Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Még folyamatosan küszködök a fogyiproblémámmal.

A napokban jártam zöldkártya ügyben szerelőnél, és megcsinálta rendesen a nyüstölős mérést.

Majdnem fölszállt a gép.

Az eredmény az, hogy a CO-m 2-3percenként változik a 0 és a (brutális)1.8% KÖZÖTT, természetesen melegen. Nyilván a jó eredménynél lett mérve, de aggaszt a dolog.

A szerelősrác szerint( akinek ugyanilyen gépe van) a lambdaszonda szokott ilyet csinálni.

Vélemény???

Milyen lambda szonda van benne?

Lusta lehet a régi gyári is de az új utángyártott is.

Hibakód nincs?

Nekem mikor kezdett megfáradni a lambda akkor dobálta folyton a túl szegény, túl dús keverék hibakódokat.

Link to comment
Megosztás:

Milyen lambda szonda van benne?

Lusta lehet a régi gyári is de az új utángyártott is.

Hibakód nincs?

Nekem mikor kezdett megfáradni a lambda akkor dobálta folyton a túl szegény, túl dús keverék hibakódokat.

Azt hiszem, a gyárija van még, de sárgalámpa nem virít. Csak a fogyim sz@r, és a zöldkártyán láttam a CO nagymértékű szórását(0-1.8%).

Pedig ott aztán meleg mocival mérik, becsülettel a gyilkolóteszten. A baj az, hogy nem mindig csinálja.

Amikor techeltetni voltam a légzsák gondom miatt akkor sem volt hibajelzés benne(bár előtte 1héttel cseréltettem vissza a hibás varta-akksimat.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Szerintetek miért van az, hogy reggelente, vagy olyankor mikor sokáig nem hajtom az autót és utána be akarom gyújtani a motor pár másodperc működés után lefullad, mintha elfogyna az üzemanyagja. Utána elég nehéz begyújtani, de ha beindul utána már simán fut. És ha pár óra múlva indítom, már akkor is rendben gyullad és működik. A gázolaj filterre gondoltam, de sajnos kicseréltem és még mindig így viselkedik. Valakinek van valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Hogyan szoktad begyújtani? Öntesz alá egy kicsit és gyufával, vagy más módon? ;) :blink:

Szerintem lehet ez egy haldokló AC-pumpa, esetleg levegős üzemanyagrendszer, vagy ilyesmi. Kérdezd meg a diesel-es topicban is, ott lehet, hogy előbb válaszolnak :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget. :rolleyes:

Most már elvittem szerelőhöz a gépet. Kitisztított már minden rendszert. Üzemanyag ellátó rendben, elektronikus rendszer rendben. Nincs fals levegőre utaló hang.

Kiderült, hogy a 3. henger szórakozik. Hidegen nagyon. Melegen nekem normál alapjáratnak tünt, de a szerelő megmutatta, hogy mégsem.

Tegnap elkezdte lebontai a szívósort, utánna a motor belseje jön.

Mennyibe fog ez fájni!

Adományokat fogadok! :blink: ;) :D

Opel16V!

Igazad volt, hogy talán komolyabb a gond.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Szerintetek miért van az, hogy reggelente, vagy olyankor mikor sokáig nem hajtom az autót és utána be akarom gyújtani a motor pár másodperc működés után lefullad, mintha elfogyna az üzemanyagja. Utána elég nehéz begyújtani, de ha beindul utána már simán fut. És ha pár óra múlva indítom, már akkor is rendben gyullad és működik. A gázolaj filterre gondoltam, de sajnos kicseréltem és még mindig így viselkedik. Valakinek van valami ötlete?

Ne gyújtogasd a motort, mert annak nem lesz jó vége! :rolleyes: Egyébként van benne egy nyomástartó szelep is az adagolónál, éls lehet, hogy nem áll már a helyzete magaslatán!

Link to comment
Megosztás:

Na végre meglett a hiba oka. Még1szer köszönöm a sok segítséget!

Volt a vákuumrendszerben is dugulás.

A hiba oka végül a szívó rendszer tömítése volt.

Fals levegőt szívott.

Most élvezem a tökéletes motorjárást.

Mentem is néhány km-t.

Gratula, hogy meglett a probléma!

Élvezd a kocsit! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na végre meglett a hiba oka. Még1szer köszönöm a sok segítséget!

Volt a vákuumrendszerben is dugulás.

A hiba oka végül a szívó rendszer tömítése volt.

Fals levegőt szívott.

Most élvezem a tökéletes motorjárást.

Mentem is néhány km-t.

Na végre jó sok hibamentes közlekedést :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet butaságot fogok kérdezni. Egy eltömődött kipufogó rendszer okozhat magas kartergáz nyomást?

Hmmm..nem hinném!Miben nyilvánul meg a magas nyomás?Nekem egyszer kilőtte a nívópálcát egy deci olajjal együtt,de akkor még sz@r opeles olajjal jártam... :)

Link to comment
Megosztás:

Hmmm..nem hinném!Miben nyilvánul meg a magas nyomás?Nekem egyszer kilőtte a nívópálcát egy deci olajjal együtt,de akkor még sz@r opeles olajjal jártam... :)

Most végre megmondta valaki a tutit.

10 éve azon gondolkodom, hogy miért van az, hogy az összes autó amiben olajat cserélünk kilövi a nívópálcát.

Köszönöm szépen a felvilágosítást.

Link to comment
Megosztás:

Most végre megmondta valaki a tutit.

10 éve azon gondolkodom, hogy miért van az, hogy az összes autó amiben olajat cserélünk kilövi a nívópálcát.

Köszönöm szépen a felvilágosítást.

Látod, látod, mindig tanulhatsz a szakiktól.... :) Tescós olajtól még a dugót is kilövi a hengerből.

Link to comment
Megosztás:

Miben nyilvánul meg a magas nyomás?

Abban, hogy hiába cserélem+szilikonozom a szelepdekli tömítést, pár hónap alatt szivárogni kezd az olaj. Itt a fórumon vetődött fel, hogy magas lehet a kartergáz nyomásom. A napokban meg kiderült, hogy a hátsó dobom iszonyatosan lefojtotta a motort.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.