Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

1 hour ago, Cserenkov said:

Az hogy "nem" valóban nem, csak azt hogy "nem olyan egetverő a különbség":

" Kerdes, hogy az ut kozbeni szeteses kockazata mennyivel kisebb egy ujabb autonal; valamennyivel nyilvan, de olyan egetvero kulonbseget nem latok... "

Emlékezteteőül ezt arra írtad, mikor egy 400.000km-es és egy új autót megbízhatóóságát hasonlítottunk össze.

Majd később:

" Amit itt irtam, az pedig csak annyi, hogy az egeszen ujaknal nagyobb az ottmaradas valoszinusege... "

 

Apám, te valamit idegességedben nagyon félreértettél! HOL ÍRTAM ÉN OLYAT, HOGY MAJOM VAGY? Az hogy nem tudsz egy szólást értelmezni, az a te bajod! Semmi ilyesmit nem írtam, mint amiről fentebb fröcsögsz.

Nyugodtan jöhet a kontra, hogy csak azért is a tiéd legyen az utolós szó. Most már tényleg nem fogok rá reagálni. Se engem, de szerintem mást se érdekel, hogy hogyan offolod szét a fórumot a kicsinyes "akkor is nekem van mindenben igazam és ha kell bármit megmagyarázok" vitáddal.

Emlekszel, amikor azon sirtal, hogy kiragadott reszekre szoktam reagalni? Engem ez nem zavar, csak akkor tegyuk hozza, hogy "az egeszen ujaknal nagyobb" idezet nem a 400ezresrol szolt, hanem a nehany evesrol. Konkret szamot pedig arra sem tudok, hogy egy 400ezresnel mennyivel nagyobb az ut szelen maradas valoszinusege, mint mondjuk egy 100, vagy plane 250ezresnel, csak azt az erzesemet irtam le, hogy nem olyan sokkal. Ezzel nyilvan lehetne vitatkozni, de nem ezt teszitek, hanem azt probaljatok bizonygatni koromszakadtaig, hogy nem konzisztens, amit irok.

En nem vagyok ideges, legfeljebb szomoru, hogy erre a szintre sullyedtel... Nem tudom, mit lehet azon ertelmezni, hogy valaki a majomketrec melyik oldalan all, de bizonyara ez valamilyen teljesen semleges, sot, inkabb dicsero szandeku pecsi szolas, amelyet sajnos nem ismerek.

Most mar tenyleg nem reagalsz? Es meg hanyszor nem fogsz? A lenyeget viszont ujra nem erinted, vagyis hogy erted-e vegre azt, mirol is van szo. Pont ez a szetoffolas, amikor a forum temajaba vago konkret kerdeseket gondosan megkerulve ontitek a sok hulyeseget minden egyebrol, ami valoban nem lenne ide valo.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Imre67 said:

Srácok,a 65-ik oldal  80%-a szerintem privát téma.Van elég acsarkodás az ember életében.

Igen, egymasnak csinaljak a musort a versenyzok (hagyd ra, stb.), aztan sirnak, hogy jajj, szetoffolom a topicot...

De akkor lassuk teljesen konkretan es temaba vagoan, tablazatos formaban, mit is ohajtok mondani:

A :  futott km (ezer)
B :  1000-bol ennyi auto marad az ut szelen az adott futasteljesitmeny mellett

       A               B

    0 -   20        5.0
  20 -   40        3.5
  40 -   60        3.2
  60 -   80        2.9
  80 - 100        3.2
100 - 150        3.1
150 - 200        5.8
200 - 250        7.5
250 - 300      10.7
300 - 400      13.9

A fenti tablazatnak egyetlen szepseghibaja van: en talaltam ki, es a szamok teljesen legbolkapottak. Aki ismer valos adatokat, alljon elo veluk!
    
Ami eleg nagy biztonsaggal allithato, az az, hogy a szamsor jellege ilyen, azaz nem egybol kezd noni, hanem csokkenessel indul.

Ez volt az, amit mondani probaltam, es ebbol sikerult sajnos oriasi cirkuszt es hulyenel hulyebb hozzaszolasokat generalniuk egyeseknek, pedig ertelmesen is lehetne beszelni a dologrol.

Egyreszt ugy, ha valaki valos adatokat ismer, masreszt konkretumok hianyaban is lehetne ervelni azzal kapcsolatban, hogy a sorok kozotti elteresek inkabb kisebbek, vagy nagyobbak, mint amekkorakat en onkenyesen beirtam.

Varom az ezzel kapcsolatos hozzaszolasokat!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, csaba66 írta:

Amit itt irtam, az pedig csak annyi, hogy az egeszen ujaknal nagyobb az ottmaradas valoszinusege, mint a nehany eveseknel, aztan ez kesobb ujra no, de azert nem annyira durvan, hogy ne lehetne bevallalni.

az uj autok nagyobb esellyel maradnak ott, mint a valamennyit mar futottak.

 hogy az elso huszezer kilometeren ezer autobol mondjuk ot romlik el ugy, hogy nem lehet tovabbmenni veluk, a masodik huszezren pedig csak harom, vagy negy.

 

De akkor lassuk teljesen konkretan es temaba vagoan, tablazatos formaban, mit is ohajtok mondani:

A :  futott km (ezer)
B :  1000-bol ennyi auto marad az ut szelen az adott futasteljesitmeny mellett

       A               B

    0 -   20        5.0
  20 -   40        3.5
  40 -   60        3.2
  60 -   80        2.9
  80 - 100        3.2
100 - 150        3.1
150 - 200        5.8
200 - 250        7.5
250 - 300      10.7
300 - 400      13.9

A fenti tablazatnak egyetlen szepseghibaja van: en talaltam ki, es a szamok teljesen legbolkapottak.

Csak idéztem a hozzászólásodból azt ami nem úgy van és kiigazítottam,úgy és abban a stílusban ahogy te szoktad csinálni.
Mégegyszer leírom neked :új tipus első szériájából nem érdemes vásárolni,mert ott még előjöhetnek gyerekbetegségek....csakis ennyi .Mutass egy statisztikát amit nem te kreháltál ,hogy az új autók elromlási valószínűsége nagyobb mint a néhány éves használté!Értem mit akarsz mondani,de ezt te találtad ki,ilyen statisztika nincsen...Tudom,hogy ezt nem tudod lenyelni,de érdemes lenne megpróbálnod,mert mindenki tévedhet,ahogy te is.

A jövőben te is próbálj a hozzászólások pozitív tartalmára koncentrálni,ha esetleg megbántottalak elnézést kérek.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 25. at 10:10, banatila írta:

Mutass egy statisztikát,hogy az új autók elromlási valószínűsége nagyobb mint a néhány éves használté!Ezt a baromságot honnan vetted arra lennék kíváncsi?

Nem szeretnék belekeveredni a személyeskedésbe hajló vitába, de a kérdés egyetemeken is oktatott téma:

9.5.3.jpg

Szerintem ezt keresitek. forrás: Dr. Szántó Jenő, Karbantartásszervezés ökonómiája.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

49 minutes ago, banatila said:

Csak idéztem a hozzászólásodból azt ami nem úgy van és kiigazítottam,úgy és abban a stílusban ahogy te szoktad csinálni.
Mégegyszer leírom neked :új tipus első szériájából nem érdemes vásárolni,mert ott még előjöhetnek gyerekbetegségek....csakis ennyi .Mutass egy statisztikát amit nem te kreháltál ,hogy az új autók elromlási valószínűsége nagyobb mint a néhány éves használté!Értem mit akarsz mondani,de ezt te találtad ki,ilyen statisztika nincsen...Tudom,hogy ezt nem tudod lenyelni,de érdemes lenne megpróbálnod,mert mindenki tévedhet,ahogy te is.

A jövőben te is próbálj a hozzászólások pozitív tartalmára koncentrálni,ha esetleg megbántottalak elnézést kérek.

Azt egy percig sem gondolom, hogy a nem megfelelo stilusu hozzaszolasoknak ne en lennek a kivaltoja; mar a Bibliaban is benne van, hogy ezeknek csak en lehetek az oka, mindenki mas definicio szerint csak vetlen lehet ilyen ugyekben :)  

Ertekelem az elnezes kerest, de szo sincs arrol, hogy ilyesmiken megbantodnek, legfeljebb hasonlo stilusu valaszokat adok, amire aztan jon a csodalkozas.

Es egy apro kulonbseget is legy szives eszrevenni: en minden konkret kerdesre szoktam valaszolni, te viszont siman atugrod azt, ami nem passzol az elmeletedbe.

No de terjunk a konkretumokra: Egyeb elektromechanikus eszkozokre vannak ilyen viselkedest mutato statisztikak, es semmi ok nincs arra, hogy autoknal ez maskepp legyen. Vagy ha esetleg tudsz ilyet, akkor add elo...

A jelenseg oka egyebkent ismert es ertheto: kommersz eszkozoknel nincs olyan szintu minosegellenorzes, amellyel minden gyartasi hiba kizarhato lenne, ezert van egy ezek miatt elromlo hanyad is. Eloszor ez dominal, aztan jonnek a kopasbol, eloregedesbol adodo hibak. Es ez nem csak az elso szeriakra vonatkozik, hanem barmire, ami elromolhat, es nem olyan szintu minosegellenorzesen megy at, mint mondjuk az ureszkozok. Egyebkent teljes megbizhatosagot meg ott sem tudnak elerni, neha azok is elromlanak.

Termeszetesen ennek a cafolatat is orommel veszem, de ha csak ismetelgetsz egy semmivel ala nem tamasztott megallapitast, azt nem fogom "lenyelni". Persze mar ez a kifejezes sem stimmel, mert ilyen jellegu vitakban nem lenyelni kell dolgokat, hanem erveket felhozi, cafolni, indokolni, stb.

No ilyeneket szeretnek latni, nem semmivel ala nem tamasztott kijelenteseket unalomig ismetelve.

Kozben latom a kisp113 fele abrat is, koszonom, remelem ez mar mindenkinek eleg meggyozo.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, kisp113 írta:

Nem szeretnék belekeveredni a személyeskedésbe hajló vitába, de a kérdés egyetemeken is oktatott téma:

9.5.3.jpg

Szerintem ezt keresitek. forrás: Dr. Szántó Jenő, Karbantartásszervezés ökonómiája.

van itt két idézet és fentebb egy grafikon:

"ujaknal nagyobb az ottmaradas valoszinusege, mint a nehany eveseknel"

"Mutass egy statisztikát,hogy az új autók elromlási valószínűsége nagyobb mint a néhány éves használté!"

 

Amit érdemes még tudni,hogy a mai kocsikat már nem szükséges bejáratni,nem 0km-esen kapod meg.

A grafikonból az következik,hogy a bejáratási idő alatti meghibásodások száma magasabb... ,a kérdés az,hogy ebből valóban az következik e,hogy az új autók meghibásodása magasabb mint a 2-3 évet futott autók meghibásodása?

Ne felejtsd el ,hogy ma már az autó amit kihozol a szalonból nem teljesen 0km-es,már be van járatva.Nem írja az útmutató sem tudtommal,hogy be kell járatnod.Ha van ilyen benne javíts ki,lehet tájékozatlan vagyok ...

"összeraknak egy új motort, mielőtt bármit mérnének rajta, a bejáratással kezdik. Minden gyártónak megvan az e célra rendszeresített külön bejáratóprogramja, "

rengeteg dologtól függ miért mehet tönkre egy autó,de legkevésbé attól mert új és most hoztad ki a szalonból....nem gondolom,hogy azt kellene mondani és terjeszteni,hogy vegyél egy 2-3 évet futott autót,mert az új az gyakrabban megy tönkre,(amiből akár az is következhet,hogy a 2-3 éves használt jobb mint az új?)

amire érdemes vigyázni,hogy új tipus első szériájából nem érdemes vásárolni,mert ott még előjöhetnek gyerekbetegségek....csakis ennyi és ennek semmi köze a bejáratáshoz.

Mindenki döntse el maga a kérdést az új és a néhány éves használt között,

értem mit akar mondani csaba66,csak ez ebben a formában nálam nem igaz

 

Link to comment
Megosztás:

50 minutes ago, banatila said:

értem mit akar mondani csaba66,csak ez ebben a formában nálam nem igaz

Nalad lehet, hogy pi erteke sem annyi, mint masnal, de ez a tenyeken nem valtoztat.

Az abran a "bejaratas" nem veletlenul van idezojelben, ugyanis az nem csak autokra vonatkozik, hanem egy altalanos leiras.

Pontosan elmondtam, mi hogy es miert van, de ezt most is egyszeruen figyelmen kivul hagyod; nem ervelsz ellene, csak bejelented, hogy nalad nem igaz...

Nyilvan mindenki maga donti el, mit vesz, milyen velt es valos szempontok alapjan, es te is azt hiszel, amit akarsz, de azert egy muszaki listan nem art rendbetenni, ha valaki ragaszkodik egy hulyeseghez. Ezt sajnos nem igazan lehet finomabban megfogalmazni.

Ami a dolog gyakorlati jelentoseget illeti: ha egy uj auton valami elromlik, azt megcsinaljak garanciaban, igy a nagyobb (de ettol azert onmagaban nem olyan hatalmas) meghibasodasi arany nem elviselhetetlen, kiveve, ha a hiba miatt egy munkaba rohano fontos ember elkesik, es ebbol aztan egyeb tragediak kovetkeznek.

De szerencsere azert nem tul gyakori, hogy az ut szelen marad egy auto, tekinthetjuk akar erdekessegnek is, hogy ennek az eselye ilyen "furcsan" alakul. De ettol azert ez van, akar elhiszi valaki, akar nem.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Aztán, ha mindenki elektronyossal jár, hol fognak tankolni? Mert ma kb. 5 perc egy tankolás. Ott meg lehet, hogy 4-5 óra lesz. Vagy lehet, hogy csak 10 perc, de akkor hamar kifekszik az akku, meg ha 6-an vannak előtted, akkor is egy óra mire sorra kerülsz.:)

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Astra555 írta:

Aztán, ha mindenki elektronyossal jár, hol fognak tankolni? Mert ma kb. 5 perc egy tankolás. Ott meg lehet, hogy 4-5 óra lesz. Vagy lehet, hogy csak 10 perc, de akkor hamar kifekszik az akku, meg ha 6-an vannak előtted, akkor is egy óra mire sorra kerülsz.:)

Nem az lenne a legnagyobb probléma hogy ki kell várni, hanem hogy nem lenne mit!

2011-ben szűk 33,5TWh volt a összes magyar nettó villamosenergia termelés. Ez arra nem lenne elég hogy 3 millió Nissan Leaf (~15kWh/100km) évente 7000km-t megtegyen és ez csak az összegzett energia. Arról ne is beszéljünk mi teljesítmény kéne ahhoz amikor éjszaka mind töltődne ...

Átmehetnénk az egyéb csevegésbe!

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, kisp113 said:

Aztán lesz azonnal jövedéki adó a villamos energiára is.

Biztos lesz valami, de egy normalis kormanyzat azert ugy kene alakitsa a dolgokat, hogy osztonozzon az atallasra.

Egyebkent nem azert hoztam szoba a dolgot, mert ugy gondolom, hogy egy villanyatoval nagyot lehet sporolni, hanem mert ez egy olyan ujdonsag, ami meg engem is cserere sarkallhat adott esetben :)

1 hour ago, Astra555 said:

Aztán, ha mindenki elektronyossal jár, hol fognak tankolni? Mert ma kb. 5 perc egy tankolás. Ott meg lehet, hogy 4-5 óra lesz. Vagy lehet, hogy csak 10 perc, de akkor hamar kifekszik az akku, meg ha 6-an vannak előtted, akkor is egy óra mire sorra kerülsz.:)

Az alap az, hogy otthon "tankolsz" ejjel, Ha rendszeresen utcan kell tankolni, az nyilvan nem optimalis uzemmod.

1 hour ago, kisp113 said:

Nem az lenne a legnagyobb probléma hogy ki kell várni, hanem hogy nem lenne mit!

2011-ben szűk 33,5TWh volt a összes magyar nettó villamosenergia termelés. Ez arra nem lenne elég hogy 3 millió Nissan Leaf (~15kWh/100km) évente 7000km-t megtegyen és ez csak az összegzett energia. Arról ne is beszéljünk mi teljesítmény kéne ahhoz amikor éjszaka mind töltődne ...

3 millio a teljes szemelyauto allomany; amig mind lecserelodik, az legalabb 30 ev. Valahogy megoldodott az is, amikor loitatok helyett benzinkutak lettek :)

Egyebkent Musk napelem + akku kombokban is utazik, a full Tesla megoldas az, hogy otthon a haz akkujairol toltod az autot...

A szamokkal valami nem stimmel: 3 millio kocsinak 100 km 45 GWh, tehat inkabb 70ezer az a 7ezer szerintem.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

5 órája, csaba66 írta:

A szamokkal valami nem stimmel: 3 millio kocsinak 100 km 45 GWh, tehat inkabb 70ezer az a 7ezer szerintem.

Felettébb kelemetlen! Valahol bennemaradt egy hatvany. Természetesen visszavonom az allitasom ezen felét , attól még a teljesítmény para.

Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, kisp113 said:

Felettébb kelemetlen! Valahol bennemaradt egy hatvany. Természetesen visszavonom az allitasom ezen felét , attól még a teljesítmény para.

Azert igy mar az sem olyan tragikus, ha mondjuk kell egy 50%-os kapacitasbovules 30 ev alatt...

Raadasul a 3millio autobol messze nem mindegyik van napi hasznalatban, igy lesznek olyanok, amelyek nappal is tolthetok (akar meg a naponta hasznaltak kozott is, pl. munkahelyi parkolokban).

Intelligens vezerles a tolteshez, kedvezobb tarifakkal osztonzes a kevesbe nepszeru idoszakokban valo toltesre, sajat hazon levo napelemek + akkuk hasznalata, szoval egyaltalan nem latom ezt megoldhatatlan problemanak.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2016. 04. 26. at 21:51, banatila írta:

 

 

Amit érdemes még tudni,hogy a mai kocsikat már nem szükséges bejáratni,nem 0km-esen kapod meg.

A grafikonból az következik,hogy a bejáratási idő alatti meghibásodások száma magasabb... ,a kérdés az,hogy ebből valóban az következik e,hogy az új autók meghibásodása magasabb mint a 2-3 évet futott autók meghibásodása?

Ne felejtsd el ,hogy ma már az autó amit kihozol a szalonból nem teljesen 0km-es,már be van járatva.Nem írja az útmutató sem tudtommal,hogy be kell járatnod.Ha van ilyen benne javíts ki,lehet tájékozatlan vagyok ...

 

 

Ha esetleg vennél/vettél új autót, akkor tudhatnád, hogy azért még ha nem is lenne a kézikönyvben, de a szalonban a kulcs mellé annyit hozzátesznek, hogy az első olajcseréig óvatosan. Fater 3 év alatt 2 új autót is vett, más szalonban(Opel Zafira B, majd egy J Astra), mégis mind azt mondta, hogy az első 5000 km legyen óvatos, ne használja 130 felett, stb....

Amúgy egyiknek sincs semmi baja, a Zafirát 57e km után eladta, majd jött a J. Abban is van 10e már, ezt óvatosabban használja, ez maradni fog sokáig.....(na nem mintha a Zafit gyilkolta volna, de erre még jobban vigyáz)

Eddig semmi baja....De ha pl az enyémet nézem, az előző tulaj 3 év alatt 4x is vissza vitte a hátsó fék miatt.....

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Maybal írta:

Ha esetleg vennél/vettél új autót, akkor tudhatnád, hogy azért még ha nem is lenne a kézikönyvben, de a szalonban a kulcs mellé annyit hozzátesznek, hogy az első olajcseréig óvatosan. Fater 3 év alatt 2 új autót is vett, más szalonban(Opel Zafira B, majd egy J Astra), mégis mind azt mondta, hogy az első 5000 km legyen óvatos, ne használja 130 felett, stb....

Amúgy egyiknek sincs semmi baja, a Zafirát 57e km után eladta, majd jött a J. Abban is van 10e már, ezt óvatosabban használja, ez maradni fog sokáig.....(na nem mintha a Zafit gyilkolta volna, de erre még jobban vigyáz)

Eddig semmi baja....De ha pl az enyémet nézem, az előző tulaj 3 év alatt 4x is vissza vitte a hátsó fék miatt.....

vettem 3 új autót,vigyáztam én is rájuk,de ezeket már nem kellett bejáratni minta régi ladákat

Egyet vettem az első szeriából 2004-ben,ezen a gyerekbetegségek kijöttek erről írtam is akkoriban

http://nepitelet.hu/autok/opel/astra_2004/qurva_jo_de_kicsit_lusta_cosmo_gyonyor_seg/

A többivel nem volt különösebb gondom,az utolsót 200 ezerrel adtam el

Link to comment
Megosztás:

1 óra, banatila írta:

vettem 3 új autót,vigyáztam én is rájuk,de ezeket már nem kellett bejáratni minta régi ladákat

Egyet vettem az első szeriából 2004-ben,ezen a gyerekbetegségek kijöttek erről írtam is akkoriban

http://nepitelet.hu/autok/opel/astra_2004/qurva_jo_de_kicsit_lusta_cosmo_gyonyor_seg/

A többivel nem volt különösebb gondom,az utolsót 200 ezerrel adtam el

A mai technikáknak nincs különösebb bejáratási igénye, ez igaz.

Ahogy az is igaz, hogy a szalonokban általában minden márkánál ajánlják az óvatosabb kezelést az első "bejáratási" szakaszban. Ennek igazából az oka a fenti valószínűségi fv-ből adódik; ha valami mégis beütne -amire az első időszakban nagyobb az esély-, kisebb a várható kár ha még nem duhaj a tulaj. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Maybal írta:

...azért még ha nem is lenne a kézikönyvben, de a szalonban a kulcs mellé annyit hozzátesznek, hogy az első olajcseréig óvatosan. Fater 3 év alatt 2 új autót is vett, más szalonban(Opel Zafira B, majd egy J Astra), mégis mind azt mondta, hogy az első 5000 km legyen óvatos, ne használja 130 felett, stb....

Mivel nemsokára kinéz egy új autó vásárlás, ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy mi történik, ha valaki nagyon meghajt egy új kocsit? Jobban kopik a motor, vagy mi lesz vele végül? Nem, nem szándékozom vele ilyet tenni, csak kíváncsiságból kérdezem. Vigyázni fogok rá az első pillanattól kezdve, mert biztos hogy a következő 10 évben és 200-250ekm-ig maradni fog.

A J Astráról mi a véleméyned? Neked hogy tetszik a H-hoz képest? Kezdetben én is nézegettem ezt a típust, a kedvezmény is nagyobb lenne rá, akcióznak vele rendesen, mert lassan kifutó modell lesz, de valahogy nem igazán sikerült megszeretnem. A formájában nincs semmi határozott él, vagy szögletesség, minden lekerekített, ami nekem annyira nem jön be. A műszerfalon is az a rengeteg gomb, olyan mint valami rakétaindító állomás. A következő, legújabb generáció valahogy letisztultabb, kecsesebb, igényesebbnek hat, a kijelző felbontása is szebb, stb.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Cserenkov írta:

Mivel nemsokára kinéz egy új autó vásárlás, ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy mi történik, ha valaki nagyon meghajt egy új kocsit? Jobban kopik a motor, vagy mi lesz vele végül? Nem, nem szándékozom vele ilyet tenni, csak kíváncsiságból kérdezem. Vigyázni fogok rá az első pillanattól kezdve, mert biztos hogy a következő 10 évben és 200-250ekm-ig maradni fog.

A J Astráról mi a véleméyned? Neked hogy tetszik a H-hoz képest? Kezdetben én is nézegettem ezt a típust, a kedvezmény is nagyobb lenne rá, akcióznak vele rendesen, mert lassan kifutó modell lesz, de valahogy nem igazán sikerült megszeretnem. A formájában nincs semmi határozott él, vagy szögletesség, minden lekerekített, ami nekem annyira nem jön be. A műszerfalon is az a rengeteg gomb, olyan mint valami rakétaindító állomás. A következő, legújabb generáció valahogy letisztultabb, kecsesebb, igényesebbnek hat, a kijelző felbontása is szebb, stb.

Milyen motorral vennéd amúgy a K-t? Gondolom dízel... 1.6 cdti?

Link to comment
Megosztás:

46 perce, Cserenkov írta:

Mivel nemsokára kinéz egy új autó vásárlás, ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy mi történik, ha valaki nagyon meghajt egy új kocsit? Jobban kopik a motor, vagy mi lesz vele végül? Nem, nem szándékozom vele ilyet tenni, csak kíváncsiságból kérdezem. Vigyázni fogok rá az első pillanattól kezdve, mert biztos hogy a következő 10 évben és 200-250ekm-ig maradni fog.

A J Astráról mi a véleméyned? Neked hogy tetszik a H-hoz képest? Kezdetben én is nézegettem ezt a típust, a kedvezmény is nagyobb lenne rá, akcióznak vele rendesen, mert lassan kifutó modell lesz, de valahogy nem igazán sikerült megszeretnem. A formájában nincs semmi határozott él, vagy szögletesség, minden lekerekített, ami nekem annyira nem jön be. A műszerfalon is az a rengeteg gomb, olyan mint valami rakétaindító állomás. A következő, legújabb generáció valahogy letisztultabb, kecsesebb, igényesebbnek hat, a kijelző felbontása is szebb, stb.

Szia. Nem vagyok se szerelő, se tervező mérnök, jó választ nem tudnék adni a kérdésedre.....

J Astra....hmmm...alapvetően sokkal több gomb van benne, mint H, ami lehet zavaró, nem felhasználó barát....sokat nem vezetem apu kocsiját, hisz itt az enyém.....:-)...én a H-t könnyebben átláthatónak tartom, és ugyanígy a K Astra is kissé bonyolultabb a H-hoz....De azért sokkal komolyabb autó a J és a K is...olyan kiforrott áru mindkettő.....azért valljuk be, ha ezekből vissza ül az ember a H-ba, valahogy olyan fapadosnak érzem....és itt nem a felszereltségről beszélek, hanem az akkori interiőr....eljárt felette az idő....

Amúgy visszatérve a J-re, nekem tetszik, és vennék.....persze ha lenne zseton K-ra, azt meg még jobban.....:-)

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, telo írta:

Milyen motorral vennéd amúgy a K-t? Gondolom dízel... 1.6 cdti?

Igen, B16DTH, 136Le, 320Nm.

Ezekbe a kézi váltóval már sajnos beleteszik a start/stop funkciót, amire annyira nem vágyom. Később egy csomó hibalehetőség. Valahol olvastam, hogy milyen rengeteg szenzor meg elektronika vezérli csak ezt a funkciót. Fogysztásban hoz egy-két decit városban, azzal hogy leállítgatja a motort. De amit ezen megspórolsz, az a pénz elmegy az AGM akkura, meg az önindítóra ha idő előtt feladja.

A 6-os kézi váltó pedig nemrég tudtam meg, hogy ugyan az a jó öreg M32-es, ami a H Astrában is van.

 

31 perce, Maybal írta:

Szia. Nem vagyok se szerelő, se tervező mérnök, jó választ nem tudnék adni a kérdésedre.....

J Astra....hmmm...alapvetően sokkal több gomb van benne, mint H, ami lehet zavaró, nem felhasználó barát....sokat nem vezetem apu kocsiját, hisz itt az enyém.....:-)...én a H-t könnyebben átláthatónak tartom, és ugyanígy a K Astra is kissé bonyolultabb a H-hoz....De azért sokkal komolyabb autó a J és a K is...olyan kiforrott áru mindkettő.....azért valljuk be, ha ezekből vissza ül az ember a H-ba, valahogy olyan fapadosnak érzem....és itt nem a felszereltségről beszélek, hanem az akkori interiőr....eljárt felette az idő....

Amúgy visszatérve a J-re, nekem tetszik, és vennék.....persze ha lenne zseton K-ra, azt meg még jobban.....:-)

Értem, köszi. :)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, banatila said:

vettem 3 új autót,vigyáztam én is rájuk,de ezeket már nem kellett bejáratni minta régi ladákat

Ez kb. olyan, mint a 30ezres olajcsere, csak ott eppen ketkedni szokas a gyarto altal mondottakban...

Nem kell ugy bejaratni, mint egy Ladat, persze, hogy nem, ott pl. meg egy plusz olajcsere is elo volt irva, ami a modernebb autoknal valoban nincs. Ettol fuggetlenul teljesen nyilvanvalo, hogy ha az elejen (sot, nem csak akkor) kevesbe nyuzza az ember, az hosszu tavon hasznos lesz.

Az altalanos meghibasodasi valoszinusegi gorbehez idezojelben odairt bejaratasnak pedig vegkepp semmi koze az autok (akar szukseges, akar nem) bejaratasahoz, hanem egyszeruen annyit jelent, hogy a hasznalat kezdeti idoszaka.

A vizszintes tengelyen nem veletlenul nincs skala, mert ez az, ami teljesen eltero lehet, attol fuggoen, milyen eszkozrol van szo, csak a gorbe alakja olyan, amilyen, ezt nem artana vegre elfogadni.

 

2 hours ago, Cserenkov said:

Mivel nemsokára kinéz egy új autó vásárlás, ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy mi történik, ha valaki nagyon meghajt egy új kocsit? Jobban kopik a motor, vagy mi lesz vele végül?

A bejaratas ertelme az, hogy amig ossze nem kopnak az alkatreszek, ne kapjanak tul nagy terhelest.

A jobb turesu gyartas miatt mar nincs explicit modon eloirt bejaratas es plusz olajcsere sem, ami a kezdetben az olajba kerulo tobb "forgacsot" volt hivatott kiszedni. De a jobb tures sem jelenti azt, hogy egybol tokeletes lesz minden illesztes, tehat van egy kezdeti idoszak, amikor meg elofordulhat a normalisnal nagyobb kopas is. Nyilvan az a jo, ha ez minel egyenletesebb, es nem (mikroszkopikusan nezve) durva barazdak kialakulasa mellett tortenik.

Ezt lehet elerni a finomabb hasznalattal, es termeszetesen a kesobbiekben is igaz marad, hogy a padlogaz es a tulzott porgetes kerulese csak hasznal a motornak.

Azt persze nem tudom, hogy ezek a motorok mennyit tudnak menni, amig egy klasszikus ertelemben vett general szuksegesse valik, de valoszinuleg joval tobbet, mint amekkora futasig atlagosan hasznaljak oket. Az egyeb bajokat, amilyeneket itt pl. egyes benzines motoroknal emlegetnek, nem tudom, hogy lehetne elkerulni, bar azok inkabb konstrukcios hibanak tunnek.

A Z17DTH ilyen szempontbol jonak tunik, nem hallani hasonlo torteneteket, amelyek miatt meg kene bontani a motort. Mar csak ezert sem jut eszembe lecserelni, legfeljebb majd villanyra :)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Ezt lehet elerni a finomabb hasznalattal, es termeszetesen a kesobbiekben is igaz marad, hogy a padlogaz es a tulzott porgetes kerulese csak hasznal a motornak.

És mi a helyzet az "ellustulással"? Állítólag a folyamatosan kímélt (nagypapásan hajtott) kocsik képesek rá. Nem tudom mi igaz belőle, én még nem tapasztaltam, de sok helyen olvastam már róla.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.