Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

Esetleg le tudnád írni, merre lehet állítani a kerékméretet op-comban? Csak kíváncsiságból kérdezem. :)

Négy csoport plusz egy egyedi méret megadási lehetőség van. A négy csoport leírása tartalmazza a nagyon közeli kerékméreteket (pl.: 205/55R16, 225/45R17), a hozzárendelt érték pedig a kerület cm-ben. Ha jól emlékszem 189 és 201 cm között változik a csoportok mérete.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

 

Mostanában érik, hogy lecseréljük a meglévő 2000-es benzines G astrát egy H kombira, mert kinőttük a gyerekekkel. Mivel mostanában többször járok Németországba, felmerült bennem, hogy onnan hoznék be egyet. 3500 Euró körül nézegettem az autoscouton, s egy csomó dízeles, euro4-es astrát találtam elég jó árban, 2007-2008-as évjárattal kezdődően. Igazság szerint mire kell odafigyelnem dízelnél a vásárláskor? Benzinesnek hasonló hibái vannak mint a G astrának?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

szia

Szerintem Ausztriába is kapsz jó dízelt...érdemes jól körbejárnod a témát,mielőtt kintről hozol autót.A lényeg,hogy első-második tulajtól végig márkaszervizben vezetett szervizkonyves kocsi legyen ha dízelbe gondolkodsz.Árulkodó jelek vannak milyen autót nem érdemes venned ezt már sokszor kitárgyaltuk.Viszont szakit nem tudsz vinni magaddal akkor az autó belseje sokat elárulhat 200 ezret futott gondozott H astra belseje még újszerű kell ,hogy legyen mert jó strapabíró anyagokból készült...és a tulajt is érdemes megnézni,mert igénytelen embernek az autója is igénytelen....és csodák kint sincsenek.

Itt írtam pár sort mikor Ausztriából hoztam autót magamnak,mert gyenge idegzetüeknek németül-angolul nem beszélőknek akadhatnak problémái :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a linket, én is ilyesmin gondolkodtam. Alapból a full service-t néztem, csak magánszemélyt. Angolul jól elvagyok, munka is az angol tudásom miatt szólít el 1-1 hétre. Viszont őszintén megmondom, Ausztrián nem gondolkodtam még, de akkor körülnézek Budapest - München útvonalon milyen lehetőségek vannak. :)

Link to comment
Megosztás:

Németből is majdnem ugyanaz behozni mint Ausztriából.mobile.de-t is érdemes böngészni,de vigyázni kell mert az igazán jó és "olcsó" autók németbe is hamar elkelnek,lehet,hogy mire nekiindulsz és odaérsz már nincs meg a kocsi...én is oda indultam elősször,de első körbe Ausztriát is meg akartam nézni,mivel az itt van a szomszédban...és megtehettem,hogy átugrok "kirándulni" egyet akár többször is.

Kintről behozott autóknál amiken van müszaki első-második magánszemélytől sokkal kisebb a ráfaragás esélye.

Itthon nagyon nehéz,szinte lehetetlen jó dizelt venni.

Amit én megnéztem mint laikus mikor vettem az autót: a belső és motortér kultúrált legyen(ne legyenek rozsdás megbontás jeleit mutató csavarok a motortérbe) alját megnéztem aláfeküdtem picit,a laikus szem is látja ha le van gyalulva az alja és az alsó motorburkolatot is így ellenöriztem,fékeket fékbetétek állapotát,gumikat,hűtőfolyadékot is tudod szemrevételezéssel ellenörizni...mindenképp ki kell próbálni rendesen az autót,olajszintet is megnéztem nincs e minimumom és nálam a megérzés döntött+ a tulajdonost is ellenőrizd az is sokat mondhat,láttam lelakott autót lepukkant tulajdonostól.

Azt tanácsolom végig szervizelt szervizkönyves autót vegyél tuljdonostól, mégha drágább is...az sem baj ha mire behozod annyiba lesz mint a "hasonlo" itthoniak,de legalább tudod,hogy mit vettél és hidd el amiket itthon árulnak közelében nincsenek a kinti autóknak...az igazán jók itthon elkelnek az ismerősök és a rokonságon belül,vagy nem eladók...ha meg véletlen eladók akkor arany áron mérik ezeket :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
55 minutes ago, 1.6 16v írta:

Sziasztok.

Érdeklődnék, hogy a 77 és 85 kw-os motorok, miben különböznek egymástól?

Melyikkel érdemesebb hosszú távra tervezni?

A 77kW-os a Z16XEP motorkódra hallgat, a 85kW-os a Z16XER.

 

Főbb különbségek:

Kor: a XEP még a G Astrából örökölt 1.6-os, kb a "faceliftig", 2007-ig szerelték H Astrába / a XER újabb konstrukció, 2007-től...

Teljesítmény, nyomaték: nem nagy a különbség, a XER-nek egy hajszállal magasabbak a mérőszámai.

Sűrítés: 10,5 : 1 (XEP) / 11,0 : 1 (XER)

Vezérlőelektronika (ECU): Multec S (F) / Siemens Simtec 75.1

A XEP a twinportos motor, a XER már tudja a változó szelepvezérlést is.

 

A XER-t venném ha találnék minden más szempontból megfelelőt, mivel használtan nem drágább, újabb, valamivel fejlettebb, van néhány "gyerekbetegség" amit ezen már kiküszöböltek, valamivel erősebb, de nem fogyaszt többet.

 

 

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Cserenkov írta:

A 77kW-os a Z16XEP motorkódra hallgat, a 85kW-os a Z16XER.

 

Főbb különbségek:

Kor: a XEP még a G Astrából örökölt 1.6-os, kb a "faceliftig", 2007-ig szerelték H Astrába / a XER újabb konstrukció, 2007-től...

Teljesítmény, nyomaték: nem nagy a különbség, a XER-nek egy hajszállal magasabbak a mérőszámai.

Sűrítés: 10,5 : 1 (XEP) / 11,0 : 1 (XER)

Vezérlőelektronika (ECU): Multec S (F) / Siemens Simtec 75.1

A XEP a twinportos motor, a XER már tudja a változó szelepvezérlést is.

 

A XER-t venném ha találnék minden más szempontból megfelelőt, mivel használtan nem drágább, újabb, valamivel fejlettebb, van néhány "gyerekbetegség" amit ezen már kiküszöböltek, valamivel erősebb, de nem fogyaszt többet.

 

 

"85kW-os a Z16XER."  

vagy A16XER, mint az enyém is kb. 2011-től, ezt már a "J"-be is szerelték, hogy miben különbözik az Z16XER-től, senki sem tudja, talán a vezérlő szoftver, meg annyi, hogy az A-s már euro 5-ös.

Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, sasa58 írta:

"85kW-os a Z16XER."  

vagy A16XER, mint az enyém is kb. 2011-től, ezt már a "J"-be is szerelték, hogy miben különbözik az Z16XER-től, senki sem tudja, talán a vezérlő szoftver, meg annyi, hogy az A-s már euro 5-ös.

A Z16XER-ben még a régi levegőmennyiség mérőt láttam (két bilinccsel csatlakozik a szűrőház és a gégecső közé), az új A16XER-ben már az újat (a gégecső beépített része). Más különbséget nem sikerült felfedeznem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, sasa58 írta:

"85kW-os a Z16XER."  

vagy A16XER, mint az enyém is kb. 2011-től, ezt már a "J"-be is szerelték, hogy miben különbözik az Z16XER-től, senki sem tudja, talán a vezérlő szoftver, meg annyi, hogy az A-s már euro 5-ös.

Mivel a kérdésből arra következtettem, hogy a kérdező a két 2007 környéki motor között vacillál, nem gondoltam, hogy a 2011-es motort is idekeverjem. Egyébként amiket leírtam, azt ez nem másítja meg, a Z16XER-re leírtak igazak az A16XER-re is.

Egyébként ha már ennyire bele akarunk menni, a J Astrában volt B16XER motor is, ami szintén 85kW-os, a K Astra 1.6-osait meg már ne is soroljuk! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek!

Új vagyok még, és segítség kellene!!!
Kinéztem magamnak egy H Astra kombit (2005.04, 1,6l benzin, 1,2 MFt), hogy megvegyem. Szerelővel együtt nézettem át. Amit ő megállapított, hogy:
- Klíma kompresszoron túlmelegedés jelei láthatóak, ami nagy valószínűséggel tönkre fog menni.

  • Kérdésem: mennyibe kerülhet nagyjából ennek a felújítása, javítása, cseréje

- 600 km-el és 21 indítással ezelőtt valamilyen hibakód ki lett ütve a rendszerből (megakarom kérdezni mi is volt az, feltéve ha igazat mond)

- benzinszagú a kipufogógáz (vagy ilyesmi)

  • Lehet lambdaszonda baj is, de ha az lenne akkor az eladó miért nem csináltatja meg? Ez elvileg nem nagy tétel ha jó tudom?!
  • ráadásul új műszakival akarja adni (elvileg januárban járna le)
  • Szerintetek foglalkozzak e a kocsival?

A szerelő még nem küldte a diagnosztikát, de ha meglesz és szükséges akkor tudok adatokat adni.

 

Választ köszönöm!

Üdv.: Zoli

 

Link to comment
Megosztás:

22 minutes ago, ladanyizo írta:

Üdv. mindenkinek!

Új vagyok még, és segítség kellene!!!
Kinéztem magamnak egy H Astra kombit (2005.04, 1,6l benzin, 1,2 MFt), hogy megvegyem. Szerelővel együtt nézettem át. Amit ő megállapított, hogy:
- Klíma kompresszoron túlmelegedés jelei láthatóak, ami nagy valószínűséggel tönkre fog menni.

  • Kérdésem: mennyibe kerülhet nagyjából ennek a felújítása, javítása, cseréje

Választ köszönöm!

Üdv.: Zoli

Szia, Zoli,

nekem most volt nyáron sajnos kompresszorcserém, valami kedvezménnyel szerzett eredeti gyári újat a szerelő, munkadíjjal, fertőtlenítéssel, feltöltéssel 100E volt.

Itt pl a feújított kerül 60-70 ezerbe, szóval asszem nem csinálta drágán a szerelőm:

http://neoalkatresz.hu/shop/htmls/autotipus/mind/-/kompresszor_alkatreszek/klimaberendezes/19113/astra_h_2004_03/astra/opel

 

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, ladanyizo írta:


- Klíma kompresszoron túlmelegedés jelei láthatóak, ami nagy valószínűséggel tönkre fog menni.

  • Kérdésem: mennyibe kerülhet nagyjából ennek a felújítása, javítása, cseréje

 

Új: https://cromax.hu/legkondicionalo_rendszer/legkondicionalo_alkatreszei/klima_alkatreszei/klimakompresszor_opel_astra_g_astra_h_zafira_b_45905

Valeo, Nissens szerintem nem gagyi márkák és viszonylag emberi áron van.

Link to comment
Megosztás:

47 minutes ago, ladanyizo írta:

Köszi a válaszod!
Az mit takarhat, hogy a motorolajnak benzinszaga van? Lambdaszonda vagy komolyabb baj is lehet?

Semmilyen bajnak nem kell lennie ehhez. Ha az utóbbi időben inkább városoztál a dúsított üzem alatt fel tudja bármelyik motor higítani.

Aztán meg lehet nézni amikor egy autópályás kergetés alatt eltűnik látszatra fél liter motorolaj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2015. 12. 08. at 17:27, Atesz9104 írta:

Szia!

A piros nagy valószínűséggel kintről hozott autó. Extrák tekintetében jó, sőt ahogy látom az OPC Line szett is rajta van. Ha a többi árában van, akkor hozzájuk képest ez is. Azt neked kell eldönteni, hogy ez jó, bevállalod az ellenőrizhetetlen előéletet, vagy a biztonság miatt inkább a másik kettő közül nézelődsz.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
40 minutes ago, Lasiadad írta:

Sziasztok! Egy astra H gtc-t tervezek venni, 3 motor jött szóba:

1.8 140ló benzin

1.7 cdti 125paci 

1.6turbo

ki melyiket ajánlaná megbîzhatóság szempontból? Sok baj van a turbós 1.6ossal?

Nyilván ez attól függ, milyen állapotút veszel. Az 1.8-as viszonylag ritka motor, de nem rossz. A dízelnél figyelni kell, mert inkább a nagyobb futásigény miatt vesznek ilyet, nehogy valami visszatekertbe fuss bele. Az 1.6 Turbót meg szerintem inkább csak "perverzek" :) vették, így lehet, hogy annál nagyobb az esélye egy jó állapotú, valóban keveset futott példánynak, bár ahogy látom hahun nincs is fent ilyen GTC.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Buék minden opelosnak. Segítséget kérnék tőletek. 

Szeretnék én is opelt a régi autom lecserélése már megérett..

Szeretném megkérdezni, mert már nem tudom ezek a modern autok mennyire jók. 

Mivel számomra az lenne a fontos A-ból B-be a legolcsobban eljutni, legyen üzembiztos és ne egy vagyon legyen a fentartás és alkatrész ár.

Ezért erre gondoltam: Astra H 1.4 benzin (kisebb kilowatt olcsóbb, keveset eszik talán)

Esetleg ha ez nem, akkor CSAK is márkán belül melyiket ajánlanátok? 

Álltalában város a több, de ha keveset enne (nemfontos nekem a 130km/ felett de néha külföld akkor max ennyit bírjon ki ) akkor sokat mennék , akár 

nagyobb távot is.. Főleg munka miatt kellene egy megbizható.

Én úgy gondoltam mindenkép opel márkakereskedéstől vennék.. Ugye akkor nem csalódhatok az autoban majd?

Választ és segítséget előre is köszönöm..

Tisztelettel:zeus

Módosítva : zeus.opel-forever
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.