Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Gratula, akkor ha vmit nem tudok, ezután csak téged kereslek. :blush:

Remek. ;)

Hogy ne legyünk offok, most olvastam (azaz olyan hajnaltájt) hogy a magas impedanciás injektorokat meg lehet terhelni állandó 12v-al, az alacsonyakhoz pedig csak egy előtét ellenállás kell.

Múltkor pedig mindenki egyetértett, hogy ez tönkreteszi, és valahol régen én is így olvastam. Most akkor hogy? B)

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs BC. Nekem viszont a műszer szerint 100-102 foknál kapcsol a venti és igen rövid ideig megy. Ezzel kb. 98-ra hűti vissza a mutató állása szerint. Rendben van ez igy?

Vagy netán 5-6 fokkal többet mutat a ténylegesnél? Akkor viszont ha ilyenkor, télen 92 fokot mutat(ott zár vissza a termosztát) az valóságban csak 86-87?

Így van, siet a műszered. Kicsi motoroknál ilyenkor természetes, hogy pár fokkal elmarad az üzemi hőmérséklettől.

Hogy ne legyünk offok, most olvastam (azaz olyan hajnaltájt) hogy a magas impedanciás injektorokat meg lehet terhelni állandó 12v-al, az alacsonyakhoz pedig csak egy előtét ellenállás kell.

Múltkor pedig mindenki egyetértett, hogy ez tönkreteszi, és valahol régen én is így olvastam. Most akkor hogy? B)

Egy darabig biztos működni fognak. Aztán meg már nem ;) A lényeg az, hogy ezek bezony melegszenek, főként

az alacsony impedanciás. Ha túlmelegszik benne a tekercs, akkor besül a szelep, vagy menetzárlat lesz és elfüstöl az egész :blush:

Az impedanciától függ amúgy a teljesítménye, és ezzel együtt a disszipációja is. Minél kisebb az impedanciája, annál

nagyobb a teljesítménye, és annál jobban is melegszik. Ha elé teszel egy ellenállást (jó bikásat kell, mert elég nagy áramok

futkorásznak azért ott), akkor csökkented a teljesítményt, lehet ki sem fog nyitni, vagy csak részben.

Link to comment
Megosztás:

Egy darabig biztos működni fognak. Aztán meg már nem ;) A lényeg az, hogy ezek bezony melegszenek, főként

az alacsony impedanciás. Ha túlmelegszik benne a tekercs, akkor besül a szelep, vagy menetzárlat lesz és elfüstöl az egész :blush: ...

Jójó, én is így gondoltam meg tudtam , de ebben írták. Aztán ez mégsem szakácskönyv. Hát már senkinek nem lehet hinni?! B)

Link to comment
Megosztás:

Jójó, én is így gondoltam meg tudtam , de ebben írták. Aztán ez mégsem szakácskönyv. Hát már senkinek nem lehet hinni?! B)

Lehet hogy ők sem arra gondoltak, amikor leírták, hogy rárakod a feszt, aztán elmész kávézni ;)

Tesztelni lehet sima 12V-al az injektorszelepeket, ez tény. Attól még nem lesz semmi baja. Csak ha

hosszabb ideig úgy marad :blush:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy ők sem arra gondoltak, amikor leírták, hogy rárakod a feszt, aztán elmész kávézni B)

Tesztelni lehet sima 12V-al az injektorszelepeket, ez tény. Attól még nem lesz semmi baja. Csak ha

hosszabb ideig úgy marad :blush:

Erre én sem gondoltam. ;) De akkor kérdés, hogy mi az az idő ami még nem gond. A nyitásidők ugye ms nagyságrendűek tehát pár másodperc már bőven sok ahhoz képest, annyi pedig azért mindenképpen kellene egy teszthez.

Link to comment
Megosztás:

Erre én sem gondoltam. B) De akkor kérdés, hogy mi az az idő ami még nem gond. A nyitásidők ugye ms nagyságrendűek tehát pár másodperc már bőven sok ahhoz képest, annyi pedig azért mindenképpen kellene egy teszthez.

Szerintem sima liba, főleg ha átfolyásteszt van, ahol ugye hűtőközeg is van folyamatosan benne.

Bár azt én sem tudom, melyik fajta injektorok meddig lehetnek így vezérelve. Lehet hogy ha találnál

adatlapot, azon feltüntetik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sima liba, főleg ha átfolyásteszt van, ahol ugye hűtőközeg is van folyamatosan benne.

Bár azt én sem tudom, melyik fajta injektorok meddig lehetnek így vezérelve. Lehet hogy ha találnál

adatlapot, azon feltüntetik.

Ha találnék adatlapot nem kellene tesztelni sem. B) Nem mintha most ez olyan sürgős lenne.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a lényeg, hogy a C-n 1-óránál van a jel, és a szíjtárcsán, az X-en meg 6-óránál, és a kép szerint a fogasszíjtárcsán. Végül is az enyémen is "vakon" kell feltenni a fogasszíjat, hiszen le kell venni a jellel együtt a szíjtárcsát. Arra kell ügyelni, hogy közben ne mozduljon el a főtengely. Ha már itt tartunk.: A c14nz az közponi injektoros. A c14se az hengerenkéni, és az x14nz, az miben tér el?

Szevasztok!

Ha szabad beleköhögni a topicotokba, akkor szeretném elmondani, hogy mindkét típusnál teljesen egyforma a vezérlés beállítása, tehát a forrás, amit elemeztetek hibátlan! B)

De! A C14-es motornál azt az állapotot mutatja, amikor rajta van a műanyag burkolat + a szíjtárcsa. Ugyanis vannak olyan szituációk, amikor le kell tudni ellenőrizni a helyes vezérlés beállítást akkor is, ha nincs lebontva a motorról a sok cucc. ( A gyújtásbeállításról nem is beszélve, mert a stroboszkóp lámpához is azt használjuk... )

Ha fogaskeréken lévő lévő jel 6 óránál van, akkor a felszerelt szíjtárcsán lévő bevágásnak 1 óránál kell lennie.

Más: az X14NZ és a C14NZ közti különbség valóban csak az emissziós normákban tért el lényegesen.

Most én kérdeznék, ha lehet!

Sokat olvasgattam ezt az " SE " átépítést nálatok. Itt miket cseréltek ki az NZ motoron ill. mivel növelitek meg a kompressziót, hogy valóban tudja a 82 pacit a moci ??

Link to comment
Megosztás:

Ha szabad beleköhögni a topicotokba...

Szabad azért van. B)

Sokat olvasgattam ezt az " SE " átépítést nálatok. Itt miket cseréltek ki az NZ motoron ill. mivel növelitek meg a kompressziót, hogy valóban tudja a 82 pacit a moci ??

Az aláírásomban ott van mik lettek nálam kicserélve, szerintem a hengerfej kialakítása adja a plusz kompressziót.

Link to comment
Megosztás:

Van jel az alsó fogaskeréken is. Amikor csináltuk, én az alapján állítottam be a holtpontot. B)

Kb 25-30 ezerbe kerül, + termosztát.

Szia Hening!

Köszi az infót, kb mennyi időt lehet számolni erre a müveletre ha egy felszerelt mühelyről beszélünk? A vezérlésemet anno a szaki 1 óra alatt kicserélte, gondolom a termosztátcsere akkor már nem olyan sok ha le van bontva a cucc. Szíjból a continentalt néztem 5800-, termosztát Valeo 3500-, feszítő SKF 10000-, vízpumpa SKF 11000- ! Ezek akkor kb reális árak + akkor már a vízet is cseréltetem a szakival + x 1000-!

Egy hüle kérdés: mi van akkor ha a vizcserénél nem veszem ki a hüttöt hanem csak lekötöm és a felső bemenetelnél betáplálom a slagot a kimenetelnél meg egy edénybe csorgatom a kijövő cuccot? Ha nagyon zöldség akkor bocsi, de tanulok, vagy is próbálok tanulni tőletek!

Köszi BB

Link to comment
Megosztás:

Szia Hening!

Köszi az infót, kb mennyi időt lehet számolni erre a müveletre ha egy felszerelt mühelyről beszélünk? A vezérlésemet anno a szaki 1 óra alatt kicserélte, gondolom a termosztátcsere akkor már nem olyan sok ha le van bontva a cucc. Szíjból a continentalt néztem 5800-, termosztát Valeo 3500-, feszítő SKF 10000-, vízpumpa SKF 11000- ! Ezek akkor kb reális árak + akkor már a vízet is cseréltetem a szakival + x 1000-!

Egy hüle kérdés: mi van akkor ha a vizcserénél nem veszem ki a hüttöt hanem csak lekötöm és a felső bemenetelnél betáplálom a slagot a kimenetelnél meg egy edénybe csorgatom a kijövő cuccot? Ha nagyon zöldség akkor bocsi, de tanulok, vagy is próbálok tanulni tőletek!

Köszi BB

Az árak, sztem rendben vannak, az idő is. A termosztát csere olyankor már tényleg nem sok idő sem, meg meló sem. A hűtőt meg jobb ha kiveszed, és kiöntöd belőle a régit, mielőtt felöntöd újjal. Ugyanis a hűtőben marad folyadék ha leveszed az "alsó" csövet. Hiába "slagozol", legfeljebb tiszta víz marad benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.