Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Anno nekem is megfordult ilyesmi a piciny fejembe, de a többi hozzáértő lebeszélt mondván, óriási összeg.Egy valamit iszont el tudnék képzelni, behozni egy C20NE mocis GSÍ-t alkatrésznek, és azt egy az egyben átépíteni a saját gépedbe.Viszont mivel a moci nem ugyanaz mint ami a gép orrában van, ezért az engedélyek beszerzése egy kisebb vagyon.Szóval inkább legközelebb keresek célirányosan verdát.Majd.Legközelebb. :D 8)

Link to comment
Megosztás:

1.8-asból csak a 16v-t lenne érdemes szvsz, de ritka jelenség, és drága hozzá minden. És annál is kellene már cserélni a hajtástláncot.

A fékről: szerinted mekkora a különbség a 236 szimpla, és a 256 kényszerhűtött tárcsa között? És vajon miért is nem 236 szimplát raknak gyárilag a 100 pacis autókba? 8) Elgondolkodtató kérdések. A választ majd valamelyik autó seggében találod meg. :D

Link to comment
Megosztás:

1.8-asból csak a 16v-t lenne érdemes szvsz, de ritka jelenség, és drága hozzá minden. És annál is kellene már cserélni a hajtástláncot.

A fékről: szerinted mekkora a különbség a 236 szimpla, és a 256 kényszerhűtött tárcsa között? És vajon miért is nem 236 szimplát raknak gyárilag a 100 pacis autókba? 8) Elgondolkodtató kérdések. A választ majd valamelyik autó seggében találod meg. :D

Hajtásláncot adott teljesítmény felett kell cserélni, ugye? Tehát meg kellene nézni, hogy mekkora az a gyári moci, amekkorával még ugyanilyen hajtáslánccal, egyebekkel szerelték a kocsit, mint amim most van. Ez csak úgy logikusan. Nyilván egy 150 lovas mocit nem lehet beletenni büntetlen a kocsiba, de nem is ez a célom.

Ha 1.6 a maximum, akkor majd azon filózom. Igazából 16V-re nem szeretnék cserélni, ezek a 8 szelepes, karburátoros motorok sokkal megbízhatóbb jószágok. Ha ezt akarnám, akkor az 1.6i elég lenne, az is 100 paci, és szépen viszi a kasztnit.

Figy. Ha ezzel is megállnak a kerekek, akkor a nagyobbtól hogyan állnának meg jobban? Az egy dolog, hogy a nehezebb kocsikra nagyobb tárcsa megy, ez logikus, csak az esetem nem. Akkor kellene nagyobb tárcsa, ha tovig nyomott fék pedál esetén sem satuzna mind a 4 kerék. Nem?

Mondjuk mellesleg 100le+ felett én is kapásból fékeket, futóművet erősítenék.

Link to comment
Megosztás:

Anno nekem is megfordult ilyesmi a piciny fejembe, de a többi hozzáértő lebeszélt mondván, óriási összeg.Egy valamit iszont el tudnék képzelni, behozni egy C20NE mocis GSÍ-t alkatrésznek, és azt egy az egyben átépíteni a saját gépedbe.Viszont mivel a moci nem ugyanaz mint ami a gép orrában van, ezért az engedélyek beszerzése egy kisebb vagyon.Szóval inkább legközelebb keresek célirányosan verdát.Majd.Legközelebb. :D 8)

Engem nagyon nehéz lebeszélni bármiről is, kivéve persze, ha belátom, h nem megy a dolog. Ilyen van, ilyen az élet. Akkor majd beérem a jelenlegi 60 pacival. :D

Ezt az átépítős dolgot javasolták nekem. Állítólag olyan 300e körül már lehet GSi Astrát behozni. Nem néztem még utána ennek a verziónak, ez a legutolsó eset. Ez elött van, hogy hagyom a fenébe az egészet. :P

Papírok árára kíváncsi lennék. El tudom képzelni őket. :D

Link to comment
Megosztás:

Engem nagyon nehéz lebeszélni bármiről is, kivéve persze, ha belátom, h nem megy a dolog. Ilyen van, ilyen az élet. Akkor majd beérem a jelenlegi 60 pacival. :P

Ezt az átépítős dolgot javasolták nekem. Állítólag olyan 300e körül már lehet GSi Astrát behozni. Nem néztem még utána ennek a verziónak, ez a legutolsó eset. Ez elött van, hogy hagyom a fenébe az egészet. :D

Papírok árára kíváncsi lennék. El tudom képzelni őket. :D

Persze nem kell rögtön mindenkinek minderől tudni, főleg ha van ismerős a vizsgabázison! :D De ugye egyszer majd el is akarod adni a géped, és akkor.............. 8)

Link to comment
Megosztás:

Leslie!

Az eddig említett motorok egyike sem karburátoros. :D

1.6-ig van a kicsi féltengely, felette már a nagy féltengely van, ez eléggé

mérvadó. Valamint a váltók sem mindegyik motorra mennek fel, sok

verzió létezik. És még ha van is választási lehetőség köztük, ezt erősen

behatárolja a rajtuk átvihető max nyomaték.

Tehát ha nem akarsz váltót cserélni, akkor a C16NZ 75LE-s motor mehet

bele. Ha a 100LE-s C16SE motort választod, ahhoz már másik váltó is

kell. Ha a 16 szelepest, ahhoz is másik váltó kell. Ezek felett pedig már

nem csak a váltót, hanem a féltengelyeket, és velük együtt a gólyalábakat

is kell cserélni a kerékaggyal együtt.

Fék: ne felejtsd, a motorcserével nő az autó tömege. Valamint sajnos

mentális tény, hogy nagyobb dinamizmusnál automatikusan hozzáigazodsz

a fékreakciókkal is. És a végsebesség is nagyságrendet nő...

Link to comment
Megosztás:

Leslie!

Az eddig említett motorok egyike sem karburátoros. :D

1.6-ig van a kicsi féltengely, felette már a nagy féltengely van, ez eléggé

mérvadó. Valamint a váltók sem mindegyik motorra mennek fel, sok

verzió létezik. És még ha van is választási lehetőség köztük, ezt erősen

behatárolja a rajtuk átvihető max nyomaték.

Tehát ha nem akarsz váltót cserélni, akkor a C16NZ 75LE-s motor mehet

bele. Ha a 100LE-s C16SE motort választod, ahhoz már másik váltó is

kell. Ha a 16 szelepest, ahhoz is másik váltó kell. Ezek felett pedig már

nem csak a váltót, hanem a féltengelyeket, és velük együtt a gólyalábakat

is kell cserélni a kerékaggyal együtt.

Fék: ne felejtsd, a motorcserével nő az autó tömege. Valamint sajnos

mentális tény, hogy nagyobb dinamizmusnál automatikusan hozzáigazodsz

a fékreakciókkal is. És a végsebesség is nagyságrendet nő...

Végre, kilantoztam egy full egyértelmű, profi, és számomra is világos választ, thx. :P

Tudom, hogy a 16V az mind injektoros, azzal több lenne a macera a cserénél. Meg amúgy is. :D

A C16SE gondolom, fehér holló kategória, meg a váltó sem 2 fillér. Mennyi lenne ez így, 200-250e? Nameg, gondolom ilyenkor a mocit is illik felújítani használat előtt.

A C16NZ pedig csak +15 pacit ad, szal ott meg az a kérdés, h nyilván nem kevés ráfordítással nem sokat kapnék cserébe. Bár, ha azt veszem, h eszem ágában sincs lecserélni a kocsit, akkor pár év alatt bejöhet a csere, plusz ezzel a mocival gyakorlatilag ugyanannyit eszik az autó, mint a mostanimmal. Bár a benzin csak egy dolog, +1-2L nem számít igazán.

A fékkel sikerült teljes egyetértésre jutnunk, ahogy elnézem. Nyilván a gyári 236mm-es alig tud hülni, szal sürűbb, nagyobb fékezgetésnél nem lenne az igazi. Viszont csak elöl nem baba növelni a fékerőt, mert nagy fékezésnél a kocsi segge csúszkálna, hátra meg kb 60 rugó egy tárcsa fék applikálás, ahogy olvastam.

Link to comment
Megosztás:

No akkor még egyszer: C16NZ és C16SE is injektoros. 8)

Talán a legésszerűbb a C16SE lenne Neked, ebben az esetben kellene

keresni egy külföldről hozott komplett példányt (130-180E HUF), persze

várni biztos kell rá. És abból átpakolni mindent. :D

A hátsó féket nem kell bántani.

Link to comment
Megosztás:

No akkor még egyszer: C16NZ és C16SE is injektoros. 8)

Talán a legésszerűbb a C16SE lenne Neked, ebben az esetben kellene

keresni egy külföldről hozott komplett példányt (130-180E HUF), persze

várni biztos kell rá. És abból átpakolni mindent. :P

A hátsó féket nem kell bántani.

Injektoros? Bazz, azt hittem, h ugyanúgy karbis, mint a mostanim. Hmm, a fenébe. Itt mindíg tanul az ember. :D

Akkor ezért sem jó, hogy az 1.4-est vmi szakival felfuratni 1,6-ra. Kar.

Ezt a behozatnit ezt úgy értetted, h csak a mocit? Ki/hol intéz ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Elszomorítalak: a tied is injektoros. :D

Komplett autóra értettem, mivel sok dolog kell belőle.

Enyém? Kajakra karburátorosnak néztem a szerkezetet. Haver Lanosán tök más az egész, ott látszik, h injektoros, de ez akkor vmi nagyon korai, furcsa jószág lehet. Az a gáz, h a haver szerelt kocsit fél évet vhol, de az is karbisnak nézte. Ennyit arról, h gépészmérnök. :P

Ha már komplett kocsit hozatok be, akkor az GSi Astra lenne, azzal meg az a gond, hogy szarrá vannak hajtva.

Najó, akkor erre lehet párat aludnom még, thx az okosítást. :D Asszem az a legbölcsebb, ha ígyhagyom a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Te kocsidban nem tudom, hogy hol van, de általában féktisztitó spray az elfogadott "varázsszer" át kell vele fújkálni - akár több alkalommal is - kiszárítani aztán mehet vissza.

Ennek az alapjárati moci pozíciója engem is érdekelne... Lassan ráférne egy kis pucolás nálam is.

opel16v: Ezzel a reg. adóval jól kibaxtak velünk...

Link to comment
Megosztás:

Osszad az észt Uhu!! :lol: :D 8) :wink:

dehogy osztom. csak ez pont olyan, mintha én nekiállnék főzni, és megkérdezném, hogy most melyik is a gyalult tök? Mi lenne belőle??? tömeggyilkosság :P :D :D

m indenki ahoz nyuljon, amihez ért. én ezért nem mosok. nem értek a mosógéphez :D :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.