Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Abban, hogy hiába cserélem+szilikonozom a szelepdekli tömítést, pár hónap alatt szivárogni kezd az olaj. Itt a fórumon vetődött fel, hogy magas lehet a kartergáz nyomásom. A napokban meg kiderült, hogy a hátsó dobom iszonyatosan lefojtotta a motort.

Én valahogy nem vagyok képben! Megmagyarázná valaki, hogy hogyan jut a kartergáz a kipuffogóba? :)

Link to comment
Megosztás:

Én valahogy nem vagyok képben! Megmagyarázná valaki, hogy hogyan jut a kartergáz a kipuffogóba? :)

Fordítva gondolj rá! Ha nem tud olyan könnyen ürülni a kipufogógáz a hengerből, mert nagyon fojtva van, több áramlik ki résveszteségként a forgattyúsházba. Ezáltal valamennyire növekszik a kartergáz mennyisége.

Persze ez nagyon elméleti okoskodás részemről, nem tudom, hogy tényleg így működik-e a dolog ebben az esetben.

Link to comment
Megosztás:

Kellemes szombatot!

Kérdésem van: ha a szerelő az elktromos szakemberhez irányít, mert szerinte "szinuszosan" jár a motor, és olvassa ki a hibakódot a géppel a szaki, meg törölje ki a hibaüzeneteket, hátha attól kisimul, akkor mire számítsak? Tényleg dödög egy kicsit alapjáraton, meg nagyon hidegen olyan elgondolkodva veszi tudomásul, hogy megnyomtam a gázpedált.

Már meint valami baja van?

Kösz

S

Link to comment
Megosztás:

Kellemes szombatot!

Kérdésem van: ha a szerelő az elktromos szakemberhez irányít, mert szerinte "szinuszosan" jár a motor, és olvassa ki a hibakódot a géppel a szaki, meg törölje ki a hibaüzeneteket, hátha attól kisimul, akkor mire számítsak? Tényleg dödög egy kicsit alapjáraton, meg nagyon hidegen olyan elgondolkodva veszi tudomásul, hogy megnyomtam a gázpedált.

Már meint valami baja van?

Kösz

S

1. A szerelőnél mit jelent az, hogy "szinuszosan" jár a moci?

2. A hibakódot akár te is ki tudod olvasni egy gemkapocs segítségével!

3. Ha jól tudom a te kocsidnál a törlése ezeknek elég egyszerű... pl. elég levenni az akkusarut, vagy jó pár indulás után ha nincs hiba, akkor a kód is törlődik... :)

Ha gondolod, segíthetek kiolvasni az esetleges hibakódokat... elvileg nem vagy messze! ;)

Link to comment
Megosztás:

meg törölje ki a hibaüzeneteket, hátha attól kisimul, akkor mire számítsak?

Ettől a szerelőtől semmire szerintem... hibakódtörléstől kisimul... no comment...

Egyszer írta itt valaki, hogy neki utánament kicsit az ecu egy romló jeladó értékének, és az új jeladó beszerelése után vissza kellett állítani a gyári értékre - de ez szerintem ritka, meg először akkor is meg kellene találni a hiba okát, ami szinte tuti, hogy nem a computer...

Alapjárati moci ? fals levegő ? hőfokjeladó ? üzemanyagrendszer ? sztem inkább valahogy így kéne kezdeni...

Link to comment
Megosztás:

1. A szerelőnél mit jelent az, hogy "szinuszosan" jár a moci?

2. A hibakódot akár te is ki tudod olvasni egy gemkapocs segítségével!

3. Ha jól tudom a te kocsidnál a törlése ezeknek elég egyszerű... pl. elég levenni az akkusarut, vagy jó pár indulás után ha nincs hiba, akkor a kód is törlődik... :)

Ha gondolod, segíthetek kiolvasni az esetleges hibakódokat... elvileg nem vagy messze! ;)

PÜ ment, köszi.

Ettől a szerelőtől semmire szerintem... hibakódtörléstől kisimul... no comment...

Egyszer írta itt valaki, hogy neki utánament kicsit az ecu egy romló jeladó értékének, és az új jeladó beszerelése után vissza kellett állítani a gyári értékre - de ez szerintem ritka, meg először akkor is meg kellene találni a hiba okát, ami szinte tuti, hogy nem a computer...

Alapjárati moci ? fals levegő ? hőfokjeladó ? üzemanyagrendszer ? sztem inkább valahogy így kéne kezdeni...

Hmm, elmondanám akkor inkább, hogy mi a hibajelenség, kezdjük a kályhánál... A szerelőt hagyjuk.

1. Automatás a gép, és: beindítom, könnyen indul, szépen beáll az alapjárat pár másodperc alatt, aztán ha D-be teszem, akkor leeseik, és erőtlennek tűnik.

2: Közvetlen indulás után, teljesen hideg motornál fordul elő, hogy nyomom a gázt, és nem megy, aztán egyszercsak elhiszi, és akkor mégis. Ez olyan 1-2 másodperc tétovaságot jelent. Mindez pár perc közlekedés után már nincs. Nyáron se volt.

Ezek alapján akkor hol keressem a bajt?

kösz

Link to comment
Megosztás:

PÜ ment, köszi.

Hmm, elmondanám akkor inkább, hogy mi a hibajelenség, kezdjük a kályhánál... A szerelőt hagyjuk.

1. Automatás a gép, és: beindítom, könnyen indul, szépen beáll az alapjárat pár másodperc alatt, aztán ha D-be teszem, akkor leeseik, és erőtlennek tűnik.

2: Közvetlen indulás után, teljesen hideg motornál fordul elő, hogy nyomom a gázt, és nem megy, aztán egyszercsak elhiszi, és akkor mégis. Ez olyan 1-2 másodperc tétovaságot jelent. Mindez pár perc közlekedés után már nincs. Nyáron se volt.

Ezek alapján akkor hol keressem a bajt?

kösz

Nekem a héten hasonlóan induló hibajelenségre (késöbb már le-le állt) a szerelő fals levegőt talált a szívosornál. Fals levegőt kivette :) egy tömítéscserével, azóta nincs gondom vele.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a héten hasonlóan induló hibajelenségre (késöbb már le-le állt) a szerelő fals levegőt talált a szívosornál. Fals levegőt kivette :) egy tömítéscserével, azóta nincs gondom vele.

Nekem is volt hasonlóval gondom kb két hónapja, akkor azt csinálta, hogy ezerhatot pörgött alapjáraton. Kicseréltek két gumicsövet, és azóta rendben (nek tűnt). Lehet hogy más gumicsöveket és tömítést is kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Rosszul fogalmaztam. Régi probléma, és a héten lett meg a hiba oka.

A szerelőnél csak két napot volt. Én próbálkoztam mindenféle trükkel. Hőfokjeladó csere, gyertya csere, gyújtókábel csere, tisztító adalék, Vpower-100 benzin, magas fordulaton járás. Egy csomó pénzembe került.

A szerelő meg szinte egyből megtalálta. És az nem került sokba. Van egy újabb tanulságom.

Link to comment
Megosztás:

Az előbb szerncsém volt meghallgatni Sámli astrájában a C18NZ-t.

Hangra nem tűnt fel semmi. A moci járása is rendben volt most! Hibakód nem volt, csak a 12, ami meg csak a diagnosztika működésére utal!

Kapott tőlem egy gemkapcsot, hogy ha bármikor világítana a lámpicsek, akkor ki tudja olvasni! :)

Link to comment
Megosztás:

Szép hétvégén vagyok túl.

Mivel ősöméknél nincs kocsibejáró lebetonozva így nem tudtam garázyba beállni,esőbe kellet autót szervizelni :D

Mivel írtam itt hogy dadog a mocim alapjáraton,így az alapjárati motor takarítása volt tervbe véve.Motor kiszed,full fekete az egész.Na mosdom szép. ;) alig oldotta a féktisztító spray.Egy kis ecset segítségével jó sok féktisztítóval sikerült megoldani a problémát.Alapjárati motor visszarak,kocsi nem indúl.

Na mondom szép.Ujra próba, nem indúl :( Kicsi gázzal beindult.De mikor levettem a gázrol a lábam egyből leállt.Aztán ismét kicsi gázzal indult csak be.Aztán tettem vele egy két kört de ha kinyomtam a kuplungot és nem adtam gázt leállt a kocsi.Aztán 20km után hazamentem akkor már nem ált le volt alapjárat.Leállítom.Ugyanúgy nem indult.Na mondom elcsesztük az alapjárati motort.

Alapjárati motor kiszed ismét pici takarítás,ahova belemegy ott is kicsi takarítás.És utánna beindúlt.Bár a hiba nem szünt meg ugyanugy dadog :)

Mostmár indul rendesen tehát a motornak mégse lett baja.Viszont észrevettem hogy nem csak alapjáraton dadog,de alig lehet észrevenni nagyon figyelni kell.

protecet raktam bele.Most várok a csodára :D

Ha az se nyert akkor vagy szervíz vagy nem tudom :lol:

Kérdésem a következő.Vezérszij cserénél mondta a ######i hogy fél foggal arréb van a gyújtás.

1.Hogy lehet fél foggal arréb ;)

2.az nem okozhatja e a dadogást? vagy ha az félre van akkor durvábban jönne ki ;)

Link to comment
Megosztás:

Na kb enyém is ilyen volt ;)

5313-as posthoz nem tud valaki érdemlegeset hozzászolni? :) MIt nézzek esetleg meg. ;)

Ha a szerelő szerint arrébb van... pedig ő szerelte a vezérlést... és ha jól sejtem a tiéd már elektronikus gyújtású... akkor valahol a szerelő sincs a helyzet magaslatán...

Szerintem! ;)

Dadogás... gyertyák+kábelek mikoriak benne?

Link to comment
Megosztás:

Ha a szerelő szerint arrébb van... pedig ő szerelte a vezérlést... és ha jól sejtem a tiéd már elektronikus gyújtású... akkor valahol a szerelő sincs a helyzet magaslatán...

Fél fog az hogy lehet?

Szerintem! ;)

Dadogás... gyertyák+kábelek mikoriak benne?

Nem tudom ugyanis egy hónapja vettem a gépsárkányt :) Bár jó lenne előtte kiprobálni valakiével mielőtt 20000-et kidobnék ;)

Link to comment
Megosztás:

Silver... nem lehetséges, hogy nem fél fog, hanem fél fok? Ez most jutott eszembe... mert a kettő igencsak különböző nagyságú...

Utóbbival szerintem nincs értelme foglalkozni, de lehet rosszat mondok.

A kábelek+gyertyák cseréje viszont lehet megoldaná a dadogást! ;)

Fél fokot nem hiszem hogy látna szabad szemmel ;) Szoval 99%hogy fél fogat mondott.

Keresek egy embert akinek ugyanilyn gépsárkánya van és megkérem hogy kiprobálhatom e az ő kábelével :)Gyertyát meg amugy is akartam bár elég jonak tünik ami benne van amugy NGK. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fogyasztásproblámám esetleges megoldására kaptam kölcsön egy lambdaszondát.

Egy próbát megér.

A hibaokot már több szerelő is valószínűsítette( zöldkártyán is kiderült, hogy kb.3-5 percenként változik a CO értékem a tökéletes és a rettenetesen sz@r között 0-1.8%).

A hibajelzőm nem világít, viszont valami sz@rul szórja az értékeit, amely még sajnos egy márkaszervízben végzett techelésen sem derült ki, hiszen lehet, hogy akkor pont jó volt.

Szóval a kölcsönkapott új lambda(bosch) az egyvezetékes helyett, 4 vezetékes(fekete-szürke-fehér-fehér).

Állítólag mennie kell vele.

A fűtését gondolom hamar kizárom(rámérek), de a maradék kettőből hogyan válasszak?

Az én egyvezetékesemének színe alapján?

Minden építő jellegű választ szívesen fogadok.

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Nem jó az a szonda neked.

Sziasztok!

A fogyasztásproblámám esetleges megoldására kaptam kölcsön egy lambdaszondát.

Egy próbát megér.

A hibaokot már több szerelő is valószínűsítette( zöldkártyán is kiderült, hogy kb.3-5 percenként változik a CO értékem a tökéletes és a rettenetesen sz@r között 0-1.8%).

A hibajelzőm nem világít, viszont valami sz@rul szórja az értékeit, amely még sajnos egy márkaszervízben végzett techelésen sem derült ki, hiszen lehet, hogy akkor pont jó volt.

Szóval a kölcsönkapott új lambda(bosch) az egyvezetékes helyett, 4 vezetékes(fekete-szürke-fehér-fehér).

Állítólag mennie kell vele.

A fűtését gondolom hamar kizárom(rámérek), de a maradék kettőből hogyan válasszak?

Az én egyvezetékesemének színe alapján?

Minden építő jellegű választ szívesen fogadok.

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.