Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A kicsi dugózva, a nagy szűrőn keresztül a szabadba.

Elég tiszta ez így nekem. tb :lol:

ez valóban tiszta, ennél tisztább már nem lehet. :lol:

A nagy milyen szűrőn keresztül megy a szabadba?

Nem dzsuvás a tömlő végén a szűrő?

A kicsit honnan húztad le?

Ha a szívócsőről( a pillangó szelep alól), akkor ott szűrő nélkül szívja a levegőt a szabadból.

Ha a szelepfedélről, akkor ott meg szűretlenül megy a szabadba a kartergáz.

Így jobban megy mint előtte, mikor gyárilag be volt kötve?

Link to comment
Megosztás:

Ja, ebből ered, és érdemes kitisztítani.

Anno vki rakott fel képeket, de nem lelem, pedig már nagyon érdekelne ez a lecsapató cucc. :lol: Bár ha jól sejtem egy sima fém tartály teletömve fémszivaccsal, és talán már vissza sem kell vezetni a kartergázt, mehet a levesbe kifele... A tartályt meg időnként üríteni kell.

Nekem az 1981-es, 0,9-es VW poloban gyárilag volt egy kis műanyag tartály a kartergáz visszavezető csőbe építve (egészen közel a karterhez). Nem tudom, hogyan lehetett kialakítva a belseje, de valószínűleg a kicsapódó olaj visszafojt a a karterbe. Az biztos, hogy a szívósorom mindig tiszta volt.

Link to comment
Megosztás:

ez valóban tiszta, ennél tisztább már nem lehet. :lol:

A nagy milyen szűrőn keresztül megy a szabadba?

Saját gyártmányú, még tesztelés alatt :lol:

Nem dzsuvás a tömlő végén a szűrő?

De igen.

A kicsit honnan húztad le?

Ha a szívócsőről( a pillangó szelep alól), akkor ott szűrő nélkül szívja a levegőt a szabadból.

Ha a szelepfedélről, akkor ott meg szűretlenül megy a szabadba a kartergáz.

Így jobban megy mint előtte, mikor gyárilag be volt kötve?

A kicsi a fedélen le ven dugózva a szívócsövön meg be van hegesztve, úgyhogy ott nem megy semmi sehova.

Rosszabbul biztos nem megy, amúgy meg ha nem olyan gyorsan is, de halad. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy új elmélet szerint a kicsin csak az olajat csipegeti a gáz a nagyon megy.

Hú ezt most nem értem.

Most akkor a kicsin meg a nagyon is kifelé jön az anyag?

Akkor 2 szűrőt kéne beraknom?

A vastagra is?

Ezt megnézem.

Vagy közösítsem?

De akkor honnan kapja a friss levegőt?

Mert kis csövön tuti nem.

Vagy csak az a levegő jön ki a csöveken, ami a gyűrűknél megy el?

Link to comment
Megosztás:

Saját gyártmányú, még tesztelés alatt :lol:

De igen.

A kicsi a fedélen le ven dugózva a szívócsövön meg be van hegesztve, úgyhogy ott nem megy semmi sehova.

Rosszabbul biztos nem megy, amúgy meg ha nem olyan gyorsan is, de halad. :lol:

Akkor nálad ugyan az a lényege mint nálam a szűrővel, csak te a szabadba ereszted, én meg a tartályba felfogom, + a tiszta levegő megy vissza a szívócsőbe a pillangó szelep alatt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az 1981-es, 0,9-es VW poloban gyárilag volt egy kis műanyag tartály a kartergáz visszavezető csőbe építve (egészen közel a karterhez). Nem tudom, hogyan lehetett kialakítva a belseje, de valószínűleg a kicsapódó olaj visszafojt a a karterbe. Az biztos, hogy a szívósorom mindig tiszta volt.

Akkor ez már majdnem olyan mint az utó barkács szűrő, csak itt a cucc visszamegy a karterba.

Én ezt a híg löttyöt tuti nem önteném sehova. Csak mivel így gondozásmentes, ez van. De a legjobb ha sehova nem kerül.

Szóval a szűrős bödönnek van előnye még a gyári szűrővel szemben is.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem kell áramoltatni, itt csak a túlnyomást kell elvezetni.

De gondolkozom tovább, mert megkavartál. :lol:

A vastag cső a pillangószelep előtt csatlakozik a szívógyűjtőbe, a vékony pedig a pillangószelep után van bekötve, és ráadásul a szívógyűjtő öntvényében (nálam biztosan) le van szűkítve (saccperkábé) nagyon. Ebből az adódik, hogy alapjáraton a vékony gumicsövön keresztül szív a karterból ,(belső átmérője 6 mm) mert a pillangószelep zárva van és ezért ebben a vékony csőben alakul ki (saját mérésem szerint) -0,8 bar vákuum. Igaz, hogy amikor a gumicsövet rádugom ami hozza a kartergázt, akkor ez a vákuum a beépített folytás miatt kb -0,2 barra csökken. Ez a kis vákuum elegendő az alapjáraton keletkező kartergáz elszívására.

Amikor gázt adsz, és a pillangószelep nyit, akkor ez a vákuum a kis csőből "eltűnik", mivel főleg a légszűrő vastag vezetékéből szív a motor. No ekkor kezd működni a vastag (19 mm belső átmérőjű) gumicső!!! Úgy működik mint a "porlasztó" tehát minél nagyobb a a levegő sebessége a szívócsőben annál kisebb a nyomás a szívócső fala mentén ergó, a vastag gumicsőben vákuum keletkezik, ami kiszívja a kartergázt és a motor meg bekajolja! :lol:

Ha a kis csövet ledugózod, alapjáraton nem lesz kartergáz elszívásod. (Te meg megszívod! :lol: )

Ezért kell a lecsapatót a forgattyúsházat a szelepfedéllel összekötő kartergáz elvezető csőbe beiktatni, mert akkor alapjáraton is, meg fordulaton is működik a PCV Enhancer( Positive Crankcase Ventilation Enhancer).

Link to comment
Megosztás:

A vastag cső a pillangószelep előtt csatlakozik a szívógyűjtőbe, a vékony pedig a pillangószelep után van bekötve, és ráadásul a szívógyűjtő öntvényében (nálam biztosan) le van szűkítve (saccperkábé) nagyon. Ebből az adódik, hogy alapjáraton a vékony gumicsövön keresztül szív a karterból ,(belső átmérője 6 mm) mert a pillangószelep zárva van és ezért ebben a vékony csőben alakul ki (saját mérésem szerint) -0,8 bar vákuum. Igaz, hogy amikor a gumicsövet rádugom ami hozza a kartergázt, akkor ez a vákuum a beépített folytás miatt kb -0,2 barra csökken. Ez a kis vákuum elegendő az alapjáraton keletkező kartergáz elszívására.

Amikor gázt adsz, és a pillangószelep nyit, akkor ez a vákuum a kis csőből "eltűnik", mivel főleg a légszűrő vastag vezetékéből szív a motor. No ekkor kezd működni a vastag (19 mm belső átmérőjű) gumicső!!! Úgy működik mint a "porlasztó" tehát minél nagyobb a a levegő sebessége a szívócsőben annál kisebb a nyomás a szívócső fala mentén ergó, a vastag gumicsőben vákuum keletkezik, ami kiszívja a kartergázt és a motor meg bekajolja! :lol:

Ha a kis csövet ledugózod, alapjáraton nem lesz kartergáz elszívásod. (Te meg megszívod! :lol: )

Ezért kell a lecsapatót a forgattyúsházat a szelepfedéllel összekötő kartergáz elvezető csőbe beiktatni, mert akkor alapjáraton is, meg fordulaton is működik a PCV Enhancer( Positive Crankcase Ventilation Enhancer).

Köszi, ezt nem tudtam.

Akkor kicsit átalakítom a rendszert.

Így is jön össze nálam cucc, de akkor a másik csövön mennyit szedne össze?

Link to comment
Megosztás:

Az erdekelne hogy injektor tisztitot folyadekot (benzintatarlyba onteni) akor erdemes ha az autonak mar vannak tunetei vagy ha nincs semmi baja akor se art neha tenni bele? ha lehet beletenni megelozesi szempontbol is akor milyen markaju a jo? es jolhalottam h fel tankhoz kel rakni?

Saját tapasztalat: WYNN'S injektortisztító az előírás szerint adagolva. Az eredmény: feloldott szennyeződés a nyomástartó szelep alá és egy héten keresztül 1 óránál hosszabb parkolás után hosszú köszörülés következett, mire elindult. Azóta semmi, egészen tavaly októberig. Akkor elkezdtem használni a metabondot az üzemanyagba is. Ennek tisztító hatása is van, ám nem ez a fő feladata, hanem az üzemanyagrendszer védelme. Ezen felül van oktánszámnövelő és égésjavító hatása. Nem beszélve a fogyasztáscsökkenésről (kb 10 %).

Link to comment
Megosztás:

Hú ezt most nem értem.

.......

De akkor honnan kapja a friss levegőt?

Mert kis csövön tuti nem.

Vagy csak az a levegő jön ki a csöveken, ami a gyűrűknél megy el?

A saját meglátásom szerint csak az a "gáz" távozik a kartercsövön, ami a hőtágulásból, és a hengerek tömítetlenségéből, és az olaj kipárolgásából keletkezik. A motor forgattyúsházának a térfogata nem változhat, mert minden dugattyú ugyanannyit mozdul. Az egyik szív, a másik nyom, de ugyan abba a légtérbe.

De állítsatok falhoz ha nem jól látom. :lol: :lol:

A fater ezeréves 05-ös ladáján, Pl. csak egy vastag cső volt gyárilag. Amikor eldugult az alatta lévő olajleválaszó. és már nem tudott szellőzni, akkor első körben megfojtotta a motort. (Értsd, marha nehéz volt melegen beindítani.) Második körben Föld körüli pályára állította a nívópálcát. :lol: Na itt lett gyanús a dolog. :lol: Kibeleztük, kifúrtuk, igen fúrtuk, kimostuk, és csodák csodája simán ment a csacsi. :D

Szerintem azért lehet az a vékonyabbik cső, mert alapjáraton itt szívja a gázt, nagyobb furdulaton pedig a vastag csövön szinte magától áramlik kifele.

Az a vizsgálati módszer, hogy lehúzom innen és a másikon fúj, vagy szív elég relatív. Ha a vastag csövet nézed alapjáraton, a másik csővön nagyobb vákum keletkezik mint a motor éltal termelt kartergáz és persze hogy szívó hatást észlelsz. Fordított heyzetben, mér más a felállás, itt a vastag cső marad, és a vékonyon kiáramlik az a csekély mértékű "gáz".

No én eztet bíztam kipréselni a pegyhüdtt agyamból. :lol:

Mire megszültem már megelőztek. Ez nemér. :D

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalat: WYNN'S injektortisztító az előírás szerint adagolva. Az eredmény: feloldott szennyeződés a nyomástartó szelep alá és egy héten keresztül 1 óránál hosszabb parkolás után hosszú köszörülés következett, mire elindult. Azóta semmi, egészen tavaly októberig. Akkor elkezdtem használni a metabondot az üzemanyagba is. Ennek tisztító hatása is van, ám nem ez a fő feladata, hanem az üzemanyagrendszer védelme. Ezen felül van oktánszámnövelő és égésjavító hatása. Nem beszélve a fogyasztáscsökkenésről (kb 10 %).

14 éve használom a Winns-t, STP-t, Valvoline-t mikor melyiket éppen, 5000 kilométerenként rendszeresen. Csak jó tapasztalataim vannak. Ezek alapvetően kerozint tartalmaznak, csak az egyik egy kicsit többet, a másik kevesebbet....

(És az orromat is tisztícsssa!) :lol:

Link to comment
Megosztás:

mivel jön ki a motorból a kartergáz, így valahonnan a helyére kell hogy menjen levegő, amit csak a másik csövön kaphat meg, mivel mindenhol zárt a blokk, így természetes, hogy a friss levegőt a pillangó szelep felett kapja meg a szelepfedél.

Véleményem szerint, normál esetben a szívócsőben lévő vákuum biztosítja az áramlást. Ha az el van dugulva, akkor van az, hogy a másik vastag csövön jön a kg. Így ebben az esetben dzsuvásabb az injektor, mivel a pillangószelep felett kapja a dzsuvát.

A motorból a kartergáz nyomás alatt áramlik a következő okokból: a hőmérséklet-növekedéssel térfogat-növekedés jár mindennemű anyagnál, valamint a hengerfal és a dugattyúgyűrűk között fellépő nyomásveszteség is a karterben jelentkezik. Ezért van, hogy hideg, illetve kopott motornál erősebb a kartergáz nyomása, áramlása. Az erős gázáramlás a motorban kevergő, fröcskölő olajból cseppeket ragad magával és elszállítja a visszavezető csövön a szívósorba, injektorházba. Mivel hideg motornál az illesztési hézagok még nagyok, így az új motoroknál is jelentkezik kartergáz a hidegindításkor. Ezért is tartom jó megoldásnak a "bödönt".

Link to comment
Megosztás:

Igen azt a csövet, ami a szívócsőbe csatlakozik. De ha leveszed kiderül.

Dieselnél még látványosabb a hatás mint a benyásnál. Dieselnél a füstölés is csökken. Jobban megy a gép és kevesebbet fog enni.

Fater 23-as 3000-es diesel mercijébe is raktam, ott pár 100 km alatt összejött 1 deci fekete sűrű olaj. Azóta ketten az öcsémmel határozottan állítják, hogy jobban húz a gép, és kevesebbet eszik, és nem is füstöl úgy. Kivenném megvernének.:-)

Itt mindent megtaláltok.

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

De helyi víz-gáz- fűtésboltban is kapni minden hozzávalót.

Ezt tudtam volna mikor még 1.6D-m volt, 4 literrel mászkáltam volna a 4.5-5 helyett.

Mondjuk a C16NZ-re se panaszkodok, mert alig zabál. Helyben 6-7 körül(télen full helybe max 3km hidegen 8l), országúton 4.5-6 között 70-140-közt sebességtől függően.

Háháááá, de jóóó! Nekem meg minden kacatom van itthon hozzá. Mindjárt bele is pakolom a cuccot aztán meglátjuk. Egyébként csodálkoztam is rajta, hogy annak a csőnek a belseje mindig tiszta retek... Köszi szépen az infókat!

Más: a váltó meg a blokk közt cseppen valami olajféle (ahol a kuplung van), az mitől lehet? Főtengely vagy nyelestengely szimering? A váltó volt már lehúzva a blokkról, sőt mi több szét is volt szedve mert széthányta az 5.-iket de azt "B" tengelyestől cserélni kellett, azóta meg futott sacc vagy 32 ezret. A motorolajat nem eszi jobban mint azelőtt, legalábbis még nem tűnt fel. Szimeringek, csapágyak, meg ilyesmik is ki voltak cserélve rajta.Tippek, jótanácsok?

Link to comment
Megosztás:

Más: a váltó meg a blokk közt cseppen valami olajféle, az mitől lehet? Főtengely vagy nyelestengely szimering? A váltó volt már lehúzva a blokkról, sőt mi több szét is volt szedve mert széthányta az 5.-iket de azt "B" tengelyestől cserélni kellett, azóta meg futott sacc vagy 32 ezret. A motorolajat nem eszi jobban mint azelőtt, legalábbis még nem tűnt fel. Tippek, jótanácsok?

A motor olaj szokott csöpögni, de hanem fogy akkor csak a váltóból jöhet. Több lehetőség csak abban az esetben lehet, ha van szervód is.

Link to comment
Megosztás:

...

Itt mindent megtaláltok.

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

De helyi víz-gáz- fűtésboltban is kapni minden hozzávalót.

Ezt tudtam volna mikor még 1.6D-m volt, 4 literrel mászkáltam volna a 4.5-5 helyett.

Mondjuk a C16NZ-re se panaszkodok, mert alig zabál. Helyben 6-7 körül(télen full helybe max 3km hidegen 8l), országúton 4.5-6 között 70-140-közt sebességtől függően.

Itt csak azt nem láttam leírva, hogy az a fém szűrőkosár, ami a belsejébe megy, az miféle konkrétan? Az jár a szűrőházhoz, vagy külön kell beszerezni? Ha igen, milyen néven, ill. honnan?

Link to comment
Megosztás:

hazafelé hogy indultál el? :lol:

valahogy úgy, hogy bepakoltam, megindítottam, s jöttem :lol: . nem volt gond sehol.

értsem ezt úgy, h mégiscsak valami probléma lehet ami épp másodjára nem jött elő

s én ezt annak véltem hogy gázoltam indítózáskor? :lol:

most azt, h kell vagy sem gázolni érdekes kérdés... Mercim most is csak fröccsel indul,

Kadett 1.6d szintén, Lada két kis fröccs, mások meg azt mondják semmi nem kell,

mert lefullad, főleg ha benzines.

El lehet ezen igazodni?

Amúgy a kézikönyv a dieselnek és a benzinesnek egyaránt azt írja,

h nem kell pedálozni indításkor

Link to comment
Megosztás:

A motor olaj szokott csöpögni, de hanem fogy akkor csak a váltóból jöhet. Több lehetőség csak abban az esetben lehet, ha van szervód is.

Van szervó de az teljesen különálló rész, a mocin kívül van felfogatva és pont a túlsó oldalán. Na majd megmondja a szerelő cimbora, hogy mitől "vérzik" a drágám.

Azt a szűrőt meg oké hogy beleteszem de hova? Belenézve a mocitérbe a legelső hely esetében is legalább 1.5 méter cső kell mivel a kartergáz visszavezető a mocin a kocsi orra felől van és nem a tűzfal fele, ráadásnak a blokkból kijövő cső és a hengerfej közt van sacc 15 centis cső ami ráadásul nem csak egy hanem két irányba is hajlítva van -orr felől szemből nézve először balra aztán befele e a karterból kijövő egyben a gázbowdennek egy merevítő pontot is ad közvetlen a csőcsatlakozás alatt. Érdekes lesz. Na mindegy, megoldom valahogy...

Link to comment
Megosztás:

A vastag cső a pillangószelep előtt csatlakozik a szívógyűjtőbe, a vékony pedig a pillangószelep után van bekötve, és ráadásul a szívógyűjtő öntvényében (nálam biztosan) le van szűkítve (saccperkábé) nagyon. Ebből az adódik, hogy alapjáraton a vékony gumicsövön keresztül szív a karterból ,(belső átmérője 6 mm) mert a pillangószelep zárva van és ezért ebben a vékony csőben alakul ki (saját mérésem szerint) -0,8 bar vákuum. Igaz, hogy amikor a gumicsövet rádugom ami hozza a kartergázt, akkor ez a vákuum a beépített folytás miatt kb -0,2 barra csökken. Ez a kis vákuum elegendő az alapjáraton keletkező kartergáz elszívására.

Nekem is le van (volt) szűkítve és azon a részen tutira nincs 6 mm. Mit dugsz hova amikor leesik 0,2-re? :lol:

Ha a kis csövet ledugózod, alapjáraton nem lesz kartergáz elszívásod. (Te meg megszívod! :lol: )

Ugyan miért? Az alapjártin keresztül megmarad a vákuum. Másrészt nekem egyáltalán nincs elszívásom, mivel a szabadba megy.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.