riki Elküldve December18, 2013 Megoszt Elküldve December18, 2013 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mi a gyári hengerfejtömítés vastagsága egy X14X-nél? Hengerfej felújítás következik nemsokára, és 1.3mm-es lesz az új tömítés. Azt szeretném megtudni, hogy mennyit síkoljak le a fejből, hogy gyári értéken maradjon a kompresszió Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve December18, 2013 Megoszt Elküldve December18, 2013 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mi a gyári hengerfejtömítés vastagsága egy X14X-nél? Hengerfej felújítás következik nemsokára, és 1.3mm-es lesz az új tömítés. Azt szeretném megtudni, hogy mennyit síkoljak le a fejből, hogy gyári értéken maradjon a kompresszió Annyit kell csak lesíkolni a hengerfejből, amennyit épp muszáj, hogy az egész felület sima legyen, tehát eltűnjön az előző felület. Ez sokszor nem több 0.1mm-nél, ami elhanyagolható változást hoz a kompresszió viszonyban. De még szerintem 0.2-0.3 esetén sincs olyan nagy baj, oda még mehet a gyári vastagságú. Amúgy unix oldalán a legtöbb tömítésnél 1.3mm van, szóval vsz az a gyári vastagság. Persze előfordul hogy sérülésnél többet kell leszedni, de olyankor megfontolandó a felrakóhegesztéses javítás, és így nem kell annyit lesíkolni a hengerfejből, hogy ép részhez érj. Meg persze előfordulhat vetemedés a hengerfejben, ilyenkor többet kell belőle leszedni hogy valami sík felületet kapj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December19, 2013 Megoszt Elküldve December19, 2013 Annyit kell csak lesíkolni a hengerfejből, amennyit épp muszáj, hogy az egész felület sima legyen, tehát eltűnjön az előző felület. Ez sokszor nem több 0.1mm-nél, ami elhanyagolható változást hoz a kompresszió viszonyban. De még szerintem 0.2-0.3 esetén sincs olyan nagy baj, oda még mehet a gyári vastagságú. Amúgy unix oldalán a legtöbb tömítésnél 1.3mm van, szóval vsz az a gyári vastagság. Persze előfordul hogy sérülésnél többet kell leszedni, de olyankor megfontolandó a felrakóhegesztéses javítás, és így nem kell annyit lesíkolni a hengerfejből, hogy ép részhez érj. Meg persze előfordulhat vetemedés a hengerfejben, ilyenkor többet kell belőle leszedni hogy valami sík felületet kapj. Köszi a választ. Valójában a gyári vastagságra volna szükségem, mert hengerfej síkolásban 1,2,5-50 ízben vettem már részt.... :D Csak a nagyon részletes csináld magadban pontosan ez az egy érték maradt ki a sok nyomaték meg egyéb érték közül.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December19, 2013 Megoszt Elküldve December19, 2013 Rádob majd valami komputeres cuccot és azzal megnézi mert van neki. Esetleg tudnál segíteni, hogy kb hány km-er után szoktak gyertyát cserélni, vagy ha már nagyon rossz akkor? 30 ezrenként kell gyertyát cserélni, ha jól emlékszem, de ahogy előttem is írták nem egy nagy tétel, ha kérdéses akkor csere. Szia. Az akkut gondolom úgy töltötted, hogy kivetted a kocsiból. Lehet rosszul tudom, de akku levételkor elfelejti a hibakódot? Így akkor mit villogtatnál ki, vagy mit nézne rajta a szerelő? Gyertya: lehet nem kellene ilyen sűrűn, de eddig mindegyik autómban a szokásos 10'000-es olaj+szűrők cserénél cseréltem gyertyákat is. Nem nagy tétel és így azzal sosincs gond. Én is szabvány NGK 4006 BPR5ES-t használok. Úgy rémlik nem akku levételkor felejti el hanem X-edik (20-30) hibamentes indításkor, de ha fenáll a hiba akkor úgyis kivillan megint, ha meg eltűnt akkor már nincs hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December19, 2013 Megoszt Elküldve December19, 2013 Helló! Igen benzin gázos, de ugye benzinen indúl és 2ezres fordulaton vált át gázra. Aksit bennehagytam oly módon hogy a pozitívat levettem róla. Órát elfelejtette, de a gyújtás ráadása után visszavillan a hibalámpa, aztán beindítás után már nem világít. Azt hittem 10-20indítás után felejti el. Szerintem 30x még nem indítottam újra de akkor majd hátha eltűnik. Valszeg ideje akkor gyertyát is cserélnem mert több mint 30ezer van benne ahogy tegnap számolgattam. Szóval elsőkörben gyertyacsere. Aztán hétvégén megpróbálom kivillogtatni. Köszönöm a válaszokat! Fejleményekről még írok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December19, 2013 Megoszt Elküldve December19, 2013 Úgy rémlik nem akku levételkor felejti el hanem X-edik (20-30) hibamentes indításkor, de ha fenáll a hiba akkor úgyis kivillan megint, ha meg eltűnt akkor már nincs hiba. Is is. Ha 30mp-nél tovább van áramtalanítva, akkor felejt. Meg 20 indítás után is. (ha a hiba már nem áll fenn) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December19, 2013 Megoszt Elküldve December19, 2013 Is is. Ha 30mp-nél tovább van áramtalanítva, akkor felejt. Meg 20 indítás után is. (ha a hiba már nem áll fenn) Nekem annó 20 éve a márkaszervizben 10 alkalmat mondtak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December20, 2013 Megoszt Elküldve December20, 2013 Nekem annó 20 éve a márkaszervizben 10 alkalmat mondtak. 20 éve , azóta feljödött a technika.... :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December20, 2013 Megoszt Elküldve December20, 2013 20 éve , azóta feljödött a technika.... :D :D :D De az nem amit 15 éve tettek bele. Ami mán bent van, az nem fog fejlődni. Max visszafelé. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December20, 2013 Megoszt Elküldve December20, 2013 De az nem amit 15 éve tettek bele. Ami mán bent van, az nem fog fejlődni. Max visszafelé. :D Tuuuudom, azért volt ott a 3 vigyor a végén... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nemecsek Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy van egy f astrám 1.6-os c16 nz a harmadik hengerem nem megy szikra van gyertya kicserélve és még sem megy mi lehet az oka cseréljek gyujtás részt ? vagy tudtok e nekem tanácsot adni ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lali65 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Kellemes karácsonyt mindenkinek! Sziasztok, nekem olyan problémám van, ( OPEL ASTRA 1.4 "C14NZ) hogy már tavaly is küszködtem vele, de akkor egy hengerfej pakolás cserével letudtuk. Szóval mikor hideg a motor, akkor, csak három henger megy és mikor megyek vele 4-500m ert akkor elkapja. De ezt most kezdte csinálni mikor hideg van. Áttakarítottam a kábeleket, az érintkezőket le kontaktspréztem. Új elosztó, új gyertyák és rotor. Úgy nézem a táguló tartályból nem fogy a víz és a motor is szépen jár. Van e valami elképzelésetek, lehet a kábelek régiek és a pára miatt áthúzna. Élőre is köszi a válaszokért !!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Kellemes karácsonyt mindenkinek! Sziasztok, nekem olyan problémám van, ( OPEL ASTRA 1.4 "C14NZ) hogy már tavaly is küszködtem vele, de akkor egy hengerfej pakolás cserével letudtuk. Szóval mikor hideg a motor, akkor, csak három henger megy és mikor megyek vele 4-500m ert akkor elkapja. De ezt most kezdte csinálni mikor hideg van. Áttakarítottam a kábeleket, az érintkezőket le kontaktspréztem. Új elosztó, új gyertyák és rotor. Úgy nézem a táguló tartályból nem fogy a víz és a motor is szépen jár. Van e valami elképzelésetek, lehet a kábelek régiek és a pára miatt áthúzna. Élőre is köszi a válaszokért !!! Üdv, a kábeleket le tudod tesztelni úgy hogy hozzáfogatsz a testhez egy villanydrótot és a lecsupaszított végét járó motornál végighúzod a gyertyakábelek mellett sötétben, ha átugrik szikra akkor ugye az nem jó. Ki is lehet mérni őket multiméterrel 3-20Kohm az ellenállásuk. Ha megvan melyik henger nem megy és van olyan kábel aminek hasonló a hossza, akkor cseréld ki őket (persze teljesen az elosztóról is lehúzva) Ha a hiba vándorol a kábellal akkor az a rossz. Amúgy ha megjavul akkor nem gondolom hogy mechanikai gond . Megpróbálhatod azt is hogy az elosztófedelet kiszárítod indulás előtt lehet csak sima páralecsapódás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lali65 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Üdv, a kábeleket le tudod tesztelni úgy hogy hozzáfogatsz a testhez egy villanydrótot és a lecsupaszított végét járó motornál végighúzod a gyertyakábelek mellett sötétben, ha átugrik szikra akkor ugye az nem jó. Ki is lehet mérni őket multiméterrel 3-20Kohm az ellenállásuk. Ha megvan melyik henger nem megy és van olyan kábel aminek hasonló a hossza, akkor cseréld ki őket (persze teljesen az elosztóról is lehúzva) Ha a hiba vándorol a kábellal akkor az a rossz. Amúgy ha megjavul akkor nem gondolom hogy mechanikai gond . Megpróbálhatod azt is hogy az elosztófedelet kiszárítod indulás előtt lehet csak sima páralecsapódás. Nagyon szépen köszönöm, bevallom, villanyszerelő vagyok, de én rohadtul félek a gyertya kábeltől!! De amit így elmondtál az jó, próba! Még azt szeretném megkérdezni, hogy komplett cserés a kábel pipával v. meg a csatlakozóval v. anélkül is lehet kábelt cseréni ?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Nagyon szépen köszönöm, bevallom, villanyszerelő vagyok, de én rohadtul félek a gyertya kábeltől!! De amit így elmondtál az jó, próba! Még azt szeretném megkérdezni, hogy komplett cserés a kábel pipával v. meg a csatlakozóval v. anélkül is lehet kábelt cseréni ?? Szerintem nem lehet cserélni külön, mert ezek már nem réz kábelek szigeteléssel, szemre valami grafit vagy szén van bennük, egyet elvágtam már megnézni. Ha átütnek akkor szoktak olyant csinálni hogy fekete villanyszerelő gégecsövet végig felhasítanak és belebujtatják a kábelt, ez ad neki egy kis plusz szigetelést. Azért feketében mert a szürke hülyén néz ki a motortérben. Amúgy jártam már én is úgy hogy járó motornál lehúztam a gyertyapipát az meg folyamatosan csipkedett...letenni nem mertem mert ugye a test felé is átüt, aztán valaki végülis leállította a motor mikor már kellőképpen fel voltam villanyozva. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Szerintem nem lehet cserélni külön, mert ezek már nem réz kábelek szigeteléssel, szemre valami grafit vagy szén van bennük, egyet elvágtam már megnézni. Ha átütnek akkor szoktak olyant csinálni hogy fekete villanyszerelő gégecsövet végig felhasítanak és belebujtatják a kábelt, ez ad neki egy kis plusz szigetelést. Azért feketében mert a szürke hülyén néz ki a motortérben. Amúgy jártam már én is úgy hogy járó motornál lehúztam a gyertyapipát az meg folyamatosan csipkedett...letenni nem mertem mert ugye a test felé is átüt, aztán valaki végülis leállította a motor mikor már kellőképpen fel voltam villanyozva. :D X16XEL-nél gyárilag volt rajta az a műanyag gégecső. Na meg lecsavarható volt a pipa is, meg a túl vége is, de kábelt nem nagyon találtam hozzá. Mindenhol a régi piros Simsonhoz való rézkábelt adták! :D Egyébként az 1.4-nél meg rá van préselve maga az érintkező a kábelre, és valószínűleg vámpír csatlakozó lehet. Az biztos, hogy az X14NZ, X16XEL közt van különbség. Amit vettem komplett készlet viszont nem szét szedhető. A gyárinál ránézésre gyengébb, és kevésbé tűnik tartósnak, de a gyári kábelek ára nem 4000 volt... :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kriza Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Sziasztok! A következő problémám van: pár napja észrevetem, hogy motorindítás után bekapcsolva maradt a piros olajlámpa. Egyből félreálltam, ellenőriztem az olajszintet, de az rendben volt. Újra indítottam, és minden rendben volt, mentem 100km távot. 4 nap állás után ma ismét indultam volna, de az olajlámpa ismét világít. Leállítottam a motort, vártam kicsit, újra indítottam, de a lámpa tovább világított. Mintha talán kicsit halványult volna, de világított. Nem akartam kockáztatni, így most áll a kocsi. Olajszint rendben van a pálca szerint. X14NZ. Kb. 5000km-rel ezelőtt volt olajcserén szűrővel. Mi lehet a gond? Gondolom ne nagyon próbáljam indítgatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Sziasztok! A következő problémám van: pár napja észrevetem, hogy motorindítás után bekapcsolva maradt a piros olajlámpa. Egyből félreálltam, ellenőriztem az olajszintet, de az rendben volt. Újra indítottam, és minden rendben volt, mentem 100km távot. 4 nap állás után ma ismét indultam volna, de az olajlámpa ismét világít. Leállítottam a motort, vártam kicsit, újra indítottam, de a lámpa tovább világított. Mintha talán kicsit halványult volna, de világított. Nem akartam kockáztatni, így most áll a kocsi. Olajszint rendben van a pálca szerint. X14NZ. Kb. 5000km-rel ezelőtt volt olajcserén szűrővel. Mi lehet a gond? Gondolom ne nagyon próbáljam indítgatni. Nézd meg az olajgomba csatiját a blokk alján hátul. Lehet tönkremegy az olajszivattyú, vagy átenged a túlnyomás szelep. Olyan is van hogy a főtengely kopott visszaengedi az olajat a karterba és nem épül fel elégé az olajnyomás. Mondjuk azt nem tudom hogy a gomba ez előtt vagy ezután van.... :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
sk80 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Sziasztok! A következő problémám van: pár napja észrevetem, hogy motorindítás után bekapcsolva maradt a piros olajlámpa. Egyből félreálltam, ellenőriztem az olajszintet, de az rendben volt. Újra indítottam, és minden rendben volt, mentem 100km távot. 4 nap állás után ma ismét indultam volna, de az olajlámpa ismét világít. Leállítottam a motort, vártam kicsit, újra indítottam, de a lámpa tovább világított. Mintha talán kicsit halványult volna, de világított. Nem akartam kockáztatni, így most áll a kocsi. Olajszint rendben van a pálca szerint. X14NZ. Kb. 5000km-rel ezelőtt volt olajcserén szűrővel. Mi lehet a gond? Gondolom ne nagyon próbáljam indítgatni. Az olajnyomásgomba vezetéke nem testel le valahol? Amikor gázt nyomtál neki akkor is világított? A gond lehet az olaj(lehet túl híg már ha sokat mentél vele hidegen) A szűrőben nem marad olaj valamiért . A hidrotőkék nem csattognak?(ha nem és szépen jár a motor akkor van olaj nyomásod szerintem) De biztosat egy olajnyomás mérés mutatna(vagy egy csere olaj gomba esetleg) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Sziasztok! A következő problémám van: pár napja észrevetem, hogy motorindítás után bekapcsolva maradt a piros olajlámpa. Egyből félreálltam, ellenőriztem az olajszintet, de az rendben volt. Újra indítottam, és minden rendben volt, mentem 100km távot. 4 nap állás után ma ismét indultam volna, de az olajlámpa ismét világít. Leállítottam a motort, vártam kicsit, újra indítottam, de a lámpa tovább világított. Mintha talán kicsit halványult volna, de világított. Nem akartam kockáztatni, így most áll a kocsi. Olajszint rendben van a pálca szerint. X14NZ. Kb. 5000km-rel ezelőtt volt olajcserén szűrővel. Mi lehet a gond? Gondolom ne nagyon próbáljam indítgatni. Az előbbi válaszokon túl még egy ellenőrzés: ha leveszed az olajbetöltő kupakot és járó motornál ott olajos a vezérmű tengely / bütyök, akkor valószínűleg megvan az olajnyomás (ez a legmagasabb pont a rendszerben) csak vagy az olajgomba, vagy az elektromos csatlakozása rossz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kriza Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Az olaj minőségére nem vennék mérget. Elméletileg Mobil 1-es, de gyanúsan olcsón cserélték, szóval lehet, hogy hamis. Ismerős ajánlotta a műhelyt, ezért nem cseréltettem eddig. Ezek szerint az olajminőség is okozhat ilyen jelzést? Nem mertem járatni a motort, ahogy észrevettem a jelzést egyből leálltam (a helyére is toltuk a verdát). Hangosnak nem hangosabb, de gondolom, hogy kb. 20 másodperc alatt nem hangosodik nagyon be. Hívok hozzá szerelőt, és remélek. A lagnagyobb baj az, hogy nagyon kellene a verda a következő napokban. :blush: Ez az olajgomba csere nagy műtét? Az olajnyomásgomba vezetéke nem testel le valahol? Amikor gázt nyomtál neki akkor is világított? A gond lehet az olaj(lehet túl híg már ha sokat mentél vele hidegen) A szűrőben nem marad olaj valamiért . A hidrotőkék nem csattognak?(ha nem és szépen jár a motor akkor van olaj nyomásod szerintem) De biztosat egy olajnyomás mérés mutatna(vagy egy csere olaj gomba esetleg) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Olajgomba csere: 1. vezeték lehúz 2. olajgomba kiteker 3. olajgomba becsavar 4. vezeték visszatesz 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
sk80 Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Az olaj minőségére nem vennék mérget. Elméletileg Mobil 1-es, de gyanúsan olcsón cserélték, szóval lehet, hogy hamis. Ismerős ajánlotta a műhelyt, ezért nem cseréltettem eddig. Ezek szerint az olajminőség is okozhat ilyen jelzést? Nem mertem járatni a motort, ahogy észrevettem a jelzést egyből leálltam (a helyére is toltuk a verdát). Hangosnak nem hangosabb, de gondolom, hogy kb. 20 másodperc alatt nem hangosodik nagyon be. Hívok hozzá szerelőt, és remélek. A lagnagyobb baj az, hogy nagyon kellene a verda a következő napokban. :blush: Ez az olajgomba csere nagy műtét? A gyengébb minőségű olajoknál előfordul,hogy bevillan vagy alapjáraton világít az olajnyomás lámpa. ( 5000 km megtétele után ) Ha esetleg kopottabb a főtengely/csapágysor. Egyetértek az előttem szóló írásokkal.(ebben a témában) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December25, 2013 Megoszt Elküldve December25, 2013 Sziasztok! A következő problémám van: pár napja észrevetem, hogy motorindítás után bekapcsolva maradt a piros olajlámpa. Egyből félreálltam, ellenőriztem az olajszintet, de az rendben volt. Újra indítottam, és minden rendben volt, mentem 100km távot. 4 nap állás után ma ismét indultam volna, de az olajlámpa ismét világít. Leállítottam a motort, vártam kicsit, újra indítottam, de a lámpa tovább világított. Mintha talán kicsit halványult volna, de világított. Nem akartam kockáztatni, így most áll a kocsi. Olajszint rendben van a pálca szerint. X14NZ. Kb. 5000km-rel ezelőtt volt olajcserén szűrővel. Mi lehet a gond? Gondolom ne nagyon próbáljam indítgatni. Én első körben kizárnám a kontrollámpa rendszer hibáját. Megézném az olajgombát működik e, nem szakadt a vezeték, csatlakozó rendben van e stb. Róóóbinak pont most volt ugyanez, ugyanennél a motornál, és neki valami takonyszerű trutyi volt az olajgombában. (feltehetőleg a jó minőségű előző olajoknak köszönhetően, amit az előző gazda töltött bele) A többit a többiek már leírták. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lali65 Elküldve December26, 2013 Megoszt Elküldve December26, 2013 Szerintem nem lehet cserélni külön, mert ezek már nem réz kábelek szigeteléssel, szemre valami grafit vagy szén van bennük, egyet elvágtam már megnézni. Ha átütnek akkor szoktak olyant csinálni hogy fekete villanyszerelő gégecsövet végig felhasítanak és belebujtatják a kábelt, ez ad neki egy kis plusz szigetelést. Azért feketében mert a szürke hülyén néz ki a motortérben. Amúgy jártam már én is úgy hogy járó motornál lehúztam a gyertyapipát az meg folyamatosan csipkedett...letenni nem mertem mert ugye a test felé is átüt, aztán valaki végülis leállította a motor mikor már kellőképpen fel voltam villanyozva. :D Szia !!! Köszönöm a jó ötleteket és szakmai szemmel nagyon jók, tudom van egy régi igaz mondás, hogy néma gyereknek ap.........át! Még arra szeretnék ötletet, hogy mit lehetne az elosztó fedéllel csinálni be párásodás ellen! Visszatérve erre a "megrázásra", abban az időben motoroztam mikor a RIGA-16 vlt a menő az leendő autószerelő barátom úgy ellenőrízte a szikra intenzitását, hogy a pipába dugta a az újját és forgatta a lendkereket, én nekem még mindíg lúdbőrös a hátam, ha rá gondolok és ment a verkli!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts