Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Igazából arra gondoltam :lol:, azt szeretném ellenőrizni, hogy jó-e

Nekem amikor a folytószelep állás érzékelő meghalt, (mert ugye én vagyok olyan szerencsés, hogy olyan alkatrészek mennek tönkre, amik szinte senki másnak), Akkor nekem kitartotta az alapjáratot kb. 2000-2500-as fordulat körül. De nem mindig, csak néha gondolt egyet és tartotta a fordulatot. Aztán egyre sűrübben csinálta, amig a végén folyamatosan magas alapjárattal jártam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem amikor a folytószelep állás érzékelő meghalt, (mert ugye én vagyok olyan szerencsés, hogy olyan alkatrészek mennek tönkre, amik szinte senki másnak), Akkor nekem kitartotta az alapjáratot kb. 2000-2500-as fordulat körül. De nem mindig, csak néha gondolt egyet és tartotta a fordulatot. Aztán egyre sűrübben csinálta, amig a végén folyamatosan magas alapjárattal jártam.

Értem, nekem most tisztítás alatt van a fojtószelep (le van szedve) azért, gondoltam, hogy valahogy ellenőrizném, de ha ez nem megy gyakran tönkre, akkor majd használat közben kiderül, hogy jó-e, a gyártási év alapján még az eredeti...

Link to comment
Megosztás:

Értem, nekem most tisztítás alatt van a fojtószelep (le van szedve) azért, gondoltam, hogy valahogy ellenőrizném, de ha ez nem megy gyakran tönkre, akkor majd használat közben kiderül, hogy jó-e, a gyártási év alapján még az eredeti...

Hát nem tudom, hogy rajtam kívül valakinek kellett-e már cserélni? Ugyan így a DIS gyújtás trafót. Nem tudom, hogy azt is cserélte már valaki egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Helló .Mindenképpen ki kell venni valanejiket .Nekem könnyebb volt a váltótt ki venni mert azon nincsen annyi sallang .. No azért kell ki venni valamejiket mert a motor meg a váltó között ottvan ugye a kuplung egység és ebbe csatlakozik bele a váltó nyeles tengelyen keresztül . van másik megoldás is a nyeles tengelyt kilehet húzni a bal kerék felé de ehez speckó opel szerszámkel .

Enyémnél kuplungcseréhez húzta ki a szerelő a nyeles tengelyt. Olyan speciális szerszám volt, hogy 10 perc alatt gyártotta le a satupad alatti dolgokból :lol:

Esetleg valakinek van adata, hogy a fojtószelephelyzet-érzékelő ellenálláson milyen min-max értékeket kell mérni x16xel mocin?

Szerencséd van, pont nem dobtam még ki a cetlit, amire lemértem az adatokat cserénél:

nekem kocsiba szerelve 2.18-7.11 kOhm volt.

3 kivezetése van, a háromszög tetejénél lévőt, és a bal oldalt alatta levőt mértem én.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak egy helyen ki van kopva. Ott, ahol 5.-ben kb ötven körül megy.

Ha kézzel adom a gázt, akkor meg tudom tartani ott, ahol van a hiba, mert láthatóan döcörög ott a motor...hol emeli a fordulatot, hol ejti...csak gyorsan...

Ha valakinek kell van egy a fiókom mélyén. Az enyémhez vettem, de ebbe nem jó... :lol:

ILYEN

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Mindenesetre, azt hiszem megpróbálom nélküle egyenlőre, ha csak párszázezrenként kell foglalkozni a tisztítással akkor az nem annyira gáz, olajcserekor meg majd kap mindig valami koromoldó cuccost (féktisztító spray, nitrohigító... ki mit használ?)

Esetleg valakinek van adata, hogy a fojtószelephelyzet-érzékelő ellenálláson milyen min-max értékeket kell mérni x16xel mocin?

Tudtommal oszcilloszkóppal lehet mérni csak. Vagyis úgy hitelesebb a mérése.

Nekem csak egy helyen ki van kopva. Ott, ahol 5.-ben kb ötven körül megy.

Ha kézzel adom a gázt, akkor meg tudom tartani ott, ahol van a hiba, mert láthatóan döcörög ott a motor...hol emeli a fordulatot, hol ejti...csak gyorsan...

Ha valakinek kell van egy a fiókom mélyén. Az enyémhez vettem, de ebbe nem jó... :lol:

ILYEN

Ez központishoz való. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Enyémnél kuplungcseréhez húzta ki a szerelő a nyeles tengelyt. Olyan speciális szerszám volt, hogy 10 perc alatt gyártotta le a satupad alatti dolgokból :lol:

Szerencséd van, pont nem dobtam még ki a cetlit, amire lemértem az adatokat cserénél:

nekem kocsiba szerelve 2.18-7.11 kOhm volt.

3 kivezetése van, a háromszög tetejénél lévőt, és a bal oldalt alatta levőt mértem én.

Nosza gyárcsál te is 1-et és oszd meg velünk .

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondtam, hogy ez gyárival egyenértékű, se azt, hogy jobb.

Csupán azt mondtam, amit láttam.

Leírni nem fogom tudni teljes valójában, mi hogyan készült, mert ez nem az én szakmám. Kellett hozzá köracél, menetvágó, súly, meg egy anya.

OK. Azt hitem ,hogy ö neked adta ha iljen egy szerű gyártani .

Link to comment
Megosztás:

Enyémnél kuplungcseréhez húzta ki a szerelő a nyeles tengelyt. Olyan speciális szerszám volt, hogy 10 perc alatt gyártotta le a satupad alatti dolgokból :lol:

...

Nosza gyárcsál te is 1-et és oszd meg velünk .

Elég lenne megnézni a Sebességváltó topic utolsó néhány hozzászólását. :D

... és mindjárt nem kellene teleszemetelni itt ezt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy kis olvasnivaló.

Vannak képek is. :lol:

Érdekes írás valóban. Pár dolgon azért megakadtam:

Azt írja vízgőz a beszívott levegő páratartalma miatt van... hát szerintem meg inkább az elégett szénhidrogének miatt legalább is a jelentős része.

A másik érdekes ez a "réz megköti az olajat" duma. Szerintem semmi köze a réznek ehhez, ez egyszerűen egy hidegebb felület amire kicsapódik az olaj és a víz. Nekem anno tökéletesen működött a rozsdamentes dörzsiszivaccsal is a ladmnál, nem hiszem hogy rézzel sokkal jobb lett volna.

Másik kérdés hogy a környezetvédelemmel hozza összefüggésbe. Kérdezem én mi lesz a kiszűrt anyaggal? Jó esetben veszélyes anyagként leadásra kerül és jó sok energia felhasználásával feldolgozzák vagy egyszerűen elégetik hulladékégetőben. Rosszabb esetben a kukában vagy a lefolyóban landol. Ennyit a környezetvédelemről.

Az egyetlen dolog mi miatt számomra csábító, hogy a pillangószelep és az alapjárati rendszer tiszta maradna és nem kellene tisztítani időnként.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes írás valóban. Pár dolgon azért megakadtam:

Azt írja vízgőz a beszívott levegő páratartalma miatt van... hát szerintem meg inkább az elégett szénhidrogének miatt legalább is a jelentős része.

A másik érdekes ez a "réz megköti az olajat" duma. Szerintem semmi köze a réznek ehhez, ez egyszerűen egy hidegebb felület amire kicsapódik az olaj és a víz. Nekem anno tökéletesen működött a rozsdamentes dörzsiszivaccsal is a ladmnál, nem hiszem hogy rézzel sokkal jobb lett volna.

Másik kérdés hogy a környezetvédelemmel hozza összefüggésbe. Kérdezem én mi lesz a kiszűrt anyaggal? Jó esetben veszélyes anyagként leadásra kerül és jó sok energia felhasználásával feldolgozzák vagy egyszerűen elégetik hulladékégetőben. Rosszabb esetben a kukában vagy a lefolyóban landol. Ennyit a környezetvédelemről.

Az egyetlen dolog mi miatt számomra csábító, hogy a pillangószelep és az alapjárati rendszer tiszta maradna és nem kellene tisztítani időnként.

Az elégetett szénhidrogén optimális esetben kimegy a kipufon és nem jut átt a karterbe, csak egy kis része. Igazából jobbára vizes-kevés olajat tartalmazó emulziót szoktam lefejteni, állítólag az más autónál megint más összetételű. Én egyenlőre gyüjtőm, még nem telt meg az 5literes flakon. Amúgy aki nem szűri ki, az meg elégeti, és megint megy a levegő, szóval ezen kár agyalni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Astra X20XEV motorom amin hirtelen eltünt az olajnyomás, és a szűrő levétele után a szűrő hején sem akar jönni az olaj. Levettem az olajpumpát ami nem tűnt nagyon kopottnak. Van itthon egy másik motorról származó olajpumpám ami hasonló állapotban van. Mitévő legyek? Vegyek egy újat? Vagy próbáljam meg a másikkal aztán szedjem szét megint ha az sem jó? Vlaki tapasztalt már ilyet? Lehet más a hiba oka?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Astra X20XEV motorom amin hirtelen eltünt az olajnyomás, és a szűrő levétele után a szűrő hején sem akar jönni az olaj. Levettem az olajpumpát ami nem tűnt nagyon kopottnak. Van itthon egy másik motorról származó olajpumpám ami hasonló állapotban van. Mitévő legyek? Vegyek egy újat? Vagy próbáljam meg a másikkal aztán szedjem szét megint ha az sem jó? Vlaki tapasztalt már ilyet? Lehet más a hiba oka?

Meg kellene nézni a karterban a szűrőkosarat, meg van valahol egy nyomászabályzó is, ami túl nagy olajnyomás esetén visszaengedi a karterba az olajat ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Meg kellene nézni a karterban a szűrőkosarat, meg van valahol egy nyomászabályzó is, ami túl nagy olajnyomás esetén visszaengedi a karterba az olajat ha jól tudom.

szétszedtem az olajrendszert. A szűrőkosár nem tömődött el. A kis dugattyú a nyomás szabájzónál bevolt kicsit szorulva viszont a helyén volt, nem kinyomott állásban. Fogalmam sincs mi okozhatta ezt. Valahogy kikéne próbálni kézben a szivattyúkat. új ára 40e. 20e a tömítés szett a karterhez és kell bele szűrő meg olaj. Ennyiből veszek egy másik motort. Megőrülök.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Volt vezérléscserém (csergőben) és kipufogó csere. Ez utóbbit magam csináltam és a katalizátor után mindent cseréltem új bosal szettre.

Azóta feltűnt, hogy gyakran csörög a motor (azelőt ezt csak ngk gyertyával meleg motornál tudtam produkálni, de a bevált gyári van benne)

Ami a legfurcsább, hogy indulás után még hideg motorral is képes becsörögni néha-néha 1500 és 2000 -es fordulat között. A multkor kihúzattam (már meleg motornál) 5ezerig kettesben majd amikor feltoltam hármasba és ismét gázt nyomtam durván becsörgött megint.

Benzint ugyanott tankolom mint azelőtt és azóta már több tankkal elhasználtam.

Most próbaképp rátöltök etanolt vagy 98-as benyát és meglátom megszűnik-e.

Lehet hogy lustul a lambdám és szegényít, bár ez nem magyarázza a hidegen csörgést...

Nem lehet hogy az új kipuf rendszer túl sokat fojt? (katalizátor rendben van azt néztem kipuf cserénél)

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Volt vezérléscserém (csergőben) és kipufogó csere. Ez utóbbit magam csináltam és a katalizátor után mindent cseréltem új bosal szettre.

Azóta feltűnt, hogy gyakran csörög a motor (azelőt ezt csak ngk gyertyával meleg motornál tudtam produkálni, de a bevált gyári van benne)

Ami a legfurcsább, hogy indulás után még hideg motorral is képes becsörögni néha-néha 1500 és 2000 -es fordulat között. A multkor kihúzattam (már meleg motornál) 5ezerig kettesben majd amikor feltoltam hármasba és ismét gázt nyomtam durván becsörgött megint.

Benzint ugyanott tankolom mint azelőtt és azóta már több tankkal elhasználtam.

Most próbaképp rátöltök etanolt vagy 98-as benyát és meglátom megszűnik-e.

Lehet hogy lustul a lambdám és szegényít, bár ez nem magyarázza a hidegen csörgést...

Nem lehet hogy az új kipuf rendszer túl sokat fojt? (katalizátor rendben van azt néztem kipuf cserénél)

A becsörgést a rossz előgyújtás okozza...

Link to comment
Megosztás:

A becsörgést a rossz előgyújtás okozza...

Az előgyújtást az ecu állítja kopogásszenzor és egyéb jelek alapján szóval abba nem tudok/lehet belenyúlni.

Mindamellett hogy jó előgyújtás érték mellett is szegény keverék vagy kokszos égéstér vagy rossz hőértékű gyertya esetén is becsöröghet, szóval összetettebb a dolog és nem csak az előgyújtás lehet ludas.

Én inkább az előzmények miatt összefüggést keresem, hátha tapasztalt már valaki ilyet.

Pl vezérléscserénél odébb rakták egy foggal és később nyit pl a kipuf szelep és jobban melegszik a motor vagy kipuf csere után a jobban fojtott motor -> nem szellőzik jól az égéstér stb. stb...

Hátha tapasztalt valaki hasonlót.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.