Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

2 órája, Zsolti25 írta:

Sziasztok!

Nemrégiben tapasztaltam, hogy ha egymás után gyorsan nyomogatom a féket (zenére :) akkor a 3.- 4. fékezés már nagyon gyenge. A fékrásegítő nem tud olyan gyorsan levegőt "termelni" mit amilyen gyorsan fékezgetek. Ez másnak is ilyen vagy kezdjek aggódni ?!

Nem ártana körbe nézni, leellenőrizni a fékeket, hátha szivárog valahol, esetleg bevinni egy fékpadra lemérni, ott minden kiderül. Nekem anno A Vectrán volt hasonló, ott főfékmunkahengert kellett cserélnem.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Astra555 írta:

Nem ártana körbe nézni, leellenőrizni a fékeket, hátha szivárog valahol, esetleg bevinni egy fékpadra lemérni, ott minden kiderül. Nekem anno A Vectrán volt hasonló, ott főfékmunkahengert kellett cserélnem.

Nekem nemrég volt olyan, hogy a szervóba/ból jövő kábel volt repedt és állás után asszem nem lehetett pumpálva felkeményíteni a féket. Ott is érdemes nézelődni. Kijavították a kábelt, azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

H Astra "xer" motorkódú 1.6 benzines motornál a nívópálca kihúzása után kiderült, hogy vákuumos: kihúzott nívópálcával egyenletesen jár a motor, ha visszatolom fullad, dadog. Állítólag a szelepfedélben lévő membrán van elszakadva - talán típusbetegség. Szerintetek ez lehet a hiba ill. tényleg van benne membrán? Ha ez a probléma, akkor beszerezhető-e külön a membrán, vagy egyben meg kell venni a komplett szelepfedelet kb. 100k-ért (utángyártott nincs)?

Link to comment
Megosztás:

40 perce, tommy46 írta:

Sziasztok!

H Astra "xer" motorkódú 1.6 benzines motornál a nívópálca kihúzása után kiderült, hogy vákuumos: kihúzott nívópálcával egyenletesen jár a motor, ha visszatolom fullad, dadog. Állítólag a szelepfedélben lévő membrán van elszakadva - talán típusbetegség. Szerintetek ez lehet a hiba ill. tényleg van benne membrán? Ha ez a probléma, akkor beszerezhető-e külön a membrán, vagy egyben meg kell venni a komplett szelepfedelet kb. 100k-ért (utángyártott nincs)?

Igen, van bent egy membrán elvileg ami a kartergáz visszaáramlást akadályozza meg, én is úgy tudom, hogy nem javítható csak csere, de ha már úgy is rossz én levenném és megpróbálnám szétszedni, megnézni hátha, képek alapján szerintem bontható.


Szelepfedel_komplett_tomitessel_Opel_GM_

Módosítva : Davee
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 01. at 12:10, csaba66 írta:

Feltehetoen nem sokan fekezgetnek zenere, de egyaltalan nem hangzik jol... A gyenge azt jelenti, hogy erosebben kell nyomni a pedalt, de azert fekez? Mikor volt a fekfolyadek cserelve?

Igen, azt jelenti, hogy fékez, csak rásegítő nélkül. Tehát nagyon erősen kell nyomnom. Fékfolyadék szerintem még sosem volt cserélve. Van aki szerint nem is kell, mert az nem használódik el. Bár asszem erről már volt vita.

Az első 2 fékezés tökéletes, tehát nincs gond, így a fékpadon sem lenne hiba. Folyás sincs sehol.

 

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Zsolti25 írta:

Igen, azt jelenti, hogy fékez, csak rásegítő nélkül. Tehát nagyon erősen kell nyomnom. Fékfolyadék szerintem még sosem volt cserélve. Van aki szerint nem is kell, mert az nem használódik el. Bár asszem erről már volt vita.

Az első 2 fékezés tökéletes, tehát nincs gond, így a fékpadon sem lenne hiba. Folyás sincs sehol.

Amikor a főfékmunkahenger bedöglik, akkor is tud ilyet produkálni. Fékpadon nem csak a fékerőt mérik, de a pedálerőt is, szóval könnyedén ki tud bukni a hiba, vagy ott csak 2x lehet fékezni? :) Fékfolyadékól meg annyit, hogy általában véve 2 évente ajánlott, 4 évente kötelező a csere. Nem egy nagy tétel a dolog, annyit megér, hogy kizárd a hibáját, de ha spórolni akarsz, akkor ellenőriztesd le azt is előtte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az első lámpáknak a háza egyre inkább mattá válik, mostanra zavaróvá vált az éjszakai vezetésnél.

Szívesen kicserélném, de nem találok csak komplett szetteket 50-60.000 Ft/db belépő áron.

A kérdésem az volna, hogy tudtok erre bármilyen megoldást?(polírozás, lakkozás, bármi)

Önmagában a műanyag borítás nem cserélhető?

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wildpig írta:

Sziasztok,

Az első lámpáknak a háza egyre inkább mattá válik, mostanra zavaróvá vált az éjszakai vezetésnél.

Szívesen kicserélném, de nem találok csak komplett szetteket 50-60.000 Ft/db belépő áron.

A kérdésem az volna, hogy tudtok erre bármilyen megoldást?(polírozás, lakkozás, bármi)

Önmagában a műanyag borítás nem cserélhető?

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Polírozni majd lakkozni kell...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kezdőkabriós írta:

Egy ismerősöm 2012-es ötajtós Astrájának elég fura hibája van, a bal hátsó ajtó osztólécéről egyszerűen lepergett a festék. Láttatok már ilyett?

 

Valószínű ezt az ajtót cserélték már, de azt a kis osztólécet biztos. A festésnél a műanyag részre más alapozó kellett volna, ha egyáltalában volt alapozó.

 

Link to comment
Megosztás:

"Sziasztok.A kormány tekerése közben műanyagos recsegő hang hallatszik a kormánykeréktől.Az iráyjelzőnél lévő burkolatot leszedtem de nem onnan jön,hanem a légzsák alól hallatszik.milehet ez? "

 

szia

Volt rá visszahívás ,a kormányban a légzsákkábel ér hozzá vmihez mikor tekered a kormánykereket...,nekem ezt a hibát visszahívásban orvosolták még mikor garis volt az autóm.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Maybal írta:

Mivel kell lelakkozni? Én is előtte állok, de nem tudom, van-e ehhez a műanyaghoz lakk, és ha van, milyen, és hol lehet beszerezni....

Tudnál segíteni?

köszi előre is....

Pontos típust én sem tudok, múltkor foglalkoztatott a kérdés akkor nézegettem, de nem mélyedtem bele, akik foglalkoznak fényszóró polírozással általában lakozzák is.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2 hete vagyok tulajdonosa egy H Astra autónak, 1.8 benzin 4-es automata váltós.

2004-es németből behozott, nagyon megkímélt, kevés km-rel, vezett szervizkönyves.

Eddig semmi hibát nem jelzett a műszerfal, de ma este felvillant a sárga motorlámpa és világít járó motornál. A kézikönyv szerint károsanyag-kibocsájtási rendszer hibája. Az autó nem rángat, húz ugyanúgy, nem hangosabb, semmi érezhető változás. Menet közben egyszer csak elkezdett világítani. Igazából városi papás a vezetési stílusom, nem hajtom nagyon, sőt. Egy jó kihúzatás magas fordulaton kitisztítaná a rendszert? Ez lehet a baj? Sok helyen olvastam hasonlót.

Milyen komoly problémára utalhat?

Nagyon köszi

Módosítva : iampeti
korrekció
Link to comment
Megosztás:

4 órája, iampeti írta:

Sziasztok,

2 hete vagyok tulajdonosa egy H Astra autónak, 1.8 benzin 4-es automata váltós.

2004-es németből behozott, nagyon megkímélt, kevés km-rel, vezett szervizkönyves.

Eddig semmi hibát nem jelzett a műszerfal, de ma este felvillant a sárga motorlámpa és világít járó motornál. A kézikönyv szerint károsanyag-kibocsájtási rendszer hibája. Az autó nem rángat, húz ugyanúgy, nem hangosabb, semmi érezhető változás. Menet közben egyszer csak elkezdett világítani. Igazából városi papás a vezetési stílusom, nem hajtom nagyon, sőt. Egy jó kihúzatás magas fordulaton kitisztítaná a rendszert? Ez lehet a baj? Sok helyen olvastam hasonlót.

Milyen komoly problémára utalhat?

Nagyon köszi

Nyomjad be tövig a gáz és fék pedálokat, majd adj rá gyújtást (el ne indítsd csak gyújtást). Ki fogja írni a hibakódot. Utána itt meg tudod nézni mit jelent.

Ilyesmit ír ki ECN 13052 /utolsó két számmal ne törődj, az Opel specifikus kód Ez P0130  Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) hiba lenne./

Link to comment
Megosztás:

54 perce, Balco33 írta:

Sziaztok! 

 

Nem tudná valaki megmondani, hogy jön a H Astra ablaktörlőkarja? Csavarle az oké. Aztán le kell csak rángatni? Nem mertem erőltetni, csak le kell húzni? És azért nem adja magát mert rá van gyógyulva? Vagy mi fene?

 

Eddig akárhányszor vettem le, mindig könnyedén lejött. Nem kellett nagyon erőltetni. De hallottam már én is mástól, hogy szeret rárohadni. Ha nem jön le, én nem rángatnám, lehúzó célszerszám kell hozzá.

Én a váltógombbal szívok. Másnak állítólag lazán lejön, nekem meg meg se mozdul.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, koco írta:

A váltógomb normál esetben nehezen jön le, erősen meg kell fogni és jobbra-balra forgatva felfelé húzni. Szerintem elmondani könnyebb, mint megcsinálni, szóval ne lepődj meg, hogy nehezen jön le.

Igen, elméletben én is tudom, hogy úgy kéne. A youtube videót is láttam róla. De nekem meg se mozdul. Töbekkel beszéltem már erről a témáról. Van akinek úgy sikerült levenni, hogy egy vastag rongyba becsavarta a gombot és csőfogóval tekergetve indult meg. Másnak ki kellett vennie az egész váltókart és satuba befogve sikerült csak lekalapálni a gombot. Míg megint másnak volt egy bontott váltógombja, így az ezedetinek nekiesett fűrésszel és lefaragta, mert sehogy máshogy nem jött le neki. Úgyhogy nem tűnik olyan egyszerűnek mint a videón, amin megmarkolja a csávó, megmozgatja és 2 másodperc alatt lent is van neki.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 14. at 7:55 AM, Sztaricsnaja said:

Nyomjad be tövig a gáz és fék pedálokat, majd adj rá gyújtást (el ne indítsd csak gyújtást). Ki fogja írni a hibakódot. Utána itt meg tudod nézni mit jelent.

Ilyesmit ír ki ECN 13052 /utolsó két számmal ne törődj, az Opel specifikus kód Ez P0130  Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) hiba lenne./

Szia,

 

Ma elvittem komputeres diagnosztikára, sajnos a katalizátor megadta magát, csere lesz, nem olcsó. Elég szerencsétlenség, h rögtön az elején ilyen magas költség hárul rám.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, iampeti írta:

Szia,

 

Ma elvittem komputeres diagnosztikára, sajnos a katalizátor megadta magát, csere lesz, nem olcsó. Elég szerencsétlenség, h rögtön az elején ilyen magas költség hárul rám.

Szia. Várjál még a katalizátor cserével.....milyen hibakódot dobott a "szerencsekerék"?

Nekem december-januárban folyamatosan dobta a P0420 kódot. Súgtak, hogy szar benzint tankolok.....Elgondolkoztam ezen, és valóban, az 1. hibaüzihez képest kb 1 hónapja "fehér" kúton tankoltam. (fehér kút: ahol nem adalékolják a battai alap benzint) 

Január közepétől "színes" kúton tankolok, ott is felváltva 2x sima 95 és 1x prémium 95. Általában ÖMV. Nah, azóta semmi hiba......nem gondoltam volna, hogy bejön.....

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.