Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na ma megzargattam az autót, úgy érzem h kezd magához térni. Első indításoknál még vannak problémák, nem kapja el azonnal, van h 3x kell gyujtás lefel és utána nagynehezen elkapja.

Illetve átmentem a bontóba h szerezzek se légszűrőházat...hát nemtom, sztem nem ér 6000ftot, pláne h egy fillért nem enged belőle. sztem formázok vmi csövet és azis legalább olyan jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Na ma megzargattam az autót, úgy érzem h kezd magához térni. Első indításoknál még vannak problémák, nem kapja el azonnal, van h 3x kell gyujtás lefel és utána nagynehezen elkapja.

Illetve átmentem a bontóba h szerezzek se légszűrőházat...hát nemtom, sztem nem ér 6000ftot, pláne h egy fillért nem enged belőle. sztem formázok vmi csövet és azis legalább olyan jó lesz.

Hova kell csövet formázni? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello! Van egy nagyjavított spéci motorom, annak beépítéséhez szeretnék pár tanácsot kérni. A főtengelyre milyen csavarokkal vannak rögzítve a fogaskerekek? Mert azokat a mostaniról kell átteni, nem akarok akkor szerszámokért rohangálni, kell spéci trox kulcs, ha igen, milyen méretű? Meg a generátor szíjtárcsa csavarjának van vmi trükkje? Nem tudtam megmozdítani. Hideg v meleg motornál érdemes? Beraktam 5.be és kézifék, de rohadtul rá van húzva.

Link to comment
Megosztás:

Hello! Van egy nagyjavított spéci motorom, annak beépítéséhez szeretnék pár tanácsot kérni. A főtengelyre milyen csavarokkal vannak rögzítve a fogaskerekek? Mert azokat a mostaniról kell átteni, nem akarok akkor szerszámokért rohangálni, kell spéci trox kulcs, ha igen, milyen méretű? Meg a generátor szíjtárcsa csavarjának van vmi trükkje? Nem tudtam megmozdítani. Hideg v meleg motornál érdemes? Beraktam 5.be és kézifék, de rohadtul rá van húzva.

A főtengely csavarokat nem tudom, de a szijtárcsa csavarjának levegőkulcsa trükkje. Elmész egy gumishoz, és levereted vele, 2 másodperc alatt lejön. Engem is úgy vontattak oda. Méskép nem fog menni ne is kísérletez, csak letöröd a csavar sarkát, nagyon rá van nőve. Amúgy a kézifék a hátsó kereket fékezi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam előtte is meg utána is ugyan olyan volt az alapjárat.

1 gondom van még ami sehogy nem akar javulni.

Melegen alapjáraton néha köpköd a kipufogó. Olyan mintha rendszertelenül néha 1 pillanatra valamelyik hengernél kimaradna a gyújtás.

Ha egy kis gázt adok, akkor már nem.

Le nem áll, csak kihagy, de csak 1 pillanatra, a fordulatszámmérőn nem látszik, csak a kipufogónál hallgatózva.

Mitől lehet ez?

Más C16NZ is ezt csinálja?

Mindent cseréltem már. Gyújtásmodult, elosztót, rotort, trafót, gyertyát, gyújtókábelt, indukciós tekercset, AC-t motorvezérlőt.

A másik hiba ami ezek cseréjétől ugyancsak nem szűnt meg, hogy gyújtásra téve de nem beindítva bekapcsol pár mp-ig az AC aztán ki, ez eddíg oké is lenne, de utána ha nem indítom be, hanem hagyom csak gyújtáson, akkor kb. percenként 3x4x ki bekapcsolgat az AC. Ha lefullad a gép, akkor is amíg le nem veszem a gyújtást, ki-be kapcsolgat percenként többször.

Van valakinek ötlete?

1. szerintem a lambdaszonda szabályoz, feltehetőleg pont ekkor szegényíti el a keveréket mikor hallod a megtorpanást. Nekem Daewoo-m van az is ugyanígy csinálja (mert Opel szegénykém bele:) ).

2. Az AC pedig azért kapcsolgat, mert az ecu azt mondja neki, hogy most építsd fel a nyomást. Valószínű megfigyelési alapon programozta fel így a gyár!

Mondjuk nekem nem kapcsolgat, ha lefullad akkor is csak az első gyújtásadáskor megy kb 5mp-ig.

Link to comment
Megosztás:

1. szerintem a lambdaszonda szabályoz, feltehetőleg pont ekkor szegényíti el a keveréket mikor hallod a megtorpanást. Nekem Daewoo-m van az is ugyanígy csinálja (mert Opel szegénykém bele:) ).

2. Az AC pedig azért kapcsolgat, mert az ecu azt mondja neki, hogy most építsd fel a nyomást. Valószínű megfigyelési alapon programozta fel így a gyár!

Mondjuk nekem nem kapcsolgat, ha lefullad akkor is csak az első gyújtásadáskor megy kb 5mp-ig.

Na nem tudom milyen tv-t néztem eddig. Talán a cseh 2-t. Jó régi hozzászólásra válaszoltam. Asszem lépek alukálni :lol:

Link to comment
Megosztás:

5 éves a hűtőfolyadékod??? Szegény ótó!

Az astrában 3éves,de inkább több és semmi baja nem volt neki.Most cserélnem kell,mert olaj van benne,de ha egy rendszer tiszta én nem nyúlnék hozzá.

Nem is értem,hogy kerül vízkő egy rendszerbe,mivel elvileg ez zárt rendszer és ha nem kerül bele ivóvíz,akkor vízkő sem mehet bele sok.

Link to comment
Megosztás:

Az astrában 3éves,de inkább több és semmi baja nem volt neki.Most cserélnem kell,mert olaj van benne,de ha egy rendszer tiszta én nem nyúlnék hozzá.

Nem is értem,hogy kerül vízkő egy rendszerbe,mivel elvileg ez zárt rendszer és ha nem kerül bele ivóvíz,akkor vízkő sem mehet bele sok.

Hát a vízkő jelenléte mindenképp arra utal hogy volt csapvíz a rendszerben, illetve szerintem a deszt víz sem natúr hákettőó, abban is lehet némi kálcium, magnézium.

Link to comment
Megosztás:

Ebben egyetértek. A szükségesség viszont más kérdés, de majd meglátod.

Szia Tápiószecső!

Hát a gyertyakábel sikerült megtalálni a hibát, sajna ezért nem akart kis fordulaton olyan látványosan menni az autó. Hát most ég és föld a tegnap délelőtti állapothoz képest, bár csak 1 kábelnél mértem horror ellenállást, de a szett az úr. Nagyon-Nagyon megy a kocsi, ha ezt tudom akkor ezzel kezdek rögtön, ja és a hangja az új légszűrőházzal valami iszonyatosan frankó ha már kipörgött a motor 3-rom fölé, a homlokfal és a ház nincs összekötve, mert 2e kérnek azért a darab csőért és kicsit sokallom. A bc-t mikor el indutam hazafelé nulláztam és fogyira is majd 1 literrel kevesebbet írt ugyan azon a szakaszon.

Tehát nem kell hekkelnem a szűrőházakat sem, marad az SE-s bent.

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia Tápiószecső!

Hát a gyertyakábel sikerült megtalálni a hibát, sajna ezért nem akart kis fordulaton olyan látványosan menni az autó. Hát most ég és föld a tegnap délelőtti állapothoz képest, bár csak 1 kábelnél mértem horror ellenállást, de a szett az úr. Nagyon-Nagyon megy a kocsi, ha ezt tudom akkor ezzel kezdek rögtön, ja és a hangja az új légszűrőházzal valami iszonyatosan frankó ha már kipörgött a motor 3-rom fölé, a homlokfal és a ház nincs összekötve, mert 2e kérnek azért a darab csőért és kicsit sokallom. A bc-t mikor el indutam hazafelé nulláztam és fogyira is majd 1 literrel kevesebbet írt ugyan azon a szakaszon.

Tehát nem kell hekkelnem a szűrőházakat sem, marad az SE-s bent.

Üdv:BB

Azt szabad tudni hogy hol csináltattad meg az átalakítást?

Link to comment
Megosztás:

Hát a gyertyakábel sikerült megtalálni a hibát, sajna ezért nem akart kis fordulaton olyan látványosan menni az autó. Hát most ég és föld a tegnap délelőtti állapothoz képest, bár csak 1 kábelnél mértem horror ellenállást, de a szett az úr. Nagyon-Nagyon megy a kocsi, ha ezt tudom akkor ezzel kezdek rögtön, ja és a hangja az új légszűrőházzal valami iszonyatosan frankó ha már kipörgött a motor 3-rom fölé, a homlokfal és a ház nincs összekötve, mert 2e kérnek azért a darab csőért és kicsit sokallom. A bc-t mikor el indutam hazafelé nulláztam és fogyira is majd 1 literrel kevesebbet írt ugyan azon a szakaszon.

Tehát nem kell hekkelnem a szűrőházakat sem, marad az SE-s bent.

Öröm és bódottá. :lol:

És ha azt mondom, hogy az a kis cső még csökkentené a fogyasztást? :lol:

Nem sürgős, de én rajta lennék a témán.

Link to comment
Megosztás:

Tehát nem kell hekkelnem a szűrőházakat sem, marad az SE-s bent.

nekem sajnos még hekkelt van..egy vitaminos tubus van beszigszalagozva...kicsit sokallottam a 6e-t a légszűrőházért.Ez átmeneti megoldás, igyekszem egy átmérőben megfelelő csövet faragni:D

Ja meg beledobtam egy új légszűrőt, hát lényegesen jobban megy, pedig a régi se volt nagyon koszos. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak (és Hölgyek)!

Segítséget szeretnék kérni. Kigyulladt az olajnyomást jelző lámpa menetközben, de nincsen gond az olajszinttel. Nem enged el sehol, vagy ilyesmi. És a motor is jár szépen. Fordulatra egyszer eltűnt, de most már folyamatosan világít. Mi lehet ilyenkor a gond?

Előre is köszönöm a segítségeket!

'96 Astra F X14XE

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni. Kigyulladt az olajnyomást jelző lámpa menetközben, de nincsen gond az olajszinttel. Nem enged el sehol, vagy ilyesmi. És a motor is jár szépen. Fordulatra egyszer eltűnt, de most már folyamatosan világít. Mi lehet ilyenkor a gond?

Az a lámpa nem az olajszintet, hanem az olajnyomást, vagyis a nemlétét mutatja. És ha menet közben

kigyulladt, és jó a motorolajszint, akkor az elég rossz hír. Vagy a csapágyak vannak szétkopva, vagy a hidrotőkéknél

megy el a nyomás, vagy szar az olajpumpa (ill a nyomástartó szelepe csak, ha szerencséd van). És még lehet az is,

hogy szar olajjal jársz, vagy már nagyon érett a cserére. Mindenesetre érdemes megnézni, mielőtt jobban

tönkrevágod a motort. És ha megint kigyullad, rögtön állítsd le.

Link to comment
Megosztás:

Az a lámpa nem az olajszintet, hanem az olajnyomást, vagyis a nemlétét mutatja. És ha menet közben

kigyulladt, és jó a motorolajszint, akkor az elég rossz hír. Vagy a csapágyak vannak szétkopva, vagy a hidrotőkéknél

megy el a nyomás, vagy szar az olajpumpa (ill a nyomástartó szelepe csak, ha szerencséd van). És még lehet az is,

hogy szar olajjal jársz, vagy már nagyon érett a cserére. Mindenesetre érdemes megnézni, mielőtt jobban

tönkrevágod a motort. És ha megint kigyullad, rögtön állítsd le.

Valvoline TopGard 10W40 van a motorban és 6e Km-t mentem az utolsó csere óta. Annak még ideálisnak kell lennie, nem?

És az olajgomba nem lehet bűnös?

Jaja, nem akarok játszani a motor életével.

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.