zotya975 Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Hát az oskolában. Tudtam mindent csak idő nem volt sok. B) Gratula, akkor ha vmit nem tudok, ezután csak téged kereslek. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Gratula, akkor ha vmit nem tudok, ezután csak téged kereslek. :blush: Remek. ;) Hogy ne legyünk offok, most olvastam (azaz olyan hajnaltájt) hogy a magas impedanciás injektorokat meg lehet terhelni állandó 12v-al, az alacsonyakhoz pedig csak egy előtét ellenállás kell. Múltkor pedig mindenki egyetértett, hogy ez tönkreteszi, és valahol régen én is így olvastam. Most akkor hogy? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Nekem nincs BC. Nekem viszont a műszer szerint 100-102 foknál kapcsol a venti és igen rövid ideig megy. Ezzel kb. 98-ra hűti vissza a mutató állása szerint. Rendben van ez igy? Vagy netán 5-6 fokkal többet mutat a ténylegesnél? Akkor viszont ha ilyenkor, télen 92 fokot mutat(ott zár vissza a termosztát) az valóságban csak 86-87? Így van, siet a műszered. Kicsi motoroknál ilyenkor természetes, hogy pár fokkal elmarad az üzemi hőmérséklettől. Hogy ne legyünk offok, most olvastam (azaz olyan hajnaltájt) hogy a magas impedanciás injektorokat meg lehet terhelni állandó 12v-al, az alacsonyakhoz pedig csak egy előtét ellenállás kell. Múltkor pedig mindenki egyetértett, hogy ez tönkreteszi, és valahol régen én is így olvastam. Most akkor hogy? B) Egy darabig biztos működni fognak. Aztán meg már nem ;) A lényeg az, hogy ezek bezony melegszenek, főként az alacsony impedanciás. Ha túlmelegszik benne a tekercs, akkor besül a szelep, vagy menetzárlat lesz és elfüstöl az egész :blush: Az impedanciától függ amúgy a teljesítménye, és ezzel együtt a disszipációja is. Minél kisebb az impedanciája, annál nagyobb a teljesítménye, és annál jobban is melegszik. Ha elé teszel egy ellenállást (jó bikásat kell, mert elég nagy áramok futkorásznak azért ott), akkor csökkented a teljesítményt, lehet ki sem fog nyitni, vagy csak részben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Egy darabig biztos működni fognak. Aztán meg már nem ;) A lényeg az, hogy ezek bezony melegszenek, főként az alacsony impedanciás. Ha túlmelegszik benne a tekercs, akkor besül a szelep, vagy menetzárlat lesz és elfüstöl az egész :blush: ... Jójó, én is így gondoltam meg tudtam , de ebben írták. Aztán ez mégsem szakácskönyv. Hát már senkinek nem lehet hinni?! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Jójó, én is így gondoltam meg tudtam , de ebben írták. Aztán ez mégsem szakácskönyv. Hát már senkinek nem lehet hinni?! B) Lehet hogy ők sem arra gondoltak, amikor leírták, hogy rárakod a feszt, aztán elmész kávézni ;) Tesztelni lehet sima 12V-al az injektorszelepeket, ez tény. Attól még nem lesz semmi baja. Csak ha hosszabb ideig úgy marad :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Lehet hogy ők sem arra gondoltak, amikor leírták, hogy rárakod a feszt, aztán elmész kávézni B) Tesztelni lehet sima 12V-al az injektorszelepeket, ez tény. Attól még nem lesz semmi baja. Csak ha hosszabb ideig úgy marad :blush: Erre én sem gondoltam. ;) De akkor kérdés, hogy mi az az idő ami még nem gond. A nyitásidők ugye ms nagyságrendűek tehát pár másodperc már bőven sok ahhoz képest, annyi pedig azért mindenképpen kellene egy teszthez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Erre én sem gondoltam. B) De akkor kérdés, hogy mi az az idő ami még nem gond. A nyitásidők ugye ms nagyságrendűek tehát pár másodperc már bőven sok ahhoz képest, annyi pedig azért mindenképpen kellene egy teszthez. Szerintem sima liba, főleg ha átfolyásteszt van, ahol ugye hűtőközeg is van folyamatosan benne. Bár azt én sem tudom, melyik fajta injektorok meddig lehetnek így vezérelve. Lehet hogy ha találnál adatlapot, azon feltüntetik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Szerintem sima liba, főleg ha átfolyásteszt van, ahol ugye hűtőközeg is van folyamatosan benne. Bár azt én sem tudom, melyik fajta injektorok meddig lehetnek így vezérelve. Lehet hogy ha találnál adatlapot, azon feltüntetik. Ha találnék adatlapot nem kellene tesztelni sem. B) Nem mintha most ez olyan sürgős lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jólelkű Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Szevasztok. Segitégre lenne szükségem keresek 96-os b Vectrához 1.7 td isuzu motort ,adagolóval és turbóval, x17dt motorkódút. elölre is thx. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Az X17TD (TC4EE). Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Szevasztok. Segitégre lenne szükségem keresek 96-os b Vectrához 1.7 td isuzu motort ,adagolóval és turbóval, x17dt motorkódút. elölre is thx. Esetleg körül kéne nézni itt! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el? Szevasztok! Ha szabad beleköhögni a topicotokba, akkor szeretném elmondani, hogy mindkét típusnál teljesen egyforma a vezérlés beállítása, tehát a forrás, amit elemeztetek hibátlan! B) De! A C14-es motornál azt az állapotot mutatja, amikor rajta van a műanyag burkolat + a szíjtárcsa. Ugyanis vannak olyan szituációk, amikor le kell tudni ellenőrizni a helyes vezérlés beállítást akkor is, ha nincs lebontva a motorról a sok cucc. ( A gyújtásbeállításról nem is beszélve, mert a stroboszkóp lámpához is azt használjuk... ) Ha fogaskeréken lévő lévő jel 6 óránál van, akkor a felszerelt szíjtárcsán lévő bevágásnak 1 óránál kell lennie. Más: az X14NZ és a C14NZ közti különbség valóban csak az emissziós normákban tért el lényegesen. Most én kérdeznék, ha lehet! Sokat olvasgattam ezt az " SE " átépítést nálatok. Itt miket cseréltek ki az NZ motoron ill. mivel növelitek meg a kompressziót, hogy valóban tudja a 82 pacit a moci ?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január7, 2009 Megoszt Elküldve Január7, 2009 Ha szabad beleköhögni a topicotokba... Szabad azért van. B) Sokat olvasgattam ezt az " SE " átépítést nálatok. Itt miket cseréltek ki az NZ motoron ill. mivel növelitek meg a kompressziót, hogy valóban tudja a 82 pacit a moci ?? Az aláírásomban ott van mik lettek nálam kicserélve, szerintem a hengerfej kialakítása adja a plusz kompressziót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Van jel az alsó fogaskeréken is. Amikor csináltuk, én az alapján állítottam be a holtpontot. B) Kb 25-30 ezerbe kerül, + termosztát. Szia Hening! Köszi az infót, kb mennyi időt lehet számolni erre a müveletre ha egy felszerelt mühelyről beszélünk? A vezérlésemet anno a szaki 1 óra alatt kicserélte, gondolom a termosztátcsere akkor már nem olyan sok ha le van bontva a cucc. Szíjból a continentalt néztem 5800-, termosztát Valeo 3500-, feszítő SKF 10000-, vízpumpa SKF 11000- ! Ezek akkor kb reális árak + akkor már a vízet is cseréltetem a szakival + x 1000-! Egy hüle kérdés: mi van akkor ha a vizcserénél nem veszem ki a hüttöt hanem csak lekötöm és a felső bemenetelnél betáplálom a slagot a kimenetelnél meg egy edénybe csorgatom a kijövő cuccot? Ha nagyon zöldség akkor bocsi, de tanulok, vagy is próbálok tanulni tőletek! Köszi BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Szia Hening! Köszi az infót, kb mennyi időt lehet számolni erre a müveletre ha egy felszerelt mühelyről beszélünk? A vezérlésemet anno a szaki 1 óra alatt kicserélte, gondolom a termosztátcsere akkor már nem olyan sok ha le van bontva a cucc. Szíjból a continentalt néztem 5800-, termosztát Valeo 3500-, feszítő SKF 10000-, vízpumpa SKF 11000- ! Ezek akkor kb reális árak + akkor már a vízet is cseréltetem a szakival + x 1000-! Egy hüle kérdés: mi van akkor ha a vizcserénél nem veszem ki a hüttöt hanem csak lekötöm és a felső bemenetelnél betáplálom a slagot a kimenetelnél meg egy edénybe csorgatom a kijövő cuccot? Ha nagyon zöldség akkor bocsi, de tanulok, vagy is próbálok tanulni tőletek! Köszi BB Az árak, sztem rendben vannak, az idő is. A termosztát csere olyankor már tényleg nem sok idő sem, meg meló sem. A hűtőt meg jobb ha kiveszed, és kiöntöd belőle a régit, mielőtt felöntöd újjal. Ugyanis a hűtőben marad folyadék ha leveszed az "alsó" csövet. Hiába "slagozol", legfeljebb tiszta víz marad benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Szíjból csakis gates vagy GM ! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Szíjból csakis gates vagy GM ! :blush: B) Csakis!! Csak hogy kötekedjek! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 :blush: Csakis!! Csak hogy kötekedjek! :D Há'izé.... B) semmi sem tart örökké.. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Ha valaki C14NZ--->SE műtétet szeretne B) : http://www.vatera.hu/astra_f_c14se_hengerf..._119029324.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Ha valaki C14NZ--->SE műtétet szeretne ;) : http://www.vatera.hu/astra_f_c14se_hengerf..._119029324.html Zotya? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Ha valaki C14NZ--->SE műtétet szeretne B) : http://www.vatera.hu/astra_f_c14se_hengerf..._119029324.html Ezt nem itt láttam először? Kösz, most nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Sziasztok! Akkor mondanám a gyári alkatrész árakat amit a tatabánya opel szaküzlet mondott a telefonba! Minden alkatrész GM: -vezérműszíj : 7920 -termosztát + tömités: 4200 -Vízpumpa: 7950 -Feszítőgörgő: 10000 végössz: 30070:- Üdv:BB Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 Na, holnap én is előkeresem hogy nekem milyen alkatrészeket raktak vezérléscserekor. Mindenesetre kb.28000Ft volt akkori(2007 ősz) árfolyamon számolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 -vezérműszíj : 7920 ????? B) Klikk ide! De én kicsit a többit is sokallom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január8, 2009 Megoszt Elküldve Január8, 2009 B) Csakis!! Csak hogy kötekedjek! :) Tudod hogy miért szakadt el ez neked? ;) Mert ez még kőkorszaki időkből valósi lehet :D 5 évente cserélni kell ugye... amióta én opelezek (nem most kezdtem), azóta nem láttam már ilyen gates logót, szóval nem egy fiatal darab lehetett :blush: Lehet ez volt még a gyárija? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts