Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

3 órája, betyar0530 írta:

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem: c16nz motorkódos opelom van, erre szeretnék SI(c16se) befecskendezést rakni. Ha megoldható, akkor mik kellenek hozzá? Gondolom komplekt befecskendező, elektromika, komputer, estleg még valami?

Célom: kevesebb fogyasztás, intenzívebb teljesítmény. Jelenleg 10litert eszik(ennek arányában lusta, mint régen a lada üzemi hőfokon szivatóval kb.) és hiába viszem bárhova, semmi változás és meguntam a sok eredmény nélküli kifizetéseket! 

Eddigi műveletek: kompresszió min.12 minden hengerben, lablasz. csere, egr csere, inj. gumigyűrű jó, lev. szűrő csere komplekt, kat. tiszta, nincs hibakód. Ezért gondoltam az Si befecskendezésre és azért is mert ezelőtt x16xel motor volt benne, így tudom hogy pl. milen a bíztonságos előzés, fogyasztás.

Ha lambda volt cserélve, és a kipu is rendben akkor már csak a hőfokjeladó/termosztát lehet szar, más miatt ezek nemigen esznek 10 litert. Se-sítéshez kell minden az se-ről hfejtől felfele, kipufogóval, mindennel, köteg, vezérlő, evidens, pár vízcső, meg egy 3baros ac. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, wookie írta:

Ha lambda volt cserélve, és a kipu is rendben akkor már csak a hőfokjeladó/termosztát lehet szar, más miatt ezek nemigen esznek 10 litert. Se-sítéshez kell minden az se-ről hfejtől felfele, kipufogóval, mindennel, köteg, vezérlő, evidens, pár vízcső, meg egy 3baros ac. 

Műszakin nézik a lambda jelet, ott kijönne ha nagyon s*ar és sokat dúsít nem? Nekem is sokat eszik, de én nem tehetek róla, olyan szép hangja van amikor 4500-nál elváltok.:hehe: Ma megyek Sopronba úgy tudom ott még van etanol, adok még egy kis energiát pluszban. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Légyszi segítsetek már nekem vagy legalább mondjatok valamit. Meséltem régen, hogy guruláskor alacsony az alapjárat ha megáll a kocsi beáll. Na mostanában az van 1500 as az alapjáratom ha gurulok ha állok. Állok a lámpánál azt "üvölt" a motor. Alapjárati motor van új nem olcsó drága de mégsem jó. Régivel is ugyanez. Map szenzor is cserélve volt csöveket szívóoldalon tömítéseket cseréltem falsot nem szív befújtam féktisztítóval mindent nem változik a fordulatszám. Ami az érdekes ilyenkor leállítom el indítom azonnal utánna egyből jó is az alapjárat és úgy működik ahogy kell. Mondjatok már rá nekem valamit mert már csak bennetek bízok én már a hajamat tépem. Motorvezérlő szarakodhat így?

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Kispotter írta:

Sziasztok! Légyszi segítsetek már nekem vagy legalább mondjatok valamit. Meséltem régen, hogy guruláskor alacsony az alapjárat ha megáll a kocsi beáll. Na mostanában az van 1500 as az alapjáratom ha gurulok ha állok. Állok a lámpánál azt "üvölt" a motor. Alapjárati motor van új nem olcsó drága de mégsem jó. Régivel is ugyanez. Map szenzor is cserélve volt csöveket szívóoldalon tömítéseket cseréltem falsot nem szív befújtam féktisztítóval mindent nem változik a fordulatszám. Ami az érdekes ilyenkor leállítom el indítom azonnal utánna egyből jó is az alapjárat és úgy működik ahogy kell. Mondjatok már rá nekem valamit mert már csak bennetek bízok én már a hajamat tépem. Motorvezérlő szarakodhat így?

Nekem sem javul semmire már évek óta , kíváncsi leszek ha meg lesz az SE- amivel ugye motorvezérlő csere is jár, marad-e a hiba. 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

Nekem sem javul semmire már évek óta , kíváncsi leszek ha meg lesz az SE- amivel ugye motorvezérlő csere is jár, marad-e a hiba. 

Van egy olyan érzésem tuti jó lesz. Nekem is kellene egy másik motorvezérlő kipróbálni legalább. Mert más nemnagyon lehet már. Halottam ilyenről már másnál is és motorvezérlőt kelett cserélnie. Azt nem tudom még hogynézki egy motorvezérlő belül. Mert simán lehet forrasztási kontakthiba vagy akár ha van elekrolit kondi kiszáradás.

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kispotter írta:

Van egy olyan érzésem tuti jó lesz. Nekem is kellene egy másik motorvezérlő kipróbálni legalább. Mert más nemnagyon lehet már. Halottam ilyenről már másnál is és motorvezérlőt kelett cserélnie. Azt nem tudom még hogynézki egy motorvezérlő belül. Mert simán lehet forrasztási kontakthiba vagy akár ha van elekrolit kondi kiszáradás.

Csak ugye az a gond, hogy legalábbis nálam nem állandó a hiba. Szét lehet csavarozni a burkolatát szerintem. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Kispotter írta:

Van egy olyan érzésem tuti jó lesz. Nekem is kellene egy másik motorvezérlő kipróbálni legalább. Mert más nemnagyon lehet már. Halottam ilyenről már másnál is és motorvezérlőt kelett cserélnie. Azt nem tudom még hogynézki egy motorvezérlő belül. Mert simán lehet forrasztási kontakthiba vagy akár ha van elekrolit kondi kiszáradás.

Ez mondjuk motronic, de a multec se nagyon más:
10475319_555290201274876_852829240698006

Link to comment
Megosztás:

Vezérlést cseréltem ma, 5 évet és 47 ezer kilométert mentem az előző szettel. Pumpát nem cseréltem, bár nem árt, de nem írják elő, a pince meg tele van kiszedett pumpákkal amiknek semmi bajuk. Miután kitekertem a 3 imbusz csavart a pumpa nem akart kijönni a helyéről, pár óra kínlódás után kifordult, és azt láttam hogy vízkő rakódott ki a pumpa és a blokk közé, az fogta. Nem igazán értem mert csak deszt vizet és GU 12-es fagyállót öntök bele. 

A gates szíj és a feszítő postázva 13 ezer forint volt a vízpumpa tömítés 150 forint.

2861569-20180624-LC2GS4.jpg

2861570-20180624-wMBT3j.jpg

2861571-20180624-7uPPc5.jpg

A motort ugye át illik forgatni többször indítás előtt:

2861572-20180624-cxwYol.jpg

A következő csere 2022-ben esedékes vagy 397 ezer kilométernél.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, zotya975 írta:

Vezérlést cseréltem ma, 5 évet és 47 ezer kilométert mentem az előző szettel. Pumpát nem cseréltem, bár nem árt, de nem írják elő, a pince meg tele van kiszedett pumpákkal amiknek semmi bajuk. Miután kitekertem a 3 imbusz csavart a pumpa nem akart kijönni a helyéről, pár óra kínlódás után kifordult, és azt láttam hogy vízkő rakódott ki a pumpa és a blokk közé, az fogta. Nem igazán értem mert csak deszt vizet és GU 12-es fagyállót öntök bele. 

A gates szíj és a feszítő postázva 13 ezer forint volt a vízpumpa tömítés 150 forint.

2861569-20180624-LC2GS4.jpg

2861570-20180624-wMBT3j.jpg

2861571-20180624-7uPPc5.jpg

A motort ugye át illik forgatni többször indítás előtt:

2861572-20180624-cxwYol.jpg

A következő csere 2022-ben esedékes vagy 397 ezer kilométernél.

De rég làttam 236-os tömör tárcsát!

Szerintem azért találtál vízkövet, mert idővel vagy a víz, vagy a fagyálló kiold a blokkból valamit és az rakódik le. Jó áron volt amúgy.

Powerfix befigyel. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

De rég làttam 236-os tömör tárcsát!

Szerintem azért találtál vízkövet, mert idővel vagy a víz, vagy a fagyálló kiold a blokkból valamit és az rakódik le. Jó áron volt amúgy.

Powerfix befigyel. 

Hát elméletileg 2-3 évente cserélem a fagyállót, de nyilván kioldott valahonnan valamit, és pont a pumpánál rakódott le . A piacon vettem szerintem ezt a "crovát" mert az eredetit ami bent volt a dobozban eltörtem a féltengely koronás anyáján. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Hát elméletileg 2-3 évente cserélem a fagyállót, de nyilván kioldott valahonnan valamit, és pont a pumpánál rakódott le . A piacon vettem szerintem ezt a "crovát" mert az eredetit ami bent volt a dobozban eltörtem a féltengely koronás anyáján. 

Még jó, hogy az alu meg az acél jó barátok. Főleg ilyen közegben. :-)

Azért jó látni, hogy nálad is megvannak a réz anyàk a vezérlés burkolatában. Főtengely vagy vez.tengely csavart cseréltél? Vagy ennyire nem vagy vallásos?

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Róóóbi írta:

Még jó, hogy az alu meg az acél jó barátok. Főleg ilyen közegben. :-)

Azért jó látni, hogy nálad is megvannak a réz anyàk a vezérlés burkolatában. Főtengely vagy vez.tengely csavart cseréltél? Vagy ennyire nem vagy vallásos?

Hogy a réz radiátorról ne is beszéljünk....

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Róóóbi írta:

Még jó, hogy az alu meg az acél jó barátok. Főleg ilyen közegben. :-)

Azért jó látni, hogy nálad is megvannak a réz anyàk a vezérlés burkolatában. Főtengely vagy vez.tengely csavart cseréltél? Vagy ennyire nem vagy vallásos?

Nem mindenhol van már meg a réz anya, meg igazából eléggé szét van törve a burkolat, azt majd cserélnem kell legközelebb. Akartam cserélni csavarokat, de csak külső torx fejjel lett volna, én meg most vettem vadi új 18-as bitet lentre így maradt egyenlőre. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Nem mindenhol van már meg a réz anya, meg igazából eléggé szét van törve a burkolat, azt majd cserélnem kell legközelebb. Akartam cserélni csavarokat, de csak külső torx fejjel lett volna, én meg most vettem vadi új 18-as bitet lentre így maradt egyenlőre. 

Pár éve a hengerfej csavarjaival jártam így. Abból már szerintem nincs is hatlapfejű. Vehettem utána 3/8" bitfejet. Szerencsére később a nyomatékkulcs is 3/8" lett.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Róóóbi írta:

Pár éve a hengerfej csavarjaival jártam így. Abból már szerintem nincs is hatlapfejű. Vehettem utána 3/8" bitfejet. Szerencsére később a nyomatékkulcs is 3/8" lett.

Hát amiket láttam mint külső torxok már, nekem is kell majd hozzá vennem fejet.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Hát amiket láttam mint külső torxok már, nekem is kell majd hozzá vennem fejet.

Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor az első "meghengerfejezési esemény" alatt beletörtem az egyik új csavart. És az volt a szerencsém, hogy a töréskor visszarugózott, és 1.5 menet kilátszott a henger síkjából. Kitekertem, új csavarszett és összeraktam. 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Róóóbi írta:

Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor az első "meghengerfejezési esemény" alatt beletörtem az egyik új csavart. És az volt a szerencsém, hogy a töréskor visszarugózott, és 1.5 menet kilátszott a henger síkjából. Kitekertem, új csavarszett és összeraktam. 

Ja, ilyet vettem a h.f. csavarokhoz: King Tony bitfej

E18 a mérete. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Róóóbi írta:

Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor az első "meghengerfejezési esemény" alatt beletörtem az egyik új csavart. És az volt a szerencsém, hogy a töréskor visszarugózott, és 1.5 menet kilátszott a henger síkjából. Kitekertem, új csavarszett és összeraktam. 

Persze ilyeneket kell mondanod, amikor úgyis tartok a hengerfej cserétől.:-)

Link to comment
Megosztás:

14 perce, zotya975 írta:

Persze ilyeneket kell mondanod, amikor úgyis tartok a hengerfej cserétől.:-)

Elfelejtettem, hogy a mondnandóm a nyugalom megzavarására alkalmas elemeket tartalmaz. Ezalatt csúnya szavak hangzanak el, megtekintését semmilyen korosztálynak nem ajánlom. :-)

Én mostanában a könnyező szervoszivattyúra nézek csúnyán.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2018. 06. 21. at 7:57, Kispotter írta:

Sziasztok! Légyszi segítsetek már nekem vagy legalább mondjatok valamit. Meséltem régen, hogy guruláskor alacsony az alapjárat ha megáll a kocsi beáll. Na mostanában az van 1500 as az alapjáratom ha gurulok ha állok. Állok a lámpánál azt "üvölt" a motor. Alapjárati motor van új nem olcsó drága de mégsem jó. Régivel is ugyanez. Map szenzor is cserélve volt csöveket szívóoldalon tömítéseket cseréltem falsot nem szív befújtam féktisztítóval mindent nem változik a fordulatszám. Ami az érdekes ilyenkor leállítom el indítom azonnal utánna egyből jó is az alapjárat és úgy működik ahogy kell. Mondjatok már rá nekem valamit mert már csak bennetek bízok én már a hajamat tépem. Motorvezérlő szarakodhat így?

Nem az alapjárati motor  kalibrációjával nincs valami rendben?  Mert mindig azon gondolkozok, hogy  ha beszerelünk egy újat nem e kéne teljesen lezárt állapotba hozni indítás előtt hogy az ECU tudja hogy teljesen zárva van . Mert a fojtószeleppel nem csak az alapjárati motor képez bypasst (megkerülő csatornát) hanem például a szelepfedélből jövő karter gáz csövek is. Meg persze még a fojtószelep "alap beállítása" és egy pár vékonyka vákuum cső is, amik mint tudjuk egy  fix értéket képviselnek. Az biztos, hogy szoftver hiba, de nem e mi okozunk egy alap beállítás hiányával olyan helyzetet ami aztán, okozza ezt a problémát ?

v_kuum.jpg

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 
Astrámon esedékes az olajcsere. Egyben cserélek karter tömítést is. Meg is van milyet veszek rá és milyen pasztával rakom össze, hogy jó legyen. Viszont ha már itt járok cserélek minden szűrőt meg stb-t és arra gondoltam az injektor háznál kicserélném a tömítéseket is. Nincs bajom a kocsival azon kívül néha az alapjárat szórakozik bár gyanús, hogy elektromos hiba mert olyankor elindítom és leállítom aztán semmi baja sincs, de hátha.. Na most szívósor és injektor ház közötti részhez találtam tömítést, de egyszer szétszedtem és úgy emlékszem van benne még egy nagyobb tömítés, de olyat sehol sem találok.. Mi annak a neve és hol kapok? Valamint ahol a motor aljából jön fel egy fémcső a szelepfedélhez a végén pedig van rajta egy gumi kanyar az megy a fedélbe. Annak az alján is van egy tömítés. Olyat hol találok? És még egy kérdésem lenne a szívósorba belemegy ügye egy vízcső. Maga a motor és a szívósor között van vízátfolyás? Bár gondolom van mivel csak 1 cső megy rá ha jól rémlik.. Mert akkor nem bolygatom most fél éve cseréltem fagyállót... 

Válaszokat előre is köszi! 
C14NZ

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.