I_S Elküldve Január12, 2006 Megoszt Elküldve Január12, 2006 Nos az enyém ilyet még nem csinált (kivéve persze amikor kifogyott a nafta, na akkor nem indult hiába indítóztam :blink: ) viszont olyat igen, hogy hidegben és hidegen, beindul pöccre, szoktam játarni reggelente 3-5 percet, és volt, hogy 1-2 perc járás után leállt, aztán pöccre indult, pasz hogy mi csinálhatta, akkor nem villogtattam kódot, most meg már üres a tároló, tehát megszünt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január12, 2006 Megoszt Elküldve Január12, 2006 Szauter! Neked nincs is elosztód. :blink: DIS modulod van, és ha kicsúszik belőle a gyertyakábel, akkor szar a kábel csatija. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve Január12, 2006 Megoszt Elküldve Január12, 2006 Szauter! Neked nincs is elosztód. :blink: DIS modulod van, és ha kicsúszik belőle a gyertyakábel, akkor szar a kábel csatija. :) Persze! Arra gondoltam, csak nem tudta a nevét. De a gyári kábelnek is? DIS-ből van utángyártott? Lehet, hogy azért nem jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január12, 2006 Megoszt Elküldve Január12, 2006 Nem láttam még belőle utángyártottat. Gyári kábelnek is lehet rossz a csatija. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjoc Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Helló Tegnap voltam olajcserén, meg vizsgálódáson, mert nem húz úgy a szekér mint régebben, és TECH2 vel az derült ki, hogy folyamatosan szegény a keverék, mi szabályozza ezt, a lambdaszonda befolyásolhatja, mert azt mondta a szerelő, hogy az lusta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Helló Tegnap voltam olajcserén, meg vizsgálódáson, mert nem húz úgy a szekér mint régebben, és TECH2 vel az derült ki, hogy folyamatosan szegény a keverék, mi szabályozza ezt, a lambdaszonda befolyásolhatja, mert azt mondta a szerelő, hogy az lusta. Igen, ha a lambda jelmeredeksége nem megfelelő, akkor rossz értékeket ad az ECUnak. Az okozhat szegényebb keveréket. Viszont az is, ha pl. az injektor fúvókák nincsenek a helyzet magaslatán. Javaslok egy Protec-es kúrát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjoc Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Igen, ha a lambda jelmeredeksége nem megfelelő, akkor rossz értékeket ad az ECUnak. Az okozhat szegényebb keveréket. Viszont az is, ha pl. az injektor fúvókák nincsenek a helyzet magaslatán. Javaslok egy Protec-es kúrát. :blink: jelmeredekség? Olyat nem láttam, csak hogy a keveréknél majdnem folyamatosan szegényet írt, gyorsításkor szegégyvolt, csak nagyon ritkán egy pillanatra váltott dúsra mértük a gyertyakábeleket is, ott az ami az elosztófedelet összeköti a trafóval az volt 6,2 , egy kicsit sok, mert a leghosszabb kábel sem volt tött 5,8 nál, de azt mondta a szerelőő, hogy attól még nem csinálhat ilyet, hogy gyorsításnál ha nagy gázt nyomok akkor egy pillanatra megtorpan, majd lassan elkezd húzni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Mivel a lambda bizonyos frekvenciájú jelet ad ki magából, ezért magának a jelnek folyamatosan váltakoznia kell, és a jel amplitúdóváltozásának gyorsasága a jelmeredekség. Ha ez csökken, vagyis lassul a jelváltás sebessége, akkor egyre rosszabb értékeket kap az ECU, így akár feleslegesen szegényítheti is a keveréket. Ha már zavaró a jelenség, vagy ég néha a check kontrol lámpa, akkor lambdacsere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Motor levegő ellátóval kapcsolatban kérdeznék. Soknak tűnik a kartervisszavezetőben az olaj. Ebből kifolyólag a pillangószelep is nagyon koszos. Letakarítottam nagyjából, mert hengerenkénti befecskendezős vagyok, és az üzemanyag nem megy át ezen a részen. Ergo nem mossa le. Van valami megoldás, hogy a karterből jövő anyag ne rakódjon le itt? Furcsállom, mert csak 76.000 km van a járműben. Olaj fogyasztása meg 0. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Motor levegő ellátóval kapcsolatban kérdeznék. Soknak tűnik a kartervisszavezetőben az olaj. Ebből kifolyólag a pillangószelep is nagyon koszos. Letakarítottam nagyjából, mert hengerenkénti befecskendezős vagyok, és az üzemanyag nem megy át ezen a részen. Ergo nem mossa le. Van valami megoldás, hogy a karterből jövő anyag ne rakódjon le itt? Furcsállom, mert csak 76.000 km van a járműben. Olaj fogyasztása meg 0. Van. Ki kell kötni, és egy lecsapatót kell rákötni. A másik végét meg ledugózod. Nekem viszont az átépítés óta löki az olajat. Előtte semmi, most meg... Mitől lehet? Rossz olaj, nagyobb kompresszió? Ráadásul picit habosodik is az olaj. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Szauter! Két oka lehet a túl "náthás" kartergáznak: 1. szar olajat használsz (remélem nem Opel olajjal jársz...) 2. megnövekedett a kartergáznyomás, pl. rossz/törött lehúzógyűrű, vagy rossz szelepszárszimmering miatt. Tápiószecső! Ez eddig úgy hangzik, mintha kapna egy kis hűtővizet az olajad... Jó lenne csekkolni, mielőtt rámennek a csapágyak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január13, 2006 Megoszt Elküldve Január13, 2006 Tápiószecső! Ez eddig úgy hangzik, mintha kapna egy kis hűtővizet az olajad... Jó lenne csekkolni, mielőtt rámennek a csapágyak... Hát az nem lenne túl jó. :blink: Vizem nem fogy (legalábbis nem észrevehetően), nívópálcán normálisnak állapotúnak tűnik az olaj. A kicsi habzás a kupaknál és a lecsapatónál jelentkezik. Vizem nem olajos. Egyéb vizsgálati módszerek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Újra megnéztem, és lehet hogy rosszul fogalmaztam, mert talán nem habosodik hanem valami kicsapódik. Csináltam pár képet: http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886769...acf60b31e826b#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886741...59fb5fea66ea6#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886740...57f5620ee7ee5#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886739...5ed7c403c37be#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886738...47d769f71de71#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886737...17c1218cf78b0#3 Szerintem a motorban lévő olajnak nincs különösebb baja, csak a fedél tetején jön ki ez a trutyi. Mitől lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazs Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 nem vagyok szakértő, de szerintem ez vizes Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Újra megnéztem, és lehet hogy rosszul fogalmaztam, mert talán nem habosodik hanem valami kicsapódik. Csináltam pár képet: http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886769...acf60b31e826b#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886741...59fb5fea66ea6#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886740...57f5620ee7ee5#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886739...5ed7c403c37be#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886738...47d769f71de71#3 http://img.tar.hu/tapioszecso/img/18886737...17c1218cf78b0#3 Szerintem a motorban lévő olajnak nincs különösebb baja, csak a fedél tetején jön ki ez a trutyi. Mitől lehet? Nekem ugyanilyen trutyi volt,amikor lecseréltem az olajat 1 hete...az olajbeöntő nyilás peremén belülről ,meg a zárófedélről is pont ugyanilyet szedtem le én is :blink: :) :) Az előző olajam Valvoline topguard volt 9600km után cseréltem. Olajat nem látok a kiegyenlítőtartályban és láthatóan nem is fogy a hűtővízem....akkor most mi van??? :lol: Lehet h hengerfejes??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Bazs jól tippelt valóban víz lesz, márcsak azt kellene kideríteni honnan. A lecsapatómat is szétszedtem és állt benne a víz. :) Az a mennyiség meg szerintem látszana ha tartályból fogyott volna. Lehet hogy a lecsapatóban lecsapódik egy 'kis' pára is?!?! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Bazs jól tippelt valóban víz lesz, márcsak azt kellene kideríteni honnan. A lecsapatómat is szétszedtem és állt benne a víz. :) Az a mennyiség meg szerintem látszana ha tartályból fogyott volna. Lehet hogy a lecsapatóban lecsapódik egy 'kis' pára is?!?! :blink: Akkor azt a lecsapatót érdemes kiüríteni/tisztítani??? Én nem értek hozzá sajnos annyira,azt hol találom 1általán? :) Azt még megcsinálnám vele talán :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Január14, 2006 Megoszt Elküldve Január14, 2006 Gondolom ebben a hideg időben belülröl is deresedik a motor, ugyanugy mint az üres benzintartály... ergo valamennyi víz megjelenhet az olajban. Nekem a léghűtéses OFF autómnál is habosodott az olaj télen. Amugy a c14nz-nek a szelepfedelében van egy olajsárkiválasztó. Ha az olajbetölltőnyílás köről szutykos, akkor érdemes levenni és kipucolni. Ja ehez a fedelet le kell venni és a lemezeket meg szitákat belőle ki kell venni. Csavarokkal vannak a fedélhez hozzáfogva... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 jaygab: gyárilag nincs ilyen benne, neked vissza van vezetve a légtorokba a kartergáz. istván: nálam nincsenek csavarok amikkel ki lehetne szedni. Pedig szivesen megtisztítanám alaposabban. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pitt Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 helosztok van egy 5 éves astránk szép jó miez... na alényeg hogy nemigazán pörög ugy mint régebbi emlékeim idézik haver astráját ez miért lehet? tényleg van olyan hogy ellutult a motor? mert mostanában csak heti egy vagy egy körre se indítjuk be!! monjuk nem tom ment e jobban mert nemrég vettük de keveset járunk vele, és énnekem kicsit jobbnak tünt a ahver régi astrája vagy lehet csak szokatni kell:D:D:D na mindegy ha valaki tud okosat mondani szoljon ja igen még valami a hőfokjelző igerncsak ragaszkodik a kék sávhoz alig megy ki belőle, ha meg kimegy és baáll olyan 85 körülire akkor nemsokáig marad ott na szoval baj ez vagy ez igy jo? köszi hello Link to comment Megosztás: More sharing options...
szauter74 Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 helosztok van egy 5 éves astránk szép jó miez... na alényeg hogy nemigazán pörög ugy mint régebbi emlékeim idézik haver astráját ez miért lehet? tényleg van olyan hogy ellutult a motor? mert mostanában csak heti egy vagy egy körre se indítjuk be!! monjuk nem tom ment e jobban mert nemrég vettük de keveset járunk vele, és énnekem kicsit jobbnak tünt a ahver régi astrája vagy lehet csak szokatni kell:D:D:D na mindegy ha valaki tud okosat mondani szoljon ja igen még valami a hőfokjelző igerncsak ragaszkodik a kék sávhoz alig megy ki belőle, ha meg kimegy és baáll olyan 85 körülire akkor nemsokáig marad ott na szoval baj ez vagy ez igy jo? köszi helloTegyetek kartonlapot a fél hütő elé. Nekem is segített, hogy gyorsabban melegedjen a motor. A haver Astrája azonos motorral szerelt volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Andris22 Elküldve Január15, 2006 Megoszt Elküldve Január15, 2006 Tegyetek kartonlapot a fél hütő elé. Nekem is segített, hogy gyorsabban melegedjen a motor. A haver Astrája azonos motorral szerelt volt? lehet az GSI 16v volt:D nekem is lassan melegszik be, és ha nem küldöm, akkor vissza is hül a két osztás közé Link to comment Megosztás: More sharing options...
knight Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 A legnagyobb hidegben még nagy sebességnél sem szabad, hogy visszahüljön 1-2 foknál többet, mert az azt jelenti, hogy rossz a termosztát. Szerintem nem jó ötlet kitakarni, mert bármikor kerülhet az ember nagy dugóba, ott pedig télen is még a ventilátornak kell visszahűtenie a motort. Ha indítás után 1-2 km múlva már meleget kezd fújni akkor jó mert biztosan nincs teljesen nyitva a termosz. Nagyon sokszor csak a műszer hőfokjeladója adja be az unalmast, amit egy ellenállásmérővel lehet ellenőrizni ez alapján. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 Bazs jól tippelt valóban víz lesz, márcsak azt kellene kideríteni honnan. A lecsapatómat is szétszedtem és állt benne a víz. :) Az a mennyiség meg szerintem látszana ha tartályból fogyott volna. Lehet hogy a lecsapatóban lecsapódik egy 'kis' pára is?!?! :blink: Ha csak rövid utakra használod így télen akkor ez még akár természetes is lehet. Ha nem melegszik fel kellően a motor akkor a kartergázból kicsapódó pára keveredve az olajjal pont ilyen trutyit képes csinálni. Off ladánál ha ez a trutyi a karter visszavezetés lecsapatójában összegyűlt és befagyott akkor a nívópálcát szokta kilőni föld körüli pályára :) Viszont a vez tengelyeknél is elég fekete minden. Nekem amióta jó olaj van benne szinte fémtiszta minden a szelepfedél alatt. Igaz én rövidtávra nem szoktam használni a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Január16, 2006 Megoszt Elküldve Január16, 2006 A legnagyobb hidegben még nagy sebességnél sem szabad, hogy visszahüljön 1-2 foknál többet, mert az azt jelenti, hogy rossz a termosztát. Szerintem nem jó ötlet kitakarni, mert bármikor kerülhet az ember nagy dugóba, ott pedig télen is még a ventilátornak kell visszahűtenie a motort. Nekem jó a termosztátom, mégis jól esik a gépnek, h le van takarva a hűtő fele. Csak kicsit gondolj bele, ezeket úgy méretezik, h nyáron 40 fokban is elégnek kell lennie. De most ennél 40 fokkal hidegebb van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts