Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Bandi-X16XEL írta:

Sziasztok! 4 éve volt vezérlés cserélve a kocsiban, de azóta csak 25ezret futott. Kibír még így egy-két évet? X16XEL. Köszi.

Elvileg igen, gyakorlatilag azért van időintervallum is, mert a szíj állás közben is öregszik, és ugye egy szíjszakadás következménye nem kér fillér. Plusz ha haza kell vontatni-trélerezni az autót az sem mókás dolog. Ha mást nem a szíjat legalább jó lenne kicserélni rajta. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Bandi-X16XEL írta:

Rendben, köszi. Ehhez képest azért eléggé meglepő, hogy pl. a Focus 1 csereintervalluma 10év / 150ezer km! Nem is tudom, hogy adhatnak meg ennyit?!

Hát ezt nem tudom, az opelbe ha jól tudom 1994-től már kapható volt ez a motorváltozat a Focus I-et meg 1998-tól kezdték el gyártani. Azért 4 év alatt már akkor is sokat fejlődött a technika, utólag meg nem szoktak ilyen előírást módosítani, hiába gyártották az X16XEL-t még 2002-ben is. Sőt még G astrában is volt ilyen és ott is 4 év vagy 60ezret adtak meg. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 02. 04. at 20:08, zotya975 írta:

Elvileg igen, gyakorlatilag azért van időintervallum is, mert a szíj állás közben is öregszik, és ugye egy szíjszakadás következménye nem kér fillér. Plusz ha haza kell vontatni-trélerezni az autót az sem mókás dolog. Ha mást nem a szíjat legalább jó lenne kicserélni rajta. 

Hát... kicsit szégyellem magam (senki ne kövesse a példámat), de nekem az utolsó vezérműszíjcserém 2010 április 11.-én volt a Bertoneban (igen, 11 éve!), igaz azóta csak 47e km-t mentem vele. Nem szándékosan kísértem a sorsot, valahogy mindig fontosabb volt valami más, véletlenül alakult így. Egyelőre semmi jele a szíj elhasználódásának (ránézésre is jó állapotban van), de tényleg nem jó ötlet idáig halogatni....:blush: A gyártók szerintem nem azért adnak meg viszonylag rövid intervallumot mert a szíj nem bír többet, hanem mert mentesülni akarnak az intervallumon belül esetlegesen elszakadt szíj miatti kártérítési felelősség alól... azaz 4 évet és 60ezret minden valószínűség szerint tuti kibír, elképzelhető hogy többet is (lásd az én példám), de az már legyen inkább ajándék. 

Amúgy a sokat álló autók (főleg ha fedett helyen állnak) azon alkatrészei amiket nem ér napfény (és ezzel együtt UV) meglepően sokáig bírják: gyakran olvasni pajtalelet autókról amik 25-30 éve eldugva álltak egy fészerben, és előszedve üzemanyagrendszer tisztítás és motor átfordítás után indíthatóak a 30+ éves vezérműszíjjal is... (ezt csak azért írtam mert azt tudni kell hogy az én fentebb említett autóm nincs napi használatban, és az év felét egy hűvös garázsban tölti letakarva, talán így a gumialkatrélszek is lassabban öregszenek)

Link to comment
Megosztás:

34 perce, tgabika76 írta:

Hát... kicsit szégyellem magam (senki ne kövesse a példámat), de nekem az utolsó vezérműszíjcserém 2010 április 11.-én volt a Bertoneban (igen, 11 éve!), igaz azóta csak 47e km-t mentem vele. Nem szándékosan kísértem a sorsot, valahogy mindig fontosabb volt valami más, véletlenül alakult így. Egyelőre semmi jele a szíj elhasználódásának (ránézésre is jó állapotban van), de tényleg nem jó ötlet idáig halogatni....:blush: A gyártók szerintem nem azért adnak meg viszonylag rövid intervallumot mert a szíj nem bír többet, hanem mert mentesülni akarnak az intervallumon belül esetlegesen elszakadt szíj miatti kártérítési felelősség alól... azaz 4 évet és 60ezret minden valószínűség szerint tuti kibír, elképzelhető hogy többet is (lásd az én példám), de az már legyen inkább ajándék. 

Amúgy a sokat álló autók (főleg ha fedett helyen állnak) azon alkatrészei amiket nem ér napfény (és ezzel együtt UV) meglepően sokáig bírják: gyakran olvasni pajtalelet autókról amik 25-30 éve eldugva álltak egy fészerben, és előszedve üzemanyagrendszer tisztítás és motor átfordítás után indíthatóak a 30+ éves vezérműszíjjal is... (ezt csak azért írtam mert azt tudni kell hogy az én fentebb említett autóm nincs napi használatban, és az év felét egy hűvös garázsban tölti letakarva, talán így a gumialkatrélszek is lassabban öregszenek)

Találkoztam már túlfutott 80 ezres szíjjal is, szóval biztos hogy túl van tervezve jóval többet bír, amiket levettem ( de a vízpumpák, feszítők is) semmi bajuk nem volt ( kivéve ami elszakadt) nem voltak repedezettek nagyon kopottak. A zafirán a vezérlés csere esedékessége 2022.01.29, vagy 269 ezer, most van benne 256. Szóval szerintem idén nyáron cserélem jövő év elején nem akarok odafagyni a motorhoz. 

Link to comment
Megosztás:

44 perce, zotya975 írta:

Találkoztam már túlfutott 80 ezres szíjjal is, szóval biztos hogy túl van tervezve jóval többet bír, amiket levettem ( de a vízpumpák, feszítők is) semmi bajuk nem volt ( kivéve ami elszakadt) nem voltak repedezettek nagyon kopottak. A zafirán a vezérlés csere esedékessége 2022.01.29, vagy 269 ezer, most van benne 256. Szóval szerintem idén nyáron cserélem jövő év elején nem akarok odafagyni a motorhoz. 

Tényleg bírják. Én se szeretnék senkit se buzdítani, mert valószínű azért szerencse kérdése is, de volt egy öreg cliom, az egyes széria. Tudom hogy ez off, mert nem opel. Na ott 9 évig húztam a vezérműszíj cserét, szinte napi használat mellett. Km-et nem tudok mondani. Az az igazság hogy fogalmam se volt hogy azt néha kéne cserélni is :D De szóltak hogy azért eléggé itt lenne az ideje. Akkor azonnal megejtettem.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, Garos írta:

Sziasztok! Hűtő vizet hogy tudom f astra-ban lègteleniteni. Köszönöm a válaszokat.

Szia, nálad az egyvezetékes hőgomba kitekerésével lehet. Ez az egyes henger mögött van a szívócsonkban kábé a generátor felett kék kábel és kábelsarú csatlakozik rá. Hideg motornál leveszed a kiegyenlítő tetejét, és lassan tekered kifelé addig amig elkezdi kiengedni a levegőt majd kibuggyan a folyadék, ekkor visszahúzod. Nem kell agyontépni, mert kúpos a menet saját magát tömíti . Kivenni nem kel, mert ha megindul a folyadék nehéz lesz visszarakni, csak tekerd lassan óvatosan kifelé, amig kell. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
5 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

 

Nem tudja valaki megmondani, hogy az EGR szelephez milyen Torx való? Azt tudom, hogy külső torx de azt nem, hogy hanyas. Le kellene vennem az EGR szelepet de ránézésre nem tudom sajnos kitalálni a méretét.

Köszönöm

Nem tudom mi a motorkódod.Az enyém Z14xep.Oda E10-es kell.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Hidrotőkét szeretnék cserélni a C14SE motoros Astrámban. A kérdésem az lenne, hogy célszerűbb? Vezérműtengely bontás nélül? Így mennyire macerás? Himbát is tudok cserélni így? Ha lebontom a vezérműtengelyt, mindenképp kell cserélni hengerfej tömítést is ugye? Ha azt nem is szedném le, gondolom már akkor sem tömítene rendesen...

 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Busman írta:

Sziasztok!

 

Hidrotőkét szeretnék cserélni a C14SE motoros Astrámban. A kérdésem az lenne, hogy célszerűbb? Vezérműtengely bontás nélül? Így mennyire macerás? Himbát is tudok cserélni így? Ha lebontom a vezérműtengelyt, mindenképp kell cserélni hengerfej tömítést is ugye? Ha azt nem is szedném le, gondolom már akkor sem tömítene rendesen...

 

Köszönöm!

Szia! A vezérműtengelyt nem kell kiszedni a művelethez, a folyamat a következő: leveszed a szelepfedelet, és az adott hengert úgy állítod hogy a dugattyú ne legyen a felső holtponton ( beleütközik a lenyomott szelep) és a himba ne nyomja le a szelepet, a bütyök felfelé álljon. Aztán vásárolt vagy barkácsolt szeleprugó lenyomóval lenyomod a szelepet, leveszed róla a himbát, közdarabot, és a tőke kihúzható a helyéről. Az olaj visszafolyó nyílásokat érdemes kis ronggyal betömni mert a közdarab ( papucs, nyomólap ki hogy hívja) le tud esni a járaton a karterba. A rongyot összerakás előtt ki kell szedni. Hosszú erős csipesz, csőrös fogó és mágneses kiszedő kell a cseréhez. Én összerakáskor üres himbát rakok vissza ( ha újat veszel az úgyis üres) így az is összenyomódik könnyebben összerakható. A kiszedés egyszerű a visszarakás macerásabb, a közdarab és a himba szeret elcsúszkálni.

Ezen a képen ki van szedve a régi tőke ott van az új a himba lent félre van húzva:

fa5c47430404963ec56267c2f0842ee7.jpg

Ha könnyített himbád van, az jó, mert az kisebb helyen elfér, könnyebb vele dolgozni:

f5bc486686d64e2fe4ef1ecd6fde64af.jpg

Ez meg egy zárt szelvényből és csődarabból barkácsolt rugó lenyomó, a szelepfedél csavarok helyére kell csavarozni,. ahogy húzod meg a csavarokat úgy nyomja le a szelepet:

fdc0502751c7654d653ceedab8eda575.jpg

Én tojástartóba szoktam gyüjteni az alakrészeket, így nem mászkálnak-vesznek el:

13c41cc34cd106f3f825db379a9c6363.jpg

Azzal tisztában kell lenni hogy első alkalommal tapasztalat nélkül több óra az összerakás, és ha nem tudod befejezni el kell vontatni az autót szerelőhöz, aki nem fog kínlódni vele, hanem leveszi a hengerfejet és úgy rakja össze. 

De ha valaki tudja mit csinál az egész megvan max 2 óra alatt és csak a szelepfedél tömítést kell cserélni, a régi már nem rakható vissza. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Szia! A vezérműtengelyt nem kell kiszedni a művelethez, a folyamat a következő: leveszed a szelepfedelet, és az adott hengert úgy állítod hogy a dugattyú ne legyen a felső holtponton ( beleütközik a lenyomott szelep) és a himba ne nyomja le a szelepet, a bütyök felfelé álljon. Aztán vásárolt vagy barkácsolt szeleprugó lenyomóval lenyomod a szelepet, leveszed róla a himbát, közdarabot, és a tőke kihúzható a helyéről. Az olaj visszafolyó nyílásokat érdemes kis ronggyal betömni mert a közdarab ( papucs, nyomólap ki hogy hívja) le tud esni a járaton a karterba. A rongyot összerakás előtt ki kell szedni. Hosszú erős csipesz, csőrös fogó és mágneses kiszedő kell a cseréhez. Én összerakáskor üres himbát rakok vissza ( ha újat veszel az úgyis üres) így az is összenyomódik könnyebben összerakható. A kiszedés egyszerű a visszarakás macerásabb, a közdarab és a himba szeret elcsúszkálni.

Ezen a képen ki van szedve a régi tőke ott van az új a himba lent félre van húzva:

 

Ha könnyített himbád van, az jó, mert az kisebb helyen elfér, könnyebb vele dolgozni:

 

Ez meg egy zárt szelvényből és csődarabból barkácsolt rugó lenyomó, a szelepfedél csavarok helyére kell csavarozni,. ahogy húzod meg a csavarokat úgy nyomja le a szelepet:

 

Én tojástartóba szoktam gyüjteni az alakrészeket, így nem mászkálnak-vesznek el:

 

Azzal tisztában kell lenni hogy első alkalommal tapasztalat nélkül több óra az összerakás, és ha nem tudod befejezni el kell vontatni az autót szerelőhöz, aki nem fog kínlódni vele, hanem leveszi a hengerfejet és úgy rakja össze. 

De ha valaki tudja mit csinál az egész megvan max 2 óra alatt és csak a szelepfedél tömítést kell cserélni, a régi már nem rakható vissza. 

 

 

Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást, ez alapján szerintem nem lesz gond. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő a problémám: néhány hónapja elkezdett nehezen indulni, de csak melegen, hidegen pöc-röff. Azóta kapott új akksit, gyertyákat, olajokat és szűrőket, termosztátot, fagyállót és vízhőfok jeladót. A nehezen indulás megmaradt, most már hidegen is. Több módon nem indul: elsőre elkapja, de rögtön lehörög, így harmadik-negyedik indításra indul. Mostanában inkább azt csinálja, hogy 6-8 tekerés után indul csak és akkor is csak úgy, ha rálépek a gázra. Picit ingadozik az alapjárat is. Ha elindultam vele, semmi baja, nem dadog, nem rángat, rendesen húz, jól fogyaszt. 100-ast tankolok bele, pályán is meghajtottam 140-el hosszú távon, nincs változás. Mi lehet a hiba? Köszönöm!

Módosítva : Bandi-X16XEL
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Bandi-X16XEL írta:

Sziasztok! A következő a problémám: néhány hónapja elkezdett nehezen indulni, de csak melegen, hidegen pöc-röff. Azóta kapott új akksit, gyertyákat, olajokat és szűrőket, termosztátot, fagyállót és vízhőfok jeladót. A nehezen indulás megmaradt, most már hidegen is. Több módon nem indul: elsőre elkapja, de rögtön lehörög, így harmadik-negyedik indításra indul. Mostanában inkább azt csinálja, hogy 6-8 tekerés után indul csak és akkor is csak úgy, ha rálépek a gázra. Picit ingadozik az alapjárat is. Ha elindultam vele, semmi baja, nem dadog, nem rángat, rendesen húz, jól fogyaszt. 100-ast tankolok bele, pályán is meghajtottam 140-el hosszú távon, nincs változás. Mi lehet a hiba? Köszönöm!

Szia.Üzemanyagszűrő is lett cserélve?Hidegindításkor ha néhány másodpercig tartod a gyújtást amíg az AC pumpa búg utána se indul?

Link to comment
Megosztás:

20 órája, kingblue írta:

Szia.Üzemanyagszűrő is lett cserélve?Hidegindításkor ha néhány másodpercig tartod a gyújtást amíg az AC pumpa búg utána se indul?

Helló! Az is. Néhány másodpercig rajta szoktam hagyni. Az AC-t nem hallom, de legközelebb figyelem. Valaki említette, hogy lehet, kifúja a kipuffogó. Valami jeladó nem lehet esetleg? Köszi

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 03. 16. at 17:21, Bandi-X16XEL írta:

Sziasztok! A következő a problémám: néhány hónapja elkezdett nehezen indulni, de csak melegen, hidegen pöc-röff. Azóta kapott új akksit, gyertyákat, olajokat és szűrőket, termosztátot, fagyállót és vízhőfok jeladót. A nehezen indulás megmaradt, most már hidegen is. Több módon nem indul: elsőre elkapja, de rögtön lehörög, így harmadik-negyedik indításra indul. Mostanában inkább azt csinálja, hogy 6-8 tekerés után indul csak és akkor is csak úgy, ha rálépek a gázra. Picit ingadozik az alapjárat is. Ha elindultam vele, semmi baja, nem dadog, nem rángat, rendesen húz, jól fogyaszt. 100-ast tankolok bele, pályán is meghajtottam 140-el hosszú távon, nincs változás. Mi lehet a hiba? Köszönöm!

Szia . Alapjárati motor kéne megnézni nem e koszos.  Mert az alap helyzetéből (100 lépés  kifele , a teljes lezárástól) a motor hőfokának megfelelően gyújtás ráadásakor indítási segítséget hajt végre.  10°C-nál  marad alaphelyzetbe, felette zárja-alatta nyitja a fojtószelep megkerülő csatornát.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, nyemi írta:

Szia . Alapjárati motor kéne megnézni nem e koszos.  Mert az alap helyzetéből (100 lépés  kifele , a teljes lezárástól) a motor hőfokának megfelelően gyújtás ráadásakor indítási segítséget hajt végre.  10°C-nál  marad alaphelyzetbe, felette zárja-alatta nyitja a fojtószelep megkerülő csatornát.

Ok, lehet, hogy cserélem majd, szerintem még sosem volt. Tudsz konkrét márkákat ajánlani? Melyiket igen, melyiken nem? Köszönöm!

Módosítva : Bandi-X16XEL
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok. Érdeklődnék 1.4 X14NZ motor gyújtás elosztóháznál és a vezérműtengelyház között elkezdet olajpárásodni. Kérdésem az lenne, hogy ez esetben ott csak a nagy meg a kicsi O gyűrüt kell cserélni vagy mást is. Magam akarom megcsinálni, szerelő sajnos kinevet ilyen problémáimmal Előre is köszönöm szépen a segitséget. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 02. 08. at 7:25, Garos írta:

Sziasztok! Hűtő vizet hogy tudom f astra-ban lègteleniteni. Köszönöm a válaszokat.

Helló én úgy szoktam, hogy a vastag gumicsöveket kézzel pumpálom járó motornál majd mikor felmelegszik annyira, nyit a termosztát akkor a kiegyenlítő tartályon keresztül magát is légteleniti

Link to comment
Megosztás:

12 órája, bandika írta:

Sziasztok. Érdeklődnék 1.4 X14NZ motor gyújtás elosztóháznál és a vezérműtengelyház között elkezdet olajpárásodni. Kérdésem az lenne, hogy ez esetben ott csak a nagy meg a kicsi O gyűrüt kell cserélni vagy mást is. Magam akarom megcsinálni, szerelő sajnos kinevet ilyen problémáimmal Előre is köszönöm szépen a segitséget. 

Én eddig csak a nagy 7cm átmérőjű gumi gyűrűt cseréltem és megoldotta a szivárgást, szinte bármelyik autós boltban tudnak adni itt szegeden. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.