög hátul, az én 75(!) kilóm alatt nyöszörög a vezetőülés, bár állítgatja a szerviz, de kicsit csak lóg a bal első ajtó... Szét nem esik, félre ne értsd!

Szóval ha találsz szimpatikusat akkor próba kör nyitott füllel ajánlott. Motorikusan jó, nekem kicsit talán lomha, de egy kombinak azért már van súlya.

Én dízelt csak a 6. sebesség miatt vettem volna, autópályára áldás lenne ebbe is.

Nálam az anyós ülés üresen is néha zörgelődik. De ezt a magasságállító mechanika okozza. Legalábbis ha bebújok az ülés alá és a mechanikát megkenem egy kis szilikon sprayvel, után egy jó fél évig meg se nyikkan.

A kombinak a súlya (tömege) néhány tíz kilóval több az 5 ajtóshoz képest, tehát nem jelentős üresen. Fullra pakolva már nyilván más lehet a helyzet. Illetve motortípustól, felszereltségtől is függ. Még soha nem néztem utána, de el tudom képzelni, hogy egy dízel, tele-extrázott 5 ajtós valamivel nehezebb egy full alap felszereltségű 1.4-es kombinál.

A 4000-es fordulat pályán a benzineseknél tényleg elég vicces, vagy inkább szomorú. Simán elbírt volna a benzines is egy kicsit hosszabb áttételezésű váltót, főleg a 4., 5. fokozatban. Bár nyilván volt valami oka ami miatt végül mégis ezt tervezték bele. Amúgy benzines nics 6-os váltóval? Eddig ez nekem fel sem tűnt...

Link to comment
Megosztás:

Nálam az anyós ülés üresen is néha zörgelődik. De ezt a magasságállító mechanika okozza. Legalábbis ha bebújok az ülés alá és a mechanikát megkenem egy kis szilikon sprayvel, után egy jó fél évig meg se nyikkan.

A kombinak a súlya (tömege) néhány tíz kilóval több az 5 ajtóshoz képest, tehát nem jelentős üresen. Fullra pakolva már nyilván más lehet a helyzet. Illetve motortípustól, felszereltségtől is függ. Még soha nem néztem utána, de el tudom képzelni, hogy egy dízel, tele-extrázott 5 ajtós valamivel nehezebb egy full alap felszereltségű 1.4-es kombinál.

A 4000-es fordulat pályán a benzineseknél tényleg elég vicces, vagy inkább szomorú. Simán elbírt volna a benzines is egy kicsit hosszabb áttételezésű váltót, főleg a 4., 5. fokozatban. Bár nyilván volt valami oka ami miatt végül mégis ezt tervezték bele. Amúgy benzines nics 6-os váltóval? Eddig ez nekem fel sem tűnt...

Szia!

Az 1.6 és a 2 literes turbó 6 sebességes.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.